Vigtigste > De Bedste Svar > Juster frontskifteren - hvordan man beslutter

Juster frontskifteren - hvordan man beslutter

Hvad skal jeg justere den første for- eller bagskifter?

I en nøddeskal,justeredetfrontskifter først, derefterbag-. Hvis afsporerne bare har brug for mindre tilpasning (de er grundlæggende ijusteringmen er 'ikke helt rigtige') så digjustereden, der åbenbart er forkert, skal du kontrollere den samledejusteringigen, så igenjusterehvad der har brug forjustering.9. juni. 2016 g.

De fleste problemer med frontskift kan løses med et par grundlæggende justeringer. I denne artikel viser vi dig, hvordan du korrekt justerer og justerer din bagskifter. Calvin Jones her, Park Tool Company.

Lad os få et overblik over, hvad vi skal gøre, før vi hopper lige ind. Vi kontrollerer først højden og justeringen af ​​bagskifteren. Når disse ser godt ud, lad os kontrollere endeskruens indstilling.

Dernæst kontrollerer vi indeksjusteringskablet, hvis dette gælder for dit system. For at få et overblik over, hvordan en skifter fungerer, skal du se denne artikel, da den gør justeringsprocessen endnu mere intuitiv og nem at følge. Lad os nu gå igennem processen, startende med at gennemgå de to grundlæggende variabler til montering af bagskifteren: burhøjde over kæderinge og burrotation i forhold til kæderinge.

Højden skal kontrolleres med den nederste kant af det ydre bur lige over den største ring. Her trækker vi gearstangen eller kablet for at justere disse to planer. Det lukker afstanden mellem tænderne og bjælkeburet skal være to til tre millimeter.

Brug en unbrakonøgle som måler. Hvis buret er sat for højt, er der en risiko for, at kæden falder af den største ring, når den skiftes. Hvis buret er for lavt, kan det gnide mod tænderne i den største ring eller endda den nærmeste ring.

Hvis højden skal justeres, skal du også stoppe og kontrollere burets rotation. På denne måde kan du ændre begge problemer på samme tid. Skifterens ydre bur skal være parallelt med kædehjulet.

Dette eksempel er et godt twist. Men her er enden af ​​buret for langt ud, og bagskifteren skal drejes let med uret. Det er her, enden af ​​buret er for langt, og sagen skal drejes mod uret.

Producenter har forskellige monteringssystemer. Klemskifter giver mulighed for både rotation og højdejustering, men inden du justerer klemskifteren, skal du gøre din egen ting note, hvor klemmen er på røret. Løsn monteringsskruen, og flyt den op eller ned efter behov.

Bemærk også eventuelle ændringer, der kan være nødvendige i rotationen. Stram monteringsskruen, og kontroller buret. Denne type hårdlodning findes på racercykler og giver mulighed for både højde- og højdekontrol. og rotationsindstillinger Høj direkte monteringssystemer tillader begrænsede højdejusteringer I lighed med høj direkte monteringssystem har E2-systemet ikke en uafhængig rotationsindstilling, men tillader højdejustering.

Efter at gearskifteren er kontrolleret og justeret om nødvendigt, skal du fortsætte med at justere grænseskruerne. Begrænsningsskruer forhindrer skifteren i at bevæge sig for langt ind og for langt ud. Når justeringsskruerne justeres, er det vigtigt at se på buret og kæden og justere, så mellemrummene mellem dem er så små som muligt, men uden kædefriktion og med god forskydning; vi starter med at justere L-skruen.

Skift skifteren til den mindste ring. Hvis grænseskruerne ikke er markeret, skal du vælge en og dreje den, mens du holder øje med buret. L-skruen forårsager en vis bevægelse af buret.

Skift bagskifteren til det største tandhjul. Bemærk, at afstanden mellem kæden og det indre bur bliver mindre og mindre. Igen drejer vi den L-begrænsende skrue for at justere denne afstand og gøre den så lille som muligt uden at kæden gnides.

Dernæst skal vi kontrollere skifttråden. En strakt ledning kan skabe en forkert indre grænse. Dette kabel er under spænding, så vi drejer tøndejusteringen med uret en eller to drejninger for at løsne det.

Bare rolig, vi får det tilbage, hvor det skal være senere. Se ovenfra og drej langsomt krumtappen. Stram L-skruen for at gøre dette mellemrum mindre og mindre, indtil kæden gnides mod buret.

Løsn nu L-skruen i små trin, indtil der ikke er mere friktion. På dette tidspunkt skal vi bruge L.-testgrænsen.

Når du har drejet tøndejusteringen med uret, skal du dreje den mod uret igen ud kwise. Skift en ring udad og tilbage til den mindste ring. Når kæden skifter tilstrækkeligt hurtigt, er justeringen af ​​L-skruen afsluttet.

Vi er endnu ikke interesseret i, hvordan det bevæger sig udad - bare hvordan det bevæger sig tilbage indad til det mindste tandhjul. Hvis der er en mærkbar forsinkelse i kæden, der falder ned til den mindste ring, skal du skrue L-bolten en kvart omgang og prøve igen. Ideen her er at have det mindste hul mellem kæden og buret, som du kan fjerne med, men stadig skifte godt.

Dette skyldes, at et stort hul øger sandsynligheden for, at kæden falder af den mindste ring under skift. H-limit skrueindstillingen svarer til L-limit konceptet - men her ser vi efter et lille mellemrum mellem det ydre bur og kæden. Et stort hul øger sandsynligheden for, at kæden falder af den største ring under et skift.

Indstilling af H-grænsen kan være forvirrende, da fjederen i skiftekroppen konstant trækker skifteren indad for at teste vores ydre grænseskrue. For at anvende konstant udadgående pres er vi nødt til at bruge vores skiftearm. Det første trin er at skifte kæden til det mindste bageste tandhjul.

Bemærk, at dette også bevæger kæden udad foran. Skift til den største forreste kædehjul, kæden kan slet ikke forskydes, kablet er ekstremt slap. Drej tøndejusteringen mod uret, og prøv igen.

Hvis du ikke har tændt tønderjusteringen, skal du trække den forsigtigt ind igen. Drej den hele vejen ind og træk et par drejninger ud. Skift gearskifteren tilbage til den indadgående position, og træk på pedalerne for at bringe kæden under den mindste ring, der svarer til gearstangens position og gearskifterens position. Forkort kablet ved fastspændingsskruen.

Hvis det stadig ikke har skiftet, kan H-grænseskruen muligvis være for tæt. Prøv at dreje skruen et par omgange mod uret. Nu hvor vi er på den største ring, skal du løsne H-grænseskruen et par omdrejninger.

Vi vil gøre H-grænsen for løs med vilje, så tager vi den tilbage, indtil den er helt rigtig. Anvend nu yderligere tryk på gearstangen. Der burde være et smuthul her, der fortæller os, at vores grænseskrue faktisk er for løs.

Vi strammer H-Limiter-skruen for at reducere dette mellemrum, og stram ikke mere end en kvart omdrejning. Anvend pres for at kontrollere afstanden. Gentag processen, indtil du når et lille hul - ca. 1 millimeter.

Drej nu krumtappen for at sikre, at kæden ikke gnider - som nogle kædekæder vrider - fortsæt med at holde konstant pres på skifteren. Test H-Limit-indstillingen ved at skifte til den næste mindre ring og derefter tilbage. Mens du skifter, skal du trykke gearskiftet helt ned for at simulere en god kabelindstilling.

Ved at trykke på armen isoleres kabelindstillingen fra grænseværdien. Hvis skiftet ser langsomt ud, eller skifteren ikke kan skifte, selv med fuldt tryk på armen, er grænsen for stram, må du ikke løsne mere end en kvart omdrejning og prøve igen. Hvis kæden er over den største klinge eller næsten er overstået, er H-grænsen meget slap.

Stram ikke mere end en kvart omdrejning, og prøv igen. Ideen med indeksforskydning er at få buret i den rigtige position i forhold til kæderinge. Dette gøres ved at justere tøndejusteringen.

krydstræning for cyklister

Nogle håndtagssystemer kan have to eller tre positioner. Andre har flere klik. Processen er den samme.

I systemer med indeksskifthåndtag, men uden cylinderjustering, foretages indstillingen ved at forkorte og forlænge kablet på klemskruen. Kæden skal være på det mindste bageste tandhjul. Skift til den største forreste klinge.

Vi finder den korrekte kabelindstilling ved bevidst at indføre bevægelse på buret og derefter systematisk fjerne det. Bevægelse på buret fortæller os, at forbindelsen er H-Limit-skruen, som ikke berøres, og når bevægelsen er væk, ved vi, at vores kabeljustering er helt rigtig. Tryk på gearstangen.

Hvis buret ikke bevæger sig, skal du dreje tøndejusteringen med uret for effektivt at forlænge kablet. Håndtaget trykkes igen og gentages, indtil der er en lille bevægelse. Hvis du har bevægelse, skal du dreje tøndejusteringen en halv omgang mod uret og teste ved at trykke på gearskiftehåndtaget.

Gentag dette, indtil buret holder op med at bevæge sig udad, når du trykker på gearstangen. Indeksindstillingen er nu færdig; bemærk, at der er nogle gear- og forakombinationer, som producenterne ikke er beregnet til at bruge. For eksempel på denne cykel, i store til store kombinationer, gnides kæden mod buret og foretager en justering for at stoppe den, hvilket fører til friktion og andre mere nyttige gear.

På denne cykel forårsager en lille til lille kombination en kædeskramling mod den indvendige klinge. Der er ingen indstillinger, der forhindrer dette. I disse tilfælde skal du bruge andre gearkombinationer, der har et lignende gearforhold.

Der er nogle modeller af gearhåndtag, der bruger en trimfunktion. Dette er halve indstillinger, der flytter buret let. Hvis kæden bevæger sig ind eller ud, når det bageste kædehjul forskydes, bevæger kæden sig også til forreste venstre og højre side af buret og kan ende med at gnide; Trim giver dig mulighed for at flytte buret en lille smule for at tage højde for denne kædebevægelse. Hvis skifteren har en trimfunktion, er dette indbygget i design.

Ingen separat justering er påkrævet. Dette er de grundlæggende indstillinger for derailleurs. Cyklen er endnu ikke testet.

Husk, at belastningen under brug er større end dem, at vi ser, når cyklen er i arbejdsstanden; for eksempel, hvis du træder hårdt, vil rammen bøjes lidt under bundbeslaget. Dette kan få kæderinge til at bevæge sig lidt mellem bagskifterne og i den største kædehjul, når du kører, forårsager friktion, dette er en del af komponentbegrænsningerne, hvis du gennemgår processen i denne artikel kører og stadig har problemer, se vores artikel i Avanceret Fejlfinding, og se endelig denne artikel for en oversigt over alle vores bagskiftere og gear. Det er det for skiftindstillingen.

Hvis det hjalp dig, skal du give tommelfingrene op og dele det med dine venner. Det hjælper os virkelig med at levere indhold til dig, og det holder mig låst inde her i studiet. Det er det - vi ses i vores næste artikel om reparationshjælp.

Hvorfor skifter min forskifter ikke?

almindeligeProblemer med frontskifteren.Frontskifterekan medføre træg eller unøjagtigskiftendefordi (A)bagskifterenkrop erikkeplaceret korrekt, (B)bagskifterenbegrænsningsskruer erikkejusteret korrekt, (C)detmekanismen er snavset eller (D)detkablet er beskadiget eller forkert spændt.

Skiftproblemer kan undertiden være vanskelige at diagnosticere. Denne artikel dækker nogle almindelige årsager til dårlig derailleur-ydeevne, og hvordan man løser dem. Calvin Jones her, Park Tool Company.

De mest almindelige løsninger på forskydningsproblemer er de grundlæggende: korrekt justering, justering af grænseskruerne og justering af indeksindstillingen. For en gennemgang af disse procedurer, se denne artikel, men hvis du allerede har kontrolleret disse indstillinger, og ting stadig ikke virker helt rigtige, er der nogle andre problemer, du skal passe på. En almindelig kilde til skiftende problemer for både forskiftere og skiftere er i dit ledningsnet.

Kabelsystemet er huset og det indre kabel sammen. Snavs og grus kan arbejde sig ind i det indre. Dette skaber friktion langs systemet, hvilket nedsætter forskydningen i begge retninger.

På de fleste cykler kan du se nærmere på kablet ved at skifte cyklen i det laveste gear. Skift derefter skifteren uden at trampe for at løsne kablet. Fjern dækslet fra anslagene.

Mærk ledningen og føl sagen glide. Eller du kan tørre ledningen og anvende noget smøremiddel. Sæt sagen tilbage og se om det hjælper.

Men hvis det har Bike har en fuld skal uden stop, fungerer det ikke; du skal løsne klemmeskruen for at få en fornemmelse af, hvordan kablet fungerer. Hvis det føles gummiagtigt, skal du installere et nyt kabel og etui. Kontroller også ydersiden af ​​sagen, især i enderne.

Skader langs systemet hjælper ikke. vores kredsløb. Udskiftning af kabinet og kabel er den bedste løsning.

Det næste problem er et bøjet bur. Dette bur kan bøje sig i tilfælde af stød. Det er svært at bøje et bur igen, de har ofte flere bøjninger, fordi det er så svært at isolere den første bøjning, når man prøver en reparation.

En udveksling er virkelig den bedste mulighed. Kæderinge slides over tid, og kæden låses ikke godt på en slidt ring. En tandring kan også bøjes på grund af stød.

Tand laver lyde, og nogle gange bliver kæden fanget. Når udskiftning er en mulighed, er det ofte muligt at bøje tanden igen. Hvis en bøjet tand går i stykker, når du bøjer den, kan du stadig prøve kædehjulet.

Selv uden den eneste tand fungerer ringen sandsynligvis godt. Et andet problem er, at en kædehjul vil svinge for meget, når den drejes. Dette kan føre til inkonsekvente koblingsprocesser og gøre det vanskeligt at justere grænseskruerne og indeksindstillingerne.

Først skal du kontrollere, at alle monteringsskruer er spændt ordentligt, og bemærk, at kæderingsskruer kræver betydeligt mindre moment end en krumtapskrue. Hvis kædehjulet er bøjet, er det den bedste løsning at udskifte det, det er det til avanceret fejlfinding af frontskifteren. Hvis du stadig har problemer med at skifte, skal du tjekke vores artikel til fejlfinding af tekst på Parktool.com eller bringe din cykel til en erfaren mekaniker.

Endelig skal du sørge for at tjekke Park Tool Derailleur Guide for en oversigt over alt vores udstyr og skiftende indhold. Tak fordi du så denne artikel om reparation af Park Tool. Vi tilføjer konstant artikler og artikler her på YouTube såvel som på vores websted på ParkTool.com.

Giv denne artikel et tommelfinger, hvis det hjalp dig. Og selvfølgelig, abonner på det nyeste Park Tool-indhold.

Hvad sker der, hvis forskifteren er for høj?

Mestforskifterekan justeres til højde og rotation.Hvisburet er indstilletfor højover den største ring fungerer det muligvis ikke godt.For højet bur kan forårsage et langsomt skift og kan lade kæden skifte over den største ring. Dette hjælper med at skubbe kæden for at frigøre den, så den kan foretage skiftet.29. juli. 2017 nov.

Hvad er den bedste måde at justere din bagskifter på?

For at justere høj geargrænsen skal du skifte kæden i dit højeste gear, dvs. det mindste tandhjul bagpå og det største tandhjul foran. Høj geargrænsen forhindrer kæden i at skifte forbi det største kædehjul og kaste kæden ud i dine pedaler.

Hvad er geargrænsen på en bagskifter?

Der er to gearskruer. På ældre skiftere er grænsen til lavt gear nærmest rammen, men nogle nyere modeller har vendt skruens position. For at justere grænsen for lavt gear skal du først sørge for, at din kæde skiftes til det største tandhjul bagpå og det mindste tandhjul foran.

Hvor er kabeljusteringen på en derailleur?

Hvis der er en kabeljustering på gearstangens krop eller bagskifteren, skal du skrue den næsten helt ind (med uret). Løsn kabelsikringsbolten på skifteren, og flyt kablet ud af vejen.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cyling - pragmatiske løsninger

Hvad står BMC for i cykling? Cykelfremstillingsvirksomhed

Sådan behandles vejudslæt - hvordan man håndterer det

Hvor lang tid tager det vejudslæt at heles? Vejudslæt er en almindelig betegnelse for slid forårsaget af skraber modtaget under en ulykke. De fleste vejudslæt skal heles inden for 2 uger med god pleje af dine sår ved at holde dem rene og fugtige. Nogle gange kan vejudslæt gå gennem alle hudlagene og kræve hudtransplantationskirurgi for at helbrede.

21 superfoods - hvordan man beslutter

Hvad er de top 20 superfoods? 20 bedste superfoods til vægttabskale. Grønkål er en grøn grøn grøntsag, der er kendt for sine sundhedsfremmende egenskaber. bær. Bær som jordbær, blåbær og brombær er levende, smagfuld og meget nærende. Broccoli. Chia frø. Æg. Avocado. Søde kartofler. Kimchi og surkål.

High stakes low rider - mulige løsninger

Hvor kan jeg finde lowrider i GTA San Andreas? Loco Low Co. er en baggårdsmodebutik i Grand Theft Auto: San Andreas, der tilpasser lowriders, der er placeret på en blindgyde i Willowfield, Los Santos.

Motobecane titanium anmeldelse - hvordan beslutter du dig?

Er Motobecane-cykler af god kvalitet? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene. г.