Vigtigste > De Bedste Svar > Klassiske cykler - hvordan beslutter du dig?

Klassiske cykler - hvordan beslutter du dig?

Hvilke gamle cykler er penge værd?

De mest værdifulde vintagecykler
Vintage cykelCopake Auktionssalgspris
C. 1892 Telegram$ 26.450
c. 1890 “The Rochester”$ 23.000
1937 Elgin Bluebird$ 17.250
1960 Bowden “Spacelander”$ 13.800



Når du køber en cykel, er køb af en brugt cykel en fantastisk måde at spare penge på og tilføje til dit budget. Så i denne artikel vil vi give dig en guide til, hvad du skal passe på, så du ikke får en klods og sørger for, at du får en god handel, og hvis du har venner, der lige er begyndt og ønsker at købe en cykel, så overvej at dele denne artikel med emner. Forhåbentlig er oplysningerne i den virkelig nyttige.

Den første ting at gøre er at tilkalde din indre Sherlock Holmes og søge efter spor som en detektiv, når du køber en cykel. Stil spørgsmål, spørg hvorfor den nuværende ejer sælger det, er han en cyklist? Spørg ham, hvor han kørte på cyklen, det kunne også være virkelig nyttigt at opbygge et forhold til sælgeren. Hvis det er indlysende, at du ikke er en ivrig cyklist, men sælger en dyr cykel, bør dette rejse flere spørgsmål.

Bare husk, hvis en aftale synes for god til at være sand, er det sandsynligvis. (Meddelelsestone ringer) Wow! Du tror aldrig på det, det viser sig, at jeg arvede en helt ny Pinarello Dogma F12 fra en nigeriansk prins! Vi anbefaler kraftigt, at du aldrig køber en cykel uden først at se den personligt. Nogle gange køber folk en cykel med det formål at starte cykling, og uanset årsag gør de det ikke.



Som et resultat er cyklen ikke blevet kørt meget, og de beslutter sig til sidst for at sælge den. En god måde at fortælle nu på er bremsen - hvis pads eller fælge ikke er slidt meget, og der ikke er meget snavs i groberne og kroge og kroge på tykkelsen, er det sandsynligvis ikke blevet brugt meget. Og en anden god anelse er styretapen.

Hvis den er fejlfri og original, har cyklen sandsynligvis ikke set meget handling. På dette tidspunkt siger jeg, at vi i denne artikel ikke fortæller dig, hvordan du bestemmer den korrekte rammestørrelse, du har brug for, da det ville gøre den pågældende artikel for lang. Men frygt ikke, vi har en artikel, der rådgiver dig, hvordan du gør det, som vi linker i slutningen af ​​denne artikel.

Det er en god ide at justere sadelpinden, så den passer til din størrelse, men dette giver dig også mulighed for i hemmelighed at kontrollere et par andre ting om alufælge, er at sadelpindene kan sidde fast. Nu finder du ud af, om de sidder fast, hvis du ikke kan indstille dem. De kan komme af, men til tider kan dette være lidt smertefuldt at vide, at dette er et stressområde.



Hvis sadelpindens klemskrue strammes for meget, kan det medføre, at sadelpinden går i stykker og knækker. Hvis du justerer det og tager det ud, kan du se om det er ok. Lav dit hjemmearbejde, tjek hvad du får, og prøv at finde ud af, hvad den originale specifikation af cyklen var.

For cykler, der er fremstillet i de sidste fem år, er dette relativt let at gøre over internettet. Dette er ikke strengt nødvendigt, men det kan gøre dig meget for din cykels levetid, hvis du aktiverer Sherlock Holmes-tilstand. Det hjælper dig også med at bestemme værdien af ​​cyklen, f.eks.

B. om dele er blevet opgraderet. For eksempel, hvis den stadig har de originale dæk og er et par år gammel, er den sandsynligvis slet ikke blevet kørt meget.



Dæk skiftes oftest, og cykler leveres ofte med billige dæk, der er anderledes end den, den oprindeligt kom med, så det kan være, fordi den oprindelige har lidt et totalt tab i en ulykke, en slags potentielt rødt flag. Så det er lidt som uoverensstemmende karrosseripaneler på en bil, noget at være opmærksom på, men hvis cyklen har forskellige hjul og en sadel, er disse de mest almindelige dele af en cykel at opdatere, og det kan være bedre end dem med Cyklen, der oprindeligt blev sendt, havde kosmetiske skader på rammen, men det giver en idé om, hvor mange gange cyklen er kørt. Derudover har forsigtige ejere en tendens til at lægge puder og pletter på rammen for at forhindre denne type skader.

Med hensyn til selve kablerne er den generelle tommelfingerregel, at cyklister, der kører regelmæssigt, skifter dem hvert par år. Så det er værd at kontakte sælgeren, hvornår kablerne sidst blev udskiftet eller udskiftet, så du har en idé om, hvornår du muligvis skal gøre dette i fremtiden. Når du bremser, slides bremseklodser, og det gør også fælgen.

De holder nu varer normalt for evigt og varer længere med regelmæssig rengøring, men de slides over tid. Og hvad du gør, jeg vil ikke have en konkav kant, her er metallet på kanten nu, eller ellers har materialet kastet sig så langt væk, at det nu er blevet konkav. Du kan genkende det ved at se på det og også ved at føle det med fingeren.

Hvis de er konkave, skal du tage dette i betragtning, da det betyder, at du sandsynligvis bliver nødt til at købe et nyt hjulsæt og vil medføre omkostninger. Det samme gælder også skivebremser, men forskellen her er, at kun skivebremsens rotation slides, og så skal den muligvis udskiftes, når den slides, hvilket er meget billigere end at udskifte et helt hjul, du skal også se på dæk Der forventes selvfølgelig slitage, men se om slidbanen er helt slidt og se også efter store snit og huller i dækket, da dette sandsynligvis vil betyde, at de bliver nødt til at udskiftes. penge til at genforhandle cykelens listepris. Det samme gælder for styretapen.

Når det er slidt og snavset, skal du bruge det som et værktøj til at forhandle nogle penge, vi ser på drivlinjen. Drivlinjen henviser til kæderinge, kæde og kassette på cyklen. Nu slides disse komponenter over tid, og du kan forvente, at de udskiftes regelmæssigt.

En god måde at kontrollere kæden for at se, om det er OK, er at bruge en simpel kædetester. Du kan købe disse i cykelbutikker for et par pund, og det er en god investering. Kædekontrollen fortæller dig, om kæden er strakt, og den er virkelig nem at bruge, du skal bare sætte den i, og den fortæller dig det.

Opies kæde er fint. Nå, hvis drivlinjen er slidt op, kan den springe lidt over og springe kæden på kassetten, hvilket normalt er tydeligt, når du lægger en hel del drejningsmoment ud. For eksempel når du cykler ud af sadlen.

Det er dog ikke verdens ende, som jeg sagde, disse dele kan udskiftes, det er bare noget, der er medtaget i de samlede omkostninger. Et andet tegn på slid på drivlinjen er takkede eller ujævne tænder på kassetten eller kæderingen. Et andet område at tjekke ud er bundbeslagsområdet her, hvor krumtaparmene er i rammen.

Dette er især vigtigt med kulfibercykler, og du skal se efter revner eller skader. Vær ikke bange for at tage cyklen op og se under den. Kontroller også kædestagets drevside, ofte er der kun kosmetiske skader, men det er værd at kigge på.

Hvis kæden falder af eller falder ned, kan rammen flage af her, og kæden kan undertiden klappe mod denne kædelige y, når man kører over ujævnt terræn. Og igen kan dette føre til chips og ridser på rammen, det er normalt kun kosmetisk, men det er værd at se på, og kontroller også, at rammerne ikke er helt ødelagt. Du kan se lejerne for at se om der er noget spil i dem. Hvis der er leg i lejerne, betyder det, at de normalt skal udskiftes.

Headsettet bærer først, så den måde, du tester dette på, skal du sætte forbremsen på, sæt den over cyklen, som jeg gør nu, og vip den frem og tilbage. Hvis der nu er leg, vil du føle, at det bevæger sig mod styrerøret, her mod rammen, og du kan normalt se det. Heldigvis er der ikke noget spil i denne.

For at se om der er leg i bundbeslaget, som er cykelaksen, skal du placere din hånd på krumtaparmen og prøve at bevæge den i den retning. Og hvis der er et spil, vil du heldigvis ikke mærke det igen i dette spil. Og endelig, se om der er leg i hjullejerne, måden at gøre dette på er at gribe hjulet, både for og bag, og bare prøve at trække det fra side til side.

Og hvis der er en masse sidelæns bevægelse med hjulet i bevægelse sådan, så er der leg i lejren, der kan være påkrævet. Nu, hvis du bare hurtigt aktiverer Sherlock Holmes-tilstand og ser på nogen, der er kørt rundt på en cykel, hvis lejerne har spil , så har de sandsynligvis ikke været meget opmærksomme, og de ved sandsynligvis ikke, hvad de laver. Basis viden. Du skal altid kontrollere, at hjulene er korrekte, og sandt mener vi lige.

Når cyklen styrter ned eller pløjes ned i et stort hul, kan det få hjulene til at blive vinglete, og du kan kontrollere dette ved blot at dreje på hjulet og se, at glidemærket bevæger sig i forhold til bremseklodsen og se slingringen i hjulet, hvis den bevæger sig sådan her. Hvis hjulet er noget galt, er det ikke verdens ende, det er noget, der let kan findes i din lokale cykelbutik for omkring £ 10, eller hvad der altid kan være din lokale valuta, kan repareres. Selvom det er noget, du skal tage i betragtning ved noteringsprisen, ved hjælp af cyklen og som et forhandlingsværktøj.

Det samme gælder for skivebremser, når du drejer på hjulet, skal skiven rådne ikke gnides mod tykkelsen, og hvis den gør det, kan det indikere, at skiven faktisk er let bøjet og vinglet, igen, noget der ikke er for meget for penge kan ordnes , men tag det i betragtning. Hvis disken er lidt skæv, vil du høre den (afgive en tikkende lyd) hver gang den passerer puden. Hvordan kan? Siger du, om en cykel har haft en ulykke? Nå, jeg vil fortælle dig om tegn på utilsigtet skade.

Nu kan det være indlysende, hvis en cykel styrtede ned, hvis den er i en million stykker, men jeg vil tale om de mere subtile ting. Så først, den bageste mech, dette er en klassiker, hvis du har en stor ridse på den bageste mech her, godt. et godt tegn på et sammenbrud.

tour de france dødsfald

Nå, cykler er lidt brød og smør, de har tendens til at lande forretningssiden ned, underligt! Men sørg for, at der er en anden på sadlen, her på kanten af ​​sadlen, hvis der er noget slid, hvilket også kan være et godt tegn på, at cyklerne er løbet tør. Og også på gearhåndtagene her og på styretapen, hvis styretapen rives i kanten, og gearstangen har ridser, antyder det, at cyklen havde indflydelse. Slid på gearhåndtag, sadel og endda bageste mechares er normalt kun kosmetiske.

Så hvis du filtrerer gennem gangene, og der ikke springes over eller hoppes, og alt fungerer korrekt, er dette sandsynligvis ikke noget at bekymre dig om, bortset fra at være lidt grim og bekymre dig mere om rammen. Så en klassisk ting er en toprørsbump, som nu forårsages i et sammenbrud, at styret svinger hurtigt rundt og rammer toprøret. Nu hvad du faktisk kan gøre er at dreje stængerne, så de gør det øverste tu.

Se derefter på det særlige punkt på det øverste rør og se om der er nogen skade der. I så fald kan dette give anledning til bekymring. En anden ting, der er mere almindelig med aluminiums- eller stålrammer, er, om rammen faktisk er skæv eller bøjet.

Tag et målebånd, eller hvis du ikke har et målebånd, kan du bruge streng, og hvad du vil gøre er at måle fra det bageste frafald her til det øverste rør på samme sted på hver side af cyklen, de to afstande skal være det samme, hvis de ikke er det, kan det indikere, at rammen er skæv eller snoet, og hvis det gør det, er det bedst bare at gå væk, så prøv at tage cyklen en kort tur. lige nede på gaden skulle være nok. Gå ud af sadlen og tramp på pedalerne, lyt efter knirkende lyde, især i bundbeslaget.

Det kan betyde, at bundbeslagene skal udskiftes, kontroller også bremserne, de skal føle sig positive og kunne låse hjulene. Sug også gennem gearene og se om du kan komme ind i hvert tandhjul, og der er ingen klik eller spring. Alt i alt, hvis et tilbud synes for godt til at være sandt, er det sandsynligvis.

Og når en cykel har mange problemer, kan der være flere problemer, end det er værd. Markedet for brugte cykler er livligt, det er et købers marked, og der er masser af gode tilbud at opdage. Så vær ikke bange for at ligne for meget som Craig David ..

Og gå væk. Men i min erfaring med at købe brugte cykler, hvis en cykel har dette? Et par små ting, som nogle af de ting, vi talte om i artiklen, kan være god ammunition for at sænke prisen. Så prut.

Højre, jeg håber, du fandt denne artikel nyttig og informativ. Og del det med dine venner, især hvis de vil købe en cykel og ikke har meget erfaring. Jeg er sikker på, at du finder det nyttigt.

Og hvis du vil se flere artikler, kan du også klikke nedenfor og abonnere på GCN, det er gratis! Nå held og lykke i din søgning, der er masser af gode tilbud derude, alt det bedste med at finde en ny cykel, jeg går nu, farvel!

Hvad er de bedste vintagecykler?

5 afBedste årgangCykelmærker
  • 5 afBedste årgangCykelmærker.Årgangcykler er smukke, håndlavede og personlige maskiner, der kan fortælle nogle ekstremt interessante historier.
  • Bianchi.
  • Colnago.
  • Wilier Triestina.
  • Cinelli.
  • Fra Rosa.

vi er her i berlin, og vi viser dig den sejeste cykelbutik, han har en cykelbutik værksted cafe vintage, eller du kan bare vise dem, jad denne unikke cykelbutik er fuld af god cykelkaffe og tilbehør, men før vi kom ind i detaljerne lad os lidt mere om det Andreyes die Windage Bikes startede i Berlin som en online cykelbutik specielt til Windage racercykler og var i starten en temmelig ydmyg lille butik med få mennesker der arbejdede der, vi havde også et lille værksted og det blev lidt større og blev mere succesfuldt, så vi gik ind i et separat rum og besluttede at åbne en lille café, fordi alle ved, at kaffe og cykler går godt sammen, og efter det var vi så succesrige, at vi måtte leje meget ind større værelser og i et andet kvarter i Berlin gik meter, og som du kan se, er det allerede fyldt, har vi endda åbnet den anden butik i Berlin for at imødekomme kravene, da vi kommer fra en backgro, og hvor vi specifikt beskæftiger os med specielle cykeltyper og folk, der er interesserede i et bestemt cykelområde, vi slutter os nu til et bredere samfund og ønsker, at flere mennesker ikke kun skal interessere sig for vintage-cykler, men også for moderne cykeludstyr Cyklestil generelt, nu har du en rækkevidde af forskellig cykelmode her har du retro du har farverig du har en masse kaskader Hej, du så mit outfit Vi har virkelig sendt cykler over hele verden, så fra Alaska til Tasmanien har vi sand, så selvfølgelig sælges de fleste cykler alle over Europa, men sandsynligvis 50% i udlandet, det er en bulet fra 1990'erne på et Spider-Speed ​​prototype look, affjedringen ser faktisk ganske behagelig ud og er også lidt m den kører bilen, den er lavet af indvendige rør og styr bånd, så du har set caféen, og du har set butikken, lad os nu kigge bag kulisserne og værkstedet, som ikke mange mennesker går til, følg mig disse skjulte. En del af cykelbutikken er det sted, hvor den virkelige helte holdes. cyklerne der er bragt gennem butikken kontrolleres for ægthed og bringes tilbage til deres æra med de passende cykeldele for at sikre, at de kan køres som nye, især dette værksted er ubesmittet, det skal arbejde på vintagecykler, de har alt, hvad de har brug for for at gendanne og eftersøge cyklerne, her kan du se alle gruppesæt og styr på væggene dette er en ramme af francesco moser, og det er faktisk det samme rammedesign som hvad han brød i verdensrekordforsøget i Mexico City i 1984 og det var så populært dvs.

Da de satte cyklen i produktion, og jeg kan se, hvorfor det er en super sej cykel lommetørklæde, ja, jeg befandt mig i en blanding af 200 vintage cykler. De har cykler fra 3060'erne 70'erne og 80'erne. Jeg fik det lige her. Jeg synes, det er på tide, at jeg viser dig nogle af dem, der er specielle, okay, hvad man skal vælge, TT-cykel, den samme cykel, som russerne brugte ved OL i Moskva. Interessant ved denne cykel er røret, det er utroligt tyndt, ikke meget bredere end Mythumb.

Sæt også bremserne bag de frøer, så du har indbyggede bremser, for at sige det. Dejlig cykel må jeg sige, og den har også en arkiveret sædepost alt for disse aero gevinster åh super sej cykel en anden cykel jeg fandt her er denne cinelli sporcykel fra 1960'erne, dette er et perfekt eksempel på de renoveringer, de lavede her, den er forkromet, malet igen, og du har også en original hagesadel, dit læder i perfekt stand Hvis du spørger mig, fortjener det et museum, det er helt perfekt, dette er hjørnet til 35 Ferrari - Ser den klassiske high skolecykel, som jeg tror du er enig i, fanger virkelig øje med linjerne, farverne og alt ved det, der gør det til en utrolig sej cykel. Cyklen blev samarbejdet i 1980'erne designet med berømte italienske mærker som Ferrari og Campagnolo. Campagnolo valgte også et alt forgyldt Lake Record-gruppesæt med cobaltobremser, og bogstaveligt talt blev der ikke sparet nogen omkostninger ved at udvikle denne virkelig ikoniske cykel.

En anden cykel, der virkelig fangede min opmærksomhed, er, at denne Eddy Merckx's Teammartini by kan filtrere med booger til Rosait var den faktiske cykel, han kørte i Tour de France 1975, og du kan forstå, hvorfor vintage stålhjul er så stolte af at tilføje dette stykke historie til deres samling, nu en anden cykel, der virkelig fangede mit øje, er denne Gianni Mota personligt 2001 ARBrivet Ottogianni Mota Hvis du ikke vidste, at han var en af ​​de største cyklister i 60'erne og 70'erne, var det ting, han gjorde for at afstive det som bundbeslagskallen har to lange ekstra finner, drejepunktet er specielt designet til at forstærke gaffelen, de bageste udfald blev loddet til i de resterende dage i stedet for at forbedre dem For at forbedre stivheden, alt sammen pakket i en klassisk jagtramme i denne æra, er gruppen set Campagnolo kravle ned ad en bredde delta bremser hjulene er fremragende og brozo skivehjul med Campagnolo c recordhubs så til tops blev det malet i fluorescerende glød i mørket i de klassiske italienske farver for at være ærlig det meste af mit arbejde er, når jeg kan hjælpe en hånd med cyklerne, for det er et job, der virkelig giver noget tilbage, når du arbejder på det, og til sidst når du går om aftenen og slukker lysene, du kan tage et sidste kig på den cykel, du lige er færdig med, der er så god åh, det var et sejt skud nu, det var fantastisk at besøge vintage stålcykler her i Berlin, hvis du nogensinde er i området, tjek det ud, vil du ikke være skuffet ja de har rigtig god kaffe til at skrive en dejlig eller til at besætte der - ja, jeg fik mig en lille souvenir, hvorfor er hvad rigtigt? Jeg tror det også cykler

Hvad er en retro cykel?

Retroville være encykeldet er i det væsentlige nyt, men stylet på en klassisk måde.17. nov. 2011

Hvor skal han hen? Damn it, Matt, hvad kom du som? - Hej, Si. Det er bare en lille hyldest til fortiden, virkelig kompis. Ved du faktisk, hvad du ser? - Nå, jeg har en ret god idé om, hvad jeg ser, men måske skal du oplyse mig. - Dette er en af ​​de motorcykler, Stephen Roche kørte i Giro, Tour de France og verdensmesterskabet til Treble, Si i 1987, og dette er en af ​​de faktiske motorcykler, som Stephen kørte. - Det er meget sejt. - Det er en del af cykelhistorien, og du, min søn, er ved at tage et skød.

Du kan sidde på min cykel, hvis du vil - det er virkelig sejt, er det ikke? FIR fælge

Selv de originale Vittoria-dæk fra 1987 på den. De holder ikke luft så godt, men de ruller temmelig pænt. Og selvfølgelig et komplet retro kit.

Jeg har originale Sidi sko lavet af fuld læder fra 1986 - Dejligt. - en dansk Cinelli hjelm fra 1988 og selvfølgelig Carrera trøjen fra 1987, som naturligvis Stephen vandt turen.

Det tog kun 15 minutter at få min fod i tåklemmerne for at være helt ærlig. Men jeg fortæller dig hvad, hvad med at vi tager en tur lad os gøre det så jeg helt

Hvad jeg skal gøre, lægger jeg ovnen på medium varme og bager den Retro kage, indtil den er gyldenbrun. ♪ Se på siden - Ser du, det er virkelig ret svært, er det ikke? Hvor er hullet? Jeg kan ikke finde dit hul, Matt. ♪ 'Så Matt, det er ikke groft? - Det er okay. - Ahh sejt. - Matt, der er så mange ting, der adskiller sig ved denne cykel, enten subtil eller stor, jeg ved ikke, hvor jeg skal starte Hvad er dit første indtryk? - Jeg tror, ​​det er med det samme at hente cyklen.

Det er bemærkelsesværdigt tungt, og hvis du sammenligner det med den Ridley, du kører, for eksempel, tror jeg, at vi er mindst to, to og en halv, måske tre pund tungere end en normal, let racercykel i dag. Men det første du bemærker visuelt er, hvor smalle rørene er. Denne cykel er et Columbus XLS-rør.

Det ser smukt ud. Der er så meget håndværk i tunnellerne. Battaglin er stemplet overalt.

Det er virkelig rart, men det ser bare skrøbeligt ud. Men når det kommer til ridning, er det ikke fordi jeg red

Jeg kørte ikke på denne cykel, men jeg red stålrammer, da jeg startede, og du glemmer, at de er ret hårde. Jeg tror, ​​at hvis man ser på en sådan cykel sammenlignet med nutidens cykler, ser de bare så stive ud og disse ser bare ret svage ud.

Men hvis du håndhæver styrken, er der slet ikke for meget tab, ikke så slemt. Bare en mere interessant ting, før jeg ramte pedalerne, er jeg løbet tør for gear nu. Jeg tror, ​​jeg er den 42/19.

Det er 7 gear, så det er alt, hvad jeg har - du har nedrørsskiftere på det - ja - det største skift i skift bortset fra opfindelsen af ​​skifteren var, da Shimano flyttede skifterne op til håndtagene. - Højre. - Så hvordan gør du gå tilbage til nedrøret? - Det er underligt.

Jeg mener, for det første vil jeg gerne kalde disse de er omskærende.

Og med det mener jeg, at du skal skære dem selv. Disse er ikke engang indekseret. Selv med et anstændigt moment er det ikke alt for svært at skifte til den store ring.

Jeg mener, denne cykel er næsten 30 år gammel, og den gik straks ind. Det er virkelig, virkelig rart. En anden ting, der skiller sig ud, sadel-til-styr affald, ja, der er ikke meget.

Jeg føler mig ret sublim foran. Hvis du ser på positionen, som Stephen Roche havde tilbage på turen, var den ikke så ekstrem som chaufførerne er i dag, og det føles som om du kan turnere lykkeligt hele dagen uden kompromis. Nå, enhver trøst, virkelig.

Her er sagen. Når du er løbet tør for udstyr, skal du læne dig ned igen, vælge igen og afsted. Jeg er sikker på, at det ikke tager et øje at bemærke, at jeg faktisk kører en moderne dyb sektion forrest på denne cykel.

Desværre er disse dæk 30 år gamle, og et gik lige før vi gik. Og vi har omkring to millioner tilbage lige nu, tror jeg Simon. - Ved du hvad, Matt, jeg er temmelig fascineret nu, se hvordan denne ting falder af.

Du har deltabremser, der ikke er berømte for at være særlig gode - de har indbygget modulering, hvilket ikke nødvendigvis er godt - nej - lad os tage den store, lad os gå. Bremserne er faktisk også på hovedet for mig, og jeg kører Vittoria CX'er, der er næsten 30 år gamle, så jeg bliver lidt forsigtig. Men det føles faktisk okay.

Temmelig ru vejoverflade, og det absorberer virkelig den ujævne overflade og er faktisk meget behagelig. Lad os gå, retro versus moderne, retro vinder. Skål, Si! - For pokker.

En af de andre gode ting ved transmissionen er gearforholdet, når selv professionelle nu kører kompakter. Du har hvad, 42/20? - Ja, den store ring er 52, den lille ring er 42. - Nå, vi laver bare en lille test. - Okay. - Fordi jeg spekulerede på, om vi kunne skubbe grænserne for at finde denne cykel. - Husk også , Si, jeg har også sko med fulde lædersåler.

Så jeg mister mindst 80 watt pr. Omdrejning, antager jeg - på stejle stigninger som denne, hvor vægten også er vigtig, ikke? - Ja, og jeg har to og et halvt, tre kilo mere end dig. Åh, krummer. Den bakke er så stejl, Si. - Faktisk bliver den lidt værre lige rundt om hjørnet. - Whoa! Hvor stejl er det, omtrent en ud af fire? - Yeah, det er rigtigt.

Jeg tænker på hver tredje rundt om hjørnet. Jeg er ikke for skuffet nu, Si.

Skal vi prøve lidt? - Den anden ting, som denne cykel stort set markerer en ændring af æraen, er pedalerne, ikke? Du har stadig de klip og stropper, som Stephen Roche, som du ved, vandt sin Euro Tour, Worlds, Triple Crown. - Med hensyn til den faktiske ydeevne tror jeg, de er nøjagtig de samme, det er bare et spørgsmål om bekvemmelighed og et spørgsmål om bekvemmelighed. Når du har fået din fod godt under kontrol, har du ikke mistet noget, og husk, at i slutningen af ​​1980'erne vandt SeanKelly adskillige klassikere mod et par ryttere uden klip.

Det er bare en af ​​disse ting. De skader bestemt ikke magten. - Nå, her er det brændende spørgsmål, Matt.

I betragtning af de enorme teknologiske fremskridt mellem 1987 og en 2014-cykel, er det faktisk sjovere og mere behageligt at køre på en moderne eller en gammel cykel? - Du ved hvad? Jeg har kørt dette i et par miles nu, det føles bemærkelsesværdigt behageligt. Med et par tweaks ville jeg sandsynligvis løfte emhætten lidt op, det er faktisk en fornøjelse at ride. Det er en del af cykelarven, og ved du hvad, jeg tænker faktisk på at købe mig en retrocykel bare for at løbe på caféer og bare nyde hvad cykling er.

Jeg tror, ​​med hensyn til ultimativ ydeevne eller en hård, hård træningstur, ville jeg gå til en af ​​dem. Men afslappede dage i solen, ville jeg vælge en af ​​disse, så du bare kan nyde sporten. Lad os skrue op for det lidt og se, hvad denne skønhed kan gøre.

Hvad har vi på uret? - Femogtyve - Syvogtyve, 28, 29, 30 mph. Se! Er du tilbage Si? For flere GCN Friday-funktioner, klik her og for min retro-tech klik her, og klik på min hjelm for at være fan af GCN.

Hvad gør en cykel til en klassiker?

Motorcykler, der er over 20 år gamle og i næsten original stand, overvejesklassiske cykler. Forsikring af enårgangeller antikmotorcykelsvarer til at købe en politik til enhver andencykelmed hensyn til de tilgængelige dækningstyper.16. februar 2021

Cykelteknologi bevæger sig rigtig hurtigt. Hvert år kommer nye produkter på markedet, der er lettere, stivere og mere aerodynamiske. Alt sammen gør os angiveligt hurtigere.

Men hvor meget af en forskel betyder det faktisk? Hvor meget hurtigere er moderne cykler? Jeg vil virkelig finde ud af det. - Også mig. - Dejlig cykel. - Åh, mange tak.

Har du lyst til et løb? - Ja, okay. Op og tilbage? - Okay - Lyder godt - Okay. Det er din tur, retro I. ♪ ♪ - Denne cykel er et rigtigt stykke historie.

Det er en Orbea, der blev redt til sejr i Vuelta a Espana i 1985 af Pedro Delgado. Dette er hans rigtige cykel, og det er en skønhed. Stålramme, Vitus 788 rør, har kun 12 gear, leveret af Simplex, Weinmann fælge, Weinmann bremser, Michelin dæk, faktisk ret brede ved 25 ° C.

Det eneste der mangler er tåklemmer og stropper. Hvad er jeg imod da? Hvad er den moderne cykel? - Jeg tror du kunne sige, at dette er barnebarnet til Pedro Delgados Vuelta, en Espana-vindende motorcykel. Det er Orbea Orca M-LTD, og ​​i de sidste 31 år har det været på en slags diæt og mistet nogle tunge pund.

Nu var der ingen med en svejsebrænder. I stedet for ni stålrør har vi 130 laserskårne stykker kulfiber, der placeres, limes og derefter bages sammen. Vi har også kulhjul, sædeposter, styr og spindel, denne gang 22 gear, Shimano's Di2, så også elektronisk styret, og jeg er meget glad for, at jeg også har clipsløse pedaler her.

Så hvad er vores racerbane? Nå, toppen af ​​den bakke der er 280 meter høj. Vi har fire kilometer smukke, snoede veje mellem her og der, og jeg kører op og tilbage igen. Bare mål forskellen.

Ingen effektmålere, ingen pulsmålere, vi går gammeldags, rent af følelse. Hvor meget hurtigere er denne cykel? - Kør nummer et. Lad os se, om jeg kan gøre retfærdighed til en Grand Tour-vindende motorcykel.

Nu hvor vi er i 2016, kommer sikkerheden naturligvis først. Jeg er heller ikke helt sikker på, hvad Mr. Delgado vil tænke på mine skovalg og manglen på tåklip, men lad os prøve alligevel.

Down tube shifter, jeg skal vænne mig til det, den ørneøjne blandt jer vil utvivlsomt have bemærket, at jeg ikke længere bruger Pedro Delgados baghjul. Vi har muligvis et problem, Mike. Nej, jeg tror, ​​vi har et reelt problem.

Og jeg ved ikke, om det er fordi jeg har mere magt end ham, det tror jeg ikke, men desværre brød jeg hans frihjul, så jeg har en komplet retro-cykel undtagen baghjulet. Fortæl mig, hvad 6-V kæden skiftede meget godt på en 11-trins blok. ♪ - Kørsel nummer to er nært forestående.

Strava er på, moderne cykel klar til brug, lad os gøre det. ♪ Den første ting du bemærker er, hvor meget stivere moderne cykler er. Jeg ved ikke, om stivere er hurtigere.

Det føles hurtigere. Skift af gear skal også spare tid. ♪ ♪ - Jeg har aldrig kørt på cykel med friktionsskifthåndtag før.

Så det skal siges, at du ikke kun mister meget tid med at rode med dit down tube, men at finde det rigtige gear er en kunstform. Selvom jeg faktisk kunne bruge det højre baghjul. Jeg ser en stejl stigning komme op, så jeg skal skifte gear.

Jeg er næsten tom, selvom jeg har 11 baghjul. ♪ ♪ Nær toppen. Jeg bliver nervøs for nedstigningen.

Der er linjen. Jeg bliver nervøs for at skifte til den store ring. Færdig

Jeg er med! Åh mand, det var lettere, end jeg troede. ♪ ♪ - Jeg må sige, jeg ved ikke, om det er fordi Pedros cykel bare ikke passede mig ordentligt, mens denne passer mig som en handske, men jeg har meget mere plads her. Moderne geometri har gjort os lidt lavere, så jeg finder jo sværere jeg prøver, jo lavere bliver jeg.

Det er som aero-groveling eller noget. Her er tipet. Der er målstregen.

Pausen. Korrekt. Nedstigningen.

Venga, venga! '' Ret. Vi stopper uret. Det var forbandet godt.

Så her er vi. Først og fremmest vil jeg bare sige, at dette var en fremragende dag. For det andet antager jeg, at vi ikke kan undslippe de kolde hårde resultater.

Så lad os gå. Nu, på den moderne cykel, lavede jeg min lille 5,7 km sløjfe på 12 minutter og 52 sekunder.

Og så på Pedro Delgados cykel gjorde jeg det på lidt over 14 minutter. Som en venligt netop nævnte på Strava, er dette sandsynligvis den langsomste cykel, der nogensinde har eksisteret. Men jeg vil bare sige, at jeg tror, ​​at jeg for første gang i GCN-historien vil erklære denne test uretfærdig.

Det er rigtigt, GCN gjorde ikke nogen videnskab, for ikke kun havde jeg ingen tåklemmer og stropper, jeg stjal også bare cyklen fra Orbeas Museum i morges, så det er måske ikke nøjagtigt, som PedroDelgado kørte den i Vuelta er. Men stadig var det en absolut fornøjelse og en fascinerende dag, fordi disse cykler er som dag og nat. Ja, det er tungere, det er ikke så stift og har kun 12 gear.

Men den enkle kendsgerning er, at geometrien på retro-cykler er helt forskellig fra moderne cykler, så det føles helt anderledes. Hvordan det går ned ad bakke, hvordan det går op ad bakke, hvordan man går af sadlen. Jeg antager, at vi sandsynligvis skulle prøve at besvare vores originale spørgsmål.

Hvor meget hurtigere er moderne cykler? Lad os sige, at vi sparede fire kilo på en 8% hældning, 3 km hældning, det er sandsynligvis værd 15 til 20 sekunder. Oven i det er det mere aerodynamisk, endda op ad bakke, det er sandsynligvis værd omkring fem til ti sekunder. Og derefter ned ad bakke er bremserne meget bedre, så jeg kunne gå meget, meget hurtigere.

Så faktum er, at teknologien er avanceret, og moderne cykler er meget hurtigere. Hvis du undskylder mig, vil jeg gerne bruge lidt mere tid på det. Åh, undskyld, undskyld, jeg sætter pris på det

Ja. Jeg vil ikke svigte dig, nu hvis du vil tjekke nogle flere GCN-artikler, og hvis du bare klikker deroppe, har vi en GCN Does Science-spilleliste, hvor vi adresserer nogle af de brændende spørgsmål om cykling og cykeldynamik . Eller hvis du bare klikker dernede, har vi vores tidligere retro-mod-moderne artikel om Matt, der tager Stephen Roche's cykel til et spin.

Endelig skal du sørge for at abonnere på GCN, det kan du gøre ved blot at klikke deroppe. Må jeg bare sige, at jeg blev taget ud til en rigelig drink rødvin i går aftes, og det forhindrede kun min evne til at klippe, kun midlertidigt.

fast tøj

Hvad er gamle Schwinn-cykler værd?

At købeVintage Schwinn-cykler

For eksempel envintage SchwinnBrise med behov for restaurering sælger for så lidt som $ 70. På den anden side en 1920'erneSchwinnExcelsior med den originale maling kan sælges til så meget som $ 900.

Hvad kaldes gamle stilcykler?

Penny-farthing ogsåkendt somet højt hjul, højt hjul eller almindeligt, var den første maskine, der varheddertil 'cykel'.

Hvad hedder en gammel cykel?

Penny-farthing ogsåkendt somet højt hjul, højt hjul eller almindeligt, var den første maskine, der varheddertil 'cykel'.

Er vintage-cykler populære?

Vintage cyklerer ganskepopulærblandt kunstkendere. Ligesom altretro, selv dissecyklerer æstetisk tiltalende, innovative og åbenbart dyre. Mange af disse originalecyklerer fra 1960-90'erne og er derfor ret vanskelige at få fat på.11. februar 2021

Er min cykel en klassiker?

Motorcykler bliverklassikerenår de først når en bestemt alderdetspecifikke retningslinjer for, hvad der gør enmotorcykel en 'klassiker'varierer mellem forsikringsselskaber. Nogle forsikringsselskaber definerer enklassisk motorcykelsom enhver over 15 år gammel, mens andre strækker sigdetkriterier til 20, 30 eller endda 40 år.13. maj 2020

Hvad hedder gamle cykler?

Penny-farthing ogsåkendt somet højt hjul, højt hjul eller almindeligt, var den første maskine, der varheddertil 'cykel'.

Hvad gør en klassisk cykel til en klassisk cykel?

'Klassisk' er undertiden bare et andet navn for 'Brugt'. Vi tager indbytter og har snesevis af brugte cykler af god kvalitet til salg. De er alle indstillet, slidte dele er udskiftet, og de leveres med et fuldt års garanti. Cykler er mere alsidige end nogensinde. Tjek vejcykler, der kan pendle, trække dagligvarer eller løbe ned ad grusveje….

Er der en online butik til vintagecykler?

Covid-19 opdatering: Vi er stadig åbne & amp; skib over hele verden! Siden 2012 har Steel Vintage Bikes været verdens største onlinebutik for håndlavet vintage & amp; moderne cykler, dele og kvalitetstøj. Hvis du er i Berlin, skal du sørge for at besøge en af ​​vores cykelcaféer.

Hvilket er det bedste mærke af klassiske cykler?

KORT JOHN CARGO GENTS KORT JOHN CARGO UNISEX KOPENHAGEN CLASSIC KOPENHAGEN CLASSIC DAMER KOPENHAGEN CLASSIC GENTS PIL SPORT PIL SPORT DAMER

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.