Vigtigste > De Bedste Svar > Poc mips - en løsning på

Poc mips - en løsning på

Har POC Kortal MIPS?

Den allerførste hjelm, der kom på markedet medMipsIntegra er hjelmenPOClancerer i dag,Kortal Mips. Eller for at tjene alle de førnævnte hadere er der også enKortaludenMips.



(intens musik) - Hjernerystelse er altid hjernerystelse i hjernevævet i kraniet. Men i de fleste tilfælde fortæller det dig ikke, hvor du blev såret - Hvis du har købt eller overvejet en ny hjelm i de sidste par år, er chancerne for, at du ville have set noget, der hedder MIPS. MIMPS, hvis du ikke ved det, er et produkt, der kom på markedet i 2007.

Siden da er over ni millioner af deres enheder blevet solgt. Men hvad er MIPS? Hvordan blev det udviklet? Jeg blev inviteret herovre til Sverige for at finde ud af præcis det. (blød elektronisk musik) Som cyklister har de fleste af os haft en ulykke eller måske haft en ulykke i fremtiden, og det inkluderer mig.

Vi kan opleve noget, der kaldes hjernerystelse. Symptomerne på hjernerystelse er synlige. Men hvad betyder hjernerystelse egentlig? Hvordan ser det virkelig ud i hjernen? For at finde ud af det talte vi med Hans.

bilcykelholder



En neurokirurg og medstifter af MIPS. - Hjernerystelse, som er et generelt ord for rysten af ​​hjernevævet i kraniet, Co hjernerystelse betyder meget. Men du skal være opmærksom på, at omkring 80 procent af hjernerystelse er mild.

Mens 10 procent er moderate, og resten er alvorlige hovedskader. Alle disse kategorier er inkluderet i hjernerystelsen for at få et svar fra dine jævnaldrende, eller hvad du end fik en hjernerystelse, det siger ikke så meget. En hjernerystelse kan altid være en rysten af ​​dit hjernevæv i kraniet.

Men det siger ikke, hvor du har såret dig selv i de fleste tilfælde. Nu, hvis du har en mindre hovedskade fra hjernerystelse, og du laver en CT- eller MR-scanning, vil du sandsynligvis ikke se noget. Men hvis du har en moderat til svær hovedskade, som også er hjernerystelse, vil du se meget.



Men langt de fleste hjernerystelser skyldes en mindre hovedskade, som du ikke kan definere. Sådan ville jeg se det. (optimistisk musik) - Jeg er nu sammen med Peter Halldin, medstifter af MIPS.

Hvem vil jeg forhåbentlig stille et par vanskelige spørgsmål til i dag, håb y. Og find et par svar, som jeg ikke kender endnu. Så Peter, tal med mig om starten på MIPS? Hvad var den første dag Hvordan så det ud? - Nå, det hele startede, da jeg første gang mødte Hans Van Holst, en hjernekirurg, og han spurgte mig, om jeg ville lave en ph.d., og jeg var ikke rigtig sikker på, om jeg ville, men jeg sagde til Hans, at jeg gjorde det Jeg prøver.

Og vi begyndte at læse om anatomi og det menneskelige hoved og hjernen. Hans ville vide om det, men jeg vidste det ikke. Så jeg sagde til Hans, 'Så måske kan vi bruge sikkerhedssystemet', som vi har i hovedet i hjernen. 'Hvor er hjernen? kan glide ind i kraniet. 'I cerebrospinalvæsken.' Så og Hans sagde: 'Nå, det synes jeg er en god idé.' Så vi begyndte at omgå den idé og finde ud af, om det måske var muligt at sætte den i en hjelm, og dengang vidste vi ikke så meget om hjelme.



Hvordan vores hjelme testes, eller hvordan vi falder af en cykel eller motorcykel ay, hjelme testes kun for rene lodrette fald, måler kun lineær acceleration, og vi forstod med det samme, ja, vi havde noget godt ved denne idé, der kunne reducere rotationskræfter, der ellers overføres til din hjerne. Fordi din hjerne er mere følsom over for rotation. Og du får denne rotation, når du falder på gulvet i en vinkel.

Så det var en måde at samle brikker i et puslespil på. Med de oplysninger, der fortælles om. Og ud fra det forstod vi, at det er en stor, god idé, og vi kan sandsynligvis foretage en stor ændring.

Og reducer antallet af skader. Du nævnte noget, der hedder rotationsbevægelse i dag. Jeg har aldrig hørt denne sætning før den enhed, du designet og designet til at reducere de skader, den forårsager? - Jeg tror for at forstå rotationen kan du f.eks. Tage bokser.

Du kan stå og slå dig selv fra lige slag runde efter runde. Og så pludselig får de en topskæring, de får rotation. Og så bliver de slået ud.

Så det menneskelige hoved og hjernen er meget mere følsomme over for denne rotation end en lineær bevægelse, jordet i en vinkel, så at sige, graver hjelmen ned i jorden, og du får denne rotation af hjelmen. Og da kræfterne er så høje, overfører hjelmen denne rotation til hovedet. Hvad vi gør med MIPS-hjelme er, at vi har et glidende lag, der kan bevæge sig i alle retninger, 10 til 15 millimeter.

Så vi efterligner faktisk, at du falder på is. Så hvis du falder på is, fortsætter hovedet bare i den retning, det skal gå og roterer. Vi har det i dette glidende lag.

Så vi har en meget lav friktionskoefficient mellem dette lag og hjelmen. Og så omdirigerer vi energien fra rotation til translation. Og så reducerer vi rotationsbevægelsen på hovedet og hjernen. (mild elektronisk musik) - Så hvor lang tid tog det at få det design, du bruger i øjeblikket? Og udvikler du konstant til nye designs i fremtiden? Eller er dette designet nu, der fungerer for evigt? - Vi udvikler stadig nye systemer.

Vi lærer stadig om hovedskader. Hjernerystelse er for eksempel en skade, der bare er et navn på et symptom. Alligevel er der stadig meget forskning, der skal udføres for at forstå præcis, hvad der bliver beskadiget i hjernen.

Men det eneste vi ved i dag er denne hjernerystelse og andre alvorlige hjerneskader er forårsaget af denne rotationsbevægelse af hovedet. Og hvad vi faktisk gør, det eneste vi gør med MIPS-hjelmen og de forskellige MIPS-produkter, er at vi reducerer den roterende energi, der overføres til hjernen, når vi ikke ved præcis, hvilken kraft jeg rammer dig med skal for at du får hjernerystelse. Vi ved, at mindre påvirkning er bedre for dit hoved og din hjerne.

Og det er hvad vi gør med MIPS-hjelmen (elektronisk musik) - Jeg er ikke helt sikker på, om jeg skal kalde dette rum et testlaboratorium, et kontorlokale eller et multifunktionelt fitnessrum. Fordi se på dette, har de alt, hvad du nogensinde har brug for for at træne på MIPS. frokostpauser igen.

Der er vægtbænken. Du har en slags stepper, romaskine. Og så er der masser af balancebrædder og træningskugler.

Masser af ledninger. Og vigtigst af alt, det er alle cyklerne, derovre har de et rum, der også er fuld af mountainbikes, et par roterende hjul også, og når du er færdig med at træne hos MIPS, er der et rigtig sejt rum, som du har at tage til. Der er kun ét sted at gå.

Dette er massagerummet. Det er to til fire, så jeg er lidt tidligt til min aftale kl. Men jeg kan ikke vente med at få en massage. (blød elektronisk musik) Der er et globalt MIPS testcenter dernede, og jeg vil gå nedenunder og møde lederen af ​​produktudvikling, Marcus Seyffarth, kanaltestprotokol, og han vil demonstrere nøjagtigt, hvordan det fungerer, og tilsyneladende skal han at bruge et hoved, der har en uhyggelig lighed med min i form og størrelse. (mild elektronisk musik) Lige nu, jeg er i testlaboratoriet nu.

Og jeg får følgeskab af Marcus den første, der er leder af produktudvikling. Jeg kalder Marcus, Marcus den første, fordi han er en af ​​fem Marcus her på MIPS Test Log, hvordan du tester hjelme. Og du vil vise os nogle tests, er du ikke? - Ja / ja.

Så vi er ved MIPS hovedkvarter i Stockholm. Dette er den Halldin-teststand, som vi bruger, når vi tester hjelme til produktion og godkendelse. Selvfølgelig bruger vi det også til at udvikle nye produkter.

Og jeg viser dig bare et par tests. Vi tester hurtigt for rotation. Vi tester igen mod en vinklet ambolt, en 45 graders vinkel.

En cykelhjelm, som vi tester på tre forskellige slagpunkter. Vi tester det, hvis min hånd er ambolten, tester vi det i dette testpunkt, der er foran. For at sikre, at MIPS, som er retningsstridig, kan bevæge sig i alle retninger.

Men vi sørger for, at den bevæger sig frit i den retning gennem denne test. Vi tester i denne retning, som vi kalder siden. Selvfølgelig tester vi, at MIPS hjernebeskyttelsessystem bevæger sig i den retning.

Og så til sidst tester vi det i det, vi kalder en skrå indvirkning, jeg ville se i det virkelige liv. Så en indvirkning på dette tidspunkt på hjelmen. Hvor de fleste cykelulykker sker, vil jeg sige - Okay, kan jeg hente dit testhoved? For et minut siden vejede denne ting et ton.

Tilsyneladende er det størrelsen, ja, det er størrelsen, det er et 58 cm hoved, er det ikke? Det er min egen faktiske hovedstørrelse naja. I dette tilfælde kan jeg ikke tro, hvor stærk min hals er.

Fordi det ikke er let, er det? - Det er 42 kg. - Ret. - Vi har forskellige testhoveder til forskellige hjelme. Selvfølgelig har vi en mellemstørrelse, vi har en barnestørrelse, en ekstra stor størrelse.

Alle er udstyret med et accelerometersystem til at indsamle dataene. Men også en gyro for at sikre, at vi er nødt til at placere hjelmen korrekt, inden vi opsætter en test - Okay, rigtigt, det giver jeg dig - Okay, du kan sætte den i hjelmen. Så når vi tester, prøver vi at gøre det som du normalt ville bruge hjelmen til at sætte hageremmen på behageligt.

Ville du ikke - jeg har min meget behageligt. Du ved, fladder dernede et eller andet sted. - Placer den, så næsen er god til hjelmkanten, normal.

Vi ville have dette lille værktøj til at sikre, at det er korrekt orienteret i henhold til hjelmens specifikationer. Hver hjelm har faktisk en specifikation for den afstand. Når dette er gjort, skal systemet strammes ordentligt og anbringes på testbænken.

Og testbænken ville vide fra min scanning, hvilken højde, hvilken indvirkning placering og alt. Instrumentet har vekselstrømsforbindelse til denne applikation, som fortæller os, hvor hovedet faktisk er placeret. Så vi kan have nøjagtigt den samme opsætning, når vi tester, når vi tester den originale hjelm og MIPS-versionen af ​​hjelmen.

Når jeg først har aflæst, de numre, jeg vil have, trækker jeg simpelthen armen, der holder hovedet og hjelmen på plads under det frie fald før påvirkningen. Håndtagets frigørelse er kun 50 cm over ambolten. Så kan det gå.

Slukket ved computeren. Tryk på knappen for at tage den op, og slip den derefter igen. (intens elektronisk musik) - Højre, testen var derovre, og resultaterne er her, ikke? - Ja.

Så alle testdata zoomer gennem kablet til computeren og derefter til dette program. Dybest set ser vi de lineære accelerationer her. Og som du kan se på artiklen, er slowmotionen fra virkningen.

Så det er 1.000 billeder i sekundet i slowmotion. Vi kunne tage det billede for billede, hvis du vil have en hurtig analyse. Sammenlign også de to versioner side om side, og d alt dette. - Okay. - Og i graferne der kan du se de gulgrønne og hvide linjer, de forskellige x, y, z, parametre.

Og mellem disse linjer er det fem millisekunder tid - ja, i betragtning af at blinkingen tager cirka 100 millisekunder. - Præcis - Det betyder, at effekterne er forbi, før du overhovedet er klar over, at det dybest set er sket - Ja, så dybest set er det meget kort tid, at du muligvis skal redde dit liv - Så denne indvirkning ville være i måske 8 passerende millisekunder. Jeg kan også vise dig nogle andre dele af det.

Vi kunne se vinkelacceleration og vinkelhastighed. De samme komponenter som du har, grøn, hvid og gul. Vinkelhastigheden korrelerer mest med forlængelse og brud på hjernevævet. - Og det er præcis, hvad MIPS-systemet er til bestråling, er det ikke? - Nemlig.

Så dette nummer ville være det højdepunkt eller den kombination, vi ser på, når vi sammenligner MIPS- og ikke-MIPS-hjelme. Og du kan se, at du måske får en lavere score på MIPS-hjelme - Okay, for et øjeblik siden nævnte du, at du efter mange, mange tests som denne finder ud af, at en hjelm, der ikke er MIPS, lyder anderledes. Men også at du faktisk skal fange hjelmen anderledes.

At det springer meget højere op i luften. Det er ikke længere en lille fangst, fordi energien absorberes. Energien er stadig i hjelmen og fyres stadig andre steder - ja, nøjagtigt.

Jeg mener, da vi dybest set omdirigerer dig energi, glideplanet, MIPS, får du energien, i stedet for at få et højt spring, får du --- ja, så du ville ikke bare føle det i dit hoved, hvis du gjorde Ulykken ville også have set dig se, at det var mindre alvorligt. Energien er blevet absorberet af dit system - ja, nøjagtigt. (blød elektronisk musik) - Tror du, at der er tilstrækkelig information og uddannelse om virkningerne af hjernerystelse og hjerneskader fra rotationsbevægelse? - Det vigtigste er, at folk bærer hjelm.

Så jeg mener, det er bestemt det vigtigste. At du har en hjelm, når du cykler. Selvom du bare kører på arbejde eller kun en kort afstand.

Vi kan se, at de fleste eller mange ulykker for de korte n du bare går i butikken og køber hvad som helst. Sæt hjelmen på. Jeg bærer en hjelm hver dag.

Det er som når du sætter sikkerhedssele på i bilen. Det siger sig selv for mig. I andre lande i Europa er hjelmbrug ikke så almindeligt som måske i Sverige.

Men hvis du forstår, hvor følsom det menneskelige hoved og hjerne er, så vil du selvfølgelig have en hjelm og få en hjelm, der er så sikker som muligt i dag, testet for ren lodret påvirkning, så du ikke falder. Du falder i en vinkel. Og det kan få rotation.

Og vi ved, at hjernen er meget mere følsom over for rotationsbevægelse. Så forhåbentlig bliver hjelme bedre i løbet af de næste 10 år. Og forhåbentlig har de fleste hjelme et antirotationssystem. (Fræk elektronisk musik) - Når det kommer til at vælge en hjelm til mig selv, stoler jeg på et par ting, jeg baserer mig på hjelmens æstetik.

Hvordan ser det ud, når jeg bruger det? Hvor behagelig er det? Er det let? Er det godt ventileret, tænkte jeg aldrig rigtig på, om det virkelig beskytter mit hoved? Fordi jeg altid antog, at en førsteklasses hjelm ville gøre netop det. Og jeg har bestemt ikke tænkt på rotationsbevægelser i et sekund. Noget jeg aldrig har hørt om før i dag.

Men i bakspejlet forstår jeg nu, at når vi har en af ​​disse ulykker, er det virkelig det, der skader vores hjerner. (intens elektronisk musik) Denne snekugle simulerer rotationsbevægelser, der transmitteres til hjernen. Og de fleste hjelme er testet med en lodret faldtest som denne.

Hvis du kigger ind i sneen, vil du opdage, at sneen ikke har bevæget sig. pletter Forestil dig, at dette er din hjerne nu, og vi prøver at tage vinkelhastighed i betragtning. som vi oplever det på vores cykler.

Og så begynder du at se virkningerne af en sådan ulykke eller ulykke. Og det er derfor, MIPS-systemet blev udviklet. Hvis du har lært noget, skal du give denne artikel tommelfingre.

Hvad er POC spin-teknologi?

SPINstår for Shearing Pad Inside, designet til at give lignende (eller bedre, ifølgePOC) beskyttelse mod MIPS mod virkningerne af skrå eller roterende påvirkninger, som kan forårsage hjerneskade.

Okay, i dag ser vi på POC Tectal Race SPIN. Dette er deres flagskibs hjelm, det er enduro all-mountain hjelmen. Det har indbygget en række højteknologiske beskyttelsesfunktioner.

Men det bedste ved det, vi giver fem af dem til dig. Så du bliver nødt til at vente til slutningen af ​​artiklen for at finde ud af det. I mellemtiden, lad os gå i detaljer. (dramatisk tech-musik) Så lad os først se på nogle af de teknologier på indersiden, der faktisk beskytter din kranium.

Den første er, at den har aramidbro-systemet. Så grundlæggende tænk på dette som stof, der er bundet inde i EPS-liner for at holde dette som en solid struktur, der er vores ultimative beskyttelse af din kranium, og hvis du har en dårlig ulykke betyder det, at hjelmens inderside forbliver sammen og forbliver tændt dit hoved. Selve aramidstoffet er uknuseligt og er forbundet med EPS-foringen.

Det næste er selvfølgelig SPIN-systemet. Det står nu for Shear ing Pad INside-teknologi. Disse blå puder på indersiden ser muligvis ikke specielle ud for dig, men de tillader faktisk en rotationskraft på indersiden af ​​hjelmen og beskytter mod rotations- eller skråskader.

Så hele konceptet er, at når dit hoved rammer jorden i en svag vinkel, kan hjelmen let bevæge sig mod dit hoved uden at forårsage yderligere traumer på dit kranium, fordi forskning tyder på, at der ud over lineære påvirkninger påføres en kraft direkte på det transmitteret til hjernen er der faktisk rotationskræfter, der faktisk forårsager store langvarige skader, og dette system er specielt designet til at reducere dette. Dette polstringssystem er nu unikt sammenlignet med andre hjelmpads og giver det faktisk mulighed for at glide mod sig selv, men det påvirker ikke hjelmens pasform. Det ved dette system er, at det selvfølgelig er vaskbart, men allerede en del af hjelmen er ra gik der ind, så pasformen er nøjagtig den samme som altid, hvilket er usædvanligt i dette tilfælde. Og ud over SPIN-systemet, som naturligvis danner en beskyttende barriere mellem dit hoved og selve hjelmen mod rotationsstød, men selvfølgelig holderen.

hjælper mælk faktisk dine knogler

Så det har et trepositionssystem øverst og nederst bagpå, og det har en drejeknap på bagsiden, bare til at ringe ind i dit skulpturelle hoved. Det er et meget behageligt system, og det kan skæres pænt ud for at passe til de fleste store og formede hoveder. Denne hjelm passer mig særligt godt.

Jeg har en lille klump bag på hovedet, og det går faktisk perfekt omkring det, som jeg tidligere har kæmpet med på nogle designs. Så den er bestemt en vinder i mine øjne. Nu på ydersiden af ​​låget er det fuldt indpakket unibody shell-system, der tilføjer ekstra styrke til hjelmen, det giver det faktisk også den rigtig, virkelig flot high-end finish.

Nu har det selvfølgelig en god pasform, der dækker bagsiden af ​​hovedet, som du ser på mange endurohjelme for at beskytte den bageste af dit hoved med god grund. Og selvfølgelig lider disse hjelme af ventilation, fordi beskyttelse naturligvis er den største faktor i ligningen. Der er 15 indløbs- og udløbsporte på denne særlige hjelm, og de er helt enorme, som du kan se.

Placering og kombination med skruestik med disse vinger for virkelig at trække luften ind i hjelmen fungerer forbløffende. Det er faktisk meget mere som at bære en langrendshjelm end at bære en hjelm med sådan beskyttelse, fuldt justerbar op og ned for at komme i den ønskede position, og det er en fuldt integreret del af hjelmen. På mange andre hjelme ser de ud til at være bare en slags ting, der skrues på, men det er faktisk en integreret del af det, der virkelig fungerer.

Det er en stor effekt. Nu rettet mod det aggressive all-mountain- og enduro-felt er vi glade for, at der er et O-ringsystem af gummi på bagsiden, der holder brillerne på plads. Det er et rigtig flot system, let at tage på og tage af, uanset om du står ved siden af ​​traileren eller vil forberede det på forhånd.

Og som du kan se, går briller faktisk perfekt sammen med hjelmens front. Hele formularen er designet til at arbejde perfekt sammen med dem. Og endelig har han Recco-systemet her, et reflektorsystem indbygget i hjelmen, ikke til nattesyn eller noget lignende, faktisk er det så en bjergredning kan hjælpe dig med at finde dig, hvis du skulle komme i problemer i bjergene.

Recco Reflect-systemet er nu noget, vi har set inden for skiløb og snowboarding i et stykke tid såvel som nogle andre bjergsport. Så det er en meget velkommen tilføjelse til en mountainbikehjelm, selvfølgelig, fordi du forhåbentlig befinder dig midt i intetsteds nu og da og at vide, at nødtjenesterne let kan finde dig i store områder, er en virkelig betryggende ting at være En del af hjelmen Jeg elsker det faktum, at du har det hævede dæksel bag på hovedet. Dette er en virkelig vigtig faktor.

Og selvfølgelig er aramidbrosystemet et andet godt træk ved POC-hjelme. Men kombinationen med maksimal ventilation betyder, at du får en hjelm, der ventilerer som en langrendshjelm, men med denne beskyttelse. Det giver dig virkelig det bedste fra begge verdener.

Hvis du vil finde ud af, hvordan du vinder en af ​​fem af disse bad boy-hjelme, skal du klikke på linket i beskrivelsen nedenfor denne artikel, og du kan løbe væk med en af ​​disse på dit hoved. Hvis du vil lære mere om POC-hjelme, skal du tjekke fabriksturen, hvor Neil og Blake besøgte dem i Sverige, lige deroppe. Fantastisk artikel, virkelig, virkelig sej, lidt ridning er også inde.

Og selvfølgelig, hvis du kan lide POC-hjelme og holder øje med dit hoved, så tommelfinger op.

Hvad er POC tøj?

POC, en førende producent af hjelme, briller, body rustning,beklædningog tilbehør inden for snesport og cykling, blev grundlagt i 2005 i Sverige.

- POC lancerer netop en helt ny aero-vejhjelm, der hedder 'Ventral', og de fløj os venligt til Sverige for faktisk at tjekke den tekniske kanal lige nu, men inden vi kommer ind i detaljerne, vil jeg bare virkelig have en Lær lidt mere om dette super sejt firma, hvis hovedkvarter ligger lige deroppe. Og måske kan du fortælle ved min lånte frakke, hjelm og cykel, at jeg har været der i morges. (analog urban soul) Hovedkvarteret for POC er i en mega-udseende kontorbygning i en meget cool del af Stockholm.

Faktisk er hele Stockholm ret sejt, eller i det mindste er det i dag; det er minus syv. Men bortset fra det surrer stadig mange cyklister rundt om stedet, hvilket er fantastisk at se. Alligevel går vi bare derhen. (analog urban sjæl) ♪ Doo doo doo, de doo doo ♪♪ Dodoo dodoo doo de doo ♪ Så lad os gå.

Faktisk har jeg aldrig været på et designkyndigt skandinavisk kontor, men jeg vil ikke lyve, det er alt, hvad jeg håbede på. Vi har smukke høje lofter, store vinduer, masser af naturligt lys; Åben plads, spise sammen: meget, meget cool. Men GMBN-folkene, der allerede var her, fortalte mig at tjekke den brandede kaffemaskine; Jeg har ikke brug for et andet bud, det virker som et meget godt sted at starte.

Kopper (maskingrommel) ♪ Hej ♪ - Ah! (slurper) Ah.

Nu har POC en ret ung historie inden for landevejscykling, men virksomheden blev grundlagt i 2005 med skihjelme og skiftede til mountainbiking i 2007, og den første linje for racercyklister ramte først markedet i 2014 med hjelme, beskyttelsesbriller og tøj, rækkevidden, men det centrale tema i alt det er at øge kundens sikkerhed på en bestemt måde. Så hjelme, det er ret indlysende; Kropsbeskyttelse, også indlysende; Briller fungerer dobbelt, fordi det er ret gyldigt at beskytte dine øjne, og de siger, at deres seneste serie af linser kaldet 'Clarity' faktisk forbedrer visse lysforhold og forbedrer din synlighed og dermed din sikkerhed. Og så også tøj, der bare er beregnet til at forbedre din synlighed også, så du kan se, hvor vi er 'Jeg ved ikke om dig, men jeg er virkelig fascineret bare for at vide, hvor denne centrale mission faktisk kommer fra.

Jeg tror, ​​vi skal finde nogen at tale med. Når jeg er færdig med min kaffe. (hip urban rytmer) Jeg fandt denne mand Damian, der vil fortælle os alt om det.

Desværre er du ikke helt så svensk som jeg oprindeligt håbede på, men du ved, det er okay, du vil udføre det job, denne mission kom, denne mission af sikkerhed? - Så POC blev grundlagt for 12 eller 13 år siden, og Stefan Ytterborn, fyren, der skabte det, var en lidenskabelig skiløber, konkurrerede med at stå på ski med sine børn og realiserede derefter faktisk på et eller andet tidspunkt med sine børn, at skiløb ikke udviklede sig som hurtigt som det var i andre områder af skiløb. Hastighederne, som børnene rejste med, var meget højere, for eksempel med hensyn til ned ad bakke, og virkningen var meget større, han mente, at der bestemt var behov for noget bedre, bedre designet, men bedre beskyttet handling og simpelthen et bedre overordnet koncept i vilkår for beskyttelse og sikkerhed. - Okay og så skiftet til mountainbike, der kom fra Stefans lidenskab, eller er det han var bestemt også vild med mountainbiking; Jeg tror, ​​at de fleste skandinaver eller svenskere, især i dette område, har mange muligheder for mountainbiking, så de er også interesseret i mountainbiking, terrænet er ens, og mange af behovene er også meget ens, så der har været et naturligt skift fra skiløb til bjerg cykling. - Ja, og når sikkerheden går gennem hele sortimentet, er der også en virkelig klar designæstetik i alle POC-produkter.

Og hvordan passer de to typer sammen, sikkerhed og design? - Ja, det er sjovt, fordi jeg mener, lad os sige, at Sverige eller Skandinavien er kendt for design, så du ville faktisk forvente, at noget af dette aspekt var et POC-produkt. Men virkeligheden er, at sikkerhed er den vigtigste del; Design kommer efter. Men vi ved også, at den bedste eller sikreste hjelm er en, som nogen har på sig, og at det ofte er en designbeslutning, og derfor gør vi en stor indsats for at sikre, at designet er korrekt, men sikkerhed er udgangspunktet for alt, hvad vi gør.

Så sikkerhed er udgangspunktet, og design kommer derefter. (analog urban soul) Nå, Simon, jeg har også hørt meget om briller og hvor gamle dine briller er. (Simon griner) De skal straks udskiftes, så jeg synes, det er på tide, at du får dig nye briller. - Mange tak.

Hvordan ser jeg frygt og afsky ud i Las Vegas? Ingen? (Urban Soul Music) I alt arbejder 35 mennesker her på det svenske kontor, og det er som virksomhedens maskinrum. Der er også andre kontorer i USA og Centraleuropa, men det er stadig et relativt lille hold, der også har haft så stor indflydelse på snesport og mountainbiking og racercykling. Og jeg tror, ​​at en del af det, i det mindste mit indtryk af at køre rundt og chatte med folket her, er deres åbenhed over for samarbejde.

Et eksempel på dette ville være POC Lab, som er et udvalg af eksperter fra forskellige områder. Der er neurologer, der kan rådgive om hjerneskader, ortopædkirurger, der beskæftiger sig med knækkede knogler, men så er der også mennesker, der rent faktisk kan hjælpe med at forhindre ulykker. Det mest interessante for os er måske en kvinde ved navn Magdalena Lindman, der arbejder for Volvo Cars og er trafikdataanalytiker.

For at finde ud af mere om dette særlige partnerskab er vi nødt til at tale med Johan, den digitale forretnings- og samarbejdschef. Og han er bare nedenunder okay, så jeg talte bare om partnerskab med Volvo; hvad får POC nøjagtigt af det? Jeg er virkelig interesseret. - Nå, partnerskabet med Volvo er meget vigtigt.

Og fra et realistisk synspunkt deler vi den samme arv, når det kommer til sikkerhed, inklusive den svenske kvalitet i design. Og det giver os mulighed for at udforske muligheder og erfaringer og viden inden for sikkerhed for at komme med nye ideer til sikkerhedsfunktioner eller design. - Hvordan har det fungeret tidligere? Og er det også et igangværende projekt? - Ja, vi har tidligere lavet nogle projekter og koncepter.

Nu er vi på to forskellige projekter sammen. Første projekt, hvor vi ønsker at være en del af det netværkede køretøjsmiljø; Kommunikation mellem køretøj og køretøj vil være en standard. Jeg ønsker, at cyklisten skal være en del af dette netværk.

Så det er lidt som autonome biler faktisk kan se cyklister, for i øjeblikket er jeg klar over, at de er, vi har et lille problem for dem. - Normalt er denne branche meget fokuseret på bilindustrien i udvikling, og jeg vil også være en del af dette miljø for at få oplysningerne, træffe beslutninger og give cyklist feedback fra det samme miljø. - Og så kommer det fra trafikdataanalyse da? - Ja præcis. - Og så kunne de bogstaveligt talt fortælle dig, at det er de hændelser, der er sket med Volvo-biler og cyklister, og disse er de mest almindelige? - Du har mange statistikker og baggrunde, når det kommer til nedbrud, hvor de opstår, og hvorfor og hvilket miljø de var i.

Og hvis du antager og ser, hvor statistikken er værst, kan vi også prøve at løse det fra vores side. - Nu har jeg bemærket, at det i dit job også hedder, at du er digital forretningschef, så hvorfor kommer den digitale teknologi også i sikkerhed? Vi har ikke set for meget af det på vejene endnu. - Ja, så POC Aid handler om at finde og integrere digitale applikationer og elektronik i vores produkter til støtte for sikkerhedsmissionen.

Hvordan kan vi bruge teknologier inden for elektronik for at gøre produktet mere sikkert? Og det kan gøres ved blot at integrere, du ved, synlighed, LED eller endnu mere avancerede trykte lys, elektroluminescens, i tøj for at øge synligheden. Hvordan kan vi hjælpe brugeren med at være søgbar? Hvordan kan vi hjælpe brugeren med at blive synlig? Kommunikationsudstyr, så enklere applikationer og også adaptiv geometri, hvordan kan vi f.eks. Integrere airbags og lignende i cyklisterne. (Rough urban jazz) - Denne lille fyr er Gustav Larsson, svensk tidsforsøg, og dette er en POC-aero-hjelm, der blev designet specielt til ham til de olympiske lege i London i 2012 om æstetik, men hvis du klæber den på Gustavs hoved, kan du se præcis hvorfor det blev designet på den måde.

Så det var et komplet konceptdesign. Det var et projekt specielt for Gustav Larsson. Tjek det ud, den mest aerodynamiske hjelm til ham.

Jeg er ikke sikker på, at dette kommer over mine ører. Har han små ører? (moderne urban jazz) Johan talte bare om et af POC Aids digitale projekter, og det er denne dårlige lille dreng her, det bærbare og vaskbare LED-trykte stof. Så dette produkt er stadig under udvikling.

Du kan se, det er en vest eller en vest, og her på bagsiden har du din bærbare LED. Hvilket bare er fantastisk, fordi du ikke rigtig ved, at det er der. Men så behøver det ikke være så kompliceret.

Pendlerjakken, som jeg havde på mig først i morges, som du har set, har en integreret iPhone-holder, som du derefter kan opbevare i lommen. Og de udviklede også en app sammen med et andet samarbejde med en tech-opstart kaldet POC See Me, og det forvandler dybest set din iPhone til et blinkende baglys eller endda en indikator, når du beder den om at dreje n til venstre eller højre. Hvilket er lidt cool; Jeg så det faktisk for første gang på Eurobike for et par år siden, og jeg må sige, at jeg var ganske taget med det på det tidspunkt.

motobecane titanium anmeldelse

Men det handler ikke kun om digital i deres tøjserie. Jeg nævnte i begyndelsen, at de har tøj til at forbedre din synlighed. Og så kaldes det 'AVIP', som står for Attention Visibility Interaction Protection.

Og dybest set, gennem deres egen forskning, udarbejdede de de vigtigste farver, der virkelig kan hjælpe med at få en cyklist til at skille sig ud. Og ikke kun farverne, men også printet. Og så afspejler det effektivt hjelmens design, og så har du disse virkelig superklare, livlige farver.

Og så byggede de også beskyttelse i andre beklædningsgenstande. Min favorit er regnjakken, de har dette nye, super robuste Vectran stof på underarmene. Så hele jakken er som et normalt superlys vandtæt åndbart materiale.

Det hele kunne ikke laves af Vectran, fordi det ville veje et ton, men i ak dette match, sjovt nok, matcher de ar, jeg har på mine egne underarme, så det giver jakken lidt mere liv og dine underarme en lidt for mere liv, svarende til det næste, som faktisk er et keramisk-trykt stof. Så det er som almindelig Lycra, så det kan strækkes på alle måder, men det er blevet trykt med en keramisk belægning, der dybest set hjælper den med at glide. Så hvis du faldt af din cykel med det, ville du stort set få meget mindre grusudslæt, hvilket lyder som en bonus.

Dette kan bruges til at udskrive det på nøgleområder i dine shorts eller, som du kan se her, tilbage på ærmerne i en langærmet trøje. Så der går vi, skåret ned på grusudslæt, og så ved jeg endelig, at det teknisk set er mountainbiking, men vær tålmodig med mig, for det er langrend mountainbiking, de har et andet Cordura-stof på deres skuldre der, så alle, der cyklede på mountainbike om sommeren, i skoven, ved du, at du støder på mange træer og brombærbuske og så giver trøjen liv igen, men også lidt sikkerhed for din krop. Så en bonus.

Ret, så vi talte om POC Lab, POC Aid; vi talte om AVIP tøj; Hvad? Vi har ikke gjort det endnu, og fordi det er derfor, vi er her, taler vi stadig om hjelme. Jeg tror, ​​vi er nødt til at løse dette og hurtigt. Endelig har vi hjelmdesignteamet, tro det, der er kun tre.

- Hej ven! - Ved siden af ​​hjelme kan du se, at han også er brildesigner. Så har vi to ingeniører, så vi har kun Magnus her, og så har vi Fredrik, som desværre ikke er der.

I dag arbejder de på tværs af alle discipliner, så skiløb, mountainbiking og landevejscykling, hvilket er ret sejt, hvis du spørger mig, for hvis der er innovation i en sport, kan den derfor også overføres til de andre. For eksempel, hvis vi ser på konstruktionen af ​​skihjelme, er den meget forskellig fra de normale racercykelhjelme, vi ser. De er generelt mere robuste mod gentagne påvirkninger. hvor du bliver ved med at slå hovedet mod skisporte.

Konstruktionen er derfor lidt anderledes, og denne konstruktion er derefter udvidet til at omfatte pendlerhjelme. Så i stedet for det EPS-skum er det lavet af noget, der kaldes 'EPP-skum', og det er du også, jeg kan se, at det er lidt squishy, ​​og elasticiteten allo ville være at læne sig tilbage og slappe af, når du har de mindre bump. Det er dog en smule tungere, hvorfor roadies ikke typisk bruger denne type ting, men perfekt til pendleren.

Ligesom jeg nævnte tidligere, har vi en artikel om tech-kanalen, der går i dybden om denne, den nye Ventral. Magnus vil ikke kun tale med os om sikkerhed, men også om den aerodynamiske side. Så hvorfor ikke se artiklen med det samme? nu vil der snart være et link.

Sikkerhed er normalt ikke et glamourøst emne, men POC gør det helt sikkert cool. Og ikke kun det, der er også denne form for smitsom spænding for emnet, der gennemsyrer hele virksomheden, og jeg kan godt lide det. Så tak til POC for at være her for dagen.

Jeg synes, det var helt fascinerende. Giv artiklen store tommelfingre, hvis du tror det, og glem selvfølgelig ikke at se artiklen for dette, den nye Ventral, bagefter er lin k bare der.

Hvad er MIPS-certificering?

MIPSer et akronym for Multi-Directional Impact Protection System. i dag, denMIPSlag er placeret mellem foringen og brugerens hoved, hvilket giver hjelmproducenter en utrolig nem og effektiv måde at øge deres hjelmes vinklede stødbeskyttelse på.

Hej alle sammen, i dag ser vi på et af de hyppigst stillede spørgsmål, vi får: Hvad er en ECE 22.05-certificering? Sebastian fra Champion Helmets her, og som vi alle ved, er formålet med en motorcykelhjelm i slutningen af ​​dagen at holde hovedet sikkert, men spørgsmålet er, hvordan ved du, at det, du køber, faktisk fungerer som annonceret ? Enkelt sagt er det her ECE 22.05 spiller ind som et mål for kvalitetssikring for at have en grundlæggende beskyttelsesstandard, som alle hjelme skal opfylde.

For det meste finder du et klistermærke med certificering på bagsiden af ​​hjelmen eller, hvis ikke, også på hageremmen. Men det vigtigste at vide med det samme er, at ingen test er perfekt, og ingen test er den samme som en anden. Hvorfor? Hovedsageligt på grund af forskellene mellem USA og Europa med hensyn til sikkerhedssystemer samt den brede vifte af variabler, der forekommer i motorcykelulykker.

Først og fremmest grundprincippet i ECE 22.05, som står for resolution R22 fra Den Økonomiske Kommission for Europa. 05, det er en test af hjelmens stødabsorbering, slidstyrke og miljømotstand.

For at gøre dette gennemgår hjelmen en lang række forskellige tests, herunder varme og kolde tests, kemiske opløsningsmiddeltest, trækstyrke på hageremmen samt en visirprøve og den klassiske slagprøve, hvor hjelmen smides ned på en ambolt og den kraft, der overføres til en hovedform måles bliver. Sådan ser en grundlæggende ECE22.05-certificering ud.

Det vil grundlæggende også have ECE22.05-navnet for hjelmens størrelse og vægt. Dette er et nyere testsystem, så dets fordele er dets alder og streng anvendelse, da du ikke får et klistermærke, før du passerer.

tour de france dødsfald

Den sidste store fordel er, at den accepteres i hele Europa, så det forenkler ting og bruger en meget lavere maksimal energioverførselsgrænse. Den største ulempe ved ECE-metoden er, at den for det meste udføres ved lavere hastigheder og slagkraft, så du ikke har en så god idé om, hvad de gør på motorvejen, og de tester bare de samme punkter på hver hjelm. Og mens dette øger sammenligneligheden, kan det også få producenterne til at foregribe systemet.

Forhåbentlig hvis du køber en fra et velkendt mærke, vil det ikke være et problem. ECE er dog ikke det eneste testsystem; du har også SHARP fra Storbritannien samt DOT og SNELL fra USA. Så den største forskel mellem ECE og SHARP er, at SHARP forsøger at gå helt ud over ECE-testparametrene ved at inkludere højere hastighedstestprøver med flere skalstørrelser for at få en bedre idé om de kræfter, der er involveret i en stød, nævner, at det er også frivillig.

Før du tager et hurtigt kig på ECE 22.05 vs DOT, er det vigtigt at bemærke, at disse ikke kan udskiftes, og at producenter ofte har subtile forskelle mellem deres hjelme til Europa og USA. DOT FMVSS 218 tester dog ved højere hastigheder, og det kan testes hvor som helst på hjelmen, hvilket gør systemet sværere at spille.

Og sådan ser et DOT-klistermærke ud. Det vil sige både DOT og navnet på hjelmen med store bogstaver. Men den største skuffelse over testen er tilfældig, så hjelme med DOT-mærkaten er muligvis ikke blevet testet.

Ligesom SHARP er SNELL også frivillig og tester amerikanske hjelme i meget streng grad, hvilket bestemt er en professionel. Men den største ulempe ved SNELL er, at de kun er USA-baserede, frivillige og generelt fokuserer på premium racinghjelme på grund af deres mission. Arai RX-7V er også ECE22 .05-certificeret, men den har også Snell-certificering, som du kan se nedenfor med Snell-logoet.

En sidste bemærkning til alle dem, der håber på racerbanen, en ny tilføjelse til hjelmesikkerhed er FIM-godkendelsen af ​​helhjelme E CE-standard stort set, fokus er også på rotationskræfter. Med hensyn til ECE 22.05 vs.

FIM-homologering, et smukt ord til certificering, FIM giver dig en idé om, hvordan en hjelm beskytter dig ved forskellige slagvinkler. Selvom det vigtigste ved siden af ​​sikkerhedscertificeringen i slutningen af ​​dagen er fit, da du kan have en fuldt certificeret SNELL-hjelm, men hvis den ikke passer ordentligt og falder af om et fald, vil det ikke være til stor nytte, hvis du har nu fundet din hjelm For at føle dig sikker, skal du besøge ChampionHelmets.com, hvor vi har en laveste prisgaranti og mange medfølgende tilbud med nedsatte kommunikationssystemer og visirer.

Så der har du det, ECE 22.05-klistermærket forklarer i korte træk Klistermærker på hjelmen og hageremmen har en betydning og er vigtige for, at hjelmen er lovlig i det mindste i Europa og bruger en sikker hjelm. Hvis du kunne lide artiklen, skal du abonnere absolut, og hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at efterlade dem i kommentarerne nedenfor.

Jeg er Sebastian fra Champion Helmets og tak for at se!

Er MIPS-hjelme det værd?

MIPS hjelmegiver en ekstra grad af sikkerhed for alle cykelryttere. Så hvis du er klar til at udskifte din gamlehjelm, de ekstra $ 20 eller deromkring for at opgradere fra en ikke-MIPStilMIPS-udstyret model er godt-værdiprisen.

Hvad er MIPS hjelm?

MIPSstår for Multi-directional Impact Protection System, som er en førende glideplan-teknologi inden ihjelmdesignet til at reducere rotationskræfter, der kan skyldes visse påvirkninger.

Hvad er en spin-cykelhjelm?

På trods af den skarpe forskel i sport har skiløbere, snowboardere og cyklister alle en vigtig ting til fælles: Behovet for en effektivhjelm. Med sin nyehjelmteknologi kaldetSPINForkortelse for Shearing Pad Inside POC har til hensigt at skabe enhjelmdet er så sikkert som det er behageligt.16.10.2018

Hvad er POC for et projekt?

TILbevis på konceptet(POC) er en øvelse, hvor arbejdet er fokuseret på at bestemme, om en idé kan omdannes til en realitet. ENbevis på koncepteter beregnet til at bestemme gennemførligheden af ​​ideen eller til at verificere, at ideen fungerer som planlagt. Det er undertiden også kendt som principbevis.

Hvad er POC-slang?

POC, der står for folk med farve, er et generelt paraplyudtryk, der kollektivt henviser til alle mennesker i farve enhver, der ikke er hvid.09.17.2020

Er MIPS kun til Medicare-patienter?

MIPSrapportering af individuelle foranstaltninger gælder for allepatienter. Berettigelse til en foranstaltning er baseret påCMSdokumentation (nævnerkriterier). Når der rapporteres som en gruppe, rapporteres hvert kvalitetsmål for mindst 60% af de støtteberettigede tilfælde på tværs af TIN.

Er POC kortal race MIPS en god hjelm?

Kortal Race MIPS er en imponerende ny halvskal hjelm fra POC. Med en dyb pasform, den mest dækning af enhver hjelm, vi testede, MIPS Integra, et justerbart afskærmningsvisir og den hollandske sikkerhedscertificering for e-cykler, føler vi, at dette er en af ​​de mest beskyttende mountainbikehjelme på markedet i dag.

Hvad er MIPS, og hvad betyder det for dig?

Mips giver dig selvtillid til at følge din lidenskab. Uanset om du træner til fitness, kører på arbejde, tager ud på bjerget eller spiller holdsporter, vores mission er sikkerhed for hjelme. Vej eller MTB. Konkurrence eller sjov.

Hvad står MIPS for i sikkerhed til hjelme?

Uanset om du udskærer vender på groomers eller bomber backcountry-løb, fokuserer Mips på sikkerhed til hjelme, så du kan fokusere på sjov. Mips har gået sammen med nogle af de førende sikkerhedshjelm- og PPE-producenter for at inkludere vores patenterede sikkerhedssystemer med lavt friktion i sikkerhedshjelme og hårde hatte.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Michel le højde - hvordan beslutter du dig?

Hvorfor er Michel Le-stemmen så høj? Michel'le har en unik, knirkende stemme, fordi hun snakker over strubehovedet. Michel'le forklarede, at det er fordi hun taler over strubehovedet, og hendes sang kommer fra hendes mellemgulv. I et interview med The Breakfast Club i marts 2015 sagde Michel'le, at hendes stemme altid har været sådan.

Citi cykel drop off - praktiske løsninger

Hvordan returnerer jeg min Citi Bike? Hvordan returnerer jeg en cykel? Du kan returnere din cykel til en hvilken som helst station, når du er færdig med din tur, brug mobilappen eller Station Map for at finde tilgængelige dokker. Sæt din cykel godt i docken (men smæk den ikke!). Vent, indtil lyset på docken bliver grønt for at sikre, at den er låst.

Gå væk fra din mave - mulige løsninger

Kan du miste mavefedt ved at gå? Walking er en træning med moderat intensitet, der let kan integreres i dit daglige liv. Blot at gå oftere kan hjælpe dig med at tabe sig og mavefedt samt give andre fremragende sundhedsmæssige fordele, herunder en nedsat risiko for sygdom og forbedret humør.

Canyon landevejscykel USA - løsninger på problemerne

Sælges Canyon-cykler i USA? CARLSBAD, CA 16.8. 2017 Canyon, en af ​​verdens mest innovative cykelfirmaer, har officielt lanceret salg til forbrugere i USA. Prisbelønnede, tysk-konstruerede vej-, bjerg-, triatlon- og pendlercykler er nu tilgængelige direkte fra www.canyon.com med levering til alle 50 stater.

Oakley true bridge - søg efter løsninger

Hvad er Oakley True Bridge? Velkommen til Oakley Trubridge, et rammefittingsystem, der er super nemt at bruge og giver brugerne mulighed for at vælge en næsebro, der passer bedst til individets ansigt. Hvert Trubridge-par briller leveres komplet med fire udskiftelige næsepuder i forskellige størrelser.

Hvem vandt turen i dag - søg efter løsninger

Hvem vandt dagens etape af Touren? Mark Cavendish