Vigtigste > De Bedste Svar > Sådan ordnes en derailleur - søg efter løsninger

Sådan ordnes en derailleur - søg efter løsninger

Hvor meget koster det at udskifte en derailleur?

Hvis du tager din MTB med i en lokal cykelbutikgennemsnitpris tilerstatteen bagesteskifterbliver $ 110. Hvis du gør det selvudskiftning af en skifterviljekosteomkring $ 50 (plus din tid) Denne pris afhænger meget af den faktiskeskifterhavde brug for. Normalt vil en cykelbutik også tage sig af andre problemer.



Et af de værste problemer, du kan have med en cykel, er, hvis du ikke skifter gear korrekt. I denne artikel viser vi dig, hvordan du fjerner, udskifter og justerer en Shimano bageste trekant. For at udføre jobbet skal du bruge et sæt unbrakonøgler, en stjerneskruetrækker, en tang, et kædeværktøj og muligvis nogle kabelskærere.

Først skal du fjerne din kæde. Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du tjekke vores artikel her for at se nøjagtigt, hvordan du gør det. For at fjerne et Shimano-baghjulstræk skal du frakoble kablet.

Sæt mech med dine STI'er på det mindste tandhjul, brug en tang til at trække kabelklemmen af ​​enden af ​​det indre kabel. Løsn derefter kabelklemmen ved at skrue den ud mod uret. På en Dura-Ace-model vil dette kræve en unbrakonøgle på fire millimeter, men nogle gamle modeller kan kræve en skruenøgle på fem millimeter.



Når du har gjort dette, kan du trække ledningen ud af mech'en. Til sidst skal du blot skrue 5 mm hovedskifterskruen af, og skifteren løsnes fra bøjlen. For at fastgøre skifteren på rammen igen, skal du skubbe hovedskruen mod bagskifteren og dreje den med uret med din fem mm unbrakonøgle, indtil den bider; når det er startet, skal det være let at stramme, når det ikke er. Har tværtråde, så fjern det og start igen.

Inden du strammer for meget, skal du sørge for, at B-spændingsskruen på den bageste mech sidder bag bøjlebeslaget. Dette holder den bageste mech-fjeder belastet. Denne B-spændeskrue bruges til at placere det øverste jockeyhjul fra det største tandhjul.

Hvis jockeyhjulet er for tæt, glider kæden ikke ind i det øverste tandhjul, fordi de overlapper hinanden. Skru den af ​​mod uret, indtil der er cirka en tomme mellemrum mellem det øverste støttehjul og det største tandhjul. Rustne, flossede eller gamle snavsede kabler forhindrer præcis skift.



Så når du er i tvivl, kan det være en god ide at udskifte dem på dette tidspunkt. For at fjerne det indvendige kabel skal du først sikre dig, at STI'erne er korrekt klikket i det laveste gear, og derefter rulle gummidelen af ​​din STI tilbage for at eksponere enden af ​​kablet. Find derefter et sted, hvor det indre kabel udsættes, og skub det igennem med dine hænder.

skrivebordscykel

Enden af ​​kablet stikker ud til STI-grebet, og du kan bare trække det igennem derfra. For at tråde et nyt kabel skal du skubbe enden gennem hullet på ydersiden af ​​STI-håndtaget, indtil det vises på indersiden, og træk derefter blot igennem, indtil kabelenden klikker ind i armen. Tråd kablet gennem den første del af det ydre kabel nær styret og derefter gennem kabelstyret under bundbeslaget.

Og endelig gennem det sidste stykke ydre kabel og gennem mech's tøndejustering. Indsæt enderne af det ydre kabel i kablet, der stopper rammen og tøndejusteringen. Tøndejusteringen skal skrues næsten lige så langt ind, som den kommer.



Vi har en tendens til at skrue det ordentligt ind og derefter skrue det en omgang for at muliggøre justering på begge måder. Tråd kablet gennem krympeskruen på mech, hvilken side du fastgør det til, afhænger af modellen, men du kan se en rille, hvor kablet skal sidde, træk i hånden så tæt som muligt, og træk derefter, og stram skruen med uret . Dernæst skal du sætte kæden på igen.

Derefter skal du justere de øverste og nederste stopskruer. Disse bruges ikke til at indeksere dine gear, men begrænser blot den maksimale vandring i begge retninger til den respektive teknik. Sørg for, at STI-grebet stadig er i den laveste position for det lille dæksel på kassetten, og at kæden er på den store ring foran.

Juster derefter den høje skrue, der er markeret med en H, drej den med uret for at flytte teknologien til de større gear, og løsn den, så bevæger den mech den anden vej. Du vil justere denne skrue, så det øverste støttehjul er direkte under kassettens mindste gear, set bagfra. Hvis mekanikken ikke er dyb nok, skifter kæden ikke til det mindste gear.

For lavt kan medføre, at kæden springer ud af kassetten og klemmer sig mod rammen, hvilket potentielt kan forårsage store skader. Når du har gjort dette, skal du placere den forreste mech oven på den lille ring. Og brug STI-håndtagene til at flytte den bageste mech op til det største gear.

Hvis kæden ikke går helt til det største kædehjul, betyder det, at enten kablet ikke har tilstrækkelig spænding, eller at L-boltene trækkes for langt ind. For at kontrollere, om det er kabelspænding, skal du bruge fingeren og tommelfingeren til at trykke mech op på pedalerne, mens du roterer mech. Når det kommer til det store kædehjul, er kabelspænding problemet.

Men hvis det stadig ikke går ind i Bigcog, når du glider mech'en, skal du løsne L-bolten. Drej pedalerne på samme tid, som du slipper dem. På dette tidspunkt skal kæden springe på det største tandhjul.

Kontroller hurtigt bagfra, at det øverste jockeyhjul er justeret med det største tandhjul. På den anden ekstreme side, hvis L-bolten ikke er langt nok i kæden, kan den springe over det største tandhjul og blokere kassetten og egerne imellem, men hvis du kan skubbe bagskifteren på det øverste tandhjul med hånden, For at øge spændingen skal du gøre dette ved at skrue fjederjusteringen på bagskifteren mod uret, indtil den springer på det største tandhjul. Lad os nu gennemgå finjustering eller indeksering af gearene, start det mindste tandhjul og klik derefter STI-gearstangen op et gear; Hvis det næste tandhjul ikke kan findes, skal du øge spændingen ved at dreje tøndejusteringen mod uret, indtil den springer op.

Sæt det på det mindste udstyr, og prøv igen for at sikre, at det fungerer. Klik hver af tandhjulene op ad gangen, indtil du er tilfreds med, at kæden rampes korrekt op i kassetten. Gentag disse trin startende med det store kædehjul og gå ned ad kassetten.

Sørg for, at det også fungerer, når du er på kassettens største og mindste kædeled foran. Hvis kædebevægelsen mellem kædehjulene er inkonsekvent, hvilket betyder, at den kun fungerer på en del af kassetten, men ikke alle, så har du muligvis et bøjet skifterbøjle, et bøjet skifterbur eller en vis friktion i dine kabler - du har det indre kabel, der du skal nu afskære med en kabelskærer. Efterlad omkring en tomme eller tre centimeter kabel, der stikker gennem enden.

Sæt derefter kablet og hætten på, og tryk det let ned med en tang. Hvilke mekaniske problemer har du? Lad os vide det nedenfor, og vi vil forsøge at producere en artikel, der kan hjælpe dig, flere artikler som denne kan findes på www.youtube.com/gcn.

cykeltelefonophæng

Kan derailleur repareres?

LetReparation af skifter. Gør cyklen kørbar ved at tage fat iskiftermed den ene hånd og stikker en 5 mm unbrakonøgle ind iskifterbolt (den, der holderskifterpå cyklen) med den anden. Anvend pres på beggeskifterog skruenøgle for at få bøjlen tæt på lige.30. apr 2010

Vi bruger meget tid på at se GCNs Maintenance Monday-artikler, der prøver at holde vores cykler flotte og fungere som nye. Men lad os indse det, for mange af os vil vi bare prøve at holde gamle dele i gang. Eller måske endda renovering og renovering af gamle dele for at få dem til at fungere igen.

Med det i tankerne kan du her renovere en gammel bagskifter og bringe den tilbage fra de døde. ♪ ♪ Dette særlige eksempel er en Shimano Dura Ace 7700 bagskifter fra omkring 2002 tror jeg. Og det er en skønhed.

Så da jeg skulle tage den af ​​en gammel cyklocrosscykel, fordi den stoppede med at arbejde, var jeg forståeligt nok ret ked af det. Lad os se, om vi kan bringe dette tilbage til livet. Årsagen til, at det er brudt, som du kan se, er delvist slidt på træningshjulene, men det er let at udskifte, og vi har allerede en artikel om emnet.

Men denne lider af to frosne kegler. Den første der tillader hele skifteren at dreje tilbage på din ramme. Derefter er den anden, som gør det muligt for støttehjulene faktisk at spænde rammen, som du kan se, fuldstændigt beslaglagt.

Vi starter ganske enkelt med en grundig rengøring med en opløselig affedtningsmiddel. Dybest set er det bare mere behageligt at arbejde på, hvis ikke andet. ♪ Hvis nogen af ​​kanonerne fryser, som denne, er det generelt kun et tilfælde af adskillelse og derefter affedt og grundigt affedt det grundigt, fordi de stort set bare bliver så klæbrige og korroderer let.

Det gør vi nu. Det er en ganske kompleks opgave. Der er mange små dele her, der skal samles igen i den rigtige rækkefølge.

Så fortsæt med en lille forsigtighed. Og husk, uanset hvad du tager fra hinanden, registrerer du kun den rækkefølge, i hvilken det adskilles. Okay, lad os først lave den øverste drejebolt.

Først skal vi fjerne denne lille låsering. Som du sikkert kan huske, er der en ret kraftig kilde her. Det begynder at slappe af.

Den første ting der kommer ud er dette, så vores B spændingsjusteringsplade. På den anden side vil du se et lille hul. Dette er hullet, som vores kilde går i, så husk det.

Pop der der. Så har vi et segl, der har gjort sit arbejde beundringsværdigt i 14 år. Så, åh, vi har en kilde.

Nu sker det. Det er så simpelt inde. Ret, det andet er måske lidt mere komplekst.

Og i starten er vi nødt til at fjerne støttehjulene, så vi rent faktisk kan komme til skruen der. ”“ For derefter at fjerne denne nederste stift har vi brug for en unbrakonøgle på 5 mil, som vi kun skal skrue af. På dette tidspunkt skal du være rigtig, virkelig forsigtig, fordi derailleurburet begynder at løsne sig, og vi skal huske, hvordan det afvikles, så når det kommer til at sætte spændingen på igen, får vi det rigtigt.

Her kommer det. Jeg har ikke biceps. Nå, kom så.

Klar, lad os gå. Åh mand se på dette. Ja, det er sandsynligvis derfor, at det ikke bevægede sig så godt.

Ser du det? Kan du se det? ”“ Okay, vi er så rene som muligt. Og du kan faktisk nu se, at donkraften der er temmelig korroderet, hvis du ser nøje. Så måske er vi bare nødt til at fjerne kanten med et lille stykke sandpapir.

Men forhåbentlig forhåbentlig kun en grundig omsmøring vil genoprette det for i det mindste at få det til at fungere igen. Hold fingrene krydsede. ♪ Aha! Hvor tilfredsstillende er det? Husk, at når vi strammer denne skrue, bliver vi også nødt til at flytte bagskifterens nedre bur, så det er i sin normale position.

Hvis du husker, var stopperskruen kun på bagsiden, så den skal rydde bagskifteren. Og når vi strammer skruen, holder den den på plads. Nå, det fungerer igen nu.

Lad os gå, forhåndsvise. Se det her. Jeg har det godt med denne reparation.

Lad os nu gøre det øverste omdrejningspunkt. Så alt er grundigt rengjort. Skub drejebolten ind igen, så vores fjeder.

Du kan se hullet i det, vi skal finde det. Hvis du ser på denne nib, vil du opdage, at den ikke rigtig er symmetrisk. Den ene lille tand er længere end den anden.

Så den længere tand går ind i selve skifterens krop. Mere fedt. Der.

OKAY. Denne sidste del bliver den sværeste del. Vi er nødt til at sætte vores B-spændingsjusteringsplade tilbage over fjederen, så lad os stille den op.

er søde kartofler inflammatoriske

Og så er vi nødt til at dreje det mod uret for at ilægge fjederen, når vi skubber den ind, holder den på plads og derefter griber vores låsering og skubber den ind igen, så det hele klikker på plads. Kom nu, gør det. Hurtig! Hurtig! Jeg er med! Nu er alt, hvad vi skal gøre, at samle vores træningshjul og vores bur igen.

Jeg sagde, at denne bagskifter havde brug for nye træningshjul, men i det mindste vil de gamle arbejde for det. Klar til sandhedens øjeblik? Se på det. Det ordner sig.

Det ordner sig. En vellykket renovering af aShimano 7700 bagskifter. Det er tilbage i aktion.

Dette er metoden til en Shimano Dura Ace 7700 bagskifter. De fleste Shimano bagskiftere vil være meget lig denne. De fleste Campagnolo bagskiftere vil også være meget lig denne.

Men SRAM, SRAM er lidt anderledes. Så det øverste drejepunkt der, der ikke har en fjeder i sig. Så det fryser ikke altid, men du skal muligvis smøre det lejlighedsvis.

Og så det nederste drejepunkt der, der ikke kan serviceres. Så prøv ikke at adskille dette, da du hurtigt løsner dig. Nå, det tog ikke rigtig så lang tid at bringe det, der hurtigt bliver et stykke historie tilbage til livet.

Faktisk tager det betydeligt mindre end en time. Så du behøver ikke engang så meget fritid. Bare husk at når du sidder ned for at udføre et job som dette, har du et godt sted at gøre det, så du ikke mister noget lille fiddling i det tykke tæppe eller, jeg ved det ikke, under dit køleskab eller noget.

Og så, hver gang du tager noget fra hinanden, skal du holde øje med, hvordan det blev adskilt, og også stykkernes orientering, for som jeg nævnte med denne nib, er det virkelig nøglen. Nu sker det. Nu, for flere vedligeholdelsesartikler her på GCN, har vi et absolut ton.

Hvorfor ikke abonnere på kanalen? På den måde ved du det hver gang en nybegynder kommer ud. For at gøre dette skal du blot klikke på kloden. Nå, du går ikke glip af det faktum, at disse træningshjul virkelig skal løses, før jeg sætter denne skifter i handling.

Så for at vide, hvordan man udskifter træningshjul, når du sandsynligvis allerede er. Så du kan bare klikke deroppe. Og så er den anden vigtige ting at indeksere din bagskifter perfekt, og det gjorde vi lige derovre under mikroskopet for at renovere gamle dele, give denne artikel tommelfingre, og vi vil gøre mere.

Hvorfor fungerer min cykelskifter ikke?

Ofte skyldes trage og tilbageholdende skift affald mellem skiftehuset og skiftkablet, knæk i kablet og / eller huset eller slidt hus. Som ovenfor skal du sørge for, at dinskifter, bøjle og kassette er tæt, og dit hjul sidder korrekt og stramt.13. december 2018

wahoo elemnt bolt anmeldelse

Skiftproblemer kan undertiden være vanskelige at diagnosticere. Denne artikel dækker nogle almindelige årsager til dårlig bagskifterydelse og hvordan man løser dem. Calvin Jones her, Park Tool Company.

De mest almindelige rettelser til skiftproblemer er det grundlæggende: at indstille grænseskruerne korrekt og justere indeksindstillingen. For en gennemgang af disse procedurer, se denne artikel. Hvis du allerede har kontrolleret disse indstillinger, og tingene stadig ikke er helt rigtige, skal du passe på andre problemer her.

Kabelsystemet er tilfældet og det indre kabel sammen. Snavs og grus kan arbejde sig ind i det indre. Dette skaber friktion langs systemet, der bremser forskydning i begge retninger.

På de fleste cykler kan du se nærmere på kablet ved at placere cyklen i det laveste gear. Skift derefter skifteren uden at trampe for at løsne kablet. Fjern sagen fra anslagene.

Mærk kablet, og føl sagen glide. Du kan også tørre kablet og anvende noget smøremiddel. Sæt sagen tilbage og se om det hjælper.

Men hvis cyklen har en hel kasse uden stop, fungerer den ikke. Du skal løsne klemmeskruen for at få en fornemmelse af, hvordan kablet fungerer. Hvis det føles gummiagtigt, skal du installere en ny ledning og etui.

Kontroller også ydersiden af ​​sagen, især i enderne. Skader langs systemet hjælper os ikke med at skifte. Udskiftning af kabinettet og ledningen er den bedste løsning.

Skifteren fæstnes til rammen med en bøjle. Dette stykke kan bøjes fra slag og slag. Remskiverne flugter ikke med tandhjulene, hvis bøjlen er bøjet.

Kontroller og reparer med et ophængningsjusteringsværktøj, såsom DAG-2.2. Se denne separate artikel for at gennemgå hele justeringsprocessen for derailleur-bøjler.

Når cykelkomponenter udskiftes, kan der opstå uoverensstemmelsesproblemer. Denne cykel havde en ulykke, og det bageste gearstang blev smadret. Det er en 10-speed shifter, så vi installerede en 10-speed shifter, så alt skal være i orden.

Og når vi prøver det, kan vi klare de mindre baner uden problemer. Men hvis du skifter til de større gear, rammer kæden nu det indenbords gear og laver en piskeris. Kan vi ikke bare bruge tøndejusteringen til at indeksere det gear, så det er stille? Ja, det fungerede på disse gear, men nu går det tilbage... ketsjeren ser ud til at være flyttet her.

Det viste sig, at problemet slet ikke er med indekseringen af ​​indstillingerne. Denne eftermarked MicroShift-skifter var ikke designet til brug med en SRAM-bagskifter. Et andet inkompatibilitetsproblem kan være den forkerte type kæder, der ikke kun varierer i bredden for 9, 10, 11 og 12 gear, men der er også forskelle i sidepladeformerne.

Løsningen her, prøve og fejl til side, er at holde sig til dit brand og drive model til meget misbrug, og de varer ikke for evigt. De indre dele af kæden, ruller og nitter begynder at blive slidte, hvilket giver illusionen om at strække sig. Dette slid kan medføre, at kæden går dårligt ind i tandhjulene og kæderingerne.

Dette medfører dårlig skift og for tidligt slid på tænderne. Kontroller din kæde for at se, om det er inden for grænserne for acceptabelt slid. Tjek denne anden artikel for instruktioner om, hvordan du kontrollerer kædeslitage.

Kontroller også for tilstrækkelig smøring. En tør kæde føles træg, når du skifter, og gør, når du skifter. Hvis der er overdreven støj, ser denne kæde ud og føles tør og er ikke et smøremiddel, der løsner, når du rører ved det. Sæt en dråbe smøremiddel på hver nitte, og tør derefter overskydende af.

hjertesundhed

Alle derailleurs slides på et eller andet tidspunkt. Kontroller dette ved at trække i siden af ​​det nederste bur. Sammenlign denne bevægelse med en ny bagskifter; dårlige drejepunkter og parallelogrammer resulterer i inkonsekvent skift, og den eneste løsning er en ny frontskifter.

Det er det til avanceret fejlfinding af bagskifteren. Hvis du stadig har skiftende problemer, skal du tjekke vores tekstartikel om fejlfinding af parktool for andre mulige årsager. com - eller tag din cykel til en erfaren mekaniker.

Endelig skal du sørge for at tjekke Park Tool Derailleur Guide for en oversigt over alt vores gearskiftende indhold. For os var disse artikler meget sjove, men vigtigere for dig, vi håber, de gjorde dig godt. I så fald fortæl dine venner.

Giv os tommelfingre. Bedre endnu, hold dig et skridt foran dine venner og abonner, vi ses næste gang.

Hvor længe skal en derailleur vare?

Derailleursviljesidstnæsten på ubestemt tid. Jockeyhjulene slides med tiden (titusinder af km), men resten af ​​mekanismen bør ikke se væsentlig slitage.

Hvor meget koster det at ordne en ødelagt skifter?

jegvillesig mellem $ 25 ~ $ 45 usd. Hvis det gøres korrekt, vil den første ting en professionel mekaniker gøregørfjerner dinskifterog sørg for, atskifterbøjlen er lige ved hjælp af et specielt værktøj.

Hvor længe varer en derailleur?

Derailleursviljesidstnæsten på ubestemt tid. Jockeyhjulene slides med tiden (titusinder af km), men resten af ​​mekanismen bør ikke se væsentlig slitage.

Hvorfor klapte min skifter?

Dette kan være et resultat af et nedbrud, forkert skift eller normalt at være i forkert gear, når kæden ogskifterer under den største belastning, enten når vejen går skarpt opad eller afgår fra en stående / stationær start.17. nov. 2014

Hvordan løser jeg min forskifter, der ikke bevæger sig?

Træk kablet så tæt som muligt med fingrene, og stram ankerbolten igen. Forsøge atskift optil den større klinge. Hvis kæden ikke vilflytteeller føles træg, skal du dreje den justerede tøndejustering yderligereopkablet (drej det mod uret) for at øge spændingen, og prøv igen.

Ejes SRAM af Shimano?

SKAMCorporation er en privatholdtcykelkomponentproducent med base i Chicago, USA.SKAMer et akronym, der omfatter navnene på dets grundlæggere, Scott, Ray og Sam.Shimano, Inc. er en japansk multinational producent af cykelkomponenter, fiskeredskaber og roning udstyr.

Hvor ofte skal du udskifte skifter?

Derailleursvarer næsten på ubestemt tid. Jockeyhjulene slides med tiden (titusinder af km), men resten af ​​mekanismen bør ikke se væsentlig slitage.

Hvad skal jeg gøre ved min bagskifter?

Easy Derailleur Repair 1 Hvis skifteproblemer udvikler sig hurtigt, som når du kører, skal du sørge for, at din kassette er fri for pinde, græs og mudder, og at dit baghjul sidder helt i 2 Din kæde sprang i egerne? Bøjlen kan være bøjet. 3 Også almindeligt: ​​bøjede led. Flere genstande

Hvordan udskifter du en forskifter på en iFixit?

Kontroller, at derailleurens bur rydder den store kædering, når hængslet strækker sig ud. Tag slækket op på skiftekablet med en tang, og stram bolten på holdeklemmen. Træk gearkablet tilbage i skifteren, træk det stramt og stram ankerbolten, så kablet flader.

Hvad får en derailleur-bøjle til at blive beskadiget?

Skaderne på bagskifteren er normalt forårsaget af en vis påvirkning af skifteren. Men kontroller også de andre vigtige dele af din cykel, hvis de ikke har lidt nogen skade. Undersøg rammen, skifteren, kæden, skiftekablet og baghjulet for eventuelle skader, og fix det, inden du fortsætter.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Zwift-cykler - omfattende håndbog

Er Zwift realistisk? TestfeltetModelType trænerPrisElite Direto X (til test) rulletræner med direkte drev729 Elite Nero (til test) gratis rullestol679.99 Relaxdays rulletræner (til test) rulletræner79,90 Tacx NEO 2T Smart (til test) rulletræner med direkte kørsel1 299

Offentlige cykler DC - anførte spørgsmål og svar

Har DC offentlige cykler? Med Capital Bikeshare kan du tage en cykel fra mere end 500 stationer over hele Washington, DC, metroregionen og returnere den til enhver station i nærheden af ​​din destination. Tjek en cykel til din rejse til arbejde, Metro, kør ærinder, gå på indkøb eller besøg venner og familie.

Hundecykel - hvordan man beslutter

Kan hunde cykle? Bare husk, din hund behøver ikke at være en bestemt race eller størrelse for at nyde at tilbringe tid sammen med dig på cykel. Så længe din hund nyder at løbe ved siden, blive båret i en kurv eller trukket i en trailer, kan du have det sjovt sammen på vejen, mens du cykler.

Cykler rundt om i verden - hvordan man kan slå sig ned

Hvor meget koster det at cykle rundt i verden? Du kan cykle rundt i verden for mindre end $ 15 pr. Dag. Dette inkluderer daglige omkostninger, når du rejser på cykel. Disse er typisk mad, indkvartering, reparation af cykler, visa og diverse køb på vejen. Det inkluderer ikke de oprindelige udgifter til at købe en cykel og andet udstyr.

Cykelrør - Komplet manual

Hvordan ved jeg, hvilket cykelrør jeg skal købe?

Alaska Airlines-cykelgebyr - hvordan man løser det

Hvor meget koster det at tage en cykel på Alaska Airlines? Et overblik over Alaska Airlines bagage- og cykelpolitikker: Generelle bagageafgifter Hjemme 1. indtjekket taske $ 252. Indtjekket taske $ 35 Carry-onInkluderetCykelbagageafgift * $ 25 * 13 нояб. 2017 г.