Vigtigste > De Bedste Svar > Bedste cykelkabelskærer - hvordan man tackler

Bedste cykelkabelskærer - hvordan man tackler

Hvordan klipper du bremsekabel uden flosser?

Jeg bruger bare en stor sidetangstang Fungerer godt, hvis du ikke roter rundt, så bare få et rent skud, skarpt og hurtigt. Så hvis nogensindekabelsomflossetlidt, bare drej det tilbage, og det vil komme tilbage af sig selv.

fedtfattig kost testosteron



Bremsekabler er bogstaveligt talt en livline, heldigvis er det et robust system, men du skal holde øje med vedligeholdelsen for at sikre, at de er sikre, og du får den bedste bremseevne, det er ikke tungt at skifte kabler nu og da, og vi er vil vise dig, hvordan du gør det nu, har du selvfølgelig brug for nogle udskiftningskabler, men med hensyn til værktøj har du typisk brug for et fem millimeter kit og en kabelskærer af god kvalitet nu, og hvis du vil udføre et rigtig professionelt job, skal du vil også have en fil som denne og et lille billede som denne, og følg bare vores enkle trin først, da vi udskifter både de indvendige og ydre kabler, som vi bliver nødt til at løsne toppen af ​​vores grebstape, når den er inden i god tilstand, skal du gøre det omhyggeligt, så du nemt kan pakke det baglæns, men hvis ikke hvorfor ikke en ny Sæt båndet på, mens du er ved det, der er et link til, hvordan man indpakker styretape i beskrivelsen nedenfor denne artikel på Hvis kabler eksponeres, se hvordan de er varierede på styret, før du fjerner båndet, der holder dem på plads, lad os nu starte med forbremsen løsne krympeskruen med din unbrakonøgle normalt med fem millimeter, du kan derefter trække kablet igennem, hvis det virkelig er flosset, og det er en god idé at skære den del af din kabelskærer for at gøre tingene lettere, hvis det gør. Pointen er at få kablet helt ud. Det er en rigtig lille skrue, så sørg for at være forsigtig, og at du opbevarer den og hætten et sikkert sted. Andre modeller fra Shimano plus RAM og Camp AG kan variere lidt, når du først har gjort det, skal du være i stand til at skubbe det indre kabel gennem skifteren nøjagtigt, hvor du har brug for at skubbe det nye op, gennem det ydre kabel er forbremsen så også gratis, hvis du trækker det væk, skal du notere, om der er en hylse eller ikke ved enden af ​​kablet, når den sættes i gearstangen, læg den til side, da du senere vil bruge den som en markør til Sørg for, at det nye kabel har den rigtige længde.

Skub derefter det nye inderkabel tilbage gennem gearstangen. Vær forsigtig med dette for at undgå flosser. Det kan være lidt vanskeligt, men når du først finder hullet, går det let igennem, så du ikke engang behøver at tvinge det, der er gjort, skal du udskifte topdækslet, hvis dette er til din Skiftearm er relevant Nu er det tid til at skære din nye ydre kabel til den korrekte længde ved hjælp af den gamle kabelstyring her er hvor disse ekstra værktøjer er nyttige. Brug vælgeren til at åbne den indvendige del af det ydre kabel, som du sandsynligvis vil have blå mærker under skæring, og arkiv derefter eventuelle skarpe kanter og Hvis du har brug for Farrells i begge ender, skal du sætte dem på nu, før vi gør noget andet, vi vil sikre os, at tøndejusteringen i vid udstrækning eller helt er skruet fast på kaliberne, så kan vi glide det indre kabel gennem det ydre kabel og derefter indsætte det ydre kabel i gearstangen giver et fast pres for at sikre, at han sidder ordentligt.

Derefter skal du føre det indre kabel gennem tykkelsens cylinderjustering og trække det igennem, indtil det ydre kabel klikker på plads. Derefter kan vi sprede det indre kabel gennem krympedelen på tykkelsen. Pointen er at manuelt trykke bremserne mod fælgen med den ene hånd og derefter lade dem bevæge sig meget lidt væk fra fælgen, derefter stramme det indre kabel med den anden hånd og stramme skruen Løsn og tryk derefter på skruen et par gange igen indtil du har den rette fornemmelse af dig selv på bremsearmen.



Nu kan du placere det ydre kabel mod styret igen og lime det på plads med noget elektrisk tape. Kontroller, at bremsen føles glat, og som du vil have den, inden du klipper overskuddet i et kabel, så ca. en tomme forbliver synlig og krymper kabelendens dæksel for at forhindre flossning, kan du eventuelt enten udskifte styretapen helt eller ely vikle det var der allerede, processen til den bageste bremse ligner meget at fjerne styretape note, hvor de ydre kabler er på styret, og fjern tapen, der holder dem på plads, skruen, der holder det indre kabel til tykkelsen, løsn eventuelle flossede kablet og fjern det fra tykkelsen næste, fjern det første stykke af det ydre kabel, der løber fra rammen til tykkelsen igen, kontroller at der er Ferrells i enden, læg det ydre kabel til side det næste stykke af det ydre Træk kablet væk fra rammen eller rammefastgørelsen, træk det indvendige kabel og hæng den ene side længere op, når du har hætten, der dækker enden. Dækker de indvendige kabler på gearhåndtagene, fjern dem forsigtigt, før dit nye indre kabel igennem og sæt hætten på igen. Skær de nye ydre kabler i samme længde som dine gamle, og følg derefter de skarpe kanter, og brug dit billede til at sikre dig, at det indre kabel flyder igennem, hvis du ikke har det ydre kabel, eller hvis du utvivlsomt forbinder det med rammen og sørg for, at den er lang nok til, at den ikke forstyrrer styringen, hvis du får basen fra den ene Drej side til side, træk det indvendige kabel gennem den ydre lodge, fastgør det ydre kabel til gearskiftehåndtaget og sæt den anden ende ind i rammen eller rammebeskyttelsen Bremsekaliberen og det ydre kabel i rammen eller rammeformen i selve bremsekaliberen.

Til sidst skal du føre det indvendige kabel gennem krympen. Træk l på tykkelsen, og gentag, hvad du gjorde med forbremsen, indtil det føles som at afskære den overskydende ledning, krympe på endestykket, og tag derefter et nyt styrtape på eller pak din gamle bånd, skal du nu have nogle meget nye, glatte løbende bremser

Hvordan forhindrer jeg, at mit cykelkabel flosser?

Dypp bareendeafkabeli et rør med superlim et par gange og lad det tørre. Bare sørg for, at du ikke har dannet en dråbe vedendeså du let kan skubbe det ind og ud af huset.07.28.2009



Så planen for i dag er at rette rangle eNOS på mine kabler her de stadig rangle Jeg har de jaguar shakes, de gør ikke meget jeg spurgte jer på Facebook i et stykke tid hvad de skulle gøre med mine kabler, og jeg fik alt slags forslag og et af forslagene var at gå til Frame Up Bikes i WalnutCreek og se fyrene fra cykelbutikken, og jeg gik bare til Frame Up Bikes for et par uger siden for at møde fyrene, og hvis du kender denne kanal, kender du Jeg leder altid efter en god cykelbutik i nærheden, så håber jeg fandt det, lad os gå ned og lad gutterne tjekke det ud, vi er her, så har vi Chris her fra en af ​​ejerne med frame-up cykler, og hvad skal vi at gøre? I dag i dag gør vi din cykel rolig, siger de fleste trailcykler nu er der så mange ting på forsiden af ​​disse fyre, at der med dropper-stillinger og skiftere, bremser eller hvad der er er mange kabler, så vi startede her, man bruger lidt elektrisk krympning til klip grundlæggende alle kablerne, læg varmekrympeslangen dernede og gør cyklen pæn og stille, og den ser pæn og ren ud, så jeg synes, vi har en god kandidat her med alle de små kabelklip ja, og vi siger også, at vi skal for at ændre nogle af længderne rigtigt, kan du lide at klippe noget af det gør det så ja, lad os gøre det, lad os prøve det og en hurtig sidebemærkning, mens jeg besøger butikken her. Disse fyre har været her siden august, det hele er bygget til at bygge et smukt, fantastisk sted, så da vi faktisk skal klippe nogle kabler, bliver vi nødt til at bryde udluftningen og væsken og kablerne og alt det der, du profferne håndterer det grundlæggende bremserørene her frakobler skifteren, så vi kan eksponere kablerne, så vi kan skære dem i den rigtige længde og lægge krympeslangen på dem soyeah vi klipper bare kablet lige her, jeg får kablet ud og de har dem på kassen gennem ledningerne, så hvad leder du dybest set efter indersiden, som du vil have, at den skal være flot og flad, bare så okay, fine kantede kanter, så endnu flere vil skære her, så nu hvor vi har skåret det vi ender sandsynligvis med at skære det lidt mere, vi er nødt til at skære dem alle. Barbox ældre ja, så hvad er den modhag, jeg har hørt, at folk bredden Har du nævnt tilslutning af forbremsning før? Jeg så det ikke, jeg ved ikke, hvad det er, så der er de oliven, selvfølgelig de runde og modhager, den del, der går derinde, og det er dybest set, det bliver gevindet derinde, okay jeg styrer strømmen, når jeg tænk begge veje i vandet eller hvad som helst, og så skrives olivenolien på hovedet, der er hovederne faktisk gevind, den er omvendt gevindskåret på den røde del, der er fastgjort til selve bremsesamlingen.

Den røde del fungerer i det væsentlige som en klemskive, og den monteres faktisk på modhagerne, ja og ser du? at hovedets modhage faktisk er gevindskåret på modhovedet, så toppen af ​​hovedet trækkes der ind i denne nye stil fra SRAMolives, som er ret cool, mens den ældre stil og shim-anoner bogstaveligt talt bare sidder oven på dem sådan og så hvis du strammer det med det åbenlyst stop, og den del, der er fin, går bagbremserne meget godt, præcis det rammer oliven lige sådan, ja, som det hele holder, men det ender også? Knus oliven lidt, hvilket er okay, Casso ja gamle skærer det gamle ud, hvad vi skal gøre er, at vi går rundt, hvor er disse behov for indlysende, hvor de selvfølgelig på en eller anden måde vil sidde her, ikke vil du sige det sådan? herhen, fordi det kommer til at gøre underlige ting, okay øjenkugler her så naturligt, hvor de sidder, og hvor du på en eller anden måde kan holde dem sammen, så det er sandsynligvis her, hvor vi starter vores varmekrympning, og så kommer vi hele vejen rundt til dem, der holder sammen sådan her og selvfølgelig, da du har haft din opsætning i et stykke tid, er det her, du kender dine vinkler og hvad som helst der går med koblingen, det er her du bliver din skifter og går i stykker, så hvis vi genindfører bremselinien sådan her kan du tydeligvis se, at kredsløbslinjen der naturligvis er cirka en og en halv tomme for lang, så vi afskærer det, og så dikterer det vores eller slangeforbindelse inden den fjerde. Med hver ring vil vi køre det sådan, du vil ikke gå helt op, fordi det trækker og gør underlige ting ved ledningen, så du gerne vil holde den i sin naturlige naturlige tilstand, og det er en god længde, så jeg vil sige, at vi kan vende bolden, så hvis der sker noget, ville det aldrig nøjagtigt gøre det, det vil ikke have en tendens til at rive eller gøre noget underligt, nu skal vi udskifte kablet, bare træk kablet ind her , dette er det perfekte lille værktøj til, at jeg hader at skrige handymanen nøjagtigt ja kan aldrig have nok valg i cykelbutikken så let som det kom ud går lige tilbage gennem gearhåndtagene, så vi vidste stort set nu, hvor vi ville være, så vi kan bare måle, så vi ønskede at måle lige deroppe, det er den fyr lige her, der er omkring en fod elleve og en halv centimeter. Elektrisk krympeslange tydeligvis med bremsekablerne og det og skiftkablet gearstangshuset er fire millimeter og bremsekablet eller bremsehuset er fem millimeter, så stort set alt over ti i diameter fungerer, hvis du opvarmer det selvfølgelig krymper, så jeg synes, tingene er lidt større, end at jeg synes, det handler om 13 eller 14 millimeter, vi bruger, og vi køber det bare fra skolen, fik en enorm 30 meter spole af det fra amazon, brug det som vi har brug for det, så ja, så vi vil skære det ned til dybest set elleve og et halvt.

Du er nødt til at sikre, at du sætter dette på, før du sætter det hele sammen igen. Ja, når du lægger det på, får du dit skrivebordsdæksel og dine oliven og modhager og alt det sjove ved det, og så tydeligt ser det helt rent ud, for vi spiser endda junket, så nu er det der, nu kan vi alle vores al l fra nogle barb kan vi samle vores skiftekabel igen for at sætte slutdækslet derinde, så det er sandsynligvis det bedste tidspunkt at gøre dette, hvis du allerede har taget cyklen til en eftersyn eller som en årlig service, en af ​​vores tuning ups, eller hvad som helst Så vi laver et par forskellige niveauer af tuning ups, men vores mellemliggende tier og vores high tier tuning upsit er noget, der på trailcyklerne inkluderer vi fuldstændigt affjedringen og selvfølgelig også kabelets varmekrympemateriale, så endnu en god tid når du har brug for en bremse? blødning eller hvad som helst, hvis vi allerede bløder bremsen eller hvad som helst, så kan vi bare tage stikket ud og tilslutte gearstangen eller omvendt, du har brug for en skiftindstilling eller nye kabler og huse, det er en god tid bare at knække bremselinien perfekt, så det vi monterede skifteren igen nu, så vi nu kan samle bremsen igen, disse fyre bruger et lille lille lille drejningsmoment der, og som vi sagde tidligere, træder disse fyre bogstaveligt talt bare en oh wow, og de vil tråde kan tage et stykke tid, fordi je ja fint tråde graver det faktisk nøjagtigt, men de trækker sig ind, hvilket er rart, i modsætning til Shema ved, hvor du skal pope dem på en eller anden måde, de har meget at skubbe dem ind i den linje, der er den vigtige del, hvor du får alt, hvad du lægger på Allour støvdækslet og igen, for hvis du lægger oliven på, og du tør, er det den sidste ting, oliven, der er åbenbar for disse nye scram-typer, den er omvendt tråd ok, den er lige så flot og flush og derefter derhen? og nu det røde stykke oliven og modhagen, du har brug for en ny hver gang du gør noget lignende, vi talte med et par mennesker, det er rødt, og det professionelle svar er ja, hver gang du tager linjen, fordi oliven naturligvis er knust er bedst at erstatte med en ny oliven Du behøver ikke nødvendigvis at udskifte modhagen, men det er bare en god vane at komme ind, det starter bare fra nummer et, jeg mener, der er et par dollars stykket og en af ​​disse ting på hvem du kender, vi udskifter alle jeg har med vores egne cykler eller hvad vi end gør, nye nye olivenew barb og det giver dig ro i sindet, at der er noget at sige, åh ja altid, så tjek en outback sammen og sig vi kan bare tilføje noget varme til tingen, og den krymper, så justerer vi bare skifteren, trækker kablet igennem og går tilbage gennem kredsløbet, og rebet nummer et er klar sød lille creme brulee fakkel en creme brulee madlavning, der du kender det, og tilføj bare den varme, du kan gøre med en lighter eller matcher det er lidt lettere med en lommelygte det rigtige værktøj til arbejdet i slutningen gør den ene side helt til enden der, og så kommer vi rundt på den anden side og gør det samme, og varmekrympningen brænder, hvis du tilføjer også meget varme, det vil faktisk slags ulme, og du ender med at blive blæst gennem luften, ja jeg siger nu, at du selvfølgelig kan se, hvor meget renere routingen er, ja der er ikke rigtig meget videnskab til dette ja der er på den anden side, du ved, vi siger, vi vil bare fortsætte en lille smule, der er stadig en god løkke i pausen.Ja ikke indlysende, det er ikke så restriktivt eller skriv et vers nu lad mig sige, vi får dem derinde n, der bringer disse fyre sammen, og vi fortsætter med at gøre noget så længe. Jeg tror, ​​det vil se perfekt ud, så jeg antager godt, som jeg sagde, at vi naturligvis ikke vil have det heroppe, fordi du kan se hvordan? Det kan være muligt, så jeg lader det sidde, hvor det naturligt vil sidde, og tilføj bare lidt varme.



Dump dyppet selvfølgelig, de rører lidt, men de sidder ikke der og støder på dig hele tiden, og selvom det ikke er subtilt, finder vi ud af, hvor de vil hen, ja, glad, meget renere, hold det bredere og fantastisk en ja, åbn fyren og dybest set, når vi trækker nu, ser vi den hele luft, jeg er som jeg sagde, at vi bare bogstaveligt talt rengør systemet her, det er meget let med disse nye bremser, hvor vi ikke bløder hele linjen nødt til eller noget på bremsekaliberen Jeg er lidt overrasket over, at det ikke er alt klæbrigt og sort væsken ja ja det er godt, jeg vil sige, jeg mener, du skal i hvert fald skifte væske et og et halvt år, hvis du kører et absurd beløb, så til hver for dig selv, du ved hver sjette til otte måned eller hvad, men det er godt at gøre det med denne årlige årlige afstemning eller årlige service Ja, spørg om du har frisk bremsevæske for det år, fordi jeg mener renere, du opbevarer, er som at skifte olie i din karyeah, jo renere, renere, at olien er c slankere, væsken er så enkel, at alt andet gør sit job, det smuldrer ikke eller smuldrer på dig, det er hurtigt, og så lægger jeg det bare her for at forhindre, at det lækker i linjen, når du tager sprøjten af. Normalt kommer der lidt adgang ud, ja som du kan se der, går det og i teorien bryder vi aldrig igen, nu er det vores tur på den anden side, mange flere bobler i dette mig lidt flere bobler på denne fyr, ja så føl dig selv disse pænt på, selvom de er flydende til at gøre det, fordi der ikke er meget luft i dem. Du vil gøre hastigheden virkelig langsom, så det er bare en t25-justering, okay, det er også den modsatte måde for pilen, så med reverb, som du ved, kan du gøre dem federe, hurtigere og mere. langsommere er altid bedst at bløde det i strømningspositionen ja der er kun en tre millimeter unbrakonøgle til udluftningsportene åbner udluftningsporten opad bliver meget flot, så denne fyr trækker ud herfra, vi skruer udluftningen tilbage, prøv at du meget langsomt ved, om din rumklang fungerer rigtig langsomt, det vil helt sikkert fungere, ja sandhedens øjeblik, se om vi har noget rigtigt, så du ved, at vi altid kan sige at justere hastigheden til det plus nej ja, selvfølgelig en meget hurtigere lethed , så ja, klik på toppen af ​​slagtilfælde, som er en god lyd fra Areverb, ja, dybest set sætte dine knapper tilbage til, hvor de var, det er ret fantastisk tak Chris absolut tak åh så meget pænere, så jeg gætter, det vil fungere rigtig godt Jeg kørte lige på parkeringspladsen, jeg sprang helvede ud af cyklen, og det lød sødt, jeg sagde, at jeg ikke hørte noget, sandsynligvis er cyklen ødelagt, men det er okay, det bliver fint, så jeg går hjem nu, jeg skal gør Sonia Looney-podcasten igen denne gang er det lidt af en mindre matte ter så det bliver sjovt jeg har disse smerter og glæde og grå skjorter et par flere af dem et par flere af dem rundt om i verden radleri nu er der ikke mange tilbage se på dem jul en lille julegave og derefter fra fredag ​​min Moab-artikel start og så på onsdag har jeg en stor. gammel spanien kompilering så tænk det vil være en sjov artikel Jeg har aldrig lavet en artikel som denne, men det er mere end en times ridning så du vil se håber du nyder det tak for at se fyre jeg vil se på stien

Hvordan forhindrer jeg, at mit kabel flosser?

Du kan tage din tid pænt indpakning afkabelfor at forstærke det, men det bedstemåde at forhindremere skade er at pakke split ellerflosseren del afkabelflere gange med elektrisk tape, så arbejd dig ud fra det sted. Dette immobiliserer eventuelle pauser ikabelog hjælperforhindreyderligere skader.23.05.2016

Kan du splejse et cykelkabel?

I en nødsituation, to længder afkabel kanværesplejsetsammen med en firkantet knude. Bøj hvert stykke tætUform et par centimeter fra enden, så løkk dem sammen for at danne knuden og træk hårdt påkabelmed håndtaget for at stramme det op.Duskal muligvis justere det mere end én gang.

I denne artikel viser jeg 3 måder at splejse ledninger sammen og diskutere fordele og ulemper for at hjælpe dig med at vælge, hvilken metode der fungerer bedst for dig: Evnen til at splejse ledninger korrekt kan gå langt, uanset om du har et stik i nyt enheden eller nogle gnavere har overtaget din bil og bygget en rede under emhætten (som aldrig ender godt), eller dit forlygtekonnektor var løs og smeltet og skal udskiftes nu. Måske er nogle ledninger korroderet væk på grund af elementær stråling eller simpelthen brudt over tid - Du kan spare store penge ved at reparere dem selv! Fordi alt, hvad et værksted ville gøre, er at tilslutte de ødelagte ledninger igen - og derefter opkræve dig $ 100 / time for den tid, de brugte på at gøre det. Så hvis du har brug for at splitte nogle ledninger sammen, er det første, du VIL gøre: drej nøglen og frakobl den negative side af batteriet for at undgå at beskadige dit elektriske system.

Afdæk begge ender af den ødelagte ledning ved at fjerne spidsen af ​​isoleringen. Og hvis du ikke har et fancy wire stripping værktøj som dette, her er nogle ting, du kan gøre: et barberblad eller en saks kan tilføje modstand og forårsage overophedning af det reparerede område og yderligere skade på det elektriske system. Dette er grunden til, at jeg personligt foretrækker at bruge et manuelt strippeværktøj, hvor du vælger trådstørrelsen (som forhindrer dig i at beskadige strengene) og manuelt klipper spidsen.

laks efter træning

De koster normalt mindre end $ 10 og fungerer godt. Og den FØRSTE SPLIZERINGSMETODE, jeg vil vise dig, er sandsynligvis den mest almindelige blandt forbedringer i hjemmet, fordi det er hurtigt og nemt - krympning af stødstik. Butt-stik fås normalt i et sæt med andre typer stik som spader, kugler (for nem tilslutning / frakobling), ringe og gafler til forskellige anvendelser rundt om i hjemmet og på din bil.

De er farvekodede til forskellige ledningsstørrelser, og de to mest almindelige typer stødforbindelser er: - Vinylisoleret og - Krympeslanger Butt-stik Den første mulighed giver en sikker forbindelse, men er ikke vandtæt - hvilket er fint under bindestreg. Men hvis du har brug for at splejse en ledning, der udsættes for vejrforholdene, vil du i stedet bruge et varmekrympeforbindelse. Og for at bruge dette sæt korrekt skal du bruge et krympeværktøj.

Der er to typer krympeværktøjer: ENKEL smedet tangstil - og mere kompleks - skraldetilstand.

Tangen er billigere, men krympekraften afhænger helt af dit greb, hvilket giver plads til fejl, hvilket resulterer i, at OVER- eller UNDER-CRIMPING er dyrere - men du kan justere krympekraften, og den bliver den samme hver gang - uanset hvor stærk du skubber dem. Bare for at give dig en idé, koster et krympeværktøj i høj kvalitet i Thomas og Betts-stil omkring $ 40, mens et krympeværktøj i RATCHETING-stil fra det samme mærke koster over $ 200 MULTI-PURPOSE TOOL (fungerer også som en wire stripper og terminal crimper ) MEN KOMFORT I BRUG OG KRIMPKVALITET FORLAD PRISEN MED PRISEN Krympeværktøjer har normalt forskellige åbningsstørrelser, farvetilpasset til stikstørrelserne og markeret, om de er isolerede eller ikke-isolerede stik Nu tilbage til splejsning: Da stødforbindelser har en separator i midten, vil du ikke fjerne mere end ¼ tommer isolering, ellers vil du udelade noget udsat ledning. Fjern en gang begge ender af ledningen 1.

Vælg et stik med passende størrelse; Almindelige fejl, som folk laver: - De vælger en FORBINDELSE FOR LITT TIL LEDNINGEN OG DERFOR KUN TWENTY FORMÅL (efterlader nogle tråde af ledningen ud af stikket) - ELLER vælger de et FOR STORT stik til ledningen, hvilket giver plads til huller, hvilket skaber en Dårlig forbindelse og upålidelig krympning (fordi ledningen bare kan falde ud - over tid) Når du har fundet det rigtige stik, skal du sætte det i et CRIMPING-værktøj. JUSTER SØMMET i stikket mod krympeværktøjets dal ELLER hvis det ikke gør det, JUSTER SEPARATOREN I DALEN. Skub derefter din eksponerede ledning ind i stikket og krymp den.

Det, du vil se, er: - ingen store hulrum i krympen - trapesformet stik (ikke overdrevent deformeret) - alle tråde er intakte. Træk derefter for at kontrollere, at krympningen er sikker, og gentag processen for den anden side personligt foretrækker at indpak det reparerede område med elektrisk tape bagefter for at tilføje endnu et beskyttende lag. Hvis du skal bruge varmekrympestudsforbindelser, skal du bruge et krympeværktøj designet til ISOLEREDE stik og terminaler. Hvis du ikke gør det, kan det punktere det isolerende rør, og hvis du varmer det op for at krympe det, brister punkteringen.

Så til sidst! Krympning er let og hurtig, nogle hævder, at det har overlegne mekaniske egenskaber (når det gøres rigtigt) i forhold til andre metoder, involverer mindre skadelige eller farlige processer og fungerer godt i begrænset rum. MEN - for at gøre dette til en kvalitetsreparation skal du bruge kvalitetsværktøjer OG FORBINDELSER, som kan være dyre. Vinylisolerede stødforbindelser er ikke vandtætte, så reparationer er udsatte for korrosion.

Og nu kommer vi til den næste metode! SOLDERING! - Meget værdsat af alle, der er involveret i elektriske reparationer: De fleste er enige om, at den sikreste og mest holdbare måde at forbinde to ledninger på er! Du har brug for et loddejern / eller en loddepistol til denne metode. Lodde (60/40 harpikskernslodning - er den bedste mulighed for at fastgøre ledninger på plads (da blybaseret loddemetal har et lavere smeltepunkt og kolofoniumflux får loddet til at klæbe bedre til ledningerne) Krympeslanger og en varmepistol foretrækkes, når laver en forseglet (vandtæt) reparation, ellers kan du ALTID bruge elektrisk tape - se beskrivelse for links til de produkter, du ser i denne artikel Nå, grundlæggende trin: Første - Fjern ½ 'til ¾' INCH isolering - Skub i varmekrympeslangen på den ene side - tilslut ledningerne sammen; DU KAN GØRE DET PÅ ANDRE MÅDER: 1. MULIGHED - FAN STRÆKERNE, BØLGE OG DAN PAKKER SAMMEN 2.

Valgmulighed - KRÆS KABLERNE OG VEND MAWAYEN FOR HVER ANDEN BEGGE FUNKTIONER GØR LIGE FUNKTIONER, pas på klæbende trådtråde, da de kan trænge igennem EN KRYMPERØR Næste - VARM DIN SOLDERJERN OG TIN TIPPEN (SMELT SELDEN PÅ DIG SELV OG DENNE aftørring af en fugtig svamp og d beskytter spidsen mod oxidation) Derefter - Varm ledningen nedenfra og kør loddet væk, indtil det smeltende lodde trænger ind i leddet. Personligt kan jeg lide at lejlighedsvis banke lodde på spidsen for at hjælpe med opvarmningsprocessen. Når loddet begynder at smelte, skal du skubbe det over den eksponerede ledning, indtil hele området er loddet.

En almindelig fejl, jeg vil nævne - når folk er utålmodige for, at loddet smelter på ledningen, begynder de at smelte det på loddejernet, da det smelter meget hurtigere og gør det muligt for loddet at dryppe ned i ledningen. Det kaldes COLD SOLDER - det skaber en dårlig forbindelse og en dårlig reparation, fordi loddet ikke trænger igennem forbindelsen. Så gør det ikke, beskyt også overflader mod loddefald, arbejd i et godt ventileret område og hold dig væk fra brændbare materialer.

Når loddet afkøles - anbring varmekrympeslangen over det reparerede område, og opvarm det, indtil det vikles tæt rundt om ledningen. Du kan bruge en varmepistol eller en BUTANE-lommelygte til at krympe den eller endda en lighter, men du øger risikoen for at brænde isoleringen så! RESUMÉ: 1.

Dette er den sikreste, mest holdbare måde at splejse en ledning på, MEN det kræver lidt øvelse 2. Det kan virke dyrt (hvis du har brug for at købe og lodde en loddepistol og krympeslange og varmepistol), men når du først har værktøjet - det er faktisk billigere, hvis du fastgør en masse ledninger - fordi du bare har brug for mere lodde (hvilket er billigt) 3. En anden ulempe ved denne metode er - er TOXIC som tidligere nævnt - loddampe og bly kræver ventilation og grundig håndvask selv de stærke Varme fra loddejernsspidsen kan brænde og er nok til at starte en brand, og af personlig erfaring kan jeg tilføje - denne metode er ret besværlig og vanskelig at bruge i trange områder, hvor pladsen er begrænset.

Og med det i tankerne kommer vi til den tredje og min mest populære måde at reparere ledninger på: 1. Krymp SELVSOLDERENDE STIK! Grundlæggende proces: TRÆK AF ISOLERINGEN - Skub den KORREKTE STØRRENDE STIK til den ene side - Væv ​​ledningerne - Centrer loddestikket og - Varm op! Det kunne ikke være nemmere !!! DENNE METODE ER: BILLIGE! Nemt og hurtigt (DINE KABLER ER Loddet, forseglet og isoleret I ET TRIN) DET SKABER EN SLIDIG OG VANDTÆT forbindelse Tilbyder fremragende ledningsevneegenskaber! Marine-, bil- og luftfartsindustri) Du kan bruge en lighter til at krympe den, men jeg vil anbefale at bruge en varmepistol eller en butanlampe! som jeg kan lide meget, fordi den er bærbar, den kan fungere som en varmepistol, PLUS DET HAR ET REFLEKTORTIPS TIL AT ISOLERE VARMEN FRA DEN RESTLIGE WIRE, DEN KAN OGSÅ BRUGES SOLDERJERN, HOTKNIFE og BAGLYS (NATURLIG) Men tilbage til vores stik: Det kombinerer virkelig det bedste fra begge verdener - den eneste ulempe er, at hvis du har 100 ledninger til at rette, kan det blive lidt dyrt. Det er det for denne artikel - giv det tommelfingre, hvis du fandt det nyttigt, jeg har forsøgt at holde det kort og til det punkt.

Hvis jeg har overset fordele eller ulemper - del dem i kommentarerne nedenfor, vil jeg være glad for din feedback. LINKET TIL ALT, DU SE I denne artikel, VIL VÆRE I BESKRIVELSEN! , held og lykke og pas på!

Kan du skære et gaskabel?

Afkortning agaskabeler en let opgave. Nogen foreslog at pakkekabelmed lille ledning og lodning. Det fungerer, men tager lidt mere arbejde. Jeg kan godt lide at bruge 1/16 I.D, (indvendig diameter) messingrør, tilgængelig i enhver hobbybutik, til at gøre karburatorenkabelende.18. 2014.

Hvad er den bedste måde at skære et gaskabel på?

Detbedste mådelægger en smule tape på den, skal du markereskære, brug derefter den tyndesteskæreoff wheel ya kom på det. Efterskærepak båndet forsigtigt ud og skub det i beslaget, og stram unbrakoskruen. Færdig og enkel.10. 2010.

Hvordan skærer man gaskabelstørrelsen?

Bor et lille hul gennem siden af ​​slangen tilkabelat passere igennem. Rengør slangen indvendigt og udvendigt med fint sandpapir.Skæredetkabel til størrelse. Foderkabelgennem ALLE dele afgashåndtagmontering inden fastgørelse af proppen.26. 2010.

Er gaskabler universelle?

I nutidens moderne køretøjergaskablerer forældede med den udbredte brug af drive-by-wiregashåndtagpedalsamlinger. Voresuniversal gaskabeltilbud passer mest til enhver applikation eller motortype og monteringssted.

Hvordan skærer du flettet gaskabel?

Hvis dengaskabelhar enflettethus i rustfrit stål, vikl tape rundt om det område, der skal væreskæreog brug en slibende afskæringssav eller fintandet hacksav. Hvis dengaskabelhar et sort universalhus,skæredetkabelhus med kraftig 8 'diagonalskæringtænger eller en baufil.31. 2012.

cykelskat

Kan du stramme gaskablet?

Mensdu kan justeretilgaskabel,du kankungørså op til et bestemt punkt. Det skyldes typisk, at der ikke er flere tråde, som møtrikkerne kan komme videre. Enkelt gangdukom til det punkt,duhar brug for et nytkabel. Og naturligvishvisdet går helt i stykker, forklarer Autoblog.

Hvad bruger du en kabelskærer til?

En kabelskærer og husskærer er import- og værkstedsværktøjer til cykelreparation og cykelvedligeholdelse. Vi kiggede på flere kabelcykelhus og cykelkabelskærere og fandt ud af, at flere var øverst på vores liste for at arbejde på en cykel, mountainbike, touring og pendlercykel.

Har du brug for en kabelskærer til en cykel?

Klipning, kortslutning eller udskiftning af et cykelkabel kommer på et eller andet tidspunkt op, når du arbejder på din cykel. Men det er en umulig opgave at ikke have det rette værktøj til at bremse eller derailleurkabel de fleste gange. For at gøre dette på den rigtige måde skal du have den bedste kabelskærer til cykelreparationer, der giver dig et rent og let snit.

Hvilket er det bedste mærke af cykelkabel?

Med over 1.500 produkter i sortimentet er BBB vokset massivt i sine 20 års forretning, men det holder stadig fast ved sin oprindelige etik om at producere komponenter i høj kvalitet til gode priser, og Shiftline gearkabelsættet er ikke anderledes.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på vejen - hvordan man adresserer

Kan cykler køre på vejen? Cykler, PMA'er og ikke-motoriserede PMD'er, såsom manuelle sparkescootere, kan bruges på gangstier. Kun cyklister og PAB-kørere har lov til at køre på veje, undtagen motorveje og vejtunneler. I henhold til vejtrafikloven er det obligatorisk for cyklister og PAB-ryttere at bære hjelm, når de kører på veje.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Sygcykling - svar på problemerne

Hvad betyder sygecykel? cykel ser godt ud

Lyft-cykler - den ultimative guide

Hvor meget koster en LYFT-cykel? Bay Wheels-cykler og e-cykler er nu tilgængelige i Lyft-appen fra kun $ 3 pr. Tur.

Vintercykelbriller - søg efter løsninger

Har du brug for cykelbriller om vinteren? Om vinteren tror du måske, at der ikke er så meget behov for at bære dem, men faktisk er det modsatte tilfældet. Ifølge American Academy of Opthalmology har undersøgelser vist, at uanset årstid kan UV-eksponering øge din risiko for at udvikle grå stær og vækst i øjet, herunder kræft. 07.09.2020

Cykling kraniet cap anmeldelser - anførte spørgsmål og svar

Bær professionelle cykelhætter? Podier er ofte udstyret med ryttere, der bærer baseballkasketter med deres sponsorer på i stedet for cykelkasketter. Der er dog nogle, der prøver at bevare traditionen og fortsætter med at bære dem. De fleste professionelle podier er gået som baseballkasket. Imidlertid prøver nogle at bevare traditionen og udseendet. 2016.