Vigtigste > De Bedste Svar > Cykeldækreparationssæt - hvordan løser vi det?

Cykeldækreparationssæt - hvordan løser vi det?

Hvad er det bedste reparationssæt til cykeldæk?

7 afbedste punkteringsreparationssæt
  • HalfordsCykelpunktionsreparationssæt. Vi afprøver Halfords 'punktering reparationssæt.
  • Lezyne LeverKit. Vi tester Lezynespunktering reparationssæt.
  • Rema Tip Top Sport. Vi tester Remas Tip Top Sportpunktering reparationssæt.
  • Park Tool SuperPatch Kit.
  • Topeak redningsboks.
  • Meqix NaCT.
20 2013.





I denne artikel viser vi dig den rigtige måde at bruge et patch-kit på et cykelrør, inklusive prælimede pletter, selvvulkaniserende patches og nøddækstøvler. Vi viser dig også, hvad du skal passe på for at undgå at få flere poster i fremtiden. Hej Calvin Jones her fra Park Tool Company.

Lad os først gennemgå de værktøjer og forsyninger, du har brug for. Du skal bruge dækhåndtag til at fjerne dækket og slangen, en pumpe eller en metode til oppustning af dækket, en markør til markering af hullet og et patch kit. Den mest pålidelige løsning på et punkteret rør er simpelthen at udskifte det med et nyt.

Men hvis hullet er mindre end plasteret, kan det muligvis repareres. Denne proces starter med, at dækket og slangen allerede er fjernet fra fælgen, så hvis du har brug for hjælp til at fjerne det, skal du se denne artikel: Hvis du går i stykker, kan kendskab til årsagen hjælpe med at forhindre fremtidige sammenbrud. Så kontroller altid komponenterne: dæk, slange og fælg.



Hvis det er muligt, skal du pumpe slangen op til mindst det dobbelte af sin normale bredde og kontrollere for lækager. Hvis du puster røret for meget op, kan du se små huller i røret. Hør og føl, om der trænger luft ud af det oppustede rør.

Sørg for at inspicere hele slangen. I nogle tilfælde vil nedsænkning af det oppustede rør under vand gøre det lettere at finde hullet. Når det kommer til reparation af slangen, skal du markere hvert hul og derefter tømme slangen.

Hultypen fortæller os, hvordan slangen blev punkteret og hjælper os med at undgå en anden fejl. Et lille nålehul i røret kan indikere et hul fra en dorn eller en lille tråd. Føler forsigtigt inde i dækket, mens du leder efter torner, trådstykker, glas eller metal.



Fjern hvad du finder. Hvis der sidder noget fast i dækkets slidbane, men ikke er kommet igennem kroppen, påvirkes dækket ikke. Fjern genstanden fra slidbanen.

Et enkelt eller et par genveje langs siden indikerer, at cyklen ramte noget under kørslen, f.eks. B. et hul eller en sten.

Disse er kendt som 'slangebid'

Fungerer cykeldæk patch-sæt?



Samlet set,plasterer billigere og bedre for miljøet end at erstatte dinrør, så jeg anbefaler det i de fleste situationer. Der er dog nogle lejligheder, der ikke kan lappes. Hvis hullet er i nærheden af ​​ventilspindlen, eller hvis det er en lineær rive og ikke et hul, skal du skifte rør. Glædelig ridning!

Hvad er det bedste rørløse reparationssæt til cykeldæk?

  • Detbedste slangeløse reparationssæt: Sahmurai S.W.O.R.D. Flere personligheder er ikke kun Sahmurai S.W.O.R.D.
  • Ægte innovationTubelessTackleKit. Bombsikker: TheTubelessTackleKitleveres med en robust aluminiumskasse, der kan tage engodtprygl.
  • Dynaplug Micro Pro.
  • MaXalami Basic Tube.
to. 2018.

cykel-OL

Vi taler ofte om slangeløse dæk, der giver den bedste allround off-road-ydeevne til en mountainbike af flere grunde. Først tager du vægten af ​​et rør af det dæk og udskifter det med nogle tætningshuller, mens du kører, og selvfølgelig er du mindre tilbøjelig til at beskadige noget, hvis du kører ved lavere tryk. Du får ikke rigtig et blå mærke, hvilket kan ske med slanger.

Du er dog ikke uovervindelig, og du kan stadig få flade dæk. og det er sådan, du kan ordne det. Nu er der et par forskellige måder, du kan ordne et slangeløst dæk som dette på.

Det grundlæggende krav, du har brug for, er et slangeløst reparationssæt. Når du borer hullet ud, skal du sørge for, at det er stort nok til at passe en af ​​de små rørløse propper, der ofte kaldes reb eller snegle og så ind i hullet. Nå ser du ofte racere, der bruger ting som dette, fordi det er en rigtig hurtig måde at lukke hullet på og komme tilbage på sporet, men de laver ikke en permanent løsning, hvis du bruger dem alene, så vi skal vise du et par andre teknikker for at få en mere permanent reparation, og for at gøre det skal du bygge dit eget lille sæt, der passer til dig baseret på disse, kombineret med en hærdningsløsning fra dine andre reparationssæt til nedbrydning og endda noget større gummi dækpletter.

Lad os tale lidt om de typer nedbrud, du sandsynligvis får med et slangeløst dæk. I ekstreme tilfælde kan du nu opdele sidevæggen, og hvis det sker, er det en helt anden løsning. Hvis det sker, når du er på sti, er det spillet slut, og du skal sætte en slange i.

Så vi har en rigtig sej løsning på dette, som kommer senere i artiklen, men de daglige, du sandsynligvis får, kommer til at være på dækkets hovedbane, og de kommer fra små skarpe ting , det være sig små biter af flint eller flintsten, undertiden stokke og brombær, torner, noget af den slags, der kan trænge igennem denne sag. Og hvad der ofte sker, er at de faktisk kommer ud, når du kører, hvilket efterlader et synligt hul. Det rørløse systems skønhed afhænger nu af det fugemasse, du bruger sammen med det, så dækket forsegler sig selv, og du kan indstille det uden fugemasse, hvis du virkelig ville, men tætningsmidlet er faktisk nøglen til systemet.

Så denne ene er en latexopløsning, så det er en temmelig mælkeagtig opløsning, og der er gummipartikler i suspension, der slags flyder i disse ting. Nu sidder det grundlæggende fast på ydersiden af ​​dækket med centrifugalkraft, når du begynder at få disse små punkteringer, den egentlige flydende del af tætningsmidlet fungerer som en bærer og bringer disse partikler ind i hullet og størkner, ligesom blodplader, når de størkner at danne en skurv. Det er naturligvis nøjagtig den samme proces, fordi størrelsen på hullerne er forskellig, og du kan se, at dette kun fungerer på mindre huller.

Så med de små huller vil jeg vise dig, hvad der sker, og vise dig, hvordan det faktisk forsegler jobbet, fordi du vil se små hvide pletter omkring dine dæk fra tid til anden, og det er bare fugemassen, der gør sit job. Det forsegler de små huller undervejs, den slags huller, der ville have fået dig til at sidde ved kanten af ​​stien, få dit rør ud og rette det afhængigt af typen af ​​fugemasse, den mængde du lægger i dine dæk og forhold du kører i, A: et varmt klima eller et koldt klima, tørrer din fugemasse naturligt ud efter et stykke tid på markedet og hævder, at de aldrig tørrer ud, men normalt er de mere effektive som latexbaserede. De har det bedste før dato, da arten af ​​jobbet betyder, at de tørrer ud.

Så før vi bliver virkelig bekymrede over alle disse flade dæk, skal du sørge for at forblive øverst på tætningsmassen i dine dæk. Nu kan du generelt høre det sno sig lidt indefra, og når det gør det, kan du bare overvåge, om du ikke længere kan høre det. Det er sandsynligvis tid til at tilføje lidt mere, du kan selvfølgelig kontrollere manuelt ved at fjerne en del af dit dæk og faktisk se på det der, og selvfølgelig giver det dig en chance for at sætte frisk fugemasse.

Nu personligt foretrækker jeg at injicere direkte i ventilerne, det er lidt mindre rodet, og jeg har tendens til at udskifte mine tætninger, genopfylde et par gange om året, bare rutinemæssigt, især hvis du har haft en temmelig varm sæson. Nu skal jeg bare fjerne min ventilkerne og demonstrere, hvor let det er. Især med disse ventiler.

Dette er MilKit-ventiler. De bruges nu også af DT på deres cykler. Og en del af systemet er, at hvis du fjerner linjen, mister du ikke dit tidspres.

Så det er ret sejt. Du sprøjter bogstaveligt talt lige ind i systemet der. Mist ikke noget tidspres.

Skub linjen ind igen. Godt at gå Så jeg vil bare simulere, hvad der ville ske, hvis du kørte langs stierne, og du fik en lille punktering, så jeg bruger det bare. Du vælger den for kun at gennembore slagtekroppen af ​​dækket.

Og som jeg sagde det, vil du sandsynligvis se lidt tåge. De vil vende det om og forhåbentlig forsegle det. (Luft suser) Der er en lille tåge der.

Her er vi. Og som du kan se, er der en klat hvid latex der, da den tvinger partiklerne igennem for at tilkalde den. Hvis du fortsætter nu, bliver det lidt mere af en fast inventar.

kold luft gør ondt i lungerne

Det vil fortsætte med at forsegle dette hul. Nu er der forskellige størrelser af gummidækpropper, som du kan få på markedet. Fra super til super tynd, som faktisk er fremragende, disse fordi de kan håndtere de fleste huller.

Lidt større, og så de store, du normalt får til motocross-cykler. Du kan blive (hørbar), fordi de passer til huller i forskellige størrelser, men du vil finde ud af, at det vil være de mindre, bruger det meste af tiden. Så det er altid værd at oprette et par af disse.

Har den lille og den mellemste. Opbevar dem i dit sammenbrudssæt, i din taske, på din cykel; let at komme til et sted, så hvis du har brug for at gøre dette på et spor (nedbrydning lyd) bare stikke ind og fortsæt.

Nu skal jeg også lave et større hul for at bruge disse, så vær tålmodig, mens jeg gør dette, og jeg vil vise dig, hvor effektive de er. Så forestil dig dette, du er på sporet, du har dette hul, som dit dæktætningsmiddel ikke laver (luft suser) Der er meget luft, der lækker ud, så du skal finde det ret hurtigt. Og så er ideen, at du stikker det lige ind i hullet, ud på siden af ​​vejen, og det tilslutter øjeblikkeligt hullet.

Så du skal gøre dette en gang, og du skal gøre det godt, men det er ret svært at få disse ind. Så skub det lige ind i hullet i dækket, og træk derefter forsigtigt applikatorgaflen ud, og afsted. Dette er et vellykket stik i dækket.

Så det tilstoppede ham helt. Du vil ikke bare hænge ud med ham, fordi han bliver fanget et eller andet sted. Har en lille kniv med dig - i din trail pack. Og bare skære det af, naturligvis være forsigtig med ikke at skære din krop eller noget.

Og så kan du bare give dækket et par drejninger bare for at sikre, at et fugemasse tilslutter det indefra, så du ved, at det vil gøre sit job rigtig godt. Nå, det er godt nok i en racersituation til at komme tilbage på sporet. Det kan bogstaveligt talt stikke lige ind i det.

mountainbike stier i nærheden af ​​mig

Og faktisk er der nogle virkelig nyttige versioner af disse kits derude. Dynaplug-modellerne kommer i en aluminiumskuffert og er forudindlæst i begge ender, og den er god (uhørbar) så vigtig, at du opbevarer den i din taljepakke i din førertaske eller endda opbevarer den i en taske, fordi den ikke er en skarp genstand , træk låget af, punktere det, slå stierne. Så virkelig godt for racersituationen.

Der er også Sahmuri-sværdene, som er polpropper, hvoraf den ene er som et hylster til at holde reservepropperne. I den anden ende er applikatoren, så skru den af. Bang! Designet produkt.

Nå det gør en hurtig løsning, men det vil aldrig være en god permanent løsning. Gør mig ikke forkert, jeg har kørt disse dæk på nogle dæk i et par måneder, men på et tidspunkt har de tendens til at blive skubbet af dæktrykket på Exceed the inside. Så hvis du kan og har tid, vil du gerne skære gummiet af ret flush, og du vil lægge noget vulkaniserende løsning udefra for at hjælpe det med at binde sig og forblive på plads.

Dette er virkelig en fantastisk måde at tage det længere på, og du laver et par flere ture ud af det. Men det bedste er virkelig noget, du vil gøre, når du kommer hjem. Nu vil du fjerne dækket helt fra cyklen.

Få dækforseglingen ud derfra. Måske lægger du den i en skål, så du kan bruge den igen senere. Rengør indersiden af ​​dækket.

Og så vil du reparere indersiden af ​​dækket med en ordentlig dækbagage lige hvor det stykke vulkaniseringsopløsning er og læg en ny belastning på ydersiden her. Nu nyder jeg virkelig at bruge Show Goo på ydersiden, disse ting bruger i øjeblikket skate drengesko. Du tager det på som dine ollie fødder, du har ikke sålen og størrelsen på dine sko.

Du er dybest set en industriel vulkaniseringsløsning, men det er virkelig, svært at dække dem. Nå, at lægge vulkaniseringsløsningen eller skoen på ydersiden er en rigtig god løsning for at gøre det lidt mere af en permanent reparation, men selvfølgelig er det kun en reparation, der er godt som et originalt dæk. Så du skal overvåge ham, fordi han fra tid til anden måske skubber sig ud, og du vil blive tilbage med det hul igen, hvilket naturligvis betyder, at du bliver nødt til at gå og rette det igen.

Når du kommer hjem, som jeg forklarede tidligere, er der en rigtig god idé, hvis du kan starte det indefra. Nu er der et par forskellige muligheder for det. Du kan købe specielle dækstøvler, eller du kan købe gummi som denne, i ægte ruller og sæt, specielt skåret til din egen størrelse, hvilket jeg plejer at gøre.

Noget rigtig, rigtig godt gummi, der blandes rigtig godt med dækkets indvendige foring. Men du skal sørge for, at dækket er helt rent indeni, og du skal også gøre det lidt op, ellers vil vulkaniseringsløsningen virkelig ikke starte det ordentligt. Og sørg for, at den er helt indstillet og helt tør, inden du samler igen, fordi du naturligvis har en våd løsning, så du bliver nødt til at sikre dig, at du får det rigtigt, ja, hvis det er et så stort hul, så du kan stoppe det som dette - for eksempel hvis det er på dækkets sidevæg.

Næsten nok er det skål for dit dæk, og det er tid til at genbruge den ting; dog - hvis du er vedholdende nok - kan du komme i gang med at sy dækkets sidevæg ud. Du kan sy det. De har en vulkaniserende opløsning eller i dette tilfælde Shoe Goo på ydersiden af ​​dækket her.

Over toppen for at give dem lidt ekstra holdbarhed til disse tråde - og start den derefter indefra, og så kan du fortsætte med at bruge dit dæk som et slangeløst dæk. I mindst et par måneder er det bestemt bedre end at bøje dækket og købe et nyt. Så lad os gå.

Det er så let at fylde et slangeløst dæk, og glem selvfølgelig ikke, at du kan rette det permanent ved at starte det indefra og lægge lidt lim på det bagefter. Nu er det op til dig at overvåge, hvor meget tætningsmiddel der er i dine dæk. Så jeg opfordrer dig til at tjekke tilbage fra tid til anden.

Og selvfølgelig skal du sørge for at få nogle anstændige dækpropper. Der er flere forskellige på markedet. Opbevar dem et sted, hvor du let kan få adgang til dem, men husk at de er meget klæbrige, så du ikke vil have dem til at samle støv, da de rent faktisk arbejder. Jeg vil prøve at rense dem i den lille pose for at opbevare dem.

Noget i den stil. For et par flere rørløse artikler, klik her nedenfor for Tubeless 101. Det er alt hvad du behøver at vide om slangeløs afstemning, hvilket tætningsmiddel du har brug for, hvilke ventiler du har brug for, hvordan systemet fungerer.

Og klik her, hvis du vil lære at sy et dækside, er den fulde artikel. Det viser dig alle de detaljerede trin og alt det kit, du skal gøre for at løse dette. Så der går du.

Hvis du er slangeløs og ønsker at ordne slangeløs, giv os tommelfingre og abonner venligst på GMBN-Tech.

Er patchkits det værd?

Mestpatch-sætsolgt på de fleste cykelbutikker er af god kvalitet. Park Tool og Rema er gode. Bliv ikke limløspletter, de holder ikke. Et trick jeg lærte for nylig, er at hvis du lapper hjemme, kan du bruge gummicement i stedet for den lille flaske lim ipatch kitder tørrer op efter en brug.22. 2014.

Hvor længe varer en punktering på en cykel?

Park-Tool GP-2 forlimede (selvklæbende) pletter er gode, hvis du har travlt, men desidstca. 2-3 måneders ridning.

ridley bikes til salg

Hvor meget koster et dækreparationssæt?

Pris på dækreparationssæt

$ 25 - $ 50: Størresæthar en tendens til at udgøre størstedelen af ​​detteprisrækkevidde.
3. 2019.

Kan jeg reparere et slangeløst dæk?

5. Standard praksis, når du flader enrørløspå stien er at fjerne ventilspindlen, indsætte et rør ogreparationdetdæksenere.Lappehullet med enrørløs-bestemtlappekit eller, hvis du bruger et standard-rørlappekit, sand forbidækforseglingslag af gummi til bundlaget, såpatch kanoverholde.

Hvor længe holder et patched cykeldæk?

Standardlimpatches sidststort set på ubestemt tid, hvis det anvendes korrekt. Dekanvære en smerte at anvende på stien, men jeg har haft demsidstover et år. Jeg har fem eller deromkring af parken limløspletterpå det ene rør, hvoraf nogle har været der i flere måneder.

Hvor længe holder et patched inderrør?

men desidstca. 2-3 måneders ridning. og så har du to muligheder: kast dinrørvæk eller prøv at skrælle den af ​​og skrubbe resten med sandpapir - ca. 10 min. arbejde. En godlappeer fint menrørgør det ikkesidstfor evigt.

Hvor mange gange kan jeg lappe et cykeldæk?

Aldriglappetilrørmere end 3gange.08.28.2013

Hvilket er det bedste reparationssæt til cykeldæk?

Cykeldæk Reparationsværktøjssæt med Mini Gauge-håndpumpe, inklusive 210PSI-cykelluftpumpe, der passer til Schrader Presta, 16 i 1 multicykelfikseringsværktøjer, reparationssæt til dækpunktering og en cykelsædepakke…. RocRide 16-pc Indre rør Patch cykel reparationssæt.

Hvornår har du brug for et reparationssæt til cykler?

De er især nyttige, når du fjerner et vejdæk i modsætning til et mountainbike-dæk, fordi vejdæk typisk passer meget tæt på fælgen. Hvis du får et fladt dæk, mens du er på farten, skal du bruge en måde til at pumpe dækket op efter patch eller udskiftning af din tube.

Hvilket er det bedste reparationssæt til cykelrør?

Cykelrør Reparationspatchværktøjssæt - inkluderer komplet grundlæggende cykelværktøj til mekanik, nødsæt, trekcykel, mtb bmx professionelt overlevelsestilbehør. Brug dette sæt cykelværktøjssæt til at reparere din landevejscykel eller mountainbike i et hårdt miljø.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Vred magpie - hvordan løser vi det

Hvorfor blev skatten vred? Magpies kaster kun 6 uger ud af året lige omkring det tidspunkt, hvor de reden. Årsagen til angrebene har længe været spekuleret, herunder: Territorial back off Magpie Torf. Testosteron pumpet op og gal.

Bradley Wiggins Hour Record - holdbare løsninger

Hvad er den aktuelle 1 times cykelrekord? 55,089 km

Det båndstrækker - handlingsorienterede løsninger

Hvordan løsner jeg mit IT-bånd? At strække IT-båndet og den tilsluttede muskel er ret simpelt. Bare kryds dine ben, og hold det berørte ben i ryggen (position 1). Læn dig væk fra det smertefulde ben, indtil du føler en strækning langs siden af ​​benet (position 2). Hold det i 30 sekunder og gentag 5 gange. 5. juni 2012

Racercykel med affjedring - hvordan man opnår

Kan du sætte affjedring på en landevejscykel? Hjulophæng frakobler hjulene fra resten af ​​cyklen. Det betyder, at i stedet for at hele cyklen skal støde op og ned på uregelmæssigheder i vejen, kan hjulene bevæge sig uafhængigt. Bagstød og ophængsgafler er normen på mountainbikes, men deres design er begrænset anvendelig til landevejscykler.

Læs udløbsdatoen - hvordan man løser det

Hvordan læser du Dates? Nummer 1 til 9 repræsenterer ofte månederne januar til september i rækkefølge. Bogstavet 'O' står normalt for oktober, 'N' repræsenterer november og 'D' står for december på mange dåser. Nogle virksomheder viser måneden efter datoen, så se også andre steder i koden for bogstaver.

Lance armstrong 30 for 30 - besvare spørgsmålene

Hvordan kan jeg se Lance Armstrong 30 i 30? Du kan se ESPNs 30 til 30 “Lance” -dokumentar på ESPN + for under $ 5. Eller tilmeld dig for at se det live med rabat med Sling TV (kampagnetilbud) eller på Hulu Live.31 maj 2020 г.