Vigtigste > De Bedste Svar > Komplekse carb-snacks - pragmatiske løsninger

Komplekse carb-snacks - pragmatiske løsninger

Hvilke fødevarer er komplekse kulhydrater?

Komplekse kulhydraterfindes ifødevarersåsom ærter, bønner, fuldkorn og grøntsager. Både enkle ogkomplekse kulhydrateromdannes til glukose (blodsukker) i kroppen og bruges som energi. Glukose bruges i kroppens celler og i hjernen.20. aug 2020



Kulhydrater er meget kontroversielle i disse dage. Diætretningslinjerne antyder, at vi får cirka halvdelen af ​​vores kalorier fra kulhydrater. På den anden side hævder nogle mennesker, at vi alle sammen bare bør give afkald på at undgå dem.

I denne artikel ser jeg nærmere på kulhydrater, deres sundhedseffekter og hvordan man træffer det bedste valg. Kulhydrater eller kulhydrater består af sukker, stivelse og fiber. Kulhydrater kan yderligere klassificeres som enten hele eller raffinerede.

Nu er hele kulhydrater uforarbejdede og indeholder naturligt den fiber, der findes i mad, såsom hele frugter, kartofler og fuldkorn, mens raffinerede kulhydrater er blevet behandlet og fjernet af de naturlige fibre. Så disse er som læskedrikke, frugtsaft, hvidt brød og de fleste af junkfood i blodsukkerniveauet. Dette fører til et efterfølgende nedbrud, der kan udløse sult og trang til mere kulhydratfødevarer.



Derudover mangler de normalt vigtige næringsstoffer, hvorfor de ofte kaldes tomme kalorier. Så det giver bestemt ikke mening at dæmonisere alle kulhydratfødevarer for deres sundhedsmæssige virkninger af deres forarbejdede kolleger. Diæter med lavt kulhydratindhold er gode for nogle mennesker.

Ingen diskussion af kulhydrater er komplet uden at nævne lav-carb diæter; disse diæter begrænser kulhydrater, mens de tillader høje niveauer af fedt og ofte protein. Der er masser af højkvalitetsundersøgelser, der viser, at en diæt med lavt kulhydratindhold kan føre til mere vægttab og større forbedring af forskellige sundhedsmarkører, herunder hvad der er HDL - kaldet godt kolesterol, blodtriglycerider, blodsukker, blodtryk og andre. Og det er sammenlignet med en standardfattig diæt med lavt fedtindhold.

For mennesker med fedme eller personer med metabolisk syndrom og / eller type 2-diabetes kan en diæt med lavt kulhydratindhold have livreddende fordele. Når det er sagt, bare fordi en diæt med lavt kulhydratindhold kan være nyttig til vægttab og for mennesker med stofskifteproblemer, betyder det bestemt ikke, at en kulhydratfattig diæt er det bedste valg til i sidste ende at lave en effektiv diæt til noget at holde sig til. Kulhydrater er ikke den eneste årsag til fedme.



Begrænsning af kulhydrater kan ofte og i det mindste delvist vende fedme, men det betyder ikke, at kulhydrater var årsagen til fedme. Dette er primært en myte, og der er mange beviser imod det. Selvom det er rigtigt, at tilsat sukker og raffinerede kulhydrater er knyttet til øget fedme, er det samme ikke tilfældet med højfiberkilder til fuldfødevarer af kulhydrater.

Mennesker har spist kulhydrater i en eller anden form i tusinder af år. Fedmeepidemien startede omkring 1980, og type 2-diabetesepidemien fulgte kort derefter i lang tid giver bare ikke mening. Husk, at mange befolkninger har været ved fremragende helbred på trods af en meget høj carb diæt, herunder Okinawans, Kitavans og asiatiske rejsespisere indtil for nylig.

Fælles for dem alle var, at de havde en meget god diætolie, uforarbejdede fødevarer, ingen raffinerede kulhydrater. Kulhydrater er ikke essentielle, men mange fødevarer med et højt kulhydratindhold er utroligt sunde. Mange lav-carbers hævder, at kulhydrater ikke er et essentielt næringsstof.



Kulhydrater i kosten. Når vi ikke spiser kulhydrater, kan en del af hjernen bruge ketoner, der består af fedt, til energi. Kroppen kan også fremstille tilstrækkelig glukose til hjernen fra protein, som vi spiser gennem en proces kaldet glukoneogenese, som ikke er vigtig på denne måde, betyder ikke, at fødevarer med et højt kulhydratindhold ikke har mange andre fordele.

Mange fødevarer med højt indhold af kulhydrater er sunde og nærende, såsom frugt og grøntsager og bælgfrugter. Disse fødevarer har alle mulige gavnlige forbindelser og tilbyder en bred vifte af sundhedsmæssige fordele. Lavkulhydrat er fantastisk for nogle, men andre fungerer bedst med høje kulhydrater.

asfalterede veje nær mig

Der er ingen one-size-fits-all løsning i diæt, og kulhydrater er ingen undtagelse fra, at denne vægtregel mister eller har helbredsproblemer som metabolisk syndrom og / eller type 2-diabetes, så er du sandsynligvis følsom over for kulhydrater. I dette tilfælde har reduktion af kulhydrater klare, livreddende fordele. På den anden side, hvis du bare er en sund person, der prøver at forblive sund, er der sandsynligvis ingen grund til at undgå kulhydrater.

Bare hold dig til hele fødevarer med en ingrediens så meget som muligt. Og hvis du er naturligt mager eller meget fysisk aktiv, vil du sandsynligvis fungere endnu bedre med flere kulhydrater i din kost. Tak fordi du kiggede med.

Sørg for at give denne artikel tommelfingre, hvis du fandt den informativ. Glem ikke at abonnere på Authority Nutrition's YouTube-kanal ved at klikke på den røde abonnementsknap under denne artikel (Electronic Music)

Er jordnøddesmør en kompleks kulhydrat?

En portion på en ouncejordnødderindeholder ca. 6,1 gramkomplekse kulhydraterder hovedsageligt er sammensat af fiber, som hjælper med fordøjelsesprocessen. På grund af dereskomplekskulhydrat sammensætning,jordnødderregulere optagelsen af ​​fedt, vitaminer og mineraler, og de er mindre tilbøjelige til at påvirke dit blodsukkerniveau.7. maj 2019

Yo! Hej hej alle sammen. Hvad så! Shaun Hadsall her. 46-årig die-hård fedtekspert.

Ejer af online Fast Fat Lean Community Få Lean i 12., og i dagens artikel, der er del 3 af mine tre rater om, hvordan man opretter det ultimative fedtforbrændingsmåltid, vil jeg afsløre nøjagtigt, hvordan man spiser inden sengetid for hurtigere fedt tab . Det er rigtigt. Jeg blev bedt om ikke at spise noget efter kl. 06:00 eller kl. 7:00, hvis målet er at tabe sig.

Videnskaben viser nu, at dette er en myte. Og i denne artikel vil jeg afvise den myte, når du spiser et morgenmadsmåltid eller bruger intermitterende faste, og hvordan man undgår insulinfremmende fødevarer som kulhydrater i begyndelsen af ​​dagen gør det muligt for kroppen at frigive flere neurotransmittere, der holder os fokuserede, energiske, og os Hjælp med at brænde mere mavefedt talte om, hvorfor vi skulle spise mest kulhydrater om natten i artikel nummer 2. Og jeg har citeret tre offentliggjorte forskningsundersøgelser, der viser, at mennesker, der spiser størstedelen, mest af deres kulhydrater ved middagen, havde bedre insulinfølsomhed, mistet mere mavefedt og sov bedre end dem, der spiste kulhydrater tidligere på dagen.

Så jeg ved, at vi alle er programmeret til at tro, at vi skal spise vores kulhydrater tidligere på dagen og tabe sig om natten, når stofskiftet sænkes. Dette er dog en myte. At spise de rigtige madvarer inden sengetid stimulerer dit stofskifte.

For ikke at nævne, at dyb søvn øger dit stofskifte, mens du drømmer, og afslører myten om, at dit stofskifte bremses før sengetid. Nu anbefaler jeg, at du planlægger dette måltid ordentligt inden sengetid og har det omkring 90 minutter til to timer før sengetid, lad os sige kl. du går i seng kl. 22:00, du venter hele fire timer, før du går i seng.

Nu går du sulten i seng. Du vil ikke sove godt. Du vågner sulten.

Og du vil vågne op med svingninger i blodsukkeret. Hvis du fodrer din krop med de rigtige næringsstoffer nu, hvilket jeg vil fortælle dig om bare et sekund, en time eller to før sengetid, har din krop nu de næringsstoffer, den har brug for til at regenerere og regenere. Det hjælper dig med at fremkalde en dyb søvn.

Det forhindrer sult om morgenen og stabiliserer morgenblodsukkeret. Du skal sørge for at undgå mad med højt kulhydratindhold lige før sengetid. De eneste kulhydrater, jeg anbefaler at spise en time eller to før sengetid, er bær med lav glykæmi og kirsebær.

Og hvad du vil gøre er at kombinere dette med en proteinkilde af høj kvalitet. Uanset hvad, vil du spise protein et par timer før sengetid, fordi det har en højere termisk effekt. Når du spiser protein før sengetid, øger din krop dets stofskifte ved simpelthen at fordøje den mad, fordi den har brug for mere energi til at fordøje protein end fedt eller kulhydrater.

cykling efter acl-operation

Du vil bare kombinere det nu. Du kan lave nogle venlige fedtstoffer. For eksempel kan du lave en proteinryst med en spiseskefuld rå nøddesmør.

Du kunne lave protein og grøntsager. Så du kunne være en pi. lav f.eks. fisk eller et stykke fjerkræ.

Du kan stege dette, og du kan lægge lidt olivenolie på det og smide enhver form for lavkorsblomstrede, fiberrige grøntsager på siden. Nu er den bedste type protein at tage før seng faktisk kaseinprotein, da det frigøres langsomt hele natten lang. Det tager timer at fordøje.

Så det frigiver langsomt aminosyrer og føder dine muskler, så du kan slappe af og sove bedre om natten med masser af proteinkræfter. Det findes også i cottage cheese og græsk yoghurt. Så en god snack ved sengetid er noget cottage cheese med nogle bær eller kirsebær eller en græsk yoghurt med nogle bærproblemer.

Hvis du ikke tåler mejeriprodukter, skal du holde dig til disse lettere proteinkilder. Forskning viser, at hvis du vil spise ting som rødt kød inden sengetid, kan det få dine insulinniveauer til at stige for højt. Husk, at dette er nøglen, før du spiser inden sengetid.

Du kunne bogstaveligt talt spise 10 minutter før sengetid, hvis du følger disse retningslinjer, får du gode resultater. Det får dig slet ikke til at gå i vægt. Du skal bare sørge for, at du undgår mad med insulinniveauer.

Så du vil undgå moden mad, og du vil springe over stivelse et par timer før sengetid, det er de fødevarer, der øger insulin og øger insulin. Insulin er et fedtopbevaringshormon, og det blokerer væksthormoner fra at blive frigivet, mens du sover. Husk, at mens du sover, frigiver kroppen det meste af væksthormonet om natten, og at spise insulinfremmende mad før sengetid vil bedøve det og forhindre din krop i at frigive væksthormon.

Inden jeg underskriver dette, vil jeg tale om denne kombination af fedtopbevaring, som du bør undgå, og som er stivelse i fedt kombineret eller moden frugt kombineret med sukker og fedt. Og jeg giver dig et sundt eksempel. Lad os sige, at du vælger en moden banan med noget rå nøddesmør.

nummer 1 vægttab pille 2016

Det lyder ret velsmagende. Og begge er sunde madvalg. Men den modne banan har meget at tilbyde? mere sukker end en grøn banan.

Når en banan modner, bliver modstandsstyrken til sukker. Så en moden banan har meget sukker. Dette sukker vil drive insulinet op.

Insulin er kroppens opbevaringshormon. Så hvis mandelsmør er i systemet nøjagtigt på samme tid som dette insulin, vil dette insulin absorbere og opbevare dette fedt. Så dette er den første fedtopbevaringsmadkombination, som du vil undgå 95% af tiden.

Det er helt fint for dig på Cheat Day, eller hvis du spiser et snydemåltid. Men du kan tænke på alle kombinationerne af vores yndlingsfødevarer, der har den dødbringende kombination af stivelse og sukker med fedt. Is og mange af vores yndlings snyderi, hvad enten det er fastfood eller lasagne, spaghetti, mexicansk, kinesisk.

Alle disse fødevarer kombinerer meget stivelse og sukker med en masse fedtstoffer, og dette er et nyt fedtlagrende katastrofe. Gør mig en stor tjeneste. Tryk på Like-knappen.

Del dette. Tag en ven, der kan have gavn af det. Hvis du har spørgsmål, kan du sende en kommentar nedenfor, tak for at se og fortsæt det gode arbejde.

Hvad er de bedste kilder til komplekse kulhydrater?

Ifølge Lægerudvalget for ansvarlig medicin er næringstætkomplekse kulhydraterat søge efter en sund, afbalanceret kost inkluderer:
  • 100 procent fuldkornsbrød.
  • Byg.
  • Quinoa.
  • Kartofler.
  • Havregryn.
  • Bønner.
3. mar 2021

Er popcorn en simpel eller kompleks carb?

Det virker for godt til at være sandt, men du kan tro det:Popcorner et fuldkorn. Det betyder, at det erkomplekse kulhydraterog fiber. Dit sundeste valg er sprunget uden tilsat fedt og salt.

Hvad er der gutter, Sean Nalewanyj her www.SeanNal.com-www.BodyTransformationTruth.com og i denne artikel i dag vil jeg forenkle emnet for de rigtige kulhydratvalg til din muskelopbygning eller fedt tab diæt.

Jeg får mange spørgsmål hele tiden, hvor folk har spurgt mig, hvad er de bedste kilder til kulhydrater til bodybuilding? Skal de spise kartofler eller ris? Eller om det er okay at spise pasta. Eller om det er okay at spise chokolade som en del af din diæt på en meget ligetil måde. Så jeg vil bare nedbryde det her, trin for trin.

Så først og fremmest er alle kulhydrater, uanset hvor de kommer fra, i sidste ende opdelt i den enkleste form for glukose. Og at glukose bruges til at drive dine muskler og din hjerne. Uanset om du spiser en skål ris, et æble eller en chokolademilkshake, opgraderes den til basisk glukose, når din krop har behandlet den.

Så i den forstand er et kulhydrat et kulhydrat, fordi slutproduktet, som din krop faktisk indtager, er det samme uanset hvilken mad det kommer fra. Nu vil nogle mennesker høre dette og tænke, 'Nu hvor et kulhydrat er et kulhydrat, kan jeg bare få mit protein- og fedtbehov for dagen og derefter genopfylde mine kulhydrater? Makroer med intet andet end kager og is og kager. Og grunden til, at dette ikke er ideelt til dine bodybuilding-resultater eller dit helbred, er at selvom alle kulhydrater i sidste ende er opdelt i det samme slutprodukt, er de forskellige fødevarer i deres emballage med hensyn til deres samlede ernæringsværdi samt deres fiberindhold svarer ikke.

Så et kulhydrat er et kulhydrat, men en mad, der indeholder kulhydrater, er ikke en mad, der indeholder kulhydrater. For eksempel, hvis du spiste halvtreds gram kulhydrater i form af søde kartofler, ville du også producere vitamin A, C-vitamin, nogle B-vitaminer, noget kalium, noget fiber og andre næringsstoffer. Mens du spiser halvtreds gram kulhydrater i form af gummibjørne, får du stadig de faktiske kulhydrater, men du kommer næsten ikke til noget med hensyn til tilsatte mikronæringsstoffer og fiber.

Og på grund af dette, selvom glukose er glukose, vil du bygge hovedparten af ​​dit kulhydratindtag på, hvad der generelt betragtes som en ren helfoder diæt. Mød dine ernæringsmæssige og fiberbehov for dagen, hvilket optimerer din kropssammensætning og træningsevne. Det andet spørgsmål, der kommer op, er spørgsmålet om absorptionshastigheden.

Så nogle mennesker vil sige, at du skal holde dig til lave glykæmiske kulhydrater i modsætning til høje glykæmiske kulhydrater eller komplekse kulhydrater i modsætning til enkle kulhydrater. Men for folk, der ellers er sunde og følger et regelmæssigt træningsprogram, behøver du virkelig ikke bekymre dig. Hovedårsagen til dette er, at de glykæmiske karakteristika for de forskellige kulhydrater, dvs. hvor hurtigt de får blodsukkerniveauet til at stige, er baseret på, at hver kulhydratkilde indtages alene og i en anden på tom mave.

Og det er temmelig sjældent, hvis nogensinde, at du kun spiser rene kulhydrater, når du er tom, og hvis du allerede har mad i maven eller kombinerer det med protein og fedt, vil dit kulhydratindtag sænkes til den bedste bodybuilding-kulhydrat, det praktiske trin er virkelig enkle. Det første trin er at få ca. 80-90% af dit samlede daglige kulhydratindtag fra minimalt forarbejdede kilder med højere fiber - fibrene, vitaminerne, mineralerne og de vitale næringsstoffer, du har brug for for optimal sundhed, muskelvækst, fedt tab og generelt udøve ydeevne. Der er et uendeligt antal forskellige muligheder at vælge imellem, og jeg vil nævne et par anbefalinger på skærmen, som en retningslinje er, at af disse 80-90% skal du spise mindst to portioner grøntsager og en til to portioner frugt om dagen .

Selvfølgelig, hvis du vil spise mere, er det fint. Men jeg vil ikke foreslå at forsømme dine grøntsager og frugter, fordi de er særligt høje i mikronæringsstoffer, og de er virkelig nyttige til at sikre, at du får alle dine ernæringsmæssige behov for dagen. Du kan i sidste ende vælge enhver frugt eller grøntsag efter eget valg her.

Og jeg vælger det kun på baggrund af personlige præferencer. Prøv at skifte kilder i løbet af dage og uger, så du får en god diætvariation og ikke spiser nøjagtigt de samme ting hver gang. Og så det sidste trin, så længe du får de 80-90% af dit kulhydratindtag fra disse nærende fiberkilder, så kan du forkæle dig lidt og fylde resten med de kulhydrater, du foretrækker.

Så hvis du vil have nogle kager eller chokolade eller is, uanset hvad det er, er det fint. Men sørg for at det passer ind i din samlede dag uden at overdrive det. Som jeg allerede har nævnt, behøver du virkelig ikke bekymre dig om emnet hurtigvirkende kulhydrater sammenlignet med langsomtvirkende kulhydrater.

Dine krav til mikronæringsstoffer er allerede opfyldt på dette punkt, disse såkaldte snyde mad påvirker dig ikke negativt. Siden når det kommer til de faktiske kulhydrater, handler det alligevel om glukose. Så det er virkelig alt, fyre, ikke nødvendigt at komplicere det, bare få 80-90% af dit kulhydratindtag fra minimalt forarbejdede hele fødevarer, spis mindst to portioner grøntsager og en eller to portioner frugt om dagen, og så hvis du ønsker at udfylde det resterende beløb med de kilder til kulhydrater, du foretrækker, så længe de registreres som en del af din samlede diæt.

Denne type tilgang sikrer, at dine ernæringsmæssige behov med hensyn til fiber, vitaminer, mineraler og vitale næringsstoffer er opfyldt under din træning, samtidig med at du giver dig en vis fleksibilitet til konsekvent at nyde dine yndlings kilder til kulhydrater uden at påvirke dine resultater. Tak for at se fyre. Hvis du værdsætter denne videnskab, ingen BS-oplysninger om motion og ernæring, og du vil have alle de værktøjer, du har brug for for at maksimere din muskelopbygning og fedtforbrændingsresultater, kan du tjekke min Body Transformation Blueprint ved at klikke her eller ved at gå til www.BodyTransformationTruth .com ved hjælp af linket i beskrivelsesfeltet.

Du kan følge mig på sociale medier her, hvis du ikke allerede er det. Den officielle webside er www.SeanNal.com og glem ikke at kunne lide, kommentere og abonnere, hvis du fandt oplysningerne nyttige.

Tak for at se fyre. Og vi ses i den næste artikel.

Er banan en kompleks carb?

I modsætning hertil abananhar enkompleksstruktur, der består af vand, fedt, protein, fiber og utallige andre molekyler samt kulhydrater i form af enkle sukkerarter og stivelser. Det herkompleksstruktur kaldes en madmatrix.23. jul. Feb 2020

Er mælk en kompleks kulhydrat?

Enkle kulhydrater er til stede i mange sunde fødevarer, såsom frugt ogmælk.Komplekskulhydrater kan også være en bestanddel af raffinerede fødevarer, såsom hvidt brød eller hvid ris.

bikemate indendørs cykeltræner

Er bananer enkle eller komplekse kulhydrater?

I modsætning hertil abananhar enkompleksstruktur, der består af vand, fedt, protein, fiber og utallige andre molekyler samtkulhydrateri form afenkelsukker og stivelse.23. jul. Feb 2020

Er kartofler en kompleks kulhydrat?

De er også fyldte med stivelse, hvilket er enkulhydrat. Men selvom enkartoffelbetragtes som enkompleks'sund og rask'kulhydrat, din krop fordøjer dissekulhydraterhurtigere end andre slagskomplekse kulhydrater. Disse nedbrudtekulhydrateroversvøm dit blod med sukker.28. apr 2020

Er havregryn en kompleks kulhydrat?

Komplekskulhydrater, der hovedsagelig findes i hele plantefødevarer, opretholder deres naturlige fiber og brænder din krop med den energi, den har brug for. Eksempler inkluderer bønner,havregryn, 100% fuldkornsbrød, quinoa, byg, kartofler, søde kartofler og mange andre vegetabilske fødevarer.

Hvad er den laveste carb mælk?

Mandelmælker sandsynligvis den mest anvendtemælkpå keto. Det er billigt, sælges i de fleste købmandsforretninger og relativtlavikulhydrater, der kun indeholder 1 gram netkulhydraterpr. kop (240 ml) (6). Kokosnødmælk.10. mar 2020

Hvad er det bedste protein og den komplekse carb-snack?

Sørg for, at dit brød viser hele hvede for at garantere en kompleks kulhydrat med dit protein. Jordnøddesmør parret med selleri er en nærende og proteinrig kompleks carb-snack.

Hvilket er det bedste eksempel på komplekse kulhydrater?

Eksempler på komplekse kulhydrater inkluderer: Hele kornfødevarer som quinoa, byg, brun ris og havre. Fuldkornsforarbejdede produkter som brød, pasta, korn og kiks. Bælgfrugter som linser, kikærter, nyrebønner, grønne ærter og delte ærter.

Hvorfor er det vigtigt at spise komplekse carb-snacks?

Snacks hele dagen er vigtige for at stabilisere blodsukkeret og forhindre overspisning fra sult. En kombination af protein med komplekse kulhydrater er et topvalg, fordi det giver dig en længerevarende mængde energi indtil dit næste måltid.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Solide gummicykeldæk - hvordan løser vi det?

Gør de solide gummicykeldæk? TANNUS SOLID DÆK Letvægtspatenterede flercellede skumdæk er 100% punkteringssikre.

Vintage motobecane-cykler til salg - Sådan repareres

Er Motobecane-cykler gode? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene.

Sådan parkeres en cykel - holdbare løsninger

Hvordan låser du din cykel på en parkeringsplads? Når du parkerer udenfor, skal du kigge efter: sikre, forankrede udendørs cykelstativ. Cykelstativ, hvor der er to kontaktpunkter med rammen, giver sikkerhed og stabilitet (dvs. post-og-ring pullerter, omvendt-U, løkker, forskudt hjulbrønd, vægbeslag, klædebøjler) god belysning. områder med høj eller medium trafik.

Van rysel-cykler - anførte spørgsmål og svar

Hvilken gruscykel? Vi testede disse gruscyklerMærkeModelPrisMeridaSilex + 6000Testbogstav2949 EuroTiticiA-GR 012990 EuroRoseBackroad GRX RX8102999 Euro * StorckGrix ProTestbogstav 2.999 Euro

Carlton cykler - almindelige svar

Hvornår købte Raleigh Carlton? 1960