Litespeed T1 anmeldelse - brugbare løsninger
Er Litespeed-cykler gode?
Udover hastigheden har Ultimate Gravel en kendetegnende titanium-turkvalitet. Den lyd, den afgiver mod asfalten - den blide zing - og glatte håndtering efterlod begge et tydeligt indtryk på mig. For alt det er dette dog en cykel, der bare beder om at blive taget off-road.27. nov. Dec 2019
(Collisions Echo) - Vi så på myterne omkring kulfiber. Vi løftede låget på aluminium. Vi har undersøgt, om stål faktisk er ægte; det var.
Men der er stadig et stort tomrum i GCN Materials Science kurset. Og det er titanium. I et stykke tid, i begyndelsen af 90'erne, var titanium den næste store ting.
Og for at være retfærdig var den kort, men gradvist blev den dværget af kulfiber. Alligevel har den stadig en legion af super loyale fans og med rette. Så hvis du ikke er om bord i titaniumdragten endnu, eller måske mere præcist militærfly eller ubåd, hvad skal du så vide? (afslappet chillmusik) Selvom det har ry for at være det russiske eller amerikanske militærs forbehold, hvilket det var i retfærdighed, er titanium faktisk det niende mest forekommende element i jordskorpen.
Og ud over at blive brugt til at fremstille cykler, kan den findes i solcreme og papir for at gøre den hvidere. Hvad der gør papir hvidt, hjælper ikke rigtig meget med at fremstille cykler, bortset fra måske at trække dine første ideer på, og det er fordi det er titaniumoxid, der bruges i papir, mens når vi laver cykler, har vi brug for en Titanium-legering. Mens de allerførste titaniumhjul var lavet af ren titanium, var de meget fleksible, og de var ikke særlig gode.
Og det var først, da en titaniumlegering kaldet 3AL / 2.5V blev, at det ændrede sig efter at 3% aluminium og 2,5% vanadium blev blandet.
Den anden populære titaniumlegering til cykler er 6AL / 4V. Begge har et meget højt Young-modul, som er et mål for materialets stivhed, så de har en gPA på omkring 110 i modsætning til f.eks. 6061 aluminium, som har en GPa på omkring 69. Og de har også meget højere flydestyrke, så det er her, et materiale ikke vender tilbage til sin oprindelige position, når spændingen fjernes.
Så seks-fire titanium har en MPa på 1000, mens 6061 aluminium kun har en MPa på 270. Og det betyder, at materialet ikke deformeres, bøjes eller knækkes i tilfælde af et sammenbrud. Tre to-fem har faktisk en lavere flydespænding end seks-fire titanium, men det er en af grundene til, at det næsten udelukkende bruges og er meget udbredt i cykelkonstruktion, fordi seks-fire titanium er utroligt vanskeligt at bearbejde.
Det er mere skørt og mindre duktilt, så det er utroligt svært at forme til enkle former som rør, til at begynde med, faktisk rulles de fleste seks til fire titanrør fra metalplader og svejses, mens tre til 2,5 tendens til at være er sømløs. Dette udgør faktisk et mere ensartet samlet rør og er derfor bedre set fra et kvalitetskontrolperspektiv.
kæmpe talon anmeldelse
Med andre ord, mens Six-Four-Titaniums materialegenskaber måske ser bedre ud på papir, vil det ikke nødvendigvis gøre en bedre cykel. Titanium er kendt for at være super let, men faktisk er det som materiale 60% tættere end aluminium, i betragtning af hvad vi lige har hørt om de andre materialegenskaber, kan du stadig se, hvorfor titaniumrammer har en tendens til at være lidt lettere end aluminiumsrammer. Så de bedste eksempler er omkring 1000 gram for en titaniumramme og omkring 1100 gram for aluminium.
piger, der cykler
Så 100 gram derinde. Og grunden til, at forskellen faktisk stadig er ret lille, skyldes sandsynligvis, hvor meget lettere det er at bearbejde og manipulere aluminium, og det kommer vi lidt senere til. Og det skal vi huske.
På grund af denne ekstra tæthed har superlyse titaniumrammer også ekstremt tyndvæggede rør. Og hvis vi sammenligner det med stål, er titanium lige så stærkt, men 45% mindre tæt. Det forklarer, hvorfor titaniumrammer er betydeligt lettere end stål.
Sejheden i forhold til materialegenskaberne gør behandling af titanium meget vanskelig, som vi allerede har nævnt. Heldigvis løses mange af disse vanskeligheder dog af rørproducenterne selv. En af disse ting er, at rør med indvendige stød ikke kan fremstilles sikkert af titanium.
Grundlæggende er der en risiko for, at titanium kan overbelastes, hvilket derefter vil føre til en svaghed i materialet. På den anden side kan du støde på rørene udvendigt, så det er bedre at lade dem gå. Hvis en dorn bearbejdes i røret, skrabes titanium udefra.
Men det afhænger primært af rørets ligehed, fordi eventuelle ufuldkommenheder derefter også reflekteres i vægtykkelsen. Så sandsynligvis er det derfor, denne cykel bag mig (tapramme) er lavet af titaniumrør med en lige diameter. Titanium er også lidt sværere at svejse end stål eller aluminium, og det reagerer ved højere temperaturer på ilt i fravær af denne gas.
For at være retfærdig skal alle metaller svejses i et inert gasmiljø, men titanium er særligt sart. For at sætte det i sammenhæng, hvis du svejser stål, skal en acceptabel udrensning, såkaldt, være omkring 1000 dele pr. Million ilt, mens det for titanium kun er 10 dele pr. Million. Så dette er lidt af en udfordring for en svejser, og hvis ilt kommer ind i svejsningen, vil titaniumet oxideres, hvis du holder dig til f. husk rom tidligere i artiklen er et meget hvidt, næsten værdiløst hvidt pulver.
Teknikken er så at svejse i en inert argonatmosfære, så dybest set kører man argongas ind i rørene og derefter eksternt ind i svejsningen, men så sikrer det, at alt er pænt og stærkt. Den sidste ting, som Titan kan gøre en smule vanskelig, er arbejde. Ser du, vi nævnte tidligere, at aluminium kan støbes og bearbejdes i alle slags indviklede former, men titanium kan endda bøje en simpel S-bøjningskæde. F.eks. Kræves ekstrem forsigtighed for ikke at omarbejde materialet, hvilket derefter kan forårsage det bliver skørt og dermed svagt.
For at undgå dette skal titanet udglødes, opvarmes der og derefter lade det afkøle langsomt mellem hvert trin i processen. Det er ret tidskrævende, arbejdskrævende, og det er en anden grund til, at titaniumcykler er ret dyre. Er det dyrt? Godt sammenlignet med aluminiumscykler.
Men det er sandsynligvis på en del lavet med brugerdefineret stål og betydeligt billigere skal det siges end højkvalitets kulfiber. Det er et boutique-materiale, og ja, der er også boutiquepriser på $ 10 og $ 12 pr. Kilo. Færdige rør koster mellem $ 100 og $ 120 per kilo.
Men det gør det lidt mere end standardstål og på niveau med rustfrit stål. Men jeg tør sige det, og fordi det måske ikke er lige så moderigtigt lige nu, er der nogle relative gode tilbud at finde i cykelverdenen. Og for at være retfærdig har vi hidtil givet dig en utrolig mængde information, men vi forstår stadig ikke helt, hvorfor Titan har en så loyal tilhænger, og ærligt talt kan det være så godt.
Du kan få en specialfremstillet titaniumramme meget let, og den vil være betydeligt lettere end en tilsvarende specialfremstillet stålramme, dvs. ca. 400 gram lettere.
Jeg vil gætte, at en gennemsnitlig skræddersyet stålramme vejer omkring 1.600 gram; Titanium kunne være omkring 1200 gram. Hvilket er ret vigtigt, hvis du vil bygge en super let racercykel; ja titanium er reaktivt, men din ramme korroderer ikke, ikke som stål, ikke som aluminium; det vil tage. Og så er Ti-Bike holderen for mange mennesker.
cykelpumpe
Skønhed er meget i betragtningens øjne, men jeg synes, der er utvivlsomt noget specielt ved titanium. Jeg mener, se på den rå finish; det er som om det lyser. Ah, kørekvaliteten, endnu sværere at bestemme end æstetikken.
Nu har Titan traditionelt en køreoplevelse som ingen anden. Men grænserne mellem materialerne er slørede; Ingeniørarbejde bringer ting til nye steder. Så stål kan nu være lige så stift som aluminium; aluminium kan nu være lige så tilgivende som kulfiber.
Men titanium har traditionelt handlet om at zing vejen, og det lyder ret fantastisk for mig. Desværre har jeg bogstaveligt talt aldrig brugt nogen tid på en titanium cykel. Så jeg håber at finde et middel snart.
Nå er der din Titanium 101. Forhåbentlig kan du nu tilføje det som et materiale, du kender, såvel som stål, aluminium og kulfiber. Giv denne artikel store tommelfinger op.
Hvis ikke andet, har du sat dig ind i Har set noget cykelporno i de sidste par minutter, og hvis du vil se nogen af disse artikler opdatere din viden om de andre materialer, hvorfor ikke tjekke den om aluminium dernede.
Hvor meget vejer Litespeed-cykler?
2016 Købsvejledning: Super-Light TitaniumLitespeedT1sl. Generelt er en high-end titanium vejramme bygget robust nok til at køre godtvejer1.150 gram.Litespeedsnye T1sl er 1.050 gram i et størrelsesmedium - ret imponerende.1. mar 2016
Hvad er den letteste titaniumcykel?
Med en gennemsnitlig rammevægt på 2,6 pund er det en underdrivelse at sige, at Seven Cycles Axiom XX er let. Seven Cycles har bygget og forfinet derestitaniumrammesæt i årtier, og resultatet af al denne oplevelse erlettestealle-titaniumramme, de hidtil har produceret.15. juni. Feb 2020
Hvor meget lettere er en titanium cykel?
I del 2 af vores serie '12 myter iCykling, 'vi ser på hvorfortitaniumer ikke altidlettereend stål. Jeg kan høre dig sige, ”Hvad? Det ved alletitaniumhar halve ståltætheden. ” Atmegeter sandt: Den samme del fremstillet aftitaniumvejer halvt så megetmegetsom svarende til stål.23. apr 2021
Hvor fremstilles Litespeed-cykler?
Alt afLitespeedstitanium cykler erfremstilleti vores hovedkvarter i Chattanooga, TN. Få et indblik i vores produktionsproces. Fabriksture er tilgængelige efter aftale i vores hovedkvarter i Chattanooga, TN mandag til fredag. Ring til os på 1-800-229-0198 for at opsætte en fabriksrundvisning.
Hvor meget vejer en Litespeed gruscykel?
Rammen passer op til et 700x45c eller 27,5 × 2,1 ″ dæk. Størrelsen Largecykel vejerind på 20,8 kg uden pedaler og indstillet rørløs.19. jan 2018 nov.
Er LiteSpeed bedre end Apache?
LiteSpeeder miles foranApachenår det kommer til præstationssiden og implementeringen af HTTP / 3. De fortsætter med at forbedre HTTP / 2 og får WordPress til at køre mere effektivt. Bundlinie:LiteSpeedWebserver er den klare vinder i kampen om software-webserverløsningerne.24. juni. Feb 2020
Er 26 pund tung for en landevejscykel?
Omtrent 20pundeller 9 kg. Jo billigerelandevejscykel, dettungeredet vil være. På den laveste af den lave ende (<0), a cykeldet er over 25 kgtung, men de fleste af dem falder temmelig tæt på det. Mellemklassecykler($ 500-1200) skal være under 21 kg.
Er titanium cykel bedre end kulstof?
Titaniumer meget fleksibel, så det tilbyderbedrestødabsorberingend kulstoffiber.Kulstofderimod deformeres ikke under belastning lineært. Den manglende deformitet aspekt påkulstofbetyder, at det genererer en hårdere påvirkning og dermed en hårdere tur.4. nov. Feb 2020
Hvor lang tid varer en titanium cykel?
Kulstof ogtitanium cykelrammer vilsidstden længste med ordentlig pleje, hvor nogle endda overgår deres ryttere. Aluminium og stålcykelrammerskulle gerneletsidst6 år, men kræver regelmæssig vedligeholdelse for at holde dem i gang længere end 10 år.
æble cykeltræner
Er Litespeed t1sl en god cykel?
Selv om det muligvis mangler den bearbejdede ude af grundfjeldet, at de bedste carbon-racercykler har, skal T1sl's BB-stivhed være inden for de øverste 10 procent af alle de cykler, jeg har kørt, og det er ret godt for enhver cykel meget mindre en af de letteste titaniumrammer, der er på markedet i øjeblikket.
Hvor er hovedbadget på en Litespeed t1sl?
T1sl's hovedbadge er lidt som en multe: forretning foran, med hovedbadge indgraveret på røret internt; og en fest i ryggen med en faktisk badge monteret på sæderøret.
Hvilken er den letteste titaniumramme fra Litespeed?
Litespeed fremstiller allerede den letteste titaniumramme med Ghisallo, der klokker ind på en utrolig 770g til det mellemstore chassis. Archon er dog designet med mere end skalaer i tankerne, og bare ved at se på rammen er det åbenlyst strømoverførsel til en præmie.