Vigtigste > De Bedste Svar > Bedste cykelopfindelser - brugbare løsninger

Bedste cykelopfindelser - brugbare løsninger

Hvilke opfindelser kom der fra cyklen?

Hererdetopfindelser, dervirkelig revolutioneretcykling.
  • Løbebåndet. Løbebånd (CC BY-NC-SA 2.0 baerchen57 | Flickr)
  • Pedaler.
  • Det spændingstalte hjul.
  • Rullekæden.
  • Sikkerhedencykel.
  • Pneumatiske dæk.
  • Navgear og parallelogram-skifteren.
  • Moulton.



Fortæller: Cykler har udviklet sig gennem årene og er knap genkendelige fra velocipederne i den victorianske æra. Hvilke cykelstier har størst indflydelse på cykling? Hvilke dele har ændret cykling til det bedre? Denne artikel er vores topliste over de vigtigste cykelinnovationer til dato. Muligheden for at skifte er en selvfølge for os i dag, men det er svært at forestille sig, at skift virkelig kun kom i racing i 1930'erne med opfindelsen af ​​bagskifteren.

Før det havde chauffører stort set kun ét gear. Selvom der var mulighed for at tage din cykel ud, vende den rundt med en anden Cogon og bruge den til effektivt at give dig to gear. Skønt du var nødt til at stoppe, tage din cykel ud og - ja, langsomt og langt fra ideelt, noget jeg først fandt ud af at prøve at efterligne Tulio Campagnolo på Croce D'Aune i regnvejr.

Bagskifteren tillod ryttere at tænde på farten. Dette betød, at de kunne tackle stejlere skråninger og et bredere udvalg af skråninger. Løb blev også hurtigere.



Lyd, lysets hastighed og den kosmiske mikrobølgebaggrund har altid eksisteret. Det er svært at forestille sig, at pedalerne ikke eksisterede, men de eksisterede først i 1863. Tidligere var cykler kendt som velocipedes. Du var nødt til at bruge dine fødder som en afbalanceret cykel, men for voksne.

Pedalens opfindelse tilskrives Pierre Lallement, der hævder at have udviklet de krumtap og krumtap, der fastgøres til forhjulet for at drive maskinen. Dette ville have været et stort teknologisk spring fremad på det tidspunkt og banet vej for de moderne cykler, vi begyndte at se senere. En sej nørdet teknisk detalje, og det er, at på venstre pedal har venstre pedal en omvendt tråd.

Dette er for at forhindre, at det opløses. Dette har ikke altid været en designløsning. Folk fortsætter, mens de langsomt slipper deres venstre pedal på deres cykel.



Effektmålere, cykelmålere blev først introduceret i slutningen af ​​1980'erne. Den første kommercielt tilgængelige bærbare enhed var SRM eller Schoberer Rad Messtechnik eller Schoberers Fahrradmesstechnik, opfundet af tyskerne Ulrich Schoberer. Effektmålere har stor indflydelse på cykling.

Ikke kun giver de ryttere mulighed for perfekt at fremskynde deres indsats i tidsforsøg eller lange stigninger, men de tillader også trænere at analysere og kvantificere atleternes præstationer, hvilket førte til bedre resultater. struktureret og mere effektiv træning. Ramme af kulfiber.

Kulfiber er det mest almindelige materiale, der anvendes til fremstilling af højtydende cykelstel i dag. Med god grund. Det giver rammer mulighed for at være lettere, stivere og mere korrosionsbestandige end stål i stort set enhver form, du ønsker.



Det første bemærkelsesværdige eksempel er KG86-looket, der blev brugt af Greg LeMond til at vinde Tour de France i 1986. Kulfiber var et stort spring fremad inden for materialeteknologi. Det faktum, at det kunne laves i næsten enhver form, betød, at cykeldesignere kunne gøre cykler langt mere aerodynamiske end nogensinde, og dette førte til design som Lotus 110 Superbike, som Chris Boardman brugte på timesekorden.

Det kan være svært at tro på nu, men rytterne var oprindeligt ikke overbeviste om holdbarheden af ​​det nye kompositmateriale. Det var først, da Mapei-teamet dominerede de brostensbelagte klassikere på kulfiber Colnago C40 i 90'erne, at materialet virkelig startede. STI gearskiftehåndtag.

I dag er det en selvfølge for os at skifte gear på cyklen, men at skifte på styret er også en selvfølge for os. Før 1990 ville du have været nødt til at bruge down tube shifter til at skifte - eller så fik jeg at vide af de ældre GCN-moderatorer. STI-skiftehåndtag eller Shimano Total Integration-skiftehåndtag for at give dem deres fulde navn, tillod dig at skifte gear på dine bremsegreb i stedet for at nå ud til dit nedrør, noget som h er nødt til at svare på angreb i løbet eller ved at skifte en meget lettere, når man går op ad bakke.

Bare klik med dine hænder, og så er du i gang. Når det kommer til skift, skal vi også tale om elektronisk skift. Shimano's Di2-system debuterede i 2009.

Med Di2 resulterede et let tryk på en simpel knap i hurtig, præcis og jævn forskydning. Teknisk set var den første elektroniske gruppe i 1992 den uheldige Mavic Zap. Dette viste sig for upålideligt og blev aldrig rigtig fanget på Di2, systemet blev fast og andre mærker senere tog det til efterretning.

Campagnolo lancerede EPS og SRAM med sit eTap-system. Elektronisk skift er blevet standardmuligheden for performance racercykler. Selvom der stadig er nogle specielle anvendelser, hvor mekanisk skift foretrækkes, har elektronisk skift medført glathed, pålidelighed, hastighed og konsistens ved gearskift.

Nu går vi tilbage til 1887. Hvis du var en af ​​de mennesker, der kørte på en cykel dengang, ville du sandsynligvis være blevet rystet meget, fordi pneumatiske dæk ikke var opfundet før. Manden bag opfindelsen, John Boyd Dunlop.

Ja, grundlæggeren af ​​Dunlop Tyres. Pneumatiske dæk opstod, fordi Dunlop ville lave en opfindelse, der ville forhindre hans søn i at få hovedpine i at hoppe rundt på ujævn veje. Ikke så sært.

Tak John for opfindelsen, der gør det muligt for os alle at køre meget glattere. Vi er for evigt taknemmelige for dette og for de grønne flashtrænere Den næste store teknologiske innovation er kontroversiel. Skivebremser var bestemt ikke uden deres kritikere.

Det tog et stykke tid at overbevise de fleste propeller om, at de virkelig var fremtiden. Den samme ting gælder for at liste andre innovationer inden for dette område, såsom kulstoframmer, da de blev introduceret. Det var først i 2017, at Marcel Kittel vandt sin første professionelle sejr på skivebremser.

Siden da har der været utallige af disse scores med Alaphilippe og Nairo Quintana, der har vundet på skivebremser. Skivebremser giver langt jævnere bremsning under alle vejrforhold, mere kraft og mere modulering. Det er et meget forbedret system over fælgbremseteknologi.

sadelsår

I den henseende er de uden tvivl Bremsningens fremtid. Vores sidste post på denne liste er sikkerhedscyklen. Hvad i alverden er sikkerhedscyklen? Jeg hører dig spørge.

Før det blev opfundet, red det rundt omkring 1885. Ja, uden penge at udvikle sig, der var sikrere og mere effektiv end penny farthing. Resultatet var sikkerhedscyklen.

Cyklen, som med sin diamantformede ramme definerede formen på de moderne cykler, vi ser i dag, har gjort meget for Starley. Han er far til moderne cykeldesign og sandsynligvis den vigtigste opfinder, du nogensinde har hørt om. Det er selvfølgelig medmindre du har hørt om ham.

Næste gang du bruger en cykelhætte eller hjelm til Starley. Vi skylder ham meget. Det var vores topliste over de vigtigste cykeldele, der ændrede verden.

Hvad savnede vi? Fortæl os det på sociale medier eller i kommentarerne. Og hvad med de næste 10 innovationer? Hvad vil fremtidens største innovationer være? Har du nogle ideer, vi vil også gerne høre det. Jeg tager en cykeltur nu.

Farvel.

Hvad er den fedeste cyklus i verden?

Top 10Bedste cykelMærker iVerden
  • Merida.
  • Trek.
  • Specialiseret.
  • Cannondale.
  • Kona.
  • Scott.
  • Santa Cruz.
  • Marine.

Åh syg, i dag på BCPOV kører vi julemands cykelpark? Jeg joke ikke. Som mange af kanalens abonnenter ved, er min kone og jeg på en massiv biltur over Nordamerika. Efter at have kørt helt øst til Quebec helt syd til Florida ramte vi endelig vestkysten.

Vi kom ud af Arizona og ankom til San Bernardino Mountains uden for Los Angeles. Vi kom for at køre på et sted kaldet Skypark, som ligger øverst på bjerget. Faktisk er dette sted som ingen anden cykelpark, jeg nogensinde har besøgt.

Først og fremmest er det en juleforlystelsespark. Komplet med bygninger i europæisk stil, et tog, besøg med julemanden og hans bror og hans brors kone og hvem de mennesker også er. Uanset hvad forstår du, hvad der betyder noget.

Det er en juledag året rundt med alle de tegn, der følger med. Men som det viste sig, er ejerne af parken også mountainbikere og har besluttet at inkludere mountainbiking med andre attraktioner. Og selvom det er øverst? et meget stort bjerg, parken er kun omkring 380 fod høj.

Og for $ 49 for et dagspas kan du finde en slags stolelift eller shuttle der venter på dig her. Nå, du tager fejl, men hej, da det 350 fods Spider Mountain i Texas viste, at du ikke har brug for en enorm højdeforøgelse for at have det sjovt. Så hvorfor skulle du have brug for en stolelift? Drejning ved Skypark startede godt.

Da vi mødte Tony fra YouTube-kanalen, Outsider MTB. Men hans første påstand om berømmelse var ikke ligefrem YouTube. Nogle af jer kender ham måske fra hans tidlige dage som pro-skater i slutningen af ​​90'erne og begyndelsen af ​​2000'erne.

Vi får også følgeskab af Alan fra MTB Alanand, hans kone Kelly. Alle disse fyre er lokale i området. Så det er dejligt at have hende med os for at vise os stierne.

Jeg nævnte tidligere, at der ikke er nogen elevator her. Og mens det er lidt skuffende, er pedalen ret afslappet, hvad er det? perfekt, da jeg planlægger at tage så mange omgange som muligt i dag. Da vi begav os, går det op for mig, hvor dejligt at være tilbage i de høje fyrretræer.

Vi har brugt de sidste par uger på at køre ørkenstier. Og mens ørkenridning er sjovt og interessant, føles det virkelig som et hjem for mig på stigningen at køre gennem disse høje træer på denne øde jord, der er en tynd udfordring ved kanten af ​​stien. Hvem kan ikke modstå en tynd? Åh gud.

Det er en tynd røv. I den første runde beslutter vi at tage en sti kaldet Arrow, der er opkaldt efter Skyparks hund, fyldt med funktioner. Bogstaveligt talt hvert par sekunder er der noget nyt at ramme. (Forfriskende musik) (Forfriskende musik) (Forfriskende musik) (Forfriskende musik) (Forfriskende musik) (Forfriskende musik) (Forfriskende musik) (Forfriskende musik) Åh, syg. (levende musik) whoa. (livlige musik) (livlige musik) (livlige musik) Så mange bøjler. (griner) (forfriskende musik) - Undskyld.

Her har vi en dobbelt - okay. (forfriskende musik) Jeg får det næste gang. (livlige musik) (livlige musik) (livlige musik) Jeg elsker det, når de pakker så mange funktioner i et enkelt spor.

Det minder mig virkelig om Cat's Pawat Highland Bike Park i New Hampshire. Okay, nu forstår jeg, hvorfor du kan komme væk med $ 50. (griner) Men pil er ikke det eneste spor, der er fuld af funktioner.

Åh gud. - Fortsæt. - Kom lidt længere denne gang.

Vores næste spor, Comet, er noget folk enten vil elske eller hade. Og det er fordi den er fuld af skinnies. Åh.

Skinny. (griner) - Ja, fyr. - Hvis det er der, skal jeg køre på det.

Hans Ewok-landsby her. Personligt kan jeg godt lide at køre på dem, men det kan have noget at gøre med mine hjemmestier på Vancouver nordkyst. Hvor stigen bro blev opfundet.

De blev populære, når mountainbikes var korte, og styrevinklerne var stejle, så de kører langsomt. Og da dagens enduro-cykler er lange og glatte, leger de bare ikke så godt med dem. Og i en verden, hvor mountainbiking bliver hurtigere og hurtigere, kan jeg forstå, hvorfor skinnies ikke længere er så populære.

Men jeg nyder stadig udfordringen. Åh Gud, det er sejt, syg, sødt. Åh, det er en janky - ja.

kenda cykeldæk anmeldelser

Der er også fyren. - Lad mig kontrollere det hurtigt. Åh, du har to muligheder.

Det er en smuk klassisk nordkyst. Ja. Det sjove er, at Comet ikke er det eneste spor med skinnies på bjerget.

Åh gud. Og med min insistering på at gøre hvert spor i parken i dag, trak jeg vores noget uinteresserede besætning ned fra Naughty eller Nice. Åh.

Der er allerede træ. Men der er noget ved dette spor, der virkelig er sjældent i mountainbiking i disse dage. Svajen.

Åh gud. Jeg fik det, og det hoppede stadig fra det øjeblik, Tony gik over det. Det syntes at være en byrde for både styrende organer og forsikringsselskaber.

Disse funktioner vippes, når du kører over dem. - Større. - Åh, trapper.

Åh gud. Åh gud. Åh gud.

Åh gud. Når det fortsætter, er hele den nedre del af stien stort set bare en enorm, mager. Dette fortsatte i endnu en vagling.

Åh, det er virkelig tyndt. Åh gud. Åh gud.

Åh gud. Medmindre Yuka ikke vidste det. (Skrig) Disse forsikringsselskaber kan have ret.

Gå tilbage ovenpå. Ja. Åh.

Front vasket, og jeg tror du sandsynligvis bliver nødt til at hoppe derhen. - Ja. - Det er tid til at tage det mest populære spor i parken.

Aldrig land. Neverland er til Skypark ligesom A-linjen er for Whistler. Det er mange spring og det er meget sjovt.

Whew. Syg. Yoy.

Rad. Puh. (grynt) flyver ikke hurtigt væk.

Whew, syg, whew, whew, åh gud - ja kammerat. - Ja. (grynt) Jeg gør det ikke lige nu.

Åh, det er kurvet. Phew Det var bare min første omgang på Neverland. Men det var bestemt ikke min sidste.

Ja dette sted er godt. - Ja - Ikke meget nedetid på stien, ved du det? Absolut. Men du ved, Neverland kan have mange spring, men ingen af ​​dem er de største i parken Parkby the Village kaldes Session Jump.

Og denne er den største i parken. Det er et one-hit vidunder kun til sessioner. Det er her folk hænger ud og øver deres springevner.

Jeg må sige, det fungerer rigtig godt. Pump bare denne rulle ind i din læbe. Og det sender dig perfekt ind i overgangen.

Jeg forstod det temmelig dybt dengang - ja. Det var det bedste. Så hvad syntes jeg til sidst om Skypark? Nå må jeg sige, det var en temmelig dejlig overraskelse.

For at være helt ærlig havde jeg aldrig hørt om det, før Tony og Alan nævnte, at det lød som et dejligt sted. Så vi besluttede at prøve det. For folk, der bor i LA, er fyrreskove svære at komme forbi.

Men kør bare til toppen af ​​San Bernardino-bjergene, og du har en fyrreskov? Selv denne fyr fra BC følte sig hjemme der. Alt i Skypark er virkelig pænt bygget og passer perfekt. Der er interessante, seje funktioner overalt.

Men indgangsprisen på $ 49 er lidt stejl, især i cykelparker med stolelifte som Highland eller Spider, koster bjerget den samme pris. Og da mange turister kommer og er klar til at betale $ 49 bare for julemandens landsby. Jeg kan tage ledelsens gætteri, når det kommer til prisfastsættelse.

Når det er sagt, er årskortet ret konkurrencedygtigt på $ 299, mountainbikerne her kører. Som altid tak for at se og forblive knust.

Hvad betragtes som en af ​​de vigtigste innovationer på cyklen?

I de tidlige 1930'ere revolutionerede aluminiumcykelkonstruktion ved at reducere vægten af ​​fælge, krumtap, styr ogmestandre komponenter. Mens det vidunderlige materiale i øjeblikket er kulfiber, forbliver aluminium det valgte materiale tilmest cykelkomponenter.

mountainbike destinationer

Hvad er nummer 1-reglen for cykler?

Mens minimumnummerafcyklerman skal eje er tre, det rigtigenummerer n +1, hvor n ernummerafcyklerejes i øjeblikket. Denne ligning kan også omskrives som s1, hvor s ernummerafcyklerejet, der ville resultere i adskillelse fra din partner.

KINDER GIGGLEKIDS: Lad os cykle! TY: Gør dig klar til at ride! SYDNEI: Ridning er sjovt. Alle ved det. TY: Det er dejligt at cykle bare for sjov.

TY: gennem kvarteret, TY: på en grøn vej eller på en sti i parken. SYDNEI: Men der er mange andre grunde SYDNEI: hvorfor cykling er så stor er idé. TY: Kan du tænke på noget? DREW: Det er godt for mig! TY: Det er rigtigt.

TY: Det er godt for dit hjerte og muskler, TY: og gør dig stærkere. SØN: Det fører dig derhen, hvor du vil hen! SYDNEY: Højre! Cykling er en fantastisk måde at komme rundt på, SYDNEI: det er hurtigere end at gå og i korte afstande, SYDNEI: det kan endda være lettere end at tage en bil. CYRANI: Det er godt for miljøet! TY: Absolut! Cykling forurener ikke.

BRANDON: Det giver mig frihed! SYDNEI: Så sandt! SYDNEI: Cykling er en fantastisk måde SYDNEI: at lære vejens regler SYDNEI: så du vil være klar, når du lærer at køre. TY: Så nu har vi alle disse gode grunde til at cykle SYDNEI: Hvad skal vi gøre først, før vi går? BØRN: Spørg en voksen! CYRANI: Hej bedstemor, CYRANI: kan vi cykle CYRANI: i stedet for bilen? NOELIA: Hej Tito, NOELIA: vi kan med vores cykler NOELIA: køre til det nye naturforskningscenter? DREW: mor, DREW: kan Brandon og jeg køre på vores cykler DREW: til det nye videnskabsmuseum? MAM: Klart. SEAN: Hej far, SEAN: kan vi cykle SEAN: til det nye naturcenter? DAD: Ja, det lyder som en god idé.

SYDNEI: Tal med en voksen SYDNEI: om hvor du vil hen på cykel, SYDNEI: i nabolaget, SYDNEI: for at besøge en ven, i skole, i parken, SYDNEI: eller det seje Naturforskningscenter. TY: Dine forældre eller ansvarlige voksne TY: beslut om de skal gå med dig T Y: eller giv dem tilladelse til at køre selv. SYDNEI: I Let's Go Cykling, SYDNEI: lær at styre din cykel SYDNEI: mens du tænker på trafikken.

SYDNEI: du vil lære at håndtere trafikken sikkert. TY: du skal øve disse ridefærdigheder TY: med en voksen på indkørsler, fortove, TY: eller greenway-stier, indtil du kan gøre det rigtig godt. SYDNEI: Hvis du så har tillid til dine evner, SYDNEI: tal med dine forældre SYDNEI: om du er klar til at køre på vejen eller ej.

SYNDEI: det er op til dine forældre SYNDEI: dit at hjælpe med at træffe beslutningen SYDNEI: hvor man skal ride. SYDNEI: Så du har tilladelse til at køre på din cykel hvor som helst. TY: Hvad er dit næste skridt? BØRN: Planlæg en sikker rute! SYDNEI: Tænk på, hvordan man bedst kommer til Nå din destination.

SYDNEY I: Se på kortene. SYDNEI: Tag en rute væk fra travle veje. SYDNEI: Er der en grøn sti, du kan bruge? TY: Hvis du cykler TY: ofte til et sted, for eksempel til skole eller biblioteket, TY: planlæg den rute, du vil have NimmTY: med dine forældre, og følg dem.

SYDNEI: Selvom du har tilladelse SYDNEI: at cykle uden en voksen, SYDNEI: øv nye ruter flere gange SYDNEY: med en forælder eller en ældre rytter, inden du går alene. TY: Nu ved du, hvor du skal hen, TY: men inden du går, TY: du har brug for en cykel, der passer dig. BØRN: Har en passende cykel! CYRANI: Jeg elsker din cykel.

SYDNEI: Det er virkelig vigtigt SYDNEI: at du har en cykel der passer til dig, SYDNEI: og der er nemme måder SYDNEI: at kontrollere at din cykel passer. TY: Hvis din cykel har en ramme med diamanter, TY: Du skal være i stand til at stå over rammen TY: mi t 1 til 3 inches af afstand mellem dig og cyklen SYDNEI: Hvis du har en gennemgående ramme, SYDNEI: Juster sædet op eller ned SYDNEI: indtil du kan sidde behageligt SYDNEI: Hvis du lærer at cykle, SYDNEI: Begge fødder skal røre gulvet SYDNEY: når du sidder på sædet. TY: Når du er mere erfaren med cykling, TY: Juster dit sæde, så din fod er på foden alTY: I den laveste position er dit ben let vinklet.

TY: Det er altid okay at spørge en voksen TY: for at hjælpe dig med at justere din cykel. SYDNEI: Så hvad er de første tre vigtige ting SYDNEI: du skal gøre SYDNEI: inden du cykler? SYDNEI: Se om du kan huske dem alle! TY: Før du cykler, skal du: BØRN: spørg en voksen! BØRN: Planlæg en sikker rute! BØRN: Har en cykel der passer! SYDNEI: Det er nu så langt som 'ABC Quick Check' durc NOELIA: A står for Air. ELLIE & CYRANI: B står for bremser.

DREW & BRANDON: C står for krumtap, kæder og tandhjul. SEAN: Quick står for Quick Release. TY: Du skal udføre 'ABC Quick Check' igennem.

TY: Hver gang du kører. TY: For det første er A til luft. TY: Sørg for, at dine dæk har luft nok.

TY: Når det er fyldt, skal det springe tilbage. TY: Hvis den har brug for luft, synker den ind. TY: Find det korrekte tryk TY: På dækkets sidevæg; TY: Sørg for, at din pumpe passer ind i ventilen på dit dæk; TY: Pust den derefter op, indtil du får det korrekte tryk.

TY: Drej derefter hjulene. TY: Hvert hjul skal dreje frit uden at vingle for meget. TY: Se efter ødelagte eller manglende eger.

TY: og buler eller skaldede pletter på dækket. NOELIA: Mine dæk og hjul er klar til at køre! SYDNEI: Dernæst står B for bremser. SYDNEI: Sørg for, at dine bremser stopper din cykel.

SYDNEI: W Hvis du har coasterbremser, SYDNEI: Du kontrollerer dem ved at dreje baghjulet SYDNEI: og skub pedalen bagud. SYDNEI: Hjulet skal stoppe. SYDNEI: Hvis du har håndbremser, skal du trykke på håndtagene.

SYDNEI: De skal fungere problemfrit SYDNEI: SYDNEI: når du skubber din cykel fremad. SYDNEI: Sørg for, at håndtagene ikke rammer styret SYDNEI: Kontroller, at bremseklodser er rene, SYDNEI: lige, og berør fælgen korrekt. SYDNEI: elektroder, der rører ved dækket SYDNEI: kan forårsage en blowout.

SYDNEI: puder, der går under fælgen SYDNEI: og berører egerne SYDNEI: kan forårsage et sammenbrud. ELLIE: mine bremser fungerer fint! CYRANI: mine bremser er klar til brug! TY: Så står C for krumtap, kæder og gear. TY: Sørg for, at du har en cykelkædeTY: og gearene fungerer problemfrit.

TY: Grib d ie krumtaparme TY: og prøv at flytte dem fra side til side. TY: Der skal ikke være nogen bevægelse. TY: Sørg for, at din kæde ikke er for løs eller fuld af snavs.

TY: På en cykel med håndbremser, TY: Drej pedalerne og drej dem bagud TY: for at se om kæden løber glat over gearene. TY: kæden skal se ud som metal, TY: ikke rusten eller sort. TY: hvis din cykel har mere end et gear, TY: skift mellem gear TY: for at sikre, at de fungerer korrekt.

DREW: min krumtap og kæde er alle justeret! BRANDON: mine gear kører gnidningsløst! SYDNEI: og til sidst hurtig til hurtig frigivelse. SYDNEI: Sørg for, at alle hurtige frigivelser SYDNEI: er tætte og lukket ordentligt. SYDNEI: Du har muligvis en hurtig frigivelse SYDNEI: på sadelpinden eller på rattet.

SEAN: Vores hurtige udgivelser er rettet! TY: Og det er ABC Quick Check. TY: Kan du huske, hvad den enkelte står for? SYDNEI: Før du cykler, skal du kontrollere følgende: NOELIA: A står for Air! ELLIE & CYRANI: B står for bremser! DREW & BRANDON: C står for Cranks, Chains & Cogs! SEAN: Quick står for Quick ReleaseTY: Du kan lære, TY: foretage mindre reparationer på din cykel online, TY: læse en god bog fra biblioteket, TY: eller få hjælp fra en forælder eller ældre ven. SYDNEI: til større reparationer, SYDNEI: tag din cykel SYDNEI: og få en mekaniker til at ordne det.

TY: Nu er din cykel klar til at køre, hvad med dig? TY: Hvad er det vigtigste, du har brug for: inden du cykler? BØRN: En hjelm! SYDNEI: Det er rigtigt! SYDNEI: I North Carolina er loven! SYDNEI: Alle under 16 år SYDNEI: skal bære hjelm, når man cykler. SYDNEI: Hjelme er meget vigtige SYDNEI: fordi de beskytter dit hoved mod skade SYDNEI: som kan skade din hjerne. TY: Vælg en hjelm, der passer til dig.

TY: Det gør ikke sit job, hvis det ikke passer. TY: Han skal passe tæt men behageligt omkring dit hoved. SYDNEI: Så kan du vælge en SYDNEI: der passer til din personlighed! TY: Juster hjelmen, så den passer dig nøjagtigt.

radcity cykel anmeldelse

TY: Hjelmen skal være lige på dit hoved sidde TY: og dække toppen af ​​din pande, TY: ca. to fingerbredder fra hinanden TY: mellem dine øjenbryn og hjelmens forside. SYDNEI: fastgør din hjelm og juster stropperne, så de passer perfekt, SYDNEI: men ikke stram, danner et V. under hvert øre.

SYDNEI: Hjelmen skal ikke vippe frem og tilbage SYDNEI: eller fra side til side. SYDNEI: En hjelm, der er for løs, kan falde af ved et fald. TY: Hvis en hjelm går ned, TY: Den har gjort sit job.

TY: Hvem også, n ser du ingen skader, TY: det er tid til at udskifte det med et nyt. SYDNEI: Du har din hjelm, der passer perfekt, SYDNEI: Nu er der en sidste ting, du skal gøre SYDNEI: inden du cykler. SYDNEI: Hvad kan du gøre for at sikre SYDNEI: chaufførerne på vejen ser dig? BØRN: Vær synlig! TY: Du skal gøre alt, hvad du kan: for at sikre, at chaufførerne kan se dig.

SYDNEI: Lyse farver eller lyse farver hjælper chaufførerne med at se dig. SYDNEI: Jo hurtigere chaufførerne kan se dig, SYDNEI: jo lettere er det for m at svare på dig SYDNEI: som et andet køretøj på vejen. SYDNEI: hvad hvis det bliver mørkt? TY: Det er ikke en god ide at cykle TY: i dårlige lysforhold TY: f.eks.

B. tidligt om morgenen TY: ved solnedgang eller når himlen bliver mørk. TY: hvis du skal køre om natten, kræver TY: North Carolina loven, at du bruger TY: en forlygte og baglygte TY: eller en bagreflektor på din cykel.

SYDNEI: Du bør også bære lyst tøj SYDNEI: og masser af reflekterende materiale. SYDNEI: Uden reflekterende materiale, SYDNEI: Det kan være meget vanskeligt for chauffører at se dig SYDNEI: og meget farligt for dig. TY: Har du gjort de to vigtigste ting TY: Kan du beskytte dig selv, mens du cykler? SYDNEI: Beskyt dig selv, når du cykler: BØRN: Brug en hjelm! BØRN: Vær synlig! TY: Det er meget vigtigt, at du kender trafikreglerne TY: Når du cykler.

TY: Ved du hvorfor? BØRN: Fordi en cykel er et køretøj! SYDNEI: I North Carolina, SYDNEI: loven definerer en cykel som et køretøj. SYDNEI: Det betyder, at du skal overholde reglerne for et køretøj SYDNEI: hvis S dvs. køre på cykel på vejen. BØRN: Kend vejreglerne! TY: Den første vigtige regel er: SEAN: Stop ved slutningen af ​​indkørslerne! TY: Du stopper for at sikre, at vejen TY: er fri, inden du rammer vejen TY: Den mest almindelige bilulykke, børn har, er TY: hvis de ikke stopper ved enden af ​​indkørslen TY: Så stop ALLE tid for at kontrollere for trafik TY: og vent om nødvendigt, før du krydser eller kører på en gade.

TY: Gå derefter kun ind på gaden, hvis du er sikker på, at det er sikkert. SYDNEI: Den anden vigtige regel er: BRANDON: Kør med trafikken! SYDNEI: Du skal cykle SYDNEI: på højre side af vejen med trafikken. SYDNEI: At køre mod trafikken er ikke kun imod loven, SYDNEI: det er en af ​​hovedårsagerne til bilcykelulykker, SYDNEI: især med kryds.

SYDNEI: Så kør altid rigtigt! SYDNEI: Køretøjer skal også stoppe SYDNEI: for folk, der krydser gaden. TY: Og jeg Hvis du cykler, er du hvad? BØRN: Et køretøj! TY: Den tredje regel i So-trafikken lyder: CYRANI: Giv efter for fodgængere! TY: Du skal stoppe for at lade fodgængere krydse TY: Ligesom et motorkøretøj skal. TY: Hvis du krydser ved et vejkryds, skal du stoppe.

TY: Hvis du er på et fortov TY: og du kører på en indkørsel, TY: du skal stoppe, lad dem krydse, TY: stop derefter igen ved kanten af ​​indkørslen for at kontrollere trafikken. TY: på en grøn sti eller fortov, TY: hvis du er bagfra ramte en fodgænger, TY: Sæt farten ned for at overhale ham og fortæl ham TY: Du kommer efter ham. BRANDON: På din venstre side.

DREW: På din venstre side. SYDNEI: En anden regel for køretøjer SYDNEI: at du skal adlyde: NOELIA: Stop med sirener! SYDNEI: Når du hører en sirene SYDNEI: fra et udrykningskøretøj, SYDNEI: ligesom ambulancer, brandbiler og politibiler, SYDNEI: du skal dreje på højre side af vejen SYDNEI: og stoppe som bilister. TY: At cykle på et fortov TY: er ikke den sikreste SYDNEI: Hvorfor tror du, hvorfor det kan være? BØRN: Fordi en cykel er et køretøj! TY: Cyklister, der bruger fortovet TY: kan være farligt for fodgængere TY: der ikke forventer dem TY: Og chaufførerne forventer ikke TY: hurtige Cykler, der bevæger sig på fortove TY: Ved indkørsler og kryds.

TY: Så når du har evnen til at køre på gaden, TY: som et køretøj skal, hold dig væk fra fortovene! SYDNEI: Har du set gadenes trafikregler? SYDNEI: Har du fulgt dem? TY: Husk at føre et godt eksempel, når du cykler TY: med yngre børn eller dine venner TY: ved at overholde alle trafikregler. SØN: Stop ved enden af ​​indkørslerne! BRANDON: Kør trafikken! CYANNI: Undgå fodgængere! NOELIA: Stop for sirener! SYDNEI: Så snart du er på vej, SYDNEI: Du vil se mange trafikskilte og signaler; TY: Vejskilte og signaler styrer bilister, TY: Cyklister og fodgængere: ved at fortælle dem, hvornår det er deres tur: eller advare dem på forhånd om mulige situationer d. TY: Så du skal: BØRN: kender trafikskilte og signaler! SYDNEI: Hvis du kender grundlæggende trafikskilte og signaler, SYDNEI: du kan gøre det rigtige SYDNEI: Når du ser dem SYDNEI: og sikkert dele vejen med andre.

TY: Lad os se, om du gør det rigtige TY: når du ser hvert af disse tegn eller signaler. SYDNEI: Lad os starte med et simpelt: et stopskilt. SYDNEI: Hvad skal du gøre, når du nærmer dig? et stopskilt? BRANDON: Jeg stopper helt, BRANDON: leder efter trafik, BRANDON: venter på at krydse trafik eller fodgængere, BRANDON: Kør derefter forsigtigt over krydset.

TY: Okay, her en mere. TY: Hvad skal du gøre, når du nærmer dig et tegn? DREW: Jeg går langsommere, DREW: Kontroller trafikken, DREW: Vent på at krydse trafik eller fodgængere, DREW: Kør derefter forsigtigt over krydset. SYDNEI: Hvad skal du gøre, når du går ind i envejs-tegn? ELLIE: Jeg kører kun i retning af pilen SELLIE: og ikke den anden retning.

TY: A Indtast ikke tegn? CY RANI: Jeg kører aldrig ind på en gade med et 'ikke gå ind' -Tegn. CYRANI: Jeg finder en anden måde at komme, hvor jeg skal hen. SYDNEY: Et planovergangsskilt? SØN: Jeg sænker farten, leder efter og lytter efter et tog TY: Signaler kan bruges i stedet for skilte ved travlere kryds TY: Hvad skal du gøre, når du nærmer dig et trafiklys? NOELIA: Hvis trafiklyset er rødt, NOELIA: Jeg stopper helt NOELIA: og venter på, at trafiklyset bliver grønt, inden jeg går.

NOELIA: Når trafiklyset er gult, NOELIA: Jeg ved, at trafiklyset er ved at blive rød, NOELIA: så jeg kører langsommere og standser NOELIA: hvis jeg ikke er kommet ind i krydset. NOELIA: Hvis trafiklyset er grønt, NOELIA: Jeg krydser krydset med forsigtighed NOELIA: og fortsætter med at lede efter trafik. SYDNEI: Nogle kryds har blinkende trafiklys.

SYDNEI: Hvad skal du gøre SYDNEI: når du nærmer dig et blinkende trafiklys? BRANDON: Når trafiklyset er rødt, BRANDON: Jeg stopper, BRANDON: pas på trafik, BRANDON: vent på krydsende trafik eller fodgængere, BRANDON: kør forsigtigt over krydset, BRANDON: på krydsende trafik eller Fu Walkers venter, BRANDON: kør derefter forsigtigt over krydset, BRANDON: som et STOP-skilt. BRANDON: hvis det blinkende lys er gult, BRANDON: Jeg kører langsommere og kigger efter trafikken BRANDON: inden du forsigtigt krydser krydset, BRANDON: ligesom et YIELD-tegn. SYDNEI: Det ser ud til at du er klar til at ride.

TY: Dit næste trin er at lære det grundlæggende ved cykling TY: og øve det, du har lært. SYDNEI: Hav det sjovt! : Kom nu, far, lad os gå. CYRANI: Bedstemor, vi er klar.

Lad os gå! MUSIK BØRNES KICHEN

Hvilken er den første cykel i verden?

Daimler Reitwagen betragtes bredt somverdens førsteægte motorcykel. Gottlieb Daimler omtales ofte som motorcykelfaderen på grund af denne opfindelse, og det var hans søn, Paul, der kørte den tilførsttid i november 1885.

Hvem opfandt cyklen første gang?

tyskOpfinderKarl von Drais krediteres udviklingen afførste cykel. Hans maskine, kendt som 'swiftwalker', kom på vej i 1817. Dettetidlig cykelhavde ingen pedaler, og dens ramme var en træbjælke. Enheden havde to træhjul med jernfælge og læderdækkede dæk.

Hvad er den største begivenhed i cykelverdenen?

Cape TownCyklusTour erstørstetidsindstilletcykelbegivenhediverden. Tiltrækker mere end 35.000cyklisterfra hele verden hvert år, dette ikoniskebegivenheder bestemt en unik oplevelse for både deltagere og tilskuere.

Hvordan blev den originale cykel lavet?

Den tyske opfinder Karl von Drais krediteres udviklingen afførste cykel. dette tidligtcykelhavde ingen pedaler, og dens ramme var en træbjælke. Enheden havde to træhjul med jernfælge og læderdækkede dæk.

Hvad er 75-reglen inden for cykling?

Det75-procentHerskeangiver, at i det mindste i løbet af en given træningsuge75procent af dine miles (eller tid) skal være på eller under75procent af din maksimale puls (MHR).

Hvilken er den første cykel i verden?

Den tyske opfinder Karl von Drais krediteres udviklingen afførste cykel. Hans maskine, kendt som 'swiftwalker', kom på vej i 1817. Dettetidlig cykelhavde ingen pedaler, og dens ramme var en træbjælke. Enheden havde to træhjul med jernfælge og læderdækkede dæk.

Er der nogen underlige og vidunderlige opfindelser af cykler?

23 Underlige og vidunderlige cykelopfindelser, der har noget Fantastisk, utroligt, chokerende, du hedder det, det er en cykelopfindelse. Cykler klarer på en eller anden måde at være smukt enkle og latterligt komplekse på samme tid. Den grundlæggende mekanisme er meget ligetil og har stort set været uændret i omkring 100 år.

Hvad er den mest fantastiske opfindelse nogensinde?

Awesome, utroligt, chokerende, du hedder det, det er en cykel opfindelse. Cykler klarer på en eller anden måde at være smukt enkle og latterligt komplekse på samme tid. Den grundlæggende mekanisme er meget ligetil og har stort set været uændret i omkring 100 år. Alligevel er folk aldrig stoppet med at tilpasse det og prøve nye materialer, komponenter eller koncepter.

Hvilket er det mest innovative produkt inden for cykling?

En af de store ting ved cykler er antallet af fordomsfri opfindere, de tiltrækker, og som tænker: 'Måske ville det fungere bedre, hvis vi gjorde det på denne måde' Det sidste år oplevede en kofangerafgrøde af de resulterende produkter - her er vores vælger de 10 mest innovative.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Sådan sættes en cykelkæde på igen - løsninger på problemerne

Hvordan sætter du en kæde tilbage på en cykel uden gear? Start med at lægge kæden rundt om det lille gear på cykelens bagaksel. Derefter placeres noget af kæden rundt om det store gear ved pedalerne på den side, der vender mod sædet. (Denne side skal vende nedad, da cyklen er på hovedet.) Hold den ene hånd på kæden for at styre den, og begynd langsomt at træde på cyklen.

Van rysel-cykler - anførte spørgsmål og svar

Hvilken gruscykel? Vi testede disse gruscyklerMærkeModelPrisMeridaSilex + 6000Testbogstav2949 EuroTiticiA-GR 012990 EuroRoseBackroad GRX RX8102999 Euro * StorckGrix ProTestbogstav 2.999 Euro

Cykelulykke Las Vegas - typiske svar og spørgsmål

Hvem blev de 5 cyklister dræbt i Vegas? Fem døde på motorvejen, og flere andre blev såret, anklagere sagde. Cyklisterne, der blev dræbt, blev af myndighederne identificeret som Erin Michelle Ray, 39; Michael Murray, 57; Aksoy Ahmet, 48; Thomas Chamberlin Trauger, 57; og Gerrard Nieva, 41,9 år. 2021 г.

Cykleregistreringslove - søg efter løsninger

Er der en cykellov i Filippinerne? Cykling er en alternativ måde at træne på, som længe er blevet fremmet ikke kun i Filippinerne, men globalt. I henhold til dette lovforslag skal alle hovedveje og motorveje være forsynet med cykelstier eller cykelveje, der er identificeret af Local Bikeways Office (LBO).

Cykel velgørenhed - Komplet vejledning

Hvilken velgørenhed tager gamle cykler? Sådan donerer du en cykel i Los Angeles Los Angeles Bicycle Kitchen Donations. En fantastisk mulighed tager ødelagte cykler og gør dem hele igen. Donationer fra Burbank Bike Angels. Orange County Cykeltrædonationer. Californien Bike Match. Hold hjulene rundt med donationer og genbrug af cykler. Los Angeles Cykel lov.23. 2020.

Fordele ved elektriske cykler - enkle svar på spørgsmål

Hvad er fordelene ved en elektrisk cykel? E-cykler bruger genopladelige batterier, der kan køre op til 25 til 45 km / t, meget hurtigere end de fleste mennesker ville cykle, hvilket får dig til din destination hurtigere og i bedre form. Kort sagt tilbyder de billige, energieffektive og emissionsfri transport, som også har fysiske og sundhedsmæssige fordele.