Vigtigste > De Bedste Svar > Oslo forbyder biler - pragmatiske løsninger

Oslo forbyder biler - pragmatiske løsninger

Er biler tilladt i Oslo?

Oslo, Norges hovedstad, har dramatisk transformeret byens centrum ved at fjerne parkeringspladser. DetOslobyens centrum er næsten udelukkendebil-frit efter fjernelse af parkeringspladser og forbudbilerpå visse gader. Med intet sted at parkere i byens centrum er der stort set ingenbileri centrumOslo.





Der er Teslas overalt i denne by. Hidtil har jeg set i alt omkring fem Teslas i hele mit liv. Og tre af disse fem var bag glasskabe i luksuscentre.

Jeg har været i Oslo i et par timer, og jeg har set omkring 50 Teslas. Der er snart en. De er smukke, de er elegante, de er effektive, de er hurtige, og de koster $ 70.000, ingen gas, og det kan gå fra nul til 100 kilometer på fem sekunder.

Jeg aner ikke, at jeg ikke er en bilperson, så jeg ved ikke, om det er rigtigt. Her i Norge i 2014 slog Tesla faktisk en rekord for antallet af solgte biler på en måned for en enkelt model uanset biltype, ikke kun elbiler. Og du kigger rundt i et par minutter og indser, at det ikke kun er Teslas.



Der er elbiler overalt. Jeg ser elbiler i USA, men ikke noget lignende. Åh, der er en Tesla, der er en Tesla.

Tiden er inde. Det viser sig, at Oslo faktisk er epicentret for elbiler generelt. Du kan se, hvilke biler der er elektriske ved deres nummerplade.

Så dette 'E' i starten bestemmer, om det er elektrisk. I 2016 var omkring 1% af alle nye biler købt i USA elektriske, op fra 0,9%.



I Norge var den 29%, og denne tendens accelererer kun: pr. Januar i år var andelen omkring 37%, eller noget af alle købte biler er elektriske. Hvor er jeg? Jeg vandrede lidt rundt og følte, at jeg kom ind i en hemmelig hule. Det virkelige spørgsmål er, kan jeg flyve min drone over dette fantastiske vandfald? Jeg har aldrig fløjet en drone i Norge, så vi får se, hvordan det går. 99% af norsk elektricitet kommer fra vandkraft, hvilket er som dæmninger.

Så du har virkelig billig ren energi, der kan bruges til at drive disse elbiler. Den virkelige kerne her, grunden til, at så mange Teslas og så mange elbiler er på vej, er på grund af regeringens politik. Regeringen opfordrer meget, meget stærk folk til at købe elbiler.

surly straggler pris

Det gør det i flere former: du får gratis parkering, når du kører en elbil, du får adgang til HOV Lane, der har meget mindre trafik, du behøver ikke betale registreringsgebyrer, du får skattefradrag fra din indkomstskat og måske det største incitament af alle er på forretningssiden: virksomheder som Tesla behøver ikke betale moms for at sælge her i Norge, og alt dette sammen gør det meget billigere for nogen at købe en Tesla her i Norge end at køb en i USA. Nå, det var sjovt at udforske dette tilfældige lille område, i thi nk er den store takeaway fra hele denne rejse hidtil endda thugz cry. Så husk: selv bøll græder.



Okay, det er måske mit yndlingssyn indtil videre. Der er 2.000 disse ladestationer her i Oslo. Undskyld, jeg kan spørge dit par, jeg er så nysgerrig - kan jeg hente det? Ja selvfølgelig.

Så det hele er gratis. Det er gratis? Ja, det er gratis. Det er hvad du får, når du køber en elbil.

Du kan fylde op gratis, og du kan køre ind og ud af Oslo uden at betale for 'Bompenger' (vejafgift). Alle disse tilskud, som vi taler om, der hjælper med at finansiere disse elbiler, finansieres af det, der kaldes statsfonden. Det er denne enorme fond, Norge har, næsten en billion dollars værd.

Staten ejer det, det er dybest set deres Rainy Day Fund, og det er det, de bruger til at finansiere subsidierne. Den statslige formuefond i Norge består næsten udelukkende af oliepenge, olie- og gaspenge og fossile brændstoffer. Norge er en enorm olie- og gasproducent, og de sælger det til andre lande og tjener på indtægterne og lægger det i den statslige formuefond, som derefter går i tilskud til elbiler.

Så i stedet for at brænde olien her og udsende kulstof i atmosfæren sender de den væk for at blive brændt andre steder. Jeg spurgte min ven Tor, hvad han syntes om det. Tor, hvad synes du om, at Norge er et grønt, bæredygtigt samfund, men i sidste ende stoler på fossile brændstoffer for at opnå det? Er det en spænding i den norske psyke? Jeg tror, ​​at den måde, vi i det væsentlige løser, er, at verden har brug for olie.

Det tager, du ved, der er mange lande, der udvikler sig: Kina, Indien, som altid har brug for energi, og vi vil argumentere for, at vi får det på en mere miljøvenlig måde end andre lande. Vi køber med god samvittighed helt sikkert, men hvilken bedre måde end at gøre noget. Vi erkender, at det grønne skift, vi taler om, finansieres af oliepenge.

Ironien er på ingen måde tabt. Så jeg synes, Tor har ret - jeg tror, ​​at det faktum, at Norge eksporterer sit CO2-fodaftryk til andre lande, ikke ophæver alle de vidunderlige progressive grønne ting, de er. Dette er en historie om incitamenter og grøn infrastruktur og et grønt samfund, men det er også en historie om, hvordan fossile brændstoffer bevæger sig verden rundt.

Jeg er træt og jetforsinket og har ikke sovet i tre og tyve timer. Jeg går i seng. Det var en sjov dag på jagt efter Teslas.

I morgen skal vi til Nordpolen.

Er Oslo bilfri?

Det hele startede for et par år tilbage, daOslobyrådet besluttede at fjerne tusind parkeringspladser fra byens gader. I dag er enorme områder af byen heltbil-ledig, især omkring strategiske steder som skoler og parker. Men fjernelsebilerhavde også positive effekter, der gik ud over sikkerheden.

Hvad skete der, da Oslo besluttede at gøre byens centrum stort set bilfrit?

hvis dubeslutteat køre indcentrum af Oslo, advares: Du kan ikke parkere på gaden. I begyndelsen af ​​dette år,byfærdig med at fjerne mere end 700 parkeringspladser og erstatte dem med cykelbaner, planter, små parker og bænke som et stort skridt mod en vision om enbil-fri bycentrum.

Er dieselbiler forbudt i Norge?

Norge:Norge, der er stærkt afhængig af olie- og gasindtægter, sigter mod at blive verdens første land til at afslutte salget af fossilt brændstofbiler, der sætter en frist for 2025.

kettlebell kredsløb

det er stadig værd at købe en benzin- eller dieselbil Schweiz i en naturpark et smukt sted, hvor du kan høre fuglene, du kan høre dyrene, du kan høre lugten, den friske luft, du kan mærke den friske lugt, som du ikke kan i en overfyldt by kan føle sig og af denne grund, fordi bilindustrien, fabrikkerne og hele industrien er vokset så meget de seneste år, at regeringen er begyndt at ændre reglerne. På grund af dette er de store spørgsmål, om det stadig er værd at købe en benzin eller endda en dieselbil i 2021, og i fremtiden er plug-in-hybriderne en god mulighed for fremtiden - elbiler er fremtiden Benzin eller diesel biler, de vil stadig bevare deres værdi alle disse spørgsmål, jeg vil prøve at besvare dig i denne artikel, som du sikkert ved, de fleste af verdens regeringer planlægger at forbyde benzin- og dieselmotorer fra 2030. Og grunden til det er CO2M-missionen .

De bidrager til global opvarmning, som til sidst vil føre til en miljøkatastrofe, og som du sikkert kender bilindustrien og fabrikkerne og andre industrier i verden, hjælper de med at øge emissionerne til atmosfæren, så jeg vil ikke uddybe dette emne Jeg vil sandsynligvis gå ind på det i andre artikler, jeg vil dække forskellen mellem benzin- og dieselmotorer. Jeg er nødt til at fortælle dig fra starten, at emnet er meget komplekst, og jeg vil prøve at holde det kort Benzinmotorer udsender mere drivhusgasser og andre poler, hvilket fører til højere CO2-udslip, som i sidste ende vil hjælpe med at øge den globale opvarmning. På den anden side producerer dieselmotorer mindre CO2, fordi de bruger mindre brændstof, men de producerer en højere koncentration af andre poler som nitrogenoxid og meget små partikler kaldet pm 2.5 og dette fører til lavere luftkvalitet for mennesker, men bedre for planeten og global opvarmning, uanset hvad du vælger, vil være et dårligt valg, og så verden har brug for en bedre løsning n for transport og industri fra 1919 blev ørkenbil introduceret mere og mere, og siden da rapporterer flere byer om højere årlige luftforureningsforøgelser 2012 Verdenssundhedsorganisationen har erklæret, at dieseludstødningsgasser er kræftfremkaldende og også farlige for befolkningen. Flere undersøgelser i de senere år viser, at flere byer, især i Sydeuropa, rapporterer forurening over den lovlige grænse, og dette fører til flere sygdomme for mennesker i byer.

Løsningsbyer med benzin- og dieselmotorer findes, og de er der i dag. Vi ved alle, at flere og flere elbiler kommer på markedet i dag. Bilproducenter investerer enorme mængder penge i elektriske teknologier, elektriske motorer er sandsynligvis den ultimative løsning, men porsche meddelte for nylig, at de arbejder på et syntetisk brændstof, der er 100% rent, og en Performance muliggør ce-modelbiler, der formodes at køre på benzin- og dieselmotorer vil være dårlige.

Det kaldes syntetisk methanolbenzin og er lavet med grønt brint, som er fremstillet ved hjælp af vedvarende energi. Et andet spørgsmål, der kom op med forbuddet, er, om du stadig kan køre din gamle benzinmotor. d dieselmotor efter 2030.

Svaret er simpelt ja, folk vil stadig være i stand til at køre de gamle diesel- og benzinbiler, men sandsynligvis ikke i byen. Pointen er, at efter 2030 vil alle biler være elektriske eller på en eller anden måde emissionsfri med hensyn til tilslutning af hybrider, de vil blive solgt inden 2035. Derefter vil de sandsynligvis have samme skæbne som forbrændingsmotorbiler.

Regeringer over hele verden ønsker at reducere emissionerne til nul inden 2050. er det en grund til at bekymre sig om din? ic bil sandsynligvis ikke, hvis du planlægger at holde den i mindre end 15 år, værdien af ​​ic bilen vil gå helt ned i fremtiden ja, hvis de ikke finder en måde at på en eller anden måde holde den kørende fra gratis emissionsfri brændstof er konklusionen at elbiler er en god mulighed for fremtiden, men de skal selvfølgelig også forbedre batteriteknologien. Jeg håber du kan lide artiklen.

Jeg håber, du har fundet nogle nyttige oplysninger. Glem ikke at kunne lide det, del og abonner for at se den nye artikel inden da, vær sikker og se dig snart næste, farvel fyre

Har du brug for en bil i Norge?

Komme rundtNorge

Med mindre offentlig transport til rådighed gøres ture uden for de små byer eller landsbyer betydeligt mere problematiske uden din egenkøretøj. Mens man lever uden enbili en af ​​de større byerOslo, Bergen, Trondheim og Stavanger er lettere.
27.05.2020

Hvilken by tillader ikke biler?

Venedig, Italien

Sandsynligvis den mest berømte bil-fri byi verden,VenedigBestår af 118 øer i en lagune, der er lavvandet og kun er 50 meter dybt.

Hvor mange elbiler er der i Norge?

I løbet af de sidste år har bestanden afelektriskog plug-in hybridbileriNorgeer steget og nåede op på over 464.000 i 2020. I 2012dervar færre end 10.000 registreretelbiler. Antallet afelbilervar højest i en af ​​de mest befolketNorskamter, Akershus.

Er Norge i Asien?

Norgeer i Europa.

Er det svært at køre i Norge?

Kørseler generelt let, da trafikken er rolig og mestchaufførerer disciplinerede og lovlydige, selvom moderat hastighed er almindelig på motorveje.Norgehar en lang vintersæson, og mange veje er dækket af is eller hård sne i flere måneder, mens trafikken stort set løber uafbrudt.

Er Norge dyrt at besøge?

Norgeer også kendt som en af ​​de mestdyrtlande i Europa. Indkvartering, mad og transport kan alle være ret dyre. Uanset om du er i byen eller på landet, kan du forvente at bruge et godt beløb pårejse, men der er et par tip, der kan hjælpe dig med at spare penge.

Hvorfor forbød Oslo by biler?

Da en progressiv politisk alliance overtog magten over Oslos byråd i oktober 2015, havde de gjort en af ​​deres første prioriteter til et grønnere og mere livligt miljø i byen. Med en forventet stigning på næsten 30% i befolkningen i 2040 var den norske hovedstad bekymret over dets CO2-fodaftryk.

Hvorfor er der ingen private biler i Oslo?

”Hvad vi laver er at reducere antallet af private biler i byens centrum,” sagde hun. 'Vi giver på en måde byen tilbage til folket.' I de sidste par år har Oslo aktivt forsøgt at modvirke brugen af ​​private køretøjer, da den kæmper med voksende bekymring for trafik og miljø.

Hvor var den første europæiske by, der forbød biler?

Da Oslo besluttede at være den første europæiske by, der forbød biler fra centrum, protesterede virksomhederne. Så byen gjorde det næstbedste: det forbød parkering En dag sent på sommeren, i Frogner, et centralt kvarter i Oslo, modtog Nils Sandberg en note.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Billig effektmåler - pragmatiske løsninger

Hvad er den billigste effektmåler? 4iiii Venstre krankarm 4iiii PRECISION og Podium er de letteste og mest overkommelige direkte kraftmålere til rådighed. De er nøjagtige, pålidelige og enkle at installere.

Cykel effektmåler - hvordan man beslutter

Er en cykelmængdemåler det værd? Da effektmålere er blevet overkommelige, er de absolut værd at investere. En god træner kan bruge dine magtnumre til at sikre, at din træning fører til specifikke mål.

Cykellamper med høj effekt - en løsning på

Hvad er det mest kraftfulde cykellampe? Det lyseste cykellampe fra 2021 Niterider 3600 Pro, der skinner med 3600 lumen, er i øjeblikket det lyseste cykellampe (en typisk billygte producerer ca. 1500 lumen). Den sælger for omkring $ 600. Den lyseste selvstændige cykellampe er Nitecore BR32 et 1800 lumen OLED-lys, der fås til $ 130.

Pioneer effektmålere - hvordan man opnår

Hvad skete der med banebrydende effektmålere? Pioneer meddelte i dag, at de vil overføre deres CycloSphere effektmålere og andre cykelaktiver til Shimano. Nyheden kommer 6 år efter, at elektronikgiganten kom ind i cykelverdenen med et radikalt koncept - en dobbeltsidet effektmåler.

4iiii effektmåler - den ultimative guide

Er 4iiii effektmålere gode? Det er tilstrækkeligt nøjagtigt og konsekvent for de fleste ryttere at få nyttige oplysninger, der forbedrer deres træning, og derfor kan jeg varmt anbefale det. Vægten er også et attraktivt tilbud, hvor 4iiii er den letteste effektmåler på markedet. 2017.