Specialiseret stubjumperpris - praktisk løsning
Hvor meget koster en specialiseret stubjumper?
Den nyeSpecialiseret stubjumperfås i flere hjulstørrelser, tre rejser, mænds og kvinders versioner, med modeller, der starter ved $ 1.850 og top ud til $ 9.500.31. juli. 2018 nov.
det er et ord, der har været et stump jumper specialiseret katalog siden 1981, og mens den nye version ikke ser meget anderledes ud end sin forgænger, er den faktisk en helt ny cykel, nu er den en 130 mm rejse 29er med en 140 mm gaffel, der var designet omkring alt for at gør hvad en cykel først skal tale om affjedring og den store nyhed her er Nohorst længde affjedringslayout hvad er et hesteforbindelse, det er dybest set et firestangssystem, hvor det bageste drejepunkt sidder under akslen, og det gør det er velkendt for skab et aktivt og tilgivende affjedringssystem, der kan give en masse trækkraft, men der er specielle skyttegrave på denne cykel, der bruger hestens drejning og forseglede lejer til at give et fleksibelt drejepunkt på sædet, der siges at være meget lettere og ved på samme tid skaber man en anden følelsesophængsplatform, der forvandler den til en enkeltledt stumpjumper med et spjæld drevet af forbindelsen ht, som giver 130 millimeter kørsel, bruger også en smule tu ned, degressivt stempel i spjældet, der gør pedalerne lettere, formance og en progressiv rebound-melodi, der hjælper støddæmperen med at gå hurtigt fra små bump og langsommere og mere kontrolleret fra bigoneson til rammedetaljer Pude og specialiseringer siger meget af det, de lærte at lave denne nye skøre lette episke, der også blev brugt til at fremstille den nye trætte ramme, der skulle veje 2240 gram, og det er cirka 100 gram mindre end sin forgænger og ca. 510 gram mindre end den robuste Evo-ramme er tilbage. Selvfølgelig er hullet i nedrøret lettere og stivere end nogensinde, og du finder også alle de andre trailcykel-must-haves, inklusive lige kabelføring, gevindskårne bundbeslagsflig og masser af dækafstand, så lad os tale om geometri næste, og specialisering er noget, der er lidt anderledes end alle. Cykler har ret korte sæderør og varierer derefter i akselafstand og rækkevidde med den idé, at du vælger en cykel, der passer bedst til din kørestil.
Omarbejde de store tønder fra s1, der er 410 millimeter til stien til s6 med 530 mm rækkevidde, og specialisering siger, at hvis du har været på en mellemstor cykel fra et andet mærke, er du muligvis nu på en s3 af dem, hvis du vil mere stabilitet kan du opgradere til en s4, der har længere rækkevidde og akselafstand, eller hvis du ønsker mere manøvredygtighed, kan du skifte til en S2 for kortere akselafstand og kortere rækkevidde, jeg er 5 fod 10, og det er Ans4 med en 475 millimeter rækkevidde, hvilket føles smukt godt for mig. Der er en flip-chipup i den bageste stødbeslag, og det giver dig en syv millimeter bundbeslagshøjdeændring og en halv grad af vinkeljustering. Okay, lad os se på nogle andre numre, og alle disse er i lavlak-indstillingen, for det er det, du skal lægge i, og det er her, du sandsynligvis vil efterlade 65 graders hovedvinkel og 76 graders sædevinkel, som er betydeligt stejlere end den forrige Stumpy, lad os se på de nye aluminiumscykler i Stumpjumper-familien. Der er to modeller at vælge imellem, de er toogtredive og røde dollars og to hundrede og to hundrede dollars, og jeg skal nævne at begge stadig brug Horst Link-ophæng, der specialiserer sig i at sige, at aluminiumsflekshjul, der starter med Comp-modellen, er ret vanskelige at dreje. Det er 4.000 amerikanske, og der er et par modeller mellem dette og dette, der fungerer 9.500.
drejecykel
Amerikansk, og du får alle de ting, dette gør med et akseldrev og fabriksophæng fra Foxit, har også en akseldropperstolpe og alt, hvad der giver et rigtig rent, flot cockpit, alt, hvad der kommer ned til 27 pund, seks ounce opsummerer som dig se det, og det inkluderer vores kontroldæk. Plus, det er alle detaljerne i newstumpy, så lad os springe over det og tale om, hvordan det fungerer. Lad os tale om opsætningen, før vi taler om ridning og feltprøvning, så dækinspektion betyder præcis, hvad specialisten har.
Der er en Dhf foran, der er oppustet til 21 psi, og bagpå er der en dissektor, der er oppustet til 23 psi og har ingen Fox Factory-suspension, der er en 34 med en Grip2-dæmper r patron, jeg var øverst på siden af det anbefalede lufttryk, og jeg brugte de anbefalede spjældindstillinger i gaflen til baghjulet, jeg endte med 13 mm slæk på spjældakslen, og det var lige under 180 psi en anden note, der fulgte med stock shift-padlen, men jeg fik den installeret nye jeg har altid ønsket. Klatring kommer først, og historien med den forrige Specialized er, at de forrige ting ikke var en bagklatrer, bare en cykel, som du ofte ville nå ned for at vende pedalassistenten, hvis du ville have den til at være ganske aktiv, men der var Giv dig en masse trækkraft, nu hvor hestesporet er væk, er det en anden historie med den nye stub, og svaret er meget ja, jeg vil beskrive den nye stub som en cykel, der belønner din hårde indsats, da det var mig? At køre på denne cykel, da jeg kom ud af sadlen og arbejdede, cyklen føltes som om den ville gå for hurtigt frem, og du træder hårdt, og det er som ja, vi kommer der, du ved, at cyklen siger ja, vi kommer der, vi kommer der du kommer ud af sadlen på denne cykel, du sparker hårdt, og den er bare fuld af energi og fuld af liv, og det betyder, at jeg også føler mig fuld af energi og kærlighed til livet på stien, den kommer op Denne vandrende røv eller er det på grund af layoutændringen er jeg ikke helt sikker på, men en ting ved jeg er, at folk, der elsker at klatre, folk, der ønsker at blive belønnet for deres hårde indsats, ja, Stumpjumper, denne seneste det vil være lige så meget bedre end at være Lad os tale om trækkraft frem for alt generel viden vil få dig til at tro, at en fire-bar Horselink-cykel ville tilbyde mere af dette end det, og du ved hvad det kan være sandt, at tidligere lydløs med Horselink-layoutet ja det kunne tilbyde denne cykel lidt mere trækkraft, men jeg spunouti aldrig, det er ikke sandt, jeg dabbed et par gange, men det var altid så ys min fejl dabs er, at du normalt er rytterluft, du er ikke afhængig af cyklen, og jeg følte mig ikke tilbageholdt på denne cykel, da trækkraft var den afgørende faktor i forhold til den gamle version var nu er en stor del af min klatring, da jeg var på stubben temmelig meget teknisk rodfæstet og temmelig våd, temmelig langsom, og noget af det var også stejlt, det har været et meget vådt fald her indtil videre, og du ved, jeg har virkelig ikke haft nogen problemer med denne cykel, og jeg har ikke set mere end alle andre, så du har det okay, det er tid til at tale om at bakke ned, og hvis du læser PB-kommentarerne, da denne nye stub blev frigivet, har du muligvis ægget nprint uden hestebundet affjedring du bogstaveligt talt ikke kan cykle ned ad en bakke, affjedringen fungerer ikke, du vil vælte styret, og det vil være, at det slet ikke er tilfældet, at 130 millimeter var relativt aktive, og mens det var ikke nær så bøjeligt som P-Zug, som os es en fjederspjæld som denne som en sort dorn, der har 10 millimeter mere vandring, er stadig meget bøjelig og meget tilgivende, så jeg var lidt bekymret over det degressive stempel, hvorfor jeg gjorde Ønskede at nævne, hvor smidig og aktiv affjedringen føles, at det degressive stempel øverst på rejsen giver lidt ekstra kompressionsdæmpning med lav hastighed, der virkelig giver cyklen lidt liv, når du træder, men det ser ud som om fjederhandlingen på stien ikke påvirker, nu føles det ikke som om det er mere end 130 millimeter, men det føles bestemt Ikke som om det havde mindre end 130 millimeter rejse, og i den anden ende af Strokewell er historien stort set den samme, blev ramt ind i tingene et par gange i løbet af turen, som jeg sandsynligvis ikke skulle have ramt, men det var aldrig en kæmpe støj, og jeg følte det aldrig gennem mine knogler TheShock Tune er lige i midten, så hvis du er en større fyr end mig, vejer jeg ca. 155 pund eller deromkring, kan du lægge en stor r volumen og et mere progressivt slagtilfælde for mere rampe, men da det er velegnet til min 155 pund vægt og kørte de ret aggressive stier, var Squamishi meget imponeret over, hvordan suspensionen er relativt aktiv i starten af slagtilfælde, masser af støtte og derefter masser af jordmodstand i den modsatte ende, når du kører med lukkede øjne og bare springer i bundlinjen, den 130 stumpe bevægelse af den nye stumpede føles imponerende kraftig og afrundet, men især velegnet til nogen, der ønsker at køre en kort-takts cykel hårdt på aggressivt terræn, cyklen er mindre aktiv, men uden denne hestefjedring bemærker jeg bagenden mere fast under bremserne, for at være helt ærlig, den har kun 130 millimeter kørsel og nej, jeg havde ikke lyst til den bageste enden fungerede altid godt for mig, hvis det var en cykel med længere rejse, hvis det var 160 eller 170 millimeter, kunne det være mere indlysende, at der har været en drastisk ændring i affjedringsland, men alize gjorde virkelig godt stykke arbejde her for at Opret noget, der stadig er aktivt og stadig fungerer ret godt, denne 130 mm rumpejumper, bortset fra P-toget, var det faktisk den cykel, som jeg følte mig mest komfortabel med i nedkørslen, selvom den var hurtig og skræmmende, og det på trods af at stubben har 140 millimeter gaffel og nogle af de andre cykler har limetergafler på 150 og 160 mil der er stor forskel, men det ser ud til at være rigtig godt, når det kommer til håndtering, når du er på tæmmer terræn, når specialisten virkelig kan spille til sine styrker, og det er netop det, der gør disse større trailecykler meget langsommere, hvis dine forlystelser er helt op og helt ned, er det en ting, men hvis dine forlystelser dækker en hel masse banebrydende terræn, skal du klatre ned ad bakke , det hele er blandet op i stubhopperne, det føles godt Som om det var lavet til denne type terræn, lad os gå videre til timingen, og vi vil først tale om klatring, vores klatresektion var en blandet glat og teknisk enkelt sti med en ekstremt tri cky top fuld af rødder og klipper til et godt udsigtspunkt især en god afstamning trods alt, den stumpe var 33 sekunder bag kæmpen i cirka 12 minutter vores tidsforsøg var fuld af rødder og klipper og den havde et par g Meget stejle sektioner til test cyklerne i denne henseende, der var også nogle krydsende ting og nogle vanskelige sektioner, for nu skal trailcykler være i stand til at gøre alt godt nu over fire og et halvt minut. Den specialiserede stumpe jumper havde den næst hurtigste tid, 11 sekunder bag Acto 5ptrain og et sekund foran Salsas Blackthornelet's Talk om komponenternes op- og nedture, vi dækker først de gode ting.
Dette er en S-Works-cykel, så den kommer med nogle avancerede ting inklusive et akseldrev, der var helt fejlfri i min tid på cyklen. Jeg må også sige, at jeg elsker, hvor rent cockpittet ser matchmaker-klemmer ud, der er kun en klemme på hver side af styret og en bremseslange på e-akselsiden, og intet andet er det rart, det leveres også med en Fox34 gaffel med en Grip 2 Damper Nu er der mange trailecykler derude, der leveres med en Fit4-spjæld og tilbyder dig en tre-position pedalafbryder. Så hvad hvis du er chaufføren, der kan lide at komme ud? sadlen meget. Måske vil du køre på din trailcykel, måske foretrækker du, at fire spjæld passer, fordi du kan vende kontakten, og så går gaffelen ikke, når du springer ud af sædet. Spjældet til håndtag 2 er meget mere justerbart og tilbyder mere magt, men det har ikke den pedalassistent, det sidste, jeg vil fremhæve disse kulstofhjul, kulstofrevolverhjulene, de er 29 millimeter brede, og de er stadig super super lette, uh disse har en ny, fire millimeter bred flad toprim-perle Årsagen Hvad angår hvorfor jeg nævnte dette, er der over dækket på denne cykel en hel række gange på spidse stenrødder alle mulige ting og ikke kun beskadigede jeg fælgen, jeg skar heller ikke dækkene, så der er noget der skal gøres Har fire millimeter flade top fordele og ulemper, næste fordele er først, denne nye stumpy er utrolig afrundet, du vil have hele dagen g Pedal og dækker store miles.
Sørg for at sikre dig, at du vil køre nogle sketchy ting, og hvis du er smart, så kan de næste par Prowell-ryttere, der kan lide en hurtig energisk cykel, elske den nye stumpy, og jeg påpeger, for det er ikke den sidste stumpy, den sidste ting er skør, hvad disse moderne trailcykler kan gøre, det er en 130mm touring trailcykel med 140mm gaffel, og jeg blev overvældet af suspensionens ydeevne, og hvor afrundet det ikke kun er cykelpedalen ekstremt god, den absorberer alle de små ting, den håndterer de store ting godt Hvis du virkelig vil skubbe grænserne i ujævnt terræn, er der sandsynligvis andre trailcykler, som du hellere vil stå på, end stubben er nu, forudsat at du virkelig er på en Atrail-cykel i stedet for en Enduro-cykel, og hvis det er tilfældet , cykler som disse er alsa sorte tornet p toget eller stumpyevo er et bedre e valg for dig bringer os opdateret? Jeg tror, vi ser alle disse nye trailecykler med ting som 160 mm affjedringsgafler og længere bageste trekanter, fordi folk ønsker, at deres trailecykler skal være de bedste nogensinde, men på et tidspunkt går vi måske glip af lidt af plottet, hvis du leder efter en velafrundet trailecykel, der kan gøre det hele og stadig føles som en let, hurtig, energisk trailecykel, så du ikke går glip af nogen kommende feltprøveanmeldelser og alle disse rundbordsdiskussioner
Er Specialized Stumpjumper en god cykel?
2021Specialiseret stubjumperEkspert bundlinje
Det er ret klart i 2021Stubjumperer enfantastisk cykelfor den ivrige mountainbiker; nogen, der ønsker at køre en række forskellige stier, hvad enten det er i et sporcenter, på lange bridleway-baserede epos eller rullende singletrack.13. okt 2020
Hvor meget koster en Specialiseret Stumpjumper i 2020?
Det er rigtigt folk, Specialized har en helt ny Stumpjumper og Stumpjumper EVO-platform til 2021, og det har vi faktisk testet begge cykler i de sidste par uger, inden vi går videre. Hvis dette er din første gang, du deltager på YouTube, skal du trykke på abonnementsknappen, da vi har masser af seje artikler i den nærmeste fremtid, for det andet er de fulde anmeldelser af disse to cykler i øjeblikket live på flowmountainbike.com.
Vi har inkluderet links i artikelbeskrivelsen nedenfor. Klik på disse, og du vil komme til den fulde gennemgang af både Stumpjumper og Stumpjumper EVO i denne artikel, at vi vil give mere af et bredere overblik over Stumpjumper og Stumpjumper EVO-platformene. Jeg vil tale om nogle af de unikke funktioner af hver cykel og hvad der har ændret sig fra tidligere modeller, men vigtigere, vi taler om deres sporpræstationer, og hvordan disse to cykler sammenligner sig direkte med hinanden, og i sidste ende hvilken type rytter der er bedst for hver cykel. Først skal vi tale om den almindelige Stumpjumper og i 2021 har Specialized gennemgået en større konsolidering af Stumpjumper-serien, og den har også lidt mindre rejse end før.
Vi har en 140 mm affjedringsgaffel og 130 mm vandring på baghjulet. Specialist kalder det en aggressiv kortcykel, uanset hvilken etiket du vil give den, denne cykel spiller i et lignende rum som Trek Fuel EX og den nye Giant Trance X. Måske er den største nyhed om den nye Stumpjumper-platform det faktum, at FSR-omdrejningen ikke længere er korrekt med kulstoframmer.
SpecializeD har droppet FSR-drejningen til fordel for et fleksibelt stivarrangement, og Stumpjumper omdannes effektivt til en enkelt drejeplad. Nu siger Specialized, at det gjorde dette, fordi det ville forbedre Stumpjumper's klatreydelse og pedaleffektivitet og også ønsket at reducere vægten af denne cykel. Rammen siges at være 100 gram lettere, hvilket ikke lyder så imponerende, men i betragtning af at denne nye ramme er betydeligt længere end før, hævder Specialized, at den er både stærkere og stivere end den tidligere Stumpjumper.
Rammevægten for en carbon stubjumper er kun 2280 gram, og det inkluderer bagstød, gennemakselbeslag og kropspanser. Dette er virkelig imponerende for en trailcykel og slags banker på døren til nogle XC-cykler på markedet. Ud over den nye ramme er der også foretaget betydelige ændringer i Stumpjumper-geometrien.
Først går det til det stilspecifikke størrelseskoncept Specialized. Så de traditionelle små, mellemstore rammestørrelser er væk, og i stedet for har vi S1 S2 S3 S4 S5 og Med S6-rammestørrelser har hver ramme nu et forholdsvis kort sæderør til at muliggøre en teleskopstøtte med et langt slag, men også for at give rytterne fleksibilitet, der ønsker at øge størrelsen for at få en større rækkevidde nu med en højde på 175 cm, som jeg normalt kører medium på Stumpjumper og Stumpjumper EVO. Jeg testede en S3-størrelse i min størrelse, men jeg kunne mindske størrelsen til S2 hvis jeg vil have en kortere cockpit og en kortere akselafstand til en mere adræt og smidig tur, eller jeg kunne zoome ind på S4 for at få det længere rækkevidde, længere akselafstand for en mere stabil og stabil kørsel ved høje hastigheder uanset rammestørrelse, selvom styrevinklen på Stump-Jumper er reduceret betydeligt, som nu er 65 grader m er blevet mere end 2 grader stejlere og sidder ved 76 grader, er rækkevidden også steget med S3-rammen. Vi har en rækkevidde på 450 millimeter, som er 25 millimeter længere end det foregående medium, bundbeslagshøjden er også reduceret markant til ni millimeter, hvilket nu er 42 millimeter under navets akselinie.
Ved 432 millimeter er kædelængden fem millimeter kortere end før. Specialiserede specialister har dog givet de større S5- og S6-rammer en 10 mm længere kædelængde for at sikre en mere jævn vægtfordeling over størrelsesområdet. Hvis geometri-flipchippen overføres fra den forrige Stumpjumper, er cyklen sat i den lave og løse position, men at vippe den geometri-chip i den nederste stødbeslag hæver bundbeslaget med syv millimeter og gør også hoved- og sæderørvinklerne mere stejle. en halv grad.
Hvad angår komplette cykler, lanceres seks Stumpjumper-modeller i Australien i 2021. To af disse bruger aluminiumsrammer, og de andre fire bruger kulfiberrammer. Priserne starter ved kun A $ 3.200 for Stumpjumper-legeringen og vil gå op til A $ 15.500 for S-Works Stumpjumper.
dyreste cykel
Cyklen, jeg testede her, er Stumpjumper Pro ovenfor, og den sælger for A $ 12.000 for dine penge. Du får en Fox Factory Series affjedringspakke med en 34 GRIP2 gaffel foran og en Float DPS spjæld bagved, vi har Roval Traverse carbon hjul, en specialiseret dækkombination med en slagter foran og en skærsilden bag. Vi har SRAM G2 RSC-bremser med en 200 mm rotor foran og en 180 mm rotor bagpå, en SRAM X01 Eagle-drivlinje og den store 10-52-kassette bagpå.
Den bekræftede vægt på vores testcykel er kun 12,84 kg, og den med rørløs dækopsætning og uden pedaler. Hvordan kører denne cykel faktisk på stien? Siden Specialized redesignede Stumpjumper til en ren trailecykel, er denne cykel lettere, fastere og mere livlig samlet.
Det er dybest set blevet forbedret på alle måder. Især suspensionen er helt fantastisk, og jeg er nødt til at fremhæve GRIP2-gaffelen, som fungerer fremragende. Nu er den betydeligt blødere og mere aktiv end FIT4-versionen af den gaffel, men den er også omkring 200 gram lettere end en Fox 36, og på stien føles den rigtig levende og passer rigtig godt sammen med denne cykels personlighed.
Opsætningen kan være lidt skræmmende, da du har både høj og lav hastighed kompression og rebound dæmpning. Af denne grund har Specialized en beregningsberegner på deres hjemmeside, og jeg kan varmt anbefale at bruge den til at få en grundlæggende opsætning til gaffel og bagstød. Apropos chok, dette er en Fox Float DPS, men der foregår nogle brugerdefinerede tricks indeni.
Specialist tilpassede det faktisk med en degressiv kompression melodi men en progressiv rebound melodi. Nu er progressiv rebound-dæmpning nødvendig delvis på grund af carbon flex-stivere, der lagrer energi, når de nærmer sig fuld bevægelse og frigiver den energi, når de rebound under rebound. For at forhindre den bageste trekant i at sprænge for hurtigt, tilbyder rebound-dæmpningen en masse højhastighedsstøtte.
Resultatet af denne brugerdefinerede stødopsætning på stien er en virkelig aktiv og dynamisk affjedringsfornemmelse, mens den er relativt let og boblende, er virkelig godt kontrolleret og ganske aktiv ved højere hastigheder. Det er mere progressivt end den gamle Stumpjumper, og det betyder, at du ikke behøver at indlæse spjældet med volumenrum bare for at holde det fra bunden, men hastigheden er ret konstant, og det betyder, at suspensionen er temmelig aktiv hele tiden. rejse, så det aldrig føles for vildt eller for hårdt.
Mens jeg mistede FSR-omdrejningspunktet, kan jeg ikke sige, at jeg virkelig bemærker en ulempe på stien, affjedringen på disse cykelstier er rigtig god, og den har ikke den døde træfølelse, som nogle flex bridge-cykler har. Mens det strukturelt er lidt mere peppy og snappy end den forrige Stumpjumper, og pedalerne også er bedre, vil det være synligt under hård sprintindsats, men anti-squat er ikke helt så indlysende, som du finder det på en dw-link eller Maestro- Cykel. Specialized har bevidst valgt en mere neutral pedalfølelse, så interaktionen mellem kædemoment og fjedervirkning forekommer især dybere i fjederbevægelsen og færre interaktioner.
I kombination med den aktive baghjulsophæng betyder det, at hvis du lader spjældet stå åbent op ad bakke, kan spjældet synke lidt for let ned i dets bevægelse. Det er muligt at konsolidere spjældet. Der er en blå kompressionshåndtag der, som du kan bruge til at få adgang til midterste og faste positioner.
Jeg foretrak faktisk at lade spjældet være i åben stilling og bruge den sorte justering under det blå håndtag til at indstille lidt mere kompressionsdæmpning med lav hastighed. Med denne indstilling i anden position var der faktisk en mærkbar forbedring af pedalens ydeevne. Spjældet sank ikke så meget ind i sin rejse på stigningen og gav også mine fødder en fastere platform til at skubbe af, hvis jeg på en eller anden måde ville puste cyklen gennem kuperet terræn.
Ikke kun leverede den virkelig afbalanceret affjedringsydelse, men det betød også, at jeg bare kunne lade spjældet være i åben stilling og fokusere på at køre i stedet for at vende spjældhåndtagene hele tiden. Mens jeg formoder, at de fleste ryttere vil efterlade denne cykel i den lave og løse position, har jeg eksperimenteret ved at dreje geometri-chippen til den høje position. Jeg bemærkede ikke nogen stor forskel i håndtering, styringen var måske lidt skarpere, men styrevinklen er stadig relativt flad ved 65,5 grader.
Hvad jeg dog bemærkede, var de ekstra 7 millimeter frihøjde under pedalerne, hvilket var fantastisk til teknisk klatring, hvor du vil have så meget fri som muligt for at klatre de virkelig vanskelige afsatser. Faktisk er det virkelig værd at prøve denne høje position for at få ekstra terrænhøjde, da denne cykel er temmelig lav ud af kassen for kørere, der tackler mere hårdt og mere naturligt terræn med en masse teknologisk intensiv klatring. Bortset fra den fantastiske affjedring og håndtering af Stumpjumper, synes jeg det er dejligt, at Specialized fik detaljerne i denne cykel til at svede, der er styrerør til at hjælpe med intern kabelføring, vi har en dejlig letvægts topkædestyring og generøs beskyttelse under Nedrøret og langs kædelængderne og sæderne, og alt dette giver en rigtig glat tur.
rad power bikes anmeldelser
Med Stumpjumper Pro var der ingen raslende, knirkende eller stønnende under hele testen. Jeg elsker også SWAT-dørsystemet og det faktum, at denne cykel kommer med et flaskebur, EMT multiværktøj og værktøjsrulle, hvilket er et rigtig flot præg, og jeg må sige, at berøringspunkterne på denne cykel er rigtig godt valgt, at sadlen er behagelig, en masse vibrationsdæmpning takket være Deity-låsehåndtagene, og jeg kan også godt lide Deity kobberhovedstammen. Nej, det er ikke den billigste cykel, men det er en utrolig kraftig pakke, og det er værd at bemærke, at meget af denne cykels DNA siver ned ad linjen til Stumpjumper-legeringen på niveau.
Alt i alt må jeg sige, at den nye Stumpjumper bestemt er bedre end den gamle cykel, men det er den ekstra entusiasme, der giver den en rigtig livlig og energisk følelse på det spor, der går bedst. Højre, så lad os tale om den nye Stumpjumper EVO, som også får et helt nyt design til 2021 i stedet for at være den radikale udløber af Stumpjumper, denne cykel er blevet udviklet til sin egen platform. Den har mere affjedring end 160 mm affjedringsgaffel foran og 150 mm affjedring på baghjulet og dermed nøjagtigt midt i den almindelige Stumpjumper og Enduro.
Stumpjumper EVO kan også konverteres til 29-tommer hjul, men du kan indstille den som en mulcykel ved at tilføje en eftermonteringsophængsophæng specielt designet til at køre det mindre baghjul og give mere rejse end den almindelige Stumpjumper Stumpjumper EVO er også længere og fladere og også mere justerbar. Der er en geometri-flip-chip, der faktisk er placeret ved FSR-drejepunktet på kædestagen, der giver dig adgang til høje og lave indstillinger, der er hvor det bliver rigtig interessant, men den justerbare hovedvinkel er, hvad du får to øverste med denne cykel Headset-kopper og dermed har du adgang til en styrevinkel på 63 til 65,5 grader sammen med chainstay-flipchippen, som giver dig seks forskellige geometripositioner på Stumpjumper EVO.
Kun to komplette Stumpjumper EVO-modeller kommer til Australien i 2021, en Stumpjumper EVO Comp sælger for $ 6,900, og Stumpjumper EVO Expert sælger for A $ 9,300 For 5 giganter er det værd at bemærke, at alle rammer bruger den samme FACT 11 carbon fiber, med S-Works-modellen, der forbedrer kulstofforbindelserne for at spare lidt mere vægt fra dette tidspunkt, siger Specialized, at der ikke er planer om at indføre en Stumpjumper EVO-legering. Nu har jeg testet denne cykel i de sidste par uger. Her er Stumpjumper EVO Expert, ligesom den almindelige Stumpjumper, jeg kørte i størrelse S3, hvilket faktisk er et medium sammenlignet med den almindelige Stumpjumper Pro, der er Stumpjumper EVO Expert, som er over et kilo tungere bekræftet vægt for vores testcykel her er 13,94 kilo.
Meget af dette kan tilskrives denne cykels stærkere byggesæt. Mens den normale Stumpjumper har en lettere Fox 34, en inline-dæmper, G2 bremser hurtigere rullende dæk og 780 mm styr, har Stumpjumper EVO en større Fox 36 foran, en piggyback-spjæld, klæbrig gummi, større bremser og 800 mm bredere Styret på Stumpjumper EVOs ramme er også betydeligt større, Specialized siger, at den er omkring et halvt kilo tungere, selve nedrøret er meget større, vi har faktisk lidt mere volumen i SWAT-døren. En rigtig god funktion ved denne cykel er, at den ud over multiverktøjet og flaskeholderen også indeholder en værktøjsrulle inde og en blød blære, der giver dig mulighed for at bære ekstra 650 ml vand.
Jeg elsker denne funktion på denne cykel, hvilket betyder at du kan bære omkring 1,3 liter vand uden nogensinde at have brug for en rygsæk. Kombineret med den dybere affjedringsfølelse og geniale geometri, tilføjer det hele en cykel, der har meget mere selvtillid i nedkørslen.
Stumpjumper EVO har en reel tørst efter at køre ned ad stejle og ru stier hurtigt Enduro-cykel, hvilket betyder, at den er mere alsidig end Specialists 170 mm rejse-enduro-cykel kaldet Enduro. Stumpjumper EVO er en lettere cykel at håndtere og pedaler også bedre end Enduro. Sammen med geometrijusteringen, som du kan optimere håndteringen og kørestillingen med, ser jeg Stumpjumper EVO som en rigtig populær mulighed med australske enduro-racere, da Australien ikke ligefrem er udstyret med stort alpint terræn.
Men med den ekstra vægt på denne cykel, klæbrigere dæk og mere aktiv suspension, vil jeg ikke sige, at den er velegnet til klatring. Den normale stubjumper er den bedre klatrer af de to, og vi taler om både blid og teknisk klatring her. Det er lettere, det er mere effektivt, og det har også hurtigere rullende dæk. Det er mere alsidigt end en ren trailecykel, især hvis du leder efter noget at træde i hele dagen, når du bygger hastighed og strøm på tekniske stier Find.
Til sammenligning er Stumpjumper EVO virkelig bygget til ren sjov i nedkørslen. Australske enduro-racere og aggressive ryttere, der elsker at samle luftmiljøer og køre de stejleste stier, vil selvfølgelig blive tiltrukket af den mere aggressive Stumpjumper EVO. Hvis pendulkørsler, beskyttelsesbriller, knæpuder og dobbelt er mere din marmelade, så vil Stumpjumper EVO synge en meget sød melodi for dig.
Så der har du det fyre, den helt nye 2021 Specialized Stumpjumper og Stumpjumper EVO, som tidligere nævnt, er de fulde anmeldelser af disse to cykler i øjeblikket live på flowmountainbike.com Fuld Anmeldelser, som er meget mere detaljerede om vores erfaring med at teste disse to cykler indeholde. Men nok af hvad vi synes.
Hvad synes du om den nye Stumpjumper og Stumpjumper EVO? Fortæl os, hvad du synes i kommentarerne nedenfor, og hvis du har spørgsmål, så spørg dem, og vi vil gøre vores bedste for at besvare dem, hvis du abonnerer på vores YouTube-kanal, gør det nu, fordi vi har masser af seje, der snart kommer videoer ellers var det for mig folkens. Jeg håber, du nød denne artikel og ses næste gang
Er Specialized Stumpjumper en alpincykel?
Den fuldeStubjumperrammesamling * (knap) tip skalaerne til en utrolig 2.420 g (5.3 lbs), men vi kompromitterede ikke i vores søgen efter lysvægt. Stumpy slår over sitvægt, sætte bjælken til midterste trailcykler i håndteringsegenskaber, pedal effektivitet og trail sejhed.
Er specialiserede cykler pengene værd?
Generelt,Specialisereter et velrenommeret mærke, der producerer høj kvalitetcyklerdog er der et eller to punkter at huske på, hvis du tænker på at sprøjte ud på en. Som de fleste topcykelproducenter producerer de et meget dyrt top-end-sortiment, hvor du kan forvente at få en hel delcykeltil dinpenge.
Er specialiseret overpris?
Specialiserettilbyder nogle af de mestdyrtcykler på markedet. Mens de sælges lejlighedsvis, vil selv deres salgspris være meredyrtmere end 99% af cyklerne fra konkurrerende producenter. Nogle siger ja, andre mener, at prisen på disse cykler er mere end berettiget.
Er Trek bedre end specialiseret?
Der er ikke en klar vinder. Begge tilbyder lignende cykler og komponenter i samme prisklasse.Trekhar et bredere udvalg af cykler at vælge imellem i forhold tilSpecialiseret. På entry-level får du lidtbedredele, når du går medSpecialiseret.
Hvad er forskellen mellem Stumpjumper og Stumpjumper EVO?
Den helt nye specialiseredeStumpjumper HerEr lettere, bedre afbalanceret, stadig strimler. Ikke længere en baby DH-cykel, den nyeEvohar bedre klatring og sti manerer takket være suspension og geometri opdateringer. Denne version af Stumpy havde en geometri, der så progressiv ud på det tidspunkt og stadig holder op i dag.6. okt 2020
Hvilken type cykel er Specialized Stumpjumper?
SpecialiseretS-WorksStubjumper29 2021
Mærket som 'The Ultimate TrailCykel', detSpecialiseretS-Works 2021Stubjumperpakker et slag med alt, hvad du muligvis kan bede om fra en fuld affjedringsmaskine.14. okt 2020
Er specialiseret bedre end Trek?
Der er ikke en klar vinder. Begge tilbyder lignende cykler og komponenter i samme prisklasse.Trekhar et bredere udvalg af cykler at vælge imellem i forhold tilSpecialiseret. På entry-level får du lidtbedredele, når du går medSpecialiseret.
t47 bundbeslag
Er specialiseret bedre end kæmpe?
Specialiseretcykler er generelt lidt dyrere, men tilbyder ofte komponenter af højere kvalitet i topområdet.kæmpe stortilbyder mange cykler i alle serier, deres lave ende og mellemklasse cykler er oftebedre endkonkurrencen.
Hvor kan jeg købe en specialiseret Stumpjumper-cykel?
Fox Factory. Når du har brug for en cykel, der kan håndtere opstigninger, nedstigninger og de skarpe sving på trail ridning, er en Specialized Stumpjumper et ideelt valg. Du kan finde disse cykler, lavet specielt til mountain trail ridning, på eBay til de mest overkommelige priser. Hvordan adskiller en mountainbike sig fra en landevejscykel?
Hvor meget koster en Stumpjumper St Carbon-ekspert?
Ved at bruge den samme build som S-Works Stumpjumper forbliver prisen den samme på $ 9.500. Brug den samme formel som Stumpjumper, Stumpjumper ST Carbon Expert falder til $ 5.500 i både 29 og 27,5 ″ hjul med RockShox-affjedring og en SRAM GX Eagle-drivlinje.
Hvad er gennemsnitsprisen på en brugt Stumpjumper?
Den vejede gennemsnitspris for en brugt Stumpjumper er $ 2.300. Den vejede gennemsnitspris reducerer alle priser ned til en enkelt pris. For hver måned genberegner vi den vejede gennemsnitspris for de produkter, der findes med forespørgslen 'Stumpjumper' mellem prisintervallet 50 - 10000. Søgemængden er 4300 p / m.