Vigtigste > De Bedste Svar > Racercykel med affjedring - hvordan man opnår

Racercykel med affjedring - hvordan man opnår

Kan du sætte affjedring på en landevejscykel?

Affjedringafkobler hjulene fra resten af ​​hjuletcykel. Dette betyder det snarere end det helecykelat skulle støde op og ned på uregelmæssigheder ivej, hjulenekanbevæge sig uafhængigt. Bagstød ogaffjedringgafler er normen på bjergetcykler, men deres design er af begrænset brug forlandevejscykler.



Da off-road cykelmærket Niner først lancerede denne gruscykel med fuld affjedring, var meget af verden dybest set i chok. Men her er vi to år senere, og Niner MCR er klar til at blive frigivet. En ægte fuld-suspension gruscykel med 50 mm baghjulsophæng og 40 mm forhjulsophæng, er verden klar til det? Nå, Niner inviterede os til at vise dig teknologien og se, hvordan den sammenlignes med deres på stien for ny, men mere traditionel RLT gruscykel. (snap fingre) For at finde ud af, skal vi sætte dem mod hinanden i et episk show med grus-tidsforsøg. (intens musik) Men hvad der er vigtigt, jeg forklarer også, hvordan cykelophæng fungerer.

Fordi jeg formoder, at mange af os aldrig har haft grund til at vide, medmindre du er en mountainbiker, i hvilket tilfælde du har et forspring. Du har måske hørt om et 4 bar fjedersystem med en kort duellængde. Selv hvis du er helt ærlig over for dig selv, ved du muligvis ikke, hvordan det er. (Bilsignaler) (nøglerne ringer) Jeg ved ikke, om da Niner bad os om at lave en artikel af deres nye cykel, forventede de faktisk, at vi skulle dukke op på deres hoveddør i Fort Collins, Colorado, men det var præcis, hvad der skete.

Her er vi. (griner) Ya (banker på døren) (opløftende orkestermusik) Inden vi rammer stierne, lad os få en ting lige, nogle af jer ser måske på denne cykel og tænker, det er helt klart bare en mountainbike, men nej, dette er ikke en mountainbike. Dette er en mountainbike.



Nå og ja, de har ligheder, de kan begge montere brede piggdæk, selvom MCR er begrænset til 50 millimeter, da dette kan være meget, meget større, og begge har naturligvis fremragende affjedring mellem forhjulene og baghjulene og hovedrammen . De deler den samme ophængsplatform, men at sige, at cyklerne derfor er de samme, er lidt som at sige, at en monster truck og rallybil er de samme, når de selvfølgelig ikke er det. Denne kan gøre dette. (afslappende uenig musik) Men det er fremragende til det. (Rockmusik) Hvor MCR bestemt kan. (Afslappende countrymusik) Men det udmærker sig ved det. (Afslappende amtsmusik) Og det kan det sandsynligvis ikke. (Rockmusik) Så dette er en gruscykel? Ja, og for at bevise det er her en anden gruscykel, som Niner lige har frigivet.

Dette er RLT, en ikke-affjedret gruscykel, de vigtigste dele, der virkelig definerer en cykel, er placeringen og geometrien af ​​den, og i dette tilfælde deler de begge det samme DNA, som udviklede sig fra landevejscyklen, du har så drop styr, de har drop styrhåndtag, positionen giver dig mulighed for at blive lang og lav, så du kan køre dig hurtigt og behageligt i lange perioder. Og geometrien, den vigtige geometri, er også ens, så de føler sig ens, de er i live, de er smidige, og de er lydhøre. Så med den fantastiske logik, for ikke at nævne en fantastisk fangst, forhåbentlig er vi alle på samme side og klar til at besvare dette spørgsmål.

Hvad hvis noget? cyklen så god som denne og omvendt? For at sætte dem på prøve, lad os tage en lille bue, som Niner satte sammen for os. Den har vej, og den har meget grus. Klatring, faldende, temmelig flad og lidt fræk singletrack som en encore. (upbeate techno music) Ja, det føles lidt som tilbage i 90'erne, da mange langrendscyklister var overbeviste om fordelene ved fuld suspension.



Jeg har ikke brug for det, jeg har det godt som jeg har det! Det er svært at benægte, det er sværere, det kan du heller ikke benægte. Denne cykel er cirka et og et halvt kilo tungere end den meget slanke RLT. Og det vil sandsynligvis få dig til at bremse cirka to sekunder pr. Kilometer på en stigning som denne.

Så det betyder, at dette sandsynligvis ikke vil blive kørt i Tour de France, men det vedrører ikke folk som dig eller mig så meget. Så er der også det faktum, at hvis du introducerer dig selv lidt som Marco Pantani og kan lide at klatre i sadlen, vil cyklen føles lidt anderledes, og det er fordi affjedringen bevæger sig, uanset om den reagerer på en kraft, der kommer op fra gulvet, så en kofanger fra top til bund, så din kropsvægt. For at omgå den kendsgerning investerer mountainbike-producenter meget tid og kræfter i at forfine deres ophængsplatforme, og Niner følte, at de virkelig knækkede det i 2008 efter at have patenteret deres CVA-designer Constantly Varying Arc, og det er virkelig smart, dybest set holder det ophængning lidt under spænding, når du træder på pedalerne for at minimere ujævnhed, det overvinder denne spænding eller anti-squat for at give det sit rigtige navn, så bevæger suspensionen sig normalt.

For at minimere feedback til pedalerne betyder denne stadigt varierende bue, at drejepositionen eller den virtuelle drejeposition har skiftet forhold, det holder affjedringen aktiv uden at få dig til at føle, at du kører en svamp. Men når du er på asfalt sådan, kan du vende låsen - det hele gør affjedringen inaktiv, hvilket betyder, at du effektivt kører på en stiv cykel. Og lad os indse det, asfalt er bare et middel til at komme til vores grus.

overkommelige cykelhjelme



Årsagerne til, at du måske ønsker suspension på en cykel, er mange, men i dette tilfælde tror jeg, at der er tre, der virkelig skiller sig ud. For det første, komfortabelt og klart, når du har 50 millimeter luftfjedret, olieret affjedring mellem din bum og stien, bliver du bedre isoleret fra bump. Nu lyder 50 mil nat ikke så meget, men Niner siger, at dette spjæld var indstillet specielt til kørsel på grus.

Jeg synes, det har et mere subtilt midt slag. - Med MCR har vi faktisk finjusteret vores CVA-ophængningsegenskaber, så de opfylder kravene til gruskørsel, som vi forestiller os, at ryttere, der sidder i sadlen, cykler og for det meste støder på mindre bump. Hvad vi ville sige, lav amplitude, men højfrekvente typer af bump.

Suspensionen vil helt sikkert holde rytteren midt i slagtilfælde, men den bliver meget lydhør, også meget glat, h højfrekvente bump - godt det alene kan gøre det mere effektivt, men hvis du forbinder det til den tredje grund, så er dette er det endnu mere. Og det er deres vibrationer reduceres, når du har ophæng. Du kender muligvis samtalen om at reducere vibrationer, når vi taler om, hvorfor lavt dæktryk på vejen kan være mere effektivt.

Og det gælder også i dette tilfælde. Vibrationerne på cyklen og kroppen kører dig virkelig ned, og når du reducerer den, kører du meget hurtigere og bevæger dig mere effektivt. Årsag nummer to er, at du får mere trækkraft, fordi dine dæk har længere kontakt med jorden.

Du vil bemærke dette især når du klatrer, men også når du svinger eller bremser. I det omfang det rent faktisk kan påvirke dit dækvalg. Du er i stand til at køre meget glattere, hurtigere rullende dæk og har stadig det samme, om ikke mere, greb, men du drager fordel af den markant reducerede rullende afstand.

Jeg er ikke sikker på, at nogen vil stille spørgsmålstegn ved, hvorfor du vil have det ved afrejsen. Woohoo! O her! På den korte tid, at grusridning var en ting, eller i det mindste en ting med et navn, har det ændret sig meget, fra grusveje på racercykler og cyklocross-cykler til at droppe cykler på næsten mountainbike-stier, hvorfor vi inkluderer dette i vores løkke . En kort sektion, en meget sjov, plus et enkelt engangs-tryk. (langsom basmusik) Okay, kør derefter nummer et på den mere konventionelle af de to motorcykler.

Nu har denne selvfølgelig ingen suspension, det er RLT RDO, som faktisk er Race Day Optimize-modellen lavet af kulfiber. Nu var Niner et af de første mærker, der gik til grusfesten, så de har haft masser af tid til at få fornemmelsen af ​​deres cykler, som de vil have. På grusspektret er det endnu mere eventyrlystne, da du kan montere store dæk, dækafstanden i 50 millimeter er endnu større, hvis du sænker den mindre diameter 650b.

Den har en lidt mere opretstående og kortere position, end du ville finde på en gadecykel, men omvendt er akselafstanden længere for mere stabilitet. Selvom den er helt stiv, skal den være glad for at blive bølle. Eller håber her alligevel. Bip, bip, bip, bip. (Dæk knuser på grus) (energisk rockmusik) (tung vejrtrækning) Vi er på andenpladsen på MCR eller Magic Carpet Ride.

Lad os gå (dæk knuser på grus) (intens trommemusik) (fredelig musik) Efter et hårdt tiltrængt brusebad og en hårdt tiltrængt øl, kan jeg nu overbevise dig med nogle resultater. Førstepladsen i den episke Head-to-Headgravel Timetrail Showdown med en tid på 11 minutter og ni sekunder var RLT. Tre sekunder tilbage var den fulde suspension MCR resultaterne, og du vil se, at MCR faktisk var hurtigere på de snoere, ujævnere sektioner af banen.

Hvor RLT var hurtigere på de glattere, hurtigere sektioner af banen. Måske ikke overraskende tror jeg, at da begge er gruscykler, udmærker de sig i forskellige områder af banen, da de v. Ikke desto mindre er der forskellige cykler.

RLT har en vis grad af enkelhed, ja lejerne i fuld suspension MCR er Enduro Max Black Oxide lejer. Som jeg pålideligt er informeret om, er dybest set den mest holdbare man kan få, de vil stadig kræve vedligeholdelse fra tid til anden, ligesom støddæmpere også. Noget som mountainbikere er meget komfortable med i disse dage, men roadies og grusridere er fremmede i øjeblikket.

Og så hvis du er på en eventyrtur, er enkelhed sandsynligvis tommelfingeren op. Og også af denne grund har Niner sandsynligvis prydet RLT med ikke færre end 26 individuelle fastgørelsespunkter. Du kan finde dem her, her, her, her, her.

Du er sandsynligvis bekendt med disse. Her, her, her, her, her, her, her og her. For maksimal eventyrsikkerhed kan du vælge indstillingen med en stålramme i stedet for den billigere aluminium eller super-lette kulstofindstillingen.

For mens hurtigt er sjovt, behøver funbikes ikke at være hurtige. Hvor er MCR så? Du undrer dig måske over, om en 29er mountainbike rent faktisk ville være bedre, da den udmærker sig ved krumme, ujævn ting; surlya 29er ville være endnu bedre. Og stadig er en mountainbike bestemt hurtigere på mountainbike stier, men så tror jeg også, det sandsynligvis er, at det ikke er godt, når stierne er lettere.

Men vigtigere for mig er den position, du tager på cyklen - mountainbikes kan føles meget store, de er generelt ret oprejste, meget brede styr, så hvis jeg besluttede at bruge en dag på en cykel, ville jeg helt sikkert have en der var tættere på min gade position, tror jeg, det er bare lidt mere behageligt generelt. Og lidt mere effektiv i denne ende af spektret. Jeg er alligevel meget opsat på at høre dine tanker om denne sag.

Er du klar til det næste trin i gruscyklen? teknisk? Eller er du noget af en traditionalist? Sørg for at blive involveret i kommentarfeltet nedenfor. Jeg er sikker på, at du ikke vil skuffe. Giv denne artikel også store tommelfingre.

Og hvis du ser en anden vil have en Kies-artikel, så hvorfor ikke se den på skærmen med det samme.

Har jeg brug for en cykel med affjedring?

Gørdubrug foren frontaffjedringtil dincykel? Hvad enten dubrug fortilaffjedringtil dincykeleller ej afhænger af kvaliteten og længden af ​​den vej, du skal køre mest på, og din kørestil. ENaffjedringgaffel giver en mere behagelig tur på ujævne veje såsom off road eller by- eller byveje af dårlig kvalitet.

Så vi er herude i det sydlige Spanien lige uden for Alicante, som du kan se lige bag mig her. I dag har vi en lille anden funktion i hånden. - Ah ha, ja det har vi, og det tror jeg, du har.

Jeg har det forkerte valgvåben, Doddy. - Okay, ja, jeg er på en hardtail, det er måske ikke det bedste terræn for det, men hvad jeg gør i dag vil gøre, det er let at vise jer, at vise jer alt det der er en ret billig hardtail med moderne geometri kan bestemt stadig gøre det. - Nå, jeg har 160 mil rejse. - Jeg har 29 tommer hjul, det er i orden - okay - vi kommer ind på det om et øjeblik. - Nu sker det! - Okay, så dette er min Nukeproof Scout 290 Pro.

Dette er mere eller mindre en startcykel, så dette er en temmelig god udfordring i dag, fordi cyklen er cirka halvdelen af ​​prisen på Blakes, som en super high-end cykel. Det har 29 tommer hjul, temmelig løs, aggressiv geometri og en simpel 130 mil gaffel. Jeg vil bare bevise et punkt, du behøver ikke rigtig alle klokker og fløjter for at køre aggressivt terræn - Sig hej til min Canyon S trive CF, øverst i intervallet med 160 mil rejse, der er 27,5, og det giver mig meget greb med nedstigning og opstigning.

Okay Doddy du ved hvad de siger, hvad der kommer op skal gå ned og det er ret groft! - ja jeg ved, det er stejlt, let og groft, og jeg ved, at en hardtail er meget mere arbejde, men den har en dejlig lang front, ja? - ja - temmelig slap hovedvinkel, fik nogle klodsede dæk på - det er 29, så det vil rulle - overbevist om at det vil være godt, men selvfølgelig vil du være i stand til at rulle lidt på det, og jeg vil ikke folde mit hjul, klip et dæk, så jeg bliver lidt mere --- så du får brug for meget mere finesse, det er alt - ja, men det er fint, fordi jeg lærte at køre på en hardtail og jeg synes alle skulle - jeg gjorde det, Det gjorde jeg også. Jeg kalder sikkerhed her --- du har fuld belastning, så du bliver den marsvin? - Jeg bliver det marsvin. - Lad os tage et kig. Lad os komme over, jeg tror, ​​det er føreren i bunden. - Ja, okay, det giver mening.

krankbror pedaler

Okay, jeg kommer ikke til at lyve, det er ret stejlt og ru, så selvom man ser på, hvordan Blakes cykel reagerede, skal jeg være forsigtig, fordi jeg ikke vil folde baghjulet eller skære mit dæk i stykker, det er en lang vej tilbage til Alicante, så lad os se, hvordan hun har det. - Åh mand, wow, det var --- fyr. - Det så så groft ud på den ting.

Overrasket over, at du ikke blev punkteret. - Du ved, ved du hvad, det springer lidt, det er fint. Kan ikke lide det, jeg tror på en stor cykel, at du kan være skyldig i at skubbe ting. - Ja, du kan bare --- Nej, nej, det er fint, men jeg er glad for, at jeg blev hooked. - Åh ja, jeg ville have - - Jeg tror, ​​jeg ville trække tilbage tungt, hvis jeg alle var flade, og jeg følte, at mine fødder bevægede sig meget - jeg tror, ​​jeg ville bevæge mig, hvis jeg var en hardtail-rytter! - Jeg er ret imponeret, faktisk kan du mærke det meget mere.

Løbene var ret grove - Wow, den næste. Hvad er den næste udfordring? - Okay. - Skal vi klatre noget? - Uh, ja! (griner) Det er klart. - Ah, min cykel er klar til at klatre, dreje, jeg skal bare gøre det, ganske behageligt. - Ja, men du foretager sjusket linjevalg, kammerat. - I det mindste sparer jeg min energi til den næste smule. - Dude, jeg skal bare være smart! - Hvad laver du? (ler) Held og lykke med dette stykke, Doddy, ha! Helt sikkert kører, sikkert - jeg kan ikke bare køre det, men jeg vil ikke gå - Åh wow, hej Doddy, udsigten herfra er syg mand! Wow er du okay? - Jeg kom herhen, fyr. - Jeg misunder dig ikke lidt af cyklen.

Du kan ikke sige, at du klatrer den ting. - Jeg vil ikke lyve, det var virkelig svært. (Ler højt) Ved du hvad, det var lidt sjovt! Du er nødt til at tænke over det, det er ikke som - Ja, det tror jeg - Jeg elsker cykler med fuld affjedring, men jeg tror nogle gange, at de gør dig lidt doven.

Så bare gå på pedalerne. - Det er faktisk sandt, for du kan bare gå (taler gibberish)). - Jeg var nødt til at se meget længere frem for at se, hvad stien laver --- Ja- Hvordan faktisk før jeg kom der - Nå, lad os gå langs den højderygslinje - Åh nej mand, jeg vil tage et øjeblik pause, slippe det ud - Åh, okay.

Wow, hej Dodd, se på den klippe, fyr! - Åh! (Ler) - Woo! Imponerende. Så godt. - Nej, jeg tager ikke øjnene af banen, fyr. (Ler højt) - Ups! Træd ikke på en pedal - det er så sketchy. (griner) - Åh ho, min godhed - Åh min gud - Det var sådan en syg afstamning! - Mine øjne raslede bogstaveligt talt i mit hoved dernede - De ser ud til at de stadig gør det. (griner) - Ved du hvad, jeg må sige, jeg må indrømme, det er en temmelig grundlæggende hardtail, det handler om halvdelen af ​​prisen på din cykel. - Ja, ja - Så jeg har nogle hårdere dæk på det, men det er så godt - Ja, det er god værdi for pengene, og du kommer stadig på din cykel, eh - I slutningen af ​​dagen er det en mountainbike , og mountainbikes er virkelig, rigtig gode.

Uanset hvad. Ret, hvis du vil se en anden artikel, klik her, Downhill Bike vs. Trail Bike. - Eller for en anden god, tjek Fat Bike vs.

Enduro Bike - det er godt. Glem ikke at klikke på dette hjul lille globus, du abonnerer og ser en anden artikel som denne! - Ryd! Hvis du kan lide det, så giv os tommelfingre op!

Hvorfor er der ingen affjedring på en landevejscykel?

TILlandevejscykeler en banevæddeløbsmaskine tilpasset, så den lovligt kan køres offentligtveje(den er udstyret med to bremser, en reflektor, lysbeslag osv.). Racermaskiner har ikkeaffjedringfordi det tilbyderikkefordel i løb, og sålandevejscyklerat være tilpassede raceregør det ikkehar det enten.

Stive cykler er mere effektive, ikke? Jeg mener, rammefleksen frarøver os styrke. En stivere cykel ville overføre mere energi til drivlinjen. Dette er en erklæring, som mange af os tager som kendsgerning.

Og med god grund, fordi professionelle cyklister vil have stivere cykler, og de bliver ret hurtige. Cykelproducenter sælger os stive cykler, fordi vi stort set beder om det, og sandsynligvis fordi cykeltestere roser stive cykler til kernen. Vi er på en lille mission lige nu. (bluesy musik) Enhver med en grundlæggende forståelse af fysik ved, at termodynamikens første lov siger, at energi hverken kan skabes eller ødelægges, den kan kun overføres fra en form til en anden, rammen flexit kan få dig til at føle dig ridset dit hoved lidt.

Energi kunne omdannes til varme, men jeg kan ikke forestille mig, at en rytter selv Tony Martins kaliber skaber noget nyttigt gennem rammefleksibilitet. men mens der er mange dele af din cykel, der laver støj, har rammerne ikke en tendens til at dø, før de alligevel dør. Så spørgsmålet er, om frame flex virkelig afleder energi væk fra driv toget, hvor så? bøde? Måske kommer det tilbage om et øjeblik. (Reggae-musik) Vi kommer til The Bicycle Academy, en rammeindlæsningsskole i Frome, lige nede på gaden fra GCNHQ, fordi Tom Sturdy, ingeniøren, der designede den håndbyggede GCN-cykel, han er træningschef her og han har længe tænkt over dette problem med frame flex.

Og han er bare derinde. Nu var Tom og jeg ude kort efter jul. Vi var Vi diskuterede dette spørgsmål, og du sagde, at du havde en meget nem måde at illustrere, hvordan en fleksibel ramme kunne sætte den energi tilbage lige i drivsystemet.

fordele ved måltider

Så kan du fortælle os, hvad vi skal gøre i dag? - Okay, har vi det? en ramme her, der er moderat fleksibel, og vi sætter den i et turbotog, der bare skal cykle ét sted. - Fantastisk. - Vi fik det, så baghjulet kan dreje, og hvad vi skal gøre er os bøj rammen.

Så brug lidt energi til at bøje rammen, så vi kan sætte den på pause og tale om de forskellige punkter og se, hvad der sker, når vi offentliggør den. - Cool, fint så. Nu sker det. (bluesy musik) - Så hvad vi har er denne meget solide blok her, der bestemt ikke går nogen steder - jeg kan næppe flytte den - Og vi vil kun flytte pedalen, så den er et par millimeter, en tomme over denne blok hviler , Okay. - Okay - På dette tidspunkt træder vi til side, går på cyklen og holder bagbremsen, så hjulet ikke kan dreje, og vi skal indlæse pedalen, som vil bøje rammen, men ikke dreje baghjulet. - Okay.

På grund af pausen. - Okay, skal jeg springe op? - Så pedalen hviler nu mod denne massive blok. - Ja.

Så baghjulet bevægede sig ikke - Baghjulet drejede ikke, fordi du fik ryggen til at bryde på - Så rammen --- Så hvad der skete er, at du lægger energi i rammen, der bøjede den og sænkede pedalen for at røre ved det blok - En hel del energi også - En ganske stor mængde energi - Der er meget strøm der igennem - Ja. (griner) - Okay, så jeg slog bogstaveligt talt bare tilbage. - Det er rigtigt, så slip bare bremsen. - Okay, er du klar til det? 3,2,1.

Whoa! - Og så kan vi se, at baghjulet har spinas, hvori energi frigives igen - Nå, ikke bare centrifugering, det var ganske betydeligt, ikke? - Hvis du vil, kan vi gå til tavlen og tegne nogle illustrationer for at finde ud af præcis, hvad der foregår. - Jeg ville meget gerne have en whiteboard-handling. Lad os gøre det.

OKAY. Så jeg så baghjulet pludselig komme til liv, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan flex i en ramme faktisk bidrog til flex, lad os se, hvad der foregår. Her er et sæderør set bagfra, der er forbundet med en bundbeslagskal.

Så vi skal på en pedal, der er herude. Hvad sker der hvis? Dette rør er under belastning, da det faktisk bøjer sig omkring rørets midterlinie. Det er vigtigt at bemærke, at bundbeslagets højde ændres på den belastede side af cyklen.

Og hvad der er vigtigt ved det, er højdeforskellen mellem den belastede side af bundbeslaget - okay - okay, og hvad det betyder fra siden er, at bundbeslaget kommer ind der og din pedal, der er derude et sted - okay - hvis du står på pedalen, gulvet ned. Beslaget ned, som vi lige så, og pedalen ned, som vi har set, for at hvile på denne blok. Så når du frigiver energien og lader rammen bøjes tilbage, bøjes bundbeslaget tilbage til det sted, hvor det startede, og løfter sig op; pedalen bevæger sig ikke, fordi den er på blokken, så du får en drejning med uret af kædesættet, der drejer kæden og drejer baghjulet. - I teorien kommer energien fra din fleksible ramme tilbage i den multiple enhed , og heller ikke tror du, hvis det sker på vejen, og jeg antager, at det er stort, hvis det så ville ske, når du begynder at tabe dig.

Det ville lægge mindre kraft gennem pedalen, så det ville være en fordel på dette tidspunkt, når du pedaler, hvor det ville være praktisk at tilføje et ekstra bidrag. - Ja absolut. Denne illustration vil ikke være præcis, hvad der sker på vejen, fordi vi har overdrevet nogle, men her ville princippet komme i spil, at når du begynder at lægge mindre og mindre kraft gennem pedalen, vil rammen bøjes baglæns, og på dette tidspunkt vil du få den nyttige rotation med uret af krumtapene, som kan påvirke førerens følelse. - Ja, som et empirisk eksperiment antyder vi ikke, hvor meget det bærer tilbage, men til illustrative formål viser det, at der sker noget, tror jeg, når du bøjer en ramme og derefter bærer den tilbage.

Med hensyn til mulige huller i figuren mener jeg, hvor kunne denne energi lagres, hvis den ikke kommer fra rammebøjningen? Jeg mener realistisk, ville der være nogen vridning i navet, eller ville det føje til det ved at understrege den drivlinje, du tror? - Jeg tror, ​​det bliver et element af det hele; der er ingen måde at isolere rammen absolut i sig selv. Hver eneste del af kæden er snoet og bøjet lidt. Så det er svært at sige nøjagtigt, hvor stor en indflydelse der kan have på vejen - Okay, med det i tankerne bragte jeg den stiveste cykel, jeg har til rådighed, som er min Orbea Orca Aero.

Utrolig hurtigt. Kan vi holde det på træneren og se, hvad der sker? - Selvfølgelig ja. - Okay, lad os se hvad der sker.

Okay, jeg er fyldt. Okay, er du klar? 3,2,1.- Så jeg synes, hvad der foregår her er en god illustration, fordi det er sådan en stiv ramme 'Du', vi er faktisk nødt til at lægge en masse energi i at bøje rammen, så pedalen er på blokken.

motion og åreforkalkning

Så der er meget energi lagret i det, fordi du var nødt til at investere meget i flexen af ​​den superstive ramme - så i teorien kunne der ikke være nogen forskel på din ydeevne på vejen fra stivheden i rammen, så længe den er inden for visse grænser, for hvis der er en stiv ramme, vil den ikke bøje så meget, og al din kraft vil blive rettet mod drivlinjen, men hvis den bøjer lidt, vil den give den tilbage, så giver du mere tilbage - ja muligvis, og der vil det være en der er et stort gråt område, hvor de virkelige fordele ligger. Jeg tror nøglen er, at det måske ikke betyder så meget, som folk engang antog om det? Håber dette vil starte en masse diskussion i kommentarfeltet, så sørg for at deltage. Er Toms eksperiment korrekt? Kunne denne bevægelse af baghjulet komme fra noget andet? og hvad siger du faktisk? Husk at hele stive rammeprincippet går hurtigere? F eller mig, bare spekulerer på, om rammens fleksibilitet vil være som det nye dæktryk.

Så lad os gå tilbage 10 år, og vi vidste alle, gjorde vi ikke? Vi vidste bare, at hårdere dæk rullede hurtigere, og vi kunne mærke det også. Nu ved vi, at lavere tryk faktisk kan rulle hurtigere, for mens du måske får mere hysteresetab, får du mindre affjedringstab. Og så er det mere effektivt. Måske er frame flex den samme.

Stive rammer føles hurtigere, medmindre de faktisk ikke er det. Deltag i kommentarsektionen. Og hvis du vil se en anden artikel om dæk og hysteresetab og affjedringstab, sandheden om bredere dæk og bredere fælge, skal du bare klikke derovre? godt dybdegående stykke.

Er det OK at køre på cykel på grus?

SVAR: Du kan helt sikkert bruge engruscykelhave enlandevejscykel. Der er dog et par små begrænsninger, du kan løbe ind i, hvis du gør dette. Afhængigt af hvordan du kan lide detride, det kunne være vigtigt eller slet ikke vigtigt. Hvis du er enlandevejscykelracer, så engruscykelfungerer sandsynligvis ikke som din primærecykel.

Hvilken affjedring er bedre til cykler?

En motorcykelaffjedringOpsætningen består primært af to teleskoprør foran og en svingarm monteret med dobbelt eller enkelt støddæmper bagpå. Nu om dagen foretrækkes monoshock eller enkelt støddæmper bagpå i det mestecyklerpå grund af densbedreydeevne og sportslige egenskaber.

Sænker cykelophæng dig?

Ja, teknisk set skulle desænk digfordi nogle afditenergi spildes (mængden afhænger afditkørestil). Men praktisk talt gør det ikke meget forskel; vigtigeredukunne være i stand til at bære mere hastighed over ru jord og skulle blive mindre trætte af vibrationer gennem gaflerne.

Er cykler med fuld affjedring bedre?

Du vil have en mere behagelig tur: Afuld-affjedringbjergcykelvil opsuge det meste af de skurrende ujævnheder, der ellers ville blive sendt til din krop (og i nogle tilfælde fjerne dig fra dincykel). Dette kan hjælpe med at reducere træthed, hvilket igen kan give dig mulighed for at ridehurtigerelængere, med større komfort.16. 2018.

Er frontophæng på en cykel god?

Fordele vedaffjedring:

Bedre kontrol medcykelbedre trækkraft i sving, selv bremsning. Dette muliggør hurtigere kørsel på ru veje, der er ned ad bakke eller flade. Selvfølgelig stamme og sadelpindaffjedringpåvirker for det meste komfort (kun).

Er en gruscykel langsommere end en landevejscykel?

Ergruscykler langsommere endracingcykler? Svaret er: 'Det afhænger. 'Der er et par ting, der kan skabe engrusdæklangsommere: Aerodynamik afcykel: Bredere dæk fanger en smule mere vind, men en 10 mm stigning i frontområdet gør ikke nogen stor forskel.

Hvor meget langsommere er en gruscykel end en landevejscykel?

Efter 2200 miles på mingruscykeli år, mit gennemsnitfartvar 19,3 MPH sammenlignet med et gennemsnitfartpå 20,3 MPH i 5000 miles sidste år på et stållandevejscykel. Så ja det er et strejflangsommeredog har jeg også lavet et sub - 5 timers kejserligt århundrede pågruscykel, så jeg ville ikke sige detlangsom...28. 2020.

Er det bedre at få en pendlercykel med en frontophæng?

Hvis du skal køre med din pendlercykel på veje, hvor en frontophæng er til gavn for din kørsel eller komfort, er det bedre at have en frontaffjedring. Men hvis du skal køre på veje, hvor en ophængningsgaffel ikke giver dig fordele, er det bedre at have en stiv gaffel.

Har du brug for affjedring på en mountainbike?

Vi taler ikke om suspension, når det kommer til landevejscykler. I det mindste ikke affjedring i mountainbike-forstand med flere inches af rejse både foran og bagpå. Nej, når det kommer til landevejscykler, taler vi om designfunktioner, der er beregnet til at blødgøre turen med et strejf.

Er der ophængsgafler til landevejscykler?

Alex Moulton (http://www.moultonbicycles.co.uk) har lavet hjulophængte stålrammecykler kontinuerligt siden 1960'erne. Disse er ikke langsomme foldbare cykler: Moulton gifter sig med 120psi-dæk med fuld affjedring og overvinder handicappet med små hjul for at producere en hurtig men ret tung cykel.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Fødevarer, der forhindrer lungekræft - hvordan man håndterer

Hvad er de bedste fødevarer til bekæmpelse af lungekræft? Vælg proteinrige fødevarer. Magert kød såsom kylling, fisk eller kalkun. Æg. Mejeriprodukter med lavt fedtindhold såsom mælk, yoghurt og ost eller mejeriprodukter, erstatninger. Nødder og nødder, bønner. Bønner. Sojamad.

Proteinpulver til piger - løsninger på problemerne

Hvad er godt proteinpulver til kvinder? 4 af de bedste proteinpulvere til kvinder ALOHA Organisk Proteinpulver. Dette plantebaserede proteinpulver er ideelt til kvinder med allergi, fordi det er fri for gluten, lactose og soja. Tone It Up Organisk plantebaseret proteinpulver. Vega Protein & Greens. Orgain Organic Protein & Superfoods Plantebaseret proteinpulver.

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Mad, der bremser dig - praktiske løsninger

Sænker æg? Æg. Æg er en fremragende kilde til magert protein, men mangler de kulhydrater, der er nødvendige for at skabe en intens svedesession. Og fordi protein tager længere tid for kroppen at fordøje, kan en omelet veje dig ned, hvis den indtages for tæt på din træning.

Er clif bars sunde - hvordan man beslutter

Er Clif Bars faktisk godt for dig? Højt i kalorier, de indeholder også 44 gram kulhydrat for at hjælpe med at brænde dine muskler eller genopfylde dine glykogenforretninger. Det er en god idé at tage en Clif Bar til en lang vandretur, men hvis du spiser dette mens du sidder i sofaen, er du bedre stillet med en mere nærende snack. 18 okt, 2019