Vigtigste > De Bedste Svar > Italiensk cykelmærke - hvordan man adresserer

Italiensk cykelmærke - hvordan man adresserer

Hvilke landevejscykler fremstilles i Italien?

Fem af de smukkesteItalienske landevejscykler
  • Af Rosa SK Pininfarina.Produceretsom et samarbejde medItalienskdesignhus Pininfarina, vil De Rosa SK vende hoveder.
  • Bianchi Oltre XR4. Bianchis Oltre XR4 finish i firmaets legendariske celeste green.
  • Colnago koncept.
  • Pinarello Dogma F8.
  • Wilier Cento 10 Air.
8. 2016.



Italien er kendt for sin lidenskab for cykling, sin utroligt rige arv, der uden tvivl er det åndelige hjem for den sport, vi alle elsker. Nu, sammen med nogle af de mest betagende veje, det fantastiske køkken og de største cykellegender, har Italien produceret nogle af de bedste cykler nogensinde, og her er et kig på fire af Italiens mest ikoniske cykelmærker. Bianchi er det ældste cykelfirma i verden, der stadig er i drift i dag og blev grundlagt af Edoardo Bianchiway i 1885.

Ud over sin rige tradition er Bianchi-cykler mere synonyme med en farve end nogen anden cykelfabrikant: Celeste, en lys turkis. Bianchi sponsorerede sin første professionelle rytter, Giavanni Tomasello, i 1899, og 15 år senere producerede virksomheden 45.000 cykler om året samt 1.500 motorcykler og 1.000 biler. Og i 1935 solgte de svimlende 70.000 cykler om året, da Bianchi-cykler var de første til at bruge Campagnolo's nye opfindelse i 1939, et stangdrevet skiftesystem kaldet Cambio Coursa, med en skifter på den bageste stiver, der skiftede kæden til fire tilgængelige baghjul År Giuseppe Olmo satte også en ny timesrekord om bord på en Bianchi.

Succesen fortsatte, da Fausto Coppi blev medlem af Bianchi-holdet i 1940. Og i 1949 blev 'Champion of Champions', som han blev kendt, den første rytter nogensinde til at vinde Giro d'Italia og Tour de France i samme år. , som cementerede sig selv og Bianchi-mærket i cykelhistoriens årbøger ved siden af ​​Coppi Bianchi med andre cykelstørre som Felice Gimondi, Laurent Fignon, Gianni Bugno og Marco Pantani, der red sin specialfremstillede aluminium Mega Pro XL Reparto Corseto for at give hans fulde navn til en berømt Giro d'Italia / Tour de France-dobbelt i 1998, den sidste rytter, der opnåede denne herculeanske bedrift, og den sidste rytter, der vandt Tour de France på en aluminiumsramme. Nu var Pantani besat af cykelens geometri og red 30 forskellige rammer i en sæson, hver lidt anderledes.



Den slående Celeste kan stadig ses i området i dag, drevet af det hollandske World Tour Team Lotto NL-Jumbo, der har tre forskellige vejrammer at vælge imellem i modellerne Oltre, Specialissima og Infinito. Nu undrer du dig måske over, hvor den karakteristiske Bianchi-kam kom fra, Edoardo Bian chi lærte dronning Margherita, hvordan man cykler, og for sine problemer fik han en kongelig udnævnelse eller segl, der gjorde det muligt for ham at have Bianchi-kam på alle Place-rammer. (glad italiensk musik) Colnago blev grundlagt i 1952 i Cambiago, Italien Colnago og skabte hurtigt et ry som en af ​​de bedste producenter af brugerdefinerede vejrammer i verden.

Luigi Ariento vandt guldmedaljerne i de olympiske lege i 1960 ombord på en Colnago. Ernesto ledte ikke kun virksomheden, men var også chefmekaniker for Molteni-teamet, og Michele Dancellis sejr ved Milanos San Remos 1970 inspirerede det berømte Asso di Fiori eller Ace of Clubs logo. I 1971 sluttede en bestemt Eddie Merckx sig til Molteni-teamet og arbejdede tæt sammen med Ernestoon for at udvikle de motorcykler, han kørte, og kulminerede med, at det super lette stål Colnagoused i 1972 brød verdensrekordet.

Denne succes førte til, at virksomheden kom ind på produktionscykelmarkedet, drevet af en cykelbom i begyndelsen af ​​1970'erne, mens ch så introduktionen af ​​de vigtigste modeller Super og Mexico til ære for timesekorden. De fortsatte også med at innovere og eksperimentere med måder at øge rammestivhed ved hjælp af ovale og krympede rørrammer med Columbus-rør, hvilket førte til det berømte Master Range, Giuseppi Saronne vandt Pro World Road Race i 1982 med en sådan ramme. I løbet af 80'erne og 90'erne fortsatte Colnago med at udforske konstruktion og rammedesign med introduktionen af ​​deres første kulfiberramme i 1994, C40, bygget af kulstofrør med lette stålkopper.



C40 blev et øjeblikkeligt hit, trods præstationsforventningerne og vandt Paris-Roubaix fem gange fra 1995 til 2000 med Mapei-chauffører Johan Museeuw, Franco Ballerini og Andrea Tafi. Flere versioner af kulstoframmen fulgte, hvor motorcyklerne var meget efterspurgte, idet hver løftede bjælken for fremragende kvalitet. I 2014 arbejdede de med Ferrari på V1R aerobike, anden gang de arbejdede med den luksuriøse sports-bh og efter at have arbejdet med kulfiberteknologi i 1980'erne.

Deres motorcykler vil fortsat blive kørt på det højeste niveau, idet UAE Emirates-holdet nu bruger C60 og Concept aero-rammer med storheder som Alexander Kristoff, Dan Martin og Fabio Aru (musik) Pinarello blev grundlagt i 1953 af den tidligere professionelle Giovanni Pinarello, der startede med et lille værksted og byggede cykler i Treviso. I 1961 sponsorerede Cicli Pinarello, som det blev kaldt på det tidspunkt, deres første chauffør, Guido de Rosso, der vandt årets Tour de l'Aveniron lavet af en creme og blå Pinarello-stål. I 1975 vandt Pinarello sin første Giro d'Italia med Fausto Bertoglio om bord på en speciel stålmodel med et Columbus-rør.

Og 13 år senere, i 1988, skabte de historie, da spanieren Pedro Delgado fangede den første af 13 Tour de France-sejre, selvom han faktisk kørte i bjergene på en TVT92 med aluminiumsstifter og kulstofrør, som blev opkaldt Treviso har været . I 1980'erne var mærket for det meste for deres Mont-kendte ello SLX-ramme, som med tilladelse fra den amerikanske rytter Alexi Grewal vandt guld ved de olympiske lege i 1984 i Los Angeles. Mens andre populære modeller på det tidspunkt var alle stålmodellerne, udforskede Treviso og Gavia også en verden af ​​tidsforsøgsmaskiner, eksperimenterede med buede rør og innovativt design, og i 1988 lancerede deres første lavprofilmaskine med den karakteristiske Prologo.



Ankomsten af ​​Miguel Indurain på verdensscenen i 1991 tog Pinarello til nye højder, og spanieren vandt fem på hinanden følgende Tour de Franceson en række brugerdefinerede pinarellos, hvor 1994 var det sidste år, turnéen blev vundet på en stålcykel. I 1995 kørte Indurain en Keral Lite-aluminiumsramme til sin endelige sejr, hvor Bjarne Riis tog sejren '96-udgaven på samme ramme, mens Jan Ulrich havde en bemærkelsesværdig række på syv lige sejre for mærket ved at vinde 1997-afsluttet Tour Pinarello Paris på et skræddersyet TIG-svejset aluminium med Columbus-rør TT-rammedesign fortsatte ind i 1990'erne og bar frugt, hjulpet af Indurains ujordiske fysiologi med afsløringen af ​​virksomhedens første fulde carbon TT-cykel, Espada, i 1994, da Indurain brød verdensrekordet og lod en gadeversion ødelægge tidsforsøget. Det nye årtusinde indvarslede den nye generation af hovedsageligt kulfiberrammer med Prince og for nylig Dogma-serien, som Bradley Wiggins vandt Tour de France 2012 med.

Fire sejre ved Tour de France med tilladelse fra Chris Froome Siden da fulgte den sidste i 2017 på det nye flagskib F10. (Italiensk elektroakustisk musik) Et ægte berømt, men nu næsten glemt italiensk mærke, legenden om Legnano går tilbage til 1902 med Vittorio Rossi & Company, der producerede cykler i Milano under varemærket 'Lignon'. Et par år senere blev virksomheden overtaget af Emilio Bozzi, der grundlagde et af de mest succesrige cykelhold i historien i 1906, Legnano Cycling Team, der løb indtil 1966.

cykelbaner kort dc

De højt ansete Legnano-cykler var kendetegnet ved deres umiskendelige farve, kendt som 'Lizard Yellow', og det unikke rammedesign, hvor sædeklemmen lå direkte under den øverste del på forsiden af ​​sæderøret. I 1920 overtog Bozzi figuren af ​​Alberto da Guissano, den ikoniske Lombard-kriger for at symbolisere Legnano-mærket. Hans billede, støbt i messingstempling og nittet til hovedrøret, ville pryde dine cykler i de næste 50 år.

Mærkets skæbne ændrede sig for evigt i 1924, da holdet underskrev en livslang kontrakt med den unge håbefulde stjerne Alfredo Bindato. Det var et forretningsgeni, da Binda opnåede en utrolig succes med Palmarès, herunder fem udgaver af Giro d'Italia, tre World Road-titler, fire Tour of Lombardis og to udgaver af Milan-San Remo. Faktisk var Binda så dominerende, at Giro-arrangørerne betalte ham svarende til en samlet sejr i Giro for at undgå løbet fra 1930-udgaven for at genoplive interessen for et næsten enmands show femte gang.

Dette indvarslede en gylden æra for Legnano med Gino Bartali's signeringer i 1936 og Fausto Coppi i 1939, en af ​​de stærkeste brandfarlige duoer i historien, parret splittede i 1942, da Coppi satte sig for at køre for bitter rival Bianchi og splittede en nation i to lejre sejr i Tour de France 1948 ombord på en Legnano Roma med en Campagnolo stangaktiveret bagskifter. Efter Bartolis fratræden i slutningen af ​​1954 forsvandt Legnano formuer gradvist i de følgende år, bortset fra guldmedaljen i det olympiske vejløb i 1956 med Ercole Baldini. Virksomheden kæmpede gennem 1960'erne og 70'erne, før de blev købt af den mangeårige rival Bianchi i 1987.

Og et sidste strålende hurra, da Maurizio Fondries vandt Pro World Road-titlen i Ronse, Belgien. Legnano sti ll-mærket lever i dag i navnet, der ejes af Cycleurope. Der er nogle virkelig interessante historier derude.

Det håber jeg selvfølgelig også. Men jeg vil gerne vide, hvilke ikoniske cykelmærker du gerne vil se i fremtidige artikler. Efterlad dine kommentarer nedenfor, og hvis du ikke allerede har abonneret på GCN, kan du gøre det gratis ved at klikke på kloden hvor som helst på skærmen her.

Hvis du har set denne artikel, forestiller jeg mig, at du er meget interesseret i cykelteknik, så hvad med bare at klikke her nedenfor? til vores nyeste, skinnende nye GCN tech show.

Hvad er det bedste italienske racercykelmærke?

Giv en cyklist et valg af enhverItaliensk cykel- nogencykeloverhovedet lige - og mange vælger en Colnago. Virksomheden i Milano er uden tvivl den mest prestigefyldtecykelmærkepå markedet, måske som et resultat af at have vundet så mange vigtige løb og titler - for ikke at nævne en vedvarende tilknytning til Eddy Merckx.14. 2020.

Hvilke cykler er der stadig lavet i Italien?

Italienske cyklerSiden 1957

Tommasini er virkeliglavet i Italienmed 100% af produktionen fra den lille butik i Grosseto,Italien. Her i 1957 begyndte Irio Tommasini sin kommercielle bestræbelse på at bygge udsøgt stålvejcyklerkendt for enestående kvalitet, ydeevne og smuk maling og finish.

Er italienske cykler gode?

Hvis der er en tingItalienerekender til (andet end at gøre uden tvivl verdensbedstmad og bestemt deresbedstvin), det skaber smukke, elegante stykker design. Kombiner denne lidenskab for design med deres passion for cykling og alting hurtigt, ogItalienproducerer noget af det finestecykleri eksistens.

Er Wilier-cykler fremstillet i Italien?

Wilier Triestina(Italienskudtale:) er enItaliensk producentaf racercykler, grundlagt i 1906 af Pietro Dal Molin i Bassano del Grappa,Italien. De er nu baseret i Rossano Veneto,Italien.

Hvilken er bedre Colnago vs Pinarello?

DetColnagoer en hurtig cykel medgodtstabilitet og et ønske om at blive kørt i fart, menPinarelloer bare hurtigere ude. Der er en del afvikling iColnago(som den afgodtTi Bikes), men medPinarello, du får ikke afvikling, du får strømudgang!

Hvorfor er japanske cykler så gode?

Japanskcykelproducenter ergodtpå grund af de strammere tolerancer for deres motorfremstilling. Dette skaber en solid motor, der kører i lang tid med ordentlig vedligeholdelse. Jeg har altid ønsket designet af derescyklerogså.

Er vildere gode cykler?

WiliersNew Zero SLR er en af ​​de bedste vejeCyklerDu kan købe.WilierTriestinas seneste har præstationen at gå head-to-head med de bedstecyklerpå markedet. Takeaway:Wiliersny Zero SLR er et moderne løbcykelpå alle måder med den præstation, du forventer af en top-of-the-linecykel.24. 2019.

Hvor er Colnago V3Rs lavet?

Ligesom V2-R og Concept før dem, den nyeV3R'ererlaveti Taiwan i otte lagerhældningsstørrelser (42-58cm). Geometri er for det meste uændret for den nye cykel, selvomColnagokalder geoen 'helt redesignet'.19. 2019.

hvordan man monterer cykel

Er Colnago et godt cykelmærke?

Colnagohar været det mest eftertragtede inden for vej og racingcykelblandtcykelentusiaster. Dette tilskrives dels den behagelige håndtering og dels den rige historie.Colnagovejcyklerer blevet sagt at køre som om de er på skinner, hvilket giver rytteren enstoreerfaring.

Hvilket er det bedste mærke af italienske cykler?

Tjek tilgængeligheden af ​​de bedste FrameSet fremstillede italienske cykelfirmaer som Cinelli, De Rosa, Colnago og WR Compositi.

Hvilken er den ældste cykelfabrikant i Italien?

Italiensk vejrammerbygger, grundlagt i 1960'erne. Baseret i Milano tilbyder producenten komponenter og et lille udvalg af cykler. Virksomheden er allerede et par årtier gammelt og blev grundlagt i 1948. Navnet på “The Lion King” Mario Cipollini tilbyder mærket et valgt antal cykler.

Er der mærker, der fremstiller deres egne cykler?

Mange cykelmærker fremstiller ikke deres eget produkt, men importerer og ommærker cykler fremstillet af andre (fx Nishiki), undertiden designer cyklen, specificerer udstyret og leverer kvalitetskontrol. Der er også mærker, der på forskellige tidspunkter har

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cykel anmeldelser - en løsning på

Er BMC-cykler gode? At være et præstationsorienteret brand, er BMC stolt af sin tekniske og ramme teknologi. Disse cykler er et godt valg, hvis du er mere interesseret i at hente en topramme og opgradere komponenter, mens du går, eller dybest set hvis du er mere generet af rammen end logoet på skifterne og bremserne.

Islabike anmeldelser - pragmatiske løsninger

Hvilken er bedre frø eller Islabike? Islabikes Cnoc 16 syntes lidt mere manøvredygtig end Frog 48; den har mindre spor og dermed lidt lettere styring. Cnocs mere oprejste kørestilling på grund af det højere styr kan have været en faktor for, at Martha så ud til at se fremad mere end på jorden.

Hjelm anmeldelser - praktisk løsning

Hvad er det bedste mærke hjelme? Hvis du er på udkig efter en ny hjelm og ikke har tid til at læse vores anmeldelser, kan du overveje at overveje et af disse mærker. 1 AGV. Den italienske hjelmproducent AGV stiger til toppen i 2021 fra nummer 2. Nr. 2 Shoei. nr. 3 haj. Nr. 4 HJC. Nr. 5 Arai. Nr. 6 Caberg. Nej. 7 Nolan. Nr. 8 X-Lite.

Rudy-projektets solbrilleanmeldelse - hvordan man beslutter

Er Rudy solbriller gode? Rudy Project Defender-solbrillerne giver dig det store objektiv på udkig efter et fremragende synsfelt med en rigtig god fotokrom linse. De er modstandsdygtige over for misting, hvilket rydder hurtigt, hvis det sker. Men al den ydeevne gør dem dyre.

Hybridcykelanmeldelser - varige løsninger

Hvad er den bedste hybridcykel for pengene? Bedste hybridcyklerCannondale Quick 4. Giant ToughRoad SLR 2. Cannondale Bad Boy Alfine 8. Cannondale Treadwell. Specialiseret Sirrus 2.0. Octane Kode Pendler. Bombtrack Arise gearet. BMC Alpenchallenge 01 One. Rider som en landevejscykel, ligner en hybrid fra fremtiden.