Vigtigste > De Bedste Svar > Væsentlige vitaminer og mineraler til modne voksne - hvordan man tackler det

Væsentlige vitaminer og mineraler til modne voksne - hvordan man tackler det

Hvilke vitaminer og mineraler har ældre voksne brug for?

Academy of Nutrition and Dietetics sigerældre voksne burdevære særlig opmærksom på deres indtag af calcium,vitaminD,vitaminB-12, kalium og fiber. Beriget mælk og yoghurt kan øge calcium ogvitaminD.



Essentielle næringsstoffer er komponenter i mad, som din krop ikke kan producere, og som vi har brug for for at vokse, fungere og forblive sunde. Så vi er nødt til at få disse næringsstoffer gennem vores diæt. Der er seks klasser af essentielle næringsstoffer.

Kulhydrater er den vigtigste kilde til kalorier eller energi i kosten. Fedt giver os også energi og hjælper os med normal vækst og udvikling, immunfunktion, vitaminabsorption, hormonproduktion og mere. Proteiner og de aminosyrer, de består af, er vigtige strukturelle komponenter i kroppens celler og er ansvarlige for at opbygge og reparere væv samt opretholde muskler og magert kropsmasse.

Der er 13 vigtige vitaminer, der har vigtige roller at spille, såsom at holde vores nerver sunde, hjælpe os med at bekæmpe infektioner, hjælpe blod til at størkne og holde vores stofskifte i gang. Mineraler kræves kun i små mængder, men de spiller en afgørende rolle i muskelsammentrækning, væskebalance, madfordøjelse, knoglestruktur, blodtryksregulering og mere. Vand er også et essentielt næringsstof, der leverer andre næringsstoffer til cellerne, regulerer kropstemperaturen, fungerer som støddæmper og smøremiddel og hjælper med at fjerne affald fra kroppen.



Bioaktive forbindelser betragtes ikke som essentielle, da det ikke har vist sig, at de forårsager mangelsymptomer, hvis de mangler i kosten. De kan dog have positive effekter på helbredet. Bioaktive stoffer er en stor del af ernæringsforskningen, og forskere forsøger bedre at forstå og frigøre deres potentielle sundhedsmæssige fordele.

Bioaktive stoffer, som du sandsynligvis har hørt om, er carotenoider. Disse farvestrålende plantepigmenter - der findes i lyse røde, gule og orange frugter og grøntsager - fungerer som kraftige antioxidanter og kan hjælpe med at forhindre visse typer kræft og hjertesygdomme, reducere risikoen for øjensygdomme, øge immunsystemet og mere. Resveratrol er en anden bioaktiv ingrediens, der findes i huden på druer, blåbær, hindbær og morbær, der kan reducere risikoen for hjertesygdomme.

Flavanoler er en del af familien flavanoid, der findes i te, rødvin og kakao og kan have en positiv effekt på vores hjerte-kar-helbred. Phytosteroler er steroidforbindelser, der findes i planter, der kan sænke kolesterol og forbedre kardiovaskulær sundhed. Fytoøstrogener, som findes i mange planter, herunder soja og andre bælgfrugter, har også vist sig at have potentiale til at reducere risikoen for brystkræft.

diæt effektmåler



Sund kost er vigtig i alle aldre, men mængden af ​​næringsstoffer, vi har brug for, og vores krops evne til at bruge dem Behandling kan ændre sig over tid og afhænger af din personlige sundhedsstatus. Når du bliver ældre, har du muligvis brug for mere D-vitamin og calcium for knoglesundhed, mere B12 for hjerne- og blodsundhed og mere fiber for et sundt fordøjelsessystem. Nogle mennesker har muligvis også brug for mere vand, når de føler sig tørstige.

Du bliver nødt til at justere din diæt. Det er vigtigt at tale med dit helbredsteam for at bestemme den bedste ernæringsplan for dig. De fleste mennesker kan dog få de sunde næringsstoffer, de har brug for. en afbalanceret diæt af nærende frugt og grøntsager, magre proteiner og fuldkorn - som anbefalet i de amerikanske kostretningslinjer.

Nogle mennesker med mangelsymptomer, visse sygdomme og tilstande eller med ernæringsbehov, der udvikler sig på forskellige livsstadier, kan overveje ernæringstilskud for at tilføje næringsstoffer, der mangler i deres kost. Kosttilskud inkluderer vitaminer, mineraler, urter og plantestoffer, aminosyrer, enzymer og bioaktive stoffer. Du kan være en af ​​de mange voksne, der tager en slags kosttilskud, men ved du nok om hvad? Er sikkert og hvad man kan stole på? Alt for ofte synes det, der er populært den ene dag, at skabe overskrifter den næste, fordi det er usikkert.



Food and Drug Administration, som regulerer sikkerheden og effektiviteten af ​​stoffer og medicinsk udstyr, regulerer også Kosttilskud er lige så tæt reguleret som stoffer, da de betragtes som fødevarer snarere end stoffer. For eksempel er virksomheder ikke forpligtet til at søge tilladelse til at sælge eller sælge kosttilskud inden fremstillingen, og de er ikke forpligtet til at fremlægge dokumentation for at bakke op om deres påstande om produktet, før de markedsføres for at være usikre for dig. Derfor er det vigtigt at være en informeret forbruger.

Når du vælger et kosttilskud, skal du tale med dit sundhedspersonale om alle de receptpligtige og receptpligtige lægemidler, du tager OG eventuelle kosttilskud. De kan også rådgive dig om deres sikkerhed, hvordan de kan interagere med din medicin. Undgå megadoser af kosttilskud, der kan være mere end din krop har brug for og endda skade dig.

Husk naturligvis betyder udtrykket ikke altid sikkert. Og pas på påstande, der synes for gode til at være sande. Når du søger efter information online, skal du henvende dig til pålidelige kilder.

Kig efter forfattere, akademikere, eksperter på området, embedsmænd og fremtrædende medlemmer af verdensmedicinske samfund, så se om påstandene er fra undersøgelser, der er verificeret af andre eksperter inden for området. Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte dit sundhedsteam eller besøge National Institutes of Health's ernæringstilskudskontor. For at lære mere om, hvad forskere opdager om ernæringens rolle i kardiovaskulær sundhed, skal du besøge Heart Healthy Aging with Nutrition på www.agingresearch.org/nutrition.

Hvilke kosttilskud skal ældre voksne tage?

Kostkosttilskudtilældre voksne
  • Calcium: Calcium arbejder med D-vitamin for at holde knoglerne stærke i alle aldre. Knogletab kan føre til brud i beggeældrekvinder og mænd.
  • D-vitamin:
  • Vitamin B6: Dette vitamin er nødvendigt for at danne røde blodlegemer.
  • Vitamin B12: Dette hjælper med at holde dine røde blodlegemer og nerver sunde.
2. 3. 2021.

Hvad er de bedste vitaminer i over 60 år?

SidenvitaminB12 er afgørende for optimal hjernefunktion, Institute of Medicine rådgiver voksneover50 for at få det meste af deres B12 frakosttilskud. Anbefalet dosis: 2,4 mikrogram dagligt.VitaminD:VitaminD er afgørende i 70'erne for at beskytte mod sygdom og infektion.

Hvad er de vigtigste vitaminer for seniorer?

De 7 bedsteVitaminer til seniorer
  • Multivitamin. En dagligmultivitaminkan hjælpe med at sikre, at du får de ernæringsmæssige elementer, du har brug for, for at leve en aktiv, sund livsstil langt ind i dine gyldne år.
  • VitaminD.
  • BVitaminer.
  • VitaminC.
  • Kalk.
  • Omega fedtsyrer.
  • Koenzym Q10.
femten. 2020.

Hvor meget vitamin B12 har en ældre kvinde brug for?

AnbefaledeVitamin B12Dosering til seniorer

Generelt anbefaler eksperter 2,5 mikrogramvitamin B12per dag for folk over 14 år. Dukanfå disse beløb fra at tage kosttilskud som multivitaminer,B12tilskud inklusive sublinguale tabletter eller ved at spise visse fødevarer, der er rige påvitamin B12.
08.26.2020

Hvad er det bedste vitamin om dagen for seniorer?

En om dagen Proaktiv 65+ er den eneste1kompletmultivitaminspecielt formuleret til mænd og kvinder i alderen 65+ med vigtige næringsstoffer, der er vigtige for denne alder, som høj styrkeVitaminB12 og mereto VitaminD. Alt dette i to lettere at sluge minitabletter.

Hvor meget D-vitamin skal en 60-årig kvinde tage?

Voksne op til 70 år har brug for 600 IE (internationale enheder) dagligt, op fra 400 IE i 1997. Mænd ogKvinder71 og ældre har brug for 800 IE, op fra 600 IE.

Hvilke vitaminer skal en 50-årig kvinde tage dagligt?

Hvem har brug for det? Alle voksneKvinder, især følgende:Kvinderder træner regelmæssigt og sveder, fordi de forbrænder flere kalorierdagligekan øge enkvindesbehov for disse næringsstoffer.Kvinderældre end50 skulle tagetilvitaminB12-tilskud, fordi alder gør det sværere at absorbere dette næringsstof fra mad.

Er det OK at tage 1000 mcg B12 dagligt?

Den anbefalede dosis til behandlingvitamin B12mangel er1000 mcg dagligt. Den anbefalede dosis til forebyggelsevitamin B12mangel er 1500 mg eller 2500mcg(sublinguale tabletter)daglige.

Hvor meget B12 skal en 70-årig kvinde tage?

Omkring denne alder skulle du få omkring 2,4 mikrogramB12en dag. Ikke kun betyder dette bevidst at spise mad, der indeholdervitamin B12men det betyder også, at du skal indtage dettevitaminsom et supplement.

Hvorfor er vitaminer og mineraler vigtige for ældre voksne?

Vitaminer og mineraler er to af de vigtigste typer næringsstoffer, som din krop har brug for for at overleve og forblive sund. Find information om nogle af de essentielle vitaminer, der anbefales til ældre voksne, og hvordan du får den anbefalede mængde i din diæt. Vitaminer hjælper din krop med at vokse og arbejde som den skal.

Hvornår har du brug for flere vitaminer og mineraler?

Når du bliver ældre, ændres mængden af ​​vitaminer og mineraler, som din krop skal fungere ved optimale sundhedsmæssige forhold. Når du når op til 60'erne og 70'erne, kan din krop muligvis have brug for mere af visse vitaminer og mineraler. Vitaminer og mineraler er to typer næringsstoffer, der hjælper med at understøtte kroppens funktion.

Hvilken slags vitaminer er gode for din krop?

C-vitamintilskud og fødevarer kan hjælpe med at understøtte et sundt immunsystem og understøtter også sundt syn og hudens sundhed. Ligesom C-vitamin fungerer antioxidant vitaminer inklusive vitamin A og E på lignende måder for at fremme et sundt immunforsvar, sund antioxidant aktivitet og sund neuronfunktion.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Radcity cykel anmeldelse - varige løsninger

Er RadCity-cykler gode? RadCity 4 imponerede os med sin usædvanligt behagelige og glatte kørekvalitet. Denne cykel har forudsigelig håndtering og en pænt dæmpet følelse takket være sin forreste affjedring og omkredsede dæk. Den har også en afslappet geometri, rigeligt justeringsområde i sædepinden og stammen, plus en behagelig sadel og ergonomiske greb. 3 авг. 2020 г.

Cykling til skolen - hvordan man beslutter

Er det sikkert at cykle til skolen? På individuelt niveau kan gå og cykling øge elevernes sundhed, fysiske aktivitet og endda deres koncentration i skolen. Jo flere studerende, der går eller cykler, jo færre biler på vejen omkring skoler, hvilket kan minimere sikkerhedsrisici og mindske luftforurening.

Quick release-cykel - almindelige spørgsmål

Hvad er en hurtig frigivelse på en cykel? Hurtig frigivelse eller gennem aksel? En hurtigudløsningsaksel har en 5 mm stang med en kamstang på den ene side og en møtrik på den anden, og dens funktion er at lade dig fjerne hjulet på din cykel uden brug af værktøj. En hurtigudløsningsaksel giver dig også mulighed for at fjerne hjulet uden at fjerne akslen.

Byg din egen cykel - holdbare løsninger

Er det billigere at bygge din egen cykel?

Bedste cykeltrøjer - søg efter løsninger

Hvad skal jeg se efter i en cykeltrøje? Se efter vandmodstand, vindblokering og åndbarhed afhængigt af hvornår og hvor du skal køre. Hvis du foretrækker naturlige fibre, skal du passe på cykeltrøjer lavet af merinould. Merinofår har tilpasset sig kolde vintre og varme somre, så deres uld er naturligt fugtgivende og forbliver varm, når den er våd.

Cykelposition - levedygtige løsninger

Er cykling dårlig for kropsholdning? Cykling og siddende er ikke det samme; cykling styrker dit kardiovaskulære og muskuloskeletale system, mens siddende ødelægger begge dele. Problemet er, at cykling og siddende forårsager lignende ubalancer i musklerne; en afrundet kropsholdning, en 'fast' og stiv øvre ryg og stramme hofter (især hoftebøjere) .24 авг. 2016 г.