Vigtigste > De Bedste Svar > Buffering af top gear - brugbare løsninger

Buffering af top gear - brugbare løsninger

Hvad betyder buffering top gear?

AERONAUTICS uregelmæssig svingning af en del af et fly forårsaget af turbulens. I dette tilfælde er han baremidlerbilens bevægelse, som du kan se! 134.





Nu, hvis du leder efter en behagelig, velindrettet firesæde til omkring 25.000 £, er der i øjeblikket 30 forskellige modeller på markedet. Men disse to, gamle og mærkelige, besluttede, at ingen af ​​dem var gode nok, og ville i stedet købe biler fra historiens sider. Jeg skal understrege, at det, vi nu har foran os, ikke er den sædvanlige udfordring for Top Gear billige biler, fordi det virkelig er deres biler.

Den dumme

Jeg købte dette i 1972 Rolls Royce Corniche solidt hovedhus lavet af HJ Mulliner Park Ward. Og det er alt, hvad jeg leder efter i en klassisk luksusbil. Det er stille, det er ekstremt behageligt og det er typisk britisk.



Køb ikke nogen, du er en idiot. Se hvad jeg mener. Reichsmarschall Goering er ankommet.

I morgen! Det, James, som du sikkert ved, en Mercedes 600 stor, den dyreste bil i 1963 i verden. Overpris dengang, ligesom de fleste Mercedes. Ingen! Har din bil et hydraulisk betjent soltag? -Ingen. -Hydrauliske vinduer? -Hydrauliske sæder.

Hydrauliske døre? - Nej. - Hydraulisk bagklap? -Nej. - Nå, der er du. - Så er det det, ikke? Du har bare en Ford Zephyr med en krom næse.



Dette er en håndbygget bil. Håndlavet er bare en anden måde at sige, at døren falder af. Hvad hedder det? , Rolls-Royce Mulliner Park Ward? HJ Mulliner Park Ward.

Det lyder bare som en blikkenslagerkonference. Kan jeg bare vise dig noget? Ser du disse små vinduer, ved du hvad de er beregnet til? tilbage og vinduet er nede, vil dette forhindre udkastet i at ødelægge dit hår. Så du det også? Har din bil disse gardiner? - Gardiner.

Nej, de går i campingvogne. - Er du klar til dette? -Ja, OK, færdig? Det er faktisk fantastisk. Jeg må indrømme, for det, som jeg altid har fundet meget vanskeligt, er dette.



Dette skulle naturligvis ordnes og den eneste måde, Top Gear ved. Så vi fandt vej til testsporet. Den store mand cementerede Mercedes 'ry for sin tekniske integritet.

Jeg tror, ​​den eneste grund til, at de ikke gjorde det ud af Diamondsis, er fordi de er for svage og sprøde. Og så er der drevet. Bare stryg bumpene helt ud.

James vil sige det samme i sit Ford Zephyr-ordsprog. Jeg ved, han vil. Absolut intet bør påvirke kvaliteten af ​​turen.

Faktisk vil jeg tænke, at hvis du arbejdede hos Rolls Royce i 1970'erne og nogensinde brugte et ord som håndtering eller sporty, var det en bil for statsoverhoveder, diktatorer, hvis jeg er ærlig. Hvis du havde en 600, havde du næsten altid adgang til et luftvåben. Derfor tager ingen det fra hinanden.

Dels fordi det har det højeste horn i verden, og også fordi jeg kan kalde luftangreb. Vores producenter gennemførte en række tests på ruten. Den første var uundgåeligt knyttet til Lord Stig.

Okay, overrask mig. Som du kan se, kører Stig i øjeblikket en 1,1 liters Hyundai iEO-slalom. 'Det er en i10.

Nogle siger, at det er hans egen bil. 'Du vil prøve at slå sin tid i dine meget mere sofistikerede og sofistikerede biler. 'Her kommer han.

Dette er en stolt og ædel bil. Med Stig-markøren gik Rolls først. Hvis denne bil havde en monokel, ville den falde ud nu.

Jeg kan ikke holde det, kaptajn. Det er ikke et værdigt skuespil. Hahn.

Han går baglæns! Det var latterligt. Han bliver syg. Okay, Hyundai gjorde det på 24,46 sekunder og James det er ikke godt, kammerat.

Dette er mit hemmelige våben. Træk det ned, og det øger trykket i støddæmpere til 3.000 kg pr. Kvadratmeter. Cor! Det er Cor! Det bliver som en F1-racerchauffør, der kører dernede.

Det var det ikke. Nej, det er ikke helt lige som jeg håbede det ville være. Men i modsætning til Rolls var dens drejecirkel mindre end landingsbanens bredde.

Det er rigtig godt. rent faktisk. Du er nødt til at huske, at hvis du har en diktator bag dig, og der kommer terrorister, er du nødt til at rejse hurtigt.

Det er meget hurtigere end kaptajn Slow. Pik. Så med det første blod for Mercedes var det tid til vores næste udfordring. 'Der vil nu være en trækløb på en kvart mil mellem jer to.' Men det siger bare, at du ikke må bruge dine motorer - du skal vænne dig til at skubbe dem ud af skade. ”Et kvart mils rutsjebane? Jeg strakte ryggen og tænkte bare på at gøre det.

Bare gå videre, er vi klar? -Jeg bevæger mig. -Jeg er ikke. Og jeg var allerede foran.

Jeg har ingen mærker på disse sko. Hvor meget vejer din faktisk? -2,2 tons. -Mine er 2,8.

Vent, du går videre. Gud, det gør ondt. -Jeg kan ikke fortsætte.

Jeg fik et hjerteanfald. -Jeg vandt det. Ja det gjorde du, du vandt - jeg gik stadig. -Jeg er ligeglad, jeg kører ikke længere.

Jeg vedder på, at jeg har ebola. Heldigvis var den næste test på vores motorer. Hvilken bil fik den højeste tophastighed? Jeg har fem.

Buff. Jeg har 80. Hastighedsfælden er sat til 90.

God Gud, forklædningen kommer ud. Men med en V8 på seks og tre fjerdedele skal slutresultatet være imponerende. Det var det ikke.

Børn kommer hurtigere ud af livmoderen! Inden James stoppede, tændte jeg 6,3 liter, bilens tophastighed var 128,120 km / t i 1969 130,160. Der er det 100 km / t. 170.

Hold op! Mine bremser brænder. Vi kan se røg. Det er ikke stoppet, og nu brænder det.

Altid stoppet bedre end mig, må jeg sige. Ja, din bremselængde er skraldespand.

Hvad betyder buffering i kørsel?

Uanset om du kalder det vindblæser ellerbufferingeller bare irriterende, det sker, når nogen ibilåbner et enkelt vindue med hastighed, og det stopper, når et andet vindue ruller ned.

Dræbte Top Gear virkelig en ko?

Under showets American Special modtog showet 91 klager over dødekobliver bundet til taget af Jeremy Clarksons Camaro. Det blev senere afsløret af BBC, atkovar død flere dage tidligere, og Clarkson havde ikke forårsaget skade eller skade på det.

-Ah. -Det er det. Den glitrende gyldne konvolut. 'Du kører dine biler gennem Okavango Delta til Namibia.' Dette er det virkelig store dyrelivsområde. 'I Okavango vil du støde på mange dødbringende dyr, herunder løver, leoparder, geparder og hyæner' Vilde hunde, flodheste, sorte næsehorn og krokodiller fugle, slanger, skjoldnæseslanger, puffadders, boomslang, capecobras, bånd kobraer, sorte mambas, sorte enker og tyk-halede skorpioner. ' Hvad med honning grævling? ? - Hvad hvad? -Honninggrævling.

Dette er det mindst skræmmende lyd i verden. En honning grævling dræber dig ikke for at spise dig. Det river dine testikler af. - Det gør det ikke! -Hvorfor hedder det honning grævling? -Fordi det gjorde det vred. -Hvorfor hedder det ikke dødens tag? For at beskytte os mod løver og honninggrævlinger måtte Jeremy og jeg genopbygge vores biler, men fordi vi alle var på den anden side af saltpanderne, måtte vi bruge hvad vi kunne finde.

Kunne en løve spise dette? Hvem kan jeg se på grund af bølgepap? Antag, at jeg i det mindste bedre skal øve min løvebor.

Åh nej! Her kommer en løve! Hvad skal jeg

At. Oliver vil beskytte mig. Fordi jeg ikke havde noget at gøre, besluttede jeg at irritere Jeremy.

Jeg vil gå til den presenningsmand. -Plan vil besejre - Plane er kendt for sine næsten militære beskyttelsesfunktioner, hvorfor du ofte ser folk gå ind i krigszoner indpakket i presenning. Kunne du sætte en ny dør på en bil? Kom og se det selv.

Jeg viser dig, hvad jeg mener. Det er ikke detaljeret metalarbejde, men

Jeg vil gerne have et presenningstag til en Lancia Beta Coupé, 1981. - Vi kan. Vi kan fremstille alt her. -Har du en løvefast presenning? -Så det må være så tykt. -Ja.

Fem fod, siger, fem fod. Hvis du tænker på en løvedør, ville det være så stort. Kunne du ignorere det og gøre det mod mig? Fordi Mercedes var meget populær i Afrika, fandt James snart en erstatningsdør og et bagagerumslåg til sin bil.

Og mens han ledte efter flere dele, lavede jeg en plan. Se hvad jeg har - det er et kohoved. -Ja, det vil tiltrække fluer, der gør hans liv ubehageligt. -Ja. -Det vil også tiltrække løver, tigre

Det bliver praktisk talt en burgervogn, der kører gennem

Og for at sikre, at løverne ikke går glip af - Åh ja! Dette er forbløffende! -Det er en god aftale.

Åh ja, under sædet. -Og duften. -Duften bliver virkelig

Dette bliver smukt. Vi satte også en cowbell på undersiden af ​​hans bil. Men mens vi gjorde det, gjorde han narr af malingen.

Den eftermiddag forlod vi Maun og kørte nordpå til Okavango Delta. Ret. Min bil er nu klar.

Som du kan se, har jeg en trædør her. Det er en mågevinge. Så jeg selvfølgelig kan komme ind og ud.

Gud, det er som en kolonihave. På en meget blæsende dag. Til venstre har jeg alle dåser, der var sidst i bilen i et par dage.

De er arrangeret. Og højdepunktet. Gravhund, gå væk.

Jeg er gadekrigeren. Mad Jeremy. Det er en politibil.

Kan nogen lugte af ild, eller er det min bil? er det som en grillluft? da vi nærmede os okavango, blev vejene hårdere og hårdere. Det er her, den store Benz virkelig kommer til sin ret, fordi den har god frihøjde

For helvede, det er nok til at ryste kraniet af din hætte, og ingen i hele menneskehedens historie har nogensinde sagt det. Så for at opsummere det tilskuere da vi gik gennem portene og ind i vildtreservatet, skiftede vejen igen til det værre.

Dette er nyt meget blødt sand.

For at holde vores biler i stå, måtte vi køre så hurtigt som muligt. Vi havde stadig en rallyetape. Utroligt nok havde Jeremy endda sit job at gøre med Opel.

Hammonds bil ser bare så afslappet ud. Jeg udvikler dette irrationelle had til ham og det. Det er sådan et godt spil! På et eller andet tidspunkt blev han bremset af en bro over Khwai-floden. Rally-scenen tog sin vejafgift, gæt hvilken, jeg er i en bil med gashåndtaget, som du sikkert kan høre, sidder fast åbent og jeg kan ikke hold det på bremserne.

Hammond træk! du er nødt til at gå hurtigere, ellers rammer jeg dig! Hvad? Åh gud! Tak skal du have! Nå, sænk, hvorfor ikke? Jeg mistede et kranium. Aber. Undskyld, jeg kan ikke

Bare hør gassen. Dette er tick-over. Se, mit ben er ikke på det.

Efter at have trykket på speederen kørte vi dybere ind i Okavango. Foran kl. 12. En time.

Først. Det er her dyrelivskameramænd kommer for at skabe sig et navn med David Attenborough. Men desværre er vores filmteam bedst med biler.

En giraf til højre. Der, den store ting. Hvis vi nogensinde får et show kaldet The. gør Back End of an Animal det er de fyre, der skal ansættes.

Denne uge på for sent at se. Bobian til venstre med dyr, med en baby på ryggen. For at give vores besætning en chance stoppede vi og indså, at vi heller ikke var så dygtige til dyr.

Se! - Hovedet af en flodhest. -Oh det er. Det er sandsynligvis en hel flodhest.

Resten af ​​ham er under vandet. Hvad gør en flodhest, før den angriber? Åbn munden. Åbn munden.

Det kan åbne kæben. Der er én ting, det kan gøre. Åh se! - Åh, se på dette. -De har taget en drink de skubber vand ind i munden med næsen.

Jeremy, det er en nonsenskommentar. James overtog det. Han løfter poten lidt som en hund. -Pote! -Hak, fod, hvad du end kalder det. -Hov? -Hvad er det på en elefant? Det er fantastisk.

Der er en mand derovre med den bedste kam, jeg nogensinde har set i mit liv. Det betyder

Han har fire adskillelser som et resultat. Ser du? Hvorfor ikke

Du er skaldet, leve med det. Ups, han fangede mig og kiggede på ham. - Jeg kiggede gennem kikkerten - Jeg kiggede på elefanterne.

Virkelig, se på solen nu, fyre, elefanter, speciel rallyscene, den bedste kam jeg nogensinde har set. -Alt er her. Vi slog lejr ved floden, og mens James servicerede sin bil, kom jeg med en plan, Jeremy! Jeremy! -Jeremy! -Hvad? Hurtigt, kom her.

Kom her. Det er koens hoved. Det fungerede ikke i bagagerummet, men jeg havde en bedre idé. - Hvad? -Telt. - Hans telt? -Ja, elsk din tænkning.

Andet fra højre. Du finder det. I, i, i! Læg den under hans seng.

Hvad? -Hvad er det? - Det var en flodhest. Hvad? I nærheden? Der er en meget stor flodhest. Åh min gud, tjek dette ud.

Flodheste tilbringer hele dagen i vandet og kommer derefter ud om natten, fordi

Jeg ved ikke hvorfor, tak. Dette er nyttigt. Tak.

Hvad er det? Åh fantastisk! Se! Vil du gå ud med en flodhest? Eller vil du blive her med et hestehoved? - Det er ikke et spørgsmål, der nogensinde er stillet. -Det er heller ikke en hest. Det er en ko.

Vent et øjeblik. Dette er min taske med James dette er mit telt! Åh mand! Finde ud af!

Hvad betyder Bufferting?

(af vind, regn osv.) for at ramme noget gentagne gange og med stor kraft: Den lille båd blev buffet nådesløst af bølgerne. Vind og vind. luftstrøm.

En af de mest grundlæggende opgaver for en ingeniør er at sammenligne belastningsforholdene med styrkerne. Når belastningerne overstiger styrke, ved du, at du har et problem. Bygninger og andre strukturer udsættes for en række belastninger, herunder oversvømmelse, sne, regn, is, jordskælv og skarer.

En af de mest interessante kræfter, som bygningskonstruktioner står over for, er vinden. Hej, jeg er Grady, og dette er praktisk teknik. I dag dykker vi ned i en af ​​de klassiske casestudier om teknisk fiasko: TacomaNarrows Bridge.

Denne artikel er sponsoreret af Great Courses Plus. Mere om det senere. En bro er en grundlæggende civil struktur.

Menneskehedens behov for at komme fra et sted til et andet Uden at blive våd er lige så gammel som selve historien, og i så mange år har der været en kraft, som broingeniører har kæmpet med: tyngdekraften. Det grundlæggende spørgsmål ved brodesignet var: 'Hvordan kan vi holde selve strukturen og alle de mennesker og køretøjer, der kan krydse den mod tyngdekraften, der trækker den? 'Og for det andet:' Hvordan kan vi gøre dette økonomisk og til de lavest mulige omkostninger for offentligheden, da de fleste af broerne er skattepligtige? 'Over tid udviklede brodesign med vores forståelse af strukturteknik og vores evne til bedre at bygge byggematerialer til lettere og mere effektive former, hvoraf den ene er hængebroen. En hængebro er stort set kun et dæk, to tårne, to hovedkabler og forbindelsesstænger, der hænger dækket, deraf navnet.

Den største fordel ved hængebroer er, at de kan bygge store afstande så effektivt med kun to tårne, hvilket reducerer materialebehovet og frem for alt omkostningerne. Denne fordel ved at bygge bro over store afstande, mens materialet minimeres, giver hængebroer deres ikoniske slanke og yndefulde udseende. Den samme mangel på materiale reducerer strukturens stivhed og stivhed.

Hvor tidligere broer generelt var så stive, at tyngdekraften var den eneste byrde, der måtte overvejes, begyndte nu en ny styrke at påvirke deres design: vinden. I juli 1940 blev Tacoma Narrows Bridge åbnet for trafik mellem Tacoma, Washington og Kitsap-halvøen. På det tidspunkt var det den tredje længste hængebro i verden.

Finansiering af broens konstruktion var en stor hindring, som førte staten til et innovativt design. I stedet for de oprindeligt foreslåede bindingsværker brugte broen to smalle metalbjælker til at afstive dækket, hvilket giver broen sit ikoniske stålbåndsudseende over Puget Sound. Desværre gik denne analogi ud over udseendet.

Selv under byggeriet blev det tydeligt, at broen var for fleksibel, selv i svage vinde. Bygningsarbejderne fik tilnavnet 'Galloping Gertie'. Broen kollapsede dramatisk.

Faktisk var denne fiasko så dramatisk, at du sandsynligvis har set denne artikel før. Så hvad sker der her? Sonance, hvor en periodisk kraft synkroniseres med et systems naturlige frekvens. Det klassiske eksempel er en vibration.

I tilfælde af resonans kan små periodiske drivkræfter, såsom en person, der støder på en vibration, tilføje store vibrationer over tid, fordi energien er lagret. I tilfælde af vindinduceret bevægelse kommer den periodiske drivkraft fra en effekt kaldet vortex shedding. Her vibrerer en væske, der strømmer forbi en stump genstand, mens der dannes hvirvler på bagsiden.

Hvis disse skiftende lavtrykszoner forekommer med en frekvens nær strukturens naturlige frekvens, kan selv små mængder vind føre til stærke vibrationer. Af denne grund er nogle skorstene udstyret med spiralblade for at skabe turbulens og bryde op hvirvlerne. På dagen for dens fiasko oplevede Tacoma Narrows Bridge en resonans fra vortex-udgydelse.

Du kan se dette ved de lodrette bølger, broen var berømt for. Men denne resonans er ikke grunden til, at den mislykkedes. Cirka 45 minutter før svigt Diff En svingning startede.

Du kan se på de historiske optagelser, at broen kort før fiasko ikke svinger lodret, men i en vridnings- eller vridningsbevægelse. Årsagen til denne vibrationsændring kan stadig diskuteres, men et af de bedste forslag har at gøre med broens aerodynamik. I stedet for et truss for vind, der strømmer igennem, skabte denne form af Tacoma Narrows Bridge med de store stålplader på begge sider mærkelige interaktioner med vinden, hvirvler eller områder med lavt tryk steder, der faktisk forstærkede vridningsbevægelsen.

Da broen vendte tilbage til sin naturlige tilstand, vendte dens impuls den anden vej, hvor vinden kunne fange den og fortsætte med at vride. Dette fænomen er kendt som aeroelastisk fladder. Det er af samme grund, at et bælte eller papir papir vibrerer i vinden.

Det er en helt anden mekanisme end resonansen forårsaget af vortex-udgydelse, da de periodiske kræfter i sig selv induceres af broens naturligt ustabile aerodynamiske form. Denne torsionsfladder skabte til sidst for meget spænding i ophængningskablerne, og broen mislykkedes. En måde at undgå moderne broer på er at bygge et hul i midten af ​​dækket, så trykket på begge sider kan udligne.

Jeg skar et hul i min model, og vibrationerne stoppede faktisk næsten helt. En anden mulighed er bare at gøre brodækket mere aerodynamisk for at undgå at skabe hvirvler, der skubber og trækker strukturen. Selvfølgelig er der ingen broer.

Dette er ikke de eneste strukturer, der påvirkes af vinden. Se den allerførste praktiske artikel om Tuned Mass Dampers for at lære, hvordan vindinduceret bevægelse i skyskrabere kan afbøde enhver højspændingsledning. Du bemærker muligvis små enheder, der hænger fra hver stang nær isolatorerne.

Dette er Stockbridge-dæmpere, der hjælper med at undertrykke vindinducerede vibrationer på lange kabler og skilte. Og selvfølgelig har andre ingeniører også kæmpet med flagren. Jeg har hørt, at fly er designet til at modstå vindbelastninger, men jeg kan ikke bekræfte det.

I dag har vi en meget bedre forståelse af de mange forskellige stressforhold, som bygninger og andre strukturer kan opleve. Men meget af vores forståelse i dag kommer fra tidligere fejltagelser. Tacoma Narrows Bridge's fald er en velkendt advarselshistorie, der diskuteres i teknik- og fysikklasser over hele verden.

Den vigtigste lektion er ikke nødvendigvis, at når du designer en hængebro, skal du nødvendigvis overveje den aeroelastiske effekt (selvom du bestemt altid skal gøre det), men jeg synes, det er endnu vigtigere, at det minder os om, hvor dybt vi er i positionen er at lave fejlkonvolutter, du skal være opmærksom på, fordi ting, der ikke var vigtige før, blev vigtige. Uventede udfordringer koster innovation, og vi kan alle huske det. Tak fordi du så det, og lad mig vide, hvad du synes om det.

Tak til Great Courses Plus for at hjælpe denne artikel. Hvis du ser Practical Engineering, er der en god chance for, at du vil have det sjovt at lære nye ting gennem onlinevideoer at lære. På Great Courses Plus kan du få fuld adgang til et kæmpe bibliotek med artikelforelæsninger fra prisvindende professorer fra hele verden.

Jeg kan godt lide dette kursus på Every Day Engineering fra Dr. Stephen Ressler, der tager et teknisk kig på de ting, vi bruger i vores daglige liv. Han bruger praktiske eksempler i sine foredrag, ligesom jeg gør i mine artikler, for at gøre begreber lettere at forstå.

Great Courses Plus tilbyder Practical Engineering-seere en gratis prøveperiode for at få adgang til kurser af høj kvalitet inden for videnskab, matematik, historie, litteratur eller endda hvordan man laver mad, spiller skak eller bliver fotograf. Klik på linket i beskrivelsen nedenfor, eller gå Bare gå til TheGreatCoursePlus.com/Practical for at starte din gratis prøveperiode i dag, tror du.

Hvad er buffering effekt?

Buffeter en ustabil højfrekvens forårsaget af luftstrømsseparation eller stødbølgesvingninger fra et objekt, der rammer et andet. Det er forårsaget af en pludselig stigning i belastning. Det er en tilfældig tvungen vibration. Generelt påvirker det halens enhed af flystrukturen på grund af luftstrømmen nedstrøms for vingen.

cykelvenlige byer

Hvad er halebuffering?

Abstrakt. Lodrethalebufferingved høje angrebsvinkler er et fænomen forbundet med virkningen af ​​hvirvelstrømme, der genereres af flyet på finnerne. Dette udgør et alvorligt problem for både single- og twin-halekampfly ud fra et manøvredygtighed og strukturel integritet.

Dræbte Clarkson virkelig får?

I den seneste episode af The Grand Tour ser vi JeremyClarksonløber over ogdrabflerefåri Farmkhana '. Meget senere (for sent) lærer vi på sociale medier, at disse var falskefår. Showet har gjort en enorm indsats for at lade som om ægte dyr blev skadet. JeremyClarksonog afslutningen på god smag.

Dræbte den store turné faktisk får?

Disse dødefårvar ikkedræbtunder optagelserne. De var ikke landmandens. De var blevet købt i taxidermi var dagens orden. LængderneGrand Tourgår til!08.02.2019

Hvad er betydningen af ​​bufferplads?

TILbufferpladser en åbenarealbag keglebåndet, der beskytter arbejdstagerne ved at give bilister et sted at bremse og stoppe, hvis de ved et uheld kører gennem keglerne (eller andre enheder) og trænger ind i arbejdetzone. Kører for hurtigt og ikke sænker tiden.

Hvad er betydningen af ​​bufferlager?

: tillageraf en basisvare (såsom tin) erhvervet (som af et kartel) i en periode med lave eller ustabile priser og distribueret i en periode med høje priser for at stabilisere markedet.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kæmpe cykelhjul - hvordan beslutter du dig?

Hvad er den største cykelhjulstørrelse? De fleste voksne mountainbikes bruger 26 tommer hjul. Mindre mountainbikes for unge bruger 24 tommer hjul. De større 700C (29 tommer) hjul har nydt en vis popularitet blandt off-road cykelfabrikanter.

Trappeklatrercykel - hvordan man opnår

Er StairMaster godt til cykling? Ved at bruge trappeklatreren styrker du dine quadriceps og gluteal muskler. Det er disse muskler, der virkelig gør din cykeltur til en kraftig. Ud over disse muskelspecifikke fordele kan klatring i trapper også bruges til at øge cardio og udholdenhed.

Bianchi cykel - holdbare løsninger

Er Bianchi et godt cykelmærke? Bianchi er et italiensk firma, der er et af de ældste cykelfirmaer, der stadig er i drift i dag. Bianchi døbede i bil- og motorcykelproduktion, men aldrig til nogen stor succes. Bianchi producerer i dag mountain- og cyclocross-cykler, men er stadig kendt for sine italienske vejmaskiner.

Cykel kilometertal log - holdbare løsninger

Hvordan kan jeg spore min cykel kilometertal? Hvad skal jeg bruge til at spore kilometer på cykelturwebsites. MapMyRide.com, Geodistance.com, Bikejournal.com, Veloroutes.org og lignende websteder giver ryttere mulighed for at oprette kort over deres ruter, spore miles rejste og holde tidsskrifter om deres eventyr. Celler og iPods. kilometertællere og cykelcomputere. GPS.08.07.2011