Vigtigste > De Bedste Svar > Fox MTB-chok - hvordan man skal håndtere

Fox MTB-chok - hvordan man skal håndtere

Er Fox-suspension pengene værd?

Rævværepengene værder subjektiv. De er godestøduden tvivl, men de er lavet til off-road-ydeevne med meget pludselig eller hurtig cykling. De udmærker sig på den arena. HvisdetFørst og fremmest vil du være et gadekøretøj, du kan bedre tjene ved at bruge noget justerbart.



(Logo Whooshes) - Velkommen til en Ask GMBN Tech. Selvfølgelig er dette det første af 2019 så godt nytår - yay! - Til alle elskere af mountainbike-teknologi derude. Dette er vores ugentlige Q og A show, du spørger rundt for at stille spørgsmålene, og forhåbentlig giver vi dig de svar, du har brug for.

Hvis du har spørgsmål, skal du slippe dem i kommentarerne nedenfor, bruge hashtagget #askgmbntech eller videresende dem til e-mail-adressen lige på skærmen. I år starter det første af året af Jack Beames. Hvad vil du sige, at minimumsafstanden til den ene side af et dæk skal være ved gaflen eller bagenden af ​​en cykel? For at være ærlig vil jeg sandsynligvis sige fem millimeter omtrent så tæt som jeg gerne vil med det største dæk, som jeg vil bruge.

Selvfølgelig afhænger dette af dine rammer. Hvis din ramme er en ældre ramme, har du mere begrænset frihøjde, og du bliver tvunget til at bruge et lidt slankere dæk, hvilket ikke er ideelt. Der er en række grunde til, at du muligvis har brug for denne frihøjde.



Den åbenlyse er slamfrigørelse. Hvis du bor i Europa eller Storbritannien eller et andet sted, vil du sandsynligvis køre i mudderet afhængigt af typen af ​​mudder, hvis du er interesseret i de sjuskete ting, har du ikke brug for meget åbent rum, men vi får det store, tykke , klumpede, forfærdelige ting, så du har brug for så meget plads som muligt. Ellers ordner du en håndfuld mudder fra din cykel, inden du får hjulene til at dreje.

Aldrig en dejlig situation. Det næste er selvfølgelig, når du spænder din balance-cykel på, mens du kører, og din balance-cykel kan gnides mod rammen. Så dette fjerner malingen fra rammen.

Ikke en ideel situation, hvor du har brug for at give plads til fejl. Derefter og faktisk er det måske måske det vigtigste at give mulighed for rammen og hjulets fleksibilitet. Nu vil din ramme og dit hjul bøjes mere, end du sandsynligvis tror.



Nu har jeg haft det på flere rammer tidligere, hvor mit baghjul faktisk brummer på dele af rammen, mens du løber. Det sker naturligvis ikke altid, hvor du kører, men den slags stramme små sving, der du skubber virkelig cyklen ind i dåsen, der spænder og spænder cyklen, du bemærker sandsynligvis ikke engang rigtig den, men du kan se på de små fortællingsspor af maling, der mangler på indersiden af ​​kæderne, ågeområdet der. Så du vil bare sikre dig, at du har plads til en slags fejlmargin.

Og så er forhåbentlig alt i orden, men ja, fem millimeter vil jeg foreslå. (Mekanisk hvirvling) Okay, næste kommer en gearkasserelateret en fra Ben North, Doddy og Co., jeg kører for tiden en 1x10 drivlinje til XCO, som dybest set er langrend på olympisk niveau, 34 tænder foran, vi har 11-34 bagpå.

spring cykler

Jeg ser altid pro XC-fyre som Nino Schurter køre enorme forreste kæderinge ved hjælp af den massive Eagle-kassette. Bør der ikke være en bedre og lettere måde? Jeg ville ikke sige, at det er for at drage fordel af de 50 tænder, fordi jeg tror, ​​at de 50 tænder giver ham mulighed for at bruge et endnu større forhjul. Så du siger, at du kører en 34, Nino har en tendens til at løbe omkring 38 tænder.



Lad os ikke glemme, at Nino er smuk. er meget stærkere, montør og mere aggressiv i den måde, han kører på, så han vælger en stor kædekæde som de 38, fordi det med de 50 tænder på bagsiden også giver ham et lavt nok gear til at komme ud af fængslet, dybest set? Han kan håndtere enhver klatring med det til enhver tid i et løb, han har brug for, men det giver ham også meget større gear end mange af hans konkurrenter, og han er virkelig en af ​​de få kørere, der virkelig, virkelig kan skade det udstyr, der er kendt for stikke folk igennem selebeskabet, hvor han lukker strømmen ned i tre eller fire omgange, når som helst han vil, for at være ærlig, ser han ikke engang over skulderen, (stammer) går, du ved hvordan han har det. Jeg tror ikke rigtig, at der er mange nemmere måder at gøre dette på, for for at få et lignende gearområde, skal begyndere foretage en dobbeltkædeopsætning foran, og det betyder at have et kabel på det, have en skifter, en foran gearstænger alle mulige ekstra ting Jeg synes faktisk, det er den mest effektive måde, virkelig til langrend.

Det er naturligvis i den høje ende, hvor det er XX1 Eagle, de er meget dyre, meget avancerede ting. Når du kommer til de billigere ting, bliver kassetten virkelig tung, og du har ret, det tilføjer overvægt, når det gøres på denne måde. I så fald kan du blive lettere med en 2x opsætning, men det handler om 1x-opsætningen for de store drenge, især når du har styrken som Ninoto kører en 38-tænder kædehjul. (Cykeludstyr brummer) Okay, nu er det op til Eric Thatcher, jeg skal købe en ny cykel i foråret og vil skifte fra en 29er hardtail til en fuld-suspension 27-og-en-halv-tommer cykel, fordi stier jeg kører er ret stramme og snoede er.

Skal jeg gøre det, eller skal jeg gøre det på en 29er med f. Hvor lang er et stykke snor, kompis? Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal foreslå for at være ærlig. Så du har muligvis til dels ret med et 27 og en halv tommer hjul, der vil være cykel med fuld affjedring, og du vil føle dig levende og smidig i disse kurvede ting, og det er godt, hvis det er det du leder efter, men er der nogen problemer med din nuværende hjulstørrelse i dette terræn? Hvis ikke, skal du måske holde fast i en hjulstørrelse, du kender.

Nu sammenligner mange mennesker de to hjulstørrelser og ser, hvad de kan vælte. Okay, så et 29-tommers hjul kan gå lidt hurtigere, hvis det kan Det er lidt langsommere, når det er stramt og snoet, men husk også, at 27-og-en-halv-tommer-hjulet accelererer hurtigere og decelererer hurtigere. Så det er noget, jeg har bemærket på en 29-tommer cykel, som jeg tror folk synes er hurtigere end en 27-tommer cykel. og en halv er de sænker langsommere, så du føler at du holder mere hastighed.

Og grunden, af l Osten min teori, er, at hvis du bremser på et 27 og en halv tommer hjul, vil dit bundbeslag være højere, så du graver forhjulet mere i jorden for trækkraft og sænker farten . Hvis du bremser ved høj hastighed eller i hårdt terræn på en 29-tommer cykel, er du så lav i forhold til aksen, at du ender med at skubbe cyklen mere fremad end nedad og derfor føler, at du kører det meste af tiden hurtigere og jeg tror, ​​det er derfor, mange enduro-racere kører på 29'erne, fordi de justerer hastigheden og ikke bremser, så bare galoppere hele tiden, virkelig. Jeg bemærker ikke rigtig den faktiske fysiske hastighed mellem de to, hvad jeg bemærker er placeringen på cyklen, og det er alt for mig.

Det handler bare om, hvordan cyklen føles, ikke rigtig hvad cyklen laver under mig. Jeg er nødt til at føle mig lige på cyklen. Nu, da jeg næsten udelukkende har kørt 29ere, finder jeg dem, hvis jeg er ærlig, hver gang jeg går tilbage til 27 og en halv.

Jeg synes jeg føler mig for højt på cyklen. Det gør det lettere at smide dem rundt, smide rundt om alle disse ting, men faktisk kan jeg godt lide den 29. position. Jeg gav dig ikke rigtig svar her.

Så hvis jeg var dig, og jeg kunne lide 29eron det typiske terræn, ville jeg sandsynligvis overveje at holde fast i det, men afprøv bestemt to lignende cykler, en med de større hjul, en med de mindre hjul. Uanset hvad er der mange muligheder derude, og du kan finde ud af, at du foretrækker de mindre hjul, fordi de er sjove, men de store hjul er også sjove på andre måder. Det bedste råd er virkelig at prøve noget, gå til en demo, og det er virkelig godt, fordi du med det samme kan skifte mening om ting. (Cykeludstyr brummer) Okay, næste kommer fra Rok Krumpestar.

Doddy, jeg har lithiumfedt, og jeg ved ikke, om jeg kan bruge det. Hvor kan jeg bruge det? Ja, selvfølgelig kan du bruge lithiumfedt, det er fantastisk, det er virkelig billigt, det er lidt tyndere end mange andre, du plejer at bruge disse ting til at arbejde med komponenter, ting som kuglelejer, så dine headsets og bundbeslag og det er godt. Men frist ikke til at bruge den på steder som ophængningsgafler, da den ikke er særlig god til bøsningerne og funktionen, overflader og tætninger og lignende.

Der er selvfølgelig mange typer fedtstoffer på markedet, og de tjener forskellige formål. Nu er der nogle generelle fedtstoffer, der er gode til mange ting, men selv da kræver ting som bøjler et lidt specialiseret fedt. Hvis du vil have en fuldstændig opdeling af alle fedtstoffer, smøremidler, gevindlåse, monteringspastaer og så videre, lavede jeg en artikel om netop det.

Jeg inkluderer et link til det i beskrivelsen nedenfor, og det fortæller dig stort set alt hvad du behøver at vide om alle typer fedtstoffer, hvor du skal bruge dem, og vigtigst af alt, hvor du ikke skal bruge dem, tror jeg. God information Jeg tror, ​​se på dette. (Cykeludstyr brummer) Okay, den næste er fra Tipfi CG9.

hvordan man fortæller om en cykel passer

Kan jeg køre rørfri ned ad bakke uden tætning til tønderne for at spare mindre rotationsvægt? Jeg ved, at jeg ikke kan undgå uheld, men det er det samme med slanger. Det er lidt rodet, når jeg skifter dæk med fugemassen. Nej, det kan du ikke rigtig gøre.

Så du kan sætte et slangeløst dæk op uden tætningsmiddel, og det vil puste op, men en del af fugemassens skønhed i systemet er, hvis du får nogen mikroskopiske huller, mens du kører, forsegler det disse, og vigtigere, hvis du har et Dæk burper, hvilket er meget sandsynligt, når man kører ned ad bakke og tænker på uret, og tænk ikke på at cykle konservativt. Når du burper et dæk med tætningsmiddel, lukker det meget hurtigere, og du mister ikke for meget lufttryk. Hvis du burper et dæk med intet i, er der en god chance for, at du kan løsne det lige fra fælgen, der er helt ude.

Virkelig, vil du bemærke en enorm forskel i rotationsvægt på en do? Wnhill cykel? Jeg tror ikke det, jeg er sikker på, at du måske finder det ryg mod ryg, når du tester det, men downhill-cykler vejer 40 pund. Du vil ikke bemærke, at en smule dækforsegling glider rundt i dækket, gør ikke meget af en forskel. Indrømmet på en langrendscykel, en meget let cykel, hvor alt gør en forskel, vil du bemærke.

Men selv disse fyre driver knolde med tætningsmiddel i. Lad fugemassen være inde, gør jobbet, eller slip af med rørene efter eget valg. (Cykeludstyr brummer) Okay, næste fra Fex Bru.

Er det muligt at have en underbensgaffeltjeneste uden at fjerne gaffelen fra rammen? Ja, 100%. Det gjorde jeg stort set i artiklen om overvintring af din cykel, hvor jeg tog underbenene ud, udskiftede olien, jeg smurte også sælerne og så videre. Når du gør dette, skal du sørge for i det mindste at tage bremseklodserne ud, eller helst tage hele tykkelsen af ​​og dingle den på et sikkert sted, hvor der ikke er noget olieudslip, og sørg for at du har en dråbe stråle, en gammel spisestue bakke, alt hvad du kan finde nedenunder for at fange olien, eller det kan komme over hele bunden, og det er forfærdeligt at rydde op for at være ærlig.

Sørg selvfølgelig for, at du også bortskaffer olien ordentligt. Men dejligt og let, og jeg vil kaste et link til denne artikel om overvintring af din cykel i beskrivelsen under denne artikel, så du kan se den. Super let proces og ja ingen grund til at fjerne din gaffel fra din cykel. (Cykeludstyr brummer) nu til Tomacukor.

Er hovedbenene svagere end normale lemmer? Hvis jeg forbandt min kæde til en ryg mod ryg hver gang, kørte jeg fire af dem. Ved du hvad, jeg ved det ikke rigtig. Jeg endte med at løbe et par før, og jeg kan ikke se, hvordan de ville være svagere end en normal kæde, hvis det kun drejede sig om kædekræfterne, men på grund af det faktum, at de er forbundet og ikke stiften skubber dem igennem og mere som en nitte, der forbliver på plads, jeg tror, ​​de muligvis kunne være svagere. dette er bestemt noget, jeg skal lave en test på, men mest af alt, hvorfor ender du med fire derinde overhovedet? Hvis du har brug for at opdele din kæde, måske for at rydde op i noget af det, hvorfor ikke bare opdele det masterlink, du allerede har, og erstatte det med Master Link, medmindre det er en multifunktionsenhed? Jeg anbefaler at bruge engangsenhederne, fordi jeg føler, at de er sikrere og stærkere, men ja, hvorfor ikke? Bare en tanke. (Cykeludstyr brummer) Over til DD410, lyder som en Star Wars-karakter der.

Hjælp, mine bremsestempler trækkes ikke tilbage, og en af ​​elektroderne gnider mod skiven. Jeg forsøgte at fjerne hjulet og elektroderne og skubbe stemplerne ind igen efter at have lagt alt i igen og pumpet bremsearmen, de trækker sig ikke tilbage. Bremsemotor med SRAM-kode RSC.

Enkelt, lyder som for mig, hvis du har klæbende stempler. Selvfølgelig kan det være et udluftningsproblem, så det er værd at lave en fuld systemudluftning der bare for at se. Når du udlufter systemet, skal du være opmærksom på farven på væsken, der lækker.

Hvis det virkelig er mørkt sort og grovt, ved du, at det er et af dine problemer. Men når du har et klæbrig stempel, skal du adskille dine bremser. Fjern selvfølgelig foringerne og opbevar dem et sikkert sted, hvor de ikke kan dækkes med olie. Du skal fjerne disse stempler, rense dem, indersiden af ​​selve enheden, og så skal du bruge et specielt stempelfedt.

SRAM laver en, de ligner meget dem på markedet, især et DOT-venligt fedt, så fedtet ikke nedbrydes, når DOT-væsken er i, det hjælper stemplerne med at gå ind og ud, trække ordentligt tilbage, og så har du for at bløde systemet igen. Jeg gjorde det faktisk som en artikel, så dette er faktisk en god idé. Så jeg laver snart en stempelretraktion, genblødning og rengøringsartikel tror jeg.

Hvis du kan vente, skal du tjekke dette, og jeg viser dig, hvordan du gør det, hvis ikke, bliv involveret. Der er intet at være bange for. Det er en ret ligetil proces, det tager kun mange trin, og hvis du er glad for at bløde bremserne, er det bare det næste trin i det.

Men sørg for at få det rigtige fedt, det DOT-venlige fedt som dette på skærmen. Okay, nu til Sean P. Hvis en kant er bøjet, men centreret, hvor lang tid tager det, før du har brug for det? Fælge med en ny? Kan du køre på samme måde på en en gang bøjet kant eller ikke så ru og anbefale at købe en ny? Afhænger helt af, hvordan du kører for at være ærlig.

Selvom jeg er ret høj og tung, er jeg faktisk ret let på en cykel, og jeg kører fælge med rigtig rodet talte spænding og ting i et stykke tid. Det er selvfølgelig helt op til dig. Hvis du er som Blake og slags cykler, som du laver morgenmad, så er det her, du besvarer dit eget spørgsmål.

Når hjulet kollapser, skal du kassere det. Jeg tror ikke, det har travlt. Bare hold øje med dine eger, og sørg for, at ingen brystvorter er latterligt løse, og hvis de bare holder dem tæt, når du finder det passende.

Men pas på fælgen for faktiske strukturelle skader. Se efter revner, folder, der ser ud som om de kan dele fælgen, sådan noget, brug virkelig din sunde fornuft. Hvis det ender med at bulke så dårligt, vil du aldrig kunne gøre det til et helt rigtigt hjul igen, og så er det tid til en ny fælg og stort set hver gang du har brug for et nyt sæt eger, det er ikke noget problem, det koster ikke en mange penge, og det er det værd, fordi du effektivt får dig en helt ny balance-cykel, og mens du er ved det, skal du gøre en hub-tjeneste bare for at sikre, at alle dine interner fungerer og er smukke.

Men virkelig, det er en slags sund fornuft. Hvordan du kører er op til dig. (Cykeludstyr brummer) Okay, Griffin Taylor vil vide, om Kashima-belægningen på FOX-stødene er en funktionel del eller bare markedsføring? Forskel mellem spjæld med og spjæld uden? Nej, det er 100% funktionelt, men det er en marginal ting, så jeg siger bare en FOX 36 eller 34 med kraften, så det er den sorte belægning, og så er der det samme svarende til Kashima.

Nu fylder de kassen, så du skal selvfølgelig få lidt søvn, men de vil begge føle sig meget, meget godt, og du vil føle, at de også efter tjenesten vil føle sig meget, meget ens. Forskellen er lang levetid. Så de sorte, de normale stanchions, hvilket betyder, at de stort set har brug for mere vedligeholdelse og mere TLC for at føle sig så godt, mens Kashima-coatede arbejder meget længere.

cykler med store dæk

Du føler dig meget bedre på en cykel meget længere, du kunne mærke forskellen mellem dem, men for de fleste normale mennesker, inklusive mig, føler de dybest set det samme. Men i det væsentlige betaler du for en belægning af højere kvalitet, der føles bedre meget længere. (Cykeludstyr brummer) Og der går vi, dette er vores ugentlige GMBN Tech-runde op.

Hvis du har spørgsmål eller vil vide noget, så giv os besked i kommentarerne nedenfor, og helt sikkert kan du e-maile os på hellotech Send @ gmbn.com. For nogle få flere artikler, naturligvis teknisk, skal du klikke nedenfor for forvirrende tekniske udtryk.

Der er mange forvirrende navne derude, men faktisk er de alle ret enkle, hvis du bare tager dem fra hinanden. Og klik her, hvis du vil se en smule trailside-opsætning på min egen cykel. Vi taler altid om at gøre ting i workshops, opsætte det, men intet slår at komme ud og faktisk gøre de fine tweaks på stien.

Giv os som altid store tommelfingre, hvis du elsker GMBN Tech, og fortæl os, hvad du også gerne vil se i fremtiden i disse kommentarer, og glem ikke at abonnere.

Hvor meget koster Fox stød til mountainbike?

$ 539,00.RÆVFLOAT DPS Performance RearStød- Standard, 7,25 x 1,75 ', EVOL SV, 3-positionshåndtag, sort anodiseret. $ 329,00.RÆVFLOAT DPX2 fabrik bagStød- Standard, 7,875 x 2 ', EVOL LV, 3-positionshåndtag, Kashima Coat.

Hvorfor er Fox-chok så dyre?

de erdyrtfordi de er gode. stiv, holdbar og kan i praksis gå flere år uden service.30. aug 2009

Hvor meget koster Fox-suspension?

$ 190 USD / $ 220 CAD *

Er Bilstein-chok bedre end Fox-chok?

Beslutningen afhænger af, hvad du vil have ud af din rig. Når det er sagt, forvent bestemt en fastere tur ud afRævsammenlignet medBilstein. Aluminiumskroppen afRæv2.0stødgive et par forskellige fordele lettere samlet vægt og vigtigere,bedrevarmeafledning.

Hvor længe varer Fox-chok?

Hvordanlænge holder rævechok?Chokaf denne slags normaltsidsti 50.000 miles. Gennemsnitlig levetid påstøder omkring 50.000 miles. Men levetiden afhænger af, hvor du kører, og hvordan du kører.

Hvad er forskellen mellem Fox 32 og 34?

Groft opsummeret, den32serien af ​​gafler er lavet til langrend og let sti brug,3. 4gafler er beregnet til all-around trail brug, 36 er til heavy-duty trail / all-mountain brug, 38 er til enduro ridning og racing, mens den dobbelte krone 40 er lavet til downhill og ekstrem tyngdekraft ridning.7. apr 2020

Kører Fox det samme som Fox-chok?

Fox racingogFox racing choker ikkesammeSelskab. OgsåFox choktøj har sit eget logo på sit tøj.27. jul. 2004 r.

Tour de France vrag

Er Fox-chok MTB-pengene værd?

Når spørgsmålet kommer op 'Erræv værdprisen ', det enkle svar er nej. Simpelthen fordi du kan få den samme ydeevne og i mange tilfælde bedre ydeevne fra andre mærker til mindrepenge. Hvis spørgsmålet var: 'Gør detRævgøre det bedre end gennemsnittetaffjedring', så er det let at svare ja.17. apr 2014

Er Fox-chok bedre end Bilstein?

Beslutningen afhænger af, hvad du vil have ud af din rig. Når det er sagt, forvent bestemt en fastere tur ud afRævsammenlignet medBilstein. Aluminiumskroppen afRæv2.0stødgive et par forskellige fordele lettere samlet vægt og vigtigere,bedrevarmeafledning.

Hvorfor er Fox suspenderet?

AlleRÆVJeepstødhar IFP'er, fordi de forhindrer olie i at skumme og sikrer ensartet ydeevne over lange, hårde og hurtige miles off-road.31. juli. Feb 2020

Hvilken slags stød har en Fox Shox-cykel?

Fox Shox bageste chokserie har ophængsenheder til alle slags cykler fra langrendsløbsmaskiner til trailcykler til downhill brawlers. Her gennemgår vi alt, hvad du har brug for at vide om deres rækkevidde fra Float DPS-luftchokområdet, gennem DPX2- og X2-mulighederne op til DHX2-spolestød.

Hvilken slags stød har jeg brug for til min mountainbike?

Vi har et bredt udvalg af støddæmpere for og bag til mountainbikes i alle størrelser, og vores interne vedligeholdelsesteam kan endda hjælpe dig med at montere dem, hvis du har brug for en hånd. Vores sortiment af cykelstød er konkurrencedygtige, og vi lagerfører stød fra store navnemærker som RockShox og Fox.

Er der ophængningsgafler på Fox Factory?

Fox Factory tilbyder et bredt udvalg af affjedringsgafler og stød, der kan vise deres styrker på alle overflader og i alle områder.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på vejen - hvordan man adresserer

Kan cykler køre på vejen? Cykler, PMA'er og ikke-motoriserede PMD'er, såsom manuelle sparkescootere, kan bruges på gangstier. Kun cyklister og PAB-kørere har lov til at køre på veje, undtagen motorveje og vejtunneler. I henhold til vejtrafikloven er det obligatorisk for cyklister og PAB-ryttere at bære hjelm, når de kører på veje.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Sygcykling - svar på problemerne

Hvad betyder sygecykel? cykel ser godt ud

Lyft-cykler - den ultimative guide

Hvor meget koster en LYFT-cykel? Bay Wheels-cykler og e-cykler er nu tilgængelige i Lyft-appen fra kun $ 3 pr. Tur.

Vintercykelbriller - søg efter løsninger

Har du brug for cykelbriller om vinteren? Om vinteren tror du måske, at der ikke er så meget behov for at bære dem, men faktisk er det modsatte tilfældet. Ifølge American Academy of Opthalmology har undersøgelser vist, at uanset årstid kan UV-eksponering øge din risiko for at udvikle grå stær og vækst i øjet, herunder kræft. 07.09.2020

Cykling kraniet cap anmeldelser - anførte spørgsmål og svar

Bær professionelle cykelhætter? Podier er ofte udstyret med ryttere, der bærer baseballkasketter med deres sponsorer på i stedet for cykelkasketter. Der er dog nogle, der prøver at bevare traditionen og fortsætter med at bære dem. De fleste professionelle podier er gået som baseballkasket. Imidlertid prøver nogle at bevare traditionen og udseendet. 2016.