Vigtigste > De Bedste Svar > Pikes peak ilt - holdbare løsninger

Pikes peak ilt - holdbare løsninger

Hvad er iltniveauet ved Pikes Peak?

I en høj højde af 4.000 meter (højden afPikes Peak, Colorado), barometertryk falder til 440 mm Hg, og på Mt. Everest (ca. 9.000 meter), 250 mm Hg. Med 21% brøkdelilti alle højder, det delvise pres afiltpå havetniveauer 149 mm Hg, med Mt.



Du vil se Amerikas farligste væddeløbsbane, over 20 km lang. Dette kursus klatrer gennem Rocky Mountains til toppen af ​​Colorado's legendariske Pikes Peak 14100 15 meter over havets overflade, der begynder som en simpel gadebane på en offentlig motorvej, som enhver gammel person kan køre ind på. Farlig vandretur over skyerne til den sidste etape op til målstregen på bjergvejen med en gennemsnitlig hastighedsgrænse på 40 km / t Deltagerne løber ned ad banen ved 140 uden bremsemarkeringer, vejskilte eller referencerammer, hvor de er lige bare 2.000 meter foran dem, bare slip dine fødder til højre, et forkert træk, og du kunne. Det er denne øverste del af banen, der gør den historiske Peak Hill Climb så farlig. Den første Pikes Peak HillClimb blev afholdt i 1916, sponsoreret af den berømte iværksætter Spencer Penrose, og siden da har bjergbestigning udviklet sig til en international konkurrence med nogle af de mest utrolige re Nye biler og superbikes, der nogensinde er bygget chauffører og motorcyklister, konkurrerer efter hinanden om det bedst mulige tidspunkt for at komme til toppen af gigantisk bjerg på motorvejen, der tager den gennemsnitlige person 1 til 3 timer at køre, det er dækket af disse fagfolk og omkring 10 minutter, men Pikes Peak er ikke gået uden at se sin rimelige andel af tragedien i 2019 suspenderede løbets arrangører klovnens motorcykeldivisioner efter den fire-timers vinder Carlin Dunnes død i en ulykke nær målstregen, men hvad de sidste miles gør ruten til en af ​​de mest dødsudfordrende udfordringer kan opsummeres af fire hold: Antallet af ubeskyttede blinde kurver, ustabile vejforhold, enorme lodrette meter og et uforudsigeligt miljø for mig, den sværeste del af vejen var hele det øverste afsnit, som du er på, ligger langt over trægrænsen, så det er optis Det er virkelig skræmmende bare fordi bjørne og klipper er overalt først var gør kørsel på dette bjerg så farligt, at der i starten er det absurde antal blinde sving, for at være præcis hundrede og halvtreds, for at være præcis hele Pikes Peakrace selvfølgelig, men den mest skræmmende findes øverst - det er utroligt farligt for mig der er ingen Crash barrierer de fleste hjørner hastighederne er utroligt høje i modsætning til atypiske strækninger de fleste hjørner har ingen barrierer en fejl på en hårnål Bendcan sender dig over tusinder af fødder som chauffør JeremyFoley i 2012, da hans bil mirakuløst mistede trækkraften, Foley og hans co-driver Yuri Kuznetsov begge gik fra en af ​​de værste ulykker i løbet i den yngre alder og historien væk.

De ved, at der er andre former for motorsport, der ligner hinanden, måske er der træer på siden af ​​en scene, eller du kender endda en vandfare eller noget lignende ved at køre en Tinaa-postbud eller speedway, hvor vi måske får det. Jeg kunne ramme væggen 200 km / t, men det er meget ligesom i dit ansigt, at der kun er én ting, kun én ting vil ske, når du kommer af banen, og det er ikke godt, at du skal lære vejen, du skal huske alle 156 drejninger er der nogle drejninger, der ser meget ens ud, hvor man sommetider kommer ind i en drejning og går op i fjerde gear og lader det gå ved 120 km / t eller en udgang, eller der er et andet hjørne, der ser næsten identisk ud, men du skal sænke et første gear eller afkørsel, bare at huske ruten og være fortrolig med det er en af ​​de sværeste ting at gøre, og jeg synes det er lige så vanskeligt der som overalt i verden, hvis du starter fra en road racing baggrund, som ingen kender dig markeringslinjer af synet er du vant til at have ingen bremsepunkter, du ved, at der ikke er noget, der fortæller dig, hvad du kan forvente, eller hvor tæt S han er i det næste hjørne, eller så er der forskellen i højde PikesPeak ligger i en højde af 14.000 115 fod, hvilket er længden på næsten 39 fodboldbaner til alle, hvis krop ikke er vant til de høje højder Intensiteten af ​​de meget bemærkelsesværdige effekter på menneskekroppen Fald i iltniveauer Disse effekter kan variere fra simpelthen dårlig atletisk ydeevne til svimmelhed og dehydrering, men for motorsportsatleter, selv køretøjet kan blive påvirket af det faktum, at du er i højden af ​​dette element i højden, kæmp en masse hestekræfter, men dækkene er lidt røgfyldte fra at gå igennem hele bakkens løb. Aerodynamisk intelligens fungerer også, fordi luften er mindre tæt, men også fysisk oplever du denne dramatiske højdeforandring i løbet af begivenheden, hvor du ender på 14.000 fod, hvilket føles som om du måske ved, at du havde et par efter bare okay ovenpå, så Jeg er heldig nok til at være en lokal, jeg voksede op i Colorado, så jeg er vant til, at mine blodtal er meget højere end de fleste andre chauffører, og mange chauffører fra forskellige lande og stater kommer, og de har tendens til at? kæmper lidt med højden, så det er en risiko i sig selv, fordi din krop tager tid at tilpasse sig bare for at slippe af med enhver undskyldning eller fejl, vi har muligvis efterladt en iltank i bilen. Hvad er virkelig almindeligt med de fleste fyre, især frontløbere, vi sætter alle ilt i bilen lige i vores hjelme Kørere op på Pikes Peak er også i fare for uforudsigelige vejforhold, der ikke kan sammenlignes med hvad Find racere på deres gennemsnitlige rute Motorvejen rammes regelmæssigt af hårdt vejr, men ikke den samme behandling som andre veje eller professionelle skråninger for at sikre sikkerheden, de frysende temperaturer på toppen af ​​bjerget hjælper heller ikke vejen i sig selv bliver ikke sådan Vedligeholdt, da det ville være en rigtig racerbane, der er ingen gade fejemaskiner derude, der er ingen grus, da det er et 14.000 fods bjerg, jeg mener at få meget sne og vand, løber forskellige steder over ruten og lignende, men selv så højt i højden trækkes vejen ofte op om vinteren af frosten - Optøningsprocessen blev kraftigt skæv, så selv under løbet af ugen ville der være et bump, der ville udvikle sig i et hjørne, der ikke var der dagen før, før selv ændringer af vejen forventedes at gøre det sikkert, hjalp Ikke kl. alt I 1998 sagsøgte miljøkoncernen TheSierra Club byen ColoradoSprings med påstand om, at gruserosion på Pikes Peak Highway forårsagede vandforurening.

Byen er blevet tvunget til at bane hele grus- og grusvejen, hvilket kun ville gøre den historiske racerbegivenhed mere farlig, folk tror, ​​at kørsel på grusen er farligere, men i virkeligheden er hastighederne efter kørsel på denne snavsflade meget lavere a Og effektivt er selve kredsløbet bredere, så hvis du får den top-down asfalt, er hastighederne dramatisk højere under hele løbet, da vi ser på det i mindre sportslige termer, trækker du mere DS gennem svingene, fordi det er bilerne har mere greb, du kan have det under kontrol, men fordi du genererer mere belastning, kan en lille fejl virkelig vide, at du bevæger dig meget mere væk fra banen, og vejret på miljøet er væddemål øverst i PikesPeak Hvis du hvis Jeg kører gennem ørkenen på Rocky Mountain, det betyder storme på toppen af ​​bjerget, dem på Re rulles straks op søndag og i nogle ekstreme situationer uforudsete naturmøder gik jeg til Pikes Peak sidste år for at hænge ud med Tr avis Pastrana og på sin flugt blev han kastet som ovenfor op til et punkt, hvor en trægrænse bryder, så du kan lide at tale 11.000 fod eller så dette går op ad bakken, og så er han forbi, og det var klart igen, så så kommer han lidt tilbage på det, og så kom han gennem et blinde hjørne, og der var som bjergge over hele gaden, og det er bare jeg mener, det er skøre historier som alle mennesker langs linjen, men på trods af så mange livstruende farer forbundet med kører en racerbane som PikesPeak, professionelle chauffører kommer stadig tilbage, og antallet af tilmeldinger fortsætter med at stige, det er en unik oplevelse for dem, der endda ser løbet er uforlignelige med alle andre i verden, og graden af ​​fare er ikke fundet på nogen andet amerikansk kredsløb, men med så meget historie bag løbet, den påskønnelse, der følger med at toppe bjerget og adrenalinkick, der kommer fra at køre på randen af ​​en bestemt død, kørere, der er konkurrencedygtige og i racing I kærlighed opvejer belønningerne langt oddsene

Har du brug for ilt til Pikes Peak?



smuk smuk smuk - hvisduhar aldrig kørt denne hwyduhar savnet en af ​​vores lands skatte! Udsigten er fantastisk! Men vær forsigtig!

Hvad er procentdelen af ​​ilt ved havets overflade øverst på Pikes Peak?

enogtyve%

Hvad er iltindholdet ved 5000 fod?

Pike's Peak: Svar: Tiltoppen af ​​Pike's Peak, den atmosfæriske forsikring er 580 millibar.Ilter 21% heraf eller 120 millibar.



Det bedste ved at flyve i første klasse? Bliv hurtig fuld med gratis spiritus! Det sker faktisk ikke, men andre ting sker med din krop i højden. Hej gutter! En jordbunden Amy med dig i dag på DNews. At blive fuld hurtigere i store højder er den myte, folk elsker, fordi mange mennesker kan lide virkningerne af alkohol.

Problemet er, at det ikke rigtig sker. Flere undersøgelser har vist, at uanset hvor du drikker dit alkoholalkohol i blodet, føler du dig skør og underlig efter en drink på flyet, din krop er mere tilbøjelig til at reagere på selve højden, men inden vi forlader jorden, fang os lad os henvise til hvor mange af os bor: ved havets overflade eller i nærheden. Her har mennesket udviklet sig til at leve komfortabelt.

proteinpulver uden carrageenan

Ved 1 bar atmosfærisk tryk er luften tyk og bærer mange iltmolekyler for at berige vores blod med ilt for at holde vores organer sunde. Og fordi trykket er større uden for vores krop end indeni, er det lettere for vores lunger at fylde op. hvad hjælper kee p Vores puls og blodtryk er på et godt niveau.



Men når du rejser dig fra planeten, siger, klatre op på et bjerg, falder lufttrykket støt; det er tyngdekraften, der holder atmosfæren på overfladen. Når atmosfæren bliver tyndere, er der mindre ilt til rådighed for din krop, og tingene begynder at gå dårligt ret hurtigt. De fleste af os vil flyve højt på et eller andet tidspunkt i vores liv, når vi flyver i et fly, kommercielle jetfly flyver i en højde af omkring 30.000 fod, kabinen er under tryk, bare ikke ved havets overflade.

Det efterligner omkring 8.000 fod. Det er sværere for din krop, men ikke så hårdt, at du virkelig vil bemærke det. Ved 8.000 fod er lufttrykket lavere, så der er mindre ilt til rådighed.

Du kan opleve nogle symptomer på hypoxi, hvor for lidt ilt når hjernen. Din vejrtrækningshastighed kan også stige, når din krop forsøger at få mere ilt fra den tynde luft, hvilket igen øger din puls, når blodet løber gennem din krop og fokuserer på vitale organer. Dette kan føre til kvalme.

At øge blodtilførslen til hjernen kan forårsage hovedpine, mens mindre blod i fordøjelseskanalen kan føre til kvalme og dræbe dig. Men hvad nu hvis kabinen ikke var under tryk, og du blev udsat for miljøet i denne jetts krydshøjde på omkring 30.000 fod? Nå, det er bare lidt højere end toppen af ​​Everest, der ligger 29,029 fod, så vi ved, hvad der foregår, det er virkelig ikke godt. Over 8.000 fod bliver folk tilbøjelige til højdesyge; der er halvt så meget ilt i 18.000 fod Området over 25.000 fod kaldes farverigt dødszonen, og ved Everest-toppen er luften så tynd, at den kun er en tredjedel af luftens iltkoncentration ved havets overflade.

Når kroppen forsøger at indtage mere ilt, øges din åndedrætsfrekvens, ligesom din puls, for at forhindre dine organer i at sulte. Og selv vejrtrækning bliver sværere! Ved 9.000 fod er lufttrykket så lavt, at det faktisk er lavere end trykket i lungerne, så du skal arbejde for hvert åndedrag, du tager. Stress på din krop kan føre til utrolig hovedpine, forvirring og komplikationer.

Den ene er HAPE, som er hævelse forårsaget af overskydende væske i lungerne. Det starter med hoste, svaghed og åndenød og kan være dødelig inden for 24 timer, men kan helbredes, hvis du får mere ilt. Mindre almindelig, men mere skræmmende, er HACE, den samme lidelse, der påvirker din hjerne, der alvorligt kan påvirke din funktion og kræver lægehjælp.

Så hvordan går folk på ski eller klatrer på Everest i Colorado? Akklimatisering! Det tager normalt et par dage at vænne sig til højere højder, men din krop bliver mere effektiv til at trække vejret dybt og producere flere røde blodlegemer til at bære hæmoglobin, hvilket øger trykket i dine lungearterier, hvilket gør dine lunger mere effektive. Og hvis du gør alt dette, skal du blive fuld hurtigere! Kan fyrene lide at bruge tiden på lange flyvninger og se deres yndlingsprogrammer? Nu kan du se alle mulige fantastiske indhold i den nye DiscoveryGo-app. En af mine absolutte favoritter: Da vi forlod jorden.

Du kan se det på nedenstående link eller downloade det fra din app store. Så vi ved, hvorfor vi måske føler os lidt døsige i fly, men hvordan kan vi faktisk gøre det? Trækker du vejret i et himmelrør? Trace har svaret på dette spørgsmål i denne episode af DNews. Vil du nogensinde bestige Everest? Lad os vide i kommentarerne nedenfor.

Og abonner på DNews hver dag i ugen for nye episoder.

Er det farligt at køre til Pikes Peak?

Detkøretiltopmødeer sikkert. Den asfalterede 19-mile motorvej drives af tusinder hvert år. Der er en fantastisk udsigt og udtræk undervejs tiltopmødeså gæsterne kan tage deres tid, når de går op adtopmøde. Bilsamlere bringer deres Model T'er tilPikes Peakhvert år.

Er det svært at trække vejret på Pikes Peak?

Detspidser fantastisk! Jeg foreslår, at du begrænser din tid påtopmødehvis du harvejrtrækningproblemer. Visningerne er majestætiske.9. 2017.

Hvad er det omtrentlige partialtryk af ilt ved havets overflade?

Iltspænding

PtilELLERto Delvist iltryk ved havoverfladen(160 mmHg i atmosfæren, 21% af den atmosfæriske standardtryk760 mmHg) i arterielt blod er mellem 75 mmHg og 100 mmHg.

Fortsætter Covid-patienter ilt?

Hos voksne medCOVID-19 og akut hypoxæmisk respirationssvigt, konventioneliltterapi kan være utilstrækkelig til at imødekommeiltbehovene hospatient. Valgmuligheder til forbedret åndedrætsstøtte inkluderer HFNC, NIPPV, intubation og invasiv mekanisk ventilation eller ekstrakorporal membranoxygenering (ECMO).

Kan du trække vejret ved 20000 fod?

Det er iltmangel snarere end det reducerede lufttryk, der faktisk begrænser den højde, hvormedvi kan trække vejret. En højde på ca.20.000 fodover havets overflade er den maksimale højde, hvor der findes tilstrækkelig ilt i luften til at opretholde os.

Hvor meget koster det at køre Pikes Peak op?

11 svar. Hej, hvis du planlægger atkøredetPikes PeakMotorvejkosteer $ 15 per voksen (16 og ældre) $ 5 per barn (6-15). Vigørtilbyde en nedsat sats på $ 50 foroptil fem passagerer og en reduceretbetalingfor yderligere passagerer.

Hvad skal man vide om kilometer 3 af Pikes Peak?

Mile three er stejlere og har mange switchbacks, der ligner den oprindelige stigning fra trailhead. Du finder A-rammen på dette tidspunkt, som er et ubemandet, først til mølle-først-til-mølle-seksmands husly (Højde: 12,098 fod) Oxygen er tyndt. Træk vejret langsomt og stabilt med stærke udåndinger.

Hvad er temperaturen på vandet ved Pikes Peak?

På toppen er iltpartiets tryk kun ca. 60% af det ved havets overflade. Vand koger ved 186 ° F (86 ° C) ved 14.000 fod, snarere end 212 ° F (100 ° C) ved havoverfladen.

Hvordan kommer du til Pikes Peak i Colorado?

Back country camping er tilladt langs stien korridor, men campingpladser skal være mindst 300 'fra etablerede stier og vandveje. For at komme dertil: Fra Colorado Springs skal du tage US 24 vest gennem Woodland Park til byen Divide. I Divide skal du dreje til venstre (syd) på Colorado Highway 67 og rejse syd i cirka 4 miles.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bmc cykel anmeldelser - en løsning på

Er BMC-cykler gode? At være et præstationsorienteret brand, er BMC stolt af sin tekniske og ramme teknologi. Disse cykler er et godt valg, hvis du er mere interesseret i at hente en topramme og opgradere komponenter, mens du går, eller dybest set hvis du er mere generet af rammen end logoet på skifterne og bremserne.

Islabike anmeldelser - pragmatiske løsninger

Hvilken er bedre frø eller Islabike? Islabikes Cnoc 16 syntes lidt mere manøvredygtig end Frog 48; den har mindre spor og dermed lidt lettere styring. Cnocs mere oprejste kørestilling på grund af det højere styr kan have været en faktor for, at Martha så ud til at se fremad mere end på jorden.

Hjelm anmeldelser - praktisk løsning

Hvad er det bedste mærke hjelme? Hvis du er på udkig efter en ny hjelm og ikke har tid til at læse vores anmeldelser, kan du overveje at overveje et af disse mærker. 1 AGV. Den italienske hjelmproducent AGV stiger til toppen i 2021 fra nummer 2. Nr. 2 Shoei. nr. 3 haj. Nr. 4 HJC. Nr. 5 Arai. Nr. 6 Caberg. Nej. 7 Nolan. Nr. 8 X-Lite.

Rudy-projektets solbrilleanmeldelse - hvordan man beslutter

Er Rudy solbriller gode? Rudy Project Defender-solbrillerne giver dig det store objektiv på udkig efter et fremragende synsfelt med en rigtig god fotokrom linse. De er modstandsdygtige over for misting, hvilket rydder hurtigt, hvis det sker. Men al den ydeevne gør dem dyre.

Hybridcykelanmeldelser - varige løsninger

Hvad er den bedste hybridcykel for pengene? Bedste hybridcyklerCannondale Quick 4. Giant ToughRoad SLR 2. Cannondale Bad Boy Alfine 8. Cannondale Treadwell. Specialiseret Sirrus 2.0. Octane Kode Pendler. Bombtrack Arise gearet. BMC Alpenchallenge 01 One. Rider som en landevejscykel, ligner en hybrid fra fremtiden.