Vigtigste > De Bedste Svar > Coil vs air shock - pragmatiske løsninger

Coil vs air shock - pragmatiske løsninger

Skal jeg få et spolestød?

Vælg enspolestødhvis:

Du kører i en cykelpark eller på stier ned ad bakke og har brug for enstødder kan håndtere lange nedkørsler uden at miste ydeevne. Du leder efter bedre følsomhed eller trækkraft med lille bump i den bageste ende af din cykel. Du foretrækker en bagende, der føles mere plantet og mindre livlig.
10. jul. Dec 2019



Velkommen til GNB ntek Dette er vores ugentlige Q & A-show, hvis du gerne vil stille dine spørgsmål til næste uges show. E-mail-adressen er nederst på skærmen, og selvfølgelig kan du lade den være i kommentarerne under denne artikel. Jeg kommer snart i Texas, så vi kan finde ud af, hvilke spørgsmål og kommentarer der er angående resten af ​​showet. Selvfølgelig er jeg ikke rigtig på Jam Beintech-sættet, som du kan se, jeg er faktisk på Don't Shed, og det er fordi vi er fulde, og vi laver masser af artikler lige nu, så det er lige fra det i dag snavsskur, så det første spørgsmål kommer fra Quan Chi, et spørgsmål kan være en teknik, jeg vil udskifte mine for- og bagdæk med Maxis eller Schwaba mærkebånd. Jeg vil gerne have nogle mere holdbare og bedre tanker, for det meste at køre videre veje, ret sjovt, at brugen af ​​de matte hvide veje og driv og glidning gør det værre for dækslitage, hvad vil du anbefale for at være ærlig? Hvis du glider rundt og driver, sandsynligvis ingen, for at være ærlig, fordi du kun vil rive dem fra hinanden, men hvis du vil have hurtigt rullende dæk, der fungerer på vejen, der stadig er mountainbike-dæk, lad os se på madrassen først Compound Soit handler mindre om at gå hurtigt, så på trækkraftfronten, men den har mange små romaner på toppen, den har stadig gode skuldre på siden, den er billigste, så du kan pope den, du gør det i forskellige måder Størrelser inklusive 26 27 1/2 og 29 tommer, og det handler om den blanding af tophastigheder.

Så hvis du insisterer på at glide, vil den modstå slid lidt mere end en blødere blanding. De har også et dæk kaldet Minion SS, så den minimale varighed er selvfølgelig en times nedadgående dæk, så en Minion VHF og DHR sætter ned ad bakke foran og ned ad bakke, de gør også Minion SS, som selvfølgelig er halvglat , så det samme Skuldermønster som en konventionel Minion VHF har dæk, men på toppen kaldes det som et folierum, så det er ekstremt hurtigt, men det har de aggressive skuldre, for hvis du rammer snavs som enhver anden størrelse, selvfølgelig, du ' Det rives op, når de flår huden, men det bliver rigtig sjove dæk, mens du glider, og de har et lignende dæk til en SS kaldet Rock Raiser. De gør dette i en række forskellige blandinger, herunder en dejlig hård blanding, der ville være godt for dine skinnyantics, men de har også det, jeg lige har indset, at de laver en anden dybde eller kloghed, og så er dette deres XC-baserede dæk, og disse er igen ekstremt små adelige, der kan være ret skrøbelige, selvom de glider, men det vil gå så hurtigt, hvis du skriver, at på en lille smule asfalt og endelig et andet dæk, du måske vil overveje ud af vortexstien, ville bordpladen være sådan her.

Det er ikke helt semi-glat, det er et smukt afrundet profil dæk designet til snavs hoppe cykler, er ikke hurtige, men kan bruges i skateparker og sådan. Og faktisk er det nok et af de bedste til det, du leder efter, så det handler så meget om dæk, men velegnet til brug på hårde overflader. Så der går vi, der er et par muligheder for dig, forhåbentlig kan du glide væk, indtil dit hjerte er tilfreds. Hvordan vi faktisk kunne ramme det, men jeg ved, det siger ikke, at det hedder vores gamle Hole 9 MTB Hej Donnie Jeg har en 20-17 Sara, nogle hårde spor, og jeg vil montere en sadelpind.



Kan du anbefale en god dropper med et udendørs kabel på 27,2 inches? Routing og har et cockpit At lade noget til under 150 pund. Jeg elsker disse shows og har set dem siden første dag, jeg fortæller dig, hvad du ikke vil gøre meget, det er først at få 27 point, hvert indlæg er virkelig hårdt i drop-posten er der ikke mange på markedet, og i øjeblikket er mode naturligvis det interne kamera, at iscenesætte et eksternt kamera er endnu sværere, så der er nogle på markedet, og den første på skærmen er fra mærke X, men det er desværre ikke helt ideelt til din cykel, så det er kun 27,2, da det er faldet 85 millimeter, fordi det er designet til langrends- og cyklocrosscykler, det koster kun £ 99, men problemet er intern routing.

Så hvis du vil køre på denne, bliver du selvfølgelig nødt til at bore et hul i bunden af ​​dit sæderør på en stålcykel, dette er selvfølgelig ikke så stort et problem, jeg anbefaler det ikke, det er helt op til dig, men du kan gøre det på denne cykel og derefter at kabler læses op oven på nedrøret Styret KS laver et indlæg kaldet e30 Jeg kommer i en 27,2 hundrede mil drop med et styr monteret fjernbetjening, men det er 170 pund så lidt ud af budget, men dette er et internt fald, men de giver også et billigere indlæg, og der er to muligheder er 110 med ekstern routing, hvad du kan lide og 130 med intern routing, og denne model har 100 mil drop og det er i syvogtyve punkt to, så en på skærmen er blæk, der stort set er den eneste mulighed, hvis det er dit budget, så slå dig selv op, lad os have en god, okay så næste på listen er fra en brandhund 13 Jeg fik e En RockShox Deluxe-dæmper på en Commoncell Mehta V 4,2 dejlig rig, det og Iride masser af stenede stier, jeg vil sige, at jeg er ret hård på cyklen, det lyder godt, lyder som om du kører godt Jeg kender et chok, hvor sparegris ville være bedre for min cykel, men hvad ville være forskellene mellem en piggyback og en ikke-piggyback fordele og ulemper? Okay, der er et nummer, så lad os gå over nogle af dem, så først hvis du ikke kender en almindelig støddæmper som den på skærmen som maincan lige nu, og indeni det har du din luft, og du har din olie nu piggyback er dybest set en ekstra type reservoir, der giver mulighed for mere shims og mere olieflow, så mere kontrol er indbygget i selve dæmperen og selvfølgelig bedre med Bypass-varmen, så lad os se på nogle af rørets fordele og ulemper, så lad os gå tilbage til den første mulighed på skærmen.Det passer ikke ind i denne ramme, det fungerer ikke godt, fungerer fint under de fleste forhold, men hvis du overbelaster, kan du dæmpe konsistensen, især synlig i rebound-dæmpning på mange støddæmpere, hvilket betyder at hvis du har at gøre med en masse dæmpning på en type Støddæmpere starter forkert, ydeevnen er temmelig langsom, lad os bare sige, at du laver flere kørsler på en fem minutters alpin løb, hvis et skud bliver virkelig meget varmt, er det bare ikke helt håndterbart, du vil bemærk denne rebound dæmpning da det bliver hurtigere og hurtigere, hvilket kan være ret irriterende, når du løber en rigtig hård lang afstand, og lad os bare sige, at der er mange spring, ville et piggyback-skud komme ind her, selvfølgelig er der noget andet med den dumme Gretz på teltet og er lidt billigere flere muligheder for flere rammer nu piggyback-indstillingen på skærmen nu til at begynde med, de er selvfølgelig lidt tungere, som jeg nævnte før, der er mere plads indeni til olieskiver og til olieflow så de er lettere at arbejde med bedre vejledning til olieflowet, så olieflowet rent faktisk sker inde i butikken, så skuddet kan være plys, flere tilpasninger er indbygget kan være, lettere og det vil være mere konsistent i det lange løb, men der er nogle problemer, så selvfølgelig har de en tendens til at være dyrere, være lidt tungere, og de passer ikke til alle cykler, det er dybest set forskellen mellem de to.

Du finder lignende piggyback og ingen piggyback støddæmpere fra forskellige producenter, og de har stadig lignende lockout-greb og alle de ekstra ting, du måske vil have, men det lyder som dig til din specifikke cykel. Når du kører temmelig hårdt og ru terræn og en piggyback-dæmper, er du sikker på at give dig mere ensartet ydeevne? Denne cykel, hvis du føler os, hvad du har brug for, så måske begynder at spare næste er fra Travisand i morgen, jeg gik til min lokale cykelbutik for at få en pris på en ændring. Du fortalte mig om et forhjul, at hver anden spids er stor, og hver anden spids er lille? og jeg har ikke brug for kædestyret, det lyder rigtigt, højre, okay, så jeg gætter på, hvad du egentlig mener er to kædetænder i modsætning til pigge, så du får disse tænder, og en kæde sidder selvfølgelig over det, og hvad de sagde om din butik, er en smal bred profil.



Hvis du ser ned i profilen på en kædehjul her, vil du se, at nogle af tænderne er smalle og nogle er brede. Idéen med dette er sådan, at det korrelerer med den brede og smalle afstand på indersiden af ​​kæden, så kæden passer over den og ikke rasler rundt. Konsollen lader vægten falde fra det aktuelle tandhjul, mens du kører.

Det er ideen bag det. Ideelt set har du brug for en forskifter med en koblingsmekanisme for at tilføje mere kædespænding for at få det til at fungere optimalt. Det går ikke ud fra både bunden og toppen, men du har ikke brug for en separat kædestyring.

Mange professionelle kørere, herunder langrendsløb, bruger stadig en kædestyring på toppen, men det er selvfølgelig mere bare hvis de kører, så hvis noget går galt med en cykel til enhver tid, koster det ham tid og godt en vindende position, så de vil minimere denne chance, men jeg kører med glæde dette uden en kædeguide, men har ingen problemer med det, så jeg tror, ​​du har brug for en smal bred kædekæde, og ved at du får forskellige designs fra forskellige virksomheder, så denne særlige er en smal bredde, dette er gennem praksis, men også gennem praksis. Dette er dette design kendt som en bølgekæde, så den egentlige profil af tænderne er de samme, men de har en lidt bølget profil, så det gør det samme, de dybest set presser mod modsatte sider af kædeleddet på indersiden omkring til opnå den samme effekt som en smal Wideokay Rico Ranger - Jeg elsker showet På markedet for en dråbe af en pral har jeg en Trek Fuel e ^ x fra 2017 og den har en - ifølge systemet der har den en masse liv i det, så jeg ønsker ikke at skifte til en i øjeblikket, hvilke dropperhåndtag skal jeg købe? er derude der integreres pænt med styret, denne har stadig en derailleurhåndtag, så for mig er der kun en reel mulighed for dig, og det er en ny Rock Showstwist-lås, så dette er en grebsskifter, der bruger den Kan bruges til at aktivere støddæmperen låser gaffelen udkig eller taber en sadelpind, så enhver kabelbetjent sadelpind kan bruges med en traditionel tommelfingerhåndtag under styret Twist Lock er langt det reneste system på markedet Det er virkelig meget rart at bruge som dig kan se i dette klip mig spille med en i Stellenbosch, og det er en rigtig god løsning til det, selvfølgelig betyder det, at du kan betjene din nedre link switch til din - dreng og selvfølgelig, når du vælger en, betyder det, at den vil til sidst blive renere til sidst, fordi du ikke får noget på rattets underside, der er et dejligt og billigt gør med okanere stødrelaterede spørgsmål, der er fra din MTB-fanatiker hej dolly, hvad synes du om fjederstøddæmpere forend uro-stilcykler fra 170 ml + rejse Jeg håber, at jeg vil fjerne legen, men jeg har det med dig Bemærk ikke min DHX - ja, for at være ærlig, for den legende, der virkelig kommer ned på den måde, du justerer spjældet , hvis du har flere fjedrende dæmpere, der er lidt strammere for dig, vil det føles mere legende, fordi du ved, at de bruger så meget af rejsen, at det føles lidt mere fjedrende end et lavere fjederstød, så lidt blødere, du ' Jeg får den mere sump nedadgående følelse, og selvfølgelig er de ligesom dig. Udfør dæmpningen af ​​denne støddæmper endnu hårdere. Jeg bremser en følelse af støddæmper mere, end den er dæmpet. De vil føle sig mere træg på bumpene, men de fungerer rigtig godt og jeg er selvfølgelig mindre rebound, mere som en pogo-stick, du får den hoppende fornemmelse, men selvfølgelig dæmpningsevnen. Vi er ikke deroppe med en coreshock nu, vil de føle sig utroligt bløde, så din cykel får mere pløjningsevne, som den føles med den samme rejse, hvis du sammenligner den direkte med luftversionen af ​​den samme dæmper, den føles bare fantastisk igennem de uslebne ting, fordi spjældet oprindeligt ikke har nogen overvintning direkte fra motocross-teknologien, der gjorde det åbenbart eksisteret i meget lang tid, hvis de overophedes nu, det er meget mindre sandsynligt med Coilshock, og af denne grund ser du flere enduro-kørere og racere, der ønsker at bruge dem, ulempen er, at de er lidt tungere og selvfølgelig ikke altid en slags Selvfølgelig betyder det at have en klatrekontakt, at du vil køre op ad bakke med et helt åbent spjæld og på nogle cykeldesigner med at rejse dette er ikke n det bedste ved at gå op ad bakke, kan kernestøddæmperen passe dig bedre, og en luftstøddæmper kan se dig mere, hvis du er mere en trail-fokuseret rytter, men som at køre på den hårdere ende af tingene.



Ok, det næste spørgsmål er fra Steve B. Sætter UCI en vægtbegrænsning på motorcykler, der bruger off-road racing svarende til det? 6,8 kg grænse for landevejscykler Nej, så vidt vi ved, er der endnu ikke en vægtgrænse for mountainbikes, men der er faktisk ret strenge og underlige regler, så jeg kiggede bare det op på skærmen for at kontrollere, så rule 4 punkt 1.03 8 brugen af ​​radioforbindelser eller andre midler til langdistancekommunikation med chauffører er forbudt for punkt et punkt nul fire-nul, mens mat over løbet ikke er et traditionelt vejstyr kan anvendes clip-on-extensions er forbudt, men traditionelle kuglelejer er for punkt et punkt nul fire en tilladt Under mængden men ikke racing E-cykler er tilladt på banen når som helst under træning eller konkurrence, så her er nogle af de regler, der er pålagt vandcykler, men der er intet om en vægtgrænse og selvfølgelig seks point otte kilo utroligt let, så jeg er ikke sikker på, at jeg altid vil have en Kør mountainbike med dette datalys på nogle af de spor, vi har set løb på det seneste, fordi en cykel selvfølgelig kan modstå meget flere bump og bu mps sammenlignet med en racercykel med samme vægt, men der er nogle produktionscykler, som motoren ser ud på min skærm nu tæt på den igen, så du ved det eller en ramme, så snart du får din scr Lige nu er det ikke kun en af ​​de smukkeste XE-rammer, jeg nogensinde har produceret, den vejer 790 gram, hvilket virkelig ikke ved meget, det er næsten ingenting og afrunder, hvad komplette cykelvægte kan opnå med en gaffelophæng på kun syv point seks seks kg rørløse dæk og temmelig normale ting, der ikke er som en skør, men syv point seks seks pund for en 29-tommer Xu racercykel, der er temmelig sindssyg og ikke rigtig langt fra de seks point otte kilogram vejgrænse på denne senere På det tidspunkt jeg ' Jeg gætter på, at vi vil se, hvad der skete derefter fra Gashi, en tre fire. Jeg vil gerne vide, hvilke rørløse tætningsforseglinger, hvordan man aktiverer det for at forsegle et hul i dit dæk, det kan bestemt ikke være, hvis det kommer i kontakt med luft? Da der er luft inde i dækket, hvordan forbliver det flydende i den tid, hvor det størkner, når et fladt dæk sker, elsker at vise, at det er ok, så det er bedst at blive tyndt? k om det, så dækforseglingen har tendens til at være blød, hård og let luftig, men vi taler om lang tid, hvis du udsætter det for luft, tørrer det ud, men den bedste måde at tænke på det kan jeg forklar, det ligner blod, du har partikler suspenderet i, og lad os bare bruge blodanalogien et sekund.

Så hvis du klipper din arm eller ben, kommer der lidt blod ud af dette hul først, og til sidst begynder det at tilstoppe, og det er et blod, der vil størkne hullet. Med tætningsmiddel på indersiden af ​​dækket har fugemassen meget partikler, der er ophængt i dette tætningsmiddel, og selvfølgelig, hvis du får et snit eller hul, hvor luften indeni begynder at tvinge væsken til at passere gennem dette hul og selvfølgelig vil partiklerne sløre det, når de stopper det påfyldningshul, de holder op med at tilstoppe det, og de kan binde sig sammen og selvfølgelig sammen med den lufthærdning, der sker over tid, som vi kender, tilstopper det grundlæggende dækket, nu er der flere forskellige systemer der er latexører og bruger nogle fugemasser, der ikke tørrer ud eller størkner indeni, og sandsynligvis er en af ​​de bedre, vi har set, faktisk målstregen på det seneste ha. Vi praktiserer bare tråde af kevlar derinde, så du kan forestille dig hvad de er ligesom. Tvunget gennem hullet sorterer vi i hinanden snarere end sammen, så de tilslutter faktisk meget hurtigere end nogle af de andre, vi har set, okay så der er stadig et spørgsmål fra GMB ntek i din lomme, hvis du har et par spørgsmål, skal du fyre dem til e-mail-adressen fra starten og selvfølgelig tilføje kommentarerne under denne artikel for et par flere gode artikler, klik her Hvis du vil se alle de seje FortWilliam tech ting, som Neil fandt, mens han kiggede rundt i gruberne og så på forskellige cykler og tjekkede Continental B + 2.16-dækområdet herovre, der er et godt udvalg, du kan vinde, hvis du ser artiklen selvfølgelig for at abonnere, klik på den runde klode, vi har nye c Vi ser frem til dig her på GMBand Tech hver uge og, hvis du vil, til Bei der beder ngtech give os tommelfingre op

Er spolestød bedre til at springe?

Den gennemsnitlige tid i luftenstødvar 1: 20.60, 1,4% langsommere. Forskellene i kørekvalitet var tydelige igen. Detspringervar lettere at rydde i luften, menspolestødfølte megetbedrei de stenede sektioner.20. sep 2020

mest pålidelige bærbare computer 2018

Jeg besøgte for nylig Ridefox UK for at lære alt om spoledæmpere. Og vigtigere, hvis jeg kunne sætte nogle på min cykel. Denne artikel er forresten i linket under denne, hvis du vil tjekke det ud senere.

Som du kan se, er jeg her i dag på BikePark Wales, og jeg vil både lave en fuld luftaffjedringsopsætning og en fuld suspension-opsætning for at se nøjagtigt, hvad der fungerer bedst på denne cykel, men vigtigere, hvilke, for min egen skyld foretrækker jeg? (optimistisk musik) (elektroniske trommer) Okay så lad os være klare fra starten. I dag er lidt af en egoistisk bestræbelse. Dette er et socialt eksperiment.

Et følelsesmæssigt eksperiment fra mit synspunkt. Bare om mig om, hvordan en cykel føles på stien, jeg elsker at være udenfor, jeg elsker ridestier, nu er jeg klar over, at nogle mennesker derude foretrækker spoler, nogle foretrækker luft. Jeg tror ikke, den ene er bedre end den anden.

Ingen tvivl om for folk med forskellige stilarter. Som jeg sagde før, er jeg en stor fan af luftsuspensioner. I dag skal vi dog finde ud af, om Coil faktisk kan overbevise mig om andet.

Men lad os starte med det, jeg elsker mest. En af mine yndlingsstier. (optimistisk musik) Selvfølgelig spoler jeg tilbage, der vil ikke være luft.

Nå lad os dykke igennem tingene og dykke, ja, jeg ser Moltlines over disse rødder, og der er høje sider. Men jeg kan godt lide at skifte til træning. Cyklen føles bare god, den er solid.

Det er virkelig progressivt. Jeg er lidt bekymret for spolen, men jeg vil ikke føle det samme. Når det er sagt, vil jeg måske bare udjævne det.

Vi får se, tror jeg - Nå, hvad skal jeg virkelig sige? Som om dette er en af ​​de bedste trailcykler derude, er dette en af ​​de bedste stier, jeg elsker at ride. Som om det stort set var en kamp lavet i himlen. 130 bagpå. 150 foran.

Dejligt og progressivt. Ærligt talt tror jeg ikke, at spolen vil slå det på et spor som dette. Det føles fantastisk.

Jeg smagte en melodi til denne dæmper. Den er designet til denne cykel. Det er et luftchok.

Det har en tre-trins og her kommer det virkelig ned på n. Jeg har det i midten, ikke fordi jeg skal konsolidere leddet. Hvad jeg gør er, at det bare holder BB lidt højere.

Det gør det virkelig effektivt. Nu er det ligegyldigt hvordan, fordi du kan peddle en spolespjæld. Det går ikke så godt.

At klatre med et luftspjæld har bestemt en fordel. Jeg kan bruge kompressionsfrigivelsen på mediumindstillingen. Det er ikke tilfældet nu, fordi jeg ønsker, at affjedringen strammes, men det holder faktisk cyklen lidt højere i sin rejse.

Nu kan du virkelig mærke det her, fordi det holder krumtappen lidt højere over jorden. Der er dog en lille ulempe ved at have en. Du mister lidt trækkraft, og jeg lider lidt af at dreje cyklen. (optimistisk musik) Det understøtter turen, og luften føles strålende her.

Jeg elsker virkelig, hvordan jeg kan glide i sving, og cyklen føles som om den svæver fremad for at tage den over klumpen og tage kraften ind i disse bagdele. Der er dog mindre greb. Jeg kan helt sikkert mærke bagenden skrabe rundt på nogle af berms.

Nå, det har været lidt af et drev indtil videre ved at køre på stien, som jeg kender rigtig godt. Virkelig virkelig ser en slags snoede bøjning. Du har så meget støtte med dig Selvfølgelig, hvis jeg havde en cykel, der var designet med tanke på luftstød, blev luftstødet designet med denne cykel i tankerne.

Jeg ved dog, at en cykel kan rumme en spolestøddæmper, men jeg har allerede en lille alarmklokke, der ringer. Og det er det faktum, hvor cyklen sidder i rejsen, kan justere, hvor cyklen sidder ved at bruge lidt komprimering med lav hastighed med den drejeknap. Med spolespjældet tror jeg ikke, det kommer til at ske.

Jeg tror, ​​det vil sidde lavere generelt. Og jeg er bare bekymret, uanset hvordan det kommer til at føles godt, kan cyklen føles lidt for prangende. Men det ordner vi.

På klipperne. (intens musik) Ah, hvad kan du sige om det? Det hedder Felgendinger af en grund. Det er under alle omstændigheder et ret groft spor.

Først var det ligegyldigt hvilken cykel du kører. Jeg siger, at hvis denne cykel i øjeblikket er 130150 med luftaffjedring, har jeg ikke engang alle mine, jeg er nødt til at sige, at der er et par gange, hvor jeg følte, at jeg var tæt på, men som jeg sagde på begyndelsen af ​​artiklen kan jeg godt lide at cykle for at føle mig progressiv. Det føles som om jeg virkelig kan skubbe mig ind i tingene og komme frem som et skak, komme hurtigt ud.

Og for at være retfærdig får det mig ud af flaskehalsen. Så jeg har lidt mere, når jeg løber tør for talent, hvilket sker meget, skal jeg være ærlig. Mærk hvordan denne cykel føles nu.

Min forudsigelse om spolen vil, tror jeg, være meget mere støjsvag for at få mig til at føle mig meget mere plantet. Men jeg tror, ​​jeg mister følelsen af, at jeg kan lide Don't (mumble) er der, et par gange har jeg skubbet ind i tingene for at komme over nogle af de større huller. Jeg formoder, at jeg måske ikke kører på spolen på samme måde.

roadcykel shorts

Nu er det tid til at udskifte spoledele. Det betyder at sætte en cykel i arbejdsstanden og forsøge at gøre en ren udskiftning uden at ødelægge lejerne eller miste små dele - ja, okay, det er ikke ideelt at give køreafstanden, men det er et ret hurtigt job og cyklen vil alligevel være meget sjov senere, jeg har holdt en grundlæggende indstilling for min vægt her for begge opsætninger. for at være retfærdig som muligt.

Okay, vi skiftede til spolespjældet. Jeg fik min spolegaffel på. Jeg har en frisk jakke.

Udskiftede håndtagene for at få dem til at gå sammen. Så du kan gøre det godt og bare se på kameraet, jeg antager, at det er tændt. (Glædemusik) Nu handler det tydeligt om spole versus luft.

Nu har jeg været på hjulene et stykke tid nu. Og hun troede ikke, at jeg ville føle noget lignende i dag. Jeg blev lidt nostalgisk og gik ind i fortiden.

Første gang kørte jeg et ordentligt sæt spolegafler. Faktisk var det et par Marzocchi Z1-bombefly første gang, jeg kørte et ordentligt sæt mountainbikeophængsgafler, der virkelig fungerede. den første, de orange, som juvelen stiger ned på. Tre på et kursus bringe et åbent bad.

Den slags gaffel, du stadig kan finde i dag. Jeg har aldrig fået service og arbejder stadig. Temmelig fantastisk på alle måder, og du ved, jeg er lidt besat af, hvor god denne gaffel plejede at være.

Jeg husker en ven kørte mod mig ned ad gaden og så den bevæge sig over bumpene og jorden. Og det er præcis, hvordan det føles nu. Det bringer mig lige tilbage, selvom det ganske vist er en helt anden gaffel sammenlignet med hvad vi havde en meget bedre gaffel dengang.

Det er meget stivere, det er større, det er mere effektivt på alle måder. Men der er bestemt noget, jeg glemte, at spolen gjorde. Især på forenden af ​​cyklen.

Nu stoler jeg lidt på en progressiv affjedringsgaffel for at komme i jorden. Og på en eller anden måde kan jeg mærke mit greb. Jeg er sikker på, at nogle af jer kender den følelse.

Der er noget, du ikke får med en spiralgaffel, lidt mere af en lineær følelse. ikke nødvendigvis en dårlig ting, men det isolerer dig lidt fra det terræn. Jeg kan ikke skubbe ind i ting, og jeg kan ikke mærke, hvor meget greb jeg har.

Jeg mener, der er meget greb, men jeg kan godt lide at føle det greb. Giver det mening? Jeg er stadig 50 50. Lad os gå videre, tror jeg. (optimistisk musik) På sådanne flowstier føles spolen fantastisk, når jeg svinger.

Men fordi hun holder fast i jorden, trækker hun cyklen op, og tingene er meget hårdere arbejde. Fordelen er dog, at grebet i hjørnerne er forbløffende. Okay, så jeg har allerede nævnt det faktum, at Airbike føles helt anderledes end en luftfjedret cykel, føles helt anderledes ved opstigningen.

Der er ingen tvivl om, at selv stigningerne tændes. Det føles som om det har meget mere greb. Og det giver mening, fordi vi ved, at når slaget starter, er det meget følsomt.

Dette føles godt, men noget, jeg aldrig har hørt om, er kropsvægt mangfoldighed. Så jeg vejer cirka 90 kilo og har lyst til en tung chauffør. Cyklen føles mere sløv.

Det tager meget længere tid at flytte den på stien. Mere tid, selv når du klatrer, for at bevæge dig. Airbike føles mere adræt.

Og det er virkelig fordi det er mere progressivt. Indrømmet, du kan tilpasse dette og prøve at køre dem så retfærdigt som muligt. Du kan lægge mere kompression på det.

Mere komprimering med lav hastighed for at modstå denne bevægelse. Men så ofrer du kørekvaliteten, der tager dig af spolen. Det føles fantastisk, men klatringen føles lidt af en gris. Selvom det ikke flytter meget til min bevægelse, er det bare den konstante plusfølelse, du har.

God og dårlig ting, fordi du kontrollerer de grove ting. Det føles bare fantastisk. En lille uro må jeg sige mellem dem to.

Okay, ridse, hvad jeg sagde tidligere, at jeg ikke rigtig er sikker på, hvordan jeg har det. Jeg ved nøjagtigt, hvordan jeg har det med det nu, 'et par omgange. Jeg mistede en rød sats, så den er ikke for streng, men den er meget stenet, som navnet antyder.

sram eagle kassettevægt

Det er dybest set en enorm stenhave helt ned. Det er ret groft for din cykel. Det er ret groft på dine hænder.

sram eagle gx

Jeg må sige, hvis du vil oplade de ting hele dagen, skal du pakke den hele vejen. Okay, ganske vist er min kørestil ikke så god til oprulling, må jeg sige. Så det er noget, jeg identificerede, og Jack bag kameraet bemærkede det også, dansede og bevægede sig stort set på sporet.

Jeg tror, ​​det er fordi jeg har kørt så længe, ​​at jeg er vant til at få cykler i stedet for bare at have en cykel, at du bare kan pløje igennem ting, og du kan bare pløje igennem alt, hvad du vil. Jeg må sige, at det føles fantastisk. Det er så opmuntrende.

Hvis jeg holdt en spiralgaffel foran på cyklen, især heroppe, mener jeg, jeg var så meget hårdere på tingene, end jeg normalt ville. Føl dig så meget mindre gennem bjælkerne Næsten bedøvet af terrænet. Det ville sandsynligvis ikke ende godt for mig.

Jeg tror, ​​at den forreste luftaffjedring faktisk holder mig i skak. Får mig til at føle terrænet. Imidlertid er dæmpningen ved gaffelen så god (murmur), at jeg ikke behøver at bekymre mig for meget om ting som det, hvorfor jeg synes, at luften er den rigtige for mig.

Som du kan se bagpå, har jeg det her Som jeg har fortalt dig igen og igen, er jeg åndeløs, men når jeg får dette chok for at rejse mig lidt mere, når jeg klatrer, føler jeg mig lidt mere stødende fra tingene Jeg kan godt lide at skubbe ind. Nå, jeg kan lige så godt være en spiralfan igen Sig gætte. Tak, fordi du hænger rundt, og hold øje med, da der kan være et par ting mere at komme.

Jeg laver en ny runde. Vi ses senere.

Hvad er en stødspole?

Spole:Spole.Spolestødbehøver ikke holde luft under højt tryk om foråret, så brug færre tætninger. Sæler tilføjer friktion til bevægelsen afstød, så et stålspolekræver mindre udbrudskraft for at begynde at bevæge sig og er mere følsom over for små bump og ufuldkommenheder.21. nov. 2017 nov.

Hvad er forskellen mellem luftstød og regelmæssige stød?

Luftchoker typisk lettere, lettere indstillelige (at kunne ændre deres fjederbelastning via enstødpumpe, snarere end en ny spiralfjeder), og arbejde godt med stort set enhver ophængsforbindelse. Moderneluftstøder meget indstillelige, forholdsvis billige og robuste.3. mar 2017

Hvilken er bedre luftgaffel eller -spole?

Hvis din egen personlige vægt svinger - er det bedst at holde fast ved enluftaffjedringsgaffel- som giver dig mulighed for at justere dinaffjedringhurtigere og lettere. Hvis din cykel tager nogle store hits og stød, skal du bruge enspolegaffel- de erstærkereog du kan ikke slåspoleopsætning til større hits.

Har spolestød lockout?

Den helt nye Super DeluxeSpolebringer konsistensen og følelsen af ​​enspoleSpringestødtil trail- og enduro-cykler og fordelene ved metrisk design til downhill-cykler. Og med fjernbetjening-låst udemuligheder, rytterekanudnyt pedalkraften overalt, ikke kun på fireroads.2. mar 2017

Har du brug for fjedre med luftstød?

Luftchoker et økonomisk coil-over-alternativ, der ikke kun dæmper, men også suspenderer dit lette terrængående køretøj udenbrug forfor yderligerefjedre. Hydrauliske bumpstop er kompakte, sekundærestødder blødgør hårde affjedringspåvirkninger forårsaget af bund.

Er stød bedre end stivere?

Godt,stødabsorbere normalt giver digbedrehåndtering, mensstiveregiver dig en lavere startomkostning for køretøjet. Hvis det fortsætter med at svinge, bliverstødellerstrutpå det hjørne af køretøjet er dårligt, og du udskifter dem altid parvis, to fronter eller to bagud.

Hvad er bedre luft- eller gaschok?

Luftning påvirker ydeevnen negativt. Tilsætningen af ​​kvælstofgastilstød, komprimererluftbobler i hydraulikvæsken og forhindrer olien ogluftfra blanding for at skabe skum. Ved at reducere beluftning,gas-opladetstøder mere lydhør og udførerbedreved at give ensartet dæmpning.

Skal jeg få en spolegaffel?

Den største fordel vedspolegaflerer den tur, de leverer,spolegaflerer jævnere - og giver større ydelse, hvor maksimal rejse er vigtig. En anden fordel vedspolegafler, er, at de er billigere sammenlignet med deres luftmodeller.

Hvilket er bedre luftfjeder eller spiralstød?

Luftfjederen er også mere progressiv end en spiralfjeder. Når luften komprimeres gennem stødets bevægelse, bliver det sværere at komprimere den yderligere. Dette hjælper med at forhindre, at et luftstød falder ned og giver det mulighed for at spille godt med affjedringsdesign, der har en mere lineær gearingshastighed.

Kan en cykel ikke få luftstød?

Nogle cykler er designet omkring et luftstød og er ikke beregnet til at have et spolestød. Affjedringsdesignet på disse cykler har en lineær gearing, der er afhængig af en luftfjeders progression for at give bund-ud-modstand.

Er der nogen ulemper ved at bruge et luftchok?

Der er tre vigtige ulemper ved et luftchok: øget stiction, varmeblegning og vedligeholdelse. Et luftchok har brug for yderligere tætninger for at skabe et lufttæt kammer, hvilket øger stiction. Selv de bedste luftstød kan ikke fuldt ud matche den smidige fornemmelse og den lave udbrudskraft af et spolestød på grund af disse tætninger.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Ohiopyle svømning - typiske svar og spørgsmål

Kan du svømme på Ohiopyle? Et besøg i Ohiopyle er en fantastisk måde at tilbringe en dag på Yough River! Bemærk, dette er ikke et bestemt svømningsområde. Svøm på egen risiko.

Alaska Fat Bike - hvordan beslutter du dig?

Er fede cykler det værd? Den fede cykel er ingen undtagelse. Den fede cykel har meget mere pude, trækkraft og komfort til din tur. Hvis dine gader er plettet med sne og is, er disse den bedste mulighed for dig. Hvis du leder efter komfort og trækkraft, ville dette være den ekstra vægt værd.

Wow fortsætter med at gå ned 2017 - hvordan man løser det

Hvorfor kollapser min wow? Ændringer af softwareindstillingerne på dine grafikkortdrivere kan forårsage nedbrud eller ydeevneproblemer. Nulstil dine indstillinger for videodriveren for at løse dette problem. Overophedning kan forårsage ydeevne problemer, spil nedbrud og fuld computer lockups. Hvis problemet fortsætter, skal du afinstallere og geninstallere spillet.

Krankarmslængde - levedygtige løsninger

Hvilken længde af krumtaparm skal jeg bruge? Fælles bevægelsesområder vil afhænge af lårbenet, skinnebenet og fodlængden, som varierer (normalt) i forhold til din højde. Så i enkle vendinger og forudsat at vi alle har lignende proportioner, kan vi bruge vores 172,5 mm krumtap og 1,778 m højde til at antyde, at krumtaplængder skal være 9,7% af vores højde.

James Dobson Death - Sådan løses

Hvor gammel er James Dobson nu? James Dobson / Alter

Tredje testikel - praktisk løsning

Hvorfor føler jeg en tredje testikel? En tilstand, der kan føles som kræft i testiklerne, er en spermatocele. Dette er en sædfyldt cyste i epididymis, der føles som en mindre tredje bold. Disse er ret almindelige og er normalt ikke et problem, medmindre de bliver store.