Vigtigste > De Bedste Svar > Specialiseret crux e5 gennemgang - praktiske beslutninger

Specialiseret crux e5 gennemgang - praktiske beslutninger

Er Specialized CruX en god gruscykel?



(energisk musik) - Kom nu ven, kom igen - Guh. Denne cyklocrosscykel er den originale alsidige off-road dropcykel. Faktisk er det ret rimeligt at sige, at det er en af ​​de originale terrængående cykler.

Men dengang havde de kun 25 millimeter brede dæk og udliggerbremser. Kombinationen var så ineffektiv, at et cyklocrossløb var omkring 40 procent overstået. Men som du kan se, er madlavningen nu ændret.

Vi har dæk, der er bredere og mere grippy end en cykel for at give dig mere kontrol og komfort. Du har også en lidt højere bundbeslag, så du har mere pedalfrihed off-road. Og håndteringen er lidt mere stabil.



Jeg har meget mere kontrol, når den er glat eller løs - Men nu er der en ny cykel i byen - Ollie, jeg er to minutter væk, kammerat - Åh ja, samme by. Jeg mener skove og bjerge. Men øh, her er en gruscykel.

Det har bredere, mere grippy dæk. Geometri, der gør cyklen sjovere og mere sikker at køre under løse forhold. Og mere komfort i rammen end med en racercykel, enten takket være komponenterne plettet på den eller selve rammen.

cykeldæk tpi

Større størrelse, mere stabil håndtering, mere komfort. Det er præcis, hvad min cykel lover. - Ja.



Uh, ja, jeg tror, ​​du måske undrer dig over, hvad der nøjagtigt er forskellen mellem en gruscykel og en crosscykel - det kunne du. Heldigvis, da Canyon bogstaveligt talt netop har leveret os en helt ny cykelcrosscykel og en helt ny gruscykel fra Gral, er vi perfekt positioneret til at dykke ned i dette spørgsmål en gang for alle og komme med svaret på det spørgsmål. Et spørgsmål er virkelig meget vigtigt for mange af jer, der måske overvejer dit næste cykelkøb.

Fordi hvem? Vil du ikke have sjov, alsidighed og komfort med din næste cykel? - Sig mig hvad, dette bliver virkelig hårdt? At have de helt nye fantastiske grus- og crosscykler i det fineste snavs og grusbjerg - Du siger det, Ollie, men det kunne være ret hårdt, fordi du virkelig ikke har kørt off-road meget, ikke? - Ja, um, jeg er ret grøn ved off-roading. Jeg mener, det har jeg, det har jeg aldrig rigtig gjort. For at være ærlig.

Men jeg tror, ​​det betyder, at jeg kan tilbyde et nyt perspektiv. Der er mange af jer, der heller aldrig har kørt meget off-road. Street Veteran - Jeg kan virkelig ikke lide ordet Veteran Ollie.



Mange tak. Jeg er lidt følsom over for det - okay. Skal vi cykle, far? (Ollie griner) (energisk musik?)) - Før vi går ind i de fysiske forskelle, lad os først se om vi kan mærke en forskel.

Så vi opfinder en ny racingdisciplin - (Loud Echoing Voice) Gruskors - Ollie, det er en kortslutning med nogle vejafsnit, nogle grusafsnit, nogle mudrede sektioner, en kort strækning, 2 omgange med cykelskift efter den første skød i vores officielle Pit-område - Er du klar Cy? - Jeg tror, ​​jeg er parat, ja. - Jeg tæller dig ned. - Okay - tre, to, en, gå. (energisk musik) Jeg vil give Cy noget tid og også hjælpe ham med at skifte cykler i dette officielle pit-område med denne ko-kage.

Forkert side, forkert side. Fire minutter, 40 til første runde. Så vi får se, hvad han laver på gruscyklen.

Det er lidt krydret, ikke? Jeg tror, ​​han var hurtigere. - (højlydende stemme) Kieskreuz. - Det har en fremtid.

Det var dårligt - (griner) Ja, vi får se. Fire minutter, 40 på første runde. Fire minutter, 20 i anden runde, fire minutter, 22 i anden runde. - Interessant. - Du var hurtigere der. - Jeg overrasker mig ikke, som jeg ser.

Bredere dæk, cykler, hvad er forskellen på syv millioner? så meget hurtigere med de bredere dæk. Cyklen føles meget anderledes, som om den føles mere velegnet til denne type ridning, fordi den er så stenet. Jeg mener, det er ikke en krydskurs.

Det er et gruskors. Men se, hvad du synes. Jeg finder den samme ting, virkelig, jeg stoppede, jeg er overrasket over, hvor meget jeg kan lide Gral-gruscyklen.

Jeg mener effektivt på dette grus terræn. Overraskende nok føles gruscyklen faktisk lidt bedre. - Det gode er, at jeg er garanteret mindst andenpladsen. - Vinder.

Ok kammerat, lad os gå. Klar, gå. (Energisk musik) Kom nu, Ollie! Grav ind kammerat! Du gik gennem en pyt. (Censur bip) - Hvilken dum sport - Jeg troede, du var en løber! griner) (censur bipper) - Held og lykke.

Kom ven, du har det. Du har det. - Gå, gå, gå, gå! (griner) Bare spring på den ene ven.

Dette er gruscyklen. Held og lykke, gå, gå, gå! - Wooh! Åh lort! - Gå, ven, kom nu! Grav ind! - Uh! - Åh, det gjorde jeg! - Ah! (Censur bip) Gah! Guh! - Jeg kan ikke stoppe med at fnise. Hvilken legende, ja.

Kom nu, kammerat. - Hvorfor flyver jeg! - Kom nu, gå, gå! Boom! Han barberede sig kun et øjeblik. Måske ved vi noget, Mathieu Van der Poel ikke ved - Nå, ikke så hurtigt.

Måske hvis Van der Poel ville cykle på grus i Daylamites. I modsætning til tykt mudder i Nordeuropa. Men selv da ville det ikke være så let.

cykelbaseret træningsplan

Dækbredde til at begynde med. Jeg mener, faktum er, at gruskors er mere grus end kryds. Så for virkelig at forstå forskellen mellem disse to bliver vi nødt til at se på teknikken.

Historisk set er gruscykler kommet fra cyclocross-cykler. Og så, som vi vil se, er der meget DNA til fælles mellem de to. Men nu har en dør været åben for folk til at designe cyklocrosscykler, der er specifikke for racing igen.

Og denne flugt er en af ​​dem. Så det blev designet omkring en typisk cyklocrossbane, der har tendens til at være ret græsagtig eller mudret, relativt støvet oth og med mange stramme sving. Du kan også fortælle, at denne cykel faktisk har mindre dækafstand end gruscyklen.

Og det er fordi UCI fastsætter en maksimal dækbredde på 33 millimeter. og med meget frihed fra mudder. Faktisk er slangerne også designet til at afvise mudder.

Et 40 millimeter bredt dæk ville være svært. Bestemt i ryggen. Vi ville have kontrolleret, bortset fra at denne kører en 140 mil rotor bagpå.

Hvilket er en 160. Men selv her er den velegnet til sit formål. Du vil ikke tage episke downhill-cykler i et cyklocrossløb Da jeg kørte tilbage til hotellet med dette, bemærkede jeg, at en hurtig vej ned ad bakke faktisk kan løbe tør for gear relativt hurtigt.

Perfekt oversættelse til cyclocross kurser. Men ikke nødvendigvis til episke vejture. Vores to cykler ser også meget forskellige ud.

Og meget af det er ned til det vandrette toprør. Du ser sjældent en cyklocrosscykel med kompakt geometri, og det er fordi du har brug for så meget plads som muligt i den forreste trekant, når du skal tage den op og placere den på din skulder. som mig, fordi rammen selvfølgelig vil være ret stor.

Men da jeg lærte Emma at køre cyklocross, kunne vi faktisk ikke rigtig finde ud af, hvordan man kunne få hendes arm gennem rammen, fordi den skal være så kompakt for hendes højde, men i dette tilfælde tilbyder det faktum, at hun er vandret, endnu mere plads til at bringe din arm og skulder igennem. Men grunden til, at det falder ned her, er simpelthen fordi sadelpinden udsættes lidt mere for at få meget mere overholdelse bag på cyklen; du kan se, om det ikke var der, det er en temmelig klodset sædepost. Og det ville føles lidt stift.

Nu, endelig, cyklenes geometri. Det er faktisk ret ens. Kædelængden er ens, vinklerne på sæderøret og hovedrøret er ret ens.

Hovedforskellen, som måske ikke lyder signifikant, er bundbeslagets højde. Så effektivt, hvor meget lavere bundbeslagets aksel er sammenlignet med hjulakslen. I dette tilfælde er den 11 millimeter højere, og cyklen sidder meget højere.

Og det føles lidt mindre stabilt, når du går hurtigt. Det giver dig meget mere frihed for at træde, så du kan fortsætte med at træde langs ruten. Og desværre, som enhver af jer, der kører cyklocross, ville vide at du skal træde næsten hele tiden i cyklocrosskørsel.

Men hvis du ser på vores leanometer eller vores leanometer, er det interessant, at på trods af de forskellige højder i bundbeslaget har begge cykler faktisk en lignende pedalafstand, fordi de bredere dæk også er højere på Graalen. Så faktisk er bundbeslagene meget ens i forhold til jorden. Men det påvirker køreoplevelsen meget mere. - I modsætning hertil handler grus ikke ofte om ren hastighed.

Det handler om komfort, store mil, alsidighed og eventyr. Så de har et par funktioner, så de har større dæk end UCI Ville lovligt give dig mulighed for at løbe i et tværløb. Du har også chefer overalt og tilknytningspunkter til at pryde alle dine verdslige ejendele.

Og mange komfortfunktioner er integreret i rammen. Vi har Canyon's delte sædepost her, som kan bøjes og give mere komfort i ryggen. Jeg er nødt til at tale om svævestangen. Så svævebjælken ser lidt underlig ud.

Men når du kører det, bemærker du ikke, hvordan det ser ud. Og det føles ret behageligt for Canyon, det er syv gange mere modstandsdygtigt end Inflites H31-cockpit. Da du sandsynligvis vil se et større udvalg af overflader, end du ville se på en fuldblods crosscykel, skal du være i stand til at træde i både 50 og fem kilometer i timen, og i dette tilfælde for at hjælpe mig med at få et bredere udvalg af Jeg har en 50/11 og derefter en 34/34.

Normalt har crosscykler smallere gear. Som en relativt uerfaren off-road rytter er Grail virkelig attraktiv for mig, fordi den giver en masse alsidighed. Jeg kan bruge det, der er lokale krydsløb, hvor du ikke behøver at overholde de strenge UCI-regler.

Og lad os indse det, jeg er langt fra at deltage i UCI-begivenheder. Ah! - Jeg gjorde det! - Hvilken dum sport er også perfekt til grusforlystelser og cykelpakningseventyr. Fordi jeg er mindre praktiseret off-road og ikke har nogen skøre færdigheder med en zed.

De større dæk og bredere styr og lavere bundbeslag og øget overholdelse inden for rammen føjer kun til det faktum, at jeg har mere selvtillid, når jeg cykler. Især off-road. Og det føles bare rigtig godt for mig.

specialiserede mountainbike anmeldelser

Crosscykel versus gruscykel, hvad er så den store forskel? Dybest set er dette en mere alsidig mulighed. Selvom det er en fuldblods cross-racing maskine - Hvad med en cykel, Ollie? Ha! Nej, jeg tror, ​​du har helt ret. Men forskellene er stadig relativt subtile, ikke sandt? De bredere dæk gør en stor, stor forskel.

En lidt højere bundbeslag ændrer karakteren så meget. Så hvis du ikke kører dem bag hinanden, opfatter du muligvis ikke disse forskelle, da du er i den utroligt heldige position, vi var i dag. Det er bemærkelsesværdigt de tegn, der skinner igennem, er det ikke? - Ja, det er det virkelig.

Nu, hvis du vil se mere episk off-road-indhold med vanvittige færdigheder med en zed, så tjek Cy's fantastiske mountainbike- og gruscykeleventyrartikel på Island. Klik her nedenfor - Ja, vær venlig at give denne en tommelfinger, hvis du nød det.

Hvad vejer specialiseret CruX?

Aluminiumsramme med race-gennemprøvet geometri

I en stadig mere segmenteret industri oversvømmet med megetspecialiserede cykler, detCruXE5 Sport skiller sig ud som en entry-level tur, der er en perfekt levedygtig racingcykel, tilgruscykelog helt sikkert en pendler til al slags vejr.
25. okt 2019

Hvad er forskellen mellem en gruscykel og en cyclocrosscykel?

Inspektørenforskel mellemtilcyklocross cykelog engrus cykel erfundetideres respektive geometrier. Acyklocross cykelvil også have kortere kædestænger og en lavere stakhøjde, som begge kombinerer for en mere aggressiv kørestilling og betydeligt mere adræt håndtering end engruscykel.

Skal jeg få en cyklocross eller gruscykel?

En god, simpel tommelfingerregel at huske er, at encyklocross cykeler ideel til, som navnet antyder, at gå hurtigt langs encyklocrossvæddeløbsbane, mens engruscykeler optimeret til rideeventyr hele dagen over blandet terræn.

Er en gruscykel lige så hurtig som en landevejscykel?

SVAR: Du kan helt sikkert bruge engruscykelhave enlandevejscykel. Du får stadig masser af gear til de flestevejridning, men du har ikke helt nok høje gear til når hastighederne bliver megethurtig, som 26 mph til 30 mph ellerhurtigere. Du vil sandsynligvis dreje ud, fordi du ikke kan trædehurtignok.

Skal jeg købe en grus eller landevejscykel?

SVAR: Du kan helt sikkert bruge engruscykelhave enlandevejscykel. På mange måder er det meget mere behageligt end en traditionellandevejscykel, fordi du kan bruge bredere dæk ved lavere tryk for at give dig selv en god polstring. Du vil ogsåbedre standsning og drejning af kraft fra mere gummi påvej.

Rider grus hårdere end vej?

Gruscykler lignervejcykler, men har bredere dæk, skivebremser og splayed styr for flere greb muligheder. “Det var megetsværere end100 miles på enlandevejscykel. 'Grusridninger mere skurrendeend vejkørselså styrke og mobilitet kommer virkelig i spil. 'Din overkrop tager meget mere slag,' sagde Mr.7. juli Dec 2019

Er en gruscykel langsommere end en landevejscykel?

Ergruscykler langsommere endracingcykler? Svaret er: 'Det afhænger. 'Der er et par ting, der kan skabe engrusdæklangsommere: Aerodynamik afcykel: Bredere dæk fanger lidt mere vind, men en 10 mm stigning i frontområdet gør ikke nogen stor forskel.3. december 2019

Er en gruscykel god til ridning?

SVAR: Du kan helt sikkert bruge engruscykelhave enlandevejscykel. På mange måder er det meget mere behageligt end en traditionellandevejscykel, fordi du kan bruge bredere dæk ved lavere tryk for at give dig selv en god polstring. Du får ogsåbedrestoppe og dreje strøm fra mere gummi påvej.

Hvor dårligt kører en hardtail?

At ramme et hul i god størrelse, når cyklen er ubalanceret, kan virkelig forstyrre cyklen ogrytter. Den eneste virkeligdårligtting ved enhardtail, som ikke er usikkert, er det, der vil slå dig ihjel. Du må hellere have enstærktilbage og nogle gode nyrer i lang tidride.2. apr 2011

icarus film netflix

Er den specialiserede crux E5 sport en racercykel?

I en stadig mere segmenteret industri oversvømmet med højt specialiserede cykler, skiller CruX E5 Sport sig ud som en entry-level tur, der er en perfekt levedygtig racercykel, en gruscykel og helt sikkert en all-weather pendler. Kort sagt er dette en $ 2.000 cykel, der kan holde sig selv på de fleste arenaer velegnet til en drop bar cykel med brede dæk.

Hvilken slags sadelpind bruger special crux sport?

CruX Sports ramme er konstrueret i E5 aluminium og er parret med kulfiber CruX skivegaffel. Ved at tilføje rammens materiale og geometri resulterer den specialiserede producerede sadelpind i en tydelig mangel på komfort på cyklen, og under træning følte jeg hver klump, jeg kørte over.

Hvilken type bremser bruger special crux?

Denne CruX er rettet mod cyklocrossridning, hvad enten det er for sjov eller at løbe, og jeg kan godt lide dens ufortyndede karakter. Udstyret med SRAMs praktiske Apex 1x håndtag, mech og bremsekalibre, tilføjer Specialized sit foretrukne Praxis Alba kranksæt med en 40-tand Praxis Wave Technology kædehjul, TRP skive rotorer og en SunRace kassette.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Nyc-cykling - almindelige svar

Er New York City cykelvenlig? Hvis vejen er for smal til, at en cykel og en bil kan køre sikkert side om side, har du ret til at køre midt i kørebanen. Cykling er tilladt på alle hovedgader og lokale gader i hele byen, selv når der ikke findes en bestemt rute.

Udholdenhedscykling - hvordan man løser det

Hvad er en udholdenhedscykling? Enhver tur på cirka en time eller mere i et samtaletempo er en udholdenhedstur. Overbelaste. For at forbedre din udholdenhed skal du køre længere ture, end du er vant til.

Sådan repareres en bulet cykelfælg - hvordan man håndterer

Hvor meget koster det at fastgøre en bøjet cykelfælg? Hvis hjulet kan fastgøres - det ser generelt godt ud, men har en wobble - kan du forvente, at din lokale cykelbutik opkræver $ 20 - $ 30 for at sande det ved hjælp af professionelt udstyr som en truing-stativ til den perfekte linje og rundhed. 10 авг. 2019 г.

Fitbit og cykling - hvordan man håndterer det

Kan Fitbit banecykling? Mens de cykler, kan brugerne se deres afstand, varighed, gennemsnitshastighed, puls og forbrændte kalorier. På skrivebordet kan brugerne se et kort over deres rute og sammenligne statistikken fra tidligere forlystelser for at se, hvordan de klarer sig over tid. г.

Cyklistben - hvordan løser du det?

Hvilken cykling gør med dine ben? Benstyrke Cykling forbedrer den generelle funktion i underkroppen og styrker dine benmuskler uden at overbelaste dem. Det retter sig mod dine quads, glutes, hamstrings og kalve. 21. januar 2020

Vaast-cykler - hvordan man løser det

Er magnesiumcykler gode? Magnesium kan bruges til at konstruere cykelrammer, der er lettere end aluminium og samtidig opretholde høj trækstyrke og dæmpningsevne. Alt dette fører til en meget glattere og mere effektiv tur. Magnesium kommer også ind til et lavere prispunkt end populære letvægtsmaterialer som kulfiber.8 авг. 2018 г.