Vigtigste > De Bedste Svar > Juster bagskifteren - brugbare løsninger

Juster bagskifteren - brugbare løsninger

Hvordan justerer du en bagskifter?

Sådan justeres en bagskifterog indeksér din cykels gear
  1. Sætgrænseskruerne. Med gearkablet afbrudt, træk forsigtigt fremad, indtil kæden falder ned på det mindste tandhjul.
  2. Stram kablet.
  3. Justerekabelspændingen.
  4. Skift det op.
  5. B-spændingsskrue.



Det mest almindelige spørgsmål, vi får, er 'Hvordan løser jeg min gearskift?' Det når muligvis ikke alle gear eller laver alle slags lyde. Uanset hvad problemet er, og hvad som helst mærke eller model, vil denne artikel om mekanisk justering af bagskifteren hjælpe dig med at indstille dit skift for optimal ydelse. Calvin Jones her, Park Tool Company.

Vi håber, at denne artikel giver dig et helt nyt kig på gearene på din cykel. Før vi begynder, her er en hurtig gennemgang af komponenterne og procedurerne. Skifteren er den mekanisme, der bevæger kæden på de bageste kædehjul.

Skifteren er forbundet med skifteren ved hjælp af et kabel, der løber gennem huset. Cykler bruger normalt et indeksskift, der bevæger kablet i små, forudbestemte intervaller med hvert klik. Inde Derailleurlegemet er en fjeder, der konstant trækker skifteren udad.



Og vores kabel holder konstant imod dette forår i forskellige skiftpositioner. Frontskiftere er udstyret med grænseskruer, der forhindrer forskifteren i at bevæge sig for langt ind og for langt ud. Her ser vi faktisk grænseskruerne, der stopper forbindelsen i hver ende.

Begrænsningsskruernes funktion er at forhindre kæden i at komme ind i egerne eller rammen for at justere H-grænseskruen, og så går vi videre til indeksering. Indeksering tilpasser vores styreskive med gearene, så hvert skift er på linje med hvert gear. Tøndejusteringen - placeret her eller derover ved eller gearstangen - giver os mulighed for at flytte geartrinnene som vist.

Efter indeksering vælger vi vores anden begrænsningsskrue. Derefter kontrollerer vi vores B-skrueindstilling - og vi forklarer mere om dette senere på dine værktøjer - som er en skruetrækker eller unbrakonøgle til grænseskruerne - og et reparationsstativ, der holder din cykel, så vi kan pedalere og kontrollere disse indstillinger . Lad os komme igang.



Nu gennemgår vi H-justeringsskruen. Vores mål vil være at få det så tæt som muligt på det indre gear. Nogle gange er grænsen, at skruerne ikke er markeret, og vi viser dig, hvordan du finder ud af, hvilke der er lidt senere.

Vi starter med at kontrollere skifterbøjlen visuelt, og hvis den er mærkbart bøjet, fungerer den ikke godt, og du bør se denne anden artikel om justering af bøjler. Hvis cyklen har flere forreste kæderinge, skal du skifte skifteren til den største. Skift bagskifteren til det mindste gear.

Selvom du allerede er i den mindste tandhjul, skal du fortsætte med at klikke, indtil der ikke er flere klik. Dette vil sikre, at vores gearstang skubbes helt ud. Hvis skiftet ikke skifter til det mindste gear, vil det sandsynligvis blive stoppet af enten grænseskruen eller skiftpositionen.



Drej først H-Limiter-skruen mod uret et par omdrejninger, og se om den forskydes udad. Hvis det ikke skifter udad, skal du dreje tøndejusteringen et par omdrejninger med uret. Pedal for at se, om den skifter.

Nu er alle på den mindste tandhjul, og vi har ikke flere klik på vores gearstang. selvom du lige har gjort det, skal du dreje tøndejusteringen et par omgange med uret. Hvis der er en cylinderjustering på gearstangen, udfører den nøjagtig den samme funktion.

Hvis man drejer en af ​​de to med uret et par omdrejninger, løsnes kablet, og dette forhindrer os i at forveksle vores skiftposition med vores indstilling for grænseskruerne. Folk forveksler ofte disse to ting, så her er en hurtig forklaring. Vi er der, hvor vi i øjeblikket er i den ekstreme skiftposition, og selvom ting ser ud til hinanden, kan grænseskruen indstilles til at stoppe skifteren her eller her, eller det kan være rigtigt.

Vi ved det ikke, før vi tager vores skiftposition ud af ligningen. Der er mange måder at gøre dette på, men den nemmeste måde er at dreje tøndejusteringen med uret. Vi husker, at dette sammen skifter switchpositionerne udad.

Vi kan justere vores indstilling af grænseskruen uden at forveksle den med vores kontaktposition. Vi er nu klar til at ringe H-bolten ind og ud, mens vi ser bagskifteren. Skifteren bevæger sig ikke, prøv den anden. H-grænseskruen bevæger sig lidt.

radmini elektrisk foldecykel

Vi finder den rigtige indstilling ved bevidst at stramme den over - så vender vi den lidt tilbage, indtil den er helt rigtig, tag fat i din skruetrækker og stram H-skruen en halv omgang. I stedet for bare at se, om det er for stramt, skal vi også passe på overdreven støj, når man træder i pedalerne. Og hvis derailleur laver en lyd, så prøv at ignorere den indtil videre eller se denne anden artikel for løsningen.

Tilbage på de bageste gear hører vi normale lyde for denne cykel, hvilket fortæller os, at vores grænseskrue endnu ikke er for tæt. Vi strammer skruen igen en halv omgang. Nu hører vi overdreven støj, og vi kontrollerer, om det kommer fra kæden, der gnider på det nærmeste interne gear.

I så fald er grænseskruen for tæt, hvilket er det, vi ønsker for nu. Forresten, dette vil ikke skade dit drev i alle tilfælde. I nogle tilfælde kan stramning af grænseskruen for stramt få den til at skifte til næste gear.

Skru denne grænseskrue af, indtil den skifter tilbage og skaber overdreven støj. Så snart vi hører den overdrevne støj, begynder vi at løsne en kvart omdrejning ad gangen, indtil støj er væk. Hvis to indstillinger virker lige så stille, skal du vælge den smallere af de to indstillinger.

H-grænsen er nu indstillet. Nu drejer vi tøndejusteringen et par omgange mod uret. Vi bringer det tilbage omtrent til, hvor det var - og rolig, det behøver ikke at være nøjagtigt endnu.

Hvad angår den anden grænseskrue - L-grænsen - venter vi, indtil indekseringen er indstillet til at justeres. Tidligere har vi forklaret, at indekseringsprocessen er at justere styretrullen med gearet ved hvert inkrementelle skift på linje med hvert gear.

Igen tillader tøndejusteringen os at foretage disse justeringer. En hurtig bemærkning er, at der er et antal acceptable indstillinger, hvilket betyder at der kan være mere end en tøndejusteringsposition, der giver god skiftende ydeevne. Forreste kæderinge, hold dig til den største. Med tre forreste kæderinge, skift til midten.

På bagsiden starter vi med det mindste gear. Pedal ved normal kadence, forskyd det bageste håndtag kun et indeks-klik - ikke mere end et klik. Bemærk, at nogle skiftehåndtag er designet til flere klik.

Med et tryk på armen skal du presse armen let, indtil du hører et klik. Vi har brug for dette ene klik for at skifte et og kun et gear. Hvis kæden ikke har nået det næste gear, skal du sætte gearskiftet tilbage til det ekstreme klik.

Drej cylinderjusteringen en hel omgang mod uret. Prøv at flytte igen. Gentag dette, indtil skiftet finder sted.

Når du har skruet tøndejusteringen ud nok til at den kom ud eller næsten kom ud, skal du tråde tønderen tilbage hele vejen og derefter sikkerhedskopiere den en drejning eller to.

Sørg for, at du befinder dig længst udad og i det mindste gear. Fjern derefter kablet på klemskruen. I dette andet scenario flyttes to tandhjul ved at klikke på armen.

Skift tilbage til første gear, og drej tøndejusteringen med uret, og prøv skift igen. Nu hvor vores kæde er med et klik på det andet tandhjul, kan gearskiftet finjusteres. Vi vil med vilje dreje tøndejusteringen mod uret, indtil vi er godt uden for det acceptable område og derefter langsomt kravle ind igen.

I lighed med den begrænsende skrue er overdreven støj vores indikator. Hvis du ikke allerede hører overdreven støj under pedalerne, skal du dreje tøndejusteringen mod uret, indtil du hører den. Så snart vi hører for meget støj, ved vi, at vi er uden for det acceptable interval af indstillinger.

Kontroller nu, at kilden til den overdrevne støj faktisk kommer fra kæden, der rammer den næste indre tandhjul. Drej derefter tøndejusteringen en kvart omgang med uret, og kontroller igen for støj. Gentag dette, indtil støj er væk.

Selvom dette er en rimelig indstilling i dette gear, skal vi nu kontrollere de andre tandhjul individuelt. Tænd og pas på for meget støj i enhver position. Hvis du hører støj i et gear, skal du dreje tøndejusteringen en kvart omgang med uret.

Test kredsløbet til det gear igen. Gentag og fortsæt med at kontrollere, indtil vi finder tøndeindstillingen, der giver god skift i hvert bageste gear undtagen det største gear. Skift til det største gear sker senere.

Nu: Bevæg et tandhjul ad gangen udad, og kontroller igen for ingen for meget støj, når kæden er på tandhjulet. Men hvis kredsløbet langsomt kommer ud, kan dette forbedres med endnu et kvarts omdrejning med uret på justeringen. Vores indeksering er nu indstillet korrekt, og det er på tide at gå videre til L-limit skrueindstillingen.

I lighed med H-skruejustering gør vi L-skruen for tæt, så trækker vi den lidt ud, indtil den er helt rigtig. Dette er den største beskyttelse mod skifteren, der fører kæden forbi det største tandhjul og ind i egerne. Skift kæden til den næststørste klinge foran.

Skift til det næststørste tandhjul bagpå. Dernæst skal vi finde ud af, hvor vores grænseskrue er. Er det for stramt endnu? Er det alt for løst? Tænd for den største tandhjul for at finde ud af det.

Hvis kæden ikke foretager skiftet, er L-besætningen allerede for tæt, og det er det, vi ønsker for tiden. Hvis skiftet langsomt skifter til det største gear, er dette også et symptom på en for strammet L-skrue. Hvis der er for stor støj på det største gear, er L-skruen for tæt igen, og det er det, vi ønsker for meget støj for tiden, vores L-skrue er ikke for tæt.

Vi drejer skifteren et klik udad, strammer L-skruen en halv omgang og prøver skifteprocessen igen. Gentag dette, indtil symptomerne vises. Nu hvor den for stramme L-skrue forårsager symptomer, løsner vi den gradvist, indtil den er korrekt justeret.

Løsn L-skruen en kvart omgang, og skub for at se, om symptomerne er væk. Gentag, indtil det skifter hurtigt og kører på det største gear uden at lave for stor støj. L-grænsen er nu indstillet.

kvinders cykelulykke

For at kontrollere skal du trykke på gearstangen yderligere. Vær opmærksom på bagskifteren. Buret bør ikke bevæge sig indad.

De fleste bagskiftere har en indstilling for afstanden mellem G-remskiven og gearene. Denne afstand styres af B-skruen - B for kropsvinkelskruen. Denne indstilling kontrolleres, når kæden er på det mindste tandhjul foran og det største tandhjul bagpå.

De fleste racercykler og mountainbike-skiftere kræver et mellemrum mellem fem og seks millimeter. Brug en unbrakonøgle til at måle denne afstand. Der er et par undtagelser, så sørg for at konsultere producentens specifikationer.

Bliv ikke for fanget af dem. Hvis cyklen skifter godt, er B-skruen justeret tilstrækkeligt. Spænd B-skruen for at øge denne afstand.

For at mindske afstanden skal du løsne B-skrue B-skrue, kontrollere indekseringsindstillingen. Ellers er du færdig, og din skifter er korrekt justeret. Dette er de grundlæggende trin til opsætning af bagskift.

Cyklen skal også testkøres, da belastningen på driv toget, når man kører, er anderledes end når cyklen er i et reparationsstativ. Hvis du oplever symptomer som langsom skift eller overdreven støj, skal du følge de samme retningslinjer som beskrevet i artiklen. Det kan være nødvendigt at justere tøndejusteringen eller begrænse skruen endnu en kvart omdrejning.Hvis du har gennemgået disse trin, og noget ikke virkede helt rigtigt, skal du se vores artikel om avanceret fejlfinding og justering af bagskifteren.

Endelig se denne artikel omkring få et overblik over alt vores gearskift og gearindhold. Det er det til indstilling af gearskift. Hvis det hjalp dig, skal du give tommelfingrene op og dele det med dine venner.

Det hjælper os virkelig med at levere indhold til dig, og det holder mig låst inde her i studiet. Det er det. Se dig i vores næste artikel om reparationshjælp.

Hvad skal jeg justere den første for- eller bagskifter?

I en nøddeskal,justeredetfrontskifter først, derefterbag-. Hvis afsporerne bare har brug for mindre tilpasning (de er grundlæggende ijusteringmen er 'ikke helt rigtige') så digjustereden, der åbenbart er forkert, skal du kontrollere den samledejusteringigen, så igenjusterehvad der har brug forjustering.9. juni. 2016 nov.

kobling bagskifter

De fleste problemer med frontskift kan løses med et par grundlæggende justeringer. I denne artikel viser vi dig, hvordan du korrekt justerer og justerer din bagskifter. Calvin Jones her, Park Tool Company.

Lad os få et overblik over, hvad vi skal gøre, før vi hopper lige ind. Vi kontrollerer først højden og justeringen af ​​bagskifteren. Når disse ser godt ud, lad os kontrollere endeskruens indstilling.

Dernæst kontrollerer vi indeksjusteringskablet, hvis dette gælder for dit system. For at få et overblik over, hvordan en skifter fungerer, skal du se denne artikel, da den gør justeringsprocessen endnu mere intuitiv og nem. Lad os nu gå igennem processen, startende med at gennemgå de to grundlæggende variabler til montering af bagskifteren: burhøjde over kæderinge og burrotation i forhold til kæderinge.

Højden skal kontrolleres med den nederste kant af det ydre bur lige over den største ring. Her trækker vi gearstangen eller kablet for at justere disse to planer. Det lukker afstanden mellem tænderne og bjælkeburet skal være to til tre millimeter.

Brug en unbrakonøgle som måler. Hvis buret er sat for højt, er der en risiko for, at kæden falder af den største ring, når den skiftes. Hvis buret er for lavt, kan det gnide mod tænderne i den største ring eller endda den nærmeste ring.

Hvis højden skal justeres, skal du også stoppe og kontrollere burets rotation. På den måde kan du ændre begge problemer på samme tid. Skifterens ydre bur skal være parallelt med kædehjulet.

Dette eksempel er et godt twist. Men her er enden af ​​buret for langt ud, og bagskifteren skal drejes let med uret. Her er enden af ​​buret for langt ind, og huset skal drejes mod uret.

Producenter har forskellige monteringssystemer. Klemmeforskiftere tillader både rotation og højdejustering, men inden du justerer klemmeforskifterne, skal du notere, hvor klemmen er på røret. Løsn monteringsskruen, og flyt den op eller ned efter behov.

Bemærk også eventuelle ændringer, der kan være nødvendige, når den roterer. Stram monteringsskruen, og kontroller buret. Denne type lodning findes på racercykler og giver også mulighed for højdejustering. Høj direkte monteringssystemer tillader begrænsede højdejusteringer I lighed med høj direkte monteringssystem har E2-systemet ikke en uafhængig rotation, men tillader højdejustering.

Efter at gearskifteren er kontrolleret og justeret om nødvendigt, skal du fortsætte med at justere grænseskruerne. Begrænsningsskruer forhindrer skifteren i at bevæge sig for langt ind og for langt ud. Når justeringsskruerne justeres, er det vigtigt at se på buret og kæden og justere, så mellemrummene mellem dem er så små som muligt, men uden kædefriktion og med god forskydning; vi starter med at justere L-skruen.

Skift skifteren til den mindste ring. Hvis grænseskruerne ikke er markeret, skal du vælge en og dreje den, mens du holder øje med buret. L-skruen forårsager en vis bevægelse af buret.

Skift bagskifteren til det største tandhjul. Bemærk, at afstanden mellem kæden og det indre bur bliver mindre og mindre. Igen skal vi dreje L-begrænsningsskruen for at justere denne afstand og gøre den så lille som muligt uden at kæden gnides.

Dernæst skal vi kontrollere skifttråden. En strakt ledning kan skabe en forkert indre grænse. Dette kabel er under spænding, så vi vil dreje tøndejusteringen en eller anden drejning med uret for at løsne den.

Bare rolig, vi får det tilbage, hvor det skal være senere. Se ovenfra og drej langsomt krumtappen. Stram L-skruen for at gøre dette mellemrum mindre og mindre, indtil kæden gnides mod buret.

Løsn nu L-skruen i små trin, indtil der ikke er mere friktion. På dette tidspunkt skal vi bruge L.-testgrænsen.

Når du har drejet tøndejusteringen med uret, skal du dreje den mod uret igen ud kwise. Skift en ring udad og tilbage til den mindste ring. Når kæden skifter tilstrækkeligt hurtigt, er justeringen af ​​L-skruen afsluttet.

Vi er endnu ikke interesseret i, hvordan det bevæger sig udad - bare hvordan det bevæger sig tilbage indad til det mindste tandhjul. Hvis der er en mærkbar forsinkelse med at sænke kæden til den mindste ring, skal du skrue L-bolten en kvart omgang og prøve igen. Ideen her er at have det mindste hul mellem kæden og buret, som du kan fjerne med, men stadig skifte godt.

Dette skyldes, at et stort hul øger sandsynligheden for, at kæden falder af den mindste ring under skift. H-limit skrueindstillingen svarer til L-limit konceptet - men her ser vi efter et lille mellemrum mellem det ydre bur og kæden. Et stort hul øger sandsynligheden for, at kæden falder af den største ring under et skift.

Indstilling af H-grænsen kan være forvirrende, da fjederen i skiftekroppen konstant trækker skifteren indad for at teste vores ydre grænseskrue. For at anvende konstant udadgående pres er vi nødt til at bruge vores skiftearm. Det første trin er at skifte kæden til det mindste bageste tandhjul.

Bemærk, at dette også bevæger kæden udad foran. Skift til den største forreste kædehjul, kæden kan slet ikke forskydes, kablet er ekstremt slap. Drej tøndejusteringen mod uret, og prøv igen.

Hvis du ikke har tændt tønderjusteringen, skal du trække den forsigtigt ind igen. Drej den hele vejen ind og træk et par drejninger ud. Skift gearstangen tilbage til indadgående position og pedal for at bringe kæden under den mindste ring, der svarer til gearstangens position og gearskifternes position.

Du skal afkorte kablet ved fastspændingsskruen. Hvis det stadig ikke har skiftet, kan H-grænseskruen muligvis være for tæt. Prøv at dreje skruen et par omgange mod uret.

Nu hvor vi er på den største ring, skal du løsne H-grænseskruen et par omdrejninger for med vilje at gøre H-grænsen for løs, så tager vi den tilbage, indtil den er helt rigtig. Anvend nu yderligere tryk på gearstangen. Der burde være et smuthul her, der fortæller os, at vores grænseskrue faktisk er for løs.

Vi strammer H-Limiter-skruen for at reducere dette mellemrum, så stram ikke mere end en kvart omdrejning. Anvend pres for at kontrollere afstanden. Gentag processen, indtil du når et lille hul - ca. 1 millimeter.

Drej nu krumtappen for at sikre, at kæden ikke gnider - som nogle kædekæder vrider - fortsæt med at holde konstant pres på skifteren. Test indstillingen af ​​H-grænsen ved at skifte til den næste mindre ring og derefter tilbage til ydersiden. Tryk gearskiftet helt ned, mens du skifter for at simulere god kabeljustering.

Ved at trykke på armen isoleres kabelindstillingen fra grænseværdien. Hvis skiftet virker langsomt, eller skifteren ikke kan udføre skiftet, selv med fuldt tryk på armen, er grænsen for stram, løsn ikke mere end en kvart omdrejning, og prøv kredsløbet igen. Hvis kæden er over den største klinge eller næsten er overstået, er H-grænsen meget slap.

Stram ikke mere end en kvart omdrejning, og prøv igen. Ideen med indeksforskydning er at få buret i den rigtige position i forhold til kæderinge. Dette gøres ved at justere tøndejusteringen.

Nogle håndtagssystemer kan have to eller tre positioner. Andre har flere klik. Processen er den samme.

I systemer med indeksskifthåndtag, men uden cylinderjustering, foretages indstillingen ved at forkorte og forlænge kablet på klemskruen. Kæden skal være på det mindste bageste tandhjul. Skift til den største forreste kædehjul.

Vi finder den korrekte kabelindstilling ved bevidst at indføre bevægelse på buret og derefter systematisk fjerne det. Bevægelse på buret fortæller os, at forbindelsen er H-grænseskruen, som ikke berøres, og når bevægelsen er væk, ved vi, at vores kabelindstilling er helt rigtig. Tryk på gearstangen.

Hvis buret ikke bevæger sig, skal du dreje tøndejusteringen med uret for effektivt at forlænge kablet. Klem håndtaget igen, og gentag processen, indtil der er en lille bevægelse. Hvis du har bevægelse, skal du dreje tøndejusteringen en halv omgang mod uret og teste ved at trykke på gearskiftehåndtaget.

Gentag dette, indtil buret holder op med at bevæge sig udad, når du trykker på gearstangen. Indeksindstillingen er nu færdig; bemærk, at der er nogle kombinationer for og bag, som ikke er beregnet til at blive brugt af producenterne. For eksempel på denne cykel, i store til store kombinationer, gnides kæden mod buret og foretager en justering for at stoppe den, hvilket fører til friktion og andre mere nyttige gear.

På denne cykel forårsager en lille til lille kombination kædeskramling på den indvendige klinge. Der er ingen indstillinger, der forhindrer dette. I disse tilfælde skal du bruge andre gearkombinationer, der har et lignende gearforhold.

Der er nogle modeller af gearhåndtag, der bruger en trimfunktion. Dette er halve indstillinger, der flytter buret let. Hvis kæden bevæger sig ind eller ud, når du skifter det bageste kædehjul, bevæger kæden sig også til venstre og højre foran i buret og kan ende med at gnide; Trim giver dig mulighed for at flytte buret en lille smule for at tage højde for denne kædebevægelse. Hvis skifteren har en trimfunktion, er dette indbygget i design.

Ingen separat justering er påkrævet. Dette er de grundlæggende indstillinger for forskifteren. Cyklen er endnu ikke testet.

Husk, at belastningen under brug er større end dem, at vi ser, når cyklen er i arbejdsstanden; for eksempel, hvis du træder hårdt, vil rammen bøjes lidt under bundbeslaget. Dette kan få kæderinge til at bevæge sig lidt mellem bagskifterne og i den største kædehjul, når du kører, forårsager friktion, dette er en del af komponentbegrænsningerne, hvis du gennemgår processen i denne artikel kører og stadig har problemer, se vores artikel i Avanceret Fejlfinding, og se endelig denne artikel for en oversigt over alle vores bagskiftere og gear. Det er det for skiftindstillingen.

Hvis det hjalp dig, skal du give tommelfingrene op og dele det med dine venner. Det hjælper os virkelig med at levere indhold til dig, og det holder mig låst inde her i studiet. Det er det - vi ses i vores næste artikel om reparationshjælp.

Hvordan justerer man en grænseskrue?

Hvis denbegrænseersætfor langt mod egerne, drej L-Skruemed uret, og skifteren bevæger sig til højre. Skulle denbegrænseværesætfor stramt, og kæden kan ikke klatre op til det største tandhjul, drej L-Skruemod uret, indtil tandhjulet og remskiven er justeret perfekt.10. feb 2017

Hvad er den bedste måde at justere en bagskifter på?

Begynd med at dreje tøndejusteringen (C) mod uret for at øge spændingen til gearkablet og dreje krumtapene, mens du skifter mellem gearene. Du skal begynde at se kæden glide og præcist i gear.

Hvordan justerer du skifteren på en Campagnolo?

På Campagnolo-skiftere foretages justeringen via en skrue nær p-kno. Brug tøndejusteringen til at justere kabelspændingen. Styreskiven holder kæden på linje, når den bevæger sig fra tandhjul til tandhjul under skift. Løbehjulet hjælper med at holde spændingen på kæden uanset gearvalg. Monteringsbolten forbinder skifteren til rammen.

tour de france hold

Hvor er kabeljusteringen på en derailleur?

Hvis der er en kabeljustering på gearstangens krop eller bagskifteren, skal du skrue den næsten helt ind (med uret). Løsn kabelsikringsbolten på skifteren, og flyt kablet ud af vejen.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Gatorade vs vand - holdbare løsninger

Er Gatorade bedre end vand til dehydrering? Pedialyte og Gatorade er begge designet til at forhindre eller behandle dehydrering. Faktisk takket være deres elektrolytindhold er de mere effektive end vand ved rehydrering. г.

Utah cykel love - enkle svar på spørgsmål

Er det ulovligt at cykle på fortovet i Utah? I modsætning til mange stater i landet hedder det i Utah-loven, at cyklister kan køre på fortovet. Cyklister har lov til at køre på fortove uden for bykvarterer. I Salt Lake City er fortovscykling forbudt i kvadratområdet mellem North Temple, 500 South, 400 West og 200 East.2 2016.

Morgenmad på 600 kalorier - almindelige spørgsmål

Er det OK at spise 600 kalorier til morgenmad? Som en del af sin One You-kampagne anbefaler PHE voksne, der sigter mod en 400-600-600 diæt, hvilket betyder, at vi ikke spiser mere end 400 kalorier til morgenmad og 600 kalorier til frokost og middag. Det resterende anbefalede daglige kalorieindtag (2.000 for kvinder og 2.500 for mænd) kan tages op med snacks. 6 мар. 2018 г.

Ibis ripmo til salg - komplet manual

Hvor meget vejer Ibis Ripmo? Ripmo vejer en svag 6. 25 kg med et DPX2-stød og komplette byggerier starter ved 28 kg.

Brød, der er godt for dig - hvordan man løser det

Hvilket brød er bedst til vægttab? I en undersøgelse mistede folk på en diæt med lavere kalorieindhold, der omfattede fuldkorn, såsom fuldkornsbrød, mere mavefedt end dem, der kun spiste raffinerede korn, såsom hvidt brød og hvid ris. Hele korn giver flere vitaminer, mineraler og fibre end raffineret. Men at overdrive fuldkornsbrød kan også tilføje pund. г.

Sådan forhindres mavepine - søg efter løsninger

Hvad kan jeg spise for at stoppe mavesmerter? Forkortelsen 'BRAT' står for bananer, ris, æbleauce og toast. Disse kedelige fødevarer er milde på maven, så de kan hjælpe med at forhindre yderligere maveforstyrrelser.