Vigtigste > De Bedste Svar > Santa Cruz Tallboy anmeldelse - besvare spørgsmålene

Santa Cruz Tallboy anmeldelse - besvare spørgsmålene

Er Santa Cruz Tallboy god?

DetSanta Cruz Tallboyer ikke perfekt til nogen enkelt disciplin, men det er enstorecykel alligevel. Efter at have kørt hele stien og endurocykleri det amerikanske mærkes portefølje viser det sig, at deres mindste 120 mm rejse 29er er vores favorit.25. juni. Feb 2020





Så Santa Cruz debuterede faktisk, debuterede? - De-buted. - De-buted? (alle griner) Jeg siger normalt ikke dette ord højt, (griner) debuterede? (optimistisk musik) ♪ Jeg forstår ikke så meget ♪♪ Jeg ville have noget Jeg ville ikke have så meget Jeg ville have noget ♪ (kvinde griner) - Hej, jeg er Sarah Moore, og vi er her i Pemberton for Pinkbike Field Test Lige bag mig er Juliana Joplin, der ifølge mærket er lidt land og lidt rock and roll og med 120 millimeter bagkørsel og 130 millimeter kørsel til gaffelen synes Downcountry-kategorien er perfekt til denne cykel. Sådan har Juliana den samme ramme som sin modstykke i Santa Cruz, Tallboy, har kun en anden dæmperopsætning, håndtag, sadel og selvfølgelig den anden branding og grafik på rammen.

Derudover fås Joplin kun i ekstra små, små og mellemstore Tallboy er i størrelserne ekstra små til ekstra ekstra store tilgængelige. Et par af komponentens højdepunkter på denne cykel er RockShox Pike Select, Fox FLOAT DPS Performance Elite-dæmperen. Det har SRAM G2-bremser og en XO1-drivlinje.

Det har også reservekulstofhjul og det nye VPP-ophængsdesign, som du har set på Hightower, Bronson og selvfølgelig Nomad. Så et par funktioner i denne ramme: der er intern kabelføring, dvs. en downtube-beskytter, en ribbet kædestagbeskytter, og så er der en lille mudderklap, så din bump ikke glider af stien dækket af snavs. (Joy Music) - Så vi kørte begge begge i den korte kædelængde, så vi kørte kædelængderne ved 430 millimeter. - Og bekvemt er vi også meget tæt på suspensionen med hensyn til vægt.

tour de france historie



I sidste ende var det meget ens, ikke ligefrem identisk, men ret tæt. - Så jeg kørte gaffelen fra lukket for mine 155 pund ved 90 PSI med otte klik-rebound og derefter 27% slap i det bageste chok med 10 klik-rebound. - Jeg kørte faktisk min affjedring lidt blød, øh, med 83 PSI foran og 30% SAG bagpå, og jeg fik mit rebound lidt langsommere både foran og bagpå.

Så vi kørte en 2,4 DHR II bagpå og en 2,5 DHF foran, begge med EXO + -hylsteret på grund af forholdene omkring Pemberton kan være ret vuggende. (lys jazzmusik) Som mange nyere cykler i øjeblikket har Juliana Joplin en ret stejl sædevinkel, i dette tilfælde 76,3 grader.

Dette holder din vægt rigtig godt centreret, især når du klatrer en stejl hældning. Selvom hovedrørets vinkel er temmelig lav ved 65,5 grader, er frontenden også pæn og lang, så du kan holde dig pæn og centreret med din vægt, bare bliv afslappet og bliv gasreguleringskraft, og du behøver ikke bekymre dig om, at fronten hjul kører rundt på dig.



Så jeg synes, Juliana Joplinto er god, men ikke god. Jeg mener, der er cykler derude, der virkelig føles som om de slags vil plaske fremad, når du slukker for strømmen, og for mig var Juliana ikke cyklen. Det bobler lidt under kraft, men du har ikke nødvendigvis meget trækkraftfordel af det, og for mig var min mest effektive teknik, når jeg klatrede, bare at sidde og blive forsigtigt med pedalslaget i modsætning til at rejse sig og hamre. - Ja, den har ikke den jordbundne trækkraft som Guerrilla Gravity.

Det er også værd at bemærke, at det er let, men det er ikke et XC-lys. (let) jazzmusik) - Så for mig er nedstigningen det punkt, hvor Juliana virkelig skinner. Den samme kropsposition med den stejlere sædevinkel og den lange og fladere forende holder dig lige så centreret, når du klatrer, som når du går ned, så jeg følte ikke, at jeg kæmpede for at holde min vægt, hvor jeg ville have det.

højt fedtindhold vs højt kulhydrat

Jeg har altid været i en behagelig afstand bag forhjulet og følte virkelig, at jeg kunne skubbe mig ret hårdt uden at vaske forhjulet af, eller at cyklen vil bytte ender, når det bliver glat, så jeg tænkte også, at affjedringen fungerede bedre for mig, endda ned ad bakke. Jeg mener, det gør et rigtig godt stykke arbejde, ikke rigtig sletter alt på stien, men det neutraliserer tingene helt til det punkt, hvor du kan mærke det, men det påvirker ikke din linje, eller det påvirker ikke, hvordan du hamrer gennem sektionen - Så Joplin er en super livlig cykel. Det føles som en downcountry-cykel i alt, så du ved, at det er 120 millimeter rejse, når du kører, men det er også meget smidigt og føles som en større cykel.



Så hvis du virkelig skubber det, er det klar, det er behageligt, du behøver ikke bekymre dig så meget om dine linjevalg. Du kan bare gå den linje, der er hurtigst på stien. - Ja, og jeg kan godt lide, hvordan det hele generelt føltes rigtig godt og blev plantet. - Så jeg har brugt denne cykel hele vejen, men på en god måde var den i passende situationer, og den var ikke en bund. - Ja, jeg synes, det er også værd at nævne, at selvom jeg kørte min affjedring lidt blødere og vejede stort set den samme, brugte jeg også hele affjedringen, men jeg følte aldrig en hård bund, faktisk min bedste tid på Joplin kørte, hvilket var lidt overraskende for mig.

Det var kun ca. 2% hurtigere end min bedste tid på Trek Top Fuel, ganske vist ikke meget af en forskel, men det faktum, at Top Fuel var beregnet til at være en meget racy cykel med en mere langrend base, jeg tænk, det siger meget om Joplins muligheder - min hurtigste nedstigning var faktisk på Joplin, og så var det ikke så meget langsommere end en cykel som Top Fuel for klatringen, hvilket også overraskede mig. (optimistisk musik) Til denne pris ville jeg personligt have ønsket lidt mere justerbarhed i affjedringen, især foran. Denne cykel leveres med RockShox Pike Select Plus i stedet for Ultimate.

Men ærligt talt har jeg aldrig haft problemer med det chok, der er herinde nu, og for prisen er det en fair handel for de reservekulstofhjul, du får, fordi jeg personligt kan lide den måde, de føler, mange mennesker generelt at have kulhjul let på deres cykel, og SantaCruz støtter disse med en livstidsgaranti, så det er rart at have den ro i sindet, når du kører hvor som helst, hvor du er tilbøjelig til at revne i fælgen. (blød musik) - Så nogle af fordelene ved denne cykel er bare, at detaljerne virkelig er sorteret. Plads til en mellemstor dråber på 150 millimeter.

Selv en stor flaske passer let ind i rammen. Og så er det simpelthen virkelig livligt og meget let at manøvrere med hensyn til kørselsteknik. Jeg finder også denne cykel meget æstetisk, så rørformen, grafikken, spjældpositionen, alt er bare en rigtig flot pakke.

Det er en slags jack-of-all-trades, så jeg synes, det er bestemt et proffs. Du kan slags køre på stejle stier, du kan køre på stigninger, og du vil have det sjovt, uanset hvornår du kører på det. (mild musik) - Ja, ulemper, for mig er cyklen ikke den mest entusiastiske pedalrytter.

Det er godt, men ikke godt i den henseende. Og så, på en eller anden måde forbundet med det, fordi pokker? Stødabsorptionen er så lav, at cyklen drager fordel af en klatrekontakt, men det er svært at finde, og det er også en rigtig lang rækkevidde dernede. Og selvom det er en allrounder, er det bestemt på en eller anden måde mester for ingen, som man siger.

For mig er det en cykel, der er rigtig god til mange ting, men ikke et eneste aspekt af ydeevne skiller sig virkelig ud i denne ting. (optimistisk musik) - Så Joplin er sandsynligvis den mest jævne cykel i downcountry-kategorien, jeg vælger muligvis ikke den til et endags langrendsløb, hvor klatrehastigheden virkelig er det, der vinder løbet. Men for et etappeløb, lidt længere, ville det helt sikkert være en god mulighed.

Det vil bare ikke slå din krop så hårdt som en kortere cykel ville være et sikkert valg, når dette vil være din eneste cykel til alt. Til langrendsløb, til maratonløb, for nogle snævre stier, hvis du havde en cykel, ville det være godt. Men for mig, hvis det var din anden, kortere rejsecykel til din større, længere rejsecykel, for mig er den ikke helt skarp nok - Så det var Juliana Joplin eller Santa Cruz Tallboy.

Hold øje med flere artikler fra Pinkbike- Field Test, og vi ender også med et rundt bord i downcountry, så hold dig opdateret. (optimistisk musik)

Er Santa Cruz Tallboy en downhill-cykel?

Nitten år senere, hver fuld suspensioncykeliSanta Cruzline-up bruger den korte, modroterende VPP-kobling til at køre stød på alt fra dets 100 mm-rejse Blur XC-løbcykeltil sin V10 på 215 mmdownhill cykel. På stien, denTallboy'ssuspension kan sikkerhedskopiere de fleste af disse dristige påstande.24. apr 2020

Hvilken slags cykel er en Santa Cruz Tallboy?

29er trailcykel

Hvor meget vejer Santa Cruz Tallboy?

Høj dreng- 29er stiCykel|Santa Cruz Cykler.

Er Santa Cruz det værd?

Ja,Santa Cruzkamæleon erpengene værd, selvom det har en ret stejl pris. Det er en ekstremt alsidig og tilpasningsbar cykel, der kan tage 29 ″ eller 27,5, hjul samt køre et gear eller enhastighedskørsel. Derfor kan du bruge den til forskellige typer forlystelser og forskellige formål.24. maj 2021

Hvor meget koster en Santa Cruz Tallboy?

Priser fra $ 2699 (MSRP)

cykling til begyndere

Hvorfor er Santa Cruz-cykler så dyre?

Santa Cruz cyklerer fleredyrtend andre lignendecyklerfordiSanta Cruzproducerer ikke et massivt antalcyklersom Giant eller Trek. De specificerer også derescyklerkun med kvalitets RockShox og FOX affjedring samt med mellemklasse og high-end SRAM og Shimano gruppesæt.For 5 dage siden

Hvorfor er Santa Cruz så dyr?

Santa Cruzcykler er meredyrtend andre lignende cykler, fordiSanta Cruzproducerer ikke et stort antal cykler som Giant eller Trek. De specificerer også kun deres cykler med kvalitets RockShox og FOX affjedring samt med mellemstore og avancerede SRAM og Shimano gruppesæt.For 5 dage siden

for meget kaffe

Hvorfor er Santa Cruz farlig?

Santa Cruzer i en særlig farlig position. Det har de høje leveomkostninger for Bay Area amter, men med relativt lavere indkomster, der afspejler dets lavtlønnede landbrugs- og gæstfrihedsjob. Alligevel er disse indkomster ofte for høje til, at familier er berettigede til velfærdsprogrammer. Det er en skræmmende pres.8. sep 2019

Er Santa Cruz for dyrt?

Santa Cruzcykler er generelt fleredyrtend gennemsnittet. Priserne varierer mellem omkring $ 2.000 og $ 11.000, afhængigt af model, rammemateriale og komponenterne.24. maj 2021

Hvorfor er Santa Cruz-cykler dyrere?

Santa Cruzer det seneste brand, der øger detailpriserne på grund af virkningerne af COVID 19. Øgede komponentomkostninger - De samme transportomkostninger påvirker også de komponentvirksomheder, der specificererSanta Cruz's cykler, hvilket betyder OE-prisen for delene på en nySanta Cruz cykelvil være højere.10. mar 2021

Er Santa Cruz Tallboy 4 en rejsecykel?

'Et design med øvre leddede stød kan være velegnet til kortere rejsecykler, fordi dette design kan indstilles til at give cyklen en fornemmelse af, at den har mere kørsel, end den faktisk gør på grund af cyklens midtslagsydelse.

Hvad er forskellen mellem Santa Cruz Tallboy og Hightower?

Santa Cruz Tallboy og Hightower er ens i design og geometri, men meget forskellige, når det kommer til rejser. Hightower har 150 mm front og 145 mm bagkørsel sammenlignet med Tallboys 130/120 mm opsætning. Dette gør Hightower bedre i nedkørsler, men Tallboy er en mere alsidig allround.

Hvilken er bedre Santa Cruz-optik eller Santa Cruz Tallboy?

Op ad bakke, Santa Cruz hænger bag begge cykler. Optic tilbyder den mest centrale kørestilling og den fasteste affjedring, mens YT generelt er mere effektiv og letbenet end Tallboy. Det er altid værd at nå til klatrekontakten på Tallboy.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Scrambler cykel - Komplet manual

Hvilken type cykel er en scrambler? snavs cykel

Cykelparaply - hvordan man løser det

Gør de paraplyer til cykler? Det var næsten uundgåeligt, at jeg skrev om denne gadget. Det sidder samtidigt på tværs af to langvarige Gadget Lab-traditioner: uhåndterlige cykeltilbehør og paraplyer til nyheder. Og så præsenterer jeg Uberhood, en cykelmonteret paraply. Lad os først tackle den åbenlyse fejl: Det er en cykelmonteret paraply.

Cykler rundt om i verden - hvordan man kan slå sig ned

Hvor meget koster det at cykle rundt i verden? Du kan cykle rundt i verden for mindre end $ 15 pr. Dag. Dette inkluderer daglige omkostninger, når du rejser på cykel. Disse er typisk mad, indkvartering, reparation af cykler, visa og diverse køb på vejen. Det inkluderer ikke de oprindelige udgifter til at købe en cykel og andet udstyr.

Marin Cykelanmeldelser - Hvordan løser du det?

Er Marin cykel et godt mærke? Ja, Marin-cykler er af meget god kvalitet. Marin bruger kun de bedste kulstof-, aluminium- og stålmaterialer til produktion af deres rammer kombineret med pålidelige komponenter fra Shimano, SRAM og andre populære mærker. Marin-cykler er lavet til at holde, uanset om du får en startniveau, mellemklasse eller en high-end model. 21 июн. 2021 г.

Køb af brugte landevejscykler - hvordan man beslutter

Hvad er den bedste måde at købe en brugt landevejscykel på? Her er hvor du vil se deal-breakers, så se nøje. Cyklen skal have en fin finish på rammen og gaffelen, og rammemærkaterne skal også se godt ud. Se ned på alle stelrør på begge sider og gaffelen også. Der må ikke være buler eller revner eller korrosion eller store chips.

Væsentligt cykeludstyr - hvordan man afregner

Hvilket udstyr er vigtigt for en god cykeltur? 10 Cykling Essentials.Hjelm. Sikkerhed først. Hydrering. Pakning af en vandflaske hjælper dig med at holde dig hydreret til din tur. Reserverør. Mens patch-sæt kan være meget nyttigt, er det den mest sikre måde at vide, at du har et udskiftningsrør, at du vil være god at gå efter et fladt dæk. Pumpe eller CO2. Sædepose. lys. Lås.