Vigtigste > De Bedste Svar > Højde telt - hvordan man adresserer

Højde telt - hvordan man adresserer

Fungerer højdetelte virkelig?

Indtil videre undersøger de fleste undersøgelser hvordaneffektive højdetelteer ved at tillade atleter at leve højt, træne lavt mens de lever på lavt niveauhøjde. Forskere ved et amerikansk hærslaboratorium på Colorado's Pikes Peak viste for nylig, at søvn i et hypoxisk kammer er mindre effektiv end at sove i virkelighedenhøjde,' han siger.24. 2013.





I årevis har topatleter været på udkig efter højdetræning som en ekstra måde at forbedre deres præstationsdag på løbsdage på, men mange mennesker hævder nu, at du kan få de samme fordele eller meget lignende fordele ved havets overflade med en af ​​de højdemasker, der var en højdemaske eller en højdemaske, men gør du det virkelig? arbejder nu undskylder jeg, fordi jeg går direkte til videnskab her. sodavand med mig fortræng din træning er træningen omkring 1500 meter over havets overflade og selvfølgelig, men helst mere i området 2400 meter og derover for maksimal fordel og tilpasning, og det er grunden til, at så mange atleter går til højdetræning, det er beviseligt deres vo2 max forbedres, dvs. hvor meget ilt din krop kan behandle under en intens træning, og som I alle ved, er jeg sikker på, at der er mindre ilt til rådighed for os ved opstigningen, og det er her forbedringerne kommer, fordi på grund af til denne grænse og mangel på ilt under træningen Vores muskelvæv går i en tilstand af hypoxi Hypoxi er hvor muskelvævets behov for ilt overstiger dets forsyning. Vores krops reaktion på dette er at overkompensere for produktionen af ​​røde blodlegemer og derved forbedre vores vo2 max.

Du bruger stadig gode højdemasker for at begrænse din vejrtrækning Inhale og simulere A. Højdevirkninger tvinger din krop til at justere sig for at producere flere røde blodlegemer yada yada, i det mindste får du billedet, det er teorien. Nå, jeg fik mig en højdemaske her, og jeg besluttede, at jeg skulle grave lidt dybere i dag, inklusive direkte test, så jeg gik på kanalstien her og tænkte først, sandsynligvis en god idé, bare gå ud og få den højde under kontrol, så jeg løber bare til agentle, prøver højdemasken og ser, hvordan det påvirker min træning, tilsyneladende 12.000 fod i højden, ved blot at bytte nogle af klamperne og ventilerne ud, så lad os se, hvordan det går nu, inden du udfører en sådan øvelse, husk at iført en Analtitude-maske kan føre til hyperventilation eller besvimelse på grund af begrænset vejrtrækning.

Hvis du har forhøjet blodtryk eller andre hjerte-kar-problemer, kan det give mening at undgå dette eller i det mindste se en læge på en helt anden og bestemt meget vanskeligere måde. Jeg tror, ​​jeg har hovedet over det nu, så nu løfter jeg ante her to løber i et moderat tempo, der er cirka fire minutter pr. Kilometer, jeg vil gøre en med masken på og derefter en, der ikke bære masken, nu måler jeg faktisk min puls. Den generelle idé er, at ved at bære masken vil jeg arbejde hårdt, og jeg vil se, at det gennem en øget hjerterytme og så forhåbentlig betyder det, at min krop tilpasser sig, fordi jeg er nødt til at arbejde hårdere, det er teorien, lad os gå, jeg Bare føl dig så kortåndet, min godhed, det er de første 20, med maskei gik lidt hurtigere end fire minutter pr. kilometer, cirka 357 pr. kilometer, det er lidt mere end 5 km, jeg prøver næste gang, men ja , en gennemsnitlig puls på 165.

hjælper kiwi dig med at sove



Det var højere end forventet for den slags tempo, men hej, det var det, det var svært, jeg følte næsten åndenød, som om jeg hyperventilerede mig, som om jeg var i panik i slutningen af ​​dagen, lad os nu tage en dejlig lang pause gør det samme igen uden masken kan trække vejret igen okay det er så rart, jeg løber faktisk lidt for hurtigt steder og prøver at holde tilbage så det er meget lettere det føles ja ja det er begge der uhm ingen maske samme hastighed et sekund lavere pr. kilometer 358, men hjertefrekvensen var godt 10 slag under gennemsnittet på næsten 157, og når du overvejer, at jeg gør det Gjorde et sekund, så du kunne argumentere, kan min puls muligvis stadig sige, hold dig høj fra det første jeg tror, ​​at det tydeligt viste, hvor meget sværere det er med en maske sammenlignet med uden publikum med bare fanden mig min min han Annoncen gjorde ondt, jeg følte, at du skulle få kortere vejrtrækninger. Jeg kunne bare ikke få mine muskler det ilt, de havde brug for. De følte sig virkelig forfærdelige, virkelig tunge og virkelig stramme og næsten som om jeg var kommet til det punkt, som om jeg lige havde en 100 meter flad sprint, så vær venlig at få det ud af den måde, jeg er færdig umyeah okay, når jeg tænker på at tænke tilbage på mine kørsler denne maske gjorde bestemt en forskel, der er ingen tvivl om, at jeg var nødt til at arbejde hårdere, end jeg havde masken, ideen bag det giver mening, men spørgsmålet er stadig, om de har den samme effekt som træningen højde, jeg har her rodet lidt rundt , Jeg læste fra nogle videnskabelige studier og eksperimenter derude, og der ser ud til at være flere nøgleproblemer, så mange af disse masker har ikke tilstrækkelige mekanismer til faktisk at mindske iltindholdet i luften, som du oplever dem i høj højde, derfor ville de vil ikke være i stand til at gengive det nøjagtige billede Træningseffekt i højden Du begrænser den mængde luft, som Si kan trække ind i lungerne, men ikke iltindholdet i den luft, så du får mindre ilt, men kun fordi du får mindre luft, en d det er den afgørende forskel, for at understrege dette lidt længere fremme træningscentre eller noget, der kaldes noget højtekamre, der ekstraherer ilt fra luften.

Så hvis du trækker vejret dybt ind i et af disse højdekamre, er der bare mindre ilt, der i det væsentlige eller nøjagtigt replikerer ægte højde, hvilket er fantastisk teknologi, men der findes ikke i disse, så hvad? Disse undersøgelser viser, at disse masker skaber luftmodstand, der lægger direkte belastning på vores åndedrætsmuskler, så de fungerer mere som et åndedrætsværktøj end det hypoxi, vi oplever fra højdetræning, der forårsager antallet af røde blodlegemer. Nu har det i modsætning til nogle fordele ved, at det kan hjælpe med at reducere mælkesyre eller virkningen af ​​mælkesyre under intens træning eller endda opfattelsen af ​​vejrtrækningsindsats, som kan føre til forbedret og forbedret ydeevne, men der er kun meget få studier, der understøtter dette, og de er ret vagt ærlige, selvom der er flere undersøgelser, der viser, at en forbedringsarm ikke er relateret til en forbedret vo2 max, som jeg nævnte tidligere, da jeg løb med højdemasken. Det var helt klart meget sværere; det havde bestemt en indflydelse på min evne til at være effektiv til at trække vejret, men da disse undersøgelser viser ganske klart, at dette er tilfældet, betyder det ikke nødvendigvis eller oversættes til en forbedring af min præstation eller min vo2 max, og der er mere højdemasse, den har har vist sig at forårsage arteriel hypoxi, som vi i Se højden, men igen adskiller den sig fra ægte højdetræning. Masse forårsager dårlig ventilation, hvilket skaber en ubalance mellem iltoptagelse og CO2-fjernelse. Dette kan føre til hyperventilation og øge den opfattede anstrengelse af motion.

Undersøgelser har vist, at resultaterne af brugen af ​​massen til at øge en persons vo2 max var ret ufattelige, og det ville forklare, hvorfor jeg fandt det sværere at løbe med masken på, og jeg så denne stigning i min puls Desværre, men og dette bevis viser, at jeg ikke tror ikke på, at højdemassage eller højdemassage nogensinde vil erstatte ægte realaltitude træning, men id Enke, vi havde sandsynligvis alle et indtryk af, at dette var tilfældet, men disse masker kan dog bruges som gode værktøjer til at træne åndedrætsmusklerne og igen, Som jeg nævnte tidligere, kan denne forbedrede respiratoriske muskelstyrke føre til forbedret ydeevne, men ikke nødvendigvis til en forbedret vo2 max og endelig lige rundt om denne artikel bare hurtigt har jeg stadig et par problemer relateret til at bruge musen til højdetræning, og dette starter med den populære mantralive hightrain lavt mange professionelle atleter vil bo i højde, de bruger det meste af deres tid i højden med søvn i højden, og du kommer undertiden ned i hei ght til havets overflade for at gennemføre din træning. Nu er træningen i højden åbenlyst tung, det lægger en stor belastning på kroppen, vi kan ikke nødvendigvis opnå den samme ydeevne Cyklen har de samme hastigheder, når vi løber, så vi ikke får de samme muskeljusteringer for at få fordelen og effekt af brug af højde skal du bruge meget tid på at tage en maske på i en forholdsvis kort og intermitterende periode, dette har ikke de samme effekter, så der går du, der er en masse information at fordøje, der er at opsummer, hvis du vil have effekten af ​​højdetræning, der skal opnås uden at gå i bjergene, jeg er ikke sikker på, om masken er svaret, det er en komplet afskrivning nej, ikke nødvendigvis hvis du vil bruge dette i din træning, selvfølgelig indarbejde i din træningsplan, men det er kun vigtigt, overskuddet og at forstå fordelene ved denne brug, og det er ikke nødvendigvis det samme som lodrette meter. Dette fangede også øjet n åbent for træning og måske er der et emne til en anden dag, det lyder utroligt interesseret i g jeg håber, du har haft dagens artikel meget information der, hvis du har spørgsmål, skriv dem i kommentarfeltet nedenfor. Glem ikke gtn om de sociale medier, der skal følges, og giv os et lille abonnement nedenfor

proteinpulver til piger

Er højdetelte farlige?



Højdesygdom er megetfarligtaf fire grunde: dens hurtige progression; dens dødelighed de syge er normalt et stykke fra lægehjælp og er vanskelige at evakuere hurtigt; og det faktum, at syge i mange tilfælde er afhængige af deres helbred, fordi de udfører en masse fysisk aktivitet i

Hvordan forbedrer højde telte ydeevnen?

I høj-højdemiljøer, trækker du ind mindre ilt pr. åndedræt end digvilleved laverehøjder. Når de konkurrerer på laverehøjder, de får en naturligboosttil musklerne, når yderligere ilterledig. Denne blodudvidende effektkan forbedre ydeevnenhos elite atleter med 1 til 2 procent.

Hvorfor sover atleter i ilt telte?

Hypoksiske kamre eller højdetelte, er designet til at indeholde luft reduceret iiltså detatleterkan skabe de præstationsfremmende hæmatologiske (blod) tilpasninger uden at bo i højden. niveauhøjde (6.000 fod).

cykeltræning

Er træning i høj højde ulovlig?



Svaret er et rungende ja.

Heldigvis,højdeuddannelseer lovlig doping. Det ændrer kroppens væv på en så mirakuløs måde, at det ligner mange præstationsfremmende stoffer. Som altid er dette ikke en udtømmende artikel på forsiden afuddannelsehøjde.
13. 2020.

Kan du sove i en højdemaske?

Hvis denmaske kunneefterlign den lavere iltkoncentration afhøjde, Siger Viada, det ville faktisk være bedre at bæresøvnend til gymnastiksalen. Det øger ikke din iltbærende kapacitet. ' Detmaskesænker faktisk ikke iltkoncentrationen i luftenhøjdegør.

Hvorfor sover cyklister i hypoxiske kamre?

Ideenerat dusøvni teltet i simuleret høj højde og fortsæt med at træne på eller omkring havets overflade. Teltet simulerer højden ved at reducere iltindholdet i den luft, du trækker vejret. Ved havoverfladen indeholder luften 21% ilt, mens den er 3000 m derereffektivt 14% ilt.9. 2015.

Hvor meget koster et højdetelt?

ColoradoHøjdeUddannelse, Hypoxico og Higher Peak er blandt nogle få virksomheder, der markedsførerhypoxisksovendeteltetil udholdenhedsatleter. Det er de ikkebillig, der varierer i pris fra $ 2.500 til mere end $ 5.000.

Bruger hospitaler stadig ilt telte?

Ilt telteer ikkeBrugtmeget ofte længere. Men det er destadig brugttil behandling af dårlige åndedrætsproblemer, såsom kryds hos børn. Kryds er en infektion i stemmebåndene, stemmeboks, luftrør og bronkier (øvre luftveje i lungerne).

Er det sværere at løbe i høj højde?

På grund af det reducerede lufttryki højere højderdiffunderer ilt langsommere i dine røde blodlegemer. Udholdenhedsløb og træningkørererløbved meget langsommere hastigheder, hvilket betyder iltberøvelse afhøj højdedominerer og bremser dig.

cykeldæk tpi

Operation

Typer af højdetelte

Debat

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling af erektil dysfunktion - brugbare løsninger

Kan cykling kurere erektil dysfunktion? Mere markant var imidlertid konstateringen, at mænd, der cykler mindre end 3 timer om ugen, eller som kun lejlighedsvis har et odds-forhold på 0,61 for at udvikle moderat eller komplet ED. Dette indikerer, at moderat træning i form af cykling faktisk kan forhindre ED.

Crossfit og cykling - hvordan man håndterer

Er CrossFit godt for cyklister? CrossFit giver dig mulighed for at tilføje variation i dit program. Hvis du supplerer din ridning med styrketræning og metcon (metabolisk konditionering) træning, forbedrer du ikke kun din cykling, men du opnår også store fysiske gevinster.

Cykling vægttab - hvordan man løser

Kan du tabe mavefedt ved at cykle? Ja, cykling kan hjælpe med at tabe mavefedt, men det tager tid. En nylig undersøgelse viste, at regelmæssig cykling kan forbedre det samlede fedt tab og fremme en sund vægt. For at reducere den samlede maveomfang er aerobe øvelser med moderat intensitet, såsom cykling (enten indendørs eller udendørs), effektive til at sænke mavefedt. г.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Cykel skiftende kabel - find løsninger

Hvornår skal skiftekabler udskiftes? 5000 til 6000 miles er en god tidsramme til udskiftning af kablerne. Andet klogt venter til de bremser og enten har en god stiv pedal ind eller dejlig let drejning, afhængigt af det ødelagte kabel. 9 dæk. 2010 г.

Cykling tilbage - hvordan man opnår

Er det hårdt at cykle på ryggen? Selvom cykling kan være en god træningsmulighed for dem med eksisterende rygsmerter, kan det også forårsage rygsmerter, hvis de ikke gøres ordentligt. Dårlig kropsholdning på cyklen kan belaste ryggen. At læne sig over, med ryggen buet og hovedet op, kan belaste både ryg og nakke. 13. apr. 2016