Vigtigste > De Bedste Svar > Skivebremser - omfattende håndbog

Skivebremser - omfattende håndbog

Hvad er skivebremse?

TILskivebremseer en typebremseder bruger tykkelsen til at klemme par puder mod endiskeller en 'rotor' for at skabe friktion. Denne handling nedsætter rotation af en aksel, såsom en køretøjsaksel, enten for at reducere dens rotationshastighed eller for at holde den stille.





Dagens motorcykler og biler er udstyret med et meget effektivt bremsesystem. De er så effektive, at dit køretøj i en nødsituation stopper sikkert inden for brøkdele af et sekund. Når du trækker i bremsearmen, er bremsevæsken i nærheden af ​​håndtaget under tryk.

er grillet kylling sund

En bremseledning forbinder denne trykvæske med bremseklodsen på cyklen og aktiverer bremseklodser. Dette bremsesystem, du lige har set, er blevet brugt tidligere. Udviklet over fem årtier med forskning og praktisk erfaring, lær hvordan ingeniører skabte et så effektivt bremsesystem. Eller mere præcist, lad os lære den interessante fysik bag skivebremser at kende.

Du undrer dig måske over, hvordan den lille mængde kraft, din hånd udøver på bremsearmen, er nok til at stoppe et motorcykelhjul. Ingeniører har opnået dette ved dygtigt at anvende Pascals lov. Når du bevæger armen, bevæger et lille stempel sig også.



Stemplet er fyldt med olie, så bunden er under tryk. Hvis du ser nøje, kan du se, at dette stempel er forbundet til et stort stempel via et kabel. Kort sagt, det store stempel sidder nær bremseklodsen, og det lille stempel sidder nær bremsearmen.

Ifølge Pascals lov skal trykket på begge stempler være det samme. Dette betyder, at den kraft, der virker på dig i slutningen af ​​armen, multipliceres mange gange i enden af ​​bremseklodsen på grund af det forskellige stempelområde. Denne kraft bevæger bremseklodsen og skubber den mod bremseskiven, hvilket får hjulet til at stå stille Disc er direkte forbundet med hjulet.

For yderligere at øge arealet anvendes normalt to stempler i enden af ​​bremseklodsen. Det, der kan observeres i denne mekanisme, er at stemplerne kun er til stede på den ene side. Så hvordan fungerer bremseklodsen? bevæge sig på den anden side? Dette er muliggjort af et smart arrangement kendt som den flydende tykkelsesmekanisme. Det skal bemærkes, at det meste af denne mekanisme, bremsekaliberen, ikke er fast.



Snarere kan den bevæges frit lineært. En bremsekaliberstolpe er fastgjort til motorcyklen; du kan se bremsekaliberen bevæge sig langs denne faste del. Dette betyder, at når trykket opbygges i cylinderen, bevæger den flydende tykkelse også mod stempelbevægelsen.

Den anden bremsesko er fastgjort direkte til den flydende tykkelse. Bremseeffekten finder sted fra begge sider på samme tid. Friktionen mellem skiven og bremseklodser genererer en stor mængde varme, og skiven bliver ekstremt varm.

På motorcykler kan forrudens temperatur styres på grund af luftcirkulationen omkring dem, der kræver meget højere luftcirkulation og overfladeareal til temperaturregulering. På grund af dette har bilernes vinduer vener indeni. Venerne hjælper med at smide luften radialt udad.



Hullerne omkring skiven forbedrer luftcirkulationen yderligere. Skivebremsemekanismen kan virke som en simpel mekanisme. For at forstå, hvor meget skivebremser har bidraget til at gøre biler mere sikre, skal vi først lære om forgængerne til skivebremser, tromlebremser; Dru m-bremser dominerede bilindustrien i mange årtier.

De bruges stadig i baghjulene i nogle biler. Hvordan de arbejdede var ret simpelt. Tromlen til denne mekanisme er direkte forbundet med hjulene.

Når du trækker bremsen, er der et par sko i tromlen, og friktionskraften får hjulet til at stoppe, ved første øjekast ser det ud som en enkel og perfekt mekanisme, men tromlebremser har tendens til at blive overophedede, når de bremses. På grund af tromlebremsernes stramme natur holder de dem nede ved optimal temperatur er ikke en let opgave. En sådan overophedning kan medføre, at tromlens metal udvides og dermed reducerer friktionskraften.

En farlig situation opstår især, når en tromle overophedes på grund af udvidelse af metallet, slid eller en formændring. Da dette hjul ikke sænker så hurtigt på grund af den lavere friktionskraft, er friktionskraften på vejen til dækket også lavere her sammenlignet med de andre hjul på akslen. Disse forskellige friktionskræfter, der kan opstå, producerer et nettomoment, når de bremses, og hele bilen vil dreje som et resultat.

På grund af dette finder du ofte, at gamle biler, der kun bruger tromlebremser, undertiden trækker til venstre eller højre, når de bremses. Sådanne problemer med opvarmningsproblemer opstår ikke med skivebremser. Skivebremser har også bedre bremsekraft sammenlignet med tromlebremser.

træning til århundreders tur

Du vil dog blive overrasket over at finde ud af, at de fleste tunge lastbiler stadig bruger tromlebremseteknologi. Årsagen er enkel. Truck tromlebremser har enorme metaldele, og disse fungerer som et effektivt varmebad, der beskytter bremsedelene mod overophedning.

Skivebremser er også dyrere end tromlebremser, så det er ikke en god ide økonomisk at bruge skivebremser på tunge lastbiler. Vi håber, at denne artikel giver dig et godt kig på, hvordan du gør denne diskforsynede bremseteknologi. Tak fordi du så artiklen.

Og vær venlig at fortsætte med at støtte os.

Hvilken er bedre skive- eller tromlebremser?

Skivebremserer altidbedreendtromlebremserog kan levere fremragendebremsningydeevne. Detskivebremserkan koste dig en præmie, men den slagsbremsningydeevne, du får, er pengene værd. Vi anbefaler dig at gå på cykler medskivebremserog ABS, da det vil beskytte dig under panikbremsningsituationer.30. januar 2019

Hej, vi er tilbage med en anden af ​​vores grundlæggende Summit Racing QuickFlicks. Jeg sammenligner Dave-ydeevne, og i dag sammenligner vi tromlebremser med skivebremsesystemer. Lidt senere skal vi tale om forskellige typer bremserotorer og forskellige bremseklodsforbindelser, inden vi gør dette, lad os bare gå ind i selve bremsesystemerne og de to hovedformer, der starter her med tromlebremsesystemet. Som du kun kan se på udseendet, ser det ud som en tromme, og derfor bremses navnet tromle.

Men faktisk er det to separate dele her, du har den ydre del, der roterer med hjulet, og den har en kappe på indersiden, en maskinkappe her og derefter denne støtteplade, der forbliver stationær, og dette er faktisk inde i tromlen, når den drejer og når du bremser, skubbes disse bremsesko ud mod overfladen på tromlen, og køretøjet sænkes. Disse typer bremser blev fundet på køretøjer helt øverst, sandsynligvis fundet i begyndelsen af ​​70'erne, slutningen af ​​60'erne, begyndelsen af ​​70'erne, når skivebremser ramte markedet bygget omkring en skive eller rotor, der drejer med hjulet, og den faktiske bremse blandes, i modsætning til sko , du har ægte bremseklodser. Disse elektroder passer ind i den tykkelse, og tykkelsen passer derefter over rotoren, og elektroderne kommer på begge sider af rotoren, og når bremserne aktiveres, skubber eller klemmer caliper bremseklodserne omkring bremseskiven.

Der er en god grund til, at producenter er begyndt at bevæge sig væk fra tromlebremser og mere mod skivebremser. For det første, fordi dette er et lukket design, hvor bremseskoene faktisk er i huset, når der er friktion, der opstår under bremsning, kan der opbygges varme der temmelig hurtigt, hvilket får bremsen til at falme og påvirke motorens ydeevne til dine bremser . Med skivebremser har du et friluftsdesign, hvor rotoren drejer, og du har friktionsoverfladen herude, når der opbremses, en masse varme ledes ud i den udvendige luft, så du ikke falmer, selv med tromlebremser kan undertiden mudder eller vand i det, som kan påvirke bremsning i vådt vejr, skivebremser er ikke så meget af et problem, nogle gange vil centrifugalkraften på bremseskiven faktisk kaste vandet af, og det kan forbedre bremsningen i vådt vejr, den tredje grunden til, at nogle mennesker gør Ligesom skivebremser, er, at du kan få kaliberne, og rotorerne og forskellige maskinrotorer og anodiserede kalibre kan blive kosmetiske, kan på en eller anden måde se gennem hjulene og se, hvor bremsekomponenterne er.

Nu, hvis der er en fordel ved tromlebremser, er det bare omkostningerne, det er bare lidt billigere at fremstille og installere, og på grund af dette vil du på mange køretøjer stadig se tromlebremser på de bageste bremser, du får skivebremser i forreste og bageste tromlebremser, og det er simpelthen fordi det holder omkostningerne nede, hvor meget af bremsekraften går, når din svingning tager dig fremad, så du har brug for forbedret bremsning foran og ikke helt så meget bagpå, bagbremserne ikke bliver ikke meget belastet. For at holde omkostningerne nede går de med tromlebremser. Selv nogle køretøjer, som du kender ultrahøjtydende køretøjer, skifter til firhjulede skivebremser for en forbedring af bremsningen.

Men hvad hvis du har en gammel hot rod og tromlebremserne, betyder det at du sidder fast? Faktisk er en af ​​de mest populære opgraderinger, vi ser, de skivebremsekonverteringssæt, vi tilbyder til en lang række køretøjer, som giver dig mulighed for at bytte de gamle tromler ud og i det mindste montere skivebremserne i den opsætning af fronten, du får denne forbedrede stopkraft. Nu hvor vi har dækket det grundlæggende om tromlebremser versus skivebremser og forklaret dig fordelene ved skivebremsesystemet i forhold til tromlebremsesystemet, foretager vi nogle grundlæggende sammenligninger nedenfor. Jeg har allerede nævnt nogle af skiven bremsekomponenter, inklusive de forskellige typer rotorer, der er spaltede, borede, faste, er tilgængelige, og vi går også ind på nogle af de bremseklodsforbindelser, du kan vælge imellem, og hvordan du vælger den rigtige til din applikation.

I mellemtiden er du velkommen til at kontakte dem i kommentarfeltet nedenfor, hvis du har spørgsmål om bremser eller andre højtydende relaterede emner.

Hvad er de 3 typer skivebremser?

Den ene kaldes det modsatte stempeltype skivebremse'der har stempler på begge sider afdiskrotor, og den anden er den 'flydendetype skivebremse'der kun har et stempel på den ene side. Den flydendeskriv skivebremserkaldes også glidestiftenskriv skivebremser.

hybridcykel

Hvordan fungerer en skivebremse?

I enskivebremse, detbremsepads klemmer rotoren i stedet for hjulet, og kraften overføres hydraulisk i stedet for gennem et kabel. Friktion mellem elektroderne ogdiskenbremser bilen ogdiskenbliver meget varm.

Hvad er ulemperne ved skivebremser?

Detulemper ved skivebremseropvejer fordelene; de er dyre, tungere end tykkelsebremser, mere kompliceret og rejser kompatibilitetsproblemer.Diskhjul fungerer ikke i dine nuværende cykler og omvendt. Der er også risiko for problemer med varmeafledning ved lange nedkørsler.13. august 2015

Er skivebremser farlige?

Skiver bremsermåskefarligt- Problemer kan opstå, når ryttere i en gruppe bruger en blanding afdiskog kantbremsningsystemer, hvilket betyder, at nogle er i stand til detbremsemed anden effektivitet end andre. I nogle tilfælde har ryttere hævdet, at de er blevet såret af enskivebremseefter racehændelser.

Er skivebremser det værd?

Skivebremserer bedst til forbedret stopkraft under alle forhold, men de gør den største forskel i våde, løse og højhastigheds-scenarier. Cykler med fælgbremserhar brug for nye hjul, når fælgen er slidt ned i årevisbremsningpå dem, mensdiskbremsehjulene skal kun udskifte rotorerne.3. juni 2019

Er skivebremser bedre?

Skivebremsertilbyde større stopkraft, hvilket kan være nyttigt ved lange nedkørsler.Skivebremsergiver mulighed for mere præcisbremsning, hvilket gør hjullåsning mindre sandsynlig.Skivebremserarbejdebedreend fælgbremseri vådt vejr. Ændring af rotorstørrelser giver dig mulighed for at justere hvor megetbremsningmagt, du ønsker.19. april 2017

Er skivebremse sikker i cyklus?

Skivebremserved deres holdning tilcykelog det faktum, at de er selvstændige, er generelt beskyttet mod våde forhold, så vådt vejrpræstationer er stort set upåvirket. En hurtigere tur - Det betragtes somskivebremsecyklerkan faktisk give en hurtigere tur.

Kan jeg skifte fælgbremser til skivebremser?

'Skivebremsergår i stigende grad ind på markedet for landevejscykler, og det er nu megetmuligt at konverteredin ”keeper” -standardfælgbremsevejramme til en hybrid blanding afskivebremseforan ogfælgbremsebag.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

B-vitamin-supplement bivirkninger - praktiske løsninger

Er det dårligt at tage vitamin B hver dag? Mens den anbefalede daglige mængde vitamin B-12 til voksne er 2,4 mikrogram, har højere doser vist sig at være sikre. Din krop absorberer kun så meget som den har brug for, og ethvert overskud passerer gennem din urin. Høje doser vitamin B-12, såsom dem, der bruges til at behandle en mangel, kan forårsage: Hovedpine.

Kernestabilitetsøvelser - hvordan man beslutter

Hvilke øvelser bygger kernestabilitet? Kernestabilisering Øvelsesplan (udsat iso-abs) sideplank (side iso-abs) gulvudsat cobra (uden rygsøjleforlængelse) gulvbro (så længe rygsøjlen ikke dypper eller hyperextenderes) kabel-antirotation. Brystpresse (Pallof press) (stående eller knælende)

Sky bike team - hvordan man skal håndtere

Hvad hedder Sky cykelteam? Ineos Grenadiers

Kaffe prostatakræft - en løsning på

Forårsager koffein prostatakræft? Kaffe og prostatacancer Forskning tyder på, at kaffeforbrug ikke er forbundet med en øget risiko for prostatacancer. En metaanalyse af 6 kohorte- og 5 case-control-undersøgelser fandt ingen indflydelse af kaffeforbrug på risikoen for at udvikle prostatakræft71.

Hvorfor er keramiske lejer bedre - praktiske løsninger

Hvorfor er keramiske lejer gode? For det første har keramiske lejer lavere friktion, mens de drejer ved højt omdrejningstal. Deres glatte overflade og ensartede størrelse fordeler belastningen jævnt over kuglerne og forårsager ikke ekstra friktion fra ufuldkommenheder på kuglens overflade. Dette betyder, at der kræves mindre wattforbrug for at dreje lejet.