Vigtigste > De Bedste Svar > Knirkende headset - mulige løsninger

Knirkende headset - mulige løsninger

Hvordan fikser man knirkende hovedtelefoner?

Sprøjtesilikonsmøremiddel anbefales. Spray en lille mængde i en beholder og opret en 'pyt'. Brug en pipette til at placere den flydende silikone i 'knirkende'plastled.

Headsettet er en af ​​de dele på cyklen, der har tendens til at blive glemt, fordi det er meget ude af syne og ude af tankerne i modsætning til din gearkasse, der dukker op hele tiden. Generelt fungerer de ret godt, men når vand kommer ind i dem, eller når du kører dem væk, forværres de. Så det er værd at give dem lidt pleje nu og da.

Dette er en hurtig måde at revidere dit headset på. Værktøj til jobbet, du har brug for et forretningshåndklæde, noget kvalitetsfedt, en slags tør affedtningsmiddel og noget WD-40, en pickaxe eller stump kniv, en flad skruetrækker, en 2,5 mm unbrakonøgle, en 4 mm unbrakonøgle, fem og andre sekskantnøgler på seks millimeter.

Okay, inden du får adgang til headsettet, skal du fjerne cykelens forende. Så start med forhjulet, fjern din aksel. Uanset om det er en hurtig frigørelse eller en skrue, er den her.

Tag akslen ud. Fjern forhjulet. Når du tager cykler fra hinanden, sætter du delene på arbejdsbænken i omvendt rækkefølge, uanset hvor mange dele der er.

Bare giver dig en god idé om, hvordan du samler det igen, hvis du ikke skulle huske det. Derefter skal styret og cockpittet fjernes fra cyklen. Men du skal tænke over, hvad du skal gøre med din forbremse.

Nogle mennesker kan lide at tage bremsearmen fra styret og lade tykkelsen være på gaffelen. Personligt kan jeg godt lide at tage tykkelsen af ​​gaffelen, så den bare kan dingle. Det gør jeg nu.

Så normalt er en fem-mm unbrakonøgle eller nogle gange en Torx T25, afhængigt af hvilken opsætning du har på din specifikke cykel, er cyklen sådan en lille holder her, bare på gaffelbuen. Så bare fjern dem forsigtigt, de er ret sarte. Opbevar skruen et sikkert sted.

Jeg forlader selve routingen rundt om kablet til senere. Den første ting, du skal løsne på dit cockpit, er skruerne til stangklemmen. De er skruerne, der holder din stilk på plads. E styrerør.

Dernæst skal du løsne den 5 millimeter skrue, der holder hætten ovenpå og forudindlæser lejerne. Mens du gør dette, vil du gerne holde fast i gaffelen, fordi der er en god chance for, at den bare kan falde ud på dette tidspunkt, afhængigt af hvor tæt sædet er. Lad det hænge forsigtigt ud, og væk - styrerøret ønsker bare at glide ud naturligt, så sørg for at holde alle dine afstandsstykker og styrringene deroppe.

Lad gaffelen komme ud. Bare sæt det forsigtigt til side. Vi tager os af det om et øjeblik for at få adgang til headsetets knogler som sådan, så først, før det falder ud, vil jeg sørge for, at lejet, der er i jorden, genoprettes.

Nu er der normalt også en tætning her, så bare nå ind og bare glide. Bemærk, at plasttætningen er på undersiden af ​​lejet, og lejet er affaset øverst, hvor det presses ind i rammen. Bare noter dette, når du lægger dem ud på bænken, så du ved det til senere.

Hvis du sætter noget tilbage på den forkerte måde, når du geninstallerer tingene senere, ender du med enten et tæt headset eller et løst headset, som begge er virkelig dårlige for det. Okay, nu vil du gentage de samme trin med den øverste del af headsettet og tage hver del ud separat. Vær meget forsigtig, så du ikke taber noget på gulvet.

Og vær også opmærksom på delernes orientering. Selv skiverne kan have fælge og ting, der passer ind i lejet, så sørg for at få det rigtigt med tiden for at rense det lidt op. Jeg vil kun bruge lidt WD-40, fordi jeg ikke rigtig vil spilde min affedtningsmiddel.

Det er ret dyre ting, mens generelle opløsningsmiddelbaserede smøremidler som WD-40 er ret overkommelige, er det alt hvad du virkelig har brug for bare for at rengøre og tørre det ned. Og bare inspicere alle overfladerne i det, som det idegående bærende headset. De fleste skattesatser i dag er, at du ikke behøver at være for forsigtig. Du vil bare sørge for, at den sidder lige i rammen og ikke har nogen åbenbar skade på den.

Nu skal du bare rense alt op. Og husk at du vil have, at det skal være pænt og rent at samle. Så kronløbet er den del af headsettet, der sidder på gaffelkronen, og det er her, headsetets nederste cylinder sidder og drejer rundt på to måder.

Dem, der skubbes videre med et passende kroneinstallationsværktøj, og så er der dem, der har et delt løb. Så du har ikke brug for værktøj til at samle dem. Du lirker dem bare af med en skruetrækker på den gode side af dem, men en dårlig side er, at hvis mudder og snavs kommer derinde, kan det på en eller anden måde komme under løb, og så får du knæk.

Så det er værd at tage dit kronløb af. Bare vær forsigtig, du vil ikke ridse gaffelkronen, og du vil ikke beskadige headsettet, enten så tag det af, rengør det godt og skub det på igen. Okay, så jeg har bare renset styrerøret på toppen af ​​kronen der og Crown Race, jeg skal bare lægge lidt fedt på her.

Behøver ikke rigtig meget, fordi det ikke er en bevægelig del som sådan, og det er meget let at fjerne. Jeg vil bare minimere chancen for, at vand kommer ind og kommer under, og fedt hjælper virkelig med det. Så sætter du det bare på plads igen.

Okay så gør den samme proces med lejerne. Tør dem godt af. Sørg for, at der ikke er overflødigt snavs på ydersiden.

Og så vil du være. Hvad leder du efter? Et patronkammer skal derfor køre meget, meget glat. Det skulle ikke have et spil. Det skal være løst og raslende.

Det bør ikke være grusomt, og det skal ikke få dig til at føle dig beslaglagt. Så hvis det er konfiskeret, har du næsten helt sikkert brug for nogle nye lejer. Men du tog cyklen ud.

vej raseri mod cyklist

Du har taget headsettet af, så hvorfor ikke suge det i lidt olie natten over og derefter se, hvordan det føles den næste dag. Det næste er, hvis det er løst og raslende, når lejerne er løse indeni, kan du ikke sidde mere fast. Så de er dybest set bare slidte.

De har deres livscyklus bag sig. Så det er tid for dem at genbruge dem og derefter skifte til et andet sæt headsetlejer. Headset-lejer koster ikke meget at købe, så du kan købe disse i din lokale cykelbutik eller gå online og søge efter aktiesælgere.

Men du vil opdage, at når du køber lejer online, har du normalt en tendens til at købe mere end en eller to ad gangen. Men at have et valg derhjemme til næste gang er ikke et problem. Så hvis du føler dig lidt dyster, kan du lave en lille ghettofix.

Men husk, dette er bare en ghettofix. Det varer ikke, men du vil helt sikkert søge mere liv ud af dine lejre. Det kræver ikke et geni at finde ud af, når der er vand derinde, og det har sit formål, Ge, der vil være sand og alle mulige ting derinde.

Så du kan være meget forsigtig med at nysgøre disse sæler, men husk, de er ikke rigtig designet til at gøre det. De er designet til at passe og glemme affære, og når de er færdige, erstattes de med nye. Men hvis du er meget forsigtig, kan du fjerne disse gummipakninger, affedt lejerne indeni, vent til de er helt tørre, pakk dem op med noget frisk fedt, sæt dækslet på igen, og du får lidt mere liv ud af din Kom ud af lejerne.

Jeg vil bare vise dig, hvordan du gør det. eller knivblad, noget lignende. Jeg bruger et af disse valg, fordi de er lidt mere specifikke.

Og meget forsigtig, jeg mener, du skal være forsigtig, fordi du fjerner pakningen til patronkammeret. Hvis du beskadiger dette, vil det ikke fungere at lægge det i det igen. Jeg vil bare frigøre det, og jeg vil have adgang til kammeret der, og jeg fjerner kun den anden side.

Nu har jeg adgang til lageret fra begge sider, fordi jeg vil skylle alt affaldet derinde ud. Og jeg husker bare, hvilken vej disse sæler går. Og jeg er god til at give alt det fedt, det er herinde, ser du, det er lidt brunligt, hvor vand kom ind.

Vil skylle det ud. Sæt nogle friske ting tilbage. Og det skal føles som nyt.

Nu har folk forskellige teorier om, hvordan du skal affuse dig selv for at få snavs derude. Nu personligt vil jeg ikke bruge en rigtig affedtningsmiddel, fordi det er ret vådt, og det kan være ret besvær at rengøre ordentligt. Så jeg vil bruge noget, der er lidt mere end en tør affedtningsmiddel.

Bremserenser er ret godt til dette. Du kan også bruge isopropylalkohol, kontaktrenser eller endda den gode gamle pålidelige WD-40. Ethvert multifunktionsmateriale, der indeholder opløsningsmidler, hjælper med at drive disse ting væk.

Dette er bare for at få skidtet ud af det, når du først gør dette, vil du rense det grundigt, så jeg vil bare sprøjte noget af dette herinde. Jeg kan allerede se, hvordan det går i stykker. Så jeg rensede indersiden af ​​kammeret.

Bremserenser gjorde et godt stykke arbejde der, fordi jeg faktisk kan se hver eneste leje. Det er utroligt glat; der er slet ingen slags sand i det. Hvis dette får dig til at føle dig dyster, skal du fortsætte, indtil du ikke længere kan mærke noget.

Indtil det bare er kuglelejer. Og det snurrer, jeg ved ikke, om du kan høre dette, men snurrer ret godt. Så nu er det tid til at pumpe det fuld af fedt, nu vil du have en god mængde fedt derinde, men du vil ikke have så meget fedt i det, det begynder faktisk at bremse den ting fedt er dybest set der at gøre sit job.

Du ønsker ikke at pakke det så fyldt, at du sænker det, og sælerne fungerer ikke ordentligt og udfører deres arbejde. Så giv det en tilstrækkelig mængde fedt. Vend det godt om.

Og så vil du gerne sætte forseglingerne på igen, før du tørrer den af ​​for godt. Kontroller bare orienteringen af ​​tætningerne, når du sætter dem på plads. Der er en farvet side på ydersiden, og de har en slags overflade på indersiden.

kona rove al anmeldelser

Gå rundt og læg dem bare hjem. De låses ikke på plads som sådan, men du kan helt sikkert mærke dem, når de sidder korrekt. Sørg for, at vi lægger noget fedt i rammen, hvor lejerne sidder.

Dette skyldes ikke, at lejerne roterer. Lageret forbliver faktisk stille, og indersiden roterer. Alt dette skyldes, at det er at skabe en beskyttende barriere mod vand og snavs og forhindre dem i at sidde fast i rammen.

Gør denne proces lettere i fremtiden. Så som før har du ikke brug for for meget. Bare en god mængde bare for at gå rundt inde for at sikre, at den har en dejlig beskyttende type barriere på plads.

Dette er bare for at skabe en ekstra barriere, så sælerne kan udføre deres bedste job, bare sørg for at dine kabler og opsætning på forsiden af ​​cyklen er i den rigtige retning, når du gør dette, og du kan sende det Skub hjem. Og lad derefter dine træk hænge. Du skal stadig holde kronen ellers falder gaffelen ud.

Så næste er det den øverste leje. Jeg har allerede fedt i rammen. Jeg glider det bare ned. Skub det på plads.

Og som før, lidt mere fedt heroppe. Bare for at gøre det dejlige gode segl på de eksisterende sæler. Den lille plastforsegling, der går på plads.

Spalteskive i aluminium der, glider ned og sidder på lager. hovedtelefonhætten, sæt pladen derinde. skub det ned, find det. Du finder ud af, at denne slags klikker på plads. så er det min afstandsstykke. derefter stammen. hold selvfølgelig Fronten på din cykel er fast fast hele tiden.

Ellers vil du tabe alt på gulvet. Få din tophætte. Og din unbrakonøgle på fem millimeter.

Og åbn det. Nu vil du ikke stramme headsettet for hårdt, så det er stift, og du vil ikke lade det løbe løst. Så bare tag denne Upun indtil du føler at der ikke er nogen bevægelse og den drejer frit.

Nu vil jeg ikke stramme min spindelboks endnu. Jeg venter på, at min cykel er på jorden, så jeg kan være sikker på, at den er opstillet med mit forhjul helt op. Men nu er det tid til at sætte forbremsen på igen og trække cyklen tilbage.

Så alt hvad der er tilbage at gøre er at fjerne cyklen fra stativet, sørg for at min stamme er lige og klemt tæt på toppen. Forhåbentlig var denne artikel nyttig for dig. Hvis du ved noget om fedt og smøremidler og lignende Klik her for at finde ud af det.

Hvis du vil finde ud af fem grunde til slangeløs, skal du klikke her. Som altid skal du klikke på kloden for at abonnere. Og hvis du kan lide artiklen, så tommelfinger op.

Hvorfor gør min cykel en knirkende lyd?

KnirkerogSkræk:

Disse super almindelige lyde skyldes normalt DIRTY eller DRY lejer. Du finder det ofte efter at have kørt dincykeli et stykke tid eller under barske forhold disselydebegynde at krybe ind. Områder for at kontrollere, om du hører disselydeville være: Crankset / Bottom Bracket.

Forestil dig det; Du kører med os, nyder solen, nyder udsigten. Og pludselig hvad skal man høre? Det er en knirk, det er et klik. Når denne støj opstår, er det sandsynligt at irritere dig og andre, du kører med.

Lad os i dag se på seks ting, der kan få din cykel til at knække. Plus, det er ikke kun en lyd, nogle gange kan det være en mere alvorlig sag. Nu skal jeg bare tilføje, det er ikke kun kulfiber, der kan klikke.

Jeg har hørt klik af aluminium, jeg har fået titaniums knirk, og jeg har endda hørt de limede aluminiumsrammer knirke og klikke, når du går videre. Så lad os se, hvad vi kan gøre for at løse problemet. Lad os først se på rammen og alle komponenterne på cyklen.

Så hvad du skal gøre er virkelig at rengøre cyklen grundigt. Og så kan du kontrollere alle leddene på samme tid. Så specielle områder at se på er ting som hvor stiverne møder rørene, såvel som hvor det øverste rør møder rammer hovedrøret, hovedrøret rammer nedrøret osv. Osv. Såvel som dine frafald så godt som ting som stilk og styr.

Med andre ord områder, hvor de sidder fast på en anden komponent. Nu, hvis du har haft uheld med at udløse din cykel, er det værd at tjekke det øverste rør, især hvor styret ville ramme det, for hvis det rammer med en sådan kraft, har det været kendt tidligere, enten hævder en top rør- eller styrecykel, der muligvis kan være årsagen til et af de knæk eller klik, du stødte på, jeg ville tage den tilbage til den butik, du købte cyklen fra, og faktisk hente den, for at se godt på den og tale med om nødvendigt producenten. Så knirkende eller klik, der normalt kommer fra et styr eller en stilk, eller faktisk når du er i en temmelig aggressiv position, der klatrer, sprinter eller kører, fordi du generelt lægger lidt ekstra drejningsmoment gennem styret.

Så du skal sørge for, at dine spindelbolte såvel som dine bremsearmspændebolte er lavet til den korrekte momentindstilling i henhold til producentens oplysninger. Ja, du kan få knirk og beskadige en komponent. Og for løs? Nå, det er bare ikke sikkert, er det? Husk også at bruge fibergreb, når du bruger en kulfiberkomponent for at reducere glidning og forhindre dig i at stramme for meget for at holde dem på plads.

Styret og stammen kan også kontrolleres, især hvor skruerne faktisk bruges. På styret bliver du sandsynligvis nødt til at fjerne styretape for at få et godt gammelt udseende, hvis der rammes i den forkerte retning, kan du lide en tåre, der kan give dig det knirk. Så fjern bare styretapen og se meget, meget godt ud, og forhåbentlig har du ikke fundet en revne der.

Men hvis du har, kan det være årsagen til dit knirkende. Nu er det værd at kigge på headsettet, da det kan være en årsag til knirkende, hvis du har en efter det foregående trin eller to. Så fjern din stamme og tag den faktisk ud for at rense lejerne fra Cubsand-headsettet og få en god opladning, og sørg for, at de ikke er klæbrige eller slibende, da dette meget vel kan forårsage en knirk.

Nu hvis de er gode og slanke, skal du bare pakke dem ind igen og bruge noget rigtig godt vandtæt fedt for at holde dem beskyttet mod elementerne. Nogle gange, ved at rydde alt op og samle det igen, kan du slippe af med den grimme knirk eller det klik, du havde. Så en kædehjulsbolt er ofte årsagen til, at en cykel knirker, for hvis det ikke er gjort, vinger en kædehjul grundlæggende forsigtigt mod edderkoppen op til det korrekte moment.

Før jeg indstiller bolten til producentens anbefalede drejningsmoment, vil jeg faktisk bruge enten fedt eller anti-seize på gevindene på rørboltene. Producenterne anbefaler faktisk at bruge en slags lås eller gevindlås, men jeg har set folk gøre det i tidligere brug dem og dybest set ikke kan løsne disse skruer uden at afrunde de bløde legeringshoveder sikkert, når dine pedaler er tætte og tætte i trådene på krumtapene. Så ikke fingertæt, du vil have, at dette skal være godt og tæt der, og igen ved at bruge enten fedt eller anti-beslag.

Og endelig, hvad med dine klamper og pedaler? Det er en sidste udvej, men måske give det en meget, meget let belægning med silikonspray. Ikke meget, fordi det er meget glatte ting, men bare nok til forhåbentlig at knirke eller slippe af med knirk eller klik. Nå, ganske ofte kan dine hjul faktisk være ansvarlige for den frygtede knirk eller klik, som du desværre stadig har, men hvordan præcist? Nå det første er et tørt led, og med det mener jeg en spyd, der sidder knogletør inde i hjulets aksel.

Selvom ingen af ​​dem snurrer, fordi hjulet åbenbart drejer rundt om dem, lægger du et stort pres på hjulet og igennem det, mens du pedaler. Så sørg for at spyden er dækket af fedt. Nu må du ikke overdrive det på alle måder, bare påfør en let belægning over det hele, inklusive trådene såvel som slutdækslerne.

Hvis du stadig knirker din ramme og gaffeludfald nu, vil jeg altid råde dig til at sætte en klat fedt på indersiden af ​​selve rammen og gafler, der sidder oven på akslerne, for mens du kører langs og måske vipper frem og tilbage, der er lidt bevægelse der nogle gange. Især hvis din spyd ikke er korrekt anbragt på akser, skal du også smøre dem med fedt. Ligesom spydet skal du ikke være fjollet med det, bare nok til at belægge det let.

Hold dig nu fast med hjulene, som en sidste udvej skal du også kontrollere lejerne. Nu er der ikke rigtig en nem måde at gøre dette på andet end at stikke nogle andre hjul ind i rammen og gaflerne og se om den forfærdelige knirk elimineres. Og det kan også være dine lejer, der skal udskiftes.

Og endelig, mens du er nede ved baghjulet, skal du faktisk kontrollere bagskifteren og sørge for, at boltene også er indstillet til det rigtige drejningsmoment, for nogle gange kan det bare vippe lidt og give dig den forfærdelige knirk. Nu kan ethvert knirk eller klik fra en sadel eller sadelpindel dybest set høres, når du kører i sadlen, fordi disse skinnerne naturligvis på en sadel nogle gange faktisk kan knirke ved selve sadelklemmen, så det er en check værd , naturligvis, at det fik det rigtige drejningsmoment. Og selv tidligere, da jeg sadlede op med det rigtige drejningsmoment der, knirkede det stadig.

Og jeg løste det faktisk på en aluminiumskinnesadel ved at lægge noget kobberpasta på det, og det forhindrede det i at knirke fremad. Og så, hvis du bruger en kulstofskinnesadel, skal du bruge noget fiber og også nå derinde for at løsne det. Hvis du nu bruger metal på metal, skal du sørge for at bruge det rigtige fedt på din sadelpind.

Og hvis du bruger en carbon sadelpind eller ramme, skal du også bruge noget fibergreb derinde. Og sørg selvfølgelig for, at sadelklemmen er klar. Op til det rigtige drejningsmoment er det vigtigt, og skruen er også smurt.

Forhåbentlig er knirken væk. Nu er et af de mest almindelige områder på cyklen tilbage, som er ansvarlig for en knirk til det sidste. Bundbeslaget Vi startede med at køre mange, mange måner siden, vi havde kun gevindbundsbeslag, så jeg kan ikke huske, at nogen af ​​dem lavede nogen lyd.

Pressefast bundbeslag har imidlertid tendens til at få lidt varme fra mange mennesker derude i disse dage. Så hvis dit bundbeslag er i orden, og lejerne stadig kører fint og glat, skal du fjerne og rense det og derefter montere det med en låsemasse som denne. Dette kompenserer dybest set for eventuelle forskelle i tolerance mellem delene.

Ligesom rammen løses forhåbentlig dette knirkende for dig under konvertering. Smør også dine krumtapbolte, så den her, der låser dem på den anden side af kædesættet, samt spindlen, der går gennem bundbeslaget. Giv også den et let lag maling, den næste muligvis kan få fra dig og piger i kommentarerne lidt diskuteret, um, den gamle firkantede bundbeslag.

Så tilbage til, ja, tilbage til begyndelsen af ​​2000'erne, midten af ​​2000'erne, hvor de blev brugt i vid udstrækning. At fedt eller ikke fedt? Det er spørgsmålet. Personligt fortsætter jeg med at lægge et meget tyndt lag fedt på disse firkantede kegler, før jeg strammer krumtapene, men jeg er sikker på, at nogen derude eller måske mere end én person vil modsige mig.

Så sørg for at lade mig vide i kommentarerne nedenfor, hvad du vil foreslå til dette. Jeg har aldrig haft et problem med at få mig til at arbejde op med det, men som altid er jeg meget interesseret i at høre fra dig. Cykler er altid plaget af knæk og klik, og nogle gange er der intet du kan gøre ved det.

Men hvad jeg gerne vil vide, hvad er det mærkeligste sted, du nogensinde har set en knirk på din cykel? en vandflaske, tro det eller ej. Jeg var helt overbevist om, at det var bundbeslaget eller en samledåse inde i rammen nedenfor. Så jeg tog det adskilt et par gange, før jeg indså, at det var en vandflaske, der kun gyngede lidt i buret.

Ja, det gjorde mig skør. Husk nu at kunne lide og dele denne artikel med dine venner, og husk også at besøge GCN-butikken på shop.globalcyclingnetwork.com og klik nu for en anden god artikel.

Klik her for at se det nyeste GCN tech show.

Hvad laver en knirkende lyd?

Knækogknirkendefinder sted på stemmebåndniveau, niveau 1 (se 'Forskellige niveauer i stemmekanalen'). Det meget sarteknirkende lydopstår fra stemmebåndets vibrationer. Stemmebåndene vibrerer i beggeknirkogknirkendehar et komplekst, men regelmæssigt vibrationsmønster.17. juni. Dec 2019

Hvilken lyd er det? Afhængigt af hvem du spørger, er knitrende af knæk i leddene enten lyden af ​​sød lindring eller den skadelige lyd af en mave-vendende vane. Virkelig. Hvad er den lyd? Jeg mener, hvorfor bøjer dine led på en bestemt måde får dem til at poppe sådan? Forskere er kommet med flere forklaringer, herunder hurtigt strækkende ledbånd og i alvorlige tilfælde endda knogler, der gnider mod hinanden.

Men den mest almindelige forklaring på, hvorfor dine strakte led lyder som sprængbobler, er at der er bobler i dem. Leddene i dine fingre er de nemmeste at knække, men mange mennesker knækker også leddene mellem ryghvirvlerne i nakken og ryggen og endda deres hofter, håndled, skuldre osv. Alle disse led er synoviale led, og de er de mest fleksible i din krop.

Rummet mellem de to knogler er fyldt med en tyktflydende væske kaldet synovialvæske, som indeholder lange, smørende molekyler såsom hyaluronsyre og smøremiddel. Synovialvæske er mere eller mindre tekstur af æggeblomme, og dets hovedformål er at dæmpe knoglerne og hjælpe dem med at glide forbi hinanden med snavs eller bruskaflejringer, der lander i leddet. Men grunden til, at det er vigtigt for knoglesprængning, er, at det ligesom andre væsker i din krop indeholder mange opløste gasmolekyler, og leddet går længere, end det normalt er, for eksempel ved at bøje fingrene bagud.

Knoglerne bevæger sig væk fra hinanden. Mellemrummet mellem knoglerne øges, men mængden af ​​synovialvæske forbliver konstant. Dette skaber en zone med undertryk, der trækker opløste gasser fra synovialvæsken, ligesom kuldioxid, der bobler ud af sodavand, når hætten åbnes.

Inde i leddet danner de undslippende gasser en boble med et brag. Men blæren varer ikke længe. Den omgivende væske presser på den, indtil den til sidst kollapser.

Gasserne fra blæren spredes gennem synovialhulen og opløses langsomt tilbage i væsken i løbet af cirka tyve minutter, så det kan tage et stykke tid, før du kan sprænge det samme led igen. Nogle forskere mener, at der faktisk kunne være to pandehår. En når boblen dannes og en anden når den sprænger.

Når du sprænger et led, forstørres det midlertidigt, hvilket kan være grunden til, at specielle ankel-, nakke- og rygkiks har for vane at gøre deres led løsere og mere fleksible. Men du har måske hørt fra en bekymret slægtning eller en forstyrret kontorkollega, at det at knække dine led vil give dig gigt. En læge ved navn Donald Unger hørte det også gentagne gange på knoglerne på hans venstre hånd i 50 år, mens knoglerne på hans højre hånd ikke blev revnet. 36.500 revner senere, begge hænder var gigtfri.

For denne uselvisk handling af hengivenhed til videnskab modtog Dr. Unger en Ig Nobelpris, en falskhed om Nobelprisen, der anerkender skøre men underligt fascinerende videnskabelige præstationer. Unger skrev, at hans resultater skulle stimulere en undersøgelse af andre forældres overbevisning, såsom vigtigheden af ​​at spise spinat 1.

Hvad angår revner antyder en undersøgelse, at al strækning af leddene og sprængning af bobler kan føre til det. Dine hænder svulmer op og dit greb svækkes. Men den største bevist fare synes at forstyrre dem omkring dig.

Hvorfor bringer mit headset en knitrende lyd?

En almindelig årsag tilknitrendehovedtelefoner er en defekt AUX-port, også kendt som enhovedtelefonjack. Sørg også for at kontrollere, at AUX-porten og ledningen er helt tilsluttet. Et løst eller delvist tilsluttet par hovedtelefoner vil ofteknitrepå grund af en dårlig elektrisk forbindelse.

Hej gutter, det er Eddie, den troldmunk. Som du ved, har jeg en Razar Seiren-mikrofon, og af en eller anden grund skaber det lidt statisk støj i mine artikler, og jeg kunne ikke slippe af med den, så jeg vil vise jer, hvordan man slipper af med software, så du kan se mig her lige har fået en artikel, og hvis jeg spiller denne artikel kl. 5:30 eller fem minutter tredive, når jeg spiller den, skal du kunne høre noget underligt støj, og jeg vil sætte højttaleren ved siden af ​​min mikrofon for at sætte det på Du kan høre det visioner Du ved, at sandsynligheden for det samlede prøveområde skal have alt dette, så ja, det statiske er ret sindssygt, så jeg vil vise dig, hvordan du kan slippe af med Premiere Pro, så jeg gør det først, så iPremiere Pro skal du bare åbne et nyt projekt, uanset hvad der ikke betyder noget, eller du skal sandsynligvis navngive dit projekt, og så trækker du filen og slipper filen på din Project-T pull imeline, så bare træk det er, hvor er det, det er det, ok, træk det ind og så ved du hvad? Før du hører den underlige lyd, det knitrende, så det er her, så du kan se det, så lad mig bare skrue det lidt ned, dette afsnit svarer til nu, vi prøver at finde ud af, at X er mindre end syv, bortset fra at, så det er her, det begynder at knække, hvis du kan høre, at du ved, at sandsynligheden for hele prøven er, at der er knitren, så jeg fremhæver det, så her, det starter med konceptet, så jeg Jeg fremhæver, at jeg holder mig til en anden zoom lidt, og jeg klipper det, så tryk på C på dit tastatur og klip det og derefter gå til det punkt, hvor knitren slutter, hvilket er ca. 30 sekunder senere, det stadig knitrer, hvad der er i denne ene sektion herex + er, så den stopper her ved X, så jeg er, jeg skal klippe den, trykke på C og klippe den ud, og hvad du vil gøre er at markere dette afsnit her med den rigtige højre -klik og vælg Rediger klippet i Adobe Audition, så det kun åbner lyden i Adobe Edition, der er herovre, okay, er det ikke? åbn lyden, og hvis du prøver pl ja, vil du høre knitren, så prøv at spille den her, du vil høre knitren igen distributioner, du ved sandsynligheden for det hele, så fix knitren, hvad du skal gøre er, at du vil gå til de effekter, du går til diagnostik og vælger DeClicker DeClicker, så skal dette vises, og klik derefter på scan ok, og det finder alle disse problemer, klik på fix alt så siger repareret, så nu kan du bare lukke, at jeg gemmer det okay, og nu når du spiller lyden igen skal du høre meget få klik omfordelinger, du ved, at sandsynligheden for, at hele prøveområdet skal tilføjes, så du kan se, at jeg slet ikke hørte nogen klik for at du kunne høre reparationslyden og derefter du kan eksportere en fileksportfil eksportere din film direkte, så bare eksporter den tynd, hvor du vil, hvor du vil, vælg, hvor du vil gemme den, og tryk så bare på eksportknappen, bare tryk på eksportknappen, og der går du og tro det ikke, hvis det er y vores elskede filstørrelse siger, fordi det ikke er meget nøjagtigt okay tak for de fyre, der ser dig næste gang.

Hvorfor klikker mit headset?

Den mest sandsynlige grund til, at hovedtelefoner laver enpoppingellerknitrendestøj? Kildematerialet til din lyd kan være beskadiget, eller EQ-indstillingerne til medieafspilleren kan være forkerte. Med de forkerte indstillinger kan du faktisk skade dinhovedtelefonhøjttalere. Sørg for, at bas- eller diskantindstillingerne ikke er for høje.

Er en knirkende bundbeslag dårlig?

Mensdårlig bundbeslagfår skylden forknirkende, meget ofte findes årsagen andre steder. For at vende rynkerne på hovedet, skal en mekaniker gå på en ådseljagt. Afkrydsningsfelter og fjernelse af muligheder. Mangeknækpå en cykel lyder meget som enknirkende bundbeslag.30. maj 2017

Hvorfor knækker mit MTB-headset?

TILknirkendeeller klikkeheadsetkan være et tegn på problemer. Hvis du har renset og smurt lejerne og elimineret problemer i stangen, stammen og kablerne som støjkilden, skal du inspicere kopperne i hovedrøret. Det betyder, at du har et ovalt eller ikke-specielt hovedrør.28. apr 2021

bmc roadmachine anmeldelse

Hvorfor knækker mine gulve pludselig?

Knirkerforårsages, når undergulvet begynder at adskille sig fraetagebjælker. Negleneknirkenår de glider ind og ud af bjælkerne. At fikseknirkerforårsaget af store huller nedenunderetage, fastgør et stykke skrot modetagebjælke, så den passer tæt mod undergulvet.

Hvad betyder knirkende?

for at gøre en skarp, hård, gitterende eller knirkende lyd. at flytte medknirkende. tilknirkendelyd.

Hvordan slipper jeg for statisk på min headsetmikrofon?

Træk stikket ud og sæt det i igenlille.

Prøv at tage stikket ud af stikketheadseteller standalonemikrofonfra computeren eller enheden og derefter sætte den i igen. Hvis det er muligt, kan du prøve at bruge en anden USB-port.

Hvorfor knækker mit headset, når jeg tænder det?

Hvis du tror, ​​du oplever en knirk fra headsettet, kan årsagen faktisk komme fra et hvilket som helst antal lejer, hætter og bolte, der binder hele området sammen, inklusive stammen og styret (se nedenfor for mere om disse bits) .

Hvad skal jeg gøre, hvis dit cykelheadset er knirkende?

Klik for at udvide Tag det fra hinanden, og sørg bare for at det hele går tilbage på samme måde. Sørg for, at løbene er rene. Hvis det stadig knirker efter det, kan det have brug for et nyt headset. Det er ikke en kæmpe, er det? Tag det fra hinanden, så bare sørg for at det hele går tilbage på samme måde. Sørg for, at løbene er rene.

Hvorfor laver mine Bluetooth-hovedtelefoner knitrende lyde?

Hvis du bruger en Bluetooth-hovedtelefon, skal du frakoble den og tilslut den igen til enheden, eller hvis den er kablet til hovedtelefoner, skal du tilslutte og tilslutte, fordi der er en mulighed for, at interferens forårsager problemet. Det kan testes ved at flytte enheden og hovedtelefonerne til et andet sted.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cyling - pragmatiske løsninger

Hvad står BMC for i cykling? Cykelfremstillingsvirksomhed

Sådan behandles vejudslæt - hvordan man håndterer det

Hvor lang tid tager det vejudslæt at heles? Vejudslæt er en almindelig betegnelse for slid forårsaget af skraber modtaget under en ulykke. De fleste vejudslæt skal heles inden for 2 uger med god pleje af dine sår ved at holde dem rene og fugtige. Nogle gange kan vejudslæt gå gennem alle hudlagene og kræve hudtransplantationskirurgi for at helbrede.

21 superfoods - hvordan man beslutter

Hvad er de top 20 superfoods? 20 bedste superfoods til vægttabskale. Grønkål er en grøn grøn grøntsag, der er kendt for sine sundhedsfremmende egenskaber. bær. Bær som jordbær, blåbær og brombær er levende, smagfuld og meget nærende. Broccoli. Chia frø. Æg. Avocado. Søde kartofler. Kimchi og surkål.

High stakes low rider - mulige løsninger

Hvor kan jeg finde lowrider i GTA San Andreas? Loco Low Co. er en baggårdsmodebutik i Grand Theft Auto: San Andreas, der tilpasser lowriders, der er placeret på en blindgyde i Willowfield, Los Santos.

Motobecane titanium anmeldelse - hvordan beslutter du dig?

Er Motobecane-cykler af god kvalitet? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene. г.