Vigtigste > Bedste Svar > Er pistacienødder højt med kalium-listede spørgsmål og svar

Er pistacienødder højt med kalium-listede spørgsmål og svar

Hvilken slags nødder indeholder højt kaliumindhold?

Prøv mandler, Brasiliennøddercashewnødder, jordnødder, jordnøddesmør,pekannødder, græskarfrø, solsikkefrø og valnødder.
...
Retningslinjer for enhøj-kaliumdiæt
  • Spis frugt og grøntsager i deres friske eller rå form oftest.
  • Kontroller etiketter for ingredienser, der harkalium.
  • Prøv salterstatninger.

Kalium er vigtigt for knogle- og hjertesundheden. Det er også meget vigtigt for mennesker med forhøjet blodtryk, da det kan reducere risikoen for hjertesygdomme og slagtilfælde. Da kroppen ikke kan producere kalium nu, det skal komme fra maden.

I denne artikel, jeg ser på seks af de bedste fødevarer kilder til kalium. Nummer et, hvide bønner. Bønner og linser er både store kilder til kalium.

Nu er hvide bønner en af ​​de bedste, der indeholder 829 milligram kalium i en kop, hvilket er ca. 179 gram, hvilket er 18% af den anbefalede daglige tillæg. Denne store rapport, der næsten 250.000 mennesker deltog, fandt, at kaliumindtagelse steg med ca. 1.600 mg per dag eller ca. 35% af RDI reducerer risikoen for slagtilfælde med 21%. Så en kop bønner er nok.

styretape

Derudover giver en kop hvide bønner næsten 19 gram fiber, hvilket er cirka 75% af dit anbefalede fiberindtag. Det er også en virkelig stor kilde til plante-baseret protein. Så er der det faktum, at de er billige at købe.

Dybest set spiser du flere bønner. Nummer to, kartofler og søde kartofler. Altid betragtet som den mest nærende grøntsag, men de er en rigtig rig kaliumkilde.

En stor bagt kartoffel, ca. 10 ounce eller 300 gram, giver dig 34% af RDI. Nu er det meste af kalium i en kartoffel i papirmassen, men omkring en tredjedel er i skrælen, og det er grunden til at spise ikke-skrællede kartofler giver dig det meste af kalium. Søde kartofler, en anden stivelsesholdige knold også en respektabel kilde til kalium.

En stor sød kartoffel, der vejer ca. 6 ounce eller 200 gram, giver 18% af RDI. Kartofler og søde kartofler indeholder også meget C-vitamin, A-vitamin, B6-vitamin og mangan. Alle burde spise mere kartofler.

Nummer tre, bananer. Bananer er kendt for at være en god proteinkilde. Faktisk indeholder en mellemstor banan lidt over 400 milligram kalium, hvilket er ca. 12% af din anbefalede daglige dosis, også en nem og nærende måde at øge dit kaliumindtag på farten.

Og det er derfor jeg opfordre alle til at spise bananer hver dag. Og nej, den store banan betalte mig ikke for det. Nummer fire, rødbeder.

Roer er en dyprød rodgrøntsag med en naturligt sød smag. En kop eller ca. 170 gram rødbeder indeholder ca. 500 milligram kalium eller 11% af den anbefalede daglige dosis. De er også høj i folinsyre og mangan.

Plus, pigmentet, der giver dem deres rige farve, fungerer som en antioxidant, der kan hjælpe med at bekæmpe oxidativ skade og betændelse. Roer er også rige på nitrater, som ud over kalium kan hjælpe med at forbedre blodkarfunktionen, højt blodtryk og træningsevne Nummer fem, spinat. Spinat er en meget nærende grøntsag.

En kop eller 180 gram kogt spinat giver 18% af RDI til kalium, hvilket gør det til et godt valg for dem, der ønsker at øge deres indtag. Det giver også næsten fire gange RDI for vitamin A, 10 gange RDI for vitamin K og ca. 30% af RDI for calcium og næsten 90% af RDI for mangan. Nu er disse næringsstoffer vigtige for stofskifte, syn, knoglesundhed og immunsystem.

kan energidrikke forårsage kræft

Og selvfølgelig er grønne grøntsager som spinat, ligesom schweizisk chard, meget højt i antioxidanter, der kan hjælpe med at bekæmpe celleskader og den generelle aldringsproces. Nummer seks, pastinetter. Pastinak er en hvid rodgrøntsag, der ligner gulerødder.

En kop pastinak giver ca. 570 milligram kalium eller ca. 12% af den anbefalede daglige dosis, også en god kilde til C-vitamin og folsyre, som er essentielle for hud- og vævssundhed, celledeling og forebyggelse af fosterskader . Faktum er, at kun dårlige 3% af amerikanerne har det anbefalede daglige kaliumindtag. Du kan være blandt de andre 97%, der ikke opfylder kravene, så de seks fødevarer, jeg nævnte i denne artikel, er et rigtig godt sted at start.

Tak for at se. Sørg for at give denne artikel en tommelfinger, hvis du har fundet det informative. Og glem ikke at abonnere på Authority Nutrition's Healthline YouTube-kanal ved at klikke på den røde abonnementsknap under denne artikel. (lys inspirerende musik)

Hvilke nødder er lavest i kalium?

LavKaliumnødder

Macadamianødderog pekannødder er nederst på listen tilkaliumindhold. En portion på 1 ounce macadamianødderindeholder 104 mgkalium, Mens den samme del af pekannødderhar116 milligram. Begge disse værdier repræsenterer 2 procent af det anbefalede dagligeindtagtilkalium.

Nødder er en fantastisk kilde til sundt fedt, fiber og protein. Mange undersøgelser har vist, at de har en række sundhedsmæssige fordele, især med hensyn til at reducere risikoen for hjertesygdomme. Så i denne artikel, jeg kigger på fem af de sundeste nødder du kan spise, paranødder.

Paranødder siges at komme fra et træ i Amazonas og er en utrolig rig kilde til selen. Faktisk giver en portion på 1 ounce eller 30 gram paranødder dig mere end 100 procent af det anbefalede madindtag eller RDI til mineralet selen. Dette er nu i tillæg til 26 procent af RDI for magnesium, som er et vigtigt mineral for kardiovaskulær sundhed.

Nu selen-mangel er sjælden og sædvanligvis kun forekommer med visse sygdomstilstande. I denne undersøgelse led for eksempel patienter, der gennemgår hæmodialyse for nyresygdom, af selenmangel. Og disse patienter spiste kun en paranøtrik om dagen i tre måneder, deres seleniveauer i deres blod normaliseredes, og nødderne havde antioxidantvirkninger i deres blod eller.

Nu er det fascinerende, når en bestemt fødevare er så rig på en bestemt næringsstof, som det er, hvordan et kosttilskud virker. Paranødder kan også reducere betændelse i hæmodialyse patienter og raske mennesker. Indtagelse af selen er også indiceret til mere almindelige tilstande som Hashimotos hyperthyroidisme.

Faktisk har vores skjoldbruskkirtel det højeste selenindhold pr. Gram af nogen af ​​vores organer. Nummer to, valnødder. Valnødder er en fremragende kilde til omega-3 fedtsyre, alfa-linolensyre.

Mange store undersøgelser vist, at spise valnødder signifikant reducerede total kolesterol og LDL-kolesterol, og samtidig øge gode HDL kolesterol. Dette kan nu være på grund af deres høje alfa-linolensyreindhold og andre næringsstoffer. Valnødder kan også forbedre andre faktorer relateret til hjertesundhed, herunder systemisk inflammation, blodtryk og normal blodgennemstrømning gennem kredsløbssystemet.

Interessant nok fandt en undersøgelse af universitetsstuderende, at forbrug af valnødder øger niveauet af viden kendt som inferentiel tænkning, hvilket tyder på, at valnødder kan have gavnlige virkninger på hjernen, men dette er spekulation. Nummer tre, mandler. Mandler indeholder et antal gavnlige næringsstoffer, især vitamin E, som er en antioxidant, og også mineralet magnesium.

Undersøgelser viser, at mandler, der indtages som en del af en diæt med lavt kalorieindhold, kan hjælpe overvægtige eller overvægtige mennesker med at tabe sig og sænke blodtrykket. De synes også at være særligt gavnligt for diabetikere, hvilket øger blodsukker, som hos diabetikere sker efter et måltid med op til 30 procent. Men der er ingen signifikant reduktion i raske mennesker.

De har også vist sig at reducere betændelse i mennesker med type 2-diabetes, som jeg vil komme til om et øjeblik. Både naturlige og tørristede mandler er nærende, selvom de naturlige har mere E-vitamin i sig, men bare gå med hvad du foretrækker. Nummer fire, cashewnødder.

Cashewnødder er et andet godt valg og især højt i magnesium som mandler. Faktisk er de cashewnødder og mandler sammen med spinat er en af ​​de bedste kilder til magnesium i den menneskelige diæt. En halv kop kogt spinat indeholder 78 milligram, derefter indeholder en ounce eller 30 gram cashewnødder eller mandler mellem 74 og 80 milligram.

Det faktum, at cashewnødder og mandler er bekvemme og velsmagende, er bare en bonus. Magnesium er et vigtigt mineral, der er involveret i hundredvis af kroppens processer, herunder blodsukker. Dets virkningsmekanisme er uklar, men lav magnesium niveauer er stærkt knyttet til dårlig kontrol af type 1 og type 2-diabetes.

Derudover har kliniske undersøgelser vist, at korrektion af lave magnesiumniveauer forbedrer insulinresponset og sænker blodsukkeret. Så hvis du har diabetes, kan det give mening at medtage en håndfuld cashewnødder eller mandler i din kost hver dag. Nummer fem, jordnødder.

Nu begynder jeg med at sige, at jordnødder faktisk ikke er nødder. De vokser ikke på træer, men er bælgfrugter. Imidlertid betragtes de ofte som nødder og har en lignende ernæringsprofil og sundhedsmæssige fordele som nødder, men for en brøkdel af prisen.

En undersøgelse af over 120.000 personer fandt, at højt indtag peanut blev forbundet med lavere dødelighed. Interessant nok kan antallet af astma og allergisk sygdom være lavere hos børn født til mødre, der spiser jordnød en eller flere gange om ugen under graviditeten, og det kan endda være nyttigt at spise mere. Nu vil jeg gerne gøre det klart, at jordnøddesmør indeholder store mængder tilsat olier og andre ingredienser.

Derfor er det bedst at vælge jordnøddesmør med den højeste peanut indhold, hvis du ønsker det skal være sundt. Det er som regel 90 procent plus jordnødder, der er tykke, okay, du blev advaret. Bemærk også, at de fleste jordnødder normalt er stærkt salt eller krydderier, som kan eliminere sundhed er forbundet med dem, så prøv at vælge plain, usaltet, og smagløst jordnødder når det er muligt.

effektmålerpedaler

Det er klart, nødder og jordnødder er nogle af de sundeste snacks du kan spise. Der er ingen andre yderligere ingredienser. Og desværre tæller kommercielt jordnøddesmør ikke.

Hvis du fandt denne artikel nyttig, vil vi meget gerne have tommelfingre op og abonnere på Authority Nutrition's YouTube-kanal ved at klikke på den store røde knap nedenfor, klik på artiklen, og på den måde kan du se alle vores nye artikler, så snart de er frigivet . (lidt inspirerende musik)

Er kaffe høj i kalium?

Tre til fire kopperkaffeen dag betragteshøjt kaliumindholdog kunne hæve dinkaliumniveauer. Tilføjelse creamers eller mælk kan yderligere hæve dinkaffe kaliumindhold.25. feb 2021

Hvor meget natrium er der i en brændt pistacienødder?

Imidlertid ristede pistacienødder er meget høj i natrium niveau (omkring 121 mg natrium per ounce), fordi de krydres med salt (som er en vigtig kilde til natrium).

Hvilken slags nødder har mest kalium?

Høj kalium nødder og frø omfatter kokos vand, hampefrø, solsikkefrø, pistacienødder, squash frø, hørfrø, hasselnødder, mandler, paranødder, og vandmelon frø. Den aktuelle daglige værdi (% DV) for kalium er 4700 mg, for nylig steget fra 3500 mg af FDA.

Hvad gør en pistacie den bedste møtrik til at spise?

Den pistacie unikke grønne og lilla kerne farve er et resultat af sin lutein og anthocyanin indhold. Blandt nødder, pistacienødder indeholder de højeste niveauer af kalium, γ-tocopherol, vitamin K, phytosteroler, og xanthophyll carotenoider.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cyling - pragmatiske løsninger

Hvad står BMC for i cykling? Cykelfremstillingsvirksomhed

Sådan behandles vejudslæt - hvordan man håndterer det

Hvor lang tid tager det vejudslæt at heles? Vejudslæt er en almindelig betegnelse for slid forårsaget af skraber modtaget under en ulykke. De fleste vejudslæt skal heles inden for 2 uger med god pleje af dine sår ved at holde dem rene og fugtige. Nogle gange kan vejudslæt gå gennem alle hudlagene og kræve hudtransplantationskirurgi for at helbrede.

21 superfoods - hvordan man beslutter

Hvad er de top 20 superfoods? 20 bedste superfoods til vægttabskale. Grønkål er en grøn grøn grøntsag, der er kendt for sine sundhedsfremmende egenskaber. bær. Bær som jordbær, blåbær og brombær er levende, smagfuld og meget nærende. Broccoli. Chia frø. Æg. Avocado. Søde kartofler. Kimchi og surkål.

High stakes low rider - mulige løsninger

Hvor kan jeg finde lowrider i GTA San Andreas? Loco Low Co. er en baggårdsmodebutik i Grand Theft Auto: San Andreas, der tilpasser lowriders, der er placeret på en blindgyde i Willowfield, Los Santos.

Motobecane titanium anmeldelse - hvordan beslutter du dig?

Er Motobecane-cykler af god kvalitet? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene. г.