Vigtigste > De Bedste Svar > Store skillelinjer - praktiske løsninger

Store skillelinjer - praktiske løsninger

Hvor starter og slutter den store kløft?

Startfra Queenslands Cape York-halvø i nord ned syd til New South Wales bøjer den vestpå til Victoria og opløses endelig i Grampians. Det er 3.700 kilometer robuste bjergrige terræn og højland.



I denne lektion i artiklen lærer vi det grundlæggende om opdeling. Og når du virkelig forstår disse grundlæggende, bliver det meget nemmere at lære at gøre den 'lange division', som er genstand for vores næste artikel.

Okay, sådan fungerer grundlæggende opdeling. Du får et problem som dette: 9 divideret med 3, hvilket betyder at du har 9 i alt, og du vil opdele det i 3 lige store grupper. Og hvis du kan huske, at 9 er et svar på en af ​​multiplikationsfaktaerne, eller at det er et svar på multiplikationstabellen, så kan du se, at da 3 × 3 er 9, er 9 divideret med 3 3.

Det er så simpelt! det bliver lidt vanskeligt, fordi de fleste divisionsproblemer ikke er lige så enkle som denne: 9 divideret med 4 Problemet med dette er, at 9 og 4 ikke er en del af en faktafamilie, så du kan ikke let finde svaret på multiplikationstabellen. Det er fordi 9 ikke er et multiplum af 4. Der er ikke et helt tal, som du kan gange 4 med og få 9 i slutningen.



Dette betyder, at 9 ikke kan opdeles jævnt i 4 grupper med intet tilbage. Hvis du havde 9 cookies og 4 børn, kunne hvert barn have 2 cookies, men der ville være 1 tilbage og kaldes 'resten'. Så svaret på 9 divideret med 4 er 2 med en rest på 1.

Okay, så det er ikke så svært at løse et simpelt opdelingsproblem, når du har et billede som dette, men hvad hvis? Vi har kun tal. For at gøre dette bruger vi en særlig opdelingsmetode. Indtil videre har du sandsynligvis brugt dette divisionssymbol mest.

Det fungerer godt til meget enkle delingsproblemer, som dem i vores faktiske familier. Når vi løser sværere problemer, har vi brug for et nyt divisionsymbol dette



Dette opdelingssymbol er specielt, fordi det næsten er som en fase, der hjælper os med at løse vores opdelingsproblem. Og der er tre specifikke områder i denne fase, hvor de tre hoveddele (eller tegn) på vores opdelingsproblem forsvinder. Det første område er her under den lange vandrette linje på vores opdelingssymbol.

Dette er det område, hvor vi lægger det nummer, som vi skal dele. Det smarte matematiske udtryk for dette er ”udbyttet”. Det meste af tiden vil dette være det største antal, da vi normalt starter med et stort beløb og vil opdele det i mindre grupper.

Det andet område er foran den buede del af delingssymbolet. Dette er det område, hvor vi indtaster nummeret, BY. M Udtrykket for dette er “divisor”.



Med andre ord fortæller dette tal os, hvor mange grupper vi vil opdele vores store beløb i. Og det tredje område er over den vandrette linje. Så snart vi finder svaret.

Svaret på et opdelingsproblem kaldes 'kvotienten'. Svaret fortæller os, hvor mange vi vil have i hver gruppe. Så når du har et kompliceret delingsproblem at løse, er det første skridt at omskrive dit problem i denne form.

Hvis du dividerer 9 med 4, skal du sætte '9' herinde (det er det nummer, vi deler op), og du placere '4' herude (det er det nummer, vi deler med), og du kan gå videre til det næste trin i proceduren. Det næste trin er det vigtigste trin, for her er svaret på, hvor mange du ender i hver gruppe efter opdeling) du skal stille dig selv et virkelig vigtigt spørgsmål, der vedrører de to andre tal. Spørgsmålet er, 'hvor mange firere tager det at lave 9 eller næsten 9?' Og nøglen til at besvare dette spørgsmål er, at tallet er 'lige rigtigt'.

Kan du huske historien om Guldlåse og de tre bjørne? var som en stol? for stor, og den ene stol var for lille, men den anden stol var 'lige rigtig'.

Nå, så er det også med vores splittelsesproblem. Hvis jeg vælger et svar, der er for stort eller for lille, vil det give mig problemer. Her er hvad jeg mener lad os sige, at jeg beslutter, at jeg kun har brug for ÉN '4' for at lave 9.

Så jeg skriver et '1' her for svaret er at gange dette svar, som jeg indtaster der (1) med antallet af grupper her foran (4), og jeg skriver svaret på denne multiplikation under tallet, at Jeg deler (9). Jeg kan trække dette beløb fra 9 for at se, hvor meget jeg har tilbage; for at se, hvor stor resten bliver. Og når jeg gør det, ser jeg, at 9 minus 4 giver mig 5.

Hmmm det er en ret stor rest.

Faktisk er resten større end det antal, jeg deler med, og det er derfor, dette svar er problematisk. Hvis resten er større end det antal, du deler med, betyder det, at du skulle have valgt et større svar, da nogen af ​​de grupper, du delte op i, kunne have fået mere end dem. Hendes svar var for lille, og så resten var for stort.

motion og abort

Okay, så tror jeg, jeg bedst kan komme med et bedre svar på spørgsmålet, 'Hvor mange' 4'er skal der til for at lave en 9 eller næsten en 9? 'Jeg tror jeg vælger 3. Så jeg sætter en' 3 'i svarfeltet og følger derefter næste trin i proceduren som før. Jeg ganger det svar, jeg har valgt (3), med antallet af grupper (4), og jeg skriver svaret på dette multiplikationsproblem (12) under det nummer, vi deler (9).

Nu kan jeg trække dette nummer for at se, hvad min rest vil være eller kan jeg? Det ligner problemer igen! Svaret på min multiplikation er større end det antal, vi deler, så jeg kan ikke trække det.

Resten ville være mindre end NUL! Og jeg kan ikke have en rest mindre end nul. Dette kan ikke være rigtigt. Her er problemet hvis du vælger et svar, der er for stort, er det som at prøve at give for mange til hver gruppe, og så løber tør for ting at give, før grupperne er lige.

Hvis de ikke bliver kede med det samme, bliver de ked af det, og når de bliver ked af det, begynder de at kæmpe, og når de begynder at kæmpe, får de problemer, og læreren sætter dem på 'timeout', og så kan de ikke tage Pausen.

Okay, så 1 var for lille: det gav os en hvile for stor. Og 3 er for stor: der ville slet ikke være hvile, og grupperne ville ikke være de samme, hvilket medfører store problemer! Så lad os prøve 2. Når vi siger, at TO '4'ere tilføjer op til 9 eller næsten 9, er vores problem sådan, at denne 2 kommer ind i svarpunktet, og så gennemgår vi vores multiplikationsprocedure vi ganger det 2 med 4 og vi får 8.

Derefter skriver vi 8 under 9, så vi kan trække den og finde vores rest. 9 - 8 = 1, så vores resten er 1. Det lyder godt! Det er mindre end vores antal grupper.

Og du kan se fra vores cookie-problem, at det er perfekt. 9 cookieinddelere i 4 grupper giver hver gruppe 2 cookies, hvoraf 1 forbliver som en rest, hvilket vi sætter her i svaret med et 'r' for resten. Perfekt! Og nu kan du se, hvordan du deler uden billeder (eller cookies), kun tal og en procedure, der skal følges.

Lad os prøve et par mere, så du virkelig kan se, hvordan det fungerer. Lad os prøve 23 divideret med 5. Som altid starter vi med vores problem med vores nye divisionsymbol stavet korrekt.

Vi deler 23 (det er vores udbytte), så vi sætter det under linjen the, og 5 er det, vi deler med (vores divisor), så det går fremad. Okay, så lad os nu spørge: 'Hvor mange fifter tager det at gøre 23 eller næsten 23?' Nå, ET '5' ville være alt for lille, TO '5 er 10, (det er også for lille) TRE' 5 ville være 15, FIRE '5 er 20 (Ohh, det lyder lovende) nu FIVE' 5 er 25 ( og det ville være for meget) Så det lyder som 4 er et rigtig godt tal til vores svar, så lad os sætte det på svarlinjen. Dernæst skal vi udføre det trin, hvor vi ganger svaret (4) med antallet af grupper (5). og vi får 20, som vi skriver under det nummer, vi deler (23).

Lad os nu trække disse tal for at se, hvad vores resterende er: 23 minus 20 er 3. Nå, det er godt. 3 er mindre end vores antal grupper, så det er en rimelig rest.

Så vores svar til 23 divideret med 5 er 4 med en rest på 3. Lad os lave en mere, før du selv regner noget ud, okay? Lad os lave 57 divideret med 6. Først opstiller vi et problem, og derefter stiller vi spørgsmålet: 'Hvor mange 6'er har vi brug for for at lave 57 eller næsten 57?' Nå, det er lidt vanskeligere, så jeg antager, at jeg kunne bruge en multiplikationstabel til at hjælpe mig selv med at hjælpe.

Det pæne ved en multiplikationstabel er, at det viser mig alle multipla af et tal. Da jeg for eksempel vil vide, hvor mange '6'er jeg har brug for, kan jeg se på denne linje i diagrammet og se alle multipla af 6. Her er de: 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54 og 60.

Vi har brug for multiplumet, der er 57 eller næsten 57. Og da 57 ikke er på listen, ser det ud til, at 54 er den nærmeste ting uden at være for stor (som 60). Og for at få 54 skal vi have NINE'6, så vi vælger 9 som vores svar.

Derefter multiplicerer vi 9 med 6, som vi allerede ved, at vi får 54, for det er det, vores multiplikationstabel viste os. Nu skal vi trække 54 fra 57. Det giver os en rest på 3.

Det er også godt, for det er mindre end vores skiller. Så 57 divideret med 6 er lig med ls 9 med en rest på 3. Okay, det er alt for denne lektion.

Og hvis du er ny i divisionen, er det nok til at komme i gang. Det er virkelig vigtigt at mestre disse grundlæggende opdelingsproblemer, som kun involverer et trin, der efterlader et resten. I den næste artikel lærer vi at gå.

Vi har lært denne grundlæggende procedure og gentager den flere gange i en proces kaldet 'lang opdeling'. Inden du går videre, skal du dog sørge for, at du virkelig øver det, du har lært i denne artikel først. Held og lykke og vi ses næste gang.

Lær mere på www.mathantics.com

Er Tour Divide 2020 annulleret?

DetTour Dividebegyndte i 2008, men var effektivtannullereti år på grund af COVID-19. DetTour Dividetilbyder ingen registreringsgebyrer og ingen præmier og er fuldt selvforsynet, hvilket betyder, at ryttere ikke har fordelen ved bemandet support eller hvilestationer undervejs.femten. 2020.

Jeg har et virkelig intimt forhold til min cykel. Jeg voksede op med super overvægtig træning, og jeg hadede at gøre noget fysisk, og da jeg blev 20, var jeg i et ulykkeligt forhold og for at bryde væk fra mit forhold kørte jeg med cykel til arbejde. Jeg boede ti miles fra arbejde og begyndte at pendle, det var som november eller næsten vinter, og jeg besluttede, at jeg ville fortsætte, det ville tage mig to timer at komme på arbejde nogle gange var det bare første gang i mit liv, et sted jeg troede mit navn er Alexandra Houchin, jeg er statsborger i Fondulac-Nation of the Lake SuperiorOjibwe, jeg bor på reservationen i garderobe Minnesota, det er som en halv time fra University of Minnesota, Duluth Campus, jeg har en uddannelse i gymnasiet og hovedfag i amerikansk indisk Undersøgelser med en mindreårig i kemi dette forår, og jeg forventer at gå på tandskole, Mountainbiking i Ultra Endurance Cycle Races, University of Minnesota-Duluth anerkender ofte amerikansk indisk historie på landet, hvor universitetet ligger, vi vil lære mere om det.

Det er mit privilegium og ære at dele med dig en læsning af erklæringen om anerkendelse af jord skrevet af de oprindelige folk i regionen langs stammerne i Minnesota og andre stammer i Minnesota Duluth er i de oprindelige folks traditionelle forfædre og nutidige land, så jeg voksede op som om jeg ikke lærte nogen af ​​mine traditioner, og det er noget, jeg opdagede i mig selv og min sti, mener jeg, hvis jeg ikke vidste, at jeg var fra en indfødt nation, og at jeg havde nogle af disse grundlæggende historier, der fik mig hvor jeg er, jeg ved ikke, at jeg ville prøve at blive læge uden at vide, hvordan min communitycom har brug for det, før jeg kom til University of Minnesota Duluth. Jeg studerede ved University of Arizona i Tucsonog grunden til at jeg gik til Tucson var fordi de havde et rigtig godt indisk studieprogram, som jeg var interesseret i, og at studere stammerne i det sydvestlige fik mig til at indse, at jeg ikke hørte hjemme der . Da jeg kom til UMD, følte jeg, at jeg kom hjem på college for kunst lige ud af gymnasiet, så tog jeg et par år fri og fik endelig et job som cykelleverandør og derefter en cykelkurér, så en cykelmekaniker, og jeg ville tage mine cykelmekaniske færdigheder til det næste niveau, så jeg gik i skole og fik en grad i svejsning, og mens jeg var i svejseskolen, en af ​​mine professorer, var det som om du var virkelig talentfuld på dette, du skulle værktøj og fremstille Ser på skimmelfremstilling, så efter svejseskolen gik det ind i værktøjs- og skimmelprogrammet for at lære at bearbejde en møller og en drejebænk, jeg var i værktøj og skimmel, jeg troede, det ville være rigtig cool, værktøjer til tandindustrien som præcisionsværktøjer, fordi jeg virkelig var interesseret i præcisionsværktøj, og så kørte jeg delene videre som en cykeltur, så 2700 miles cykelrute, der starter i Banff AlbertaCanada og zigzags ned ad Continental Divide til Antilope Wells New Mexico.

Det var den sværeste ting jeg nogensinde har gjort, og den unge mand, jeg gik med, havde lige fået adgang til tandlægeuddannelsen, og jeg syntes, det var super ironisk, at jeg ville lave værktøjer til tandindustrien, og det var første gang i mit liv, at jeg kunne lide tandlægen og lægen blev humaniseret Berge som jeg var, åh mand, denne fyr går på tandskole, hvorfor skulle jeg lave værktøjer til tandlægen, når jeg bare kunne være tandlæge, og så Har jeg kigget på nogle af tandforskellene mellem lokale befolkninger og befolkningen og fandt det utroligt? Behov for indfødte tandlæger i USA, og jeg tænker lidt tilbage på at vokse op, jeg har aldrig set en læge, der lignede mig, jeg vidste ikke, at Indien kunne være læger, det er som ikke at se, hvordan man kan tro det, en stor motivation for at fortsætte på den vej jeg går på er måske at give dette til fremtidige generationer, som når de ser nogen, der ligner dem og har en lignende historie, som de muligvis kan forestille sig, dette for at gøre dig selv, og så ved du, før vi ved af det, som vi har folk fra vores nation, der tager sig af vores borgere / 4 af vejen op ad bakken eller op ad bjerget, og du er som åh min gud, jeg kan gøre det. Da jeg så topmødet vidste jeg ikke, at jeg kunne gøre dette, og du kan bare lide stik og chuguntil indtil du rammer topmødet og du føler denne følelse af præstation, det er ligesom hah, jeg kan virkelig gøre alt, hvad der kommer op i mit sind, når jeg prøver bare en pedal ad gangen

Hvor lang tid tager det at ride den store kløft?

Typiske tider tilridehele ruten spænder fra seks til ti uger. Logistiske problemer komplicerer kørsel af GDMBR. Pålidelige mad- og vandkilder på nogle dele af ruten er over 160 km fra hinanden.

Det er sjovt at tænke på, at vi startede dette eventyr fra min lejlighed. Ingen biler, ingen fly, bare gå ud af huset og cykle til Seattle togstation. Ideen kom fra venner, der cyklede fra Jasper til hvidfisk for omkring ti år siden.

Min ven Carl og jeg besluttede at gøre noget lignende, men i stedet for at bruge hovedveje, gik jeg vej gennem bjergene. At gå på dette eventyr var et stort spring ind i det ukendte. Vi havde vores togbilletter til og fra og vidste, at vi skulle køre cirka tusind kilometer på tolv dage.

Men vi vidste ikke, hvad betingelserne ville være. Med så stor afstand og så forskelligt terræn måtte vi tilpasse os alle vejrforhold, fra den desperate søgen efter skygge i den brændende sol til neddypning i vandet ved temperaturer under nul. En af de største udfordringer ved denne rejse var den daglige logistik.

Det tog ofte flere timer, før vi var på vej. Vi var nødt til at skjule mad fra bjørne, vaskeri og tallerkener, filtrere vand og småkager, omlejringslejre og hundrede andre små detaljer. En nøglefølelse, jeg følte på denne rejse, var frihed.

Vi havde bestemt tidsbegrænsninger. Men turens karakter krævede, at vi skulle være helt autonome. Tasker med os (vores telt, mad i flere dage osv.) Betød, at vi kunne beslutte, hvilken rute vi skulle gå, hvor vi skulle slå lejr, hvor vi skulle stoppe og spise.

Dette eventyr var også en mulighed for at lære at acceptere naturens tilbud og lære at finde lykke i de små ting. At koncentrere sig om det væsentlige som mad, vand eller husly og værdsætte dem.

Hvor hårdt er Gdmbr?

Rute sværhedsgrad: Mens vi tildelteGDMBRen sværhedsgrad på 5,5, bør det ikke tages let. De overflader og terræn, der udgørGDMBRer stort set grus- og grusveje og derfor ikke tekniske.

Hvor dybt er den store kløft?

Ved 4.352 m er det det højeste punkt på kontinentetDelei Nordamerika. Historisk set det kontinentaleDelevar linjen mellem britisk og amerikansk jordbesiddelse i det omstridte Oregon-land.

Er den store kløft en fyldepisode?

'DetStor opdeling'kan kun beskrives som enfyldstof episodemed lidt stof og en fjollet i dit ansigt besked om at lægge fortiden bag dig.

Skal Tour de France ske i 2020?

Oprindeligt planlagt tilfinde stedfra den 27 juni til den 19 juli, denTour de France vilfølg den samme rute uden ændringer fra Nice til Paris.

Hvad betyder den store kløft?

Fra Longman Dictionary of Contemporary Englishstor kløften situation, hvor derertilstorforskel mellem grupper i samfundet, områder i et land osv., fx astorforskel mellem deres rigdom eller holdningerstor kløftmellem nord og syd ser ud til at være så uoverskuelige som nogensinde.

cykling vægttab resultater

Kan du gøre den store kløft på en gruscykel?

Så vidt encykelgår,du kan gøredenne rute på en helt stivgrus cykeleller et fuldt ophængt bjergcykeleller en eller anden variation af de to.Vier old school-turister, der kan lide rack og tasker, hvilketviBrugt.10.06.2019

Er den store kløft reel?

DetStoreDividing Range er en række bjergkæder og skrænter, der løber over hele det østlige Australien. På trods af sit navn erStoreOpdelingsområde betragtes kun undertiden som et kontinentaltdele. Det adskiller vand, der strømmer til Stillehavet, fra vand, der strømmer til det sydlige og det indiske ocean.11. 2016.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på vejen - hvordan man adresserer

Kan cykler køre på vejen? Cykler, PMA'er og ikke-motoriserede PMD'er, såsom manuelle sparkescootere, kan bruges på gangstier. Kun cyklister og PAB-kørere har lov til at køre på veje, undtagen motorveje og vejtunneler. I henhold til vejtrafikloven er det obligatorisk for cyklister og PAB-ryttere at bære hjelm, når de kører på veje.

Fodcykling - hvordan man kan slå sig ned

Er cykling dårligt for dine fødder? Det er en fremragende kardiovaskulær træning, som er sjov og kan udføres uafhængigt eller sammen med en gruppe. Der er også reduceret kraft på tværs af mange led i underekstremiteterne og foden. 14. maj 2013

Sygcykling - svar på problemerne

Hvad betyder sygecykel? cykel ser godt ud

Lyft-cykler - den ultimative guide

Hvor meget koster en LYFT-cykel? Bay Wheels-cykler og e-cykler er nu tilgængelige i Lyft-appen fra kun $ 3 pr. Tur.

Vintercykelbriller - søg efter løsninger

Har du brug for cykelbriller om vinteren? Om vinteren tror du måske, at der ikke er så meget behov for at bære dem, men faktisk er det modsatte tilfældet. Ifølge American Academy of Opthalmology har undersøgelser vist, at uanset årstid kan UV-eksponering øge din risiko for at udvikle grå stær og vækst i øjet, herunder kræft. 07.09.2020

Cykling kraniet cap anmeldelser - anførte spørgsmål og svar

Bær professionelle cykelhætter? Podier er ofte udstyret med ryttere, der bærer baseballkasketter med deres sponsorer på i stedet for cykelkasketter. Der er dog nogle, der prøver at bevare traditionen og fortsætter med at bære dem. De fleste professionelle podier er gået som baseballkasket. Imidlertid prøver nogle at bevare traditionen og udseendet. 2016.