Vigtigste > De Bedste Svar > Strava effektmåler - pragmatiske løsninger

Strava effektmåler - pragmatiske løsninger

Kan strava oprette forbindelse til effektmåler?

Kostbrugere vågnede onsdag morgen til en overraskende e-mail fra online trænings- og sporingsplatformen. “Vi opdagede for nylig, at parring af Bluetooth-pulsmålere ogeffektmåleredirekte med appen forårsagerKostat gå ned for millioner af atleter - hvoraf de fleste ikke engang bruger denne slags sensorer. ”17. okt 2019



Hej, i denne artikel skal jeg se på Strava-sportsanalyseværktøjet, specifikt hvordan det beregner effekt, selvom jeg ikke bruger en styrke- eller effektmåler. Så hvordan beregner Strava min personlige præstation? Arbejde er kraft gange afstand, så du har brug for at kende den kraft, der udøves af cyklen Antag at den fjerde er for hjulene på vejen ganget med den afstand, den bevæger sig for at få mit energiforbrug Denne rytter har ingen data, jeg har ikke en meter eller en kraftmåler, men jeg skriver ned mine GPS-data fra mit Garmin-ur til Forest Saddle, så det kender klokkeslæt og GPS-placering. Hvis jeg har et højdemåler i uret, kan du også træne højde eller få disse oplysninger fra kort Lad os se Stryver beregne ydeevne ud fra disse oplysninger Nå, der er et par komponenter, som jeg tror, ​​Stryver bruger til at skabe ydeevne, og den første er, at når du går op ad en bakke, du går op ad bakke, selvfølgelig får du potentiel gravitationsenergi, som du klatrer gennem et højdedelta H i en tidsramme T, og den potentielle tyngdekraftsenergi er M gange G gange delta H, så jeg vil få noget tyngdepotentiale og fordi kraft er energi over tid, kan Strava beregne min effekt, simpelthen få M baseret på tyngdepotentialets energiforøgelse. Nu har jeg givet rytteren mine massedata og massen af ​​min cykel, så han allerede kender noget af disse detaljer.

Lad os så se på nogle data, så jeg kom på min cykel, og når jeg klikker på dataene, kan du klikke her og eksportere dataene til GPX-filen, og det gav mig disse data, så det gav mig et tidsstempel som ved data om bredde og længdegrad og nogle andre data med den puls, som den registrerer, og jeg lægger disse data i en tabel og går nu bare til tabeloversigten og ser nærmere på, så jeg har bare nogle af disse data her, men du kan se, at vi nu har breddegrad og data for længdegrad. Den første ting du skal gøre er at beregne intervalafstanden, som er en formel, så hvis denne komplekse formel, jeg ikke har skrevet, har jeg slået den op, er det en formel til at beregne, hvor langt i meter jeg er baseret på breddegraderne - og længdeinformation er rejst, og det fører til sammenligning af det forrige tidsstempel med det nye tidsstempel for naturligvis at vide, hvor langt jeg er rejst. vegone, det fortæller mig, hvor langt jeg er gået, men hvad der virkelig er interessant er ændringen i højden.

Da der er højdedata i denne kolonne, har jeg beregnet højdeforandringen her, dvs. fra den ene tidsramme til den næste, hvor meget hvor meget jeg kom, og jeg kender den forløbne tid, så der registreres et tidsstempel her og her Jeg har beregnet intervalltiden, så intervaltiden kun trækkes fra en tidsstempelterr fra det forrige tidsstempel, og så får du et tidsstempel i dage, fordi Excel har standardtidsenheden som en dag, og så konverterede jeg dette til sekunder ved at dividere tid som en brøkdel af en dag med 24 har jeg ganget timer med 3600 sekunder på en dag, så på 4,4 sekunder klatrede jeg i alt 1,2 meter, hvilket nu betyder min klatrehøjde, min højdeforskel ganget med min masse er cirka 80 kilo og mine cykeltider med G på 10 er 800 x 1,2 meter divideret med 14 sekunder i denne bestemte tidsramme og en gennemsnitlig ydeevne på ca. 70 watt nu kan jeg nogle gange gå ned ad bakke, så hvad jeg gjorde er de sektioner, hvor jeg går ned ad bakke markeret i rød her jeg tog stigningskraften, som selvfølgelig vil være negativ, og så klatrekraften opad, jeg fik lige denne kolonne, lavede kun positive værdier af denne kolonne, dvs. det satte alle negative værdier til nul, og så beregner det min styrke, som jeg satte ind, og jeg slukker ikke for strøm, når jeg går ned ad bakke, så jeg tilføjede alle disse senere, indtil jeg får de toppede bakker og derefter et gennemsnit på hundrede syvogfirs watt, det er bare et gennemsnit af min opstigning for hele den kolonne.



Lad os skifte tilbage til præsentationsvisningen, så du kan se, at mit regneark nu har fundet 167 watt i det samme sekund Strava The Hill, der er her, får mit gennemsnitlige output på 170 watt, så du kan se, at mit skøn altid er sådan, at det er let , men ikke meget under Strava z's skøn for min effekt, og det er fordi jeg i gennemsnit er 10 miles, når jeg går op ad bakke i en relativt langsom time, min effekt var næsten udelukkende fra tyngdepotentiale energiforøgelser, men det var der er en lille forskel, og det skyldes sandsynligvis den energi, jeg ville have brugt til at rejse inden for os med konstant hastighed, fordi rejser gennem flyet ville forbruge energi, så lad os lave en lille analyse for at gå gennem flyene - hvis jeg ikke vinder noget tyngdepotentiale energi, men stadig en præstation på Keep-pedalerne, hvor går denne præstation godt? Lad os finde ud af, hvor meget magt Stryver tilføjer, når du kører på flyet, jeg kom her til en lokal velodrome, jeg skal lave et par omgange, og så får vi se, hvad Strava synes. Min præstation er med konstant hastighed, lad os gå, så jeg har lavet et par omgange i fem kilometer i en time med stigende intervaller op til 40 kilometer i timen, lad os se på nogle af disse data. Dette er hvad Strava gjorde, så dette var det min 10 km time og Strava estimerede min gennemsnitlige effekt for denne omgang 1533 til 22 watt og så videre, så jeg har taget forskellige datoer, og så er her et resumé, så du kan se ved højere hastigheder, Strava anslår, at min effekt er større men det er bestemt ikke lineært godt. Jeg har lige analyseret disse data i Excel, og du kan se en graf over hastigheden i kilometer i timen versus effektkurven som en rimelig kurve som denne, og faktisk foreslår itElle, hvorfor hver af effektudgangene er omkring 0, 16 gange hastigheden i km / t i kvadrat, så der er en dejlig formel, der tilføjer Det opsummerer, hvordan Strava beregner effekt, når man kører på fladen, og her er bare en bekræftelse på, at jeg kvadrerede på hastighedsdataene, og jeg var som først i meter pr. sekund og en kvadrat af hastighed giver en flot lineær tilpasning mellem dem og effekt, og det svarer godt til Dr ag-formlen, trækformlen er 1/2 CD CD er trækkoefficienten, og det er et tal, der afhænger af cyklen, formen, den aerodynamiske position, du du lægger på osv. rho her er lufttætheden a er overfladearealet I en tæt position bliver a mindre og V er hastigheden, som du nu kvadrerer.

Selvfølgelig kender Strava ikke min cykels trækkoefficient og spark eller rækkevidde, så det vil være et skøn baseret på en gennemsnitlig kørestilling.Strava estimerer din effekt uden en effektmåler fra en kombination af din klatreeffekt og kraften i din tur på hastighed og stigningskraften er MGH over T, og hastighedskraften ser ud til at Stryver beregner ud fra en formel på ca. 0,16 V i kvadrat, hvor Vis er din hastighed i kilometer i timen, du har nydt denne lille analyse

Hvor nøjagtig er strava power meter?

På basis pr. Segment er fejlen istrømskøn var 15,5%, hvilket var det dobbelte af den foregående test. Bemærkelsesværdigt var, at den gennemsnitlige længde af segmenterne i denne test var meget tæt på dem i den foregående, så længden af ​​enKostsegment synes ikke at være en faktor til at skabe fejl.

Hvad har Strava brug for til at beregne effekt?



Kostberegner det samledestrømoutput fra rytter og cykel 'system' snarere end den effekt, der genereres ved krumtap, pedaler eller nav (somvillevære tilfældet, når du bruger enstrømmåler).3. sep 2013

Hvad betyder magt på Strava?

Kostser på din vægtedeGennemsnitlig effekttil turen og sammenligner den med din FTP. For eksempel, hvis din vægtedeGennemsnitlig effekter 225W og din FTP er 300W, så er din intensitetvillevære på 75%.StrømCurve viser dit bedstegennemsnitlig effekti tidsperioder på et sekund op til længden af ​​din tur.8. maj 2021

fitbit og cykling

Hvad er en god FTP?

En lettere cyklist, der kan lægge rå høje watt-tal ud, går meget hurtigere. Artiklen hævder, at en typisk fit cyklist måske er i stand til at skrue 250 til 300 watt ud som et gennemsnit i 20 minutterFTP(funktionelt tærskelpunkt) test, mens profferne normalt gennemsnit 400 watt.

Hvad er en god gennemsnitlig motorcykling?



Mest procyklisterproducerer ca. 200 til 300 wattgennemsniti løbet af en fire-timers turné etape. På den anden side er den rekreative rytter muligvis kun i stand til at opretholde denne effekt i løbet af en 45 minutter eller times lang spin-klasse.28. juni. 2015 g.

Bruger strava puls til at beregne effekt?

Træningsbelastning er meget lig Suffer Score, i stedet for at blive beregnet ud frahjerterytme, det er baseret påstrøm. Træningsbelastning tager højde for det vægtede gennemsnitStrøm, din personlige FTP og intensiteten af ​​en tur for at give dig et nummer, der repræsenterer hvor hård en tur har været.29. jan. Okt 2018

Hvorfor viser min strava ikke magt?

Når data fra enstrømmeter erikkeledig,Kostkan estimaterstrømved hjælp af oplysninger om en atletes vægt, hastighed og højdeændring. Gå tilkost.com og indtast din cykelinfo under 'MinGear 'i dine kontoindstillinger. Rediger derefterdetaktivitet og vælg din cykel.25. apr 2021

kvinders cykling

Er 3 watt pr. Kg godt?

Zwift C-kategorien (næste nedenfra) siger, at du skal kunne køre i niveauet mellem 2,5 og 3,1 w /kg. Hvis du vil lykkes i A-kategorien, skal du være i stand til at ramme 4,0 w /kgeller bedre.

Hvad er 75-reglen inden for cykling?

Det75-procentHerskeangiver, at i det mindste i løbet af en given træningsuge75procent af dine miles (eller tid) skal være på eller under75procent af din maksimale puls (MHR).

Er 2,5 watt pr. Kg godt?

Her er de kategorier, som de anbefaler, at du kører på baggrund af dine FTP-data ogwatt pr. kg. Zwift C-kategorien (næste nedenfra) siger, at du skal kunne køre på niveauet imellem2.5til 3,1 w /kg. Hvis du vil lykkes i A-kategorien, skal du være i stand til at ramme 4,0 w /kgeller bedre.

Kan du bruge Strava som effektmåler?

Du vil ikke være i stand til effektivt at bruge strøm til at hjælpe dig med at træne eller løbe, før du rent faktisk har en effektmåler på din cykel, men Strava giver dig i det mindste en god indikation af, hvordan en 200 watts indsats føles versus 300. Du kan spille med dataene i et omfang og få en 'fornemmelse' for tingene, før du beslutter dig for at dykke ned i en meter.

Hvordan får du strøm på en Strava-cykel?

Når data fra en effektmåler ikke er tilgængelige, kan Strava estimere strøm ved hjælp af oplysninger om en atletes vægt, hastighed og højdeændring. Du bliver nødt til at gøre tre ting, før Strava kan estimere din effekt på en tur: Gå til strava.com og indtast din cykelinfo under 'My Gear' i dine kontoindstillinger.

Hvad er nøjagtigheden af ​​effektestimatet på Strava?

Uden direkte målinger anslog Strava, at min gennemsnitlige effekt var 177 watt, og den samlede energiproduktion var 1.328 kilojoule. Det er en samlet effektfejl på 7,9%. Det er ikke dårligt - men det er mere end dobbelt så meget som den tidligere test. Dette indikerer, at effektoverslaget på Strava bliver rystet, da kurset akkumulerer variation.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Fødevarer, der forhindrer lungekræft - hvordan man håndterer

Hvad er de bedste fødevarer til bekæmpelse af lungekræft? Vælg proteinrige fødevarer. Magert kød såsom kylling, fisk eller kalkun. Æg. Mejeriprodukter med lavt fedtindhold såsom mælk, yoghurt og ost eller mejeriprodukter, erstatninger. Nødder og nødder, bønner. Bønner. Sojamad.

Proteinpulver til piger - løsninger på problemerne

Hvad er godt proteinpulver til kvinder? 4 af de bedste proteinpulvere til kvinder ALOHA Organisk Proteinpulver. Dette plantebaserede proteinpulver er ideelt til kvinder med allergi, fordi det er fri for gluten, lactose og soja. Tone It Up Organisk plantebaseret proteinpulver. Vega Protein & Greens. Orgain Organic Protein & Superfoods Plantebaseret proteinpulver.

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Mad, der bremser dig - praktiske løsninger

Sænker æg? Æg. Æg er en fremragende kilde til magert protein, men mangler de kulhydrater, der er nødvendige for at skabe en intens svedesession. Og fordi protein tager længere tid for kroppen at fordøje, kan en omelet veje dig ned, hvis den indtages for tæt på din træning.

Er clif bars sunde - hvordan man beslutter

Er Clif Bars faktisk godt for dig? Højt i kalorier, de indeholder også 44 gram kulhydrat for at hjælpe med at brænde dine muskler eller genopfylde dine glykogenforretninger. Det er en god idé at tage en Clif Bar til en lang vandretur, men hvis du spiser dette mens du sidder i sofaen, er du bedre stillet med en mere nærende snack. 18 okt, 2019