Fixie dæktryk - løsninger på problemerne
Hvilke PSI skal 700c dæk være?
DæktrykRetningslinier.
For en 700 x 23cderespå vejen, en 55 kg rytterskulle gernestart med 100psimens en 90 kg rytterskulle gerneløb tættere på 120psi. Til 700 x 25cdæk, minus 10-20psi. Husk, gå aldrig over eller under producentens anbefalede tryk.
Hvor hårdt skal dine dæk virkelig være, og hvilket tryk er det rigtige? Det første punkt, når du starter fra bunden, er at sikre dig, at du puster dit dæk inden for det anbefalede minimums- og maksimumtryk, som normalt er trykt på siden af dækket. Nå, denne Continental har kun et anbefalet maksimalt tryk, som er 8,5 bar eller 120 PSI. Så hvis du holder dig til det, går du ikke galt, i det mindste af sikkerhedsmæssige årsager, med en cykelspecifik pumpe med en manometer på, mit første forslag ville være at købe en, men på kort sigt faktisk 100 PSI føles som at skubbe dækkets side, så træk ikke slidbanen, men siden, dybest set kan du klemme tommelfingrene så hårdt som muligt, og den bevæger sig ikke meget.
Tvetydigt ved jeg, men du har ikke en måler, så hvad kan du gøre? Nå, vi er sikre, det er et meget godt udgangspunkt, men det er bestemt ikke den eneste ting at tænke på for at faktorere bredden på vores dæk og også vores kropsvægt, da smallere dæk kræver højere tryk end bredere og tungere ryttere kræver højere tryk end lettere, og for yderligere at komplicere forholdene skal vi også overveje følgende punkter. (let musik) Dæk skal gribe fat, dette er ret indlysende, når du vil accelerere eller ændre retning eller faktisk sænke, men et dæk, der er for hårdt, deformeres ikke på vejoverfladen, og så med hvert dæk kommer mindre gummi ind i kontakt med vejtiden, hvilket betyder, at du har meget mindre greb. Så ideelt set vil du køre et tryk, der gør det muligt for dækket at komprimere, når du er på cyklen.
Tro det eller ej, dette er netop det emne, der er blevet undersøgt meget, og de fleste synes at være enige i arbejdet hos en mand ved navn Frank Berto fra 80'erne, og han fandt ud af, at den ideelle kompression var 15% af den samlede højde af Selvom det ganske vist er en bemærkelsesværdigt vanskelig ting at gøre, er det tydeligvis meget, meget hurtigere, så de rullede med langt mindre træk end blødere dæk. I den virkelige verden absorberer et blødere dæk imidlertid på normale, ujævne veje vibrationer meget bedre, og disse vibrationer bremser dig virkelig ned, meget, faktisk, hvorfor et blødere og mere behageligt dæk potentielt kan rulle hurtigere. (let musik) Hvis det lyder som blødere dæk, skal du holde på, fordi et dæk, der er for blødt, begynder at rulle langsommere, og så vil de også vride rundt om hjørnerne, hvilket gør det særligt vanskeligt at kontrollere og mig tør sige farligt.
Og så er naturligvis et blødere dæk mere tilbøjeligt til kollision. (let musik) Du har sikkert bemærket, at jeg faktisk ikke har anbefalet dæktryk endnu, så måske er det tid til at lægge mine penge, hvor min mund er, okay. Jeg vejer 73 kg, og når jeg bruger et 23C bredt dæk, lægger jeg 95 PSI i forhjulet og 100 PSI bagpå, fordi der er lidt mere vægt derovre, og i 25'erne bruger jeg 80 og 85 PSI og derefter til 28s, jeg kør 60 og 65 PSI.
Som jeg nævnte tidligere, hvis du er lidt lettere, vil du løbe mindre, så overvej at lægge ca. 1 PSI mindre for hvert pund kropsvægt, og hvis du er tungere, vil du have det. Gør det modsatte. Og hvis du arbejder i baren, er det sandsynligvis omkring en bar pr. 25 pund kropsvægt, det er anderledes. Nu er der masser af virkelig praktiske lommeregnere derude på Internettet, der vil forsøge at gøre dette job for dig, men hvis der er en ting, som jeg synes, du skal tage væk fra denne artikel, er det din tid at bruge på at tænke på, hvad din egen perfekt dæktryk er, da det varierer fra rytter til rytter og faktisk fra sted til rytter, så tænk på de ting, vi lige har dækket i denne artikel, dækket snor sig, når det bliver for blødt? Eller er du virkelig tilbøjelig til punkteringer? Eller er du ved at køre dit bedste, den superglatte asfalt i verden? I så fald vil du sandsynligvis ønske at indsætte et par ekstra PSI.
Vær ikke bange for at rodde rundt, hold dig inden for grænserne og vær sikker. Åh, og der er også en ting, det er ikke kun dit dæk, der har trykgrænser. Hvis du har et rigtig let hjulsæt, kan disse også have en trykgrænse, selvom vi faktisk har set dem oppustet til over 200 PSI mere end den anbefalede grænse, når noget som disse lynlåse er her. (Eksplosion) Whoa.
Nå, der er en smule margen til indbygget fejl. Sørg nu for at abonnere på GCN, det er meget let, og det er gratis, bare klik på kloden, og hvis du leder efter mere indhold om bøjler, så klik deroppe, og vi har en artikel om en, men hvordan man mindsker risikoen for punkteringer, eller bare dernede, vi har en meget aktuel sandhed om brede fælge og brede dæk.
justin williams cykling
Er 40 psi for høj til dæk?
1. Hvad anbefales det?DæktrykTil min bil? Normaldæktryker normalt mellem 32 ~40 psi(pund pr. kvadrat tomme), når de er kolde. Så sørg for at tjekke dindæktrykefter et langt ophold og normalt kan du gøre det tidligt om morgenen.1. december 2020
(Bip) - Action! - Hej, jeg er Shawn! - Jeg er Brad! Hej! - Velkommen til Custom Offsets TV! Du lærer i dag, boiiiii! (Alle griner) (Bip) - Okay gutter, så jeg gætter på, Shawn mente ikke at fortælle dig det, men i dag skal vi lære om lufttrykket i dine dæk, fordi det ser ud til at være et ret populært emne. Fordi ingen ved, hvad de skal køre, og alle har forskellige meninger, og i dag deler vi vores mening om lufttryk. ♫ Store lastbiler ♫ Dekoreret ♫ Kør rundt i verden i næste stil ♫ Fælge så store og vinduerne sorte ♫ Har linjelinjen med mig ♫ Dobbelt forkromet stakke eah Ja, vi elsker at få dem beskidte ♫ Men de er stadig så rene ♫ Brugerdefinerede forskydninger T står for holdet ♫ Vi er på toppen nu ♫ Vi falmer aldrig ♫ Så du er bedre klar ♫ Vi overtager spillet - Så du har sikkert set det nu, men hvis du ikke har væk, tjek det ud.
Vi lavede en artikel om belastningsindeks. Så dette går ind i køretøjsvurderingerne, akselvurderingerne for at finde ud af, hvad du har brug for til belastningsindeks for dine dæk. Det er tallet på siden.
Tjek artiklen om belastningsindeks, hvis du vil se alt dette. Det gør vi ikke i dag. I denne artikel og nogle af de andre spørger folk vedvarende: 'Men jeg har' en Chevy Silverado, et halvt ton, en F-150, et halvt ton, hvad skal jeg køre for dæktryk, ikke? Jeg hører det, - Ja. - Hver skide dag. - Ja. - Fordi de går fra alt for meget til mudrede dæk.
De dukker op, vi sender stort set alle dem omkring omkring 35 pund, 32 til 35 pund. - Ja. - Hvilket er stort set det, de fleste af dem kører, ikke? - Ja, et halvt ton, ja.
gå gennem cyklen
Sandsynligvis, mm-hmm, for en halvtons lastbil, ja - og hvis du ser på dørskiltet, vil det stort set fortælle dig det, ikke? Det er sandsynligvis 32 PSI eller noget lignende, som de vil have det - ja, om et halvt ton omkring. Det afhænger også af dækket, som du sagde. Nogle af de halve tons kører faktisk et P-dæk eller et bildæk i dag, - Ja. - Fordi med dagens teknologi mener jeg, bildækene kan holde sig ret godt.
Ingen belastning sammenlignet med før. Så, og de tilbyder, - De sagde, 'al den gode belastning' (Shawn griner) - Jeg ved ikke, hvad jeg sagde - Nå, hvad Brad lige viste mig, hvad jeg altid har gjort, er at jeg bare har forladt det, Jeg tror, at køretøjet kører - Ja - Som det viser sig, kan du bare se på døren, og den fortæller dig nøjagtigt standarddækstørrelsen, standardhjulstørrelsen og derefter hvilken PSI du anbefaler. Så du taler om 37 PSI, og det går hånd i hånd med evalueringen af akslerne.
Det betyder, at jeg skulle køre disse dæk ved 37 PSI, uanset hvad der står på sidevæggen, dit ordsprog, dybest set? - Ja, men så længe denne vurdering ikke er højere end hvad, ved du, at det maksimale er på dækket, hvilket ikke er tilfældet i dette tilfælde - ja - men hvis nogen har de forkerte dæk på deres køretøj, og de har en bildæk eller noget på deres lastbil, og de siger det maksimale tryk, siger, 30, 35 PSI, sæt det ikke til 37, ja max 65 PSI, hvis jeg kaster det på denne super service, der ønsker 80, - Mm-hmm . Og jack op til 80, jeg kører dybest set et usikkert dæk, fordi jeg kører over PSI i dækket, ikke? - ja du kører og undervurderede dæk med hensyn til bæreevne og håndtering - og jeg synes, det er det, vi ser mest, folk køber mudderdæk, - ja - det er en belastning E, så synes det er ok, men det er maksimalt 60 PSI , dit TPMS-lys tændes, for når de får det, er de på 35, - Mm-hmm. - Så vend dem op, indtil lyset slukker, hvilket ville være 80, nu kører du et mudderdæk ned ad vejen under alt for pres, - ja - og det går sandsynligvis som en dumper - Ja, mand, det er , - Hvis du ikke dør - Sådan eksploderer de - Yup - På grund af varmeopbygningen og alt det der, men ja.
Og så vi havde et problem med denne lastbil, hvor lastbilen ringer, når du ser på døren her, - Dette er lige her - Det er derovre. Jeg ved ikke, om du vil - han er eksperten - hvis du ikke vil se dette - tag et nærbillede, broder - ja, kom her, fyr - lad os alle komme ind her, kom nu, fald ind. - Lad os køre lidt ned. - Ja, det ser godt ud. - Denne lastbil, hvis du ser, er det lidt klarere at se på denne. - Jeg kan godt lide denne. - Denne lastbil kræver 60 PSI foran og 80 PSI bagpå.
Normalt kræver tre fjerdedele og et ton lastbiler mere og mere PSI bagpå, for når overhaling eller bugsering er hele vægten bagest i modsætning til fronten, hvilket bare betyder, at du har en fast vægt forrest, er det ikke en variabel. Du lægger ikke fronten med dine ting. Du indlæser sikkerhedskopien, så - medmindre du har Turbskies. - Medmindre du har to turbskies eller noget. (Motor brøler) (Shawn og Brad griner) Truck opfordrer til 80 bagpå og 60, hvad kan jeg sige 65 foran? - 60 foran. - 60 foran, så hvad skete der, de kom ind med 30 eller 35 PSI i dem, og når vi satte dem på lastbilen, lyser TPM straks op på instrumentbrættet, fordi lastbilen ved, at der ikke er nok luft i dæk.
Heldigvis har disse dæk det korrekte belastningsindeks - ja - til denne lastbil. De er faktisk lidt tungere. - Ja, 129. - Den har et belastningsindeks på 129, så de er faktisk lidt tungere end hvad lastbilen kom med, så de har et maksimalt tryk på 80 PSI, - Yup, dette er her - Hvad bagpå kræver under maksimale belastningsforhold.
Så hvis du vil laste denne lastbil maksimalt, skal du køre dit anbefalede maksimale tryk, dvs. 80 PSI, for at få den maksimale lastkapacitet ud af dækket.
Men foran kører du 60 PSI foran, for det er hvad der kræves baseret på den vægt, der er på fronten af lastbilen og bla, bla, bla, og det er det, alle ingeniører finder ud af - ja - og hvad gør vi så vil sige, at det er vores tur? - Nå, det er dybest set idealet, er det ikke? - Mm-hmm, ja - Kunne I begge løbe på 60? - Ja absolut. - Kan du? Sætter du mudderdæk her og kører dem ved 35? - Du er måske afhængig af det. Hvis du kører mudderdæk ved 35 PSI, lægger du ikke 2.000 pund i sengen. - Ja. - Du ved, du kan laste din lastbil meget sådan, som dækkene tillader. - Ja. - Folk tænker ikke rigtig på det, men tænk over det, hele køretøjet går på den lille luftlomme, - Yup.- Under fælgen der. - Så du kan gøre det, men du vil sandsynligvis dø. - Nå, du kunne gøre det, så længe din egenvægt er sikker på, hvad dækkene er designet til, - Ja. - Jeg synes du skal sige . - Så jeg snublede over det med mit trekvart ton.
Det er en karburator, så den er ikke så tung som din diesel bliver, og så ville jeg have mudderdæk, og ingen lavede et dæk, der var stort nok på det tidspunkt - ja - så alt gjorde, var mig, de var max 65 som denne, så jeg bragte dem op til 55.
Det var nok til at slukke for mit TPMS-lys, og alt hvad jeg vidste var, at jeg ikke kunne laste lastbilen eller trække traileren med den maksimale vægt - Mm-hmm - Jeg vidste, at jeg bare skulle tage den på. Og jeg tror, du ved, at vi fik det tilbage fra indekset om indlæsningsindeks, men disse mennesker siger: 'Men jeg kan' godt ja, du kan gøre hvad du vil, men vi fortæller dig, hvad vi råder dig til at gøre er at følge skiltene på køretøjet. Sammenlign dem med det maksimale på dækkene, og det er det, du skal køre - Mm-hmm - Så som dækkets professionelle ved du, hvem Brad er, ikke? Der er nogen her. - Jeg sværger. - Vi siger, at du skal følge dem, så det er dit ideal, men du kan lave forskellige variationer i det. - Og en ting, ja, en ting er også, ved du hvad, at folk spørger hvad er optimal, og hver gang vil det være lidt anderledes, hvad de kan lide bedre.
Fordi du vil se folk pumpe dæk for meget eller for lidt, og dette er en slags prøving og fejl, når du har et dæk på din lastbil. Så for dette dæk, for eksempel, er dets maksimale PSI 80, nu vil jeg ikke altid løbe rundt med 80 PSI i de bageste dæk, som krævet af Tru ck, fordi det starter hvor, du vil se hvor, kun forekomme midt i dækket her - Fordi du har været i kontaktområdet lige så meget - Ja, fordi du sætter et tryk på dækket Så meget, det meste af tiden vil dækkets overflade, hvor det rører jorden, bare fokusere på det område - Yup. - Fordi det pumpes helt op til toppen, og du får slitage lige her i midten, og det er sådan, du kan fortælle, at du puster dine dæk for meget.
Så hvis du går tom eller losset hele tiden, er der intet galt med at bringe det ned til 60 PSI og justere fronten eller noget lignende - Nu vil denne lastbil råbe på dig, ja, ja - det vil sige TPMS er dækkene for lave bagpå? - Ja, hvis du er dybere. Ja TPMS fungerer dybest set, der er en tærskel, så computeren ser efter 80 PSI, og en gang er det sandsynligvis som 25, når den først ser en 25% trykforskel, slukker den for lysene - okay - så snart har han nået denne. Det slukker ikke lyset, men så længe du ved, skal du sørge for at du ikke har en lejlighed, du kan ignorere lyset, men - Åh, gør det ikke. (Brad griner)) Af juridiske årsager. - Ja, (Shawn ler) Okay gør det ikke, men ja det kan du, som jeg sagde før, hvis du løber rundt ubudne, er der ingen grund til at du ikke siger din Rearsat 60 PSI eller noget under det maksimale nominel effekt.
Men så når du går på trækket, ved du, at du vil skubbe hende op igen, - Yup. - Ved 80 PSI eller deres maksimale tryk for deres maksimale modstandsdygtighed. Skal vi tjekke fyrenes dæk? - Ingen måde. - Lad os se, om den har det rigtige belastningsindeks? - Disse fyre dræber mig.
Det trækker alt for meget vægt, og disse dæk ser i bedste fald sjusket ud. (Brad griner) Så for at komme til det punkt, skyde, jeg vidste aldrig dæktryk, du læser dybest set dørskiltet, ser på dækkets sidevæg, se om du passer til det. Hvis ikke, har du købt de forkerte dæk, gør hvad du vil, for det er lidt for sent, og alt hvad du skal gøre er at komme på forfald eller få nye dæk.
vintage cykel ridning
Men ideelt set ville du gå med den dør. Hvad vi siger for et halvt ton, 30 til 35 pund, er stort set hvad vi ser hver gå, vi sender dem til din hoveddør. Hvis du får dem til dette køretøj, går vi ikke ind på det detaljeringsniveau.
Du skal tilføje luft til dem, når du modtager dem og udlufte dem i henhold til dit køretøj, men din TPMS fortæller dig, at du er langt væk. Så det er altid ideelt, alle har denne dørbøjle, just justér det og sørg for, at dit dæk kan klare det, og det er det, du skal køre, spørg, se artiklen om belastningsindeks. Hvis der er noget andet, du vil vide, så lad os det vide.
Jeg mener, det var en spontan ting, folk bliver ved med at spørge om dæktryk. Vi gjorde vores bedste, ingen blev skadet, undtagen måske denne fyr - denne fyr kunne være død - ja, han døde. Fred, vi er ude. (Brad griner) - Vi ses.
Jeg vil have noget is nu.
Er 60 psi for høj til dæk?
Du kan finde det anbefaledePSIder også. Nu, hvis du ser på din sidevægdæk, kan det sige, at det maksimaledæktryktil dindæk er 60 PSI(pund per kvadrattomme), og du synes måske FANTASTISK! Det vil reducere din levetiddæk. Slidbanen oven pådækslides udmegethurtigere.
Hvilken PSI skal mine slangeløse dæk være?
Hunt fraråder at gå over 100psimed 25-28mmdæk, 70psii en 30mmderesog 35psii over 46 mm breddedæk. Du vil heller ikke gå for lavt, fordidæk kunnekollapser under belastning i hjørner og vrider sig forfærdeligt. Det øger også risikoen for at smutte fælgen i jorden og beskadigederes.31. maj 2020
Dæktryk har en enorm indflydelse på, hvordan din cykel kører, og der er et par ting, der vil påvirke, hvordan dit dæktryk er indstillet, såsom: For eksempel den type cykel, du installerer dækkene på, den type dæk, du har har du kørt videre, og dit færdighedsniveau skal også bestemme, hvor hårde dine dæk er. I dag skal vi se på et par forskellige typer cykler og give dig en lille guide til, hvordan du justerer dæktrykket. (Dunkende danseslag), så hvis du går ind i en lokal cykelbutik, vil der sandsynligvis være et stort udvalg af dæk at vælge imellem.
Lad os tale om, hvad der gør disse dæk forskellige. Den første er at folde og ikke folde. Dette er åbenbart et foldedæk.
De er normalt dyrere, men lettere. De ikke-foldbare dæk har en bred perle og er tungere. Sammensat gummi, du kan få blødere, klæbrig gummi, der har mere greb, men det vil rulle langsommere.
Slidbanemønster, du kan se, at der er ret store aggressive gummiknuder, bedre til mere aggressive ridestilarter som ned ad bakke, de vil også være langsommere her. Forholdene bestemmer også, hvor stort slidbanen er, så den større, mere aggressive gummi som denne vil præstere bedre under mudrede forhold. En anden overvejelse.
Har du noget imod at have bløde dæk, der slides hurtigt, giver dig meget greb. Det vil selvfølgelig være dyrere at udskifte dækkene oftere. Og også slangeløs sammenlignet med ikke slangeløs.
Jeg synes, at tubeless er en bedre mulighed for 90 procent af cyklerne. Så for en langrendscykel eller virkelig en hvilken som helst cykel, du bruger, kører jeg lange afstande, de vigtigste overvejelser er rullemodstand og vægt. Så du vil have, at dækkene skal være pæne og lette og også meget hurtige.
Jeg tror, at forsiden med dette er, at de ikke er de mest holdbare dæk, og at du er mere tilbøjelig til punkteringer. Du kan se, at dette er en Continental Trail King, så dækmønsteret, slidbanemønsteret, er faktisk ret lavt og har en ret stor afstand. Det er et rigtig hurtigt dæk.
Jeg vil sige, at trykket virkelig går fra midten af 20'erne til de lave 30'ere, op til omkring 32 PSI. Personligt kører jeg 26 PSI foran og 28 PSI bagpå, og jeg kunne gå et par PSI op, hvis stierne er særligt stenede eller ned et par PSI, hvis det er virkelig mudret, og jeg har brug for lidt mere greb. Det ville være lidt bedre på Go-jorden, men hvis du går for dybt, begynder dækket at svirre. - Efter nedkørsler og løb skal du kigge efter hårdhed og greb.
Du ved, det vil have et tykkere slagtekropp. Du vil ikke have flade dæk, når du er i et løb, eller når du kører en enhed, så du kan se, at mange af Prosars faktisk bruger et meget tungere dæk, og det vil være slangeløst at give dem så meget punkteringsbeskyttelse som muligt. Med grebet kan dette være meget forskelligt afhængigt af forholdene.
Under tørre forhold har du noget, der ruller lidt hurtigere, så kan du få et mellemdæk, og så kan du få det store mudderbesatte dæk, der virkelig graver ind i de hurtigere, hårdere, mere stenede spor, det vil sige, hvis du vil have dit dæk pres lidt hårdere, så når du kører gennem klippehaverne, vil du ikke beskadige dine fælge, men støde på fælgen, for det er da du enten kunne rive et dæk eller få et fladt dæk i så fald har du et højere dæktryk . På den cykel, jeg kører i øjeblikket, har jeg 24 PSI foran og 29 PSI bagpå og vejer 78 kg. og jeg vil sige, at jeg er en relativt rolig rytter - Så når du vælger et snavshoppedæk eller et skråningsdæk, er der to ting at overveje, og det er rullemodstand og sejhed.
efter Thanksgiving middag
Jeg gik efter et super let dæk, det kan foldes sammen, og jeg pumpede det virkelig hårdt op. Dette dæk tåler maksimalt 65 PSI, jeg gik lige under det, jeg gik 60 PSI. Så fordelen ved at køre ved 60 PSI superhøjt tryk, fordi jeg ikke ønsker, at dette dæk skal sprænge sin perle væk, hvis jeg lander lidt sidelæns på et af de store spring.
Jeg har ikke rigtig brug for så meget med greb, for alle overflader, jeg kører på, er bunnsolide og bare lidt greb og lidt profil er perfekte. Fordelene ved slangeløs kørsel Jeg kan ikke se nogen fordel ved at køre slangeløs, kar er du ok - hvordan skal vi faktisk kontrollere dæktrykket? Nå kan du gøre to ting, de fleste pumper har faktisk en lille manometer. Som du kan se her, er dette min rejsepumpe, selvfølgelig kan du bruge en stor sporpumpe, der giver dig en enorm måleenhed for at være lidt mere præcis.
Alternativt kan du dog få en af disse. Nu er dette en manometer, det er en digital, og det er så let at bruge. Alt hvad du gør er at sætte det på ventilen, hvad enten det er Presta eller Schrader, og det giver dig en meget nøjagtig aflæsning, og du justerer det derfra med den lille gule knap for at fjerne trykket, og derefter når du har brug for det for at tilføje mere, bare pust dine dæk. - Så der går du, der er nogle overvejelser, når du justerer dit dæktryk.
Jeg vil smide dig to mere. Slangeløse dæk kan give dig mulighed for at køre lidt lavere tryk. fordi du ikke har nogen risiko for at punktere dit rør, slangebid, men jeg finder ud af, at hvis du er en mere aggressiv chauffør, vil du sandsynligvis holde trykket det samme, når du begynder at rulle dit dæk rundt.
Også, hvis du er en meget tung chauffør og har brug for et meget stærkt pres for at forhindre dig i at punktere, skal noget over, siger, 35 PSI overveje at få et hårdere trykdæk; et dæk med flere gevind pr. tomme giver dig mere beskyttelse, så du kan komme tilbage til normalt tryk. Hvis du gerne vil se flere artikler som denne, skal du klikke her for at abonnere på GMBN og klikke op for at se, hvordan du monterer slangeløse dæk, og klik der nedenfor for at forklare dækprofilen. Giv os tommelfingre.
Du finder denne artikel nyttig, og som altid skal du efterlade dine kommentarer nedenfor, især hvis du tror, vi savnede noget.
Hvilke PSI skal grusdæk være?
AnbefaledeGruscykeldæklufttryk
1 bar = 14,5psi(pund kvadrat tomme). Makstrykbetyder den maksimale lufttrykat dendækkan modstå, den “sikre” grænse fordækproducent, som, hvis et parpsier bestået, fungerer det stadig, men hvis det bliver for mangedæk, det vil bøje eller poppe.9. okt 2020
Ved hvilken PSI eksploderer et dæk?
Standardendæker oppustet til ca. 30 til 35 pund pr. kvadratcentimeter. Under varmt vejr og motorvejsforhold er temperaturen på luften inde idækstiger omkring 50 grader. Det øgertrykinde idækca. 5psi. Detsprængtrykaf endæker omkring 200psi.1. okt 2007
effektmålerpedaler
Hvorfor oppustede forhandlerne dæk?
Det korte svar er, at når de servicerer og skifter oliedæker generelt varme. PSI i din dør er til kulde (bilhar siddet natten over). Hvis dindæker varme, vil trykket være højere end koldt. Således når de fylderdækdegørså til det passende “varme” niveau.
Er 30 psi nok til dæk?
Mestdæk-tryksovervågningssystemer advarer dig, når dindæktryk falder med ca. 10 procent. For dig ville 10 procent være lidt mindre end30 psi. Så i dit tilfælde vil jeg anbefale, at du sætter 35 eller 36psiidækog lad det bare være der. Du vil ikke bemærke nogen forskel idækslid, håndtering eller bremsning.16.07.2017
Hvor ofte pumpes slangeløse dæk opp?
Og vi anbefaler altidoppustningditdækoprindeligt til omkring 60psi og derefter lade dem være i mindst en halv time eller deromkring, før de vendte tilbage til dem for at se, om de har holdt pres eller har tappet let. Hvis de har tappet lidt, skal du ikke bekymre dig, det er ret normalt.13. okt 2016
Sætter du luft i slangeløse dæk?
Slangeløse dækhar det samme generelle tværsnit som en konventionel clincher, men uden et indre rør. I stedet et lag idækkappe eller flydende fugemasse anvendes til fremstilling afdækuigennemtrængelig forluft. Fordislangeløse dækholdeluft, skal fælgsengen forsegles helt.14. juli. 2020 g.
Hvilken type beskyttelse har et fixie-dæk?
Anti-punktering med et ekstra lag på 5 mm ved slidbanen for at forhindre punkteringer. Det har også OPS-beskyttelse mod ozon for at forhindre slitage og revner fra ozon. Efter antal test er de endelig kendt for at være uforgængelige.
Hvad skal dæktrykket være på en foldecykel?
Dæk med meget små diametre, som dem, der findes på liggestole eller foldecykler, kræver også et højere tryk. Og uanset hvad du foretrækker, skal dæktrykket altid ligge inden for de maksimale og mindste inflationsanbefalinger, der er markeret på dækkets sidevæg.
Hvor er de stive stænger på en fixie-cykel?
Over rammen er der et strygejern bestående af gummi og dækmønsteret, der vil være i kontakt med vejen. På dækkets sidevægge er de stive stænger til placering af dækket på fælgen.