Vigtigste > De Bedste Svar > Lavt fedtindhold vs lavt kulhydrat - hvordan løser du det?

Lavt fedtindhold vs lavt kulhydrat - hvordan løser du det?

Er kulhydrater eller fedt værre for vægttab?

Hver gruppe skar deres samlede kalorieindtag med 30 procent, halvdelen af ​​dem ved at skærekulhydraterog halvdelen af ​​dem ved at skærefed. Mens den reducerede-kulhydratdieters sænkede deres niveauer af insulin så godt somfaret vildlidt merevægtend dem, der klipperfed, den reducerede-feddieters faktiskfaret vildmere kropfedend detkulhydrat-kuttere.21. aug 2015



I årtier har vi fulgt en fedtfattig diæt som et folkesundhedsbudskab. Så pludselig syntes der at være en flip-flop. Folk sagde, at ting med lavt fedtindhold var forkert.

Det var det modsatte, det skulle være under kulhydraterne. Det ser ud til, at der har været denne meget aktive debat og modstandere på begge sider. Forkortelsen for vores undersøgelse er DIET FIT-undersøgelsen.

Vi tror ikke rigtig på, at der er en diæt for alle. Et af de emner, der ville hjælpe folk, hvis vi kunne finde ud af, hvilken diæt der er bedst for hvem. I denne særlige undersøgelse ønskede vi, at de både var lavt kulhydrat med meget høj kvalitet og lavt fedtindhold af meget høj kvalitet.



Vi ville have store forskelle. Vi var ikke rigtig sikre på, hvor langt vi skulle skubbe folk. Vi fik ideen om, at vi i de første otte uger af 12-månedersundersøgelsen ville skubbe begge grupper til at få 20 gram fedt eller 20 gram kulhydrater.

Hvis du ikke ved meget om diæt, er det store ændringer i forhold til hvad du startede med. Et andet punkt, som vi ramte hele tiden, var kvaliteten. Vil du have dig til landmændsmarkederne, vil du have, at du laver mere mad til dig selv, vil du sidde ned med din familie.

Vil du ikke snacke foran tv'et, du vil ikke spise i bilen. Vi fortalte begge grupper, fedtfattige og kulhydratfattige, så lidt eller intet tilsat sukker som muligt, så lidt eller ingen raffinerede korn som muligt og så mange grøntsager som muligt. Med det som rygrad, gik de i deres fedtfattige eller kulhydratfattige retning.



Dette tog nogle mennesker. Til sidst deltog 609 i undersøgelsen med mere end 300 til hver diæt. Alle af dem var potentielt så vidtrækkende genetisk disposition og potentielt insulin / glucose regulatorisk variation.

Forudsætningen var, at hvis vi adskiller dette og derefter kigger på ernæringsgruppen, kunne vi forklare den individuelle variabilitet, vi ser på tværs af disse undersøgelser? Det var det, vi ledte efter. For at teste de hypoteser, vi indgik i denne undersøgelse, måtte vi tilfredsstille mange antagelser, som vi troede, vi ville få. En af dem var, at folk i et vægttabstudie ville tabe sig meget.

De gjorde. De tabte i alt 6.500 pund. Den anden ting, der skulle ske, var, at vi havde brug for mennesker, der havde stor variation i vægtændring på begge diæter.



Nogle af deltagerne tabte 40,50, 60 pund, nogle fik 10-20, og alt imellem vores originale hypoteser viste sig at være sandt. Der er en fedtfattig genotype.

Der var en lav-carb-genotype. En høj procentdel af mennesker faldt i begge kategorier, hvilket overhovedet ikke forudsagde, hvem der var mere eller mindre succesrig på begge diæter. Uanset hvad deres insulin-glukosedynamik var, var der ingen måde i vores hænder at forudsige, om en diæt var bedre end en anden.

Luk dørene til vores to oprindelige hypoteser, men der er mange muligheder i fremtiden for at bygge videre på denne undersøgelse. Folk vil gerne vide, hvad de skal anbefale. Vi vil ikke anbefale en fedtfattig overløbshydrat eller omvendt, for det er ikke det, vi fandt.

cykelkurv

Lavt fedtindhold eller lavt kulhydratindhold og bedre helbred. Jo mere jeg har set på det, jo flere konferencer deltager jeg, og jeg ser hele tiden tre faktorer, der stadig dukker op. Undgå tilsat sukker, undgå raffinerede korn, og spis så mange grøntsager som muligt.

Disse er alle enorme udfordringer inden for amerikansk ernæring og mange kostvaner rundt om i verden. Ikke desto mindre skændes vi over punkter i udkanten af ​​hele denne debat uden at komme ind i sagen. Jeg tror, ​​at hvis vi virkelig fokuserede på tilsat sukker og raffinerede korn for at reducere nedbrydning eller eliminering, og vi arbejdede med nogle af vores yndlings kokke for at gøre grøntsager endnu mere uhyrligt lækre, ville mange af debatterne forsvinde

Kan du tabe dig på en diæt med lavt kulhydratindhold og lavt fedtindhold?

'Menslav-fed,lav-kulhydrat, højt proteinindholdkostvanerkan arbejde forvægttabpå kort sigt,deer i det væsentlige 'afsavnkostvaner'ogkunnehar kortvarige og langsigtede negative sundhedsvirkninger, 'siger Sharma.

Et af de hotteste fitnessemner i dag har været det mærkelige tilfælde af diæter med lavt kulhydratindhold. På baggrund af ideen om, at begrænsning af kulhydrater primært kan vise sig at være gavnlig gennem insulinmodulering, blev lav-carb-vanvid endnu mere populær, da dets vægttabspotentiale blev forelsket af både ernæringseksperter og kæmpende diæter. Desværre er meget af den nuværende forskning ikke prisværdig for low-carb-dagsordenen og kæmper for at overgå enhver anden diæt, så længe protein og kalorier er parret.

Ikke fordøjet af beviserne er fortalere med lavt kulhydratindhold uenige. Meget af den citerede forskning citerede emner som studierne for kort, for få emner og / eller interessekonflikter. Bortset fra eksistensen af ​​PRO low carb-studier, der selv har en hel del konflikt, fortsætter kulhydratfortællingen.

Heldigvis for os er videnskaben vedholdende. En ny undersøgelse fra Stanford University og Dr. Christopher Gardner og hans kollega har endelig bremset lav-carb-hypen.

Dette randomiserede kliniske forsøg understøtter imponerende 609 deltagere. En anden forskel er, at interventionen varede 12 måneder med en imponerende tilbageholdelsesrate på 79 procent for to af tre forsøgspersoner fra tidligere undersøgelser, og forskningen blev også finansieret af US National Institutes of Health AND the Nutrition Science Initiative, også kendt som NuSI. NuSI blev medstifter af ernæringsekspert og fremtrædende low-carb-talsmand Gary Taubes: Fedtfattig versus lav-carb-diæt.

Hvilken er bedre til vægttab? Af de 609 forsøgspersoner blev 305 randomiseret til diætgruppen med lavt fedtindhold og 304 randomiseret til en diæt med lavt kulhydratindhold. Derudover blev alle forsøgspersoner opdelt i forskellige genotypegrupper. Hypotesen er, at hver person kunne gøre det bedre på en bestemt diæt, som deres genotype favoriserer.

Forsøgspersonerne modtog også orale glukostolerancetest for at se, om insulinproduktionsniveauerne ikke var relateret til virkningerne af nogen diæt. Forsøgspersonerne var både mænd og kvinder, i gennemsnit omkring 40 år gamle og klassificeret som overvægtige på BMI-skalaen (33). I løbet af hele 12 måneders intervention blev 22 undervisningsenheder givet af registrerede ernæringseksperter for hver gruppe.

Målet var at uddanne deltagerne om spisevaner såsom at spise hele fødevarer i stedet for forarbejdede fødevarer og opmærksomme versus tankeløse spise gram eller mindre om dagen i de første 2 måneder. Derefter havde de muligheden for at tilføje flere kulhydrater eller fedt, men kun til det punkt, hvor de følte, at de kunne gå på diæt på ubestemt tid.

Deltagerne fik også et tilfældigt 24-timers multiple pass til Diet Recalls, et program, der i det væsentlige er myfitnesspal på steroider. Blodlipidprofiler og ændringer i åndedrætsudvekslingsforholdet blev også målt, hvilket indikerer ændringer i energimetabolisme, der favoriserer fedt eller kulhydrater. I undersøgelsen indtog gruppen med lavt fedtindhold i gennemsnit 57 gram fedt om dagen, og gruppen med lavt kulhydrat steg til 132 gram kulhydrater om dagen.

Endelig resultaterne: De små ting først: Som nævnt afsluttede 79% af deltagerne eller 481 hele interventionen. Der var ingen signifikante forskelle i kalorieindtag mellem de to grupper. Ingen signifikante forskelle i proteinindtag, men indtog 12 gram mere dagligt med lave kulhydrater.

Ingen signifikante forskelle i fiberindtag, men lavt fedtindhold havde en tendens til at forbruge lidt mere på grund af kostens høje kulhydratkarakter. Ingen forskelle i fysisk aktivitet. Gruppen med lavt kulhydratindhold oplevede større ændringer, der favoriserede en sundere kolesterolprofil med ca. 5% insulinproduktion.

Til sidst mistede gruppen med lavt kulhydratindhold 6,2 kg (6 kg) og gruppen med lavt fedtindhold 11,7 pund ved afslutningen af ​​12-månedersprogrammet.

min cykel blev stjålet for nylig

I en periode på 12 måneder betragtes forskellen ikke som statistisk signifikant eller klinisk relevant. Og der har vi det. Efter en streng 12 måneder viser denne undersøgelse, at der simpelthen ikke er nogen praktiske fordele ved nogen diæt, der siger, at kalorier ikke er vigtige.

Ifølge deltagernes rapporter ramte de stadig et kalorieunderskud på omkring 4 til 500 kalorier, unøjagtigheder ikke tilbageholdt. Men det faktum, at de ikke tællede OG ramte et underskud, forbinder vigtigheden af ​​de andre faktorer i denne undersøgelse: at skabe en bæredygtig tilgang ved at få deltagerne til at vælge deres eget niveau af kulhydrat / fedtbegrænsning og rådgive dem om at træffe bedre diætvalg og spise vaner mødes gruppe ville ikke ligefrem blive betragtet som en diæt med lavt kulhydratindhold, men det er stadig betydeligt lavere end det, deltagerne startede. I et interview med Examine.com sagde Dr.

Christopher Gardner, hovedforfatteren, gav begrundelsen for denne tilgang. Målet var at finde den laveste mængde kulhydrat eller fedtindtag, som deltagerne kunne opnå uden at føle sig sulten. Hvis sult har været et problem med lavt indtag, kan det få folk til at opgive kosten og vende tilbage til gamle spisevaner.

Målet har været at udvikle nye spisemønstre, der er bæredygtige uden at tænke på dem som 'diæt'. Overholdelse var målet og er så ofte blevet ignoreret i kostvaner, der kræver størst opmærksomhed. Jeg er helt enig i begrundelsen for denne undersøgelse, planen, der giver dig mulighed for at føle dig mæt, tilfreds og spise færre kalorier.

tour de france på tv

Hvis det betyder færre kulhydrater, fantastisk. Hvis det betyder mindre fedt, også godt. Så længe grundlaget for at spise mere hele fødevarer og mindre forarbejdet skrammel er på plads, hvad Dr.

Gardner foreslår også, at alt andet og alle andre bare er farende. Undtagen protein. Få dit protein.

Hvis du vil se nærmere på denne undersøgelse, tjek Examine.com's fantastiske analyse og demontere via nedenstående link, jeg vil også gerne takke dig for at give mig tilladelse til at bruge dit arbejde til støtte for denne artikel, du kan også tjek selve undersøgelsen på nedenstående link. Del også dine tanker om denne undersøgelse og hele debatten om lavt kulhydrat / fedtfattigt generelt.

Hvad synes du om det? Tjek også nogle af mine merchs og My patreon, hvis du gerne vil støtte yderligere undersøgelser som dette eller alt andet indhold, som du måske kan lide på min kanal. Jeg ved, at dette var en længere artikel, men som altid tak for at se og for dit protein!

Er en diæt med lavt kulhydratindhold fedtfattig sund?

Lav-carb diæter, især megetlav-carb diæter, kan føre til større kortsigtet vægttab end gørlav-fede kostvaner. Men de fleste undersøgelser har vist, at fordelene ved en efter 12 eller 24 månederlav-kulhydrat diæter ikke så store.18. nov. Feb 2020

Er low carb low fat bedre end Keto?

Derfor er enlav carb diæter sandsynligvis enbedremulighed for de fleste mennesker. Når det er sagt, er det vigtigt at konsultere din sundhedsudbyder, inden du starter nogenkostfor at reducere din risiko for komplikationer. Mens begge diæter begrænserkulhydrateri varierende grad, denketo diæter mere restriktiv.31. okt 2019

Kan jeg spise 100 kulhydrater om dagen og tabe mig?

For folk, der er fysisk aktive eller ønsker at opretholde deresvægt, en række100–150 gramkulhydratertildagkan have fordele. For dem der sigter modtabe sighurtigt, går under 50 gram prdagunder vejledning af en sundhedsudbyder kan hjælpe.2. apr 2020

Reducerer skære kulhydrater mavefedt?

Lavkulhydratkostvaner fører også til hurtige reduktioner i vandvægt, hvilket giver folk hurtige resultater. Folk ser ofte en forskel på skalaen inden for 1-2 dage. Undersøgelser, der sammenligner lavekulhydratog lavfedkostvaner indikerer, at lavkulhydratspiser specifiktreducerer fedti underlivet og omkring organer og lever (22, 23).17. mar 2020

Hvad brænder det første fedt eller kulhydrater?

Husk, at kroppenforbrænder kulhydrater først, efterfulgt affedtog proteiner kun når de to andre er udtømt. Derfor hviskulhydrateri kosten er begrænset, vil kroppen begynde atforbrænde fedtbutikker.4. juni. 2007 år

Kan du stadig tabe dig på lavt kulhydrat uden ketose?

Normalt når en personikke tabe sigpå denDissekost, det er fordi de harikkeopnåetketose. Den mest almindelige årsag tilikkekomme indketoseerikkeskære ned nok påkulhydrater. Ifølge en artikel fra 2019 omketogenkost, kulhydraterskulle gernerepræsenterer kun 5-10% af en persons kalorieindtag.

Hvad er beskidt Keto?

Indeholder forarbejdede fødevarer

Beskidt ketokaldes også dovenDisse, da det giver mulighed for stærkt forarbejdede og emballerede fødevarer. Det er populært blandt enkeltpersoner, der ønsker at opnåketoseuden at bruge masser af tid på at preppe rentDissemåltider.
17. dec 2019

Hvilke kulhydrater skal jeg undgå at tabe mavefedt?

Bare undgå det raffineredekulhydrater- som sukker, slik og hvidt brød -skulle gernevære tilstrækkelig, især hvis du holder dit proteinindtag højt. Hvis målet er attabevægt hurtigt, nogle menneskerreduceredereskulhydratindtag til 50 gram om dagen.17. mar 2020

Er 100 carbs om dagen meget?

Spiser for mangeKulhydrater

Mens der ikke er nogen streng definition af en lav-kulhydratkost, alt under100–150 gram prdagbetragtes generelt som lav-kulhydrat. Dette beløb er bestemt enmassemindre end den vestlige standarddiæt. Du opnår måske gode resultater inden for dettekulhydratrækkevidde, så længe du spiser uforarbejdede ægte fødevarer.

Hvad er forskellen mellem en diæt med lavt kulhydratindhold og en fedtfattig diæt?

Forskere sammenlignede diæternes virkninger på kalorieindtag, hormonniveauer, kropsvægt og mere. Resultaterne blev offentliggjort den 21. januar 2021 i Nature Medicine. I de første to uger modtog deltagerne enten en plantebaseret, fedtfattig diæt med en høj mængde kulhydrater eller en dyrebaseret, lav-carb-diæt med højt fedtindhold.

Hvilket er bedre for dig med lav eller høj carb?

Blandt 164 deltagere fandt det, at personer med lavt kulhydratdiæt forbrændte mere samlede kalorier end dem på højt kulhydratdiet. Undersøgelsen sagde ikke, at folk tabte mere vægt på en low-carb diæt - og forsøgte ikke at måle det.

Hvad sker der med blodsukker på diæt med lavt kulhydratindhold?

Insulinfølsomheden forbedredes på diæten med lavt kulhydratindhold, men det forværredes lidt på fedtfattig diæt. Fastende blodsukkerniveau faldt med 26 mg / dL i gruppen med lavt kulhydratindhold, men kun med 5 mg / dL i gruppen med lavt fedtindhold. Insulinniveauerne faldt med 27% i gruppen med lavt kulhydratindhold, men det steg lidt i gruppen med lavt fedtindhold.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Nyc-cykling - almindelige svar

Er New York City cykelvenlig? Hvis vejen er for smal til, at en cykel og en bil kan køre sikkert side om side, har du ret til at køre midt i kørebanen. Cykling er tilladt på alle hovedgader og lokale gader i hele byen, selv når der ikke findes en bestemt rute.

Udholdenhedscykling - hvordan man løser det

Hvad er en udholdenhedscykling? Enhver tur på cirka en time eller mere i et samtaletempo er en udholdenhedstur. Overbelaste. For at forbedre din udholdenhed skal du køre længere ture, end du er vant til.

Sådan repareres en bulet cykelfælg - hvordan man håndterer

Hvor meget koster det at fastgøre en bøjet cykelfælg? Hvis hjulet kan fastgøres - det ser generelt godt ud, men har en wobble - kan du forvente, at din lokale cykelbutik opkræver $ 20 - $ 30 for at sande det ved hjælp af professionelt udstyr som en truing-stativ til den perfekte linje og rundhed. 10 авг. 2019 г.

Fitbit og cykling - hvordan man håndterer det

Kan Fitbit banecykling? Mens de cykler, kan brugerne se deres afstand, varighed, gennemsnitshastighed, puls og forbrændte kalorier. På skrivebordet kan brugerne se et kort over deres rute og sammenligne statistikken fra tidligere forlystelser for at se, hvordan de klarer sig over tid. г.

Cyklistben - hvordan løser du det?

Hvilken cykling gør med dine ben? Benstyrke Cykling forbedrer den generelle funktion i underkroppen og styrker dine benmuskler uden at overbelaste dem. Det retter sig mod dine quads, glutes, hamstrings og kalve. 21. januar 2020

Vaast-cykler - hvordan man løser det

Er magnesiumcykler gode? Magnesium kan bruges til at konstruere cykelrammer, der er lettere end aluminium og samtidig opretholde høj trækstyrke og dæmpningsevne. Alt dette fører til en meget glattere og mere effektiv tur. Magnesium kommer også ind til et lavere prispunkt end populære letvægtsmaterialer som kulfiber.8 авг. 2018 г.