Vigtigste > De Bedste Svar > Internt gearnav - omfattende reference

Internt gearnav - omfattende reference

Er interne gearnav gode?

Større pålidelighed - med eninternt gearnav, alle bevægelige dele er forseglet inde i enheden. Du behøver ikke bekymre dig om, at vand, sand, snavs eller salt kommer ind iknudepunktog forårsager skade. Du behøver ikke bekymre dig om, at en skifter går i stykker eller har brug for justering.24. maj 2020





I dagens artikel skal vi undersøge tre-trins gearnavet. Især Sturmey-Archer-UnitSturmey-Archer tre-retters er kontinuerligt produceret siden 1902. Der har været forbedringer og forbedringer, men det grundlæggende design forbliver den samme Her skal vi se på det grundlæggende i planetgearet, vi vil undersøge hvordan effektflowet fungerer, og endelig vil vi se på et ægte internt gearnav og vise dig, hvordan det fungerer.

Lad os nu se på elementerne i et planetgear. Soludstyret Her ser vi soludstyret monteret på en Sturmey-Archer-aksel. Planetgearene, der er monteret i en bærer eller et bur.

Set her. Og ringudstyret. Vist her.



Lad os nu se på, hvordan strømmen af ​​kraft fungerer. Strømmen af ​​kraft kræver et input og et output og en reaktion eller et fast gear. På Sturmey Archer-navet er reaktionshjulet altid soludstyret.

Da det er fastgjort til akslen er, og det er den eneste ikke-bevægelige del i navet. Hvis input er ringgear, og output er planetbærer, og reaktanten er solgear, er resultatet en reduktion af gear eller underdrev planetbærer, og output er ringgear, og det faste er solgearet, resultatet er overdrevet. Okay, nu er det tid til at dykke ned i dette hub og vise dig, hvordan det fungerer.

Navet, vi skal undersøge, er et klassisk AW Sturmey Archer 3-trins. Dette er faktisk et nyt gammelt hub, der aldrig er blevet installeret på et hjul. Dette nav blev bygget i 1956 juni 1956, så det er 57 år gammelt, men det er et helt nyt knudepunkt Mange mekanikere har problemer med at fjerne snapringen.



Det var det, jeg gjorde, indtil jeg øvede meget, hvor hvis dette nav var blevet brugt i et skovlhjul, ville det være ret problematisk at skrue kugleringen ud med det blotte nav, der ikke er indbygget i et skovlhjul, på grund af det drejningsmoment, der overføres til kugleringen strammer kugleringen i navskallen hver gang du klatrer op ad en bakke eller i 2. eller 3. gear. Men jeg forventer, at da dette nav aldrig er blevet installeret på et skovlhjul, vil det sandsynligvis komme ret let ud. Måske ikke så let. Der er det.

Nu bare et hurtigt ord om demontering af disse nav, især de ældre. Kugleringstråden er en såkaldt dobbelt tråd. Med andre ord er det en dobbelt tråd, så der er en trådstart på denne side og en trådstart på denne side.

Nu har jeg set det skrevet, når du adskiller disse ting, skal du være opmærksom på, hvor tråden giver slip og markere det sted, så det går tilbage på samme måde. Jeg har aldrig bekymret mig for meget, og ærligt talt har jeg aldrig haft store problemer. Okay, lad os starte med de bare knogler, startende med t Han blottet aksen, og jeg vil bygge sagen op og beskrive, hvordan den fungerer på en måde, som du forhåbentlig kan se.



Her har vi soludstyret, som som nævnt er fastgjort til akslen. Dette er altid det faste eller reaktionshjulet. Her har vi planetbæreren i indgreb med soludstyret, og når det roterer rundt om soludstyret, drejer planetgearene.

I den første del af artiklen så vi på strømmen gennem en. respekteret grundlæggende planetarisk udstyr. Så lad os nu se på, hvordan en Sturmey Archer er designet til at aktivere og ændre strømflowstien gennem hub'en for at opnå tre outputforhold.

Først vil vi se på de vigtigste dele af navet. Først har vi chaufføren. Dette er det middel, hvormed kraften overføres til navet.

Tandhjulet (eller gearet) er monteret på føreren, og når pedalerne drejes, og kæden trækker i det gear og drejer det, drejer det rytteren og overfører kraften til navet. Derfra overføres strømmen til koblingen. Du ser disse fire stifter på føreren, de parres faktisk med koblingen og overfører strømmen til koblingen, og føreren er involveret i koblingen i alle tre gear.

Når vi skifter gear, ændrer vi koblingens position i navet. Så bare gå ned her et øjeblik. I første gear trækkes koblingen helt tilbage i denne position.

I andet gear er det i denne position og i tredje gear i denne position. Nu lidt om, hvad der sker i hver af disse tre positioner. I de første to positioner driver koblingen faktisk ringgearet.

Effektstrømmen går derfor fra ringgearet til planetgearet. Husk nu, at jeg sagde, at indgangen er ringgearet, og outputen er planetgearet, og reaktionsudstyret er solgearet. Det, vi har, er en reducering under drev. En anden ting der foregår herinde, når vi er i første gear, husk at i første gear sagde jeg, at koblingen var helt trukket tilbage, ringudstyret har drivspær, der overfører strøm til navet ved hjælp af kugleringen, der er skruet ind i knudepunkt.

Læg mærke til gevindene på kugleringen, der skruer ind i navet, og når ringgearet driver kugleringen, overfører den kraft fra ringgearet til navet. Disse paler rager faktisk indad i ringgearet, og hvad der sker i første gear, når koblingen er i fuldt tilbagetrukket position, trækkes disse paler ind, så de ikke overfører nogen kraft til kugleringen. Du kan se de fjederbelastede paler indeni.

I fuldt tilbagetrukket position trækker koblingen disse paler tilbage, så de ikke driver kugleringen. Hvad sker der, når vi har gearstangen i første gearposition, og ringgaffelpalerne er? trukket, driver føreren koblingen, der driver ringgearet. Og ringgearet driver planetbæreren med reduceret hastighed, og da palerne på ringgearet er trukket tilbage og ikke kører kugleringen, er det palerne på planetbæreren, der går i indgreb med skralde i navskallen.

Det, vi så har, er under kørsel eller reduktion til første gear. Når vi skifter til andet gear, kobles koblingen til midterposition, den er stadig i indgreb med ringgearet, men nu er palerne frigivet, så de kører kugleringen, som føreren driver ringgearet, der er ringen gear driver kugleringen, så nu har vi et direkte en-til-en-forhold, så en omdrejning af indgangen resulterer i en omdrejning af udgangen. Det er det direkte forhold, og det er vores andet kursus.

I mellemtiden glider paletbærerens paler bare ud på navskallen, og du vil høre en meget svag tikkende lyd, når du begynder at træde, da navskallen faktisk drejer hurtigere end planetbæreren, og disse paler drejer ud, så du får et meget svagt kryds ved kryds ved kryds ved pedaler, og navskallen løber tør for disse paler. Lad os nu se på, hvad der sker i tredje gear. I tredje gear er koblingen helt fremad, til det punkt, hvor den nu klikker ind i planetens ben, så Pow Er faktisk transmitteres direkte fra indgangen, så indgangen faktisk driver planetbæreren.

Hvad der så sker, er at ringudstyret snurrer hurtigere end planetbæreren på grund af planetgearene, og nu har vi føreren, der kører planetbæreren direkte, der overkører ringudstyret. Rensdyrpalerne går i indgreb med kugleringen og transmitterer et overdrev eller gearforhold til navskallen. Nu skal du dreje tredje gear hurtigere end planetbæreren, disse paler løber simpelthen ud.

Vi behøver ikke at køre dem ind, de kører bare over dem. Bare for at du kan se bedre, har jeg fastgjort et gearskiftehåndtag, og jeg vil gå igennem dette igen. I første gearposition er koblingen helt trukket tilbage, den driver ringgearet, med palerne tilbagetrukket ringgearet driver planetburen ved reduceret hastighed.

Outputtet er planetbæreren, der driver planetbæreren. Navskallen med palerne. Ved reduceret hastighed til første gear.

Nu skifter vi til anden gearposition, vi kan se, at koblingen har bevæget sig en kort afstand langs aksen. Den driver stadig ringgearet, se denne spline, koblingen går i indgreb med ringgearet, men nu er koblingen bevæget sig så langt, at palerne frigøres. Ikke længere trukket ind, føreren driver ringgearet og ringgearet driver navet skal et direkte forhold mellem 1 og 1, og det er vores andet gear.

Nu skifter vi til tredje gear. Nu er koblingen helt avanceret og koblet til planetbæreren med disse stifter. Så da føreren kører koblingen, kører koblingerne planetbæreren til planetbæreren, der kører ringgearet med øget hastighed.

Ringhjulspalerne driver kugleringen, der driver navet, så vi har nu et overgear, og det er vores tredje gear. Nu med enheden samlet, lad os gå gennem de tre gear og demonstrere, hvad der foregår med Vari. der skete med interne dele.

Skiftehåndtaget er i første gear, hvilket betyder, at koblingen er helt trukket tilbage. Koblingen driver ringgearet, men palerne på ringgearet trækkes tilbage, så der ikke er nogen driveffekt på kuglringen. Effektstrømmen går fra føreren til ringgearet.

motobecane vejcykler anmeldelser

Ringudstyret driver planetbæreren; ved reduceret hastighed driver paletbærerens paler navhuset. Jeg viser, hvordan det fungerer. Når vi foretager en hel drejning af føreren, ser vi, at ringudstyret og føreren hver har drejet en omgang, mens planetbæreren blev bagved.

Nu skifter vi til andet gear, så koblingen er stadig tilkoblet på ringgearet, men nu frigøres palerne, så palerne på ringgearet kører kugleringen, vi har stadig føreren, og ringhjulet roterer ved den samme hastighed, og den kører kugleringen, så vi har et direkte forhold. Du kan se, at plantebæreren stadig falder tilbage, fordi den drejer langsommere end ringgearet. Men nu roterer navskallen hurtigere end planetbæreren, så den overhaler bare disse paler.

Hvis vi nu skifter til tredje gear, kobles koblingen med planetbæreren. Se hvordan vi drejer transportøren, nu roterer planetbæreren og bæreren med samme hastighed, og ringudstyret og kugleringen vinder hastighed, så de er fra planetbæreren overdrevne. Én revolution introducerer en revolution på planetbæreren, ringgearet og kuglringen vinder hastighed, så vi overdriver navet, og det er det tredje geardesign, en ting dette nav er berygtet for, er det, det betegner at kalde mellemgearet eller forkert tomgang.

Dette sker mellem andet og tredje gear, hvis gearstangen ikke er indstillet helt rigtigt. Hvad kan der ske mellem det punkt, hvor koblingen går i indgreb med ringgearet? , og før det faktisk klikker på planetbærerstifterne, er der et meget smalt vindue, hvor der ikke er noget drev. Så hvad der kan, og sommetider sker, er, at du træder langs og skifter til gear, og det går i neutral uden forpligtelse.

Den nye produktion af Sturmey Archer 3-speed har løst dette problem. Der var en designændring, hovedsagelig til føreren af ​​den redesignede enhed. Grundlæggende er de samme.

Oversættelserne er de samme, funktionen er den samme, men førersystemet er blevet redesignet. Jeg vil undersøge dette i en fremtidig artikel og demonstrere denne ændring.

Hvordan fungerer interne gearnav?

Indre-gearnav fungererpå princippet om 'planetariskgearing. ' Således drejer hjulet 3 gange for hver 4 omdrejninger af tandhjulet, sænker hjuletgearmed 25%. MidtGearhar kædehjulet stadig kørselgearring, men dengearringen driverknudepunkt. Drevet er således direkte.

Hej. Velkommen til en anden serie gearnav, der skal udforskes og forklares. Som svar på populære anmodninger kaster vi i dag lys over kongen af ​​hjulnav med interne gear, Rohloff Speedhub.

Rohloff-hastighedsnavet tilbyder 14 jævnt fordelte gearforhold med et samlet interval på 526 procent. Kombineret med en meget robust konstruktion gør disse egenskaber det til et populært valg for touring cyklister såvel som terrængående terrængående og utility cyklister. Navet er en kompleks, kompliceret konstrueret enhed givet til verden af ​​tyskerne, der er mestre af præcisionsmekanismer.

I denne artikel vil jeg demonstrere engagementet mellem de forskellige dele og strømmen af ​​kraft i hver af de 14 gear. Det vil være ret detaljeret, og derfor bliver artiklen ret lang, men jeg håber, du vil forstå eller se artiklen igen, hvis den bliver for meget at medtage i en session. Som alle cykelnav med intern transmission er det baseret på det epicykliske eller princippet i planetgearet.

Selvom det deler nogle designelementer med mindre nav, har det nogle unikke designelementer, der får det til at skille sig ud. Jeg vil nu lave en hurtig demonstration af, hvordan et planetgearsystem fungerer, og forholdet mellem komponenterne, for enkelheds skyld, de interne gear i et Sturmey Archer 3-trins hub. Planetdrevet består af et solhjul, et sæt planetgear, der går i indgreb med solhjulet og roterer rundt om det monteret i en bærer, og et ringhjul med tænder på den indvendige omkreds, der passer sammen med planetgearene på den ydre cirkel skal indtastes via et af disse elementer, mens man leverer drevkraft, mens det tredje skal holdes fast som et reaktionselement.

Forskellen i hastighedsforholdet bestemmes af størrelsesforskellen eller antallet af tænder mellem sol og ringgear. Jo større solstørrelsesgear i forhold til ringgear, jo større er hastighedsforskellen mellem input- og outputkomponenterne. Dette er et vigtigt punkt at huske på, da vi vil diskutere det senere, når vi diskuterer, hvordan navet fungerer.

Hvis ringgearet er inputkomponenten, og planetbæreren er output, er resultatet en reduktion eller fiasko. Når strømmen leveres fra planetbæreren, og ringgearet er output, er resultatet en stigning i hastighed eller overdrift. I tidligere artikler bemærkede jeg, at soludstyret altid er den faste reaktionskomponent i cykelnav.

Rohloff er en undtagelse fra denne regel, da reduktionsgearkassen bruger solgearet som sin drivkomponent, som vi vil se senere. I dette tilfælde opnås en hastighedsreduktion med solgearet som drevet, planetbæreren som udgang og ringgearet som det faste reaktionselement. Her ser vi en oversigt over Rohloff-forsamlingen.

Indgangen er kædehjulet, der drives af kæden, og det endelige output er et enkelt indgrebspunkt mellem den endelige planetariske enhed og navskallen. Enhederne er koblet af ni nylonstifter, der indsættes i riller på ydersiden af ​​planetariet og det indre af navhuset og danner en formtilpasset koblingsmekanisme. Der er to trin mellem indgangen og udgangen.

Den første fase udvikler syv tæt gear. Den anden fase er et højt og lavt interval, der fordobler de syv gear til 14 uden at overlappe hinanden. Syv-trins etappen kan yderligere opdeles i to faser med to solgear og trinvise planetgear i hvert trin.

Inputenden af ​​dette trin tilbyder to reduktionsforhold eller direkte kobling, og det andet trin tilbyder to overdriveforhold også med en direkte kobling. Jeg vil demonstrere de engagementskombinationer, der er sammensat for at tilvejebringe syv-hastighedsakslen, hvilket får fire paler til at løfte, og de fire solhjul i det primære trin kobles til akslen en eller to ad gangen. Der er også fire koblinger, der aktiveres og frigøres for at parre enheder sammen i direkte kørselstilstand, når det er nødvendigt.

Vi ser på, hvilke paler og koblinger der er tilkoblet eller frigivet for at udføre hvert gear. Akslen roterer to fulde omdrejninger fra første til 14. gear under skiftesekvensen. Nu ser vi engagement- og effektflowsekvensen gennem de første syv gear og husker, at sekvensen gentages for gear 8 til 14.

I første gear stiger pal nummer et, der kobler solgear nummer et til akslen, hvilket gør det til en solid reaktionskomponent. Koblingen nummer et er i frigivet position, så ringgearet nummer et kan rotere uafhængigt af solhjulene 1 og 2. Gearene roterer rundt om solhjulene.

Da solskin nummer et er fastgjort til akslen, er forholdet mellem ringgearet og planetbæreren 1 til 0,682. Kobling # 2 er i tilkoblet position, som kobler planetbæreren til ringgear nr. 2, så forholdet mellem dem er en til en.

Reduktionsgearet er koblet til akslen via en fjerde kobling via reduktionsgearene en til syv. Kobling 3 er i frigivet position i det nedre område, hvilket betyder, at solhjulet kan rotere uafhængigt af ringhjulet i det nedre område. Dette betyder, at i det nedre område er solhjulet input, planetbæreren er output, og ringhjulet er den faste reaktionskomponent.

Forholdet mellem indgangssolhjulet og udgangsplanetbæreren er 1 til 0,409. Denne reduktion ganget med reduktionen i de primære trinkombinationer resulterer i et samlet forhold på 1 til 0,279.

Når der skiftes fra første til andet gear, er den eneste ændring at trække pal nummer 1 ud og udvide pal nummer to med kobling nummer to på akslen. Dette billede udelader solgear nummer 2 og 3, så palerne kan ses. Hvis du husker det i indledningen, sagde jeg, at jo større soludstyret er i forhold til ringudstyret, jo større er hastighedsforskellen mellem input og output.

Skift til det mindre soludstyr reducerer derfor forskellen i reduktionsforhold, så planetbæreren roterer hurtigere i forhold til tandhjulet end det gjorde først. Udvekslingsforholdet mellem indgangsringhjulet og planetbæreren er nu 1 til .774 I kombination med 9-trins gearforholdet 1 til .409 i det lavere gear er akselforholdet 1 til .316.

I tredje gear ser vi det første eksempel på komposit gearing i den primære fase. Palerne et og tre forlænges for at gå i indgreb med solgear 1 og 3. Kobling af to udløsere, så planetbæreren og ringhjulet kan rotere to ved forskellige hastigheder.

Vi har nu et ringgear, der driver planetbæreren i et forhold på 1 til 0,682, og planetgearet, som overdriver ringgearet to med et forhold på 1 til 1,292 for et sammensat forhold på 1 til 0,881.

Kombineret med reduktionen i det endelige output i tredje gear resulterer dette i et forhold på 1 til .360. I fjerde gear har vi direkte kørsel gennem den primære fase.

Her kan vi se, at alle 4 paler er trukket tilbage, så alle solhjulene kan rotere frit. Koblinger en og to er begge i tilkoblet position. Dette betyder, at ringgearet en driver planetbæreren i et forhold på en til en, og planetbæreren driver ringgearet to i et forhold på en til en.

Den endelige førerreduktion fra 1 til .409 er det samlede forhold i fjerde gear. Når vi diskuterer koblingernes funktion, for enkelheds skyld, vil jeg tale om kobling to, der er tilkoblet eller frakoblet.

Faktisk er der ingen frigørelsesmekanisme til kobling to, den fungerer simpelthen som en fjederbelastet låsekobling i alle gear, hvor det andet ringgear er overkørt af planetbæreren, koblingen kobles simpelthen ind og muliggør således hastighedsforskel. På grund af dette giver navet i disse gear forskellige lyde. Det femte gear er et andet gearforhold.

Også her frigøres koblingerne en og to, så ringgearene en og to kan rotere med forskellige hastigheder end planetbæreren. Palerne 2 og 4 betjenes for at koble solhjulene 2 og 4 til akslen. Dette får ringhjul 1 til at underkøre planetbæreren med et forhold på 1 til 0,774 og planetbærerhjul 2 til at overdrive med et forhold på 1 til 1,467.

campy skivebremser

Dette opnår et forbindelsesforhold på 1 til 1.135, og reduktion af det med den endelige reduktion giver et samlet forhold på 1 til .464.

I olieskiftinstruktionerne anbefaler Rohloff at bruge navet i tredje og femte gear, mens interiøret rengøres med skylleolie. Dette er fordi de er de to blandingsforhold i det lavere område. Med disse gear roterer alle sol- og planetgear mod hinanden inden i navet, og den maksimale skylningseffekt opnås.

I sjette gear kobler kobling 1 ringgearet 1 med planetbæreren en-til-en. Kobling af to forbliver frigivet. Palen 3 stiger for at gå i indgreb med vippearmen 3, hvilket får planetbæreren til at overdrive ringgearet 2 med et transmissionsforhold på 1 til 1.292.

Den sidste driver reducerer det samlede forhold til 1 til 0,528. I 7. gear strækker pal nummer fire sig ud til at parre sol gear fire.

Nu overdriver planetbærerringen to med et gearforhold på 1 til 1,467. Den endelige reduktion er 1 til 0,600.

Gear 8 til 14 er en gentagelse af gear 1 til 7 uden reduktion af output. Gennem de første syv gear har vælgerakslen foretaget en komplet drejning. Her ser vi handlingen, da skaftet gør denne revolution.

Når skiftakslen begynder den anden rotation i skiftet fra 7. til 8. gear, er stiften, der aktiverer kobling nr. 3 føres ind i en parallel rille. Dette gør det muligt for koblingsfjederen at gå i indgreb med koblingen for at gå i indgreb i ledsagen.

Område ungarsk til output planetbærer, som driver det i et forhold på en til en. Samtidig frigøres koblingen 4, så gearet 3 kan rotere som en enhed med den udgående planetbærer. Når planetgearet og ringgearet er låst sammen, er reduktionsgearet deaktiveret.

De samlede forhold i det høje interval er som følger. 8. Gear, 1 til .682, 9., 1 til .77410., 1 til .881.

Det 11. gear er en gentagelse af det 4. gear med direkte kobling via det primære og sekundære trin, det 11. er en direkte en-til-en-oversættelse fra input til output. Det 12. gear er 1 til 1.135, det 13., 1 til 1.292 og det 14. gear 1 til 1.467.

Friløbsmekanismen for et Rohloff-nav adskiller sig markant fra andre navgear. Mens andre har en drivmekanisme som paler eller rullekoblinger, der tillader navskallen at frigøre sig via den interne mekanisme, har Rohloff et positivt engagement mellem det endelige drev og navskallen. Frihjulet er indbygget i selve den interne mekanisme.

Frihjulet opnås ved, at ringhjulet 3 kan frihjul i fremadgående retning, uanset om det er koblet til akslen i det nedre område eller til solhjulet i det nedre område i det øverste område, som vi kan se her. Dette gør det også muligt at træde tilbage, når navet er stille eller rullende. Dette afslutter diskussionen om, hvordan Rohloff Speed-hub fungerer.

Håber du fandt det informativt og behageligt. Jeg sætter pris på dine likes og kommentarer og dine forslag til fremtidige projekter, eller hvordan artiklen kan forbedres. Her er nogle links til flere artikler, du måske kan lide.

Tak fordi du så med.

Hvad er bedre hub eller derailleur?

Mestknudepunktgear har en mindre rækkevidde endskiftergear: forskellen mellem top og bund gear er smallere.Navgear er ikke så effektive som velholdteskiftergear. Alle disse tandhjul, der hvirvler rundt, skaber friktion. En simpel 3-trinsknudepunktkan sammenlignes i effektivitet med en 27-trinsskifterOpsætning.21. juli 2016 nov.

I dag vil vi se på forskellen mellem frihjul og kassette. Du ved, ord har magt.

I cykelindustrien betyder det undertiden magten til at forvirre. De to termer frihjul og kassette kan ikke udskiftes - vi skal kende forskellen for at få det rigtige værktøj til jobbet. Det ældre system er frihjulssystemet, der bruges på vintagecykler og billigere cykler.

Selve frihjulet består af gearene og skralde-klik-mekanismen, som gør det muligt for os at frihjul eller frihjul i en enhed. Navet har en stor tråd, der fræses direkte ind i navet. Dette er det ældre eller billigere frihjulssystem.

Kassetten Systemet låses også - det lader os også køre gratis. Der er en låsering uden for det mindste gear. Der er værktøjsholdere i denne ring, der ligner et frihjul - men det er det ikke.

Park Tool's værktøj er FR-5, dette passer ind - vi drejer det mod uret, ringen løsner, kassettestak løsner, og der er slet ingen bevægelige dele i disse gear. Klik eller skralde er her - indbygget i den cylinder, der er fastgjort til navet, det er tid til din test, vi har et moderne hjul her - skinnende gear og mange af dem. En disk.

Fra en ret ny cykel. Lad os se nærmere på det. Det mindste udstyr, vi har, er en ring, der er værktøjsbeslag - men udenfor.

Se dybt inde, vi ser beslagene på et frihjul. Dette er ikke en patronhub, det er ikke en stak patroner. Andet spørgsmål: et skovlhjul.

falder i søvn i brusebadet

Flere skinnende gear. Lad os kigge på det. Mindste gear: en ring.

Hm. Værktøjsbeslag indeni. Dette er kassetten.

Dette er et frihjulssystem med en kassette. Hvorfor ændringen? Hvorfor nu de moderne frihjulshub sammenlignet med frihjulshuberne? En af årsagerne er akselstyrke. Det kan være det samme stykke metal, men her er lejerne ret tæt på hinanden.

Denne tætte afstand giver virkelig akslen mere gearing, som let kan bøjes og deformeres ved at udnytte navet. Stærkere. Har du problemer med at visualisere dette? Lad os tage et eksempel og gribe en artikel fyr.

Så for det ældre system er lejerne tæt på hinanden, så vi bringer vores fødder - bærestiverne - tæt sammen. Vi understreger det lidt og ser, hvor stærkt det er. Skub det bare over artikeltypen.

Nu kommer vi til frihjulet. I tilfælde af frihjulssystemer er kassetteknudepunkterne: vi spændte længere fra hinanden. Vi har flyttet vores beslag, vores lejer ud.

Lad os prøve igen. Ejendom. Så få en artikel fyr og prøv det. vi mødes i næste uge

Er en Rohloff det værd?

Ifølge uafhængig test,Rohloffnavene er lige så effektive som en derailleur-drivlinje til at overføre kraften fra dine pedaler til dit baghjul (~ 95% effektivitet). I mudderet ville de formodentlig være endnu mere effektive!19. sep 2018

Hvordan fungerer Rohloff-hub?

Meget enkelt, aRohloffSpeedhub er et system med 14 gear, der er helt forseglet bagvedknudepunkt- at fjerne behovet for bagskiftere, flere kæderinge og bagkassette. Udvekslingsforholdet er lige adskilt for at give et optimalt udvalg af gear, der kan sammenlignes med en gearskifteropsætning (ingen gearoverlappning).

Er en 3-speed cykel nok?

Mange mennesker er tiltrukket af singlespeedcyklerpå grund af deres enkelhed, men en enkeltspeedcykeler muligvis ikke den bedste løsning, hvis din pendling involverer bakker. EN3-speedcykeltilbudnokalsidighed til at hjælpe dig med at navigere gennem ujævne landskaber eller grovere terræn uden at udøve for meget energi.25. okt 2018

Hvad er forskellen mellem internt og eksternt udstyr?

Eneksternt udstyrpumpe bestårafto identiske, sammenlåsendegearunderstøttet af separate aksler. Eninternt udstyrpumpen har to sammenlåsninggear af forskelligestørrelser med den ene roterende inde i den anden.Gearpumper er almindeligt anvendttilpumpning af væsker med høj viskositet, såsom olie, maling, harpiks eller fødevarer.

Hvordan fungerer 3-speed intern hub?

Tre hastighedsnavBrug et planetgearsystem til at opnå et gearforhold mellem tandhjulet og hjulet. I dette gearsystem er soludstyret fast på plads, mens planeten carier drejes. Dette får planetgearene til at rotere, hvilket igen får ringhjulet til at rotere. Rytteren vælger enfartved hjælp af en skifter.

Hvordan fungerer en 3-trins hub?

Tre hastighedsnavBrug et planetgearsystem til at opnå et gearforhold mellem tandhjulet og hjulet. I dette gearsystem er soludstyret fast på plads, mens planeten carier drejes. Dette får planetgearene til at rotere, hvilket igen får ringhjulet til at rotere. Rytteren vælger enfartved hjælp af en skifter.

Er 3-speed cykler gode?

3-speedcyklerer den minimalistiske version af multi-gearcykler. Som en singlefartcykel, de er pålideligecyklerder har et enkelt æstetisk design og lav vedligeholdelsesdesign. På grund af dette,3-speedcyklerholder normalt længere uden behov for yderligere reparation, i modsætning tilcyklermed flere gear.25. okt 2018

Hvilket er det bedste interne gearnav til en cykel?

1. SHIMANO SG-3C41 Universal Gear Hub Kit Nexus 2. Sturmey-Archer S80 8 SPD Intern Gear Hub 3. Rohloff Disc-Speedhub 500/14 DB, Q / R 32h Black 4. SHIMANO SG-3D55 Universal Gear Hub Kit Nexus 5 SHIMANO Alfine 11-speed intern gearcykel skivebremsenav 1. SHIMANO SG-3C41 Universal Gear Hub Kit Nexus

Hvor længe varer et internt gearnav?

Jeg har hørt om Sturmey Archer-nav fra 50'erne, der stadig er i brug. Endnu billigere Shimano Nexus- eller Alfine-nav kan gå 15.000 km, før de skal udskiftes. For den gennemsnitlige cyklist varer et kvalitets internt gearnav en levetid, hvis det vedligeholdes ordentligt.

Er Kindernay XIV-hub et internt gearet hub?

Kindernay XIV Hub: En 14-speed internt gearet Rohloff-konkurrent? Internt gearede nav har været tilgængelige på cykler i over et århundrede nu og tilbyder cyklister et simpelt og næsten vedligeholdelsesfrit gearsystem på grund af en reduktion i eksterne dele. De er ret godt uigennemtrængelige for vand, mudder, støv, sand, klipper og grene.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kulfibercykel - hvordan man sætter sig

Er kulfibercykler det værd? Men på trods af at de er mere overkommelige end nogensinde, er kulfiber stadig dyrere end de fleste alternativer i aluminium og stål. Så for dem, der søger en cykel, der absolut ikke kompromitterer noget med hensyn til vægt, lydhørhed eller ydeevne, så vil kulfiber være det bedste samlede valg i de fleste tilfælde. 15 februar. 2016 г.

Konkurrence mountainbikes til salg - hvordan man løser det

Er gamle mountainbikes noget værd? Din mountainbike vil miste en latterlig værdi inden for 1 år efter køb. Det er let at tænke, at avancerede mærker som Trek, Giant, Santa Cruz og Specialized vil have en bedre videresalgsværdi. Det siges, at brandede cykler har tendens til at blive videresolgt til ca. 55% af deres oprindelige værdi.

Halford-cykler - hvordan man adresserer

Er cykler fra Halfords noget godt? Vi blev sprængt væk med specifikationsarket og endnu mere imponeret over den upåklagelige håndtering, der blev tilbudt. Enkelt sagt er det en rigtig god cykel til en fantastisk pris. En anden topcykel fra Halfords butiksgulv er Incline Alpha fra det interne brand 13 Bikes.

Nogen der cykler - hvordan man løser det

Hvad kalder du en person, der cykler? Hvis du cykler, kan dit køretøj muligvis også kaldes en cykel. Du kan blive kaldt en cyklist, en cyklist eller en cyklist. 23.08.2019

Miguel indurain cykler - hvordan man løser det

Hvilken cykel kørte Miguel Indurain? Pinarello Banesto rammer

Kæmpe cykelforhandler - hvordan løser vi det?

Gør kæmpe stadig cykler? Giant Manufacturing Company i Taiwan har ikke, som man måske har mistanke om, altid produceret Giant-brandcykler, men det har altid produceret cykler. King Liu grundlagde sit firma i 1972 som underleverandør til rammeproduktion for en række cykelmærker.