Vigtigste > De Bedste Svar > Kulhydrater - besvare spørgsmålene

Kulhydrater - besvare spørgsmålene

Hvad er dårlige kulhydrater at spise?

14 fødevarer, der skal undgås (eller begrænses) på lavt niveauKulhydratKost
  • Brød og korn. Brød er en basisfødevarer i mange kulturer.
  • Noget frugt. Et højt indtag af frugt og grøntsager har konsekvent været forbundet med en lavere risiko for kræft og hjertesygdomme (5, 6, 7).
  • Stivelsesholdige grøntsager.
  • Pasta.
  • Korn.
  • Øl.
  • Sødet yoghurt.
  • Juice.



Kulhydrater er meget kontroversielle i disse dage. Diætretningslinjerne antyder, at vi får cirka halvdelen af ​​vores kalorier fra kulhydrater. På den anden side hævder nogle mennesker, at vi alle sammen bare bør give afkald på at undgå dem.

I denne artikel ser jeg nærmere på kulhydrater, deres sundhedseffekter og hvordan man træffer det bedste valg. Kulhydrater eller kulhydrater består af sukker, stivelse og fiber. Kulhydrater kan yderligere klassificeres som enten hele eller raffinerede.

Nu er hele kulhydrater uforarbejdede og indeholder naturligt den fiber, der findes i mad, såsom hele frugter, kartofler og fuldkorn, mens raffinerede kulhydrater er blevet behandlet og fjernet af de naturlige fibre. Så disse er som læskedrikke, frugtsaft, hvidt brød og de fleste af junkfood i blodsukkerniveauet. Dette fører til et efterfølgende nedbrud, der kan udløse sult og trang til mere kulhydratfødevarer.



Derudover mangler de normalt vigtige næringsstoffer, hvorfor de ofte kaldes tomme kalorier. Så det giver bestemt ikke mening at dæmonisere alle kulhydratfødevarer for deres sundhedsmæssige virkninger af deres forarbejdede kolleger. Diæter med lavt kulhydratindhold er gode for nogle mennesker.

Ingen diskussion af kulhydrater er komplet uden at nævne lav-carb diæter; disse diæter begrænser kulhydrater, mens de tillader høje niveauer af fedt og ofte protein. Der er masser af højkvalitetsundersøgelser, der viser, at en diæt med lavt kulhydratindhold kan føre til mere vægttab og større forbedring af forskellige sundhedsmarkører, herunder hvad der er HDL - kaldet godt kolesterol, blodtriglycerider, blodsukker, blodtryk og andre. Og det er sammenlignet med en standardfattig diæt med lavt fedtindhold.

udøve bjergbestigere

For mennesker med fedme eller personer med metabolisk syndrom og / eller type 2-diabetes kan en diæt med lavt kulhydratindhold have livreddende fordele. Når det er sagt, bare fordi en diæt med lavt kulhydratindhold kan være nyttig til vægttab og for mennesker med stofskifteproblemer, betyder det bestemt ikke, at en kulhydratfattig diæt er det bedste valg til i sidste ende at lave en effektiv diæt til noget at holde sig til. Kulhydrater er ikke den eneste årsag til fedme.



Begrænsning af kulhydrater kan ofte og i det mindste delvist vende fedme, men det betyder ikke, at kulhydrater var årsagen til fedme. Dette er primært en myte, og der er mange beviser imod det. Selvom det er rigtigt, at tilsat sukker og raffinerede kulhydrater er knyttet til øget fedme, er det samme ikke tilfældet med højfiberkilder til fuldfødevarer af kulhydrater.

Mennesker har spist kulhydrater i en eller anden form i tusinder af år. Fedmeepidemien startede omkring 1980, og type 2-diabetesepidemien fulgte kort derefter i lang tid giver bare ikke mening. Husk, at mange befolkninger har været ved fremragende helbred på trods af en meget høj carb diæt, herunder Okinawans, Kitavans og asiatiske rejsespisere indtil for nylig.

Fælles for dem alle var, at de havde en meget god diætolie, uforarbejdede fødevarer, ingen raffinerede kulhydrater. Kulhydrater er ikke essentielle, men mange fødevarer med et højt kulhydratindhold er utroligt sunde. Mange lav-carbers hævder, at kulhydrater ikke er et essentielt næringsstof.



Kulhydrater i kosten. Når vi ikke spiser kulhydrater, kan en del af hjernen bruge ketoner, der består af fedt, til energi. Kroppen kan også fremstille tilstrækkelig glukose til hjernen fra protein, som vi spiser gennem en proces kaldet glukoneogenese, som ikke er vigtig på denne måde, betyder ikke, at fødevarer med et højt kulhydratindhold ikke har mange andre fordele.

Mange fødevarer med højt indhold af kulhydrater er sunde og nærende, såsom frugt og grøntsager og bælgfrugter. Disse fødevarer har alle mulige gavnlige forbindelser og tilbyder en bred vifte af sundhedsmæssige fordele. Lavkulhydrat er fantastisk for nogle, men andre fungerer bedst med høje kulhydrater.

Der er ingen one-size-fits-all løsning i diæt, og kulhydrater er ingen undtagelse fra, at denne vægtregel mister eller har helbredsproblemer som metabolisk syndrom og / eller type 2-diabetes, så er du sandsynligvis følsom over for kulhydrater. I dette tilfælde har reduktion af kulhydrater klare, livreddende fordele. På den anden side, hvis du bare er en sund person, der prøver at forblive sund, er der sandsynligvis ingen grund til at undgå kulhydrater.

Bare hold dig til hele fødevarer med en ingrediens så meget som muligt. Og hvis du er naturligt mager eller meget fysisk aktiv, vil du sandsynligvis fungere endnu bedre med flere kulhydrater i din kost. Tak fordi du kiggede med.

Sørg for at give denne artikel tommelfingre, hvis du fandt den informativ. Glem ikke at abonnere på Authority Nutrition's YouTube-kanal ved at klikke på den røde abonnementsknap under denne artikel (Electronic Music)

Hvilke fødevarer er gode kulhydrater?

Men det følgendefødevarerarealbedrekilde tilkulhydrater.
  • Grøntsager. Allesammen.
  • Hele frugter. Æbler, bananer, jordbær osv.
  • Bælgfrugter. Linser, nyrebønner, ærter osv.
  • Nødder. Mandler, valnødder, hasselnødder, macadamianødder, jordnødder osv.
  • Frø. Chia frø og græskarfrø.
  • Hele korn.
  • Knolde.

Hvilke kulhydrater er gode til vægttab?

De 10bedste kulhydraterat spise forvægttab
  • af 10. Byg.
  • af 10. Ahornvand.
  • af 10. Popcorn.
  • af 10. Quinoa.
  • af 10. Ristede kikærter.
  • af 10. Fuldkornsrugknækbrød.
  • af 10. Søde kartofler.
  • af 10. Fuldkorns morgenmadsprodukter.

Hvorfor fungerer diæt med lavt kulhydratindhold? Den måde, jeg hører det meget på, er grundlæggende, at hvis du fjerner kulhydraterne fra din kost, skal din krop søge et andet sted efter sin energikilde og kigge efter dit lagrede kropsfedt og det betyder, at du taber dig.

Men faktisk tror jeg, det går lidt dybere, og det er det, jeg skal dække i denne artikel. Så lad os starte! Hej Carb Dodgers, mit navn er Dr. Dan Maggs.

power band træning

Jeg laver artikler om, hvordan man taber bæredygtigt på lang sigt, og det handler kun om kulhydratfattige diæter, ketogene diæter, intermitterende faste og træning sådan. Jeg laver nye artikler hver tirsdag, så hvis den slags ting er af interesse for dig, hvorfor ikke abonnere på min kanal. Bare klik på abonnementsknappen og tryk på en beskedklokke, hvis du vil have besked, når jeg uploader en ny artikel.

Så i denne uge taler vi om, hvorfor diæter med lavt kulhydratindhold fungerer, og de fungerer, jeg tror, ​​vi har en overvældende mængde bevis for, at det gør det nu. Sammenlignet med fedtfattige diæter stiger diæt med lavt kulhydratindhold i øjeblikket 33 til nul med hensyn til statistisk signifikant vægttab i randomiserede kontrollerede forsøg. Det er gradens guldstandard.

Så hvorfor? Først og fremmest, fordi den konventionelle tilgang simpelthen er mangelfuld. Den konventionelle tilgang, som du utvivlsomt er fortrolig med, er tilgangen kalorier-i-kalorier. Dybest set bruger du for mange kalorier og ikke forbrænder nok kalorier.

Så du tager på i vægt, og selvfølgelig er løsningen på dette bare at spise mindre, træne mere, opbygge et kalorieunderskud, og på længere sigt vil du opdage, at dine problemer er løst. Bortset fra at det ikke rigtig virker, gør det? Fordi de fleste mennesker har reelle problemer med at holde sig til et vægttabsprogram. De fleste mennesker, der holder sig til et vægttabsprogram, taber minimal vægt, selvom de begynder at tabe sig, vil de sandsynligvis genoptage det inden for et år eller to.

Og årsagerne er, at vores krop forsvarer sig, når den er blevet reduceret i kalorier. Vores kroppe er ikke dumme. Vi bliver sultne, og vi reducerer vores stofskifte.

Så du føler dig faktisk træt, og du føler dig virkelig rigtig sulten. Det er ikke underligt, at folk afleverer deres diæt meget hurtigt, men jeg mener, at disse problemer behandles ordentligt med low-carb-tilgangen, da low-carb-tilgangen handler om ting på hormonelt niveau snarere end bare grundlæggende med store energilagre tænker og jeg opfordrer altid folk til at gå tilbage til grundlæggende biologi og virkelig tænke over, hvad den menneskelige krop er, og hvad den menneskelige krop virkelig er, det er et sæt væv og organer og den måde, hvorpå Disse væv og organer kommunikerer med hver andet enten via nervesystemet eller via hormoner.

Og det er de hormoner, som vi kommer til at fokusere på i denne artikel, for det er virkelig virkelig vigtigt med hensyn til, hvorfor diæter med lavt kulhydratindhold fungerer, så # 1 lavt kulhydratdiet sænker insulinniveauet. Nu har det en indvirkning på en række forskellige hormoner, men insulin er virkelig meget vigtigt, fordi det er vores krops fedtopbevaringshormon, og hvad jeg mener med det er, at det faktisk er signalet at tage glukose fra vores blodbane og ind i vores celler. vores fedtceller, hvor det omdannes til opbevaret kropsfedt, og insulin produceres af bugspytkirtlen som reaktion på forhøjede blodsukkerniveauer, som flytter denne glukose fra blodbanen til de fedtceller, hvor den opbevares. Så forhøjede insulinniveauer er synonyme med fedtopbevaring, og diæter med lavt kulhydratindhold giver vores kroppe adgang til det oplagrede fedt i stedet for bare at gemme mere af det, og dette resulterer i to-faset vægttab.

I de første par dage vil du primært kun tabe vandvægt, og jeg vil forklare, hvorfor der ikke er noget sekund, men efter et par dage vil du være i stand til at få adgang til disse fedtforretninger og faktisk bruge dette kropsfedt til at forsyne din krop med energi, og Du mister kropsfedt så hurtigt. Årsagen til, at vi mister vand de første par dage, er fordi insulin også har en indvirkning på nyrerne, hvilket får dem til at tilbageholde væske. Lavere insulinniveauer betyder, at nyrerne kan miste væske.

Dette er en af ​​grundene til, at vores blodtryk kan falde lidt, når vi har en diæt med lavt kulhydratindhold, hvilket generelt betragtes som en god ting. Den anden grund er, at vores krop midlertidigt opbevarer kulhydrater i form af glykogen. Nu opbevares glykogen i leveren og musklerne, og sammen med glykogen opbevares vand, så du begynder at brænde disse glykogenforretninger, og efter et par dage vil du have brændt dem ud, men du har også mistet det vand, der er sammen med dem og kulhydratfattig diæt er især vigtig for mennesker, der lider af noget, der kaldes insulinresistens.

Så insulinresistens er, hvor kroppen faktisk modstår virkningerne af insulin, så der kræves mere insulin for at have den samme effekt på cellen, som formodes at føre blodsukkeret udefra blodet ind i selve cellen, og mange af os kæmper med fedme har også insulinresistens. De to går virkelig hånd i hånd, og det betyder, at vi ofte har meget højere niveauer af insulin og derfor slukker vores evne til at forbrænde fedt. Den anden grund til, at diæter med lavt kulhydratindhold er så effektive, er på grund af den nedsatte appetit, appetitten er nu tilbage under hormonel kontrol.

Der er mange hormoner involveret i appetit, men hormoner som leptin og ghrelin. Jeg ønsker ikke at komme ind i for meget af disse hormoner her, men følelsen af ​​mæthed, du får på en lav-carb diæt, er meget forskellig fra følelsen af ​​mæthed, du får på en high-carb diæt, hvor high-carb kost er meget forskellig det meste af tiden Fødevarer, du spiser for at holde dig mæt, fordi du virkelig ikke kan spise mere, og de strækreceptorer i din mave, der indikerer, at du er fuld, mens en diæt med lavt kulhydratindhold får dig til at føle dig meget fyldigere, fordi du er ernæringsmættet, især proteiner og fedtstoffer er meget fyldende alene, mens kulhydrater, som jeg siger, virkelig skyldes størstedelen af ​​madstørrelsen, og det er meget almindeligt for folk, der lider af fedme, fortæller mig, at de er sultne hele tiden Vægt, som jeg alligevel ikke kunne følge med ved morgenmaden, men det betyder ikke noget, hvor stor en skål korn jeg ville have om morgenen, jeg havde nogle store kornkugler, som jeg ikke kunne virkelig fyldes op, indtil jeg var væk kl. 11, da jeg skulle tage en dukkert i energien og jeg spiser bare noget skal holde ud indtil frokost, og det ville være det samme om eftermiddagen, selvom jeg ville have haft så meget frokost, hvis jeg havde taget et bad om eftermiddagen, ville jeg være nødt til at hente noget, normalt en sød godbid, for at holde mig i gang om aftenen, hvor jeg spiste min middag, fungerer muligvis, så dette er meget almindeligt for folk at fortælle mig, at hvad jeg end spiser, ser jeg ud til at være sulten ganske hurtigt efter, og folk, hvis det er noget, der appellerer til jer, lad mig det vide i kommentarerne under denne artikel. Jeg ville elske at høre fra dig, og den reducerede sult, som mange mennesker oplever på en diæt med lavt kulhydratindhold, er en startprop til intermitterende faste, som, som du måske ved, er en glimrende måde at tabe sig på.

Mange mennesker føler sig bare ikke sultne om morgenen, hvis de er på en diæt med lavt kulhydratindhold i et par dage eller et par uger, og hvis du begynder at indstille din sult, så vil du ikke rigtig spise omkring middagstid, hvilket betyder at du er naturligt i en Hvad vi kalder 16/8 intermitterende faste, hvilket betyder, at hvis du virkelig kun spiser inden for et 8-timers vindue, kan du have en større frokost og middag måske kl. 19 og det betyder, at du faktisk hurtigt i alt 16 timer natten over.

Intermitterende faste er fantastisk, fordi dine insulinniveauer i en faste periode vil være lave, og du frigiver din krop til opbevaret fedt til energi. Den tredje grund til, at diæter med lavt kulhydratindhold er så effektive, er fordi de ser ud til at give os en metabolisk fordel, at der var en fantastisk undersøgelse fra 2018, som jeg vil gøre igen. Jeg vil linke det under denne artikel, og de sætter flere grupper af mennesker på to forskellige diæter med hensyn til kulhydratindhold og så på de metaboliske fordele ved hver af diæterne, og hvad jeg sagde, hvilken metabolisk fordel er, at den lave kulhydrat kost forbrænder faktisk 200 flere kalorier om dagen end en high-carb-gruppe på en high-carb-diæt, og den sidste årsag til, at low-carb-diæter er så effektive, og vi ser flere og flere beviser, der tyder på, at low-carb-diæter ikke ønsker at gå nærmere ind på det, hvorfor sukker og kulhydrater naturligvis er så vanedannende på dette tidspunkt i denne artikel, men jeg har ofte hørt folk sige, at jeg aldrig kan gå uden pasta, jeg kan aldrig gå med dette brød, jeg kunne aldrig gå uden ris eller jeg aldrig kunne klare sig uden kage og på et eller andet niveau er dette vanedannende sammenlignet med, at jeg aldrig kunne klare mig uden alkohol, eller jeg kunne aldrig gå uden cigaretter.

Mindre forbrug af disse dårlige fødevarer, som åbenbart har høj energi, forbedrer derfor vægttab, så det er det virkelig. Jeg tror i slutningen af ​​dagen, at det hele vender tilbage til hormonerne, og jeg tror, ​​at vores krop ikke kun er et lager af energi, der skal skæres i kalorier, men en række sammenkoblede væv, der kommunikerer gennem hormoner, og når vi faktisk er ved hjælp af Når vores krops hormoner virker, så er vi på vej til en vinder, og det er virkelig grunden til, at kulhydratfattige diæter fungerer, ok, det er det for dagens artikel. Tak for at se, hvis du kunne lide denne artikel, lad mig det vide ved at give det tommelfingre, og hvorfor ikke give mig en kommentar for at fortælle mig, hvad du troede, så det er det fra mig i dag, mange tak for virkelig at se på mig, jeg er meget glad, hvis du kunne lide denne artikel, så giv mig tommelfingre, tryk på Like-knappen, og jeg vil gerne høre fra dig.

Efterlad en kommentar nedenfor som jeg sagde i begyndelsen, jeg sender nye artikler hver tirsdag, så hvis du vil finde ud af mere, skal du trykke på abonnementsknappen og forhåbentlig ses vi næste tirsdag

Hvordan undgår du kulhydrater?

Her er 15 nemme måder at reducere dinkulhydratindtag.
  1. Fjern sukker-sødede drikkevarer.
  2. Skær ned på brød.
  3. Stop med at drikke frugtsaft.
  4. Vælg Lav-KulhydratSnacks.
  5. Spis æg eller andet lavtKulhydratMorgenmad mad.
  6. Brug disse sødestoffer i stedet for sukker.
  7. Bed om grøntsager i stedet for kartofler eller brød på restauranter.

Er ost høj i kulhydrater?

Ost. Der er hundreder af typerost. Heldigvis er de fleste meget lave ikulhydrateroghøji fedt, hvilket gør dem meget velegnede til en ketogen diæt. En ounce (28 gram) cheddarostgiver 1 gramkulhydrater, 6,5 gram protein og en god mængde calcium (23).For 5 dage siden

min cykel blev stjålet for nylig

Hvilke kulhydrater skal jeg undgå at tabe mavefedt?

Bare undgå det raffineredekulhydrater- som sukker, slik og hvidt brød -skulle gernevære tilstrækkelig, især hvis du holder dit proteinindtag højt. Hvis målet er attabevægt hurtigt, nogle menneskerreduceredereskulhydratindtag til 50 gram om dagen.17. mar 2020

Er kartofler dårlige kulhydrater?

Kartoflerbetragtes som en stivelsesholdig grøntsag og en sundkulhydrat. De har højt fiberindhold (når det inkluderer huden), har få kalorier og indeholder vitaminer og mineraler. Mestkartoffelsorter har et højere glykæmisk indeks (GI).

Er kartofler sunde kulhydrater?

Kartoflerbetragtes som en stivelsesholdig grøntsag og ensund carb. De har højt fiberindhold (når det inkluderer huden), har få kalorier og indeholder vitaminer og mineraler. Mestkartoffelsorter har et højere glykæmisk indeks (GI).

Hvilken kartoffel har mindre kulhydrater?

Ontario-baserede EarthFresh Farms siger Carismakartoffeldyrkes af frø fra Holland og er ikke genetisk modificeret. Mens en gul eller rødbrunkartoffel harca. 100 kalorier og 25 gramkulhydrater, Carismaharca. 70 kalorier og 15 gramkulhydrater, Jane Dummer, og Kitchener, Ont.23. sep 2016

Hvad har mere kulhydrat kartofler eller ris?

100 g ubehandlet hvidris haromkring 350 kalorier og 74 gkulhydrater. 100 g (sød)kartoflerpå den anden side kunhar80 kalorier. Quinoa eller hirseharomtrent det samme antal kalorier somrismen mangemerenæringsstoffer.15. nov. 2017 nov.

Hvor mange kulhydrater er der i 15 gram kulhydrater?

1 kulhydratvalg = 15 gram kulhydrat 2 kulhydratvalg = 30 gram kulhydrat 3 kulhydratvalg = 45 gram kulhydrat 2014 af American Diabetes Association

Hvor mange kulhydrater er der i et valg af kulhydrater?

1 valg af kulhydrat = 15 gram kulhydrat BEMÆRK: de anførte vægte inkluderer hud, kerne og frø. Mælk og mælkeerstatning 1 valg af kulhydrat = 12 gram kulhydrat

Er der nogen kulhydrater, der er gode for dig?

Hvid ris er en husstandsstift, men det burde det virkelig ikke være. Ligesom hvidt brød er hvid ris fjernet fra dets næringsstoffer, fibre og antioxidanter, hvilket gør det intet mere end tomme kalorier og en masse kulhydrater. Fuldkornet ris er rig på fyldende, gode næringsstoffer. Spis det her! Tip

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.