Vigtigste > De Bedste Svar > Racercykel med enkelt kædehjul - holdbare løsninger

Racercykel med enkelt kædehjul - holdbare løsninger

Er enkeltkæde bedre?

Detenkeltforankædehjulsystemer tilbyder noglegodtfordele: 1. Lettere vægt Løs den andenkædehjul, men også frontskifteren, skifteren og kablet. 2.



Pro cykelteam Aqua Blue meddelte for nylig, at de vil bruge 3T-rammer til 2018-sæsonen. Det vakte en hel del oprør. For det første fordi rammerne kun har skivebremser.

Så kontrovers. For det andet, fordi du ikke kan bruge en derailleur med det; det passer bare ikke. Så du skal bruge et enkelt drev.

Kontrovers to. Nu har mange mennesker spekuleret på, hvad teamet nøjagtigt skal gøre. Min opfattelse er dog, at det er fuldt ud muligt at konkurrere i professionelle løb med et enkelt drev.



Og jeg tror, ​​det er sådan, det kan gøres. Jeg sætter dog pris på, at mange af jer ikke vil være interesserede i at vide, hvordan man går med en 1x drivlinje pr. Løb, så jeg går over hvorfor og hvorfor. Og så vil jeg tale om gearforhold bare for sjov.

Okay, bare for sjov. Jeg laver sjov. Hvis du ikke ved, hvad en 1-trins drivlinje er nu, så lad mig forklare.

Der har du en enkelt klinge og har derfor ikke brug for en skifter. Men for at få det gear, du har brug for, har du en tilsvarende bredere kassette bagpå. For at kæden kan sidde sikkert og ikke springe af, skal du bruge en bagskifter med koblingsmekanisme.

ben træning for at komme hurtigere



For at det holder sikkert, har du også brug for en speciel kædekæde, en såkaldt smalbred kædekæde, som også holder kæden rigtig sikkert. Nu har nav med en kæde dybest set eksisteret i årevis. Men SRAM lancerede det første dedikerede system til mountainbikes tilbage i 2012 og for nylig også off-road på grus og cyclocross efter lanceringen af ​​Force 1 i 2015.

Men det fanger også på gaden. Før vi går ind på, hvorfor du gerne vil bruge et 1-vejs-drev. Fordi for almindelige cyklister som dig og det, er det mindre vedligeholdelsesfrit, og det er lettere at opsætte, fordi alt hvad du skal bekymre dig om er en derailleur.

Det kan også være lettere, afhængigt af den nøjagtige kombination af tandhjul, du bruger. Det er også mere støjsvagt. Der er ingen kædeslag på noget grovere end asfalt, fordi denne koblingsskifter holder kæden på plads.



Og så personligt synes jeg bare, at den forreste kædekranssektor er noget meget flot, super-rent. Men så bliver det virkelig interessant, og med det mener jeg virkelig nørdet, når du også begynder at overveje rammedesignet. For hvis du går tilbage til mountainbikes, der har eksisteret i et stykke tid, som jeg sagde, hvis du slipper af derailleurbeslagene, får du meget mere frihed med dit affjedringsdesign.

Men så relevant for os, kan du også gøre kædelængden kortere for at gøre cyklerne mere smidige for at gøre det livligere. Det er præcis, hvad vi gjorde med GCN-tilpassede cykel. Som du kan se, er kædelængderne sindssygt korte, men der er ikke noget problem med transmissionens ydeevne, fordi vi bruger en 1-vejs opsætning.

Det samme gælder for Aqua Blue-cyklen, 3T Strada. Plus, denne aerodynamisk optimerede cykel har den ekstra fordel ved at fjerne den indre kædehjul og bagskifter, der angiveligt gør dig hurtigere. Og jeg tror, ​​at hvis du ser på Tony Martins TT-cykel, får du sandsynligvis det indtryk.

Så du får en mere pålidelig, mere støjsvag og potentielt hurtigere cykel. Og ja, jeg vil understrege dette punkt. Selvom SRAM hjalp os med at oprette denne artikel, er dette min mening.

Som altid, faktisk hver gang jeg åbner munden. Desværre. Hvordan skal det hele fungere? Jeg kan ikke tale for Aqua Blue specifikt, i det mindste i øjeblikket.

Men det er min teori. Lad os sige, at en professionel cyklist bruger kæderinge, der er 53/39 på 98% af racerdage. Og det kommer med en 11-28 kassette på bagsiden.

For at replikere den nøjagtige spredning af gearene med 1x har du brug for 50 tænder en kædehjul og en 10-36 kassette. Desværre laver SRAM ikke en 10-36 kassette i øjeblikket. De kunne gøre det i fremtiden.

Jeg ved ikke rigtigt. Så hvis vi taler om, hvad der er tilgængeligt nu, ville jeg gå efter en 52-tands kassette og derefter en af ​​dem, der er en 11-36 kassette. Så ja, dit topudstyr er lidt mindre hver gang.

Men for at sætte det i sammenhæng er det forskellen mellem 59,5 kilometer i timen og 60,5 kilometer i timen, når man træder ved 100 omdr./min.

Jeg kunne personligt leve med det nu, især hvis du også overvejer de mulige aerodynamiske Overvej fordelene. Det er dog ikke så simpelt. Fordi mange mennesker, især racercyklister, vil påpege, at hvis du har en bredere kassette, vil du have lidt større spring mellem nogle af dine gear.

Hvilket kan være særligt ubehageligt, især når du tygger på din stilk og kravler i en tagrender, der holder varige minder om min, lad os sige det sådan, min cykelkarriere. Men hvis vi ser objektivt på det, er forskellen mellem denne kassette og denne kassette to gear. Dit gear med 14 tænder og dit gear med 16 tænder.

Hvor gift er de professionelle med 14- og 16-tandhjul? Det generer mig ikke i det mindste, men jeg kører ikke, og jeg har heller ikke prøvet det. Selvfølgelig vil der være de 2% af løbsdage, der har brug for ekstreme gearforhold i denne situation, hører jeg dig spørge. Det er en af ​​dem.

Tjek det ud! En 10-42 kassette. Du kombinerer det med en 48-tand kædehjul, og du får en ækvivalent spredning af gearene, utroligt, 53/36, hvilket teknisk set, husk, ikke engang er tilladt og bagpå en 11-32 kassette. Helt massiv.

Nu mangler du selvfølgelig et par flere kurser. Selvom du faktisk får dine 14 og 16 tandhjul tilbage, så husk at jo langsommere du går, dvs. i super bjergrigt terræn, jo større er de spring, du alligevel har brug for i dine tandhjul.

Racer i Dolomitterne, hvoraf den ene faktisk er for alt for personligt, som du kan se på denne GCN brugerdefinerede cykel, bruger jeg en 50 kædehjul foran og denne 11-32 kassette bagpå. Nu giver det ganske vist kun et ækvivalent til 39/23 i lavt gear, hvilket er ret gammeldags, men det er sådan, jeg kan lide det. Hvis jeg boede i nærheden af ​​længere og stejlere stigninger, ville jeg bruge denne, som er 11-36, men vær ikke bange for mindre kædehjulstørrelser; En 46 føles helt fantastisk, når du drejer den på vejen, og når jeg går off-road, bruger jeg en 42 kædehjul; når jeg kører langrendsløb, bruger jeg en 11-32.

Når jeg laver superbegivenheder som Dolomites Superbike eller 3 Peat Cyclocross, bruger jeg denne. Faktisk netop det. Og jeg tror, ​​at mudder faktisk er 3 tørvemudder, at det er en temmelig kompleks, men absolut fascinerende rejse gennem gearforholdene.

Og hvad jeg synes at huske på er, at det er meget let at få den samme spredning af gear fra 1x som med en traditionel 2-by-opsætning. Men du vil have nogle lidt større mellemrum mellem tandhjulene. Personligt generer det mig ikke rigtig.

Men jeg kan ikke stå inde for det, fordi jeg ikke gør det. Du behøver ikke at kravle i tagrender længere. Ja! Ikke meget.

Så det er sådan, det kunne fungere. Hvad er den hardware, du muligvis har brug for da? For det første har vi den specielle bagskifter. Så som sagt har den en kobling i den, en envejs rulleleje kobling, der holder kæden pæn og sikker.

Hvis du bruger en 11-36 kassette, skal du bruge et mellemstort bur 10-42, så skal du bruge et langt derailleurbur. Så har vi en speciel klinge. Da det ikke er designet til at skifte, i modsætning til forskydning, vil tandprofilen være meget højere.

Og de skifter også mellem smal og bred, fordi det giver et godt, sikkert greb med kæden og de tilsvarende smalle og brede led. Venstre gearstang, som slet ikke længere er et gearstang. Faktisk er det ikke, er det? Det er bare et bremsearm.

Så et sidste punkt at nævne. Hvis du skal bruge denne 10-42 patron, skal du bruge en af ​​disse kaldet XD-driveren. Og dybest set erstatter det en standard freehub-krop med en lidt mindre.

Fordi et 11-tand tandhjul er det mindste tandhjul, der passer på en standardkassette. Hvis du vil køre en 10, har du brug for noget andet. Du kan kun fortælle, om det passer til dine balancecykler, ved at konsultere din producent, hvem det end er.

hvordan man kan slippe af med mælkesyre

Men i dette tilfælde med lynlåse, super let. Træk den ene af, hold den anden tilbage derinde. Nå, jeg synes, det bliver spændende at finde ud af, hvad der er på vej til 1x næste gang.

Jeg gætter sandsynligvis på et bredere udvalg af udvekslingsforhold til at begynde med og en række forskellige kassetter, men så synes jeg, det er uundgåeligt, at vi får det 12. bageste tandhjul, grunden til at jeg siger dette er på grund af mountainbike Vi har det allerede. Hvis du ikke allerede har gjort det, er det værd at tjekke GMBNs artikel om 12-trins SRAM Eagle-drivlinjen, når du har klikket på kloden for at abonnere på et snigekig, selvom jeg ikke er sikker, men hvis jeg var en spiller, ville jeg gå efter det. Så hvis du vil vide lidt mere om pro-udvekslingsforhold, og jeg ikke ved, hvem der ikke ville, så klik bare derovre for at se det også for at se Tour de France.

Er 1x drivlinjer det værd?

Så hvilken er bedre a1xeller 2xdrivlinje? Det korte svar er, at det afhænger. Det kommer ned til den type rytter, du er, og det terræn, du kører mest. 2x giver dig et bredere sortiment og gør det lettere at tackle stejle stigninger, mens1xer meget lettere at betjene og er mindre tilbøjelig til kædedråber.

Er 1x god til landevejscykel?

Jeg vil sige det, hvis dencykelbliver virkelig en dedikeret offlandevejscykel, derefter1xer vejen at gå. Mindre bevægelige dele, bedre fastholdelse af kæden og ingen problemer med dækafstand med en forskifter. Også, hvis du planlægger at bruge en dropper-post,1xer enstoremåde at frigøre en skifter for at aktivere det.13. 2020.

Hvordan vælger jeg en enkelt ringstørrelse?

Beregning af dinenkelt kædehjul(1xgear
  1. Grundlæggende tilgang. Den nemmeste måde ville være at installere en1xdrivlinje med samme gear rækkevidde som din gamle 2x opsætning.
  2. 11-36 = 3,27 rækkevidde (Shimano eller SRAM) 11-40 = 3,64 rækkevidde (Shimano)
  3. 11-42 = 3,82 rækkevidde (Shimano)
  4. En bedre måde.
  5. 9-10-11-12-13-21-23-25-28-32-36-40-46-52.
18. 2016.

(whooshing) - Velkommen tilbage til en anden episode af GCN Tech Clinic, hvor vi hjælper med at besvare og løse dine cykelproblemer. Så hvis du har en, skal du lade den være i kommentarfeltet for mig, så gør jeg mit bedste for at hjælpe med at besvare den i en af ​​de næste episoder. Lad os som altid gå videre til David Halls første spørgsmål i denne uge.

Nu siger David Hey Jon, GCN Tech Clinic er altid fantastisk. Tjek det med posten, David. Nu David David Jeg har en Bianchi Via Nirone 7 med en Sora 9-speed gruppe.

Når du søger efter nye cykler og online, vises de fleste cykler med 10 eller 11 gear. Kan han bruge disse cykler med et 9-trins gruppesæt? Vil meget gerne spørge en lokal cykelbutik, men han bor i Japan, og han siger Jon, du ved, at sprogbarrieren er hård. Ja, det gør jeg efter min rejse til Japan, men jeg fandt ud af, at alle derude var virkelig, virkelig hjælpsomme.

Men lad os løse det problem, den gode nyhed er, at 9-trins gruppesæt faktisk passer til alle 10 eller 11-trins frihjulshub, jeg kan ikke tænke på nogen grund til, at dette ikke skulle være tilfældet. Det, du sandsynligvis har brug for, er dog ganske ofte en lille frigang, der først går på den frie hub, før du sætter kassetten på, og derefter inden du sætter låseringen på, kommer i forskellige tykkelser. Så kom til din lokale cykelbutik, og jeg er sikker på, at du vil være i stand til at kommunikere med det bedste tegnsprog der, og at du får det rigtige mellemrum.

Hav det sjovt med dine nye balance-cykler. Det næste spørgsmål kommer fra playandteach i denne uge. Nu har playandteach 105 bremsekaliber på 28 mm klar til brug.

De havde dog et par uhyggelige øjeblikke, hvor små sten blev fanget mellem tykkelsen og dækket. I et tilfælde var der et pludseligt stop. Har jeg noget råd? Eller ved jeg, hvorfor det kan være, fordi de mener, at der skal være nok plads til faktisk at køre disse dæk.

Dækkene er faktisk Continental GP4000. Playandteach vurderer, at de er lidt større. Playandteach vil også vide, om de giver dig noget? p på dem og alle sammen prøve et andet 28mm dæk? Nu er dette dæk virkelig svært at diagnosticere uden faktisk at se cyklen og sørge for, at alle komponenterne er korrekt monteret.

Så det er sandsynligvis kalibre og bremsesko. Men noget her er bestemt værd at overveje, for eksempel bremsebroen, er det virkelig tæt på dækket? Så i en meget stram ramme? I så fald kan problemet være, at det egentlige tykkelsesmateriale er for tæt på dækket, og hvis du får små sten, kan de gnide godt imod dem. Så se omhyggeligt, for ikke alle rammer er kompatible med 28 mm dæk, se om du får de pågældende kalibre til at prøve noget andet, du kan prøve, men 4000'erne efter min erfaring og 28 mm måler stort set det, hvad du siger.

Så først og fremmest ville jeg bare kontrollere de faktiske frigørelser omkring din gaffelkron og broen på den bageste trekant. Og derefter har vi Daniel Jones. Nu siger Daniel, hvornår er det tid til at tilføje en tand til den store klinge? Jeg bruger i øjeblikket en 52 tænder, men de tror, ​​de har brug for at gå til en 53.

Nu laver Daniel Ironman-triatlon og er i det højest mulige gear, går ned ad bakke og spinder over 110 omdrejninger pr. Minut på fladen, generelt i den fjerde mindste tandhjul på kassetten. Skal jeg også skifte den lille kædehjul? Lige da Daniel, det faktum, at du stiller det spørgsmål, tror jeg, du er klar til det. Især som du siger, at på disse nedkørsler cirkler du faktisk med en temmelig høj kadence.

Hvis du træder på en 53-tandskæde, vil det bare give dig en lidt glattere tur, tror jeg på disse nedkørsler. Selv på fladen betyder det, at du sandsynligvis kan være på det femte tandhjul bagfra og derfor sandsynligvis have en glattere kædelinje end den fjerde, så du har muligvis en halv watt eller en watt for at spare noget i retning af den indre kædering, jeg ved meget af mennesker vil anbefale at sige kædebånd en hel del, bestemt på Shimano, 53 39 der, og sådan noget, og folk vil sige, udskift dem parvis, fordi skiftramperne og stifterne er så konstruerede, men det er ikke absolut nødvendigt. Jeg gjorde det selvfølgelig for at blande og matche kæderinge.

Okay, skifteevnen er muligvis ikke optimal, men den er bestemt tilstrækkelig. Derudover skal du tænke over, hvor ofte du faktisk skifter kædering. Okay, det næste spørgsmål kommer fra Matt Ryan.

Matt siger, at de tog en filt B16 som en springbræt i triatlon. Men de internt ledede kabler ser ud til at rasle på siden af ​​rammen. Nogen ideer til, hvordan man bedst løser det? Det er lidt generende, men jeg kan godt lide det, når alt er i orden.

Mand der efter mit eget hjerte, for jeg hader, når en cykel rasler, og jeg tilgiver dig også, at du deltager i tria thlon, vi bare laver sjov. Men hvad med den irriterende rasling, find ud af, hvilket rør det kommer ind. Sandsynligvis dit toprør eller dit nedrør.

Fjern sandsynligvis din bundbeslag eller i det mindste din kædesæt eller sadelpind, isoler kablet, men hvordan skal vi gøre det? Få noget bobleplast, ja det er rigtigt. Så det er let, ikke fanger eller holder vand eller noget lignende, og du kan klemme det på plads, og hvis du er heldig, kan du kile det, så dine kabler er væk fra selve indersiden af ​​rammens rør for at forhindre dette raslende . Noget jeg har gjort tidligere med en af ​​mine egne cykler, og det er en fejlsikker løsning.

Jeg har en 2015 Cannondale Supersix med SRAM Red og 11 28 kassette. Jeg planlægger at købe et nyt, lettere par hjul til brug i opadgående træning og racing.

Jeg læste, at bagskifteren ikke fungerer med en 11 32-kassette, er det korrekt? Tror du, det kan fungere med en 11 30? Hvad skal jeg gøre? Tak skål fra Brasilien Brasilien hej har altid ønsket at komme forbi, okay okay hvad så? Nå, jeg er temmelig sikker på, at en 32-tands kassette ikke passer, medmindre du bruger en af ​​de store modelskiftere, men jeg var ikke 100% sikker på, at jeg skulle lege med den B-spændingsskrue for faktisk at justere, hvor det øverste remskivehjul sidder i forhold til kassettekædehjulene, og du vil faktisk sænke det lidt ned med den skrue, men du kan helt sikkert bruge en 32 kassette, fordi en af ​​mine venner gjorde netop det, og han brugte Shimano-kassetten , tro det eller ej, for kompatibilitet. Men ja, det er meget sandsynligt, at uanset hvad du gør, vil du rod med disse B-spændingsskruer, så vær opmærksom på dette for at få det perfekte kredsløb. Og held og lykke.

Dernæst er Casey Rutledge. Nu har Casey et problem med sin cykel, at forgaffeludfaldene er malet, og malingen er begyndt at knække og falde af. Hvordan stopper de, når de løfter gaffelen? Okay, Casey så.

Maleproblemer, aldrig gode. Nu har jeg konsulteret min kollegium om GMBM om dette, og heldigvis blev vi enige om, at det bedste at gøre er at få noget acetone eller en spritserviet, rense frafaldene og pletterne, hvor malingen er blevet angrebet for at klare sig rigtig godt. Og så får du en klar neglelak og derefter bare male den der for at skabe en slags bro mellem den aktuelle farve og det manglende materiale.

Derfor skal det forsegle og forhindre maling i at skrælle længere op på gaflerne. Dernæst er Lau Hea, der siger, at du virkelig kan lide at se showet. Hvor sikkert er det at betjene SRAM Etap fælgbremsearme med en TRP-skivebremsekaliper på en skivestel? Vil kablet bryde rammen? Okay, tjek dette nu. TRP viser faktisk alle deres kabler på drivere og kalibre som kompatible med alle kabelskiftere derude.

Alle kabelbremsehåndtag på markedet, så du er sikker på det. Hvis du ødelægger din ramme med kabeltræk, er der ingen fare, for selvom kablet går i stykker, løber det gennem et ydre kabel, så dette ydre kabel, der forbliver på plads, er simpelthen det indre kabel, der går igennem. Næste gang er Stephen Moore.

Nu siger Steven, at de har et par cx18-fælge på Campag-recordhubs til min vintage Gazelle-konstruktion. Se denne, er slangerne stadig gode, når de limes igen? De ser nye ud uden tegn på forringelse eller ødelæggelse. De er 25 år gamle, men meget lidt brugte. Jeg kan godt lide Stephen, en anden vintage tech-elsker.

Faktisk, Eddy Murks, havde han engang en kælder fuld af gamle slangeklemmer, som han modnede. Men som alt, efter et stykke tid kunne de godt passere. Men som du siger, gummiet ser godt ud.

De ligner næsten nye. Men noget at bemærke her med gamle rørformede dæk, og det er et problem, jeg stødte på selv, bundbåndet trækker det faktiske kabinet af det rørformede af. En måde at finde ud af, om dette vil ske, er at montere disse rør på et par rørformede dæk uden lim og puste dem op til deres maksimale PSI, og derefter kontrollere bundbåndet for at sikre, at det stadig er fuldt fastgjort til selve slagtekroppens klæbemiddel. .

Hvis ikke, har jeg tidligere brugt noget til faktisk at klæbe det tilbage på det latexbaserede slagtekropp. Det ser ud til at gøre tricket godt. Mange mennesker anbefaler at bruge rørcement, for eksempel til din toplim.

Men jeg fandt ud af, at dette bliver lidt for hårdt, og det har også en tendens til at skabe lidt ekstra bule, der virkelig ikke hjælper dig med den super lette kørsel med rørformede dæk. Så prøv det, og se, hvordan det går herfra. Jeg vil også virkelig se denne gamle Gazelle-hule.

Jeg elsker hende absolut. Okay, det sidste spørgsmål kommer fra Simon Guard i denne uge. John, jeg har en Vitus Energie crosscykel med SRAM 1 af.

Diamondback sync r anmeldelse

Rammen har intern kabelføring, men da jeg er en, har jeg to porte på cyklen, der er fyldt med mudder. Kontaktet Vitus, de laver ikke blanks. Har du en idé, eller ved du, hvor jeg kan? købe dem? Okay, Simon, du har en dejlig lille cykel der, men det lyder godt, at du går ud og bliver pæn og mudret. (stans) Højre, enklere løsning her.

Ryd disse områder op og læg bare en rammebeskytter oven på dem eller bånd, Gazer-tape, alt den slags ting, okay? Det ser ikke det mest stilfulde ud, men det er en cykel til cyklister, så det bliver alligevel dækket af mudder. Det forhindrer mudderet i at komme ind der. Noget en af ​​mine venner gør, de fylder faktisk disse huller med silikoneforseglingsmiddel, den slags ting du lægger rundt om badet eller brusebadet, den slags ting.

Vær forsigtig, men du lægger ikke for meget i det, og alt går godt. Du vil være i stand til at tage det ud af sagen, hvilket du gør er at gå tilbage til en to gennem opsætning. Sidste, måske lidt ekstrem, men godt, jeg kan godt lide at smide det derfra.

Hvis du har en ven eller kender nogen, der har en 3D-printer, måske, bare måske, kan hun gøre dig noget fancy at gå derinde. Men også det vil tage nogen planlægning og skal faktisk måles, så personligt vil jeg sandsynligvis bare gå efter denne slanke, slanke, ja, måske ikke den slanke, men duct tape-løsning, okay, der er vi, denne uges teknisk klinik er færdig og støvet, men husk, hvis du har et teknisk problem, skal du logge ind i kommentarfeltet nedenfor, og selvom du også har en løsning på et af disse problemer, hvorfor ikke hjælpe dem? En ven i nød er faktisk en ven, er det ikke? Glem ikke at lide og dele denne artikel med en ven, ikke falske den, tjek GCN butikken på shop.globalcyclingnetwork.com.

Og nu, for en anden god artikel, hvad med denne uges mandagsvedligeholdelse hernede.

Hvorfor sælges cykler med kun ét gear foran?

Q: Hvorforcyklerersælges med kun ét geariforan? Dissecyklerkaldes 1X eller OneBY-drivlinjer. De harkuntilenkeltkædehjul og en bredere bagkassette. Deres fordelerat de ikke har enforanskifter eller skifter.

Hvilken klinge bør jeg bruge?

Som et resultat og som hovedregel digskal brugedin storekædehjuli kombination med de mindre kædehjul på din kassette og den lillekædehjulmed de større kædehjul.21.10.2016

Hvad er bedre 1x eller 3X?

Højerepris generelt, engodtkvalitet1xgruppesæt koster mere end en 2x eller3xsystem af lignende kvalitet.Størredrivmekaniske tab på grund af mere alvorlig kædevinkel (tværkædning) og færre kædetænder i nogle gearkombinationer.

Hvorfor er 1x drivlinjer så dyre?

Fatbikes har også overvejelser om dæk og kædeogså, som mudrer vandet.1x drivlinjerpå fatbikes giver meget mening at forbedre clearance, men de skubber prisen højere på grund af ovennævnte komponentkvalitetsfaktorer.

Hvorfor er 1x så populær?

For mange kørere er fordelene ved en1xblev snart byttet værd. Skiftet er simpelt, kæden falder mindre af, og et par hundrede gram vægt barberes af din cykel. Plus med færre dele,1xdrivlinjer skærer ned på mekaniske problemer, og de vil i sidste ende også være billigere.18. 2020.

Er 1x drivlinjer hurtige?

Det1X drivlinjeer så effektiv som 96,0% og så ineffektiv som 92,4%. I gennemsnit er det 95,1% effektivt. Dette blev bestemt ved at tilføjedrivlinjeeffekttab i hvert af de 11 gear, derefter divideret med 11. Det samme blev gjort med 2Xdrivlinjeved hjælp af de 15 optimale gear divideret med 15.5. 2019.

Er der nogen cykler, der har enkelt kæderinge?

Cykler med enkeltkæder er naturligvis ikke noget nyt - der er millioner af dem derude - men de fleste er ikke særlig præstationsorienterede. For nylig har SRAM dog introduceret enkeltkæderingsversioner af tre af sine vejgruppesæt - Force, Rival og Apex - med kassetter med bred rækkevidde.

Hvorfor er 1x kæderinge fremtiden for cykling?

Specifikt betyder overgangen til en enkelt forreste kædekæde, kendt som 1x ('one-by'), at du kan fjerne rodet kabler, monteringer og en voluminøs skifter. 'For mig som ingeniør er frontskifteren ret stødende,' siger Gerard Vroomen, medstifter af Cervélo og nuværende ejer af Open Cycles.

Hvilken er bedre enkeltring eller dobbeltring?

De enkelte forreste kædesystemer giver nogle gode fordele: 1. Lettere vægt - Løs den anden kædekæde, men også frontskifteren, skifteren og kablet. 2. Mindre komplikation - Uden FD, shifter og kabel er der mindre at justere og mindre at gå galt.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kortlæg min brug af dataforbrug - levedygtige løsninger

Hvor meget data bruger Map My Run pr. Time? omkring 2,19 MB

Grusveje over Amerika - svar på problemerne

Kan du køre over USA på grusveje? Ja, der er en grusvejsrute fra øst til vest over USA, og den er næsten dobbelt så lang som Great Divide Mountain Bike Route. Vær ikke overrasket, hvis du ikke har hørt om det.

Indgroet hår i muldvarp - en løsning på

Kan der dannes en bums under en muldvarp? Bumser kan dannes på enhver overflade af huden, der har hårsækkene, inklusive muldvarpe. Disse bumser kan vokse dybt inde i muldvarpen som en knude eller tættere på overfladen som hudorme, whiteheads, pustler eller papules. Hvis en bums er inde i en muldvarp, kan du føle, at den er hævet og øm at røre ved. 14 сент. 2020 г.

Stigning i træning - hvordan man tackler

Er det godt at løbe op ad en bakke? Bortset fra muskelopbygning, styrke og hastighed hjælper løb op ad bakke også med at regulere det kardiovaskulære system, arbejder muskler, der er vanskelige at træne, forlænger kalve, fremmer løbestilling - dybest set alle de vigtige ting, løbere har brug for at komme videre, hvorfor vi besluttede at dybt ned i det hele og give dig en

Token hjul - finde løsninger

Er symbolhjul noget godt? Token har produceret nogle fremragende sæt i årenes løb, og Prime Ventous Carbon Disc Road hjulsættet er ingen undtagelse. Bygningskvalitet er fremragende, de ser godt ud, fungerer rigtig godt og er også ret gode.