Vigtigste > De Bedste Svar > Byg knoglestyrke - hvordan man skal håndtere

Byg knoglestyrke - hvordan man skal håndtere

Kan du genopbygge knogletæthed?

Behandling af osteoporose betyder at stoppeknogletab oggenopbygning af knoglerfor at forhindre pauser. Sunde livsstilsvalg som korrekt diæt, motion og medicinkanhjælpe med at forhindre yderligereknogletab og reducere risikoen for brud. Men livsstilsændringer er måske ikke nokhvis duhar mistet en masseknogletæthed.



♪ Bob og Brad, ♪♪ De to mest berømte fysioterapeuter på internettet. Hi - Hej folkens, Brad Heineck, fysioterapeut - Jeg er farmaceut Chris - Bob er ikke her i dag, men vi har Chris i stedet, og vi er meget glade for, at han hjælper os med denne artikel og giver os en rigtig ekspertrådgivning. Osteoporose eller svage knogler.

Kan kosttilskud og grøntsager i din kost vende knogletab og holde tingene stærkere? Dette er videnskabsbaseret. Vi er nødt til at gøre vores typiske introduktion. Jeg gør mit bedste uden en bob.

Det er hans del. Gør det rigtigt, Chris. - Okay, lad os gå - Okay, så gå til vores websted bobandbrad.com, og ja, vi har en konkurrence.



Åh ja, undskyld Vi ved ikke, hvad gaven er. fordi det er en fremtidig artikel, men det bliver noget meget spændende, og du vil kunne lide det. Gå også til Facebook, Bob og Brad.

Og når du går, er det fastgjort til toppen af ​​siden. Twitter, Tik Tok samt Instagram. Vi har det hele på digitale medier, på sociale medier.

Lad os komme videre med emnet. Okay. Så osteoporose, Chris.



Jeg tror, ​​at mange mennesker virkelig ikke hører udtrykket, hvad det handler om, kan være lidt skræmmende. Så lad os bare tale om osteoporose eller svage knogler, hvem har det, og hvad er det? Ja, de er sprøde knogler, og det vil stort set påvirke de fleste af os, jeg mener 80% af kvinderne og omkring en ud af fire mænd. Så mellem 50 og 70,50 for kvinder, 70 for mænd. - Hvorfor har kvinder så meget? Dette er så almindeligt? - Forskellige årsager, sandsynligvis i det mindste hvad vi mener, at hormonel chan forårsaget af overgangsalderen sandsynligvis er en af ​​de større.

Din genetik kan også have en drivkraft i den, der er i mindre skala - jeg mener, deres hormoner er væsentligt forskellige fra mænd for denne faktor - Ja, der er kvindelige hormoner, især østrogen og mandlige hormoner, især testosteron. Og hver af disse hormoner ser ud til at være den drivende faktor i begge tilfælde. Hos kvinder omkring 50 år falder disse hormonniveauer, og så begynder du at se større knogletab.

Så jeg mener op til 2,5% om året i cirka fem til ti år efter overgangsalderen. Så som kvinde kan du miste op til 25% af din knoglemasse lige efter overgangsalderen og hos mænd omkring 65 til 70.



Testosteronniveauer begynder at falde, du vil se osteoporose, osteopeni og det store problem med knogletab eller osteoporose, der er virkelig ingen symptomer. Jeg mener, at det ikke gør dig usund, det skaber svage knogler, så hvis du falder, kan du få et brud på din hofte, håndled, ryg eller rygsøjle. - Præcis. - Og faktisk, hvis det bliver så slemt, kan du bare knæk en af ​​dine ryghvirvler ved at læne dig frem for at binde din sko og komprimere knogler.

Og nu vil jeg ikke skræmme folk, for det kan ske. Det sker, men ikke meget ofte. Det kommer normalt fra et fald, så hvis du falder og lander på din bund, får du et stort.

campagnolo bilhjul

Du kan bryde dit bækken eller bækken, muligvis din hofte, men endda din rygsøjle, hvis du får en kompressionsbrud i den ryghvirvel. Det er meget smertefuldt. - Oh yeah. - Og det tager et par uger, og jeg har haft mennesker med kompressionsbrud et par måneder.

Det er ikke praktisk. Det er svært at bevæge sig. Vi vil undgå disse kompressionsbrud, de knækkede knogler som følge af knogleskørhed, mange mennesker ønsker ikke at håndtere det, de tænker, 'Åh min gud, jeg skal tage medicin,' er der ikke noget ellers kan jeg tage eller gøre, 'og det er det, jeg vil svare her.

Gå videre Chris - Okay, nøglen er forebyggelse. Så dybest set ønsker vi at spise godt og vil have lidt motion derinde, vil have disse styrkeøvelser. - Nu taler du mit sprog og laver sport. - Du kan satse på det. - Sport med hensyn til knogletab er ikke bare enhver sport.

Som et godt eksempel er Chris og jeg ivrige svømmere. Jeg fremmer svømning for alle mine patienter, når de har en pool til rådighed. og de er interesserede.

Men svømning hjælper ikke med at nedbryde knogler. Vi har brug for vægtbærende øvelser eller modstand, som at løfte vægte eller endda modstandsbånd, noget der belaster knoglerne. En lille indvirkning som at gå hjælper disse knogler, ben, lårben, hofter og ryg.

Kroppen reagerer på stimulansen af ​​denne påvirkning og danner osteoklaster, knogledannelse, tæthed. Vender eller forbedrer det, hvad der er fuldt forstået? - Jeg tror, ​​du kan, ja. Jeg mener, jeg tror ikke, det er helt forstået, men jeg synes, det er meget realistisk at sige, at du kan vende det, for lad os sige, at vi bare tager en kvinde, der går gennem overgangsalderen, og hun er 25% af deres knoglemasse tabt.

Så vi får dem til 55, 60 år nu. De kommer ind og ser dig, fordi de brækkede et håndled, og de vil have noget bevægelse tilbage i deres hånd. Lad os sige, hvad kan jeg gøre i fremtiden for at forhindre, at dette sker? Nå, vi vil sikre os, at vi spiser godt.

Vi ønsker at sikre os, at vi laver nogle vægtøvelser for at forsøge at stimulere ny knogledannelse, men de ting, vi kan gøre for at forhindre dem, er gode at spise uh, vores mad. Den bedste måde at få calcium på er gennem din diæt. For det andet anvendes vitamintilskud.

Og så kan vi selvfølgelig tale om de enkelte ingredienser inden for disse kosttilskud - så lad os gå videre med denne øvelse. Hvis du googler bob og brad osteoporose øvelser, har vi to eller tre artikler lige om det. Så jeg lader dig komme videre. Lad os drage fordel af Chris 'ekspertise her.

Og lad os tale om calcium nu. Folk tror, ​​at calcium er som kosttilskuddet for knogletab. - ja. - eller knogleskørhed. - ja det er det, der driver bussen.

Så vi skal bruge dette udtryk igen. Så calcium er afgørende. Jeg mener, så et glas mælk, en kop yoghurt, men du kan tale om ting, der ikke nødvendigvis er af animalsk oprindelse.

Så spinat, rosenkål - grøntsager? - Grøntsager generelt og de grønne bladgrøntsager i særdeleshed._ Ah! - Men du kan også få det i nødder, dvs. mandler.

Jeg mener, det har en række forskellige ting at udvinde calcium fra. Så det kommer fra jorden. Det er et mineral.

Det trækker det op af jorden. Jeg spiser det. Du får calcium. - Ah. - Og der er mange ting i disse planter.

De kalder dem phytonutrients. Så der er andre næringsstoffer i disse planter --- ikke som hunden Fido? - Nej. (Brad griner) Helt anderledes.

Helt anden historie. Men hvad disse næringsstoffer gør i balance, og vi skal tale om D-vitamin og sandsynligvis noget K-vitamin, disse hjælper med at sikre, at det calcium, du indtager gennem din diæt eller fra et supplement, skubber vej ind i dine knogler for at blive ved med at holde dem stærke og hårde. - Hvilket begreb tænker jeg på? Hjælper det bare kroppen med at absorbere calcium? - Ja præcis.

volumen af ​​et cykeldæk

Det hjælper dine celler. Og en knogle er en levende stofsten, som noget virkelig hårdt. Det er fleksibelt.

Det er bøjeligt. Det bygger op. Det kollapser.

Og cellerne, der fremstiller knoglerne, har brug for calcium og faktisk de ting, der hjælper calcium med at komme ind i disse knogler for at køre bussen, ting som D-vitamin og K-vitamin specifikt. Begge er interessante stoffer. Vi Tamin D, interessant nok, bare at stå udenfor i solen giver dig alt hvad du har brug for 10 til 15 minutter om dagen, forudsat at du ikke er i fare for hudkræft og forudsat at du ikke har andre hudproblemer ud over det, at hudlæger ville være ked af, men 15 minutter med kontrolleret sol, så du får 49 dages vitamin D-værdi.

Og det gemmer det i dine fedtceller, tro det eller ej - Ah. Så hvis vi spiser meget grønne grøntsager, nødder? , Er det stadig en god idé at tage K-vitamin eller Das-vitamin som et kosttilskud for at sikre, at C kommer ind i knoglerne, ikke? - Ja, D helt sikkert. Og K er interessant.

K-vitamin, du skal være meget forsigtig. Og igen vil vi lave sætningskontrol med din læge. Mennesker, der bruger blodfortyndende medicin, især warfarin, har vitamin K som modgift.

Så hvis du tager for meget coumadin eller warfarin, netop det blodfortyndende vitamin K, er det, der vender denne proces. Så vitamin K i plantekilder er der K1 og K2. Dine vegetabilske kilder giver dig K1, og dine kød og gærer kilder, som ost, giver dig din K2.

Så de er begge slags, selvom de er fedtopløselige vitaminer, er de begge lidt forskellige. Så vi skal være super forsigtige. Og læger, hvis du har blodfortyndende medicin, kan give dig en lav dosis K og måske bruge et supplement for at få konsistens, ellers vil de fortælle dig, at du får den samme mængde K-holdige næringsstoffer hver dag Hvis du har en sund person, der ikke tager medicin, så er K eller D, så er der ingen problemer. - Nej, på dette tidspunkt, nej, du har det godt.

Og fra dette synspunkt bør du ikke forårsage problemer. - Så hvis du tager anden medicin, skal du være forsigtig, selv med disse vitaminer. - Absolut, du vil spørge din apotek, din læge, vigtigere, din læge, for det er dem, der tager sig af dig, men du kan altid spørge din venlige apotek (Brad ler), og vi vil helt sikkert være i stand til at hjælpe Du så godt vi kan. - Så, vitamin K, der er røde flag forbundet med blodfortyndere.

Eventuelle D-vitaminproblemer? - Bare for meget. I de undersøgelser, jeg har kigget på, har jeg gjort godt betragtet faktisk af dem, D-vitamin er ret spændende, men det ser ud til, at der er en sød plet. Hvis du vil nedbryde det til en daglig dosis, ser det ud til at være et sted mellem 600 og 1.000 IE afhængigt af den undersøgelse, du læser, vent, dette er noget nu, hvis --- hvordan det måles - og hvis du tager et supplement, der tager D-vitamin i en flaske, vil det fortælle dig IE der? - Ja.

Og det er interessant, fordi de med vitamin D-tilskuddet selv foretager nogle ændringer. De bruger IU'er, der er lidt ældre, men de oversætter det nu også til mikrogram. For eksempel er et vitamintilskud med 1.000 IE vitamin D3 25 mikrogram vitamin D3.

organisk vs ikke organisk

Så bare tjek dine etiketter, og hvis det er forvirrende, og det er for mange, skal du bare gå til dit apotek, de vil være i stand til at hjælpe dig - så den gennemsnitlige person, der får 1.000 IE vitamin D, er sandsynligvis en god sød plet for de fleste mennesker? - Jeg tror det, fordi undersøgelser viser, at for meget faktisk kan have en omvendt virkning og faktisk gøre knoglerne mere skrøbelige - Ah! - Så nogle interessante undersøgelser, som de viste. - Dette er ret nyt? - Meget nyt, faktisk. Metaanalyse faktisk fra 2017, så det var faktisk en NIH, dvs.

National Institutes of Health - Så for at være sikker, hvis du er i. Du har det godt med denne dosis på 1.000 IE. Hvis du vil få D-vitamin, sagde du, at når du er ude i solen, kan du sandsynligvis få alt, hvad du har brug for.

Er det rigtigt? , igen, ja, vores kroppe er virkelig fascinerende. De har næsten en tænd / sluk-kontakt. Så efter ca. 15 minutter kan du holde dig udenfor hele dagen, men forhåbentlig tager du solcremen på dette tidspunkt, men hvad sker der? det er faktisk bare slukket.

Og det overskydende D, du laver, absorberes af dine fedtceller. Så det er et fedtopløseligt vitamin. - For en overskyet dag. - For en overskyet dag. - Virkelig? - Præcis, ja. - Det kan jeg lide. - Ja, så det er ikke så slemt.

Som jeg sagde, hvis du er ude i 15 minutter, får du 49 dage til D-vitamin en af ​​disse mennesker, jeg vil ikke tage pillerne. Selvom vitamin K og D-vitamin, tænker jeg, 'Okay.' Calcium, kan vi også tage det i tabletform? - Ja - Så når jeg drikker min mælk, spiser en masse grøntsager, grønne bladgrøntsager, nogle nødder og laver sport med lidt vægttræning.

Går jeg virkelig i denne retning for at holde knoglerne sunde? - Helt eller nogle gange endda omvendt, men alt, hvad vi gør, har grænser. Så med calcium vil det være omtrent mellem 18 og 50 hos kvinder, det vil være 1.000 milligram, og hos mænd vil det være omtrent. hans 18 til 70, det er 1.000 milligram.

Når du er 70, spiser du omkring 1.200 mg calcium. Så når du ser på flasken, du vil se på calciumniveauet, er der masser af milligram i den. For selvom du får det gennem din diæt, kan det være for meget.

Og den anden interessante ting ved calcium er, at du kun kan få så meget ind ad gangen. Så 500 milligram ser ud til at være det tal, så hvis det er det, du leder efter, skal du ikke tage mere end 500 milligram ind, for her er den underlige ting, du får kun omkring 40% af det. Så du får ikke så meget som det faktisk siger - du mener i tabletform? - I pilleform.

Og selv i en vis grad i din diæt, men det er for det meste pilleform, da de fleste stoffer er calciumcarbonat, og de har brug for din mavesyre for at få det ind i dit system for at absorbere det ordentligt, hvilket på den anden side til dine knogler for at gøre det sundere. Lad os sige, at du får dine grøntsager, dine nødder. De tager alt, hvad vi talte om.

Du får din bevægelse. Er der andre diæter eller vaner, der kan gøre dette? virkelig omvendt? Jeg tænker måske på koffein, alkohol, den slags ting - Nå, (ler) intet af det vil hjælpe. Mange mennesker synes, det er sjovt. (begge griner) Problemet med især alkohol, som generelt anbefales, er ikke mere end to drinks om dagen.

mandelsmør dyrt

Så jeg synes, det er ret konservativt, især hvis du er fra Wisconsin. - Nå, der er ret store drinks deroppe. (griner) - Ja, det er rigtigt.

Og vi taler om fire ounce vin, tolv ounce øl, en ounce brandy. Det ville være en slags standardmål for alt - maksimalt en om dagen - op til maksimalt to. Rygning er interessant nok en anden, der faktisk er en livsstil.

Det kan være rigtig hårdt. - Nå dette er til dine lunger, men hvad har det at gøre med det? - Tro det eller ej, og de forstår ikke mekanismen fuldt ud, men der synes at være en risiko for at forårsage knogleskørhed eller accelerere knogletab. - Så igen er der noget, vi alle ved, at rygning er dårlig.

Vi har kendt det i et par år, men det er bare en anden grund til, at vi sandsynligvis skulle prøve at opgive vanen. - Lige der var en ting mere, jeg så på. Alkoholen.

Koffein? - koffein, - kaffe? - Kaffe, jeg mener, til en vis grad, noget af dette er okay, men for meget er dårligt. Så jeg mener, omkring en kop eller to om dagen vil være det maksimale, for igen, ret hård på calciumabsorption - højre. Jeg ser nogle af disse krus i butikkerne.

Du har de små, og du har (griner) - Du har blæreknækkeren, og det er også ret hårdt.

Så ja, vi vil sandsynligvis holde fast i omkring 8 ounce koffein kaffe. - Det er altid den passende størrelse. - Men det er anderledes.

Nå, sagen er, du kan købe en frappaccino, eller du kan købe maveknuseren. (Brad griner) Så det er altid hårdt, men det bliver helt sikkert raketbrændstof. - Godt.

Jeg tror, ​​jeg havde nogle fremragende oplysninger her for dem, der virkelig vil holde sig til diæt, grøntsager, alle de ting, der bare holder dig sund og ikke behøver at gå til lægen. - Kød, ost. - Ja, de er alle der. - Nemlig. - Der er en ting, som jeg tror, ​​at alle disse ting måske ikke hjælper, men Bob og jeg arbejder på det.

kulhydrater og søvn

Vi kan ordne alt undtagen et knust hjerte. - Knust hjerte, men jeg tror ikke, det kommer til at gøre ondt. - Nej, det vil bestemt ikke skade.

Jeg tror, ​​det vil hjælpe. - Ja, det er en af ​​disse alligevel (ler) vi vil fortsætte denne diskussion, når Liz slukker for den. (Brad griner) - Okay, farvel. (lys tone)

Hvad er hemmeligheden bag knoglestyrke?

Vægtbærende øvelser er de mest nyttige, som at gå, løbe, danse og tennis. Disse aktiviteter får din krop til at arbejde mod tyngdekraften for at holde dig oprejst og bevæge sig, hvilket gørknoglerstærkere. Træning styrker musklerne, giver leddene mere støtte og holder din krop fleksibel og slank.27.04.2021

Kan knogler blive stærkere?

Motion fungerer påknoglermeget som det virker på muskler, det gør demstærkere. Motion er vigtig for at opbygge stærkknoglernår vi er yngre, og det er vigtigt for vedligeholdelseknoglestyrke, når vi er ældre. Fordiknogleer levende væv, ændrer det sig over tid som reaktion på de kræfter, der er anbragt på det.

Kan osteoporose vendes uden medicin?

Du kan ikkeomvendt knogletabaleneuden medicin, men der er mange livsstilsændringer digkangøre for at stoppe mereknogletabfra at forekomme.14.12.2020

Påvirker knoglestørrelse styrken?

Forskere fandt ud af, at medullær diameter årligt steg med 1,1%, og periosteal diameter steg med 0,7%. BMD faldt dog i gennemsnit 1,9% hvert år. Nettoresultatet var et årligt fald på 0,7% i 2005styrkeindeks, som tegnede sig for begge deleknoglemasseog skeletstruktur.

Er det dårligt at sidde ved osteoporose?

Hvis du dog har lav knogletæthed, og du lægger en masse kraft eller pres på forsiden af ​​rygsøjlen, såsom i ensidde-op eller tåberøring øger din risiko for kompressionsbrud. Når du har en kompressionsbrud, kan det udløse en kaskade af brud i rygsøjlen, siger Kemmis.

Betyder tykkere knogler mere styrke?

Aktiviteter, der lægger stress påknoglerkan skubbeknogle-formning af celler til handling. Denne stress kommer fra trækket og skubbet påknogleder opstår understyrketræning (samt vægtbærende aerobe øvelser som at gå eller løbe). Resultatet er stærkere,tættere knogler.

Betyder større knogler større muskler?

Mere generelt,størrefolk harstørre knogler, og de har ogsåstørre muskler.Musklerer kun knyttet tilknoglerogknoglerskal være i stand til at understøtte de belastninger, der er lagt på dem vedmuskler.

Er bananer gode til osteoporose?

Da alle disse næringsstoffer spiller en vigtig rolle for dit helbred, forbedrer de også din knogletæthed. Spis ananas, jordbær, appelsiner, æbler,bananerog guavaer. Alle disse frugter er fyldt med C-vitamin, som igen styrker dine knogler.

Hvilket materiale er stærkere end ben?

I en artikel i den akademiske tidsskrift Science sagde forskere ved IBM Almaden Research Center i San Jose, Californien, at de nye industrielle polymerer er verdens første familie afmaterialersom erstærkere end knogler, selvhelbredende og opløsningsmiddelresistent, mens den er fuldstændig genanvendelig tilbage til deres startmateriale.15. 2014.

Hvad er den bedste måde at opbygge knoglestyrke på?

Eksempler på kropsvægtøvelser, der kan udføres hjemme for at opbygge knoglestyrke og bevare knogletæthed, inkluderer: Modstandstræning har vist sig at være en effektiv strategi for knoglestyrke. Følgende kosttilskud har vist sig at forbedre knogletæthed og styrke. Calcium er et mineral, der er afgørende for knogletætheden.

Er der en måde at øge knogletætheden naturligt på?

Ændringer i knogletæthed har typisk ingen symptomer og detekteres ved hjælp af en røntgen- eller DEXA-scanning. Kost, tilskud og motion kan naturligt styrke knogler og hjælpe med at forhindre knogletæthedstab.

Hvordan hjælper træning med at holde dine knogler stærke?

Disse aktiviteter får din krop til at arbejde mod tyngdekraften for at holde dig oprejst og bevæge sig, hvilket gør knoglerne stærkere. Træning styrker musklerne, giver leddene mere støtte og holder din krop fleksibel og lim.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Radcity cykel anmeldelse - varige løsninger

Er RadCity-cykler gode? RadCity 4 imponerede os med sin usædvanligt behagelige og glatte kørekvalitet. Denne cykel har forudsigelig håndtering og en pænt dæmpet følelse takket være sin forreste affjedring og omkredsede dæk. Den har også en afslappet geometri, rigeligt justeringsområde i sædepinden og stammen, plus en behagelig sadel og ergonomiske greb. 3 авг. 2020 г.

Cykling til skolen - hvordan man beslutter

Er det sikkert at cykle til skolen? På individuelt niveau kan gå og cykling øge elevernes sundhed, fysiske aktivitet og endda deres koncentration i skolen. Jo flere studerende, der går eller cykler, jo færre biler på vejen omkring skoler, hvilket kan minimere sikkerhedsrisici og mindske luftforurening.

Quick release-cykel - almindelige spørgsmål

Hvad er en hurtig frigivelse på en cykel? Hurtig frigivelse eller gennem aksel? En hurtigudløsningsaksel har en 5 mm stang med en kamstang på den ene side og en møtrik på den anden, og dens funktion er at lade dig fjerne hjulet på din cykel uden brug af værktøj. En hurtigudløsningsaksel giver dig også mulighed for at fjerne hjulet uden at fjerne akslen.

Byg din egen cykel - holdbare løsninger

Er det billigere at bygge din egen cykel?

Bedste cykeltrøjer - søg efter løsninger

Hvad skal jeg se efter i en cykeltrøje? Se efter vandmodstand, vindblokering og åndbarhed afhængigt af hvornår og hvor du skal køre. Hvis du foretrækker naturlige fibre, skal du passe på cykeltrøjer lavet af merinould. Merinofår har tilpasset sig kolde vintre og varme somre, så deres uld er naturligt fugtgivende og forbliver varm, når den er våd.

Cykelposition - levedygtige løsninger

Er cykling dårlig for kropsholdning? Cykling og siddende er ikke det samme; cykling styrker dit kardiovaskulære og muskuloskeletale system, mens siddende ødelægger begge dele. Problemet er, at cykling og siddende forårsager lignende ubalancer i musklerne; en afrundet kropsholdning, en 'fast' og stiv øvre ryg og stramme hofter (især hoftebøjere) .24 авг. 2016 г.