Vigtigste > De Bedste Svar > Sådan omvikles styr - omfattende reference

Sådan omvikles styr - omfattende reference

Hvordan pakker du styret ind?

PakDet rigtigt og stramt

Med båndet i din valgte retning (med eller mod uret), start i slutningen af ​​stangen med klæbestrimlen helt i berøring med kanten af ​​stangen, og resten hænger af. Begyndeindpakningdetstyr, overlapper en tredjedel til halvdelen af ​​båndets bredde, mens du går.
19. maj 2020

Calvin Jones her, Park Tool Company. I denne artikel vil vi forklare procedurerne for indpakning af drop-style styr. Der er mange typer styrbånd.

De er alle forskellige i styrke. Inden du begynder at pakke, hvis du ikke er bekendt med mærket, skal du tage fat i enden af ​​båndet og trække for at få en fornemmelse af styrken, så du ikke bryder den, mens du pakker ind. Til indpakning bruger vi syntetisk korkbånd uden lim.

Indpakning af styret er et godt tidspunkt at overveje at ændre din håndtagshøjde, eller hvis du har brugt kabinetter og kabler, skal du udskifte dem nu. Forbered arbejdsområdet ved at have alt lige ved hånden. Vi har vores saks, en hammer til fastgørelse af endeproppen, vores styretape, endestykker bag bag emhætterne, endepropper, endeendebånd, vi har en skarp kniv og en lille smule fastspænding for at holde sagen på plads.

Vi ønsker, at sagen holdes sikkert på afsatsen, så den ikke bevæger sig, mens vi pakker ind. Brug det sidste stykke til at slutte, hvor båndet skal slutte. Med denne afsats, der har en jævn overgang, er der intet klart punkt i slutningen.

Hvis du ender sådan her med producentens logo, har vi virkelig ikke nok tape - du vil måske starte op her. Vi er Vi kommer her - omtrent hvor overgangen begynder. Så efter at vi gjorde en ende, kan vi bruge en simpel metrologiteknik til at komme her, og vi kan duplikere begge sider, der ender på samme måde.

Dette holder vores boliger nede - det fortæller os også, hvor vi skal stoppe. Træk hætterne tilbage nu, så de er klar, når vi kommer derhen. Tag dig tid til at skære ca. 20 til 10 tommer af din efterbehandlingstape, så de er klar, når vi er færdige.

Find en del af cyklen som det øverste rør til at hænge fra, men altid ved hånden, når vi vil have det. Vi vil starte tapning i bunden og komme til toppen. Vi ønsker ikke at starte øverst og arbejde nedad.

Begyndende øverst, som med dette styr, udsættes denne kant for håndens belastning. Det pakkes ud. Det trækker sig tilbage og til sidst slides ud og udsætter stangen, hvis du bare kører op på toppen.

Vi starter i bunden og bevæger os op for at undgå dette. Svingningsretningen er også vigtig. Vi ønsker, at styrets omslag svarer til belastningsretningen, når hænderne tænder styret.

Under stress og belastning er det almindeligt, at ryttere vender håndledene udad på dråberne. Derfor vil vi have venstre side med en afbøjning mod uret set fra førerens synspunkt. Til højre vil vi dreje med uret fra førerens synspunkt, men øverst er dette omvendt.

af moof-cykler

Ovenpå, når vi kører, især op ad bakke, har folk en tendens til at dreje deres håndled baglæns. Jeg ønsker, at dette skal være omviklingsretningen, og dette er omviklingsretningen. Det vil være den modsatte retning af dråberne. Båndtypen har ingen vedhæftning - så det er afhængig af spænding, når den pakkes ind.

Vi starter i bunden, og igen fortsætter vi med uret her. Vi starter i bunden og holder fast - vi kommer rundt, overlapper hinanden og holder spændingen i gang. Vi vil stoppe og installere vores stik.

Installer det helt, og pakk derefter stængerne ind. Når du har båndet, skal du trække et par centimeter tilbage for at afsløre limen. Tænk over retningen her - vi ønsker, at dette skal være med uret til højre.

Vi starter i bunden med limen lige på stangen, holder den på plads og trækker den stramt, når du vikler rundt om stangen og flytter stangen op 1 eller 2 omdrejninger efter - vi sætter dette bånd i og tilslutte stikket med det samme en hvis der er et problem - ved vi det. Plug går i - sørg for at det er helt sikkert. Hvis det har brug for lidt ekstra hjælp, skal du bruge en hammer, overlappe stangen og flytte den op, men pas på ikke at sætte limen på båndet, du lige har lagt, men på den ufærdige, rene Styret bevæger sig fremad halvvejs, vi holder vores markeringer symmetrisk.

Når du først er kommet i sving, holder vi stadig spændingen og inspicerer begge sider, mens du går. Lav en fejl, inden du fortsætter indpakningen, og nu er vi ved håndtaget. Der er et par forskellige teknikker for at få os forbi det: Den nemmeste er at bare vikle tæt mod håndtagslegemet, fortsætte forbi det og gå din vej og efterlade et lille hul, der bliver synlig, når gummihætterne ruller tilbage - vi vil har et lille hul.

Dette generer nogle mennesker, så vi kan lægge et ekstra stykke tape nedenunder, og det vil dække det over. Denne teknik er heller ikke så god, fordi den ikke vender viklingsretningen og lægger båndet på toppen i en mindre fordelagtig retning. En anden teknik kaldes 'Figur 8'.

Når jeg trækker båndet tilbage - jeg bemærker, at jeg stadig holder spænding der - vi kan skrælle den lille lim af vores maskeringstape, det er her båndet går langs bagsiden af ​​kroppen, vi vil ikke placere det og dobbelttjekke at vi ikke dækker øjer. Denne gummihætte har en lille sløjfe - den går ind i kroppen, så figur 8 går rundt og frem og tilbage, og så gentager den sig selv, og endelig er vi her igen. Jeg kan ikke lide denne teknik så meget - det skaber en meget pæreform.

Mange af de polstrede bånd ender med at være meget omfangsrige her. Dette er en teknik fra de ældre dage, hvor båndet var meget tyndt. Du kan lave en figur 8 og have den så meget tyndere.

Men med de polstrede stropper er det ret stort her, så vi vil ikke gøre denne teknik. Hvad vi skal gøre er at holde dækslet på plads for at dække det op igen. I stedet for kommer vi over og går videre, ikke figur 8.

Nå, hvis vi her finder ud af, at båndet nu er i god rotation for denne stressende type belastning. Før du går videre, skal du rulle hætten tilbage og se, om der er huller eller ting, vi savnede. Vi kan rette dem nu og derefter kan vi fortsætte vores vej.

Vi nærmer os slutningen, hvor vi har besluttet, at vores wrap skal stoppe. Vi kommer ikke til at gå rundt her, hvilket kan efterlade en klump, vi holder faktisk den samme vinkel på indpakning, som vi altid har, og går ud over dette mærke. Vi skal bruge en skarp kniv til at markere langs linjen, hvor vi ønsker, at vores tape skal ende.

Så vi passerer denne linje og bruger kniven til at markere. Vi markerer kun båndet her. Gå ikke så hårdt, at du bedømmer styret, især hvis det er et kulfiberstyr.

Vi har nu et mærke, som vi kan se på båndet. Vi justerer denne vinkel med vores saks. Vi fortsætter konsekvent, og det passer i sidste ende.

Denne går over, så vi skal trimme, så den ender i bunden. Dette er hvad vi vil se. Vi tager nu et stykke af vores efterbehandlingstape og pakker det i bunden.

Vi går i samme retning, vi vil stramme det op og tage det af, når vi kommer rundt. Mindst to gange. Hold det fladt og pænt.

Vi vil gerne havne under, hvis det er muligt. Vi starter i bunden og slutter i bunden. Det er en wrap oven på wrap, lad os nu se på nogle yderligere teknikker.

Hvis styrets endeprop er den type, der fastgøres med en skrue, kan den installeres først. Vi ønsker ikke, at vores bånd bare skal starte firkantet, det ender med en klump i bunden. Vi kan faktisk starte med vores vinkel på vores wrap, ligesom vi gjorde ovenfor.

Vi skal afslutte denne krøller og klippe lige her - det markerer den vinkel, jeg vil beskære. Jeg kommer til denne vinkel med saksen, og det giver os vores startvinkel. Det får en meget renere start.

Også her altid i bunden. Jeg kommer her - og nu bevæger jeg mig fremad, her, en meget renere finish, en teknik, der er særlig nyttig for landevejscyklisten, hvor fald kan forekomme: styrtet sker, det er normalt denne side af bjælken, der gør det. Du kan bruge almindeligt gammelt elektrikertape, PVC-tape, og det er her, jeg faktisk starter baglæns eller udad. Dette er den klæbrige side, den ikke-klæbrige side er mod stangen og overlapper, når jeg går, hvad vi skal gøre er at give en klæbrig overflade, der holder båndet inde.

Hvis der er en dårlig tåre, vil der være et sammenbrud, styretapen kommer ikke helt af, det fungerer effektivt som flyvepapir. Du behøver ikke at dække hele bjælken, bare denne nederste sektion.

Igen siger vi, at hvis der er et sammenbrud, klæber båndet til det, det forsvinder ikke helt. Det er en lille sikkerhedsforanstaltning, hvis det skulle gå i stykker. Hvidt bånd kan være særligt vanskeligt.

Vær sikker og hold det rent, nogle gange med handsker, det er her, vi pakkede det, og så lavede vi også vores sidste snit, hvor vi kunne lide det, vi ønsker ikke at sætte båndet på endnu, fordi vi har en lille hvid kant der . Vi tager det tilbage, tager en permanent markør og løber over den indvendige kant. Vi får en sort kant, der viser sig nu, og ingen vil vide, at dette faktisk kun er kanten af ​​båndet.

Vi starter med vores finish tape i bunden, vi kommer rundt og trækker det stramt, laver et andet pass, og på den indvendige kant ser vi bare vores mærke. Det ser pænt og konsekvent ud. Placer sømmen på vores efterbehandlingsbånd lige på undersiden, over tid, og brug disse kan komme af. Så lad os få en eger og en lighter, vi klæber svejsning, bare en lille klæbe svejsning for at forsegle det.

Så vi varmer op egerne kom ind en gang, alt hvad vi skal gøre for at forsegle det, kauterisere lukkebåndet, og vi er færdige.

En god måde at afslutte vores efterbehandlingsbånd på er at lave en kontrastfarve på elektrikerens tape og nogle pinstripes. Hvad vi vil gøre er at bruge en skarp kant - vi skal bruge en kniv, der holdes tæt på arbejdsbordet, vi tager vores tape, lægger den ned og holder den på plads og vrider den derefter. Vi kommer til at skubbe ind i dette blad med lidt kraft og vende det rundt.

Igen fast og jævnt: Tag ikke kniven op, tag ikke båndet op. Det vil markere en smuk, og det vil være kanten af ​​vores pinstripe. Vi skræller et afsnit tilbage - det burde vi sandsynligvis.

Sæt pinstripe lige på kanten, start og stop igen i bunden, og en dejlig højdepunkt. Og det var en gennemgang af indpakning omkring drop-stil styret. Mange tak.

Hvordan pakker du styr på en landevejscykel?

Start finishbåndet i bunden af ​​bjælken.Pakmed spænding ved at være forsigtig for at opretholde en ligeindpakninglægger båndet uden rynker.Pakto eller tre gange rundt om stangen, og skær endebåndsenden, så den også ender i bunden af ​​stangen.Pakden anden bjælke som et spejlbillede.7. jan 2016 nov.

Kan du dobbelt vikle styretape?

Side om side er det let at se, hvor klodset det erstyrfår hvornårdobbelt-indpakket. Overraskende nok kommer det ikke i vejen for bremsning eller ridning; det er bare rigtig behageligt. Det kræver en større indsats, men det kan være en god måde at få et godt fedtstof påstyrat tage fat på det billige.8. december 2017

Med Cobbled Classic-sæsonen begynder vi at se nogle ændringer i de cykler, der bruges af professionelle cyklister. Faktisk er en af ​​de mest almindelige ændringer det dobbeltindpakkede styretape. Årsagen til dette er at gøre dem lidt mere behagelige at køre over brosten.

Det er dog ikke kun begrænset til brosten; det kan også være at give dig lidt ekstra greb. Nogle gange har du mindre hænder, eller du vil faktisk bare have en lidt mere behagelig proces, når du dobbelt vikler dit styr. (langsom musik) Forberedelse er naturligvis nøglen her.

Og hvad skal vi først gøre? Nå, ideelt set vil du fjerne dit styretape og derefter foretage en inspektion. En ting at tjekke ud er helt sikkert det ydre kabel. Så kontroller, at der ikke er revner.

Der er ingen rust, ingen korrosion, intet lignende. Også hvor kablerne går ind i gearskifterne, skal du sørge for, at der ikke er flossede ender eller tårer. Jeg har kulfiberstyr, lly inspicér dem omhyggeligt for revner, for selvom du skulle droppe din cykel, er det overraskende, hvordan skrøbelig kulstof kan rammes på den forkerte måde.

En anden ting er, at dine bremsearmsklemmer enten er smurt med fedt eller låst tæt for at holde disse bolte på plads, og det er også værd at kontrollere det for korrosion. Nu skal du bare eftermontere dit eksisterende styretape, hvis det er i god stand. Hvis ikke, så køb bare et nyt bånd for at fortsætte.

Når du eftermonterer dit nuværende styretape, skal du sørge for, at det er pænt og rent oven på overfladen, fordi du lægger det andet lag på det, og hvis der er fedt eller snavs på det, har det nye tape et hårdt job, Et top tip herfra er også at starte her et par inches fra slutningen og også her for at afslutte et par inches fra slutningen. Du ser hvorfor om et øjeblik. (langsom musik) Så hvad har vi brug for til jobbet? Nå, du får brug for en ny rulle styretape.

Der er en enorm mængde forskellige typer styretape til rådighed. Du har nogle med gel i det. Du har meget tynd.

Styrbånd i kork. Jeg vil ikke gå over dem alle nu. Men jeg er sikker på, at alle derude har deres egen personlige favorit.

Mine? Jeg kan faktisk godt lide at bruge et dejligt tyndt styrbånd. Men jeg bruger faktisk to lag af det. Det lyder skørt, ikke? Du har også brug for saks og en skarp kniv.

Det er selvfølgelig klippet og færdigt til båndet. Og endelig noget elektrisk bånd eller elektrisk bånd. Det er sidste hånd på polerne.

Så jeg foretrækker faktisk at slappe af rullen med styretape, dvs. det andet lag, og faktisk hænge den over toprøret.

Årsag er det lidt lettere at arbejde med, da det ikke er i en tæt spole. Så et lille tip. (langsom musik) Nu er næste trin at fjerne styrets endestik.

Så pop det ud. Og så vil du måle et par ravel her et par centimeter fra enden af ​​baroren, som du kan se. Og lav derefter en lille smule oplyst det måske.

Og det er dybest set, hvordan du klipper omkredsen af ​​styret og fjerner båndstykket. Du skal også gøre dette øverst på styret, hvor du holder op med at lime. Årsagen til dette er, at det giver dig mulighed for at klæbe over styret og sætte det ind under styrets endepropper.

Selvfølgelig, hvis du fulgte mit forrige trin, hvor jeg sagde, hvis du limer igen med det oprindelige lag, behøver du ikke, hvis alt hvad du vil gøre er at gå over dit eksisterende styretape, du skal. Nu er processen med indpakning af det andet lag ligesom det første lag. Så når jeg personligt står bag cyklen og ser på den, vikler jeg venstre styretape mod uret ved faldet.

Og højre side med uret. Hvorfor? Når du bevæger dine hænder på styrets dråber, bliver du som regel en mere aggressiv cyklist, og til gengæld begynder du faktisk at gribe og trække styret i den retning. Så i det væsentlige vil du holde styretapen tæt med dine hænder, mens du kører.

Hvis du gør det omvendt, risikerer du, at styretapen let løsnes. Og det er ikke ideelt, for ingen kan lide løst styretape. Træk en smule af styrets tapeunderlag tilbage, start derefter med det klæbende afsnit lige på kanten af ​​styret, og vikl det rundt.

Og så begynder du bare at pakke ind. Og du kan endda øve på et lille afsnit af styretape, inden du begynder at pakke ind. (langsom musik) Så hvis du faktisk er kommet til håndtagets hætte, er det måske eller måske ikke muligt nu at lave figur otte stilmønstre der, afhængigt af hvor tykt dit styretape er, og om håndtagene faktisk håndterer ekstra masse af styretapen.

Hvis du kommer forbi håndtagsdækslet nu, begynder du i det væsentlige ikke at pakke det i din retning, når du står ved cyklen. Årsagen til dette er, at du får noget ekstra drejningsmoment ud af dine hænder, og at du ikke løsner styretapen eller lægger ekstra pres under klatring. Fordi vi normalt har en tendens til at trække styretapen lidt tilbage, når vi fortsætter med at køre, skal du fortsætte med at indpakke, indtil du har passeret slutpunktet for det første lag styretape.

Tjek også styretapen for at sikre dig, at der ikke er nogen forfærdelige overlapninger eller store klumper, og sørg for at den passer, inden du er færdig med det sidste stykke styretape. Derefter er det næste trin at fastgøre dit elektriske bånd igen i samme retning mod bagsiden. Giv det et par drejninger, så det er flot og tæt.

Så de arbejder ikke imod det. Du trækker det altid stramt. Og prøv derefter at skære den af, så den er skjult der og da.

Bare prøv at holde det lidt pænere. Fin berøring. Ja, du stikker enden af ​​styretapen derinde, der vil have endestikket.

Hvis dine slutpropper er lidt løse nu, kan du altid pakke noget som maskeringstape rundt om dem. Giv det et par indpakninger, og fold det derefter ind. Vær ikke bange for at ramme det ret hårdt, for i sidste ende vil du ikke have, at de rent faktisk falder ud. (langsom musik) Så der er vi.

Det er den ene side af styret færdig. Den anden side er nøjagtig den samme proces som at se cyklen bagfra for at pakke dråberne mod uret. Og højre side med uret.

Når du har passeret de aktuelle håndtag, skal du pakke styret i din retning, mens du sidder på, så når du begynder at trække styret tilbage, trækker du faktisk båndet stramt og løsner muligvis ikke det. Nu har jeg faktisk set en nylig undersøgelse, der viste, at brug af handsker på en cykel ikke nødvendigvis forbedrer komforten så meget som styretapen, så der er noget interessant læsning at finde, og linket til det er i beskrivelsen nedenfor. Husk nu også at give mig dine kommentarer til, hvordan du gerne vil indpakke dit styretape.

Dette udløser altid en debat, og jeg vil holde øje med det ligesom og dele denne artikel med dine venner, du kan mærke en ven, der er forfærdelig ved limning af styr, husk også at tjekke GCN shop.shop. Besøg globalcyclingnetwork.com.

Du kan købe alle mulige ting. Hættetrøjer, T-shirts, Workshop forklæde. Du navngiver det.

Forhåbentlig har vi det til dig eller en elsket. Og så for endelig at se en anden god vedligeholdelsesartikel, skal du bare klikke hernede.

Skal du dobbelt vikle styret?

Side om side er det let at se, hvor klodset det erstyrfår hvornårdobbelt-indpakket. Overraskende nok kommer det ikke i vejen for bremsning eller ridning; det er bare rigtig behageligt. Det kræver en større indsats, men det kan være en god måde at få et godt fedtstof påstyrat tage fat på det billige.8. december 2017

Hvad er det tykkeste styretape?

Ved 4,5 mmtyk, FEDWRAP styretapeertykkestekork / EVAbåndtilgængelig og er specielt designet til cykeltur og bikepacking. Hvis du fordoblerindpakningdine barer, som jeg gør, så dettebånder perfekt til dig.20. aug 2018

Hvordan pakker du tykt stregbånd?

Indpakningstapetæt og overlapper konsekvent

Sørg for at overlappebånd1/3 aftykkelseafbåndhele vejen opbarer. Se nedenunder for at kontrollere dit arbejde, så du ikke efterlader nogetstyrudsat. (Dette vil ikke forårsage problemer, men det vil bugge dig, hvis du er perfektionist og ser det senere.)

Hvilken type tape bruger du til at pakke et styr?

Alt hvad du behøver for at komme i gang er en rulle Bontrager-bånd, noget sort elektrisk tape og en saks. Lad ca. 1/3 af båndets bredde være uden for kanten. Du vil være i stand til at folde dette overskydende materiale ind i stangen med stangproppen, når du er færdig. Du vil indpakke stangen, så dine hænder strammer båndet, mens du kører.

Hvor begynder jeg at indpakke mine styr?

Indpakning skal begynde i slutningen af ​​styret og arbejde opad. Hvis du starter øverst på stængerne og arbejder nedad, vil båndets kant rulle ned, når brugeren trykker på det under ridning. Før du starter omviklingen, skal du overveje, hvor båndet skal sluttes.

Har du brug for at vaske hænderne, inden du ompakker styret?

Indpakning giver også et godt tidspunkt at udskifte kabler og hus. Når stregebåndet er slukket, er det desuden et passende tidspunkt at flytte håndtagene op eller ned ad stængerne efter ønske. Hvis du bruger hvidt eller lyst bånd, skal du vaske hænderne grundigt eller bære MG-2 handsker for at holde båndet rent. Når du ompakker stænger, skal du begynde med en inspektion.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cyling - pragmatiske løsninger

Hvad står BMC for i cykling? Cykelfremstillingsvirksomhed

Sådan behandles vejudslæt - hvordan man håndterer det

Hvor lang tid tager det vejudslæt at heles? Vejudslæt er en almindelig betegnelse for slid forårsaget af skraber modtaget under en ulykke. De fleste vejudslæt skal heles inden for 2 uger med god pleje af dine sår ved at holde dem rene og fugtige. Nogle gange kan vejudslæt gå gennem alle hudlagene og kræve hudtransplantationskirurgi for at helbrede.

21 superfoods - hvordan man beslutter

Hvad er de top 20 superfoods? 20 bedste superfoods til vægttabskale. Grønkål er en grøn grøn grøntsag, der er kendt for sine sundhedsfremmende egenskaber. bær. Bær som jordbær, blåbær og brombær er levende, smagfuld og meget nærende. Broccoli. Chia frø. Æg. Avocado. Søde kartofler. Kimchi og surkål.

High stakes low rider - mulige løsninger

Hvor kan jeg finde lowrider i GTA San Andreas? Loco Low Co. er en baggårdsmodebutik i Grand Theft Auto: San Andreas, der tilpasser lowriders, der er placeret på en blindgyde i Willowfield, Los Santos.

Motobecane titanium anmeldelse - hvordan beslutter du dig?

Er Motobecane-cykler af god kvalitet? Det er ikke eksplosivt under hård pedalering, og hvis den fornemmelse af stivhed og øjeblikkelig kraftoverførsel er vigtig for dig, kan en aluminiumscykel måske være bedre. Men for at komme ud og nyde vejene ser Motobecane ikke kun den del ud, det er også en af ​​de glatteste cykler for pengene. г.