Vigtigste > De Bedste Svar > Canyon spektral gennemgang - hvordan man tackler

Canyon spektral gennemgang - hvordan man tackler

Er kløften spektral god?

Canyon SpectralCF 29 8.0 bundlinje

En 150 / 160mm cykel, der anses for at være en 'trail' cykel, skubber måske definitionen lidt, men tag den efter hvad den er ogSpektraler en utrolig dygtig maskine. Jeg vil gå så langt som at sige, at det er en af ​​de mest dygtige trailecykler på markedet i dag.
12. december 2020





Dette er en cykel, som mange mennesker har bedt om, og vi forestiller os, at det også er en meget populær del. Cykel vil være Ride High Country Test Sessions, vi bragte Spectral 29 til Beechworth MTB Park for at sætte den igennem skridtet og hvorfor bragte vi det til Beechworth? Terræet her er det ideelle teststed for en cykel af denne type 29-tommer trail-cykel, der gør det hele. Dette sted er fyldt med granitblokke og hurtigt forskellige niveauer af trækkraft, som hver meter på din cykel gør alle mulige ting, så her er vi i det nordøstlige Victoria for at teste denne Spectral Så lad os gå vejen, det er rigtigt folkens, Spectral 29 er Canyon's nyeste mountainbike og dette er en udvikling af den nuværende Spectral 27.5, der vil forblive i Canyon mountainbikeopstilling.Den har større hjul 29-tommer hjul foran og bag, og den har samme vandring som den nuværende Spectral, så 150mm bagkørsel og afhængigt af den model du vælger, en gaffel med 150 eller 160mm kørsel, der bringer den ind det aggressive trailcykelsegment, så vi taler om cykler som Specialized Stumpjumper EVO, Giant Trance X og Norco Sight, som nu er langt fra den samme ramme, med større cykler, der klemmes ind i Spectral 29, får en helhed nyt kulfiberchassis , der er masser af forbedringer rundt omkring denne cykel, og med en af ​​de mest avancerede geometrier, vi har set fra Canyon, er det sådan, mountainbiking på Beechworth MTB Park lyder som Spectral 27.5 for First lanceret, den kom med en hel flok af funky funktioner, og til sammenligning har denne Spectral 29 opgivet mange af disse funktioner, så vi ikke længere har IPU-headsettet.

Dette skyldes, at Spectral 29's øverste rør er lidt lavere end 27,5-tommers modellen. Er ikke længere behov Kabeltunnelen er også væk, så kabelføringen i nedrøret gennem rammen er væk.

Den indvendige sædekile til justering af sadelpindens højde i stedet har vi en standard ekstern klemme, hvilket betyder, at selve sadeltårnet kan gøres lidt slankere og lettere øvre headsetdæksel for et rent udseende En af de nye funktioner på denne ramme, taget fra den nyeste sender Downhillbike De udskiftelige indsatser til drejebeskyttelsen er drejebolte, så du nemt kan udskifte indsatsen uden at beskadige selve rammen. Dette vil også glæde mekanikerne derude; Spectral 29-rammen bevæger sig også tilbage til en gevindskåret bundbeslagsskal i stedet for 27,5-tommers Spectral's press-fit-system.



Denne cykel får også en ny kædeholderbeskytter. Dette er ikke uligt det, vi så ned til rammen på Stumpjumper, i sig selv er det lidt lettere end den tidligere Spectral 27.5 CFR, og Canyon siger, at den også er stivere.

cykelværktøj

Du finder ud af, at sædeopholdene ikke længere er et todelt design, men faktisk er forbundet med en bro bag sæderøret, og kædestagene er meget mere robuste på denne cykel, Canyon har virkelig fokuseret på at maksimere stivheden af ​​dette nye kulstof ramme. Der er fire modeller i Spectral 29-serien i 2021, med priser, der starter på $ 5.149 for Spectral CF7 og går op til $ 9.399 for CF LTD, nu er alle fire Spectral 29-modeller bygget omkring den samme kulfiberramme, Canyon er bygget til alle legeringsmodeller meget hemmeligholdende, men vi formoder, at de vil blive tilføjet til serien på et eller andet tidspunkt i fremtiden. Den her testede cykel er Spectral 29 CF 8.0.

Prisen for dette er AUD 6,250 plus forsendelse for at bringe det hjem til dig. Med hensyn til sættet kommer Spectral CF 8.0 med en Fox Performance Elite-affjedringspakke, vi har en 36 GRIP2 gaffel foran og en Float DPX2-dæmper bagved en Shimano XT-gruppe inklusive fire-stempelbremser, vi har en DT Swiss XM 1700 hjulsæt og disse er udstyret med en Maxxis Minion-dækkombination med 2,5 tommer i DHF foran og en 2,4 tommer DHR2 på bagsiden bekræftet Vægt til vores mellemstore testcykler, der er monteret slangeløst og vejet med vores pedaler, er 14,4 kg Beechworth MTB Park fuld i historien kan du lugte det, du kan se det, du kan se det se, er dette, jeg så, at det angiveligt er Ned Kellys første hjelm, da han var barn eller andre rygter om, at dette var hans sidste dåse riscreme, før han blev fanget, wow rigtig artefakt, tro det eller ej, Riscreme Glem ikke den kærlighed, du har, og form Geometri er en stor historie om Spectral 29 Canyon er normalt den mere konservative side af tingene, men designerne holdt ikke tilbage på Spectral 29, så vi tilføjede en 64 graders hovedvinkel e foran, som er ca. 2 grader fladere end den eksisterende Spectral 27.5, er den også længere, rækkevidden vokser til 460 millimeter i den mellemstore størrelse, der er testet her, og sædevinklen er også omkring tre grader brattere.



Dette er en effektiv sædevinkel på 76,5 grader, nu taler vi om vinkler. De kan justeres på denne cykel.

Spectral 29 er den første Canyon-mountainbike, der har en geometri-flip-chip placeret i den nederste stødmontering. Når du drejer denne chip til den høje position, hæves bundbeslaget med otte millimeter og hoved- og sædevinklerne med en halv grad, og selvom denne cykel er lidt fladere og længere end 27,5-tommer-versionen, har Canyon den bageste det er relativt kort, det er 437 millimeter kædelængde på denne Bikecheers Captain Wiz Skål, ja, husk, for steaks af gennemsnitlig størrelse er den nye geometri en vigtig faktor i, hvor godt Spectral 29 klatrer, og faktisk er denne cykel i sammenligning med Spectral 27.5 er mere effektiv og har bedre klatreevne.

Positionen fører også til denne stejlere sædevinkel, som hjælper med at centrere dig mellem hjulene og også til at rulle mindre bump på stejle hældninger, da du ikke behøver at gøre det på de stigninger, som vi ikke havde brug for, har mindre gearing på den bageste affjedring. For at nå kompressionskontakten på det bageste stød er jeg mere en sit-and-spin-rytter, så jeg lod stødet stå åbent hver gang jeg kørte off-road. Mick er en mere aggressiv klatrer, så han benyttede den midterste kompressionsposition for at stabilisere det bageste stød.



Det er værd at bemærke, at denne cykel har mere anti-squat sammenlignet med Spectral 27.5, men den er stadig lidt under 100%, og det betyder, at baghjulsophænget stadig er relativt aktiv i stigningerne, du får fantastisk trækkraft og med den større 29-tommer hjul, det klatrer mere forsigtigt over ting sammenlignet med de mindre hjul, nu med den slanke 64-graders hovedvinkel er der lidt vandring fra forhjulet, du skal bare fokusere lidt mere på din vægtfordeling på håndtagene, men alt i alt dette er en ganske lang cykel, så det ser ikke ud til at løfte så meget i stramme switchbacks. Jeg foretrækker sandsynligvis en 30-tand kædehjul, dette er trods alt en temmelig stor touring-cykel, og jeg har fundet ud af, at jeg lejlighedsvis har fastklemt mine pedaler på sten på tekniske stigninger.

Nu klipte jeg dem ikke nok til at bekymre sig om, men når du fandt dig selv, har du kørt rigtig grove tekniske stigninger, og du ville have mere frihøjde, hvis du vrider den geometri-chip i den høje position, får du bare lidt mere jord clearance for denne e klatrer generelt, selvom jeg må sige, at dette er en fantastisk 29er klatringcykel med 150 mm rejse. Du kan se fra parkeringspladsen ved Beechworth MTB Park, det er meget familievenligt. Her elsker jeg dette sted, mens Spectral 29 er en god klatrer, denne cykel handler virkelig om nedkørsler nu med den slanke hovedvinkel og lange frontcenter. Selvfølgelig er det meget hurtigt og stabilt, og i forhold til Spectral 27.5 er denne cykel faktisk hurtigere i nedkørsler, du har tydeligvis bedre stabilitet, jo større hjul der hjælper dig med at rulle over den slags ujævne sektioner af stien, det kræver en selvsikker kørestil at holde De hold dig til de forreste dæk, men det kræver ikke en rigtig over den bedste kørestil, som vi har set fra nogle alt for lange og over de øverste trailcykler på markedet, den anden ting, der hjælper med at holde Spectral 29 under kontrol er virkelig stiv kulstofchassis.

Canyon har lagt stor vægt på denne cykel for at holde den pæn og stiv og lydhør på stien, især omkring hovedrøret, bundbeslaget og store kasseformede kædestænger. Resultatet er, at for en temmelig stor touring-cykel er den faktisk ret præcis og smidig på stien og virkelig meget legende i hastighed, bagenden er ret kort, bundbeslaget er ret lavt og det hugger rigtig godt i hjørner, som stift kulstofchassis kan pinge lidt mere ved lavere hastigheder, især på virkelig stenede stier, så det belønner en mere selvsikker kørestil, og det bliver bestemt bedre jo hurtigere du går. Suspensionen på denne cykel er også meget glat.

Vi har den fantastiske Fox 36 GRIP2 gaffel foran, som giver en masse kontrol og også masser af justering, og baghjulsophænget er rimeligt glat for tidligt. Jeg fandt ikke ud af, at jeg var tæt på fuld rejse, og spjældets luftkammer holdt slakken på 30%, men det gav mig mere adgang til fuld rejse og fik også cyklen til at føles lidt mere livlig, jo dybere på grund af det progressive affjedringsdesign Rammen gik i ophæng, og rammen er kompatibel med spolestød, selvom Canyon siger, at dette kan kompromittere flaskeafstanden selv med denne mindre afstandsstykke indeni. Vi har aldrig brudt bagophænget på Spectral 29 en gang.

Der er meget støtte til store hits på denne cykel, den er ikke så aktiv som noget som Stumpjumper EVO, det er en cykel, der virkelig afkobler dig fra stien, der er lidt mere feedback på Spectral 29, men generelt meget plys, meget blid og fremragende big hit support til større spring og hårdere landinger tak for det, der bringer tæt på vores ride high country test sessioner her i Beechworth anite, hold det op og har en skide god tid at lære denne Canyon Spectral 29 at kende, så tag fat i den Wil det for mig og internettet sammen. Spectral 29 som sagt helt nyt Jeg synes, det er en cykel, som mange mennesker har ventet på en aggressiv 29er trailcykel med lang rejse og vil være meget begejstrede, jeg tror, ​​den leverer på alle fronter, og så er det en bedre klatringcykel end Spectral 27.5.

Det er mere behageligt, det er mere effektivt, jo større hjul betyder, at du kender dig selv Det er en temmelig stor cykel, den er stadig ret snappy og adræt, du ved, det er en let cykelplads på stien, så jeg mener, at mange af disse aggressive store rejsecykler får rigtig stor, virkelig lang og de kan være lidt vage og ja svære at styre e, men det er faktisk en ret let cykel at køre rundt i carbonrammen, den stive carbonramme betyder, at det er lidt sjovere at køre rundt. Jeg tror, ​​at hvis du kører i lavere hastigheder, er du måske en nybegynder, der starter med en type, du måske finder lidt ubehagelig at køre ja, samlet set passer det til et højere tempo på stien, men hvis din selvtillid er på cyklen, vokser det med med dig ja jeg synes den pakke, du får med denne cykel, pengene er utrolige, der er meget få cykler på markedet, der kan matche denne pris. Vi havde for det meste fejlfri erfaring med hele cyklen, der er kun et par mindre fejl som raslende bremseklodser og Shimano XT-kaliberne og sadelpindjusteringen er lidt tung på tommelfingeren, men bortset fra det er det en virkelig valgt pakke, og den er for en pæn cykel ja den er ren, meget ren.

Hvad jeg gerne vil vide, er at du har brugt meget tid med Strive, som nu faktisk nu har samme rejse- og hjulstørrelse som Spectral. Så hvorfor skulle folk vælge Strive over Spectral og omvendt? Som en racercykel bygget tilbragte jeg meget tid med den gamle 27.5 One og 29 One og kørte meget med den.

Jeg har lyst til, at Strive kommer med Shapeshifter-systemet, der virkelig bringer det hele sammen. Det tilføjer sindssyg alsidighed, du ved, at klatre efter en stor cykel er sensationelt. Jeg synes, Spectral er lidt mere tiltalende for en bredere vifte af ryttere ja ja det er meget mere behageligt meget mere behageligt giver dig lidt mere sikkerhedsnet, når du er blind Rider stier eller et sted, du aldrig har været på før Det er bare et pared-down, meget minimalt rammedesign, intet besvær og ja, det er meget nu ja, der afslutter vores anmeldelse af den nye Canyon Spectral 29 2021, hvis du vil læs hele anmeldelsen, da vi inkluderede linket i nedenstående artikelbeskrivelse, det tager dig til flowmountainbike.com.

Den fulde anmeldelse på denne cykel har mange flere detaljer om rammedesignet, geometrien og vores erfaring med at teste denne cykel i Beechworth Mountain Bike Park. Klik på dette link, så bliver du taget til den fulde test af denne cykel her. Skål fyre, vi håber, at du nød Ride High Country Test Sessions.

Det er en ny ting for os, så lad os vide dine tanker i kommentarerne, og hold dig opdateret, da vi er ved at køre på en ny cykel til High Country tak for at se jubel opmuntrer folk, og hvor går denne cykel nu, det skal enten være efter Victoria tilbage med Wil eller op til New South Wales med mig. Giv din stemme i kommentarerne nedenfor, det kommer med mig, giv os tommelfingre, hvis du har haft glæde af artikeltags, og abonner på vores YouTube-kanal, hvis du ikke allerede har gjort det. Best of Three Cheers, Us let it be Best of Three Best of das ree det kommer tæt på meso.

Åh pizza. Ooh Flylook, hvis du virkelig vil vide, hvorfor vi kan lide Beechworth så meget, det hjælper, åh der er ikke en sky bag det, det bliver godt, dette er en gammel cykel, der blev stukket mit lår af en bi for et par uger siden og du føler bare ild på én gang, hvad kan jeg sige, hvorfor er han så langt fra vandet, skal vi bringe ham tilbage, hvorfor er du så langt fra vandvennen, hvis vi bringer ham tilbage, skal du ikke bekymre dig, min ven skal ikke bekymre dig, Skildpaddevenner? Åh gud

Er Canyon spektral enduro eller trail?

Canyon'sNySpektral29 Har stor cykelevne og lille cykelfølelse. Det er ny cykeldag klCanyon. Denne gang er det en ny 150mm 29ersticykel, denSpektral29. Dette er en større hjulversion af brandets populære 27.5Spektralog som du vil lære, en legende og livligsticykel, der også er en morderværdi.1. december 2020

Spor: Velkommen tilbage, smukke mennesker. Jeg er Trail Bike Blake, men du kan kalde mig TBB for kort. Enduro: Velkommen tilbage, smukke mennesker, jeg er Enduro Bike Blake.

Forresten nikker du mine ord, mand. Spor: Disse er mine smukke mennesker, ikke dine. Enduro: Nej, start ikke.

Spor: Bevis det. Enduro: Hvis denne fyr ikke var der, ville jeg have gjort dig ondt. Trangel: Hej.

Jeg er din trail-engel, men du kan kalde mig kort for Trangel. Vi har to forskellige cykler. Du prøver at definere dig selv på bjergstierne.

Nogle af os er forvirrede over, hvad en trailcykel er, og hvad en enduro-cykel er, så takket være vores venner på Commencal gav de Trail Blake, Meta TR 29 og EnduroBike Blake, Meta AM 29. Det er tid til at definere, hvad disse to cykler handler om. Hej, dette er din trail engel.

I dagens procedure måler vi de to blakes på tre baner, en op ad bakke, en sti-løkke og en ned ad bakke. Lad os starte med en op ad bakke. Hej folk. Trail: Hej.Enduro: Hej.Trangel: Er du klar? Trail: Jeg er klar. Trangel: Trail Bike, er du klar? Fordi du går først. Trail: Ja. Trangel: Okay.

Store. På dine mærker, klar. Er du klar til Enduro Blake? Enduro: Ja, jeg er klar.

strålende cykler anmeldelser

Trangel: Tre, to, en, gå. Du ser faktisk også godt ud. Spor: Dette er hårdt arbejde, dette er hårdt arbejde, jeg får se, hvad Enduro Blake har, kan jeg? Tager tid.

Nej, her er det. Du ser død ud Du ser absolut død ud.Enduro: Jeg er død. Jeg er død. Spor: Jeg har 3.12. Hvad fik du? Enduro: 3.93. Trail: Okay. Føles okay? Enduro: Nej. Trangel: Find enduro-løb i stedet for lange, vanskelige ture.

Der er overgangssektioner, der også skal drives som forbindelsesled, men som du ikke har tid til. Perioderne i sig selv er for det meste ned ad bakke og altid på meget teknisk terræn. Enduro-cykler er i det væsentlige tunge eller bjergrige banecykler, der er krydret for de brutale raceforhold.

Enduro-cykelens geometri er designet til nedkørsler. For eksempel har Meta Bike Mountain en 63,63 graders hovedvinkel for selvtillid, når den peger ned ad bakke gennem stejle og uslebne stier, og en klatrevenlig 78,5 graders sædevinkel for at holde kropsvægt mellem de to hjul.

Kombiner denne geometri med en Burly Fox 38 mil gaffel, en Shimano XT 1x12 gearkasse med et enormt gearområde på 500 10% og en stærk bremseankerkraft fra Shimano XT4 Pop-bremser, og du har et forbandet godt våben til enduro racing og - Drive. Denne udfordring er en trail loop, der består af kraftige stigninger, nedstigninger, spring og alt andet. Vi vil sætte begge ryttere og deres udstyr igennem deres skridt.

Er du klar, Trail Bike Blake? Spor: Jeg er klar, Trangel. Jeg er klar. Trangel: Tre, to, en, gå.

Spor: Jeg er færdig. Det var mudret. Snot kom ud overalt.

Røde. Åh, det var mudret. Okay.

Trangel: Enduro Bike Blake, er du klar? Enduro: Jeg er færdig, min sporengel. Trangel: Tre, to, en, gå. Enduro: Udført.

Det er hårdt arbejde. Dude, opsvinget er virkelig nu, broder. Spor: Det er det, mand.

Enduro: Jeg kan stadig smage blodet fra det i min mund. Det var så mærkeligt. Spor: Også mig, mig også, fyr.

Det var svært. Enduro: Det var så, så mærkeligt. Temporal? Spor: Temporal? Enduro: Jeg har ingen tidspunkter.

Spor: Vi ved det ikke, ikke? Trangel? Enduro: Trangel. Trail: Trangel. Trangel: Mine herrer, ja, I arbejdede begge meget godt, men det hele afhænger af tiden, ikke? Trail Bike Blake, du gjorde det i 43.56.

Trail: Dette er en god tid, dette er en temmelig god tid. Det er ret godt. Trangel: Enduro Bike Blake, du gjorde det på 45 og 2 sekunder.

Enduro: Det var svært. Trangel: Du var langsommere. Enduro: Det var svært.

Trangel: Det var svært. Ja. Se på dig, godt klaret.

Alt er ikke tabt endnu. Enduro: Bedre held næste gang. Trangel: Hvil lidt.

Enduro: Ja. Vi fortsætter. Trangel: Sporet mellem cyklen er mellem XC-cyklen og Enduro-cyklen, balancen perfekt til at komme af og på, men den fløjter lykkeligt gennem fladere terræn uden at føle sig sløv.

Meta TR har en klatrende, venlig havvinkel på 78,6 grader og en afslappet 64 og en halv grad af styrevinkel. Den alsidige Shimano-transmission er lige så hjemme på teknisk krævende stigninger, som når den bomber gennem ujævnt terræn.

Takket være gaffelophæng. Den har den store gamle gaffel 36 foran og en svømmedæmper bagpå. Når du er på tur, sørger de to-delte XC-bremser og de større skiverotorer for kontrol.

Trailcykler er ikke længere så rykkede som XC-cykler, men ikke så afslappede som en enduro-cykel. Virkelig er MTB'en for alle, men det er også værd at bemærke, at nogle trailcykler følger den geometri, som enduro-cykelenden af ​​spektret foretrækker. Andre læner sig også mod XC-siden.

Er du klar, Trail Bike Blake? Spor: Jeg er klar, Trangel. Trangel: Okay, i tre, to, en, gå. Trail: Dette er mit løb.

Lad os se, hvad Enduro Bike Blake har. Trangel: Enduro-cykel, er du klar? Enduro: ja. Trangel: I tre, to, en, gå.

Enduro: Tilbage til Trangel. Giv os tidene, mand. Trangel: Mine herrer, tiderne, I kender dem ikke, ikke? Enduro: Nej

Trangel: Trail Bike Blake, du gjorde det på 1 minut og 12 sekunder. Ja. Trangel: Godt gået.

Det var godt. Godt klaret. Temmelig hurtigt.

Enduro Bike Blake, du gjorde det på 1 minut og 9 sekunder. Ja, undskyld. Alligevel-- Der er en cykel, vi går glip af.

Gør. Du ved hvad det er. Det er sammenstødet. Hvis du er på udkig efter en kraftfuld, dygtig og alsidig cykel, men ripningen er vigtigere for dig end racing, bør du helt sikkert vælge en cykelpark shredder frem for en enduro racercykel.

Jeg vil forhindre regningen. Tjek dette. Dette er det helt nye design Commencal Clash med ny geometri og ny kinematik.

sadelsår

Denne cykel kan håndtere alt: Enduro, ned ad bakke, cykelparker, kølede forlystelser, endda nogle tekniske stier med lethed at køre. I modsætning til de to andre cykler, der er 29ers, er dette en 27,5, og denne ting er et udyr.

Når vi taler om udyret, er rejsen på denne front 180 mil rejse med denne Fox 38. På bagsiden er denne Fox DHX2 med 170 mil rejse. Højttaler 1: Tilbage til dem, to idioter. Tog: Jeg fortalte dem mine ord. Enduro: De er mine smukke mennesker. Tog: De er mine smukke mennesker. Enduro: Mine smukke mennesker. Tog: Stop det. Enduro: Mine smukke mennesker. Stop det. Trail: De ved, at de er mine-- Enduro: Mine smukke mennesker. Trail: Kom nu. Nogen taler til mig.

Disse er mine smukke mennesker, og du er bare der - Enduro: De er mine smukke mennesker. Tog: Stop bare med at prøve. Enduro: De er mine smukke mennesker. Tog: Lad os ikke være enige, okay? Enduro: Ja, okay. Trail: Perfect. Gå videre. Dette er trail versus Enduro. Trail-cyklen er perfekt til lange episke eventyr, hvor stierne er blide og flade.

Du skal øge din hastighed. Du kan pedalere. Du har mange stigninger.

De er gode på stigningerne. Når det kommer til knurrede stier, er disse ting i stand til. Jeg kan løbe ned med nogle knudrede ting og ikke behøver at bekymre mig om at have kørt undercyklen.

Når det kommer til større spring, er det måske lidt mere for denne fyr. Enduro: Det er perfekt. Enduro-cyklen.

En duro-cykel, når det kommer til knudrede alpine stier, er denne ting super i stand til store, lange nedkørsler. Du kan stadig klatre op til toppen med lethed og stadig gøre det, men når det kommer til store spring, er dette - du vil ikke føle dig underudfordret. Denne cykel kan tage et helvede meget.

Jeg fortæller dig hvad, dette sammenstød, Blake, er uvirkeligt. Spor: Åh ja. Jeg synes, han er superlig, broder.

Enduro: Super steezy, bro. Vi vil se smukke mennesker senere. Trail: Pop det. Enduro: Kom, min, fyr.

Smukke mennesker er mine. Trail: De er mine. Enduro: Nej. Trail: De er mine.

Du er ikke engang der. Der er ingen der. Der er faktisk ingen der.

Jeg taler bare med forbanden mig Enduro: Hej. Trail: Åh, han er tilbage. Gå væk.

Han er væk. Vi ses senere, dejlige mennesker.

Kommer Canyon spektral slangeløst?

CanyonlevererSpektralAL 6.0 med monterede indvendige rør, men både fælge og dæk errørløsparat.11. sep 2019

Hvis du ser mange GMBN-artikler, hvor mange gange har vi sandsynligvis fortalt dig, at tubeless er bedre? Det er lettere, og du får ikke så mange flade dæk, ja i denne artikel skal vi derude, og vi skal bevise det. Vi ser, om det er lettere, og du får færre punkteringer med nogle test. Så lad os komme i gang med det samme.

Så hvis du ikke ved, hvad slangeløs er, er det dybest set, at du giver op på slangen. Du har brug for noget tape, du har brug for din ventil, noget tætningsmiddel, bundt det sammen med dit hjul og dæk og hej presto! Du er slangeløs og klar til at gå. Hvis du vil vide, hvordan du gør det, har vi en komplet og dybtgående artikel, der viser dig, hvordan du gør det.

Men lad os komme til det første eksempel. Først er slangeløs lettere. Lad os bare bevise det i den skala, jeg har lagt her på min super lette kulstof FSA-kant.

Derefter tilføjer vi dækket. Okay, så det vejer 1.615. Og endelig kommer vi til det indre kar på.

Så til denne opsætning kommer den ind på 1.855. Lad os nu tage dette rør af igen. Vi vil sætte ventilen i selve fælgen.

Hvis jeg kan finde ventilhullet. Jeg sætter bare dækket ind. Så lad os nu tilføje 100 mils rørløs fugemasse.

Det bringer mig til denne linje her. Okay, så det var det sidste stykke af min fugemasse. Jeg har 100 mils i det, det er den rigtige mængde pr. Flaske, og den vejer 1,74 kg.

Det er hele 100 gram lettere. Mythbust One færdig, fordi tubeless er lettere. Okay, så vi har bevist, at den rørløse opsætning sparer 100 gram pr. Spar.

Men hvad betyder det egentlig på en cykel? Fordi du vil spare noget rotationsmasse. Rotationsmasse er den masse, der faktisk altid bevæger sig, så ting som dine hjul har den største effekt der. Nå, det vil sige som selve rammen eller endda chokket på cyklen.

Men hvordan påvirker det dig, når du kører? Lad det siges, at en rotationsmasse kan gøre op til tre gange så meget som denne stationære masse. Så vi har lige sparet 100 gram, så tre gange så meget. Vi har sparet 300 gram, og så har vi to hjul.

Vi gemte 600 gram til en ret simpel og nem opgradering, der ikke koster dig for meget. Nu gøres alt dette med formlen for inertimomentet. Hvis vi har forskere, vil vi gerne have, at du skal bevise det.

Vi har ret, eller endda hvis vi tager fejl. Du kan give os besked i kommentarfeltet nedenfor, så markerer jeg dit arbejde. Så vi lærte, at tubeless er lettere, du har mindre rotation og vægt, men hvad med os? Jeg vil virkelig vide, om du får færre punkteringer? Så lad os teste det.

Fordi jeg har hjulet i jiggen. Jeg tager mit værktøj her, det er en torn. Vi skal stikke dækket og sætte et hul i det og se om det forsegler.

Så er du klar til dette? Tre, to, en og jeg får mine værktøjer til at trætte. (Hvæsende lyd) Okay, du kan høre luft komme ud. Lad os vride det og forhåbentlig forsegle det.

Okay, vi får fugemassen ud. Ingen luft undslipper. Så det beviser fugemassen, rørløs opsætning gjorde sit job.

Hvis du nu havde et rør i dette hjul, ville det være et spil, hvis du gennemboret init, da du ikke ville være i stand til at forsegle røret. Luften ville slippe ud, og din tur ville være forbi. Det er et andet kryds for rørløse.

Okay, så fortsæt, vi får en vare i dækket. Lad os tale mere om en indvirkning og noget som en slangebid. Se nu hvad der sker, når du får en slangebid, hvis du har din indflydelse, jeg tager min hånd som et eksempel, og det går lige ind.

Det går gennem dækket og rammer røret på fælgen. Nu er denne indvirkning, fordi den kombineres mod to ting, og røret er midt i det, er røret faktisk klemt, og det er det, der forårsager slangebid. Disse to små små huller, næsten som slangetænder, ha jeg gik selv ind i det rør, og det forårsager et fladt dæk.

Nu med tubeless, fordi du ikke har et rør i, får du ikke disse slangebid. Det er en anden grund til, at du vil køre slangeløs, og selvfølgelig betyder færre uheld mere ridetid. Da du har bedre punkteringsbeskyttelse med det rørløse system, betyder det igen, at du faktisk får mere greb.

Og med det mener jeg, at du rent faktisk kan blive deprimeret, for hvis du tænker over det, vil du have mere pres, når du betjener et rørsystem. Fordi du ikke vil komme virkelig hårdt igennem og få en slangebid, eller hvis du ikke vil have noget at komme ind i dækket, skal jeg lægge lidt mere pres på, men fordi du slipper af med de to problemer med slangeløs system, kan du frigive lidt pres. Nu taler jeg ikke om et stort beløb her.

Jeg taler om to, tre, fire PSI; det hele kommer ned til et lille eksperiment, fordi du ikke ønsker, at dækket skal rulle eller endda bøje under dig. Så tag dette dæk med en knivspids salt. Eksperimentér lidt.

Tag noget PSI ud. Du får mere greb, hvilket betyder, at du vil være i stand til at køre svingene hårdere, og du vil være i stand til at tage et par pauser senere. Hvilket igen betyder, at du bliver hurtigere og har mere sjov.

Okay, så til vores femte og sidste test har jeg to? Hjul her. Fælge er identiske, dækkene er identiske, og trykket indeni er identisk. Den eneste forskel er, at denne har et rør, og dette, ja, det er rørløst. Jeg laver en lille trykprøve for at vise dig, når de faktisk deformeres under tryk.

Så når jeg klemmer denne med røret, kan du faktisk føle, at det er ret svært at deformere dækket. Når jeg tager mit slangeløse dæk, er det faktisk lidt lettere at deformere det dæk. Bare fordi du ikke har slanger, betyder det, at der er behov for mindre modstand for faktisk at deformere dækket.

Det betyder, at du kompenserer for bumpene lidt mere og raser i et langsommere tempo; det giver dig bare en jævnere tur. Dette er ikke så mærkbart for langt størstedelen af ​​chauffører. Men når du kører på højeste niveau, hjælper hver lille fordel virkelig med at fortsætte, nogle fakta om hvorfor du vil gå slangeløs. Hvis du vil se flere artikler fra GMBN, så abonner på dem, så du ikke går glip af mere.

Klik derefter der for at gå Tubeless og klik dernede for at indstille dit dæktryk. Hvis du har fundet denne artikel nyttig, kan du dele den med en ven og give os en tommelfinger b-up ligesom. Skål!

Gør Canyon gode cykler?

Canyon cyklerbetragtes som nogle af de bedste indstillinger på markedet og tilbyder i højere grad komponenter end de fleste mærker til hvert prispunkt, stort setlavetmuligt takket være det tyske mærkes direkte salgsmodel.

Nøglen er at bede filmskaberne efter hvert skud om at se skuddet hundrede dollars amerikansk og kløften beskriver det som en fænomenal ltrail cykel uden ekstra squishy bits, heldigvis har de en squishy bit i form af ansr suntour xcr gaffel foran med 140 mm rejse tilføjet inden vi kommer ind i specifikationerne, skal vi tale om nogle rammedetaljer nu, da du forventer, at rammen er relativt enkel, men Canyon har indbygget intern og ekstern routing, den bageste bremselinie er ekstern, og alt ellers går ind i rammen. En ting, jeg dog vil nævne, er, at den bageste bremsehusstyring, den første tættest på hovedrøret, faktisk er ret langt tilbage, og det skaber en stor kabelsløjfe foran på cyklen bortset fra at få rammen til at se ud ret skarpt, der er masser af plads til et 2,6-tommer bredbåndsdæk, og den dybtrækede ramme ser bestemt aggressiv ud.

Lad os tale om de komponenter, der er efterladt af Stoik, og en ting er sikkert, at specificere en 1100-klar-klar hardtail nu kan ikke være let, da du kan forestille dig, at der er et par ting, der kan gøre. Du vil måske opgradere noget, du ved dette er den cykel, du vil beholde et stykke tid, det første, en dropperpost er at spare nogle penge på Stoic 3, kommer ikke med en droppost, og du kan gå et sted Find noget som dette mellem 100 og 200 Måske tage i regnskabsprisen på cyklen. Nu er den anden ting, der bruger et Shimano Dior 10-trins drivsystem, ikke noget galt med at have 10 gear i stedet for 11 eller 12, men kassetten, de har angivet her, er en 11 til 42, som nu er en meget mindre rækkevidde end mange? en ting af andre cykler, som du ikke behøver at skifte et stykke tid, er, at denne cykels dæk er plettet med gode dæk, den har en svale Hans Domf i baggrunden, der er et alsidigt udvalg af følsomme hurtigt rullende dæk og en burly Mary foran, begge i en blød og grippy loftblanding, og disse er monteret Toalex fælge med en indre bredde på 30 millimeter. Vi vil tale om disse hjul senere i anmeldelsen, men det er en ret god opsætning betyder, at geometri fremad, den stoiske 3 får en 65 graders hovedvinkel, nu er dette den samme ramme til alle de teoiske modeller, og de har alle den samme geometri, der er slapere styrevinkler ved hardtails, og der er stejlere, men husk canyons beskrivelse af cyklen, den skal gøre alle mulige ting, så den har en grov hovedvinkel, så en officiel måde at beskrive er, at hovedvinkler gør stort set alt, hvad vi gør med det har alle cykler en 75-graders sædevinkel, og 29er-versionerne har en bageste trekant på 428 millimeter, og hvis du vælger en størrelse, der leveres med en 27,5-tommer hjulbue, krymper den til 418 millimeter.

Temmelig korte intervaller starter ved 380 millimeter, men ved t Den anden ende af spektret strækker sig ned til 505 millimeter. Dette er en mellemstor testcykel, og den sidder på 455 millimeter, så mange cykler er svære at få lige nu, og hvis du går til Canons hjemmeside og husker, at dette er en postordercykel, finder jeg kun to stoics, den første er, at denne stoiske trekløver er elleve hundrede dollars amerikansk, og den vejer 32 pund og to ounce okay, det er nok om geometri og alle de dele, der kommer med, lad os tale om, hvordan det kører der, du har det, det er detaljerne til canyon stoic hvordan man sætter denne ting på, det er en hardtail, så det er ret let, men der er et par ting at nævne, den første er, at suntourgaffelen ikke har et anbefalet luftbord på bagsiden af ​​gaffelbenet, så lidt prøving og fejl, se hvad jeg sagde luftforsøg og luft åh, det er smart smart, så let omkring stødpumpen, det sætter det helt sikkert op, hvor det skulle være, men det er en proces, den anden ting at nævne, det kommer med store dæk og fælge disse 30 millimeter widealex fælge og disse Schwalbe-dæk, det er samagic mary foran, sæt dem slangeløst på stierne, og du er klar til at gå først, du har denne cykel til Bringing toppen af ​​stigningen, hvad var det? Det er en hardtail, så jeg mener, det føles forbandet effektivt. Jeg ville ikke ønske, at drivlinjen havde en meget bredere rækkevidde, da det er en 11 til 42 kassette, og det plejede at være fint med os, men jeg antager, at vi bare er, jeg tror, ​​vi er med disse Widerange-kassetter alt blødere, godt, vi havde to foran.

Denne cykel er en fem, så nøjagtigt, det tager kun en derailleur, men for en ny rytter, ja jeg mener, især når du har nogle store stigninger, hvor du bor, når en ny rytter kunne se, at du vil have større rækkevidde, så dette kan være noget, du vil medtage i cykelprisen, yderligere $ 100 for en kassette med nogle større gear, kløftens geometri går ned ad vejen med ting, der ikke er super stejle og ikke super slappe, når du træder på denne ting det føles ikke som en langrendsløb hardtail, ingen tvivl om det, men det bevæger sig bestemt mere end noget som growler gør, og jeg tror, ​​det kommer virkelig, afhænger af cykelens geometri, det føles mere som en almindelig mountainbike og ikke noget, der kun er rettet mod nedstigning, så måske ikke noget, der blæser, men det får dig lige til toppen af ​​opstigningen, og jeg antager, det er det. Cykel handler om at få dig derude til at have det sjovt i det kuperede terræn, en dropper post ville naturligvis hjælpe, men jeg mener, det er som en hardtail fra 1100 mig betyder hvad vil du, du kan ikke have alle ting, så alt er sådan? hårdt er det, du ved, det er ikke helt rigtigt, um den ene ting, jeg vil nævne, at disse dæk er fantastiske på vej ned, men de hjælper bestemt ikke cyklerne, fordi de var på vej op, vi klatrede ned brandvejen følte cyklen bestemt, at det var Inmolasse, du ved, ikke den hurtigste rullende ting derude, men jeg mener, at denne ting bare er beregnet til at få dig ud derfra og til toppen af ​​Kom op ad bjerget og have det sjovt du kommer helt sikkert til toppen af ​​stigningen, hvad er historien, ja Canyon bygger stoicien som en progressiv hardtail, men de siger også, at den er god til mange forskellige ting, fra trail ride op til snavspring, som jeg mener er en ret bred vifte af ting, og på stien fungerer cyklen rigtig godt i mange indstillinger, så hvis hastighederne ikke er høje, er der ikke noget galt med geometrien eller Sun Tour-gaffelen, som vi vil tale om senere, gaffelen fungerede faktisk ret godt, um, når tingene bliver hurtige og grove, kan cyklen ikke følge med w med noget som growleren føles det bare lidt mere nervøst, men hvis du leder efter noget mere traditionelt, og dine stier er mere ens end det gode i disse indstillinger, kan noget som det stoiske måske være hurtigere end growleren, selv dig ved, især når det er glat på nedturen, fandt jeg gaffelen noget hård som du siger, dette er god affjedring, fordi det er en 1100 cc cykel, eller siger du? Det er en varesuspensionsperiode, jeg mener den første, det er indlysende, hvis du har kørt en højere gaffel, hvis du har kørt noget som Fox Rhythm-gaffelen eller Z2, er det ikke, at det ikke er så meget billigere end disse ting og det er fint, det får dig derude og for mange ryttere, der ikke stopper dem dæmperen, syntes jeg det var ret kontrolleret for at være ærlig, jeg vil sige, at der var tidspunkter, hvor det føltes lidt mere, end jeg ville have kunne lide, det føltes ikke som om det bare glattede sig gennem dets mere som at rejse gennem rejsen, hvilket ikke er ideelt, men generelt mener jeg ikke, at denne gaffel holder mange mennesker tilbage vil, for at være ærlig, selvom du bruger en unbrakonøgle til at sænke denne sadel lyder stadig som cyklens styrke er glattere, terrænet er lavere, ja, og det er ikke rigtig en overraskelse, for at være ærlig, det er en cykel, der bare elsker den slags ting, det er virkelig sjovt at skære gennem træerne, vi har et spor, som vi testede disse cykler på, og det er blevet frisk ombygget eled, så det er ret glat, og det føles som om du er på en speedercykel gennem træerne, det er ret hurtigt og i den indstilling mener jeg, at jeg havde en masse sjov på cyklen, jeg ville have baghjulsophæng og bedre bremser og større gear rækkevidde efter dig ved ja? Det gør jeg, men jeg får ikke nogen af ​​disse for 1100 dollars. Så når jeg har elleve hundrede dollars, synes jeg, jeg er ret begejstret for, at jeg taler om komponenterne nu.

Hvad er nogle af højdepunkterne i denne spikes build, som jeg tror vil være den største højde for mig? hjul og dæk combo fra starten denne ting kommer med disse Alex fælge med en indvendig bredde på 30 millimeter, der er mange billige cykler derude, der kommer med disse små pennypinner dæk, og det er ikke godt, det giver dig ikke supporten du har brug for, især til en cykel som denne, der kunne gå til snavshoppene, kunne bruge meget tid på at knuse beboerne på pumpesporet øh og igen er de dæk, der følger med det, virkelig rigtig gode schwabetires, ingen grund til at ændre dem indtil de slides af den anden ting, stønner jeg lidt om rækkevidden af ​​den 10-trins drivlinje, måske er jeg bare nødt til at lave flere kneb og lunger eller noget lignende, selvfølgelig er det lidt i forhold til disse ting klumpet, men når du klemmer padlen det går lige ind i midtergangen, og jeg har aldrig haft problemer med det, så jeg tror, ​​det er en anden stor positiv ting ved, hvad nogle af de ting, du ikke var helt som fan af de to gode ting, er dette bånd? Jeg har gået over dette et par gange, men jeg formoder, at nye ryttere, især dem, der kan lide at træde på toppen af ​​bakken, ikke vil være i stand til at køre på en kassette med bredere rækkevidde, hvis du bare køber denne cykel til at have det sjovt på At have pumpesporet og snavs hopper godt, så mener jeg, hvem der virkelig holder af, men en længere rækkevidde vil gøre dit liv meget lettere, de andre bremser igen en anden billig cykel med harpikspuder og rotorer, der følger med dem Pads passer, du ved disse ting koster penge, og de er nødt til at prøve at spare penge med de specielle syv hundrede dollars bare for at træffe det rigtige valg, jeg har prøvet så hårdt, men sagen er, at bremserne er lavet med de harpikspuder, folk er sikre på, at de er støjsvagere, jeg får det, og de er billigere, men dette er en anden opgradering, du måske vil gøre med et andet sæt metalbremseklodser og mere osv. Diverse rotorer, så elleve hundrede dollars, det er den billigste cykel, vi har her Sarah, men det betyder ikke nødvendigvis, at det er en god v alt for at inddrage hjulet og de ændringer, jeg talte om, er den dyreste en dropper-post. Jeg synes, det er et must see for mig personligt um du kan finde dropperposts online mellem 100 og 200 afhængigt af hvad du beslutter, så lad os kalde det $ 150 for den anden ting, du vil have, jeg har en anden patron på bagsiden, om en anden hundrede dollars for en bred vifte kassette, og det får cyklen op til 1.350 give eller tage lidt afhængigt af hvor du kan finde disse dele og ærligt når du foretager disse ændringer ser du ikke rigtig meget andet, hvad du har brug for at ændre i tror du ville være temmelig tilfreds med denne cykel, og ja jeg ville tro, at denne ting er rimelig værdi for pengene.

paleo bivirkninger

Det er tid til at tale om fordele og ulemper. Lad os starte med de gode ting. Ja, vi starter med det positive først, og det store for mig er, når du kan få det på glatte, udfordrende off-road kurser, hvor sving og pumpefærdigheder spiller ind.

Jeg synes, denne lille cykel er en eksplosion på steder som dette, manglen på en pipette p bortset fra den stramme gearing og tvivlsomme bremser, de forsvinder slags ind i cykelens samlede ydeevne, hvilket handler om at have det sjovt, disse ting rejser sig mindre og cyklen gør bare en god tid Hvad med nogle af de ting, som du ikke er fan af ved denne cykel, der er virkelig kun én ting her, du ved, det er ikke cyklen til dig, hvis du er på udkig efter en hardtail og de fleste af dine stier er stejle og ru og bølle, du ved, det er en hardtail på indgangsniveau, men geometrien er gratis, og geometrien kan gøre denne cykel meget mere i stand end den er, men hvordan den passer, er dette ikke cyklen til dette ujævnt terræn: denne cykel til fladere terræn til glattere terræn og for flowiertrailsalles lige, vi er næsten i slutningen for at opsummere, hvem denne cykel er, så bygger Canyon denne ting? Jeg er klar til alt, fra pumpespor til trailrides til snavshopper, selvfølgelig i moderation, og ja, jeg er enig, det er en blast med alle disse ting s andi min sarah cyklen koster mindre end ved tim hortons i en måned, og det er meget sundere for mig og meget sjovere, der er ting at forbedre, og det kan du gøre, når du er klar, når du er der, og når terrænet kræver det, men indtil da for den tid $ 1.100 Jeg mener, jeg har svært ved at fejle denne ting, når jeg leder efter en cykel, som du bare kan tage på mountainbike på. Stoic 3 er en rimelig valgfri ret, det er det for den meget hvide canyon stoiske 3. Jeg synes det er forbandet godt en god tid, og det er bestemt god forretning, abonner på kanalen, så du ikke går glip af flere anmeldelser af cykelture, fordi der er meget mere at komme, og vi ses næste gang

Kan kløften spektral klatre?

Med sine grippy MAXXIS Minion-dækSpektral29 er ikke en opadgående raket, men for hvad detgør, detklatrerfremragende. Hvis du lægger større vægt på effektivitet i op ad bakke, bør du se nærmere påCanyonNeuron, som vi også har testet.1. december 2020

Hvordan stræber kløften op?

Iklatringtilstand forlænger fjederen og forlænger forbindelsen, hæver cykelens BB, skærper hovedvinklen, ændrer suspensionskinematikken og begrænser rejsen til 135 mm. Svirp Clack-håndtaget på stangen, og cyklen sænkes ned i nedadgående tilstand, når gasfjederen forkorter.17. jan Dec 2019

Kan du sætte et spolestød på en canyonspektral?

Mens cyklen var designet omkring en luftfjedretstød,Canyonsigerdet vilfungerer fint med enspoledog nogle storespolestød vilafstå fra rammens vandflaskeafstand. Gå over tilCanyonhjemmeside for yderligere detaljer og specifikationer for byggesæt.1. december 2020

Leveres Canyon-cykler med rørløse ventiler?

Det gør de ikkekommeOpsætningrørløssom dekommemed Conti men dekommermedventilerså alt hvad du behøver er dæk og fugemasse. Du har også brug for detventiler.3. mar 2018

Er Canyon-cykler fremstillet i Kina?

Canyonrammer erproducereti Asien, hvor virksomheden siger, at det har et team, der udfører en 'kvalitetsstyringstest'. Når rammerne er sendt til Koblenz,Canyonudfører en anden kvalitetstest. Hvercykelhar tre stregkoder, med to på rammen og en på gaflen.13. sep 2017

Hvor sendes Canyon-cykler fra?

Canyon-cyklervil væreafsendtud af brandets Chino, Californien-baserede lager, mens selskabets nye amerikanske hovedkvarter opererer fra Carlsbad, Californien.

Er canyon spectral en årets cykel?

Canyon Spectral CF 8.0 er en af ​​vores Årets cykler i 2019. Hvis du vil læse anmeldelser af de andre deltagere og de kategorier, der er testet på tværs af landevejscykler, bjerg- og damecykler, skal du besøge vores årets cykel-hub-side. Ud over den ekstra rejse kører 2019 Spectral den tidligere model 2.6in dæk til en mere 'normal' 2,4in bredde.

Hvad gør canyon spectral al 6.0 speciel?

Den model, vi har testet, er Spectral AL 6.0 - den højeste specifikationsmulighed med legeringsrammen. 2019 Canyon Spectral AL 6.0 er en flot trailcykel. Den forreste del af Spectral er helt solid, stort set takket være den geniale Fox 36 gaffel. Hvad gør det specielt?

Hvor kan jeg teste den nye Canyon spectral 29?

Før den offentlige lancering sendte Canyon os en ny Spectral 29 CF 8.0, som jeg først installerede og kørte på lokale stier, før jeg bragte den over til Beechworth i det victorianske højland for at teste sammen med min overvældende kollega, den fantastiske Mick Ross.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Hvordan man cykler på tværs af crunches - bæredygtige løsninger

Hvordan krydser man cykelknaser? At lave en cykelknas: Lig dig ned på ryggen. Bøj dine knæ og plant dine fødder på gulvet med en hoftebredde fra hinanden. Stiv dine mavemuskler. Løft dine knæ til 90 grader, og hæv din overkrop. Udånder og drej din kuffert, bevæg din højre albue og venstre knæ mod hinanden. Inhaler og vende tilbage til startposition.Undånd.26 sept. 2019 г.

OL kvinder cykler - hvordan løser du det?

Hvad er de 4 typer cykling i OL? Der er i øjeblikket fire cykeldiscipliner på det olympiske program. Mountain Bike. Læs mere. Vejcykling. Læs mere. BMX. Læs mere.Spor cykling. Læs mere.BMX Freestyle. Læs mere.

Billige pendlercykler - holdbare løsninger

Hvor meget skal jeg bruge på en pendlercykel? Når du køber nyt, er 500-1.500 dollars det optimale interval for en god pendlercykel. Alt under 500 dollars vil ikke være egnet, fordi det ikke er holdbart nok. Kvaliteten af ​​dets komponenter vil være lavere, og den vil være meget tung.

Gore cykelhandsker - holdbare løsninger

Hvorfor bruger ikke cyklister pro handsker? For det første: nogle cyklister bær ikke handsker. Dette kommer virkelig ned på personlig præference. Nogle mennesker kan ikke lide at dæmpe styrets følelse og vil have et tæt greb uden ekstra stof. Og nogle mennesker vil bare se så dårlige ud som Tom Boonen og er parat til at udholde forfrysninger for sagen.

Cykling og parkinsons sygdom - praktiske beslutninger

Er cykling god for Parkinsons? At køre på en indendørs cykel tre dage om ugen ser ud til at reducere Parkinsons symptomer markant, ifølge en ny undersøgelse offentliggjort i Lancet Neurology. 12.09.2019

Specialiserede mtn-cykeldæk - hvordan man beslutter

Er specialdæk gode? Grebet på Specialized Butcher GRID 2Bliss Ready-dækkene er meget godt, ikke det bedste derude, men i betragtning af at de kun er $ 60 MSRP, tilbyder de masser af greb til evigt øre brugt. Med hensyn til holdbarhed har de overlevet ethvert Maxxis-dæk, jeg nogensinde har ejet.