Vigtigste > De Bedste Svar > Cannondale scapel review - innovative løsninger

Cannondale scapel review - innovative løsninger

Hvor meget vejer en Cannondale Scalpel?

1.910 g





Disse er kulhydrater. (ler) - Åh, er der kulhydrater? - Som gummy bjørne. - åh Hvad tror du det var? Luft? (intens musik) (råben) Hej, jeg hedder Sarah Moore, og vi er her i min baghave i Squamish, British Columbia.

Og vi filmer den lyserøde cykelturfeltest. Og med mig her er nu Cannondale Scalpel. Med hundrede millimeter baghjulsophæng og hundrede millimeter affjedringsgaffel.

Cannondale Scalpel er umiskendeligt en langrendscykel. Alle cykler undtagen den lille størrelse leveres med 29 '' hjul, og så kommer den lille størrelse med 27, og lad os se nærmere på Cannondale Scalpel-rammen, vi har her. Til denne version udviklede Cannondale-designteamet deres eget stash-værktøjssystem i en ramme, der er let at trække ud.



Og så er der et Dyna-Plug, et ultralet dækstik, der også passer lige ind i stash-sættet. Og der er også en CO2, der passer lige der. Og hvis alt dette er for svært for dig, er der også en tom plade til at sætte på i stedet, der er et rør i røret, kabelføring gennem hele cyklen for at gøre det mere støjsvagt og lettere at arbejde med, hydrering er nøglen, og der er to steder til vandflasker på indersiden af ​​Cannondale Scalpel-rammen.

Med fem syv kører jeg størrelsesmediet, som har en rækkevidde på 435 millimeter. Det er parret med en stang på 60 millimeter, og akselafstanden er 1.151 millimeter lang. Med en hovedrørvinkel på 68 grader.

Den nye skalpel er halvanden grad fladere end den forrige generation. Skalpellen har en 74 og 74 halvgrads sæderørvinkel, som er i tråd med de andre cykler i denne kategori. Og den har 436 millimeter kædestænger i alle størrelser.



Og nu dykker vi ned i suspensionen. Grundlæggende ønskede Cannondale at bruge en Horse Link-suspension, men de ønskede ikke alle drejninger og hardware og ekstra vægt, der følger med dette design. I stedet bøjer det afsnit af kulstof sig og fungerer som en drejetap, som Cannondale siger, at de har sparet ca. 200 gram.

Med dette affjedringsdesign var Cannondale i stand til at holde rammens vægt nede. De hævder, at en mellemstor størrelse vejer 1.910 gram. Og størrelsesmediet, vi kører, er slangeløst med kontroldæk, ingen pedaler, og vi fjernede rammen.

Vejer lige under 22 pund. Vores testcykel er udstyret med en Fox float DPS bageste støddæmper og hundrede millimeter venstre Ocho gaffel, hvilket gør den til en af ​​de mere polariserende cykler her. Alt på alle modeller af denne cykel er lavet af kulstof.



Priserne starter ved $ 4500 og går op til $ 12.000. Den model, vi tester, er Cannondale Scalpel high Mod, Ultimate. Det koster $ 12.000, og for det beløb får du Strands of Eagle Axs, MV Wheels, og du får Level Ultimate Brakes.

Det er nok med spec. Lad os tale om, hvordan $ 12.000 føles på stien (musik) - Okay. Lad os tale om, hvordan den nye Scalpel opfører sig på stien.

Men først skal vi tage os af opsætningen. Vi har naturligvis Schwalbe Control-dæk som med alle cykler. Men Sarah, fortæl mig om suspensionen - jeg satte den op baseret på Cannondales anbefalinger, super let.

Der er lidt lagt papir foran og bagpå, og derfra fortsatte det. - Taler om cyklens forside. Fortæl mig om denne venstrehåndede mand.

cykelhamstring

Vent faktisk, fortæl mig ikke om venstrehåndede mennesker, alt jeg vil vide er, hvad du først troede, da du så det. - Ja, jeg ved, det har en lang historie, bevist og sandt, men når du får cykel Se for første gang du tænker, 'Åh, hvordan vil det føles, når jeg går på cyklen? Spor? 'Ret? - Ja - vil jeg føle mig forkert? Så - når folk tænker på Cannondale, tænker de ofte på venstrehåndede - Absolut. - Men der er et større billede end det.

Og det er det, vi skal tale om. Lad os klatre først. (stille musik) - Stadig ved du, lidt fladere hovedrørvinkel, cyklen føles super lydhør, super let at kunne lide vinden gennem hjørnerne.

Du behøver ikke tænke længe. Og når du ser på teknikken til at klatre, er den trækkraft en så stor del af den, ved du - Højre. - Hvad gør en teknisk klatring lettere eller vanskeligere.

Og Cannondale har en fantastisk trækkraft på stigningerne - lad os sammenligne det med Lux, Canyon Luxe, i denne henseende. Hvad synes du? - Ja, det er virkelig interessant, fordi jeg mener, dette er naturligvis en helt ny cykel. Det kom lige ud.

Det føles næppe som at køre op ad bakke, noget som en brandvej - du kan ikke lide at hoppe frem så hurtigt, lige. - Ja, det springer ikke fremad. Det har ikke det, du ved, en hård følelse, som dit barn forventer af en langrendscykel.

Som om du næsten forventes at banke dig op på stigningerne, men på grund af det, ja, det føles ikke som om du hopper så meget af linjen. Så du kan bare sige, sæt dig ned, og du ved, skifte til et lavere gear, spar lidt energi. Det føles måske ikke så effektivt, men det er effektivt, og det føles lettere at klatre og komme igennem taktiske sektioner.

For mig så det ud på Canyon eller en hvilken som helst anden cykel, du så næsten ud som om du skulle sige: 'Åh, jeg er et mærke - du skal gøre det.' Du ved? Du er en af ​​dem, der opnår. - Ja, du ved det.

Den cykel, jeg ville se dig, og du er, du sidder og pedaler, og du bare kører disse ting, Mwa. - Ja / ja. Ligesom din position.

Du er lidt mere øverst på cyklen, og det føles ikke som om du har det hele og håber det bedste, du kommer igennem. Korrekt? Ja, du kunne bare slags suge det op - suge det op på den måde. - Lad os også huske, at alle cykler har nøjagtigt de samme dæk med nøjagtigt det samme dæktryk.

Så vi fjerner denne variabel der, dvs. en mere tilgivende affjedring, der leverer en god del af trækkraften på trods af god trækkraft til en langrendscykel.

Og det hjælper bestemt med teknisk klatring. Er det ikke? - Ja. Super vigtigt. (stille musik) Ja, så lad os starte med at tale om køreegenskaber og geometri.

Der er meget mere plads til fejl med denne cykel. Det har ikke lyst til at gå over styret i hvert andet hjørne, og - Du følte dig mere komfortabel. Du ser bedre ud, det er helt sikkert - Ja.

Føles bestemt meget mere behageligt ved nedstigningen - hvorfor synes du det er som en rødlig sektion, og måske bliver det lidt løsere på en cykel som Cannondale, du har lyst til at redde det, eller har du lyst til det Du er ikke overhovedet bekymret. - Ja. Jeg tror, ​​det handler virkelig om, hvor du er over cyklen.

På denne cykel føles det som om du er lidt mere afslappet. Det er to grader mindre stejl end Canyon Lux er - det er en big deal - ja det gør en stor forskel. Så du føler virkelig, at du er i en bedre position, mens du stadig er i stand til at opretholde trækkraft på forhjulet - forakslen er længere ude foran dig.

Du har ikke lyst til at gå ud af hoveddøren - ja, nøjagtigt. - Mod din vilje. - Og endda ved du, uden dropper-indlæg, som om du bare føler dig i en god position - Det lyder som dette - har næsten en mere trailcykelfølelse, og det ved jeg rigtigt i Canada.

Nu siger nogen, 'Åh, ved du, dette er vores racercykel' - ja. Det er bestemt, du er ikke bange, når du er på vej ned. Det har bare lidt mere plads til luft. - Hvad med den anden ende af turen.

Hvis det er så tilgivende. Føler du, at det var dig? at sidde for meget i dette slag eller - ikke- jeg mener, der er ingen hårde slag. Jeg havde aldrig følelsen, ved du, jeg var virkelig dybt inde i rejsen.

Ja. Det var bare en bekvem måde at bruge affjedringskørsel effektivt og godt på. Når vi taler om suspension, er der ingen måde, vi ikke kan tale om den venstre gaffelstiv ting.

Så det ser underligt ud, Sarah. Jeg ved, du havde nogle forbehold i starten, men du har kørt denne ting i flere uger. Hvad er historien? Hvordan virker det? - Det føles godt. - Korrekt? Det føles som en gaffel. - Det føles meget som en gaffel.

Ja - Så hvis du ikke så ned, ville du vide, at det ikke var en Fox- eller RockShox-gaffel? - Du ville ikke have nogen idé - jeg kørte også den venstre hånd. Og jeg skrev de nye CID'er, jeg skrev 32'ere og 34'er og den venstre stiv ting. Det er ret stift.

Dette er ikke et problem. Jeg vil sige, det er sandsynligvis en af ​​de stiveste Xc gafler derude. Ja.

Det føles - Fantastisk, ikke? - Som for eksempel, som om du ikke har nogen idé om, at du ikke har en normal gaffel der. - Nemlig. Efter din mening, hvor vigtigt er gaffelens stivhed til håndtering af cyklen? Du ved, vi fortsætter med at sige, at dette sandsynligvis er den stiveste langrendsgaffel på markedet, og det hjælper bestemt cyklen med at gå hurtigere i hårdt terræn. - Ja.

Det føles helt sikkert som om du har mere kontrol over nedkørslerne. Du ved overhovedet ikke, at du føler dig tynd. Du ved, jeg vil sige for ting med høj hastighed, du bemærker, at du står lidt højere over motorcyklen.

Det gør det ikke. Åbenbart ikke på grund af gaffelen, men generelt - Geometrien. - På grund af geometrien føler du dig lidt forhøjet, så - måske skal du sænke sædet, Sarah. - Ja. - Det er virkelig højt. - Hovedsageligt fordi den ikke har en dropper. (optimistisk musik) - Langrendscykelcykler handler om at gå mod uret.

Vi havde vores eget ur. Sarah, hvordan gik den nye skalpel i vores timelapse? - Ja. Det havde den hurtigste tid på det samlede skød og på stigningen og derefter faktisk forbundet til Cannon Lux, som har en dropper-post på nedstigningen.

Så en slags interessant sammenligning - ja. Okay, selvfølgelig havde vi også effektivitetstesten, som placerede den i midtbanen, det var 10 sekunder bag vinderen (fræk musik) Sarah, hvor meget kostede denne cykel? - Det koster $ 12.000 - Er der noget andet at gøre? Opgrader? - Nej, hvordan det har MV-hjul, Depost, - Højre styr, hvor super let. - Let, hurtige ting.

Eventuelle problemer med det? - Nej. Ingen overhovedet. - Det virkede. - Så du havde også en smule gearkasse der.

Hvad synes du? - Jeg elsker aksen. Jeg mener, det er så godt, når du arbejder hårdt, og du bare kan gå. Bloop, bloo, bloo. - Jeg vil tale om kassetten på bagsiden, dette er den nye brede kassette med 52-tands torsk.

Hvad synes du? - Jeg vil sige, at langrend måske ikke er det bedste sted for de 52 tænder. Bare fordi dit forhold er sådan, er faldet bare så stort. Som om du arbejdede meget hårdt, og så vil du gøre et gear lettere og pludselig bare dreje. - På den anden side er dette en racercykel.

Bør du ikke være i denne 10-tænder tandhjul hele tiden. - Godt klart. - Okay.

Lad os nu komme til fordele og ulemper. (glad musik) Okay. Om fordele og ulemper.

Sarah, fortæl folk hvad du kan lide. - Nå, det er ikke en trailcykel, men det føles meget mere behageligt, meget mere kontrol end mange andre langrendscykler, følelse af hård suspension. Så du kan køre som en rigtig lang racer eller hele dags intervaller eller hvad du vil gøre. - etapeløb. - Ja, og du ville ikke bare blive slået op.

Så det er meget glattere og mere tilgivende. Jeg kunne også godt lide Prologo-sadlen, der kommer på denne cykel. - Det ser underligt ud. - Føles godt.

Det betyder ikke noget, hvordan det ser ud. Du sidder alligevel på det. (glad musik) - Okay, ulemper næste.

Sarah. Fortæl folk, hvad de ikke kunne lide. - Nå, jeg har aldrig fået det så godt med min cykel til sving.

Så det var noget, som jeg tror kunne forbedres, ved du, en lidt lavere, længere cykel. Hvis du virkelig kan lide det, ved du, super effektiv følelse på stigningerne, så har denne cykel ikke det. Så tryk bare på den lille lockout-knap, så kan du rette denne fejl - så hvis du vil slukke for din suspension, siger hun, skal du bare trykke på lockout-grebet.

Lad os gå - ja. (fræk musik) - Vi skulle nok tale om, hvem denne cykel er bedst til, ikke? - Ja. Jeg mener, dette bliver en moderne langrendsløb.

Hvis du kører flere tekniske ruter, vil det være en fantastisk cykel for dig. - Hvad med etapeløb? Sådanne ting - ja. Jeg mener, fordi cyklen er så tilgivende, bliver du ikke ramt så meget i et længere løb.

Så hvis du laver flere dages løb i træk eller bare laver fire timers løb, ville maratonløb som denne være en god cykel til at gøre sådan noget. Og der har du det. Det er Cannondale-skalpellen, hold dig opdateret om flere artikler fra vores langrendstest samt et rundbord, hvor vi sammenligner dem alle. (Glad musik)

Hvad er den bedste Cannondale mountainbike?

For at sikreSkalpeler en del af samtalen, den kommer med imponerende 1.910 g hævdedevægt. Det er til en medium ramme inklusive bageste stød, gennemgående aksel, bøjle, beskyttelse og kabelporte.21. maj 2020

Hvor meget vejer Cannondale mountainbikes?

The New Habit Carbon 3 IsCannondales bedste mountainbikeNogensinde
  • Pris: $ 4.000.
  • Vægt: 30,7 lb. (Medium)
  • Rejse: 130mm.
  • Gaffel rejse: 130mm.
  • Hjulstørrelse: 29.
  • Drivlinje: SRAM GX Eagle 1x12.
  • Det rigtigecykeltil: Trail rider på udkig efter en livligerecykeltil snoet terræn.
31. okt 2018

Velkommen til Ask GMBN Tech. Selvfølgelig er dette det ugentlige Q-og-A-show. Du stiller spørgsmålene, og vi prøver at give dig de rigtige svar.

Send dine spørgsmål til e-mail-adressen nederst på skærmen, eller deltag i disse kommentarer. Glem ikke at bruge hashtagget #AskGMBNTech. Okay, Servius spørger, om min cykel har en 130 millioner affjedringsgaffel og en Har 120 millimeter affjedring på baghjulet, er det nok til nogle lette blå ned ad bakke stier, hovedsagelig kurver? og et par små spring? Jeg planlægger at besøge en udvej om sommeren og vil meget gerne gå til cykelparken, men jeg er bange for, at jeg rammer bunden, da jeg ikke rejser meget, helt fint.

Selv en hardtail vil være fint. Det bliver selvfølgelig mindre behageligt, men du behøver ikke bekymre dig om ting som det, især på blues, greener og stier som det. Det er sandsynligvis fint, så længe du ikke kommer for tæt på nogle af de større funktioner.

Du skal ikke bekymre dig om, at din suspension er bunden. Det er et godt tegn på, at du faktisk skal bruge al din suspension. Generelt skal du faktisk svinge din affjedring et par gange på en gennemsnitlig tur.

Det betyder, at du bruger fuld suspension. Det er korrekt justeret til din vægt, og du får, hvad suspensionen skal gøre. Hvis ikke, skal du muligvis tage et kig på, hvordan du nemt kan justere din suspension.

Hvis du ikke er sikker på, hvordan du justerer din gaffel eller spjæld, linker jeg to artikler under denne. Så forhåbentlig hvis du ser på beskrivelsen nedenfor, bør den gå igennem det grundlæggende i det, du har brug for at forstå der. Men bekymre dig ikke om cyklen.

Jeg tror, ​​at cyklen vil være helt fin, din cykel er indstillet til dig, det vil ikke være et problem. Nu er der noget, du kan gøre bare for at øge din komfort og også få cyklen til at føle, at den har lidt mere rejse. Du får mere greb.

Det får cyklen til at føle sig mere behagelig og mere stabil. Og i slutningen af ​​dagen vil det dybest set være en pænere oplevelse for dig. Så dette er bestemt en billigere og sandsynligvis bedre mulighed end at skifte cykler eller andre ting at se på.

Okay, nu spørgsmål fra Crank One Open. Hvorfor løsnes min side-krumtap, der ikke er drevet? Er det fordi min blyfod er på den ikke-drevne side? Skal jeg lære at bunny hop med drevsiden i guiden? Hvis jeg kan se momentspecifikationerne på. gå ud over krumtaparmen, krumtapene slibes, mens de drejer.

Hm, okay. Så hvis din krank er korrekt installeret og strammet ordentligt, bør den ikke løsne sig. Forudsat at grænsefladen mellem akslen og enden af ​​krumtappen ikke er, er den afrundet, den er ikke beskadiget på nogen måde, den passer tæt, og den sidder lige der.

Det faktum, at du siger, at hvis du overspænder det fra den anbefalede drejningsmomentindstilling, strammer det for mig, det lyder som om lejerne er forudindlæst for meget. Du klemmer lejerne, i hvilket tilfælde din bundbeslag muligvis ikke er korrekt installeret i din ramme, og det lyder som om du har bundbeslaget til at skrue i, skal du bruge en af ​​de små afstandsstykker kaldet 2 1/2 mill. afstandsstykker Jeg kender ikke dine detaljer og din særlige cykel. Det kan være en på drevsiden eller en på ikke-drevsiden, men jeg tror nok, det er løsningen på at sætte dine krumtap på.

Du skal gå helt ud, når du strammer denne ting, og du skal være i stand til at stramme den sindssygt. Virkelig, drejningsmomentet på en krank er meget stramt, og du skal være i stand til at dreje det frit; Jeg ville kontrollere det først. Det lyder som om dette er dit problem.

Det har intet at gøre med at have din venstre fod foran, højre fod foran eller noget. Hvis din krank ikke er installeret korrekt, er dette et symptom på dette. Held og lykke, jeg håber du ikke beskadigede det.

Okay, af Christopher Grimmer næste. Hej Doddy, jeg fjernede den ydre skal af min RockShox Monarch Plus-sko for at se tilstanden, og der dryppede noget olie. Er det normalt? Jeg har set mange af dine artikler, der viser, hvordan man fjerner ærmet, laver volumenafstandsstykker osv., Der er nævnt i artiklen.

Tak. Forudsat at du er fyren, hvor du glider dette ærme ud for at udsætte volumenafstandsstykkerne, de røde afstandsstykker, så nej, det er helt fint. Den olie, der vil være der, er bare ren smøreolie, så denne muffe glider over den.

Så så længe det er et par dråber, behøver du ikke bekymre dig. Når olie bogstaveligt talt drypper nonstop ud, lyder det som om spjældet rent faktisk lækker inde, og alt hvad der vil være er som en utæt o-ring eller noget lignende, og det kan bare kræve vedligeholdelse. Det samme gælder, hvis du rent faktisk skruer hele luftdåsen ud, og noget olie drypper ud.

Dette er bare smøreolie, det går på akslen, når du monterer spjældet, og igen er det ikke nødvendigt at bekymre dig om at udskifte det. Du kan få noget olie. Du kan få Fox Floating Liquid.

Der er en hel del andre lignende olier til rådighed til dette formål. Jeg ville ikke bekymre mig. For mig lyder det bare som smøreolie, ikke dæmperolie.

Åh, det er godt. Så fra Ben Patt43. Spørg GMBN Tech, tror du nogensinde, at mountainbikes overtager de flydende skivebremser? De har været en masse snavscykler.

Japp, været der og gjort det. Så på skærmen. Lige nu er det Mountain Cycle San Andreas.

Så det går tilbage, tror jeg, til 1991. Så denne cykel var så mange først. Det var en af ​​de første cykler med fuld affjedring.

Det var en af ​​de første cykler, der havde en omvendt gaffel, og det var en omvendt enkeltkronegaffel. Og det var også en af ​​de første cykler med skivebremser. Og det var ikke kun skivebremser, de var flydende skiver, skivebremser. 230 mm rotorer, massive, endnu større end hvad vi har i dag, de var også hydrauliske Ca hydrauliske lipere, og de var kabeldrevne.

Så denne cykel var langt forud for sin tid. Tja ved flydende diske, de er gode, de giver mulighed for termisk udvidelse og lignende, men ordentlige flydende diske er, at de er høje, de er irriterende. Du bemærker noget lignende på en cykel.

Du vil aldrig bemærke det på noget med en motor. Dette lyder måske lidt trivielt nu, men det gør faktisk en enorm forskel, og selvfølgelig kan du fremstille disse diske, hvor tunge diskrotorerne er på skærmen. De er enorme og vejer meget.

Moderne skive rotorer behøver ikke at være, men der er nogle flydende skiver derude. Nu har Hope eksperimenteret med flydende diske og dobbelte dobbelte diskskiver gennem årene for yderligere at sprede varmen.SRAM-bremser gør det nu, og de har i det væsentlige en aluminiumspindel nittet til en stålbremseenhed.

Så her er en af ​​Hope-bremserne på Scr een, og her er en af ​​SRAM-modellerne på skærmen, så du kan se lighederne, hvad du leder efter, og ideen er, at aluminiums edderkopper tager varmen fra den bremsende overflade og nitterne tillader en slags udvidelse og dybest set en eller anden bevægelse af selve skiverotoren. Men husk også, at mountainbike-diske ikke bliver næsten lige så varme som snavscykler eller motocross-cykler. Men de er blevet eksperimenteret med.

De er der, de flyder rundt. Undskyld ordspillet, men ikke altid nødvendigt. Okay, nu fra Ryan Stevens.

Doddy, jeg kigger på en ny enduro eller trail cykel. Mit budget kan ikke gå til en topspecifik carbon -Bike kommer. Synes du det er bedre at have en topspecifik aluminiumsophængcykel over en lavere speccykel med en carbonramme? Tak, jeg nød virkelig showet.

Tak, tak for rekvisitterne om, at jeg ville vælge den bedre udstyrede aluminiumscykel. Nu ser kulhjulene fantastiske ud og har gode køreegenskaber, men der er heller ikke noget i aluminium. Bare fordi dine venner måske har kulstof, eller du ser en masse smarte carboncykler derude, får du dig ikke til at føle dig fristet til legering; Jeg har en aluminiumscykel, og jeg elsker det absolut.

Nå, det betyder, at hvis du vil have en kulstoframme, hvis det er det, du vil have, og du vil køre den ramme og opgradere den i tide, skal du tage højde for, hvad der er på den cykel. Nu hvis du vælger cykler, lad os antage, at du har et budget på 4.000 til cyklen. Så de leder efter en legering af god kvalitet eller en billigere carboncykel.

Nu skal du være forsigtig, fordi det lokkemad, producenterne bruger, er det faktum, at du har en kulstoframme, så i dine øjne tror du, wow, den har en kulstoframme. Det bliver lettere, stærkere, alt andet. Det vil se bedre ud.

Teknisk vil det vare længere. Alle de ting. Det koster dog det samme som legeringscyklen, som er meget billigere og lettere at fremstille end kulstoftilbudet, så du er nødt til at spare penge andre steder.

Nu med en cykel betyder det ikke noget, om den har en billig gearkasse. Dette er en forbrugsdel af cyklen. Skynd dig ikke for at opdatere det, bare tag det af.

Genbrug det derefter, og opgrader det til en bedre. Du kan begynde at spare fra det øjeblik du køber din cykel. Folk cykler ofte, og det første de gør er at klemme på en ny kassette, kæde, bedre bagskifter.

Gør det ikke. Det giver ingen mening. Det kommer til at blive slidt alligevel, så brug det bare.

Det vigtige er hjulene, spjældet og gaflen på alt andet er ting, der let kan opgraderes over tid, selv hjulene kan opgraderes, men et billigere, tungere hjulsæt, A, de bliver svagere, B, navene slides hurtigere, og C, de vil føle sig virkelig sløv, tunge, og cyklen har ikke den behagelige kørekvalitet, du forventer af den, da den har en ca. har båndramme. Hvis du sammenligner den samme konstruktion, værdi for pengene, med kulstofmodstykket med aluminiumsækvivalenten, vil du opdage, at aluminiumshjulene sandsynligvis har meget lettere, stærkere og bedre hjul.

Det er ikke verdens ende, fordi hjul naturligvis kan udskiftes individuelt. Du behøver ikke at gøre dette parvis. Men spjældet og affjedringsgaflen er to meget dyre ting at opgradere som uafhængige enheder.

Aluminiumsrammer kan godt have en bedre specificeret støddæmper og gaffel, mens kulstoframmen, for at holde den pris nede, giver dig den ramme af højere kvalitet, som du leder efter, det kan godt være, at du har en billigere spjæld og gaffel. Nu er mange budgetgafler og kofangere helt fine, men sørg for at de, der er efter dit eget valg, er dem, du kan opgradere, du kan indstille, du kan tilpasse dem efter eget valg Sørg for, at den har rebound, kompressionsdæmpning, du vil have der, skal du sørge for, at hvis du vil gøre noget som dette, kan du parre volumenafstandsstykker der. Det samme gælder for gaflen.

Og selv med en affjedringsgaffel, skal du sørge for, at du kan opgradere den indre funktion på et senere tidspunkt, hvis du vil. Nu er det ikke noget, som alle vælger, men hvis du sidder fast med en gaffel i bunden, kan du virkelig ikke gøre noget andet end at bruge den, sælge den, købe en anden gaffel, og nogle gange kan det være £ 1000 for at holde fast ved fronten på en cykel. Så ofte vil du opdage, at en aluminiumscykel har en rigtig god gaffel.

Af den grund ville jeg vælge aluminiumslegeringskassen her, men bare husk, hvis du vil spare lidt penge på at spare resten af ​​komponenterne og få en rigtig god ramme, skal du bare sørge for at have et par Have basics . Hjulstørrelses sammenligning af William Dunn. Nu har jeg fundet mange nye cykler, der kommer i 29 'og 27 1/2' for at have forskelle i rejser.

vægtede sit ups

For eksempel har Nukeproof Mega en forskel på 10 millimeter mellem 27 1/2 og 29'er. Hvorfor gør de det? Det er et ret godt spørgsmål, William. Der er virkelig forskelle mellem mærker, fordi de ikke altid gør det.

Men hvad jeg virkelig kan tænke på er, at den tilbyder de samme egenskaber, som cyklen skulle have mellem hjulstørrelser. Nu er Nukeproof Mega helt klart en enduro-fokuseret cykel. Hans forte ligger virkelig i ru, hurtig og ned ad bakke.

Sikker på, det klatrer op som en ged, men det kan ikke sammenlignes med lettere trailcykler. Denne cykel er et udyr. Nu har du lidt mere affjedring på rammen med det 27 1/2-tommer hjul.

Nu har du brug for denne rejse for at kontrollere egenskaberne ved disse hjul, men også for at opretholde cyklens smidighed. Det modsatte er nu tilfældet med de større hjul. De større hjul på 29ers tillader lidt mere rollover, lidt mere af en dampvalseffekt på bump.

Når du kører den samme cykelsti, har du pludselig en cykel, der føles som et absolut monster, så der er de samme eller meget ens karakteristika mellem de to. Overraskende. Du ville bare ikke tro, at dette er tilfældet for en sådan stor cykel, og det opnås kun ved at holde affjedringen kortere, beregningen, det er din 160 29'er.

Det har mere rejse end dets 27 1/2 '' ækvivalente version, som jeg tror har 151 millimeter rejse, men det er ikke altid, hvad en cykelfabrikant ønsker, at deres cykler skal gøre. Ofte når de tilbyder to hjulstørrelser, vil de have, at rammen skal være højdepunktet, og du vælger hjulstørrelserne, som du vil køre på denne cykel. Okay, så der er endnu et ugentligt spørgsmål og svar-show i posen. Hvis du har spørgsmål eller har kommentarer eller hvad du vil, er du velkommen til at deltage i kommentarerne nedenfor, så vender vi tilbage til dig i næste uge .

For et par nyttige artikler, klik her for nogle klassiske værkstedsfejl og klik her nedenfor for nogle trail side hacks. Glem ikke som altid at abonnere på GMBN Tech. Vi er glade for at have dig her.

Del det med alle og giv os tommelfingre.

Er Cannondale mountainbikes gode?

Ja,Cannondale cyklerer af meget høj kvalitet, og de betragtes som en af ​​de førendebjergcykelfabrikanter over hele verden.Cannondalehar vundet flere priser for sine fremragende innovations- og designstandarder.

Hvad er Cannondale Black Inc?

Cannondale'sSuperSix EVOBlack Inc. er en beastly klatrer og en fuldoktansprinter takket være sin fulde Hi-Mod carbon ramme og indgående race geometri. Med luksuriøse ENVE carbon-fælge og Schwalbe ONE clincher-dæk accelererer du hurtigt og opretholder kontrol selv under vanskelige forhold.

Er Cannondale bedre end Trek?

Hvis du har en lang torso,Cannondale'stoprør har tendens til at løbe lidt længere og kan passe lidtbedre, Råder Jowett. Omvendt kan en kort torso matche hinandenbedretil enTrek. Finish og overordnet kvalitet er sammenlignelige. ''Trekfaktisk tilbyder enbedreværdi i den nederste ende.

Er Cannondale bedre end kæmpe?

Cannondalehar en bredere samling af mountainbikes på alle niveauer i forhold tilkæmpe stor, men hvis du ønsker at købe fuldkvalitets kulstofophæng i høj kvalitet under 5000 $kæmpe storer det mærke, der skal vælges, samtidig bruger begge mærker kvalitetsdele og de nyeste drivkomponenter til deres opbygning.

Er 33 pund tung for en mountainbike?

Afhænger afcykel, hvad det er bygget op til, og hvordan du kan lide det. For en XC hardtail er 30 lb påtungside, men for et indgangsniveaucykelkan være fint. For en FS, der kører til cush på hårde stier, slet ikke så slemt.15. okt 2012

Er Cannondale en kvalitetscykel?

ErCannondale cyklergodt? Ja,Cannondale cyklerer meget gode. Uanset hvor mange penge du bruger, får du en omhyggeligt samletcykeldet er bygget til at vare. Selvfølgelig vil flere penge give dig bedre specifikationer, men endda entry-levelCannondalemodeller fungerer godt, hvis de bruges af deres målgruppe.11. maj 2021

Hvorfor er Cannondale-cykler så dyre?

De er designet til at maksimere ydeevnen, men det koster en pris.for at opsummere det er deså dyrtpå grund af materialer, tid og arbejde. Forskellige mennesker har forskellige definitioner afdyrt, men ja $ 2000 + erdyrt.bare sørg for at du får en god cykel, det er det værd.

Er Cannondale Scalpel se en god cykel?

Hvad Scalpel SE desperat har brug for, er lidt ekstra længde i rammen. Det har også brug for en stejlere sæderørvinkel eller i det mindste en dropperstolpe, der kan håndtere bøjningskræfterne uden binding. På forsiden skal Scalpel SE være den mest dygtige cykel i Cannondales 29er-rækkevidde med kort rejse.

Hvad er styringsvinklen på en Cannondale Scalpel?

Mindre enkel var Cannondales nye OutFront Steering Geometry. Scalpels hovedvinkel er næsten 2 grader slakere end sin forgænger, men den reagerer så hurtigt. Den generøse 55 millimeter gaffelforskydning tøjler i den diskrete, forsinkede styring, der kan plage slappe XC-cykler.

Hvordan fungerer dropper på en Cannondale Scalpel?

Mens 150mm-dropper fra eget mærke fungerer, er armen bøjelig og akavet at skubbe. Den slanke sædevinkel betyder, at sadlen strækker sig langt over baghjulet, når det er helt hævet, og placerer din vægt for langt tilbage med dine hofter bag pedalaksen.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Fransk held og lykke charms - hvordan man løser

Hvad er de 7 heldige charms? Føler du dig heldig? 7 historiske held og lykke charms forklaret Firkløver. Ifølge legenden går firkløverets held tilbage til Eva, som angiveligt bar en ud af Edens Have. Hestesko. Lommelygter. Kaninfod. Farven grøn. Nummeret syv. Penny.9. 2016.

Pakke velkomstpakke 2017 - praktisk løsning

Hvad er inkluderet i parabol velkomstpakke? Hvad angår kanaludvalg, tilbyder Dish Welcome Pack 40+ kanaler Dish Welcome Pack (ca. $ 19,99 / måned) TLC.RT.ICTV.Epic.Discovery Family.CCTV NEWS.MSNBC.The History Channel.1. 2021.

Betal for at spille tyveri - bæredygtige løsninger

Hvor mange penge tjener du på 99 tyverier? Den første er en smule mere en pengeindtjeningsmetode, og du kan gøre dig selv omkring 50 000 100 000 GP i timen ved at gøre dette. Det er tyveri fra mesterlandmændene. Det bedste sted at gøre dette ville enten være i Ardougne nær landbrugsområdet eller i Draynor Village. Du får ca. 20.000 25.000 XP i timen. 26.10.2020

Gennemsnitligt tempo for halvmaraton - hvordan man løser

Hvad er et godt tempo for en halv maraton? At køre en sub 2 time eller 1:59:59 halvmaraton betyder at opretholde et gennemsnitligt tempo på 9:09 minutter pr. Mil, hvilket betragtes som en respektabel halvmaraton tid blandt løbere. Meget konkurrencedygtige løbere sigter mod hårdere mål som en halvmaraton på 1 time og 30 minutter (6:51 minutter pr. Kilometer tempo eller hurtigere).

Platform hamstring dias - svar på problemerne

Hvordan laver man en hamstring dias? Trin 1: Læg på ryggen med dine ben udstrakte og placer en møbelglider under hver hæl. Hold dine skuldre og hoved presset ned i gulvet, mens du kører dine hæle ned og dine gluter op, så din røv, lænd og ben kommer op fra gulvet.

Tænder gør ondt, når du løber eller hopper - hvordan man beslutter

Hvorfor gør min tand ondt, når jeg hopper eller løber? En af de mest almindelige årsager til tandpine er følsomhed. Når du går eller løber, passerer luft gennem din mund; ekstrem følsomhed udløser tandpine. Så sammen med at spise og drikke varme og kolde ting er luften også en årsag til følsomhed og forårsager smerte.