Vigtigste > De Bedste Svar > Punkteringsreparation - hvordan løser du

Punkteringsreparation - hvordan løser du

Hvor meget koster det at fastgøre et punkteret dæk?

KosteAfDækPlaster? De fleste virksomheder og bilforretninger opkræver ca. $ 25 for endækplasterog genbalancere. Hvis du er heldig nok til at fange enpunkteringtidligt, denreparationbutikskulle gernekun opkræve dig mellem $ 15 - $ 30. Nogle kæder af butikker kan kun opkræve $ 20 eller derunder, og nogle har endda endæk patch omkostningeraf ingenting.



Hej fyre ChrisFix her i dag, jeg skal vise jer, hvordan man ordner et fladt dæk, hvis du nogensinde har været i en sådan situation? du går i butikken, du kommer tilbage, du ser på din bil og du bemærker hej look, jeg har et fladt dæk godt, det er ikke en sjov situation, men det giver dig en god mulighed for at lave en artikel for at vise dig præcis, hvad du er gør for det Hvert trin i, hvordan du løser det flade dæk, og det første trin er, at du vil hjem eller til dækbutikken. Så vi vil have lidt luft i disse dæk, så lad os knække bagagerummet og tjekke vores 3 muligheder, som vi kan bruge til situationer som denne, først og fremmest, hvis din bil har et reservehjul, kan du bruge det, og for det tredje kan du Brug en af ​​disse Brug luftdåser, og hvis det er nødvendigt, kan du nu bruge et af disse forbindelsessæt til at sætte dækket på parkeringshuset Du er langt hjemmefra eller fra en dækbutik Tilbage med vores flade dæk, det første ting jeg gør, er at prøve dækket med en bærbar 12 volt luftkompressor, da det er den hurtigste og nemmeste måde, du bare kan skrue på ventilspindlen, så får du din cigarettænderadapter, og den tilsluttes lige ind, og undertiden kan cigarettænderen ikke ' t få strøm, medmindre du har bilen At være i køreposition og for et dæk som Mustang tager det kun cirka fem minutter at gå fra tømt til fuldt oppustet. Det formodes at have omkring 32 til 35 PSI, det pustede det lidt mere op, så vi har lidt mere luft til turen hjem, og så er alt hvad du skal gøre, når du er oppustet, lukket, skru ventilspindlen af ​​og sæt hætten på igen, og skru den af, og du kan se, hvor ubesværet den var.

Jeg behøvede ikke at løfte bilen op, skifte dæk eller noget lignende. Hold en af ​​de 12 volt luftkompressorer i min kuffert lige ved siden af ​​reservehjulet. Det betaler sig første gang du bruger dem, og de er relativt billige, og jeg linker en i beskrivelsen. Så hvis du ikke har en til at få dig lige nu, vil du bare tage et par minutter for at sikre dig, at dækket går ikke fladt når som helst snart, for så er det for farligt at køre og i mellemtiden vil jeg hurtigt forklare de to andre metoder, hvis jeg ikke havde en luftkompressor, eller hvis den ikke fungerede, ville min næste metode være at få reservehjulet Hvis du aldrig har skiftet reservehjulet, selvom du ikke har gået i stykker, skal du skifte det i din indkørsel bare for at se hele processen og sikre dig, at du har alle de værktøjer, du har brug for, når du har et ekstra hjul i dine fleste biler kommer også med en sakselift og et dækjern, så du vil sikre dig, at du har begge dele plus en skruenøgle, hvis du har hjulmøtrikker, da du sjældent bruger reservehjulet eller endda tjekker, indtil du en dag endelig har brug for det, når du har en lejlighed.

Ofte vil du blive tømt for luft eller mangler værktøjerne, og hvis du lærer andet end reparation af lejligheder fra denne artikel, vil jeg have dig til at gå derude og kontrollere trykket på dit reservehjul, sørg for at have alt det værktøj, du har brug for, sat på dit reservehjul, og i tilfælde af en nødsituation har jeg en dåse med fugemasse i alle mine biler, men det bruger jeg kun i nødsituationer. Alt du skal gøre er at tage hætten af ​​og derefter fastgøres den direkte til din ventilspindel og derefter dåse komprimeret luft er i den og en væske, og når væsken her kommer i kontakt med luften, størkner den, og det forhåbentlig vil stoppe lækagen, og den virker ved små lækager, og den puster dit dæk, men problemet er disse ting, forsegler også lækagen, beskadiger dækket, så du skal udskifte dækket, og det medfører også meget forurening i dit dæk, så dækforhandlere vil ikke udskifte dæk, fordi de ikke vil tage ekstra tid at rense hjulet og slippe af med alle de ting, der størkner, så jeg bruger det kun i nødsituationer, det er godt for en sikkerhedskopi, men det er den sidste ting på min liste. Jeg vil blæse mit dæk til at komme hjem med, så det er de tre bedste metoder at stole på, og i dette tilfælde har det været et par minutter og dækket har ikke svigtet, når trykket er i de 5-10 minutter, du har ventet, slides, og dit dæk går fladt igen, jeg ville ikke køre hjem. Jeg ville bruge den erstatning, den er til. I så fald kan vi komme i gang, det skal være sikkert at gå hjem, og så viser jeg dig, hvordan du tilstopper dækket, så det ikke mister luft, dækket er stadig oppustet, hvilket betyder, at vi sandsynligvis har et ret langsom lækage.



Nu vil vi fjerne dækket fra bilen, og du kan gøre dette med sakstikket og dækjernet, der følger med bilen, hvis du ikke har mange værktøjer, men hvis du har et gulvstøtte- og donkraftstativ, dette job bliver så meget lettere, og uanset hvilket jack du bruger, hvis du ikke ved, hvordan du skal jack up din bil, kan du læse brugervejledningen og folde den tilbage, hvor den hører til, for at vise dig præcis, hvad du skal gøre for at hæve bilen sikkert Så lad os starte med det første, du vil gøre, er at løsne disse hjulmøtrikker, for hvis du prøver at gøre dette med dækket i luften, vil det bare dreje! med alle hjulmøtrikkerne løst nu Vi kunne løfte bilen op, men først vil vi blokere vores bageste hæl, så bilen ikke ruller nogen steder. Derefter kunne vi sætte donkraften på det rigtige donkraftpunkt og løfte hjulet helt væk jorden Og det er altid en god ide at støtte køretøjet med en donkraft i stedet for bare donkraften nu kan vi få det gjort. Fjern vores hjulmøtrikker og fjern hjulet, når vi fjerner det hjul, du vil sikre dig, at det er helt oppustet, så du har lufttryk bare drej dækket og hold øje med neglene, og nogle gange kan det være svært at finde lækagen, så jeg har et lille trick, og det er sæbevand. Du sprøjter bare ned på hjulet, og du vil se efter områder, der bobler, da lækkende luft vil skabe bobler, og du kan aldrig bruge for meget sæbevand, så vær ikke bange for at bruge et foto, og du kan se det lige der, og dette er et perfekt eksempel på hvor meget lettere det er at sprøjte noget sæbevand på dækkene og sørge for, at vi ikke har lækager. jeg sørger bare for, at hele dækket er belagt med sæbevand, og så leder jeg efter blærer, som sæbevand også hjælper dig med at få øje på de tørre dele, når du søger i hele dækket, der stadig skal sprøjtes af og kontrolleres Så efter at have tjekket hele hjul, det ser ud til, at vi kun har en skrue, der nu skal fjernes og tilsluttes, dette er sandsynligvis vores eneste lækage, og jeg vil vise dig, hvordan du løser dette, men inden vi gør det, vil vi gerne tjekke det hack hvor hjulene og dækkene mødes på nogle hjul, kan der være korrosion, som kan få luft til at lække ud, så spray bare rundt i hele hjulet og kontroller, om der er bobler, og den side ser godt ud.

Gør det samme på den anden side, denne side ser også godt ud, og så er den sidste ting at kontrollere, at du skruer ventilspindeldækslet af og sprøjter direkte ind i ventilspindlen på udkig efter bobler. Dette er et andet almindeligt område, der kan lække og få dit dæk til at løbe fladt. Jeg ser ingen bobler, vi er gode, men hvis der kommer noget ud af fælgen eller ventilspindlen, skal du fjerne dækket fra hjulet nu for at rette det på dækkets skulder, du kan ikke rette dækket, det skal udskiftes, disse områder er strukturelle. En del af dækket, men bortset fra det er dette den eneste skade på dækket, så lad mig vise dig, hvordan du fjerner skruen og derefter sætter den i, så den er lækagefri, nu hvor vi Vi har fundet den lækage, vi skal gå videre til vores næste trin, og at Når jeg stopper lækagen for at gøre det, bruger jeg et af disse stikpakker, det koster kun et par dollars, og det følger med alt hvad du behøver for at tilslutte dækket og inden vi går ud og fjerner skruen, og så begynder luften at sprænge ud, vi vil have vores Få stikket klar, så vi vil gribe vores stikkontaktglas og nogle af stikkene Slide n-dæk, så få dit stik, det skal være klæbrigt og formbar.

Så flad enden og skub den gennem åbningen i stikket, klem dit værktøj, og når det begynder at komme igennem, vil du gerne trække det igennem halvvejs ligesom det, når vores stik er klar, kan du lægge det til side, og du vil have din rummer ud af det sæt kit bortset fra, og hvis dit sæt leveres med gummicement, som du også vil afsætte, men du ikke har brug for gummicement for at udføre dette job, er dette bare et ekstra stykke, hvis du har det, du kan bruge det, hvis du ikke har det ikke har brug for det. Det er også en god ide at bruge øjenbeskyttelse. Så nu skyder intet os i ansigtet. Vi vil forsigtigt fjerne skruen, og dette er faktisk en meget vanskelig skrue, da den er slidt. Jeg prøver at lirke den lidt op med min flade skruetrækker og nu forhåbentlig kunne jeg få den side fræsere derinde, og nu er det kommet lidt ud. Jeg synes, det er bedre, hvis jeg bruger tænger og bare skruer skruen derfra.



Vi går godt, så nu skal jeg hurtigt fjerne det, og det er ude, og så griber jeg min rummer, og så tvinger jeg rummeren ind i hullet, og det kan være vanskeligt, så skaff dig et sæt, der har en rummer med et T-bar håndtag som dette, så du virkelig kan trykke på det og få en masse gearing. Jeg skubber virkelig hårdt. Jeg har det meste af min kropsvægt på det, og det fortsætter ikke.

Det var ikke let nu. Du fjerner rummeren op og ned. Det er også en god ide at vende dem side om side og derefter flytte dem op og ned igen, og hvad vi gør er at forberede hullet til vores stik.

Vi fjerner eventuelle løse gummier, der forårsager luftlækager, når stikket er i. Vi flader også hullet ud, så stikket forsegler det, hvis dit sæt leveres med gummicement, eller hvis du køber ekstra gummicement, der tilføjes til rummeren og hul, og du vil arbejde med gummicementen der godt, og hvis dit barn ikke har gummicement, skal du ikke bekymre dig, det er ikke nødvendigt at udføre jobbet med gummicement, du kan påføre noget direkte på stikket, dette hjælper med at smøre det , så det bliver lettere at trykke ind, og det hjælper også med at forsegle hullet lidt bedre nu med romeren og hurtigt sætte stikket i. Dette kan være lidt hårdt igen T-baren hjælper og bruger din kropsvægt til skub det virkelig ned, når du har trukket stikket igennem det dæk, du vil have, cirka en fjerdedel af stikket. Så giver du værktøjet et fast træk, værktøjet kommer ud, men stikkets materiale er gået i. Bliv i hullet for at standse lækagen, og når den er helt tør, klipper vi den, men lad den tørre fo omkring ti minutter og forsegl det perfekt, og du kan se, hvordan det fungerer, stikket sidder lige i stikværktøjet til højre, men når du trækker det, glider stikket ud af spalten, og værktøjet fjernes fra dækket og efter cirka fem til ti minutter. Det er ikke længere klæbrig.



Det er pænt og tørt, du kan få fat i dine sideskærere og afskære enden af ​​stikket, og jeg ønsker at få det fladt og endda med dækket, så jeg bruger et barberblad, ja, tilføj nu luft til dækket til anbefalet tryk, og i så fald vil mine dæk være fyldt med 35 PSI. Okay, jeg fik det ved første skud, og inden vi monterer dækket, kan du bruge dit sæbevand for at sikre, at det er helt forseglet, og at der ikke kommer luft ud, og jeg kan ikke se nogen bobler. Så vi er klar til at sætte dette tilbage på bilen, jeg kan godt lide at bruge mine fødder til at hjælpe mig med at montere dækkene og derefter stramme alle hjulmøtrikkerne Stram alle hjulmøtrikkerne i en stjerneform. Jeg kan godt lide at bruge en momentnøgle for at sikre, at de strammes jævnt, og det er alt hvad du behøver at vide om, hvordan du forsegler et utæt dæk i de næste par dage. Du vil have et Hold øje med dæktrykket. Sørg for, at stikket forbliver lækagefrit, og du kan være op og kører hurtigt Teknisk set er stik ikke permanente, hvad du gør alt hvad du skal gøre er at gå til en dækbutik, de tager dækket af og reparerer det indefra.

Jeg har kørt et stikdæk i nogen tid nu. Jeg er sikker på, at nedenstående mennesker vil kommentere deres erfaring med stikdæk. Men jeg vil bare nævne, at hvis du går i dækbutikken, får du dine dæk afviklet ofte, de ordner det gratis inde, men nu er du god, dækket er patchet og lækagesikkert, og du er tilbage på vej som altid, som jeg brugte i denne artikel, er også knyttet i beskrivelsen.

Håber artiklen var hjælpsom, og hvis du ikke er abonnent, kan du overveje at abonnere

Hvordan repareres punkteringer?

Dæk, der har opretholdt apunkteringnær sidevæggen kan ikke repareres. Processen med at reparere enpunkteretdæk kræver, at dækket fjernes fra hjulet og tømmes, ogreparationudføres ved hjælp af en luftboremaskine, der kan svække sidevæggen, da den er lavet af blødere materialer end den centrale slidbane.

Det er ikke billigt at købe slanger af god kvalitet i disse dage, så det er ikke en dårlig idé at lære at rette dem selv, hvis du har et fladt dæk. Nu har vi allerede lavet en artikel om, hvordan man udskifter en slange. Så hvis du ikke er sikker på, hvordan du får hjulet ud, eller hvordan du fjerner røret fra dækket, er det her du skal gå først.

I dag kan du få selvklæbende plaster, der er perfekte til en hurtig vejreparation, men når du er hjemme, er den sikrere mulighed stadig dit traditionelle nedbrydningsreparationssæt. Mange af dem kommer med et par dækhåndtag for at tage dækket af i første omgang. Og alle kommer med lim, noget sandpapir for at gøre overfladen af ​​slangen ru, hvilket hjælper pletterne med at holde sammen.

Og du får forskellige pletter i forskellige størrelser. Nu undrer du dig måske over, hvorfor du har brug for forskellige størrelser af patches. Årsagen til dette er selvfølgelig, at hvis du har en lille torn i dækket, er alt hvad du behøver, en enkelt lille plaster.

wilier cykler anmeldelse

Men med en slangebitpunktering, som er ret almindelig på en mountainbike, hvor dækket presser mod fælgen, kan du ofte fjerne to huller fra hinanden. I dette tilfælde er en af ​​de større pletter mere passende. Det første, du skal gøre, er, hvor hullet er i røret.

Og til dette skal du pumpe det op med en pumpe. Hvis du har et meget stort hul, er det straks klart, hvor luften undslipper. Hvis det er lidt mindre, kan du køre røret ved siden af ​​dit øre, og du vil ofte høre, hvor luften slipper ud.

Hvis du ikke kan høre det, når det er et særligt lille hul, så er det næste trin at tage din slange til en vask, så du kan se, hvor boblerne undslipper. Okay så sørg for, at din ventil er tændt, og nedsænk det indre rør gradvist i vandet. Så det er ret oplagt, hvor det præcist er.

Se? Der kommer meget luft ud. Så når du finder det, skal du tørre det af og derefter markere det, hvor det er, så du ikke mister det igen. Mange reparationssæt til nedbrydning leveres med kridt, men alt, der giver dig mulighed for at finde den, en pen, bare så du ikke mister, hvor hullet er.

Når du først har markeret hullet, kan du lade den resterende luft ud af slangen ved at tænde ventilen og skubbe den ind. Lad os derefter tage vores lille stykke sandpapir og bare ru overfladen hele vejen rundt om vores lille hul. Og som jeg sagde, det hjælper limen på limen i plasteret, når vi sætter det på.

Det næste trin er at anvende selve limen selv. Nu siger de fleste af instruktionerne, at det skal bruges sparsomt, og det er et vigtigt spor. Du ønsker ikke at bære for meget.

Lidt går meget. Når du har påført limen, skal du vente på, at den tørrer lidt, hvilket tager cirka fem minutter, perfekt til en kop te eller kaffe, hvis du er i USA Fjern filmen fra bagsiden af ​​plasteret . De fleste patches ser sådan ud.

Nogle gange har de ikke folie på bagsiden, og selvfølgelig vil du have, at plasterets centrum skal placeres så tæt som muligt over hullet. Sørg for at bringe det over midten, og at der er lim under hele plasteret. Tryk fast ned med fingeren, og det er en god ide at tage noget, der ikke er skarpt, men ret fast, og bare trykke det ned for at sikre, at der ikke er luft fanget under plasteret.

Og igen vil jeg kun lade dette sidde i et par minutter, før vi tager den plastik fra toppen. Du skal være forsigtig med ikke at bruge den til at fjerne plasteret. Så start med at rulle den bagud.

Hvis du finder ud af, at det begynder at samle det op, skal du bare bruge neglen til gradvist at skrælle den af ​​plastik og sørge for, at den forbliver på dækket. Det er en hel del arbejde. Du har noget kridt, der var inkluderet i dit reparationssæt til sammenbrud.

Det er godt til to ting. Først kan du bruge kridtet til at markere, hvor hullet skal være først. For det andet kommer de normalt også med et lille rivejern.

Så hvis du gnider noget af kridtet og bare lægger det over plasterets top, forhindrer det, at limen omkring plasteret klæber til røret, når du sætter det tilbage i dækket. Hvis du er meget sikker på dine evner, kan du bare sætte røret tilbage i dækket og pumpe det op. Det gør jeg ikke, så lad os lægge det tilbage i vasken og bare kontrollere, at der ikke kommer nogen bobler nær plasteret.

Okay, det ser ud som om det er perfekt løst, så alt hvad vi skal gøre er at sætte det tilbage i dækket og pumpe det op. Og igen, hvis du ikke ved, hvordan du gør det, skal du se vores anden artikel, Indem Du frigør bremserne, og fortryder derefter hurtigudløsningen. Hvis det er forhjulet, er du nødt til at koble hurtigudløseren lidt ud, så den frigør sikkerhedstappene på undersiden af ​​gaflen.

Kan en punktering ordnes?

DetPunkteringPlacering er vigtig

Punkteringer kangenerelt værereparerethvis de optræder på den centrale del af dækket, i dette tilfælde de midterste tre fjerdedele af dækket. Hvis enpunkteringforekommer uden for dette område tæt på dækkets sidevæg, kan det generelt ikke værerepareret.

Hvor lang tid tager det at reparere et punkteret dæk?

Reparationtildækkorrekt viltageca. 30 minutter. Dette skyldes at skulletagedetdækaf bilen for at inspicere den ordentligt.

Kan du rette et dæk med en skrue i det?

Spørgsmål:KanTILDæk med en skrue i detBliver repareret? Svar: Ja,du kan reparere et dæk med en skrue iafhængigt af skadens placering. Hvis skaden er på slidbanen,du kan lappedet op. Men hvis det er på siden,duvil bemærke, at din foretruknedækbutik vil ikkereparationsdæk.

Hvor langt kan du køre på et repareret DÆK?

TILderesdet har væretrepareretmed fugemasse skal næsten altid udskiftes, uanset hvor lille punkteringen var. Der er sandsynligvis en begrænsning for, hvor hurtigt og hvordanlangt kan du kørepå denrepareret dæk. Det herskulle gernevære i instruktionerne, men hvis du er i tvivl, hold dig til et maksimum på 50 mph i 50 miles.

hjælper mælk faktisk dine knogler

Er reparation af DÆK-stik lovligt?

Men bildækreparationer heltgyldigeså længe punkteringen er på bestemte steder påderes. Og hvis dinderesmåskerepareret lovligt, og det udføres af et velrenommeret firma, thereparationkan meget vel være garanteret for hele livetderes.

Hvor lang tid tager det at reparere en punktering?

Patching af et dæk med en radial patch kantageca. 20 til 30 minutter, mens du installerer et stiktagerkun et par minutter og kan normalt gøres, mens dækket stadig er på bilen. Ofte er det nødvendigt at vulkanisere dækplasteret, en proces der bruger varme og hærdemidler til at forstærke gummiet på dit dæk.

Kan du køre på en langsom punktering?

Kører på en langsom punkteringlængere end nødvendigt er farligt, fordi detlangsom punkteringer mere tilbøjelige til at blive et helt fladt dæk, jo længeredufortsæt med at bruge det. Den sædvanlige skyldige i enlangsom punkteringvil være affald, der har gennemboret gummiet.

Hvor længe kan du køre på et punkteret dæk?

I stedet for at gåfladeller blæser ud (som traditioneltdæk gør), en løb-fladt dæk kanforsæt medkøreefterpunktereti cirka 50 miles, før det skal udskiftes.17. 2014.

Kan en punktering i en bil repareres?

Vores politik til reparation af punktering af biler afspejler den britiske standard (BSAU159). Denne standard definerer kravene til sikker mindre dækreparation og dens nærhed til sidevæggen. For at forblive kompatible er vi kun i stand til at udføre dækreparationer på dækkets centrale ¾ (kendt som det mindre reparationsområde).

Kan en punktering repareres med en luftboremaskine?

Sidevæggen er den del af dækket, der holder mest belastning, når dækket er i brug. Når et dæk gennemgår en mindre punkteringsreparation, forberedes det beskadigede område ved hjælp af en luftboremaskine. Selvom det er helt sikkert, når det bruges i det mindre reparationsområde på dækket, kan processen potentielt svække sidevægens struktur.

Hvor meget koster en punktering reparation til nationale omkostninger?

Hos National koster en punkteringsreparation inklusive en ny ventil- og hjulbalance for at sikre dækkets sikkerhed, inden du forlader lokalet, £ 20,00 pr. Dæk.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Radcity cykel anmeldelse - varige løsninger

Er RadCity-cykler gode? RadCity 4 imponerede os med sin usædvanligt behagelige og glatte kørekvalitet. Denne cykel har forudsigelig håndtering og en pænt dæmpet følelse takket være sin forreste affjedring og omkredsede dæk. Den har også en afslappet geometri, rigeligt justeringsområde i sædepinden og stammen, plus en behagelig sadel og ergonomiske greb. 3 авг. 2020 г.

Cykling til skolen - hvordan man beslutter

Er det sikkert at cykle til skolen? På individuelt niveau kan gå og cykling øge elevernes sundhed, fysiske aktivitet og endda deres koncentration i skolen. Jo flere studerende, der går eller cykler, jo færre biler på vejen omkring skoler, hvilket kan minimere sikkerhedsrisici og mindske luftforurening.

Quick release-cykel - almindelige spørgsmål

Hvad er en hurtig frigivelse på en cykel? Hurtig frigivelse eller gennem aksel? En hurtigudløsningsaksel har en 5 mm stang med en kamstang på den ene side og en møtrik på den anden, og dens funktion er at lade dig fjerne hjulet på din cykel uden brug af værktøj. En hurtigudløsningsaksel giver dig også mulighed for at fjerne hjulet uden at fjerne akslen.

Byg din egen cykel - holdbare løsninger

Er det billigere at bygge din egen cykel?

Bedste cykeltrøjer - søg efter løsninger

Hvad skal jeg se efter i en cykeltrøje? Se efter vandmodstand, vindblokering og åndbarhed afhængigt af hvornår og hvor du skal køre. Hvis du foretrækker naturlige fibre, skal du passe på cykeltrøjer lavet af merinould. Merinofår har tilpasset sig kolde vintre og varme somre, så deres uld er naturligt fugtgivende og forbliver varm, når den er våd.

Cykelposition - levedygtige løsninger

Er cykling dårlig for kropsholdning? Cykling og siddende er ikke det samme; cykling styrker dit kardiovaskulære og muskuloskeletale system, mens siddende ødelægger begge dele. Problemet er, at cykling og siddende forårsager lignende ubalancer i musklerne; en afrundet kropsholdning, en 'fast' og stiv øvre ryg og stramme hofter (især hoftebøjere) .24 авг. 2016 г.