Vigtigste > De Bedste Svar > Sram rival review - varige løsninger

Sram rival review - varige løsninger

Er SRAM Rival god?

Nem skift, kraftige skivebremser,godtrækkevidde af gear. De eneste ting, jeg gerne vil have, er, at det er lettere og let justering af bidepunkt og rækkevidde på bremsearmene. Alt taget i betragtningSRAM Rival1 gruppesæt leverer ret godt på sit løfte om at være 'enklere, lettere og mere holdbart'.29. okt 2015



kastet med at bryde væk



Velkommen til episoden af ​​Låst i dettekan gennemgang på SRAM Rival 22-gruppesættet, vi vil gå ind i overmagtens kompatibilitetsinstallation Kosmetik og pris nu Rival er Schramms mellemklassesæt, der er lige over deres Apex-linje, som i øjeblikket stadig er 10 gear og lige har under deres tvungne 22 linje, som jeg allerede har tjekket, og du kan klikke på den note for at se, at Rival 22 er en fantastisk mulighed for alle, der leder efter et godt nyt 11-speed gruppesæt og ikke så meget gider om vægt eller en gang om emnet, lidt mere robust til cyclocross eller pendling sammenlignet med 2 for 22 lad os isolere noget isolering var en leg, ligesom alle andre SRAM-grupper sagde, at jeg nu har installeret det på mit GT cyclocross-felt. Du kan se, at jeg bruger deres bundbeslag i GXP-stil, som er let at installere, det eneste jeg ikke brugte i mit område var SRAM. Bremserne jeg gjorde med nogle V-bremser, fordi jeg allerede havde dem, og jeg gjorde det hadede at justere den ivrige kraft og der er masser af gode artikler på YouTube om, hvordan man justerer det ordentligt, fordi det er lidt anderledes end en traditionel derailleur, og det var let at justere 11-32 kassetten med sit MIG-bur subtilt, men det mest helt sorte design passer med stort set ethvert farveskema på din cykel, lad os nu gå til overkompatibilitet, det vigtigste med 10-11 gear er, at du skal kontrollere dit baghjul for at sikre, at det er 11-speed kompatibelt med det ene Tenspeed-Bike, men fordi de købte det, er det faktisk en 11-speed kompatibel fælg med kun et mellemrum imellem. Så tjek først for at se, om du har brug for at købe et nyt hjulsæt, medmindre du er heldig nok til faktisk at være en rigtig producent, der tilbyder et 11-trins navhus, og du bliver nødt til at lave din egen research for at få en kæde nu med dit kranksæt I kører i øjeblikket et 10-trins kranksæt med fokus på et 11-trins gruppesæt, når jeg ikke havde problemer, selvom de siger, at det ikke er kompatibelt, og jeg har ingen problemer med at skifte eller 11-trins kæden, 10-trins kæden havde ringe så du kan spare nogle penge og selvfølgelig kan du holde det med pauser lad os komme på arbejde lad os begynde at skifte skiftet af den rivaliserende gruppe er chokerende virkelig meget lig de tvungne 22 grupper, jeg har min racercykel bagskifteren skifter meget hurtigt og gearskifterne er meget nøjagtige fremadskiftning Jeg bemærkede en lille forskel mellem kraften og den rival jeg ved om dette skyldes gearskiftehåndtaget eller om det skyldes skifteren. Venstre håndtag føles som om jeg faktisk skal kaste det lidt furt hende for at få det til den større ring, men falder meget hurtigt til den indre ring, så jeg er ikke selv sikker på, hvor forsinkelsen kommer fra, når den går i stykker, selvfølgelig bruger jeg ikke en SRAM-specifikke bh-kes kommenter det, men med ABA'erne, som jeg havde der, brød de moderat godt, de var bare svære at justere med det nu. Kranken var ret ret stiv, og jeg har kørt nogle hårde snavsstigninger på min cyklocrosscykel. Det føltes ikke meget bøjet og sammenlignet med mine power cranks, som jeg havde eller mine røde, har jeg i øjeblikket mit fokus, men den største forskel mellem denne min tvungne krumtap og den røde er vægten af ​​dette krumtapssæt er omkring et pund tungere end mit røde krank sæt og omkring et halvt pund tungere end kraftækvivalenten, så dette er æg. Der er et stort område, hvor du får en betydelig mængde vægt fra styrkenheden.

Så hvis du vil spare noget rotationsvægt, ville dette være det område, du bør overveje at opgradere, men generelt er jeg meget tilfreds med, at det var pålideligt, jeg har ikke haft nogen dropkæder eller forskydninger siden installationen af ​​det Lad os nu tale om den pris, jeg har set rival 22, for omkring 475 til omkring 560 online for at male, hvor du ser ud, og jeg synes virkelig, det er stor værdi for den ydeevne, det tilbyder, især sammenlignet med tvangssvingning - Jeg kan gøre dette gruppesæt Anbefal alle, der leder efter et budget- minded gruppesæt, der skifter godt og er pålideligt, noget er meget billigere at udskifte disse dele med end i et dyrere Force- eller Red-gruppesæt, så jeg håber, du har haft denne anmeldelse, hvis du måske vil opdatere til Force eller se forskellene, kan du klik på denne note for at se den anmeldelse, jeg lavede om den Tak for at se, sørg for at abonnere, da mine facebook-side links er i beskrivelsen

Hvad svarer SRAM Rival til?

Shimano 105

Hvilken er bedre SRAM Rival eller Shimano 105?



SRAM Rival-Svarer tilShimano 105Konkurrerendeer et gruppesæt med god værdi designet til lange træningsture. Den fås i versioner med 10 og 11 hastigheder og i en 1x opsætning.SRAM Apex- IndgangsniveauetSKAMgruppesæt ersvarende tilShimano Tiagra.20. december 2018

I foråret 2018 annoncerede Shimano en komplet revision af deres enormt populære 105 arbejdshestegruppe. Og da hun nu dukker op på alle 2019-cykler både i butikker og på internettet, sendte Shimano venligt os en fuld gruppe, så vi kan forklare det nitty-gritty for dig. Åh, og tag en tur.

Den øverste linje angiver, at du har 11 baghjul og to forhjul, der giver dig 22 hastigheder. Den nye gruppe har to bremsemuligheder, skivebremse og brudt kant. Og to finishmuligheder, sølv eller den sorte, vi har her.



Du kan vælge mellem en række superbrede gearmuligheder, selv ned til det laveste gear på 34/34. Og redesignet forbedrer ergonomien, især mindre drivere eller dem med små hænder vil være super begejstrede, fordi der også er en mindre mulighed for håndtag. Nu har vi R7020-versionen i vores hænder.

Som du kan se, er dette den hydrauliske skivebremse. R7000 er fælgbremseversionen. Nu er dette officielt første gang, at skivebremser springer på 105 niveauer, der var en harddiskmulighed til en lignende pris, lige uden 105-logoerne.

Men der er en god grund, fordi jeg tror, ​​Shimano ikke tager et logo let. De er meget specifikke for, hvad de kalder gruppeintegration, og så har de ventet på at redesigne det fra bunden. Som de gjorde med dets større brødre, Ultegra og Dura Ace, er funktioner fra disse dyrere grupper nu lækket til 105.



Startede her med bremserne. Nu er der en reduceret skiftekroppsdiameter der, så den affektivt føles lidt mindre i dine hænder. Jeg tror, ​​dette giver dig et mere sikkert greb på cyklen og reducerer træthed.

cykelpendeltøj

For at imødekomme al hydraulik indeni har Shimano nu forlænget armen lidt fremad og opad, lidt mere end på Dura Ace. Men det er ret ergonomisk formet, så som en ekstra håndposition. Ud over den mindre diameter, som er fantastisk til folk med mindre hænder, er der også en rækkeviddejustering, så du skruer en lille skrue i og faktisk bringer armen tættere på dit styr.

Jeg mener, i det væsentlige for folk med mindre hænder, og der er selvfølgelig også den alternative gearingsmulighed, der er nævnt ovenfor. Så det hedder R7025 i modsætning til R7020. Husk, at jeg tester dig senere.

Nu er håndtagsbladet faktisk vinklet tættere på styret, hvilket bringer de fire millimeter til Shimano. Så endnu en reel bonus for folk med små hænder. Diskrotorerne fås med en diameter på 160 og 140 mil til mindre drivere og igen perfekte til mindre drivere.

Taller Riders Jeg vil gerne køre en 160 bare fordi varmen reduceres ved lange nedkørsler. Selvom, så vidt jeg ved, alle disse tidlige frygt for varme og brud på tillid aldrig blev materialiseret med brudt vejglas Plus, når vi tænker på varme, har vi de tyndere ispadsblokke, som vi så tidligere på Ultegra og Dura Ace . Hvad de ikke har, er de store kølefinner på rotorerne, som Ultegra og Dura Ace har.

Men de deler stadig det samme tredobbelte lag med et aluminiumskerne design. Hvad kan man sige om skivebremser, der aldrig er blevet sagt før? Du får selvfølgelig mere strøm. Selvom det ikke er meningen.

Du får mere modulering, som giver dig mere kontrol, og som du kan se, gør deres evner under dårlige forhold dem virkelig til at skille sig ud fra vinteren. Holdbarheden er stor. Nederst på tykkelsen kan du se, at den er monteret fladt.

Med hensyn til rotorerne har vi ikke rigtig de nye 105'ere på disse hjul. Dette er de ældre Shimano skive rotorer. Bortset fra pauserne har der været mange andre ændringer i forhold til den tidligere version af 105.

Det nye baghjulstræk blev fremstillet med Shimano's Shadow-teknologi. Det er mig, og at forskifteren har en meget lavere profil og er skjult under den bageste kassette. Det er faktisk den første mulighed for Shimano at designe sin Shadow-style 105 skiftemekanisme og også tilpasse den til deres Ultegra og Dura Ace gruppesæt.

Det betyder, at det er bedre beskyttet mod ujævnheder. Du kender dem, hvor du læner din cykel på en café, og du ser, hvordan den vælter, når du drikker din flade hvide. Og det gør det tilsyneladende også lettere at trække baghjulet ud og ud.

Derailleur kommer i to burlængdemuligheder. Den længere passer på en 11 til 34 kassette, som vi har her. Nu er det videre til bagskifteren, som er blevet fuldstændig redesignet.

cykler tilbage

Det har nu det toggle cam-design, vi først så på Dura Ace. har vi nu også set på Ultegra. Et par andre fordele ved dette, for det første reducerer det faktisk den mængde kraft, du har brug for for at flytte skifteren deroppe på styret.

Så får du også mere dækafstand. Så godt, når du kører på en gruscykel. Og endelig er der for første gang en spændingsjusteringsskrue, der betyder, at du faktisk ikke har brug for en kabeljustering på din kabelføring.

Ofte sidder disse tøndejusteringer altid fast på mine cykler. Ud over skifteren, der gør det lettere at skifte gear på styret, er de faktiske interne dele af gearskifterne også blevet ændret. Shimano siger, at de nu har reduceret ejektorkast, så du ikke behøver at flytte håndtagene så langt for at betjene en gearskift.

Nu tror jeg, at krumtappen optisk er den vigtigste del af en gruppe. Og i dette tilfælde har 105 tydeligvis den samme silhuet som de dyrere brødre Dura Ace og Ultegra; de har det asymmetriske mønster med fire huller. Nu ser det ikke kun ud som om det mistede 30 gram med dette redesign, og selvom vi ikke kan stille krav om ydeevne om det, giver Shimano ingen oplysninger om stivhed osv.

Selvom det deler så meget DNA med Dura Ace, ville du forvente, at det var ret bøfet. Nu føles det bestemt sådan i handling, selvom det ville være umuligt at give dig nogen meningsfuld feedback, da du ikke rigtig kan adskille stivheden af ​​rammen og krumtap, pedaler, fra dæk, fra, ja, du får billedet. Godt interessant, for omkring fire af jer er kædebåndshøjden også blevet ændret meget som en Ultegra og Dura Ace, selvom det ikke ændrer gruppens ydeevne - hvad det giver cykelfabrikanter rent faktisk at designe deres rammer lidt anderledes.

Du har muligvis kortere kædestænger, som du ikke vil have på hver cykel, men du vil have rigtig pæne, klassiske, smarte cykler. Nu hvor vi holder fast med kæderinge, har jeg bemærket, at den store ring her virkelig er forstærket med masser af støttende finner på indersiden. Fordi jeg synes, en stivere forreste kædehjul er en god ting, især for sprød, glat skiftende o otte år gammel Ultegra.

fakturere alle rad

Men faktisk har de nye 105 pedaler ændret sig meget. De er 20 gram lettere. De har også en lavere stablingshøjde.

Så det ville betyde, at du meget let kunne sænke din sadel for at sænke din vægt på cyklen, hvilket er fantastisk til sving. Hvad så med den vigtige vægt? Nå, vi satte ikke en bestemt gruppe på skalaen, men tilsyneladende er alle dem i en 105-gruppe 2.489 gram. Hvilket sandsynligvis ikke fortæller dig meget, men hvis jeg sætter det i sammenhæng og siger, at Ultegra kun er 174 gram lettere, så vil du se, at der slet ikke er meget forskel.

Og når jeg siger, at den gamle 105 og den gamle Ultegra adskiller 370 gram, vil du se, at det er ret god nyhed, at afstanden mellem de to bliver mindre. Med hensyn til ydeevne er det ret svært at sammenligne dette med Ultegra og Dura Ace, men vi prøver det. Vi har snart en artikel, der er 105 vs Dura Ace.

Så hold øje med Hut. Der vil være nogle blinde test. Oh yeah! Jeg ved ikke nøjagtigt, hvordan dette vil fungere, men der går du.

Giv denne artikel en stor Tommelfinger op, hvis du kan lide det, du ser. Og også deltage i kommentarerne. Hvad synes du om den nye 105? Er alt hvad du ønskede at se her i denne gruppe? Lad os vide.

Jeg ville elske din Læs udtalelse. Hvis du vil se en artikel om Ultegra-gruppen versus Dura Acethat, som Lloydie gjorde for et par måneder siden, kan du nu komme til den ved at klikke på skærmen.

prioritet 600 gennemgang

Hvilken er bedre SRAM Apex eller rival?

Med hensyn til den samlede præstation er de meget ens. “Shimano'senheder føles lidt mere magtfulde generelt, menSKAMbremser (ovenfor) er lidt mere progressive gennem deres rækkevidde, så det er gynger og rundkørsler, ”sagde Dave Atkinson. ”Hvis jeg skulle vælge det ene eller det andet,SKAMbremser ville sandsynligvis kant det.6. jan. 2016 nov.

Er SRAM Force bedre end rival?

SKAMRød ogKraftbegge er et snit overKonkurrerende. Der er mindre slop, lettere handling og lettere vægt. Vægtforskellen mellem rød ogKrafter ubetydelig på kun 7 gram, og skiftende ydeevne er meget ens; så mit valg af en værdiforskydning erSRAM Force.4. jan. 2018 nov.

Er Shimano bedre end SRAM?

ShimanoogSKAMbegge fremstiller kvalitetsprodukter, men deres tilgang og stilarter er forskellige. Ser man på det aktuelle komponentlandskab, kan det sigesShimanoer generelt den mere konservative af de to. I løbet af det sidste årtiSKAMhar forfulgt drivkraft innovation mere aggressivt.6. sep 2019

Er SRAM-komponenter bedre end Shimano?

ShimanoogSKAMbegge fremstiller kvalitetsprodukter, men deres tilgang og stilarter er forskellige. Ser på strømmenkomponentlandskab, det kan siges atShimanoer generelt den mere konservative af de to. I løbet af det sidste årtiSKAMhar forfulgt drivkraft innovation mere aggressivt.6. sep 2019

Er SRAM Apex noget godt?

Og mensSpidsmåske har mistet sin USP, har den ikke mistet sin charme. Faktisk har vi testetnoglecykler med det korte burSpidsbagskifter med sin 10-trins 11-28t kassettekompatibilitet og rent funktionalitetsmæssigt er den imponerende glat.21. okt 2014

Er SRAM bedre end Shimano?

ShimanoogSKAMbegge fremstiller kvalitetsprodukter, men deres tilgang og stilarter er forskellige. Ser man på det aktuelle komponentlandskab, kan det sigesShimanoer generelt den mere konservative af de to. I løbet af det sidste årtiSKAMhar forfulgt drivkraft innovation mere aggressivt.6. sep 2019

Hvorfor er SRAM-kassetter så dyre?

DetSRAM-kassetterer lettere på grund af manglen på edderkopper, der forbinder de forskellige tandhjul, og den mindre driver. Derfor er deså dyrt også. og i det mindste den højeste ende ting (som ørn, muligvis nogle af 11spd ting) er bearbejdet fra et enkelt stykke og er ikke en samlingskomponent.13.03.2017

Ejes SRAM af Shimano?

SKAMCorporation er en privatholdtcykelkomponentproducent med base i Chicago, USA.SKAMer et akronym, der omfatter navnene på dets grundlæggere, Scott, Ray og Sam.Shimano, Inc. er en japansk multinational producent af cykelkomponenter, fiskeredskaber og roning udstyr.

Hvilken er bedre SRAM Force eller SRAM Rival?

SRAM Rival AXS kan næsten ikke skelnes fra den dyrere Force AXS-gruppe, der er på vejen. Hvor Rival har reel indflydelse, er at bringe banebrydende teknologi ned på et lavere niveau - og SRAM har gjort det på en måde, der giver lidt kompromis eller ofre med hensyn til den virkelige præstation.

Hvad er forskellen mellem SRAM Rival og AXS?

SRAM har inkluderet en remskivekobling i Rival AXS bagskifteren, men det er en fjederbaseret mekanisk opsætning i stedet for den hydrauliske, der bruges på Force og Red. Med hensyn til kæden indeholder den samme proprietære overdimensionerede rullediameter og karakteristiske 'Flattop' -pladeformning som andre AXS-vejgruppesæt.

Hvad er prisen på SRAM Rival drop bar?

Rivaliserende grupper findes typisk på cykler fra $ 1.500 til ca. $ 2.500. Rival 22 er SRAMs tredje niveau drop bar gruppe over Apex, men under Force og top-of-the-line rød.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Hip-flexor smerte cykling - hvordan man skal håndtere

Kan cykling forårsage hoftebøjningssmerter? På grund af den fremadvendte position på cyklen er cyklister tilbøjelige til stramme hoftebøjere, fordi musklerne næsten altid er i en forkortet position, mens du kører.

Er cykling en sport - hvordan løser vi det?

Er cykling en rigtig sport? cykling, brug af en cykel til sport, rekreation eller transport. Cykelsporten består af professionelle og amatørløb, der hovedsagelig afholdes i det kontinentale Europa, USA og Asien. Den rekreative brug af cyklen er udbredt i Europa og USA.

Cyklenavne - holdbare løsninger

Hvad kalder du en cyklist? Hvis du cykler, kan dit køretøj også kaldes en cykel. Du kan blive kaldt en cyklist, en cyklist eller en cyklist.

Cykelforbrændte cykler - besvare spørgsmålene

Hvor lang tid tager det at forbrænde 1000 kalorier på en cykel? 56 til 83 minutter

Green Bay Packer Bike - hvordan man håndterer

Hvorfor kører Packers cykler? Spillere kørte børns cykler ned ad DreamDrive for at øve, en tradition startede først under den legendariske Vince Lombardi.

Landevejscykling - bæredygtige løsninger

Er vejcykling god til vægttab? Cykling er en ringe, tilpasselig træning, der kan forbrænde kalorier med en hastighed på 400-750 kalorier i timen, afhængigt af rytterens vægt, hastighed og type cykling, du laver.