Vigtigste > De Bedste Svar > Sådan indstilles en derailleur - bæredygtige løsninger

Sådan indstilles en derailleur - bæredygtige løsninger

Hvordan justerer du bagskifteren?

Hop af din cykel og gør dette: Skift din kæde ind i den største kædehjul og mindste tandhjul, løsn derefter kabelklembolten (hvor kablet fastgøres tilskifter). Forladskifteri den mindste tandhjul ogjusterehøjgrænseskruen. Skubskifteri den største tandhjul ogjusterelavgrænseskruen.14. sep 2020





Det mest almindelige spørgsmål, vi får, er 'Hvordan løser jeg mit gearskift?' Det når muligvis ikke alle gangene eller giver alle slags lyde. Uanset hvad problemet er, og uanset mærke eller model, vil denne artikel om mekanisk bagskifterjustering hjælpe dig med at indstille din gearskifte til optimal ydelse. Calvin Jones her, Park Tool Company.

Vi håber, at denne artikel giver dig et helt nyt kig på din cykels gear. Før vi begynder, her er en hurtig gennemgang af komponenterne og procedurerne. Skifteren er den mekanisme, der bevæger kæden på de bageste kædehjul.

Skifteren er forbundet til gearskiftet ved hjælp af et kabel, der løber gennem sagen. Cykler bruger typisk et indeksskifthåndtag, der bevæger kablet i små, forudbestemte trin med hvert klik. Inde Derailleurlegemet er en fjeder, der konstant trækker gearskifteren udad.



Og vores kabel holder konstant imod dette forår i forskellige skiftepositioner. Frontskiftere er udstyret med grænseskruer, der forhindrer forskifteren i at bevæge sig for langt ind og for langt ud. Her ser vi faktisk grænseskruerne, der stopper forbindelsen i hver ende.

Begrænsningsskruernes funktion er at forhindre kæden i at komme ind i egerne eller rammen for at justere H-grænseskruen, og så går vi videre til indeksering. Indeksering tilpasser vores styreskive med gearene, så hvert skift er på linje med hvert gear. Tøndejusteringen - placeret her eller øverst på gearstangen - giver os mulighed for at flytte skiftetrinnene som vist.

cykelbaseret træningsplan

Efter indeksering vælger vi vores anden begrænsningsskrue. Derefter kontrollerer vi vores B-skrueindstilling - og vi forklarer mere om dette senere på dine værktøjer - som er en skruetrækker eller unbrakonøgle til grænseskruerne - og et reparationsstativ, der holder din cykel, så vi kan pedalere og kontrollere disse indstillinger . Lad os komme igang.



Nu gennemgår vi H-limit skruejusteringen. Vores mål vil være at få det så tæt som muligt på det indre gear. Nogle gange er grænsen, at skruerne ikke er markeret, og vi viser dig, hvordan du finder ud af, hvilke der er lidt senere.

Vi starter med at kontrollere skifterbøjlen visuelt, og hvis den er mærkbart bøjet, fungerer den ikke godt, og du bør se denne anden artikel om justering af bøjler. Hvis cyklen har flere forreste kæderinger, skal du skifte skifteren til den største. Skift bagskifteren til det mindste gear.

Selvom du allerede er på den mindste tandhjul, skal du fortsætte med at klikke, indtil der ikke er flere klik. Dette vil sikre, at vores gearskifte skubbes helt ud. Hvis skiftet ikke skifter til det mindste gear, stoppes det sandsynligvis af enten grænseskruen eller skiftpositionen.



Drej først H-Limiter-skruen mod uret et par omdrejninger, og se om det skifter udad. Hvis det ikke skifter udad, skal du dreje tøndejusteringen et par omgange med uret. Pedal for at se, om den skifter.

Nu er alle på den mindste tandhjul, og vi har ikke flere klik på vores gearpind. selvom du lige har gjort det, skal du dreje tøndejusteringen et par omgange med uret. Hvis der er en cylinderjustering på gearstangen, udfører den nøjagtig den samme funktion.

Hvis man drejer en af ​​de to med uret et par omdrejninger, løsnes kablet, og dette forhindrer os i at forveksle vores skiftposition med vores begrænsningsskrueindstillinger. Folk forveksler ofte disse to ting, så her er en hurtig forklaring. Vi er i den lige nu ekstreme skiftposition, og selvom ting ser ud til hinanden, kunne grænseskruen indstilles til at stoppe skifteren her eller her, eller det kunne være rigtigt.

Vi ved det ikke, før vi tager vores skiftposition ud af ligningen. Der er mange måder at gøre dette på, men den nemmeste måde er at dreje tøndejusteringen med uret. Vi husker, at dette sammen skifter switchpositionerne udad.

Vi kan justere vores indstilling af grænseskruen uden at forveksle den med vores kontaktposition. Vi er nu klar til at ringe ind i H-skruen. Hvis du ikke kan se, hvilken begrænsningsskrue der er H-skruen, skal du vælge den ene og dreje den ind og ud, mens du ser på skifteren. Skifteren bevæger sig ikke, prøv den anden.

H-grænseskruen bevæger sig lidt. Vi finder den rigtige indstilling ved bevidst at overspænde den - så vender vi den lidt tilbage, indtil den er helt rigtig, tag fat i din skruetrækker og stram H-skruen en halv omgang. I stedet for bare at se, om det er for stramt, skal vi også passe på overdreven støj, når man træder i pedalerne.

Og hvis derailleur laver en lyd, så prøv at ignorere den indtil videre eller se denne anden artikel for løsningen. Tilbage på de bageste gear hører vi normale lyde for denne cykel, hvilket fortæller os, at vores grænseskrue ikke er for tæt endnu. Vi strammer skruen igen en halv omgang.

Nu hører vi overdreven støj, og vi kontrollerer, om det kommer fra kæden, der gnider på det nærmeste interne gear. I så fald er grænseskruen for stram, hvilket er det, vi ønsker for nu. Forresten vil dette slet ikke skade dit drev.

I nogle tilfælde kan en overspændt endeskrue få det næste gear til at skifte. Skru endeskruen af, indtil den skifter tilbage og skaber overdreven støj. Så snart vi hører den for store støj, begynder vi at løsne en kvart omdrejning ad gangen, indtil støj er væk.

Hvis to indstillinger virker lige så stille, skal du vælge den smallere af de to indstillinger. H-grænsen er nu indstillet. Nu drejer vi tøndejusteringen et par omdrejninger mod uret.

Vi bringer det omtrent tilbage til, hvor det var - og rolig, det behøver ikke at være præcist endnu. Hvad angår den anden grænseskrue - L-grænsen - venter vi på at justere, indtil indekseringen er indstillet. Tidligere forklarede vi, at indekseringsprocessen er at justere styreskiven med gearet ved hvert inkrementelle skift på linje med hvert gear.

Igen tillader tøndejusteringen os at foretage disse justeringer. En hurtig bemærkning er, at der er en række acceptable indstillinger, hvilket betyder, at der kan være mere end en tøndejusteringsposition, der giver god skiftende ydeevne. Forreste kæderinge, hold dig til den største. Med tre forreste kæderinge, skift til midten.

På bagsiden starter vi med det mindste gear. Hvis du træder på en normal kadence, skal du skifte baghåndtaget med et enkelt indeks-klik - ikke mere end et klik. Bemærk, at nogle skiftehåndtag er designet til flere klik.

Med et tryk på armen skal du presse armen let, indtil du hører et klik. Vi har brug for dette ene klik for at skifte et og kun et gear. Hvis kæden ikke har nået det næste gear, skal du sætte gearstangen tilbage til det ekstreme klik.

Drej tøndejusteringen en hel omgang mod uret. Prøv at flytte igen. Gentag dette, indtil skiftet finder sted.

Når du har skruet tøndejusteringen ud nok til at komme ud, eller næsten kommer ud, skal du tråde tønden helt tilbage og derefter bakke den op en drejning eller to.

Sørg for, at du er i længst udadgående position og det mindste gear. Fjern derefter kablet på klemskruen. I dette andet scenario flyttes to tandhjul ved at klikke på armen.

Skift tilbage til første gear, og drej tøndejusteringen med uret, og prøv igen. Nu hvor vores kæde er med et klik på det andet tandhjul, kan skiftet finjusteres. Vi vil bevidst dreje tøndejusteringen mod uret, indtil vi er godt uden for det acceptable område og derefter langsomt kravle ind igen.

I lighed med den begrænsende skrue er overdreven støj vores indikator. Hvis du ikke allerede hører for meget støj under pedalerne, skal du dreje tøndejusteringen mod uret, indtil du hører den. Så snart vi hører for meget støj, ved vi, at vi er uden for det acceptable interval af indstillinger.

Kontroller nu, at kilden til den overdrevne støj faktisk kommer fra kæden, der rammer den næste indre tandhjul. Drej derefter tøndejusteringen en kvart omgang med uret, og kontroller for støj igen. Gentag dette, indtil støj er væk.

Selvom dette er en rimelig indstilling i dette gear, skal vi nu kontrollere de andre tandhjul individuelt. Skift gear, og pas på overdreven støj i enhver position. Hvis du hører støj i et gear, skal du dreje tøndejusteringen en kvart omgang med uret.

Test kredsløbet til dette gear igen. Gentag og fortsæt med at kontrollere, indtil vi finder tøndeindstillingen, der muliggør god skift i hvert bageste gear undtagen det største gear. Skift til det største gear sker senere.

Nu: Bevæg et tandhjul ad gangen udad, og kontroller igen for ingen for meget støj, når kæden er på tandhjulet. Men hvis kredsløbet langsomt kommer ud, kan dette forbedres med endnu et kvarts omdrejning med uret på justeringen. Vores indeksering er nu indstillet korrekt, og det er tid til at gå videre til L-endeskrueindstillingen.

I lighed med H-skruejustering gør vi L-skruen for tæt, så trækker vi den lidt ud, indtil den er helt rigtig. Dette giver den største beskyttelse mod skifteren, der fører kæden forbi det største tandhjul og ind i egerne. Skift kæden til den næststørste klinge foran.

Skift til det næststørste tandhjul bagpå. Dernæst skal vi finde ud af, hvor vores grænseskrue er. Er det for stramt endnu? Er det alt for løst? Tænd for den største tandhjul for at finde ud af det.

Hvis kæden ikke foretager skiftet, er L-besætningen allerede for tæt, og det er det, vi ønsker for tiden. Hvis kontakten langsomt skifter til det største gear, er dette også et symptom på en for stram L-skrue. Hvis der er for stor støj på det største gear, er L-skruen for stram igen, og det er det, vi ønsker for nu.

Men hvis de har en acceptabel forskydning uden overdreven støj, er vores L-bolt ikke for tæt. Vi drejer skifteren et klik udad, strammer L-skruen en halv omgang og prøver skifteprocessen igen. Gentag dette, indtil symptomerne vises.

Nu hvor den for stramme L-skrue forårsager symptomer, løsner vi den gradvist, indtil den er korrekt justeret. Løsn L-skruen en kvart omgang, og skub for at se, om symptomerne er væk. Gentag, indtil den skifter hurtigt og kører på det største gear uden at lave for meget støj.

L-grænsen er nu indstillet. For at kontrollere skal du lægge yderligere pres på gearskifthåndtaget. Vær opmærksom på bagskifteren.

Buret bør ikke bevæge sig indad. De fleste skiftere har en indstilling for afstanden mellem G-remskiven og gearene. Denne afstand styres af B-skruen - B for kropsvinkelskruen.

Denne indstilling kontrolleres, når kæden er på det mindste tandhjul foran og det største tandhjul bagpå. De fleste racercykler og mountainbike-skiftere kræver et mellemrum mellem fem og seks millimeter. Brug en unbrakonøgle til at måle denne afstand.

Der er et par undtagelser, så se producentens specifikationer. Bliv ikke for fanget af dem. Hvis cyklen skifter godt, er B-skruen justeret tilstrækkeligt.

For at øge denne afstand skal du stramme B-skrue B-skrue, kontrollere indekseringsindstillingen. Ellers er du færdig, og din skifter er korrekt justeret. Dette er de grundlæggende trin til justering af bagskiftet.

Cyklen skal også testkøres, da belastningen på driv toget, når man kører, er anderledes end når cyklen er i et reparationsstativ. Hvis du oplever symptomer som langsom skift eller overdreven støj, skal du følge de samme retningslinjer, der er beskrevet i artiklen. Det kan være nødvendigt at justere tøndejusteringen eller begrænse skruen endnu en kvart omdrejning.Hvis du har gennemgået disse trin, og noget ikke virkede helt rigtigt, skal du tjekke vores avancerede artikel til fejlfinding og justering af bagskifteren.

Endelig skal du se denne artikel omkring få et overblik over alt vores indhold af derailleur og gear. Det er det til gearsættet. Hvis det hjalp dig, skal du give tommelfingrene op og dele med dine venner. Det hjælper os virkelig med at levere indhold til dig, og det holder mig låst inde her i studiet.

Det er det. Se dig i vores næste artikel om reparationshjælp.

Hvorfor rammer min skifter mine eger?

Det er muligvis bøjet / justeret ogdetden eneste måde at vide sikkert er at sætte et justerings- / justeringsværktøj på det og kontrollere. Hvis det er, er det generelt og let at finjustere det igen, så juster det igenditbag-skifter.31. juli. 2009 r.

Skiftproblemer kan undertiden være vanskelige at diagnosticere. Denne artikel dækker nogle almindelige årsager til dårlig bagskifterydelse og hvordan man løser dem. Calvin Jones her, Park Tool Company.

mobil cykel reparation

De mest almindelige rettelser til skiftproblemer er det grundlæggende: at indstille grænseskruerne korrekt og justere indeksindstillingen. For en gennemgang af disse procedurer, se denne artikel. Men hvis du allerede har kontrolleret disse indstillinger, og ting stadig ikke er helt rigtige, er der nogle andre problemer, du skal passe på her.

Kabelsystemet er tilfældet og det indre kabel sammen. Snavs og grus kan arbejde sig ind i det indre. Dette skaber friktion langs systemet, der bremser forskydning i begge retninger.

På de fleste cykler kan du se nærmere på kablet ved at placere cyklen i det laveste gear. Skift derefter skifteren uden at trampe for at løsne kablet. Fjern sagen fra anslagene.

Mærk kablet, og føl sagen glide. Du kan også tørre ledningen og anvende noget smøremiddel og se om det hjælper. Men hvis cyklen har en hel kasse uden stop, fungerer den ikke.

Du skal løsne klemmeskruen for at få en fornemmelse af, hvordan kablet fungerer. Hvis det føles gummiagtigt, skal du installere en ny ledning og etui. Kontroller også ydersiden af ​​sagen, især i enderne.

Skader langs systemet hjælper os ikke med at skifte. Udskiftning af kabinettet og ledningen er den bedste løsning. Skifteren fæstnes til rammen med en bøjle.

Denne del kan bøjes fra slag og slag. Remskiverne flugter ikke med tandhjulene, hvis bøjlen er bøjet. Kontroller og reparer med et ophængningsjusteringsværktøj, såsom DAG-2.2.

Se denne separate artikel for at gennemgå hele justeringsprocessen for derailleur-bøjler. Når cykelkomponenter udskiftes, kan der opstå uoverensstemmelsesproblemer. Denne cykel havde en ulykke, og det bageste gearstang blev smadret.

Det er en 10-speed shifter, så vi installerede en 10-speed shifter, så alt skal være i orden. Og når vi prøver det, kan vi styre de mindre gear uden problemer. Men hvis du skifter til de større gear, rammer kæden nu det indre gear og laver en ketcher.

Kan vi ikke bare bruge tøndejusteringen til at indeksere det gear, så det er stille? Ja det fungerede på disse gear, men nu går det tilbage... ketsjeren ser ud til at være flyttet her, det viste sig, at problemet slet ikke var med indekseringen af ​​indstillingerne.

Dette eftermarked MicroShift Shifter var ikke designet til brug med en SRAM bagskifter. Et andet inkompatibilitetsproblem kan være den forkerte type. Kæderne varierer ikke kun i bredden for 9, 10, 11 og 12 hastigheder, men der er også forskelle i sidepladeformer.

Løsningen her, prøve og fejl til side, er at holde sig til dit brand og drive model til meget misbrug, og de varer ikke for evigt. De indre dele af kæden, ruller og nitter begynder at blive slidte og ser ud til at strække sig. Dette slid kan medføre, at kæden går dårligt ind i tandhjulene og kæderingerne.

Dette fører til dårlige gearskift og for tidligt tandslid. Kontroller din kæde for at se, om det er inden for grænserne for acceptabelt slid. Tjek denne anden artikel for instruktioner om, hvordan du kontrollerer kædeslitage.

Kontroller også for tilstrækkelig smøring. En tør kæde føles træg, når du skifter, og gør, når du skifter. Hvis der er overdreven støj, ser denne kæde ud og føles tør og er ikke et smøremiddel, der løsner, når du rører ved det. Sæt en dråbe smøremiddel på hver nitte, og tør derefter overskydende af.

Alle derailleurs slides på et eller andet tidspunkt. Kontroller dette ved at trække i siden af ​​det nederste bur. Sammenlign denne bevægelse med en ny bagskifter; dårlige drejepunkter og parallelogrammer resulterer i inkonsekvent skift, og den eneste løsning er en ny frontskifter.

Det er det til avanceret fejlfinding af bagskifteren. Hvis du stadig har skiftende problemer, skal du tjekke vores tekstartikel om fejlfinding af parktool for andre mulige årsager. com - eller tag din cykel til en erfaren mekaniker.

Endelig skal du tjekke Park Tool Derailleur Guide for en oversigt over alt vores gear og gearindhold. For os var disse artikler meget sjove, men vigtigere for dig, vi håber, de gjorde dig godt. I så fald fortæl dine venner.

Giv os tommelfingre. Bedre endnu, bliv din Bliv et skridt foran dine venner og abonner indtil næste gang

Hvordan ser en bøjet derailleur-bøjle ud?

Ser udbag på cyklen, aer vedhængkan undertiden ses med øjet. Oftere vil det blive skubbet ind mod kassetten, da denneermest sandsynlige slagretning. Hvis detudseendeskæv, så bliver du nødt til at træffe afhjælpende handlinger. Dog kan små bøjninger være svære at få øje på, og alligevel vil det stadig ødelægge dine gear.

Denne artikel fokuserer på justering af bagskifterbøjlen. Vi viser dig, hvordan du gennemgår og løser problemer. Hej, Calvin Jones her, Park Tool Company.

Dårlig skiftende ydeevne kan være forårsaget af mange faktorer, men en der ofte overses er forskydning af bagskifter. Dette lille stykke metal er fastgørelsespunktet mellem cyklen og bagskifteren. Hvis den ikke er korrekt justeret, kan den normalt komme tilbage på plads. Hvis skifterbøjlen er lige, vil den sikre korrekt justering af skifterbøjlen, dette er det første skridt i at skifte korrekt.

En stærk påvirkning af skifteren kan få bøjlen til at bøje, og hvis bøjlen er bøjet, skifter remskiven forkert med gearene, og resultatet bliver dårlig forskydning, og cyklens drevside er en god indikation for at dreje rundt Kontroller orientering af bøjlen, men det er også vigtigt at kontrollere nyinstallerede bøjler. Hvis bøjlen er forkert justeret, skal du foretage andre justeringer, z - vil ikke være effektiv. Kontroller altid justeringen af ​​skifterbøjlen først, i det mindste ved at målrette mod skifterbøjlen.

Hvis du er på sporet og har brug for en midlertidig reparation, kan du bare trække, indtil det ser lige ud. Men for en klar diagnose og nøjagtig reparation har du virkelig brug for en bagskifterindstillingsmåler som DAG-2.2.

Her er en hurtig forklaring på, hvordan du bruger det. For at gøre bøjlens plan parallelt med tandhjulets plan udvider DAG-2.2 dette plan effektivt til fælgen.

Så vi måler afstanden til fælgen som vist og låser derefter denne måling ved at stramme knappen. Derefter roterer vi værktøjet 180 grader. Hvis denne afstand er større end 3 mm, skal du vide, at vores bøjle skal rettes lidt ud, så vi bøjer og måler vores afstand til fælgen igen.

Nu er afstanden mindre end 3 mm, så lad os bevæge os for at kontrollere den lodrette akse. Når vores huller er mindre end 3 mm, er vores job afsluttet. Et hul på 3 mm på fælgen betyder, at bøjlen på tandhjulet er snoet omkring en halv millimeter på det sted, hvor skiftet faktisk finder sted.

Bemærk, at vi altid måler det samme sted på kanten. Dette fjerner koncentriteten og stripping af hjulet fra ligningen. En god regel er, at bøjlen vil overleve reparationsprocessen, den har styrken til at udføre jobbet på cyklen, og i ekstreme tilfælde kan din derailleur-bøjle mislykkes under reparationen.

Af denne grund anbefales det at have en udskiftningsskifterbøjle klar. Der er mange forskellige modeller af skifterbøjle, og det kan tage tid og forskning at finde en kompatibel bøjle med din cykel. Så få en erstatning, før du virkelig har brug for det.

Hvis din cykel har forhindringer som f.eks. Bagagerammer eller mudderbeskyttere, skal du blot placere o-ringen på indikatoren for at komme i kontakt med værktøjet, slippe indikatorknappen og trække måleren tilbage for at fjerne forhindringen. Bring det tilbage til det referencepunkt, der er indstillet af O-ringen. Okay, lad os gå igennem processen fra begyndelsen, montere cyklen i et arbejdsstativ og nivellere den på jorden, se om baghjulet er monteret er lige i rammen.

Fjern skifteren ved at løsne monteringsskruen på bøjlen. Installer DAG-2.2, og stram håndtaget, og pas især på ikke at dreje værktøjet.

Hvis det er vanskeligt at tråde værktøjet, kan der være dårlige tråde i bøjlen. Spor og rengør trådene med et 10 mm-tryk, f.eks. TAP-10. Det typiske design af skifterbøjlen er lettere at bøje lodret end vandret, så vandrette korrektioner kan også påvirke den lodrette justering, så lad os først korrigere den vandrette akse.

Drej DAG-armen til højre side af fælgen i positionen 3:00. Drej hjulet, så dækventilen er justeret med værktøjet; brug dette punkt på fælgen som en konstant reference, når du kontrollerer bøjlen; flyt indikatoren, så den rører ved kanten, og fastgør knappen. Inden du drejer armen, skal du skubbe indikatorbeslaget mod navet.

Dette forhindrer, at indikatoren rammer randen. Drej værktøjet, og skub ventilspindlen 180 grader til klokken 9. Skub indikatoren mod fælgen til det samme punkt nær ventilen, hvis indikatoren næppe berører fælgen eller har et lille hul - mindre end 3 mm - bøjlen er vandret.

Brug en 3 mm unbrakonøgle til at måle afstanden. Hvis indikatoren er mere end 3 mm fra kanten, skal bøjlen justeres igen. Ret dette ved at bøje bøjlen med DAG-2.2 Juster det, så mellemrummet er ca. halvdelen af ​​det, det var før.

Hvis skærmen rammer kanten, kan bøjlen være forkert justeret og muligvis korrigeres. Det er dog lettere at bestemme fejlen ved at se afstanden mellem fælgen og måleren. Så nulstil værktøjet for at røre ved kanten ved 9 °.

Urposition. Kontroller nu afstanden klokken 3 og mål. Bøj bøjlen med DAG-2.2, så afstanden er halvt så stor som den var før.

Kontroller begge sider igen efter bøjning. Nulstil måleren og mål afstanden igen. Gentag bøjning og kontrol, indtil afstanden er mindre end 3 mm.

Når de vandrette positioner er justeret, skal du gå til Kontroller lodret justering, beholde den samme indstilling på skærmen og flytte værktøjet til positionen klokken 6, når skærmen er inden for 3 mm fra kanten, processen er færdig og bøjlen er justeret . Ellers skal du sætte indikatoren på fælgen og derefter kontrollere klokken 12. Hvis spalten overstiger 3 mm tolerance, skal du bøje i små trin, kontrollere måleren og justere den igen.

Hvis afstanden er mindre end 3 mm, skal du holde den samme indstilling og kontrollere igen klokken 9. Hvis tre punkter 90 grader fra hinanden er inden for 3 mm, er bøjlen justeret. Fjern værktøjet, og installer skifteren igen.

Og det fuldender processen med at justere bagskifteren. Nu hvor bøjlen er korrekt justeret, skal du kontrollere grænseskruen og indeksindstillingerne for din skifter. Tjek denne artikel for at gennemgå processen.

Og til sidst skal du tjekke Park Tool Derailleur Guide for en oversigt over alle vores derailleur og skiftende indhold. Tak fordi du så denne reparationshjælp fra Park Tool. Vi tilføjer konstant artikler og artikler her på YouTube såvel som på vores websted på ParkTool.com.

Giv denne artikel et tommelfinger, hvis det hjalp dig. Abonner selvfølgelig på det nyeste Park Tool-indhold.

Er mit mech vedhæng?

Roteredetarm afdetjusteringsværktøj tildetKlokken 12 (peger lige op). Hvisdit bøjleer lige,detmålerarmen skal sidde idetsamme position i forhold tildetkant. Hvis det ikke er lige, vil dette indikeredetretning i hvilkenbøjlenerer.

Kan du bøje en bøjet skifter tilbage?

Det er ofte muligt gentagne gange at gentagebøjemangeskifterbøjler. Dette skyldes, at der er meget lidt stress fra at cykle eller skifte gear. Som en tommelfingerregel,hvisen bøjle overlever en reparation vedbøjning, vil den overleve brugen.30. aug 2015

Hvad er den bedste måde at indstille en bagskifter på?

Sæt kablet igen, og løb kæden gennem jockeyhjulene, før kæden tilsluttes igen. Skift gennem alle gearkombinationer for at sikre, at alt kører problemfrit. Hvis det ikke er tilfældet, skal du dreje tøndejusteringen på skifteren ind eller ud for at finjustere skift.

Hvordan fungerer bagskifteren på en cykel?

1. Forstå det: Din bagskifter bevæger din kæde på tværs af tandhjul og opretholder korrekt spænding på kæden ved hvert gearskift. Hvordan? Kæden kører omkring to jockey-remskiver på bagskifteren.

Hvad skal jeg gøre, hvis min skifter ikke skifter?

Hvis det ikke skifter, når du klikker på det, skal du fortsætte med at træde på cyklen og dreje tønden. Dette mindsker spændingen på skifteren, så kæden kan 'falde' glat til de højere gear. Bliv ved med at dreje langsomt, indtil kæden skifter alene, og matcher det gear, du lige har forsøgt at skifte til.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Rei cykel retur - løsninger på problemerne

Kan jeg returnere en cykel til REI? Kort svar: REI tillader returnering af nye cykler inden for et år efter køb og brugte cykelprodukter inden for 30 dage. Du kan cykle inden du returnerer den, men du skal angive den originale kvittering. For mere information om REIs returret af cykler, se nedenfor.

Hjertesundhed - anførte spørgsmål og svar

Hvad er tegn på et usundt hjerte? Vær især opmærksom på disse problemer: Ubehag i brystet. Det er det mest almindelige tegn på hjertefare. Kvalme, fordøjelsesbesvær, halsbrand eller mavesmerter. Smerter, der spreder sig til armen. Du føler dig svimmel eller lyshåret. Hals- eller kæbesmerter. Du bliver let udmattet. Snorken. sved.

Mandelmælk og kræft - listede spørgsmål og svar

Hvorfor er mandelmælk dårligt for dig? Mandelmælk er en dårlig kilde til protein, fedt og næringsstoffer, der er vigtige for spædbarnets vækst og udvikling. Derudover indeholder mange forarbejdede sorter tilsætningsstoffer som sukker, salt, smagsstoffer, tandkød og carrageenan.25 июн. 2019 г.

Specialiseret roubaix 2018 anmeldelse - hvordan man løser

Kan du køre en specialiseret Roubaix på grus? Roubaix er et godt valg til grus, hvis det ikke er for klodset. Du kommer bestemt ikke til at skade rammen. Mens tendensen er mod bredere dæk, kan du have en betydelig fordel på nogle baner, der kører smallere dæk, når alle andre kører stort.28. Maj 2020 г.

Tarmtræning - handlingsorienterede løsninger

Hvilken øvelse forbrænder mest mavefedt? Dit første skridt i at forbrænde visceralt fedt er at inkludere mindst 30 minutters aerob træning eller cardio i din daglige rutine Nogle gode cardio af aerobe øvelser for mavefedt inkluderer: Walking, især i et hurtigt tempo. Løb. Cykling. Roning.Svømning.Cykling.Gruppefitnessklasser.10. 2020.

Klatring i bakkerne - løsninger på problemerne

Hvordan kan jeg forbedre min bjergbestigning? 5 tekniktips til længere stigninger Sæt dig ned. At sidde i sadlen så meget af en lang stigning som muligt er den mest aerobisk effektive vej til toppen. Slap af. Hold en konstant kadence. Tempo, løb ikke. Placer perfekt i en gruppe. 21 september. 2016 г.