Vigtigste > De Bedste Svar > Klik på bundbeslag - almindelige svar

Klik på bundbeslag - almindelige svar

Hvorfor giver min cykel en kliklyd, når jeg pedaler?

TILklikstøjkommer ofte fra din kæde, der ønsker at springe op eller ned på et gear på den bageste kassette. Dette kan typisk løses ved at justere spændingen på kablet, der løber fra din skifter til din bagskifter. Detklikkekan være forårsaget af en bøjet skifterbøjle.



Forestil dig det; Du kører med os, nyder solen, nyder udsigten. Og pludselig hvad skal man høre? Det er en knirk, det er et klik. Når denne støj opstår, er det sandsynligt at irritere dig og andre, du kører med.

Lad os i dag se på seks ting, der kan få din cykel til at knække. Plus, det er ikke kun en lyd, nogle gange kan det være en mere alvorlig sag. Nu skal jeg bare tilføje, det er ikke kun kulfiber, der kan klikke.

Jeg har hørt klik af aluminium, jeg har haft titaniums knirk, og jeg har endda hørt de limede aluminiumsrammer knirke og klikke, mens du kører. Så lad os se, hvad vi kan gøre for at løse problemet. Lad os først se på rammen og alle komponenterne på cyklen.



Så hvad du skal gøre er virkelig at rengøre cyklen grundigt. Og så kan du kontrollere alle forbindelser på samme tid. Så ting at passe på er ting som de områder, hvor stiverne møder rørene, såvel som hvor det øverste rør møder hovedrøret, hovedrøret møder nedrøret osv. Osv. Såvel som dine frafald, og ting som stilk og styr.

Så områder, hvor de er fastspændt til en anden komponent. Nu, hvis du har haft uheldet med at falde på din cykel, er det værd at tjekke det øverste rør, især hvor styret ville ramme det, for hvis det er med møder på en sådan kraft, har det været kendt tidligere at hævde enten en toprør eller styr på en cykel, der meget vel kunne være årsagen til en af ​​de knirkende eller klik, du stødte på, jeg ville bringe den tilbage til butikken, hvor du købte cyklen og faktisk få dem til at se godt på det og tal med producenten, hvis det er nødvendigt. Så knirkende eller klik, der normalt kommer fra et styr eller en stilk, eller faktisk når du er i en temmelig aggressiv position, der klatrer, sprinter eller kører, fordi du generelt lægger lidt ekstra drejningsmoment gennem styret.

Så du skal sørge for, at dine spændebolte såvel som dine spændebolte til bremsearmen er boltet op til den korrekte momentindstilling i henhold til producentens instruktioner. Ja, du kan få knirk og beskadige en komponent. Og for løs? Nå, det er bare ikke sikkert, er det? Husk også at bruge fibergreb, når du bruger en kulfiberkomponent for at reducere glidning og forhindre dig i at trække for hårdt til at holde den på plads.



Styret og stammen kan også kontrolleres, især hvor skruerne faktisk bruges. På dit styr skal du sandsynligvis fjerne dit styretape for at få et godt gammelt udseende der, hvis du rammer den forkerte vej, skal du få en revne, der kan give dig den knirk. Så fjern bare styretapen og se meget, meget godt ud, og forhåbentlig har du ikke fundet en revne der.

cykler på vejen

Men hvis du har, kan det være årsagen til din knirk. Nu er det værd at kigge på headsettet, da det kan være en årsag til knirkende, hvis du har en efter det foregående trin eller to. Så fjern din stamme og tag den faktisk ud for at rense lejerne fra Cubsand-headsettet og få en god opladning, og sørg for, at de ikke er klæbrige eller slibende, da dette meget vel kan forårsage en knirk.

Nu hvis de er gode og slanke, skal du bare pakke dem ind igen og bruge noget rigtig godt vandtæt fedt for at holde dem beskyttet mod elementerne. Undertiden ved at rydde alt op og sætte det sammen igen kan du slippe af med den grimme knirk eller det klik, du havde. Så en kædehjulsbolt er ofte årsagen til, at en cykel knirker, for hvis det ikke er gjort, vinger en kædehjul grundlæggende forsigtigt mod edderkoppen op til det korrekte drejningsmoment.



Før jeg indstiller bolten til producentens anbefalede drejningsmoment, vil jeg faktisk bruge enten fedt eller anti-seize på gevindene på rørboltene. Producenter anbefaler faktisk at bruge en slags hængelås eller skruelås, men jeg har set folk gøre det i tidligere brug det og dybest set kan ikke løsne disse skruer uden at afrunde disse bløde legeringshoveder sikkert ned, når dine pedaler er tætte og tætte i trådene på krumtapene. Så ikke fingertæt, du vil have, at dette skal være flot og tæt der, og med fedt eller anti-beslag også.

Og endelig, hvad med dine klamper og pedaler? Det er en sidste udvej, men måske give det en meget, meget let silikone spraybelægning, ikke meget, fordi det er meget glatte ting, men lige nok til forhåbentlig at forsøge at slippe af med en knirk eller et knirk eller klik. Nå, dine hjul kan faktisk ganske ofte være ansvarlige for den frygtede knirk eller det klik, du desværre stadig har, men hvordan præcist? Nå det første er et tørt led, og med det mener jeg en spyd, der sidder knogletør inde i hjulets aksel. Selvom ingen af ​​dem snurrer, fordi hjulet åbenbart drejer rundt om hjulet, lægger du et stort pres på hjulet, mens du træder på pedalet, spyttet er dækket af fedt.

Overdriv nu ikke på alle måder, bare påfør en let belægning over det hele, inklusive tråde samt endestykker. Nu, hvis du stadig vil knække din ramme og gaffeludfald, vil jeg altid anbefale at lægge en klat fedt på indersiden af ​​selve rammen og gafler, der sidder oven på akslerne, for mens du kører langs og måske lidt tilbage og frem svingning, der er undertiden en smule bevægelse der. Især hvis din spyd ikke er korrekt anbragt på akser, skal du også smøre dem med fedt.

Ligesom spydet skal du ikke være fjollet med det, bare nok til at belægge det let. Hold dig nu fast med hjulene, som en sidste udvej skal du også kontrollere lejerne. Nu er der ingen rigtig nem måde at gøre dette på andet end at stikke nogle andre hjul ind i rammen og gaflerne og se om det slipper af den forfærdelige knirk.

rå bladgrøntsager

Og det kan også være dine lejer, der skal udskiftes. Og endelig, mens du er nede ved baghjulet, skal du faktisk kontrollere bagskifteren og sørge for, at boltene også er indstillet til det rigtige drejningsmoment, for nogle gange kan det bare vippe lidt og give dig den forfærdelige knirk. Nu kan ethvert knirk eller klik, der kommer fra en sadel eller sadelpind, dybest set høres, når du kører i sadlen, fordi du naturligvis sætter på en sadel, nogle gange kan disse skinner faktisk knække ved selve sadelklemmen, så det er en Kontroller naturligvis, at det fik det rigtige drejningsmoment.

Og selv tidligere, da jeg sadlede op med det rigtige drejningsmoment der, knirkede det stadig. Og jeg løste det faktisk på en skinnesadel af aluminium ved at lægge noget kobberpasta på det, og det forhindrede det i at knække i fremtiden. Og så, hvis du bruger en carbonskinnesadel, skal du bruge noget fiber til at få fat i det også der for at løsne det.

Hvis du nu bruger metal på metal, skal du sørge for at bruge det rigtige fedt på din sadelpind. Og hvis du bruger en carbon sadelpind eller ramme, skal du også bruge noget fibergreb derinde. Og sørg selvfølgelig for, at sadelklemmen er klar med det korrekte moment, og skruen er også smurt.

Forhåbentlig er knirken væk. Nu er et af de mest almindelige områder på cyklen tilbage, som er ansvarlig for en knirk til det sidste. Bundbeslaget Vi startede med at køre mange, mange måner siden, vi havde kun gevindbundsbeslag, så jeg kan ikke huske, at nogen af ​​dem lavede nogen lyd.

Pressefast bundbeslag har imidlertid tendens til at få lidt varme fra mange mennesker derude i disse dage. Så hvis dit bundbeslag er i orden, og lejerne stadig kører fint og glat, skal du fjerne og rengøre det og derefter montere det med en sådan monteringsmasse. Dette kompenserer dybest set for eventuelle forskelle i tolerance mellem delene.

Ligesom rammen vil forhåbentlig denne knirkning blive løst for dig under konverteringen. Smør også dine krumtapbolte, så den her, der låser dem på den anden side af kædesættet, samt spindlen, der går gennem bundbeslaget. Giv det også en let belægning.

Den næste kan være af dig og piger i kommentarerne lidt diskuteret, um, den gamle firkantede bundbeslag. Så tilbage til, ja, tilbage til begyndelsen af ​​2000'erne, midten af ​​2000'erne, hvor de blev meget brugt. At være fed eller ikke være fed? Det er spørgsmålet.

Personligt fortsætter jeg med at lægge et meget tyndt lag fedt på disse firkantede kegler, før jeg strammer krumtapene, men jeg er sikker på, at nogen derude eller måske mere end én person vil modsige mig. Så sørg for at lade mig vide i kommentarerne nedenfor, hvad du vil foreslå til dette. Jeg har aldrig haft et problem med at få mig til at arbejde på dette, men som altid er jeg også meget interesseret i at høre fra dig.

Cykler er altid plaget af knæk og klik, og nogle gange kan du bare ikke hjælpe en flaske vand, hvis du får det til at tro eller ej. Jeg var helt overbevist om, at det var bundbeslaget eller en samledåse inde i rammen dernede. Så jeg tog alt fra hinanden et par gange, før jeg indså, at det var en vandflaske, der kun gyngede lidt i buret.

Ja, det gjorde mig skør. Husk nu at kunne lide og dele denne artikel med dine venner, og husk også at besøge GCN-butikken på shop.globalcyclingnetwork.com.

Hvorfor klikker min pedal?

Sandsynligvis på grund af slid eller snavs i bundbeslagets lejer. Det er hvis denkliker en gang pr. tur afpedalerog stopper, når du holder op med at træde i pedalerne. Hvis det holderklikkedet kan være noget atgørmed et hjul i stedet.

Hvorfor klikker mit peloton?

Den første ting at prøve, når en tilfældigklikkestøj kommer fra pedalområdet er for at sikre, at dine klamper er stramme i dine cykelsko. Tag skruetrækkeren ud, og sørg for, at de er helt stramme. Det næste område at se på er dine pedaler - specielt den del, hvor klemmen klemmer sig ind i pedalerne.5. okt 2020

Hvordan fikser man en klikende pelotonpedal?

Den første ting at prøve, når en tilfældigklikstøjkommer frapedalområde er at sikre, at dine klamper er stramme i dine cykelsko. Tag skruetrækkeren ud, og sørg for, at de er helt stramme. Det næste område at se på er dine pedaler - specielt den del, hvor klemmen klemmer sig ind i pedalerne.5. okt 2020

kæmpe talon anmeldelse

Bør peloton lave kliklyde?

Eller: Der er en tilfældigklikstøjfra minPlatoncykel. Først og fremmest din cykelskulle gerneikke væregørtilfældigkliklyde. Der er dog et par hurtige fejlfindingstrin, du kan prøve før digskalrække ud tilPlatonstøtte til næste niveau support.5. okt 2020

Skal min Peloton være tavs?

At være stærk og bygget til at holde,PelotonCyklen er designet til at give en næstenstilleerfaring. Det er dog altid bedst at være meget opmærksomditCykel for at sikre, at alt kører problemfrit.

hvordan man lag efter koldt vejr

Hvorfor klikker mit peloton?

Detførste ting at prøve, når en tilfældigklikkestøjerkommer fradetpedalområdeterfor at sikre dine klamperertæt i dine cykelsko. Fådetskruetrækker ud og sørg for, at deerhelt tæt.Detnæste område at se påerdine pedaler - specifiktdetdel hvordenklemme klip idetpedaler.5. okt 2020

Hvorfor giver mit peloton en kliklyd?

Eller: Der er en tilfældigklikstøjframin Pelotoncykel. Den første ting at prøve, når en tilfældigklikstøjkommer fra pedalområdet er at sikre, at dine klamper sidder tæt i dine cykelsko. Tag skruetrækkeren ud, og sørg for, at de er helt stramme.5. okt 2020

Er tavler tavse?

Cyklen i sig selv er næstenstille, men voresPlatonsko knirkede meget, når vi trampede, mens vi stod (”ud af sadlen”). Når det er sagt, styrhøjde er mere en præference end et justeringsbehov for pasform, så du kan muligvis slippe væk med en højde for alle de ryttere, der bruger din cykel.17. juni. 2021

Skal peloton være tavs?

At være stærk og bygget til at holde,PlatonCyklen er designet til at give en næstenstilleerfaring. Det er dog altid bedst at være opmærksom på din cykel for at sikre, at alt kører problemfrit.

Hvad gør en kliklyd i bundbeslaget?

Der er ingen bevægelse eller noget, så måske er det ikke BB'et, men jeg kan tage det til cykelbutikken for en check up. Det er ikke pedalerne eller sædet. Det skal være bundbeslaget, fordi jeg har prøvet 4 forskellige pedaler og sæder.

Hvad skal jeg gøre, hvis min nederste parentes klikker?

Her er mine trin til fejlfinding af bundbeslaget: Træk dine krumtap lateralt. Flytter de sig? Fjern kæden fra kæderinge og giv dine krumtap et godt spin; lyt efter usædvanlig slibestøj eller små klik. Hold nedrøret eller sæderøret, mens du drejer krumtappen, og se om du kan mærke slibning eller vibration gennem rammen.

Knækker bundbeslaget på min cykel?

For at vende rynkerne på hovedet, skal en mekaniker gå på en ådseljagt. Afkrydsningsfelter og fjernelse af muligheder. Vær venlig og forståelse næste gang din butikskvinder siger, at han har brug for lidt tid til at ordne din knirk. Mange knæk på en cykel lyder meget som en knirkende bundbeslag.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.