Vigtigste > De Bedste Svar > T47 bundbeslag - hvordan løser du det?

T47 bundbeslag - hvordan løser du det?

Hvad er en T47 bundbeslagskal?





Tilbage med teknisk klinikmester. Bare sjov, faktisk en stor tak til Mr. Oliver Bridgewood, der overtog teknologiklinikken i sidste uge.

Lige hvad er teknologiklinikken? Problem, der skal løses, lad det være i kommentarfeltet nedenfor, og jeg vil gøre mit bedste for at prøve at løse det i en kommende episode. Uden yderligere ado, lad os komme i gang. Det første spørgsmål i denne uge kommer fra BVDR - bvdr? Ved ikke. 'Kan jeg nogensinde udskifte min pressfit bundbeslag med en gevindgevindet?' Det kunne du godt, og jeg har set disse underlige, små aluminiumsadaptere, der klæber en presse-fit bundbeslagskal, og de er gevindskårne, hvilket betyder at du kan tråde en ydre bundbeslag der, som er en traditionel bundbeslag.

Men hvis du gør det, betyder det, at disse lejer så vil være længere fra hinanden, og din integrerede aksel på kranksættet, som de fleste cykler normalt kommer med i disse dage, vil det ikke være længe nok til at gennemgå alt, hvad jeg ikke vil - det har stort set ingen reelle formål. Det er det, jeg prøver at komme ud derfra. Jeg kender nogen, der købte et par stykker og satte dem på deres cykel kun for at banke dem ud og standardisere på gevindbøjler med gevind.



Men du kan i stedet bruge en gevindbesat gevindbeslag. Hvad er det så nøjagtigt? Jeg fik det fra Token, der landede på mit skrivebord den anden dag. Det er fra din ninja.

Som du kan se, er det et pressefast bundbeslag her, men det er gevindet i midten her. Så det har ligesom et stikhylster, hvis du vil. Faktisk behøver du ikke engang det.

Du ville bare lægge dette i den ene side af bundbeslagsskallen og derefter dette gennem den anden, og du bare tråd en ind - Ups, næsten, i dag er vi lidt afslappede i mine omgivelser. Træd det bare ind, og så vil det bare skubbe ind. Nu er grunden til, at dette har en gevindforseglet midterhylse, for eksempel rammer ikke nogle gange perfekt.



Du kan have deformerede kopper, der forårsager knirk. Dette er en slags løsning på det. Så ja, du kunne endelig have en pressfitrådet bundbeslag på din cykel.

Dernæst er Ewin Kirk. Nå, Ewin har et par spørgsmål, den første, dybest set, er Ewin som resten af ​​os. De kan ikke lide at have en høj cykel.

Når du sprinter eller laver 'tung klatring', kommer der en mærkelig 'ping' lyd fra baghjulet. 'Det er næsten som baghjulstræket rammer let på egerne, men det sker uanset hvor baghjulstræket er på kassetten. 'Og det andet spørgsmål - grådigt -' Med dybere fælghjul bemærkede jeg, at ventilspindlen er i hulskramlerne.



Er der nogen måde at løse dette på? ”Lige, okay, første del. Jeg kender et produkt, der er lavet af et firma, der hedder Pro-Lite, og de er ligesom egerholdere eller egerkiler, noget lignende. De er simpelthen slots mellem to eger og forhindrer dem i at gnide mod hinanden, fordi det kan være problemet, der er netop den lille ping-lyd, når du lægger ekstra spænding igennem dem.

Så vidt jeg ved, er de kun tilgængelige til klinge eger. men de kan også være tilgængelige for runde. Det kan også bare være spændingen i egerne, der bare skal kontrolleres, det lyder som om de måske er lidt løse, og det er det, der forårsager denne ping-lyd, når de bevæger sig, måske brystvorterne i hullerne.

Del 2, hvad du siger om klappeventilerne, dette kører sandsynligvis dig og alle omkring dig temmelig vanvittigt, når du kører sammen, hvad du kunne gøre er bare at lime dem på plads, skaff dig noget elektrisk tape, læg dem på plads Du glider bare det over selve ventilen, og lås det bare mod sidevæggen eller kanten. Virkelig let, især hvis du har dybe profil kul- eller aluminiumsfælge. Hvis du bruger din traditionelle boksafsnitskant, kan du endda bruge den lille låsemøtrik, som du får med slangen, som de fleste af os smider, alt hvad du kan gøre er at bruge den til at holde den på plads.

Hvis intet af dette fungerer, og den mest elegante løsning af dem alle, er at skaffe dig et krympeslang og forudinstallere rørventilen, før du sætter den i fælgen. Så læg den der og brug bare en hårtørrer eller varmepistol, noget lignende naturligvis, vær selvfølgelig opmærksom på, at hvis du holder det for tæt på slangen, kan det være godt at smelte det og derefter sætte det i den ventil, montere det på den egentlige fælge som normalt. Hvis du fortsætter nu, klap ventilen muligvis ikke helt væk, som den gjorde, når den faktisk bevægede sig, men støjen vil helt sikkert blive dæmpet og aflaste dig og alle andre for den irriterende støj.

Derefter har vi Danuel Nue, der siger: 'Hej Jon,' Jeg har et spørgsmål om en gammel teknik: en fjederaksel. 'Kan du sikkert - det er min største bekymring - læg noget fedt på det? 'Ja, helt fint. Jeg anbefaler altid at lægge noget fedt på en fjederstamme, hvor det går ned i ratstammen på en gaffel, fordi det er en af ​​de mest almindelige dele af en cykel, der kan gribes koldt, hvis du vil eller koldesvejses.

Det er det, vi kalder det nogle gange, når der opstår korrosion. Folk har endda anbragt det oven på stammen til tider for at centrere en styrespændegrænseflade i et forsøg på at reducere knirk også der. Helt okay, gå videre og brug det.

Dernæst er Jim Logue, der siger 'Hej Jon, tak for showet. 'Jeg er bange for, at jeg kan beskadige mine hjullejer.' Jeg har en simpel turbotræner, der klemmer baghjulet ved at sætte 'to skruer med skruer på det, agterenden skruer akslen på min cykel. 'Kunne disse strammes for meget', hvilket skader lejerne eller værre? ”Jim, min ven, nej, det ser ud til, at det slet ikke gør ondt, fordi spændemekanismen går direkte på skruen med en hurtig frigørelse, og alt presset påføres der.

Og generelt går dette lige igennem en hul aksel og lægger slet ingen kraft på lejerne, så du er god kompis, jeg brugte disse turbotrænere længe før den sidste hjul-off turbo, og jeg har aldrig bevidst noget hjul lejer beskadiget. Dernæst er Garrett Born, der siger, 'Mr. Jonathan Cannings: 'Åh ja, med et søndagsnavn, ikke?' Jeg har en konfiskeret sædepost. ”Jeg ved, jeg ved, at jeg skulle have renset dem tidligere. 'Jeg er tilfreds med sadelhøjden' og

Planlæg ikke at krympe. 'Er det sikkert at lade det være, eller' eller 'svækker reaktionen i sæderøret materialerne?' ”Det er rigtigt, jeg ved ikke, hvor meget der er sket, jeg ved ikke, hvilke materialer vi taler om. Men alt, hvad der skete sådan, kan forårsage skader indeni.

Jeg ville være på den sikre side her og forsøge at få det pænt og sikkert ud og ikke forsøge at beskadige komponenter, hvilket er det bedste råd, jeg kunne give. Selvom det bedste råd virkelig ville være at holde øje med din vedligeholdelse, kammerat, og det ville ikke være sket. Næste er Stuart Gay, der siger: 'Hej Jon, jeg ved, du elsker en guldkæde af cykler, kan du anbefale en til min Shimano 105 R7000-gruppe, som jeg lige har fået?' For det første laver Shimano ikke Gold One, så vi har ingen muligheder.

Vi har et par forskellige mærker, der kommer helt til at tænke på i starten. Den første er KMC, de laver guldkæder. Og Taya laver også guldkæder; de fremstiller endda - og ærligt talt tror jeg, de kalder det titaniumguld, men jeg synes, det er sort og guld.

Men det giver ikke mening sådan. Men jeg tager sandsynligvis fejl, så der er ikke noget at bekymre sig om. Det gode ved disse kæder er, at de er kompatible med alle de forskellige gruppeproducenter, så det går fint.

Hvis du nu har 9, 10, 11 eller sandsynligvis endda 12, vil de lave en guld til dig. Du har R7000, så du er 11, du vil absolut være færdig med det, min ven. Så gå videre og åbn cyklen.

Send det til cykelsikkerheden, hvem ved, måske ringer Ollie klokken. Det er rigtigt, vi har Carina Marques, der siger: 'Hej Jon,' Elsk showet, fortsæt det, 'uden at give detaljerne om, hvorfor jeg vil gøre det, men' Jeg kan trække hy. skifte hydraulisk en Shimano 'Di2 ST-R785 STI-arm fastgjort med Postmount BR-R785' skivebremsekaliper med en nyere enhed, som 'Shimano Ultegra ST-R8020 STI-greb fastgjort' med fladmonteret BR-R8070 skivebremsekaliper? 'I så fald fungerer alt godt? 'Tak.' Ja, de fungerer helt fint, fordi de alle bruger mineralolien i hydraulikslangerne, og bare for at dobbelttjekke kiggede jeg endda på Shimano-kompatibilitetstabellerne, som jeg oprettede, og som jeg gjorde. Hold det praktisk under mit skrivebord, og ja det fungerer helt fint.

Gør det, og jeg er ikke sikker på, at jeg vil vide, hvorfor du vil lave et så komplekst stykke Kiton på denne cykel, men hej, jeg kan godt lide en lille udfordring, og lyden af ​​ting får dig til at gøre det også. Og den sidste kommer fra Matt Meissner, der siger 'Jon, jeg tænker på en ny brugt cykel' aluminiumsrammer, men malingen er forfærdelig. 'Efter artiklerne' Billig cykel til supercykel 'tænkte jeg på det demonteres og efterlades med et poleret aluminiums look. 'Skal jeg indramme rammen med et klart lag før brug' for at beskytte den, eller er det ikke nødvendigt? 'Matt, jeg er ikke sikker på, at jeg er den bedste person til at spørge om at male cykler eller noget lignende.

Jeg har ikke rigtig haft meget god succes. Men hej, jeg prøver, ikke, ja, over aluminiumsrammer, det ser helt strålende ud. Jeg kan huske, at jeg havde en GT Zaskar i begyndelsen af ​​90'erne, der lignede hunde, det skal siges.

Men hvad man skal passe på her er at sørge for at polere cyklen så ren og lys som muligt, for ja, du skal male den. Prøv at få en todelt lak, så du kan tale med nogen i ler, der faktisk har specialiseret sig i det. Ja, du kan få dunk, der gør et godt stykke arbejde, men de har ikke en tendens til at fungere så godt som en to-komponent maling, så en 2K maling, vi kalder det i malingsverdenen, at jeg hører faktisk ikke til giver en mere holdbar finish og ser bare lidt bedre ud, en af ​​grundene til dette er selvfølgelig at beskytte rammen mod ridser, men også at forsøge at beskytte den mod enhver oxidation, der kan ske.

Lad mig vide, hvordan du kommer videre med denne ven, fordi jeg elsker en bar aluminiumsramme, der har et spørgsmål til Tech Clinic, deltag i kommentarerne nedenfor eller på alle former for sociale medier ved hjælp af hashtagget #askgcntech. Højre, glem ikke at tjekke GCN-butikken på shop.globalcyclingnetwork.com, vi har masser af ting at tjekke ud og også hvorfor ikke abonnere på kanalen og klikke på det lille meddelelsesikon, så du kan se en artikel live hver gang vi ser en artikel tænde, få en klokke til at advare dig.

For to mere absolut gode artikler, hvad med bare at klikke her og for den anden lige her. Vi ses snart.

Hvad er en T47-ramme?

T47kombinerer fordelene ved en storbundbeslagskal, et større område til nedrøret og sædet forbliver at gribe ind med de tråde, som mange ryttere foretrækker frem for et presset system. Den klassiske gevindbundbeslagskallerer udviklet i de dage, hvor cykler var lavet af stål.21. mar 2017

hvad sker der fyre hej, du ved allerede, at for første gang var min Sogia-drone virkelig imponeret og ikke mange penge, og så jeg ville gerne hente den, som du kan se her, denne drone bliver ikke særlig stor, og lad os gå videre og Sluk for det. Jeg har lige fået det, og det er naturligvis meget mindre, hvilket gør det meget nemmere at tage med på en tur. Og du ved, jeg kan godt lide ideen om en rigtig lille drone, og lad os se, om det er noget værd for dig.Jeg ved, jeg er super begejstret for at prøve det nu, hvor jeg begynder at finde ud af, hvordan den ruller og hvad ikke, så her er det, det ligner en hård sidetaske med ligesom en kulfiber eller en slags vævemønster, og det siger rigtig cool rc ikke cool rc cool rc og forhåbentlig er det hele lynlåset, lad os åbne dette dårlige dreng, så hvad vi er der så boom, det er Manwow, det er som i en skinnende metallisk rød, der er ret sej faktisk det er lidt som den røde iPhone og sådan, det er selvfølgelig ikke svært her, du ville ikke forvente det, og det er virkelig let, alt plast ser ud som om vi har en gennemsigtig linse foran til lys, vi har armene her, der ser ud til at de bare svinger ud, og de ser ud som om de lyder De klikker på plads Jeg er ikke sikker på, hvordan han ser ud som om de bare klikker på rekvisitterne, har vi også et kamera på forsiden. Ser ud til at det drejer lidt op og ned lidt gummifødder på den ene her også Nederste fire af det, og så har vi pressen til at låse op, det ser ud til, at batterirummet er lige her, så når jeg trækker ned det, der ligner, og så kommer det ud, så her er batteri bare for at lægge alt det der inkluderet, og portene er lige deroppe, så jeg bare sætter det i igen? her og skub den fremad, lås den igen, og som du kan se, er dine udskrifter alt for kølige tænd / sluk-knappen helt op, vi har et par begivenheder der, jeg ved ikke, om de gør noget, men det er det, og så er det her er controllere i den skinnende metalliske røde også. Vi har fire knapper. Dette er en helt anden controller, end jeg nød mig, så jeg er ikke sikker på, hvordan man gør det, men det ser ud til, at det skal være ret simpelt, og vi har en lille valg af tommelfinger-joystick lige der, afbryderknappen på sidekontakten og så har du også en udløserknap her, så jeg er ikke sikker på, om kameraet er der eller ikke, det ser ud til, at bunden åbner sig her, du skal sætte batterier herinde, så ja, tredobbelte batterier, der går derinde, så vi har brug for det ser ud som om vi har brugsanvisningen, som jeg har brug for at bruge lidt tid på, og så kommer også et andet værktøj med en stjerneskruetrækker en meget lille til ekstra rekvisitter , dette er også sejt, hvis du skal bryde det, og så ser det ud som om vi har et meget lille opladningskabel, der er slukket via usb, så jeg går væk Ser ud til at det går herinde et eller andet sted Åh ser godt ud, så jeg vil sætte armene herinde og jeg viser dig opladningsporten er lige der, og dette heroppe kan bare ikke give dig et første kig på det, og det er det, mand, det er det punkt, det med al ståhej, og jeg er begejstret for at prøve det. Goulart ligner et lille RC-legetøj, så lad os oplade det, lad mig læse instruktionerne, og lad os prøve det, så her satte jeg et par batterier i fjernbetjeningen og fyldte det, jeg har læst instruktionerne, og jeg fortæller dig, at denne fjernbetjening eller drone er anderledes fra de andre droner, og at det naturligvis er meget lettere at styre En eller anden form for accelerometer her, du kan se, hvad der er på siden her.

Vi har høj lav hastighed er udløseren her, jeg antager, at den altid er ved lav hastighed, og når du rammer denne i høj hastighed, er denne øverste knap her hovedløs tilstand, den fjerde knap her er kalibrering, din lange At trykke fem i to sekunder er en nødsituation stop Jeg antager, at den kun sendes direkte til jorden, og den sjette knap her er lysstyringen. Jeg antager, at denne type front-LED er, og så er dette dit joystick, men du styrer Hvad der er interessant er højden med det joystick, du klatrer op eller drej til venstre og højre med joysticket, men du bevæger dig frem og tilbage ved at trykke på joysticket, så du ved, at du laver en masse ting her skal huskes, og det er uden tvivl du ved, at det er et tredimensionelt legetøj, og så læn den fra side til side, fordi du ved, at du på en eller anden måde vender dronen fra side til side, læner dig, så du ved, når jeg læner mig, den bevæger sig kun fra side til side, men når jeg bruger joysticket, vil den dreje, så kontrollen var kun sidekontrol , okay mand jeg før tty meget fik det uden tvivl, at jeg kommer til at gå ned på denne lille dårlige dreng, så jeg gik igang og fik bare suckeren ladet, forhåbentlig er det alt, hvad jeg skal gøre, jeg tror, ​​det er parret, fordi lyset er konstant rødt nu og da tror jeg, vi hold denne kalibreringsknap her i to sekunder, og den kalibreres nu. Jeg tror, ​​du vil have fjernbetjeningen til at være en slags lodret og flad, fordi den kalibrerer den baseret på, hvordan du holder den i to sekunder, vi får en lille blitz og kalibrer den nu, og jeg tror, ​​jeg skubbede controlleren ned her oh der wegookay fyr, du har set dette live, så du ramte det, start det, og så er det sjove fordi jeg stod overfor Itoally, havde det lidt bøjet den forkerte vej, så jeg antager, at jeg skal kalibrere det igen eller parre det og derefter kalibrere det skal , og så mødte jeg Theokay, hvad du ikke kan se her åh er, at jeg ikke ved, hvad jeg er, jeg har det godt, og tjek det ud, åh mand, lad os prøve igen, føle os bedre, vi skal alligevel bruge dem temmelig følsom okay jeg bliver bedre, jeg antager, at det er lidt sejt, at kontrollerne fungerer som de gør, fordi det sandsynligvis bider lidt Chen er intuitiv på trods af at du lærer på en helt anden måde end de fleste droner, og så er jeg faktisk slags meningsfuld, lidt rigtigt, det betyder ikke, at det er let, min l amprey, men wow, det er ret sejt. Jeg ved ikke, hvilken slags optagelser det er. Jeg tror, ​​det er de tre knapper, at jeg har en enorm mængde til at sætte kameraet på den anden side, wow mænd som enhver drone, det er lidt følsomt, men ret cool, og jeg vil ærligt talt være en lille effekt, som kan spores tilbage til denne fjernbetjening såvel som ham. nu går det temmelig hurtigt udendørs, jeg vil gøre det lidt sjovere at flytte det, men det tager et stykke tid, som du kan se for at få fat på det, men når du laver den seje mand, elsker jeg det i babyall, lad os se, vi laver et par pigematerialer longboardoptagelserne fra flysøen, som den er

Hvordan identificerer jeg min Shimano bundbeslag?

T47er stiv

Bundbeslagsskaller med mindre indvendige diametre som BB86 skal generelt ty til bredere bundbeslagsskaller og bøftere rør for at opnå, hvad PF30 (46mm) startplatform kan gøre med slanger med mindre diameter.
19. aug 2019

velkommen til gcn tech klinikken, hvor vi gerne vil besvare dine spørgsmål og problemer i cykelområdet, og du kan indsende dine spørgsmål ved hjælp af hashtagaskgcntech i kommentarfeltet nedenfor og på sociale medier. Så det første spørgsmål i denne uge kommer uden yderligere ado fra borgmesteren eller cykelmanden, der siger, at fælge og blokke bryder igennem dem, som om de var lavet af sæbe, et par regnpletter og whoopsi har ikke mere brudt materiale hashtag koster mig en formue breakwear er en af ​​de ting, der ligner et stykke snor, ikke, nogle mennesker bryder mere, og det afhænger af en række faktorer, hvor du kører, forholdene du kører, du ved hvilke veje du kører, hvor rene de er til tid på året, hvor godt du ved, hvor god systemvægten er på cyklen, hvis du kører igennem meget, er der et par ting, jeg anbefaler, at du sørger for, at alt er så rent som muligt, så sørg for at gnide efter dine ture af dine fælge og gnid snavs af med en klud og også på den. Selve bremseklodserne holder dem rene, for hvis snavspartikler klæber til dem, så kan det være som en slags sandpapir og også være mere slibende på fælgoverfladen og fortovet sandsynligvis en cykel med skivebremse, fordi det er meget billigere at reparere slidte skiver og elektroder end at udskifte et helt hjul, når fælgen er slidt.

Det næste spørgsmål er fra Camucho, der siger, hvad hvis bundbeslaget giver nogle smukke skraldestøj på mig, vil det stoppe mig i midten? det stopper dig normalt ikke midt i det. Hvis et bundbeslag er væk, kan du køre det hjem på det, og det er normalt noget, der dukker op over tid for at vide, om dit bundbeslag er væk, fordi der er meget leg i lejerne er det normalt noget, der ikke kun skyldes støj, så når du kan bevæge din krumtaparm igen, ved du, at du glider den fra side til side, og der er faktisk lidt leg, der er et tegn på, at det er Dette er noget, der skal rettes og udskiftes. Dette betyder, at du sandsynligvis har brug for nye lejer.

Årsagen til dette er, at kædesættet bevæger sig lidt, når der er slap, hvilket kan betyde, at du kan slippe din kæde, mens du kører med dig, som du ikke vil have, især når du er ude af din sadel, hvilket kan være farligt, da du kan falde af og dine gear er sandsynligvis godt kompromitterede, men hvis det bare laver støj, skal du måske bare tage det fra hinanden, rense og vente, smøre igen og samle igen, du ved, vi taler meget om det, men pressfit bundbeslag er berygtede for at lave knirkende lyde og lyde gør det, så det er noget der er værd at se på. Kontroller også, at det er bundbeslaget, der laver disse lyde, der naturligvis lyder rigtigt, men efter min erfaring, og du kender alle de andre fyre, vi har haft cykler meget? hvor vi svor, at det var bundbeslaget, der lavede støj, kun for at finde ud af, at det var headsettet eller krumtaparmen, eller bare en anden del af din cykel, som du ikke tænkte på, kunne endda være en pedalaksel, så Definitivt diagnosticere problemet og kontroller, om det er bundbeslaget, et andet bundbeslag spørgsmål denne fra brucelangsteiner, han siger, at jeg har en klassisk stålramme, som jeg gerne vil opgradere bundbeslaget og krumtapset setto uh shimano holotec gevind i min ramme er italiensk dette er en mulighed ja der er en mulighed um det er bestemt nu problemet er, at hvis du har en gammel stålramme, så er det sandsynligt, at bundbeslaget trænger ind i selve rammen, der er ingen separate kopper, der er? Gå ind i den ramme, som du ville gjort på en kulstoframme, og trådene i bundbeslaget er italienske, det er vigtigt her, så en gevindskåret Bsabottom-montering har modsatte tråde på hver side af bundbeslaget, så du kan bruge venstre side af dig kan ikke skrue bundbeslaget ud, som du træder på, på samme måde som pedaler nu har modsatte tråde på venstre og højre pedaler Italiensk bundbeslag ældre design De har samme højre gevind på begge sider af bundbeslaget, bare et ældre ældre design, men det betyder, at du ikke har en, du kan sætte en anden bundbeslag i denne tråd, hvis du prøver, men rolig, du kan bruge en italiensk bundbeslag, der fungerer med et aholotech Shimano kranksæt. Jeg ved dette, fordi min Pinarello kom med en af ​​de mest moderne pinorelloer, der kommer med italienske bundbeslag i disse dage, jeg tog mit standard Shimanoholotecchain-sæt ud, så lad os komme i gang med de næste spørgsmål fra Kevins Wedlo, der siger, hvordan det handler om tip til opbevaring af cykler i en lille lejlighed, som også gør det nemt at pendle ind og ud for at pendle.

Dette er et spørgsmål, som mange mennesker selv skal tackle. Jeg bor i en lejlighed og parkerer faktisk min cykel på væggen over pejsen, nu har jeg faktisk boret et beslag i væggen, der holder den på plads virkelig sejt ud, især godt hvis du er på cykler, det ser sejt ud og du har en dejlig cykel, det er som et kunstværk på væggen, sørg for at det er rent, men spørg med din udlejer, hvis det ikke er dit hus eller din lejlighed er inden du begynder at bore huller i væggen, gør du bestemt det, men hvis du ikke vil bore huller i væggen, er der masser af andre muligheder samt kroge, du kan fastgøre på bagsiden af ​​dørene og så du kan hænge din cykel på bagsiden af ​​en dør, vi har en af ​​dem i gcn-sættet, der fungerer rigtig godt og gør også et godt touchgo-stativ, der er som en stang, som du kan sætte mellem d han kan samle bundfladen og tætningsfladen og stram det derefter med skruer, og så kan du bare hænge cykler på dem, hvilket også er en meget anstændig løsning, hvis du ikke vil begynde at bore huller i dine lejligheder jrg 106underscore usædvanligt navn sagde, at det er svært at bære cykelbriller, når det er mørkt og regner, jeg er blind af regndråberne på brillerne der er tip til forhindre dette, da de fleste cykelbriller af høj kvalitet har en god hydrofob belægning på linsen, der hjælper med at aflede regn, men selvom du ser et professionelt løb, hvor det regner, som det ofte er tilfældet med klassikerne eller Perryroubaix eller noget lignende, du vil ofte se at se profferne sætte en stopper for brillerne bag på hovedet eller opbevare dem i hjelmen, og det er fordi beskyttelsesbrillerne ikke har vinduesviskere, jeg tror, ​​selv med de hydrofobe belægninger vil du stadig snavs og vand sidder fast ved det, som desværre gør det meget vanskeligt at se ja, der er ikke rigtig en mulighed ud over det, hvis det er virkelig dårligt, ville jeg sandsynligvis tage dine briller af, som de fleste proffer gør, men du kan gå med noget hydrofobt co atings eksperimenterer på dine briller, der lige har lavet en artikel, hvor du selv ser på de hydrofobe belægninger på selve rammen. Prøv at gøre den pletresistent, men der er ingen grund til, at du ikke kunne anvende noget der ligner dine briller, jeg prøver det ud og sidste spørgsmål i denne uge er fra Eclipselex, der siger, at fantastisk show altid er sjovt at se og lære af det. Tak mand, jeg fandt en Pinarello 2004 vidunderramme, der har et semi-lodret frafald og en justeringsskrue, det ville være muligt at køre det på en enkelt hastighed uden at bruge en kædespænders sving er svært for mig at fortælle uden at se dit semi-lodrette frafald, fordi du normalt har brug for et vandret udfald for at cykle i en enkelt hastighed, så du kan skubbe baghjulet ind og ud for at få tilstrækkelig kædespænding Fordi du ikke gør det, hvis bagskifteren ikke er der for at skabe kædespændingen, besvarede jeg et lignende spørgsmål om det på en teknologiklinik for to episoder siden, men du kan prøve det og se, hvordan du klarer dig, men måske du ca. n, hvis du ikke kan gøre dette, og du ikke vil bruge en kædespænder til at få kædespændingen, gælder det samme svar som før, den bedste mulighed er sandsynligvis at gå med et excentrisk nav, der skaber den passende spænding, så du får et excentrisk nav i dit baghjul, det er alt, hvad vi har til denne uge, og vid i kommentarfeltet nedenfor eos, og hvis du vil støtte kanalen eller få en gcnapron, så du kan udføre din egen vedligeholdelse og holde dig ren over hovedet til gcn-butikken, som vi har masser af

Hvad er den bedste bundbeslag?

Velkommen til Ask GMBN Tech. Dette er det afsnit på kanalen, hvor vi besvarer alle dine mountainbike-tekniske spørgsmål hver uge. Glem ikke at tilføje dine spørgsmål i kommentarerne nedenfor og selvfølgelig sende dem til e-mail-adressen på skærmen lige nu.

Først og fremmest har vi et spørgsmål fra Sean Jones, og denne er ret dybdegående for at hoppe lige ved bundbeslag verden er et minefelt, kan du give mig lidt? Dybde, der forklarer de forskellige typer og fordele og ulemper ved hver? (Slår læberne) Er du klar til det? Der er en masse information her, så jeg holder det ret kortfattet, fordi jeg tror, ​​der vil være en temmelig cool artikel derude, som vi kunne gøre med det senere. Først fik vi gammel tråd. Det var en 17 millimeter stålaksel, der havde en konisk kant i slutningen.

Vevene blev skruet på den, og så ville du have bundbeslaget i rammen godt, men hvis din krumtap løsnede, ville du dybest set bære enden af ​​krumtappen væk, fordi den er lavet af blødt aluminium fra stålakslen, og det ville aldrig stram ordentligt. Det skete meget med din venstre krank. Derudover var lejerne indeni ikke længere der efter et stykke tid, de faldt fra hinanden, den tilsigtede patron bundbeslag, så stort set så snart bundbeslaget havde ødelagt sig selv, kastede det væk og satte en ny ind.

Derefter går du til den normale, konventionelle bundbeslag med gevind, som de fleste mountainbikes stadig har, der er 24 ml stålaksel, akslen presses ind i den ene side af kranken, afhængigt af producenten, om den er venstre eller højre, og der er udvendige lejer. lejerne er af god størrelse, de er forseglet ret godt, og de har en tendens til at udføre deres arbejde ganske godt. Men som med alle lejer og bundbeslag, er problemet ikke nødvendigvis størrelsen eller placeringen af ​​dine lejer.

Det handler altid om, hvor mudder og snavs kan komme ind. Lejerne fungerer perfekt til belastningen af ​​det, du har været igennem. Når de bliver snavsede, vil de grundlæggende selvdestruere, og du vil erstatte disse lejer.

Derfor fortæller vi dig altid ikke at dirigere lejerne til jet-Wash-vask. Dernæst kommer BB95. Dette blev udviklet af Trek, og det var en måde at bruge en aksel af samme størrelse ved at skubbe lejerne direkte ind i rammen. madramme for at imødekomme det der.

Meget dyrt at fremstille. Du skal være meget præcis. Der er også et par andre ulemper.

Hvis du ville køre en kædestyring i den tid, da de kom ud, kunne du ikke, fordi der ikke var noget bæger til at skrue det mod rammen. Vi fik senere ISCG-beslagene, den internationale standardkædeguide, og det hjalp med at omgå dette problem. Derefter fulgte Pressed Foot 86 og 92.

I det væsentlige det samme system som BB95, men i stedet for at have den virkelig dyre ramme til at skubbe dem ind, kom de omkring dette ved at have lejerne i de små plastkompositkopper og dem i Press-rammen. Dette gjorde rammen meget billigere at fremstille. Det havde ikke et bundbeslag med gevindbærende lejeoverflader i det.

Og det fungerer fint, men installation er nøglen. Hvis du ikke får det rigtigt, vil de knirk og knirke over tid, og hele presset fodsystem, de er meget kærlighed eller hader. Jeg kan ikke rigtig godt lide dem selv, jeg foretrækker standardtråde.

Jeg kan godt lide den måde, det fungerer på. Med tiden ved du, hvad der vil ske med det. BB30 var den næste, der kom på markedet.

Det ligner meget BB95 bortset fra at det er en 30 millimeter akse. Den er lavet af aluminium. Akslen er meget større, stivere og også lettere end optionen på 24 millimeter stål.

Ulempen er, at lagrene er mindre. Igen er lejerne ikke nødvendigvis problemet i dette tilfælde. Det var, hvordan de sad fast i rammen og selvfølgelig forureningen, der fik dem ned.

Nu har SRAM offentliggjort en meddelelse om deres nye dub-system. Dette er et nyt krumtapaksel og bundbeslagssystem. Den gode ting ved det, det kræver ikke andre rammer end den du allerede har, i modsætning til alle de andre variationer skal du have en bestemt ramme til et bestemt gulv, du laver et system til hvert af de tilgængelige systemer , BB30, normal tråd osv.

Og ideen er, at lejerne forbliver i samme position, uanset hvilket bundbeslagssystem du har. Lejerne er på ydersiden, og du har krumtapakslen, 30 ml aksel, men den er faktisk 28,99 ml, så lige under.

SRAM siger, at dette kan øge lejestørrelsen. det er det faktum, at lejerne i sidste ende er forseglet. SRAM behandlede direkte spørgsmålet om forurenende stoffer, der kommer ind i disse lejer.

Vi har ikke kørt en, så vi kan ikke kommentere den, men det er et helt nyt system, og det vil du snart se. Dernæst spørger Christian Rahi, er det normalt, at skifteren ikke skifter under tunge belastninger, som når man kører langsomt op ad en stejl bakke? Jeg har en SRAM X5-opsætning. Ja, stort set.

Du skal ikke rigtig skifte under belastning. Du skal give lidt minut, når du skifter, lige nok tid til at kæden kan hoppe. Hvis du ser på bagskifteren, kan du skifte meget lettere under tryk, og det er fordi kædehjulstørrelserne er meget tættere, så kæden ikke behøver at hoppe så langt i begge retninger.

Men du kan beskadige din kæde og nogle gange din bageste mech ved at skifte stærkt under tryk. Forrest skal du overveje, hvor stort springet er, siger bedstemorringen, den lille, til midten eller omvendt. Det er et betydeligt spring.

Hvis du prøver at skifte under belastning, holder du faktisk kæden med dit drejningsmoment mere, end kæden prøver at springe til den næste ring. Husk det, og prøv virkelig at gøre dine gearskift så glatte som muligt. Dernæst er der lidt suspension.

Af Steven Daniels. Ifølge Internettet har Rockshox Recon 32 ml ikke en gevindhætte til indsættelse af volumenafstandsstykker. Hvis jeg får en Rockshox 32 ml gevindhætte, kan jeg bruge tokens? Det er det samme som på din spejder.

Har du tokens i din? Gaffelen på cyklen bag mig, nej, ikke rigtig. Jeg kørte praktisk talt denne cykel som en produktionscykel. Jeg byttede dæk og håndtag osv.

Ikke engang sat for meget, kørte i Alicante, og jeg vil faktisk sætte et par volumenafstandsstykker ind. Jeg var nødt til at se dette i går aftes. Hvis du ser på billederne på skærmen, finder du lidt af et dilemma her.

Den måde, Rockshox-volumenafstandsstykker passer på, er at de normalt skrues fast på topdækslet. Som du kan se fra denne tophætte, har den ingen tråde i den, men værre, det faktiske design af denne gaffel er en af ​​deres mere overkommelige gafler. Der er et meget andet luftslangesystem indeni.

Den har et stort luftslange, der går helt op, og topdækslet glider ind, så der er ikke plads, selvom du har fastgjort en topdæksel fra en åbenbaring eller lignende. Og du kan ikke gå og lægge lidt olie i røret for også at mindske luftmængden, fordi den negative fjeder fungerer på netop denne gaffel. Jeg skal besøge en ven med en drejebænk, der lukker et par nylonrør ned, og jeg tror, ​​vi kan lave vores egen volumenafstand til at simulere størrelsen på ca. tre volumenafstandsstykker, der passer i den plastikhætte.

Vær tålmodig, jeg opdaterer på Facebook-siden, Facebook-siden til GMBN Tech. Jeg fortæller dig, hvordan vi fortsætter med dette. Jeg elsker dette spørgsmål fra Simon Plaickner, jeg hører, at nogle EWS-proffer, det vil sige Enduro World Series, bruger en metallisk og en organisk bremseklods i deres bremser, og i teorien skal dette kombinere alle fordelene uden at have en høj bremse.

Har du hørt om det før? Faktisk har jeg ønsket at prøve dette i lang tid, fordi du har ret i metalbremserne, men de tager et stykke tid at varme op for at få den ultimative ydeevne, så harpiks eller organiske gummier håndterer dem lidt bedre . Du kunne have en mere støjsvag bremse, og da jeg var tilbageholdende med, hvor jeg kører, finder jeg ud af, at jeg ved mange nedkørsler ikke bremser nok til, at bremseklodser bliver varme, og jeg ender med knirkende våde forhold. Normalt når det er lidt frysende eller på en af ​​de morgendåb, og det ikke har noget at gøre med, at bremserne ikke bryder ordentligt ind.

Det er netop det faktum, at de ikke opvarmes. Ja, nogle chauffører gør det. Jeg har ikke en liste med navne til dig øverst på mit hoved, men jeg ved, at Greg Minaar gjorde det i Cannes sidste år ved afrejsen.

I sine bremser havde han Shimano udstyret med en harpikspude og et metal. Det er bestemt mad til eftertanke, og prøv det selv. Jeg vil meget gerne høre, om du gør det samme.

Fortæl os, hvordan du har det. Det næste spørgsmål er mere et vedligeholdelsesrelateret spørgsmål. Det er fra Andy Booth MTB.

Hej Gutter, hvad er det bedste indre midterkabel. Jeg kigger på Jagwire lige nu, og de har seks forskellige muligheder, fra Standard til Slick Galvanized, Slick Steel, Pro-Polished og Elite. Hjælp mig, hvor skal jeg hen? Selv skiftkabler kan være et minefelt. De varierer alle.

For det første ville jeg undgå det grundlæggende kabel, som bare er et stålkabel, da de ikke er belagt på nogen måde. De er heller ikke rustfrie. De korroderer på et tidspunkt og er heller ikke så godt indpakket som de andre kabler, så de strækker sig meget lettere end den ramme, du har.

Hvis du har et hus i et stykke, der går fra din mech til styret, er det teoretisk meget godt forseglet med let fedt eller noget olie i det, hvis det går godt. Naturligvis har de dyrere kabler en belægning af højere kvalitet, så det betyder, at de er væk for en længere kører. Men virkelig, hvor disse kabler er bedre, er når du har usædvanlig kabelføring på din cykel.

Jeg har haft en GT Force tidligere. Virkelig dejlig cykel at ride, men den havde skør kabelføring rundt om bundbeslagsområdet, og som et resultat måtte jeg fortsætte med at skifte kabler, indtil jeg ændrede den faktiske routing for at få det rigtigt, som jeg ville have det. Hvis din cykel har usædvanlig kabelføring, kan du helt sikkert maksimere friktionen ved at bruge en kabelopsætning som denne.

Ellers skal du gå med et smukt standardkabel. Rustfrit stål er fint, så længe du får det lige foran. Personligt kan jeg godt lide at købe de store Shop-ruller, der har et par hundrede af disse, og de vil holde mig i gang i årevis.

Faktisk har jeg en, som jeg sandsynligvis har haft i fem eller seks år og bare går ud. Dette er også værd at overveje. Godt spørgsmål her fra Florian End angående YT Jeffsy, jeg nævnte sidste gang.

Ja, det er på et 1-til-11-system med en 9-46c-assette fra e * tretten, men kan du sammenligne e * tretten 11-trins-systemet med en SRAM Eagle med op til 50 tænder? Hvordan kan jeg beregne forskellen? Nå hernede, jeg kan få en ørn ud, og jeg kan få en e * tretten, så vi kan se på disse og vise dig, hvad forskellen er. Til at begynde med er Eagle-kassette, ti tænder i bunden, 50 tænder øverst, det er et stykke design. Helt massiv.

For at være ærlig, et mesterværk inden for teknik. Og den måde, den installeres på cyklen på, skubber den bogstaveligt talt på XD-førerkroppen og skruer den på plads. Færdigt arbejde.

E * Thirteen er lidt anderledes, fordi den har ni tænder i bunden, så den er faktisk så lille, at den næsten hænger ned fra gulvet, så du ikke regelmæssigt kan justere en todelt finish. Du modtager en stålbase. Den øverste del er lavet af aluminium.

Aluminiumdelen klikker på på samme måde som SRAM-kassetten ville have sin egen uafhængige låsering, der holder den på plads. De giver værktøjet til at holde dem sikre. Brug derefter et par kædepisker, som du normalt bruger til at samle hver kassette, den nederste del klikker faktisk på plads og fortsætter på vej.

Det er et virkelig genialt system. Det betyder, at de almindelige, du slider ud, er stål, du kan udskifte dem separat fra resten af ​​kassetten. Det er et rigtig godt system, men da det er 11-speed, har det selvfølgelig ikke så meget rækkevidde som 12-speed SRAM.

Jeg vil lede dig igennem dette. Sådan sammenlignes det, at e * tretten siger, at det er 9/46, ni, 10, 12, 14, 17, 20, 24, 28, 33, 39 og 46. Og så på SRAM med 10/50 har du 10, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36, 42, 50.

I modsætning til springet med 42 til 50 er SRAM meget glattere, så skift af gear lidt mere af en problemfri overgang mellem hver er e * tretten. Imidlertid betyder de seje ting ved e * tretten, der har de ni tænder i bunden og den lidt mindre øverst, at du kan bruge en mindre kædehjul til at fremstille en temmelig ens For at opretholde en bred vifte af gear. Fordelen ved dette er, at hvis du har en cykel, der har en lang akselafstand eller et lavt bundbeslag, giver det dig lidt mere frihed.

Du vil bemærke, at mange ryttere, der kører på SRAM Eagle, vælger større kæderinge, fordi de enorme 50-tænder ydre kædehjulsstørrelser har nogle beregninger, der gør dig til e * tretten med en 32-tand kædehjul sammenlignet med SRAM kan sammenlignes med et 34 gear. Dette er baseret på en 27-tommer cykel i begge størrelser, med et 2,3-tommer dæk og en 170 millimeter krank, der kører en kadence på 80 omdr./min.

Temmelig gennemsnit for en flad krumtap. På E-13's 9-tand tandhjul kører du 23,8 mph, og det giver dig 100,2 tommer gear.

Det vil sige, for en drejning af krumtapene bevæger du dig 100,2 inches. På 46-tandhjulet er det 7,7 miles i timen, og det er en 19,6-tommer gearkasse.

Med SRAM, i 10-tand tandhjulet, går du 22,8 mph, og det er en 95,8-tommer gearkasse, og i 52-tandhjulet er det 4,6 mph og 19,2 '-Gear.

hjem retsmidler mod udslæt

Du kan se, at de er meget ens. Selvfølgelig kan du hacke og ændre din kædestørrelse, og det vil have forskellige effekter med forskellige hjulstørrelser og krumtapled. Hvis du faktisk ønsker at gøre dette selv, skal du kaste det til Sheldon Brown-udstyrsberegner online.

Denne fyr er en cykelteknologisk assistent. Der er næppe noget, denne fyr ikke har fundet ud af og sat online på sin side. Du kan selv udfylde alle disse oplysninger, så de passer til dine præferencer og din cykel, og du får en lidt mere specifik gengivelse af det, du leder efter.

Tjek det ud, det er virkelig sejt. Nu et par kortere spørgsmål. Hernan Valverde.

Hvis jeg bruger et 29 'hjul med et 29' indre rør på stien, kan jeg da bruge et erstatningsrør fra et 27 'hjul? I bekræftende fald, hvad er det anbefalede dæktryk? Du c et 26 '-Brug rør i en 29er, hvis det virkelig var nødvendigt. Du kan strække det. Husk, de er lavet af gummi.

De strækker sig, og de passer. Jeg anbefaler folk, uanset hvilken størrelse hjul de skal bære et 27 og en halv tommer hjulrør. På den måde passer det bestemt til de 27 og en halv, og du kan krympe det ned til 26, forstørre det til 29.

Det er mellemgrunden. Det passer til alle. Sørg for, at du også får dette rør med en Presta-ventil, for hvis du har brug for at låne dette rør til nogen med en anden kant, passer det altid. Presta-ventilen passer på et Presta-fælghul og et Schrader-fælghul, hvis du har en Schrader-ventil, passer den kun i det hurtigste Schrader-hul.

Hvad angår trykket, gør det ingen forskel. Det er en gummislange, den passer til 26'-rør i en 29er, men 27'-rør passer til alle. Forhåbentlig er dette nyttigt for dig.

Og Jo Miller spørger, om det virkelig er værd at tilføje en teleskopstøtte til en hardtail? Selvfølgelig afhænger det af dit budget, men en dropper-post ændrer den måde, en cykel kører meget på - jeg har sagt det før, jeg vil endda gå så langt som at sige, at en drop-post har mere indflydelse på den måde, du cykle. hvordan du kører på mountainbike end med en forhjulsgaffel, hvis det er en hardtail.

Jeg tror virkelig, at når du sænker dit tyngdepunkt, har du mere kontrol. Det er en sikrere og bedre måde at køre på. For ikke at nævne, det er meget sjovere.

Der er ingen af ​​disse øjeblikke, når du går ind i en sektion og bliver lidt ude af kontrol, din kropsvægt er alt for høj og fremad. Du kan forudsige ting, du kan slippe dem på et øjeblik, det betyder bare, at hele din tur er lidt sjovere. Jeg vil anbefale alle at bruge en dropper-post.

Endelig et godt teknisk spørgsmål fra Jesus Zambrano. Jeg læste i flere fora, at en gaffels ophængning ændres med 10 millimeter, hvilket svarer til en grad af styringsvinklen. Er det korrekt? For eksempel har jeg en gigantisk regeringstid med en 65 graders hovedvinkel i henhold til den oprindelige geometri med en 160 gaffel.

Jeg bruger en Rockshox Lyrik ved 170, det betyder, at styrevinklen er slapere, men hvordan kan jeg måle den? Er det virkelig 64 grader? Det er en retningslinje, ja grader, og den bedste måde at måle det på, først skal du bruge en slags metode til at måle det. Jeg vælger en af ​​dem. Det er en digital vinkelmåler, og du centrerer den dybest set på en hvilken som helst overflade, cyklen er på.

Du nulstiller det på den overflade. Uanset hvilken vinkel du drejer centret derfra, får du en meget nøjagtig læsning. Glem ikke min telefon her, der er forskellige apps i App Store til at gøre det samme. Det er ikke helt nøjagtigt på en telefon som en ordentlig digital vinkelmåler, men du vil helt sikkert være i stand til at få en læsning.

Hvis du ved, hvor du skal starte din cykel, kan du være sikker på at finde ud af, om det er en grad eller to slap med en af ​​disse apps. Måden at måle det på, nogle mennesker ville måle det på standrøret eller gaffelen. Det kunne være nøjagtigt noget som denne Rockshox Recon, hvor frafaldet er foran gaffelen, men når frafaldet er i en række, sker det ret ofte, at gaffelen faktisk rakes lidt ud, så det ikke er så nøjagtig.

Den nemmeste måde at gøre dette på er at tage din stilk og måling på selve styrerøret. Dette er den mest nøjagtige måde at finde ud af, når du styrer, hvor din hovedvinkel er. Det er slutningen af ​​Ask GMBN Tech i denne uge.

Forhåbentlig var der nogle gode spørgsmål i det. Glem ikke at sende dine spørgsmål. E-mail-adressen er lige nu på skærmen og tilføj den selvfølgelig i kommentarerne nedenfor - relaterede artikler, klik her for min Instagram selfies-artikel.

Det handler om at få et rigtig godt billede af dig og din cykel. Temmelig hjælpsom artikel. Nogle mennesker elsker det, andre hader det.

Fortæl os, når du finder ud af, hvordan du opbevarer dit headset, som er til husforbedringsmekanikeren, højreklik på kloden som altid for at abonnere, fordi nyt indhold kommer til dig hver uge. Og hvis du kan lide denne artikel eller finder den nyttig, så giv os tommelfingre op.

Hvilken bredde bundbeslag har jeg brug for?

For at finde ud afstørrelseafbundbeslag nødvendigt, mål indersiden afbundbeslagskal i din ramme, det vil være 73mm, 70mm eller 68mm. Nogle ældre rammer kan have italiensk gevindbundbeslag, i stedet for den mere moderne engelsk.

Hvad er en gevindbeslag med gevind?

Gevindbundede beslagBrug en skal med interntrådeat holdegevindskåretdele. Rammen skal væregevindskåretdirekte ved skallen, eller der kan være installeret en indsats med interntråde.Gevindbundede beslagskaller er blevet lavet over tid i forskelligetrådstandarder, der ikke kan udskiftes.18. sep 2019

Gør keramiske bundbeslag en forskel?

DetBundLinje: Kvalitetshybridkeramisklejer er bedre end stållejer på en cykelbundbeslagansøgning, fordi deharrundere kugler til lavere modstand, bedre løb for lavere modstand og er fedteffektive i miljøer med lavt omdrejningstal, miljøer med lav varme for lavere modstand.23. jan. 2018 nov.

Er firkantede koniske bundbeslag gode?

Firkantede koniske bundbeslagkan virke som anakronismer fra det sidste århundrede, og alligevel forbliver debedstmulighed for krumtap i metal. Resultatet er en lighterbundbeslag- men den større spindel kræver mere materiale på krumtappen.23. apr 2021

Hvad betyder bundbeslagstal?

Detnumre numrefra 86 til 132 henviser til den nominelle bredde på skallen i millimeter, hvilket ikke er relateret til lejernes prespasning. Dissebundbeslag vilvarierer i bredden på støvbøsningen, der anvendes til forskellige bredder.18. sep 2019

Er Tange bundbeslag gode?

Tanglaver engodten for ikke for mange penge. Design og kvalitet svarer til de gamle Shimano firkantede koniske enheder i højere ende. Tak igen - jeg kiggede på dem og så, atTangSeiki LN-7922 er det, jeg leder efter. Disse svarer til Shimano UN-72/73BB'er.19. aug 2019

Hvor meget vejer en T47 bundbeslag?

En typisk T47 bundbeslag vejer omkring 180 g. Cyklen har også brug for aluminiumsindsatser eller et ærme inde i rammen for at acceptere T47, den typiske vægt af ærmet er ca. 100 g.

Hvad gør en T47 excentrisk bundbeslag?

t47 excentrisk bundbeslag En excentrisk bundbeslag giver dig mulighed for at hæve og sænke spindelhøjden og dermed krumtap- og pedalhøjden. Hævning og sænkning på denne måde ændrer også kædespændingen.

Kan du bruge en T47 bundbeslag på en PF30?

Indvendigt tip: Hvis du har en kunde med en knirkende PF30- eller 386EVO-metalramme, kan du muligvis køre T47-haner gennem den og installere en mere sikker T47-bundbeslag. Et potentielt problem med prespasningssystemer er grænsefladen mellem rammens bundbeslagsskal og selve bundbeslagskopperne.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Cykling på Kinas store mur - søg efter løsninger

Kan du cykle på den kinesiske mur? Den kinesiske mur var en uigennemtrængelig befæstning for 3.000 år siden. I dag kan du gå, eller endda køre på en gruscykel, hele dens 8.850 km længde.

Pee wee Herman cykel - pragmatiske løsninger

Hvilken slags cykel kørte Pee Wee Herman? Schwinn Western Flyer

Specialiserede mtn-cykeldæk - hvordan man beslutter

Er specialdæk gode? Grebet på Specialized Butcher GRID 2Bliss Ready-dækkene er meget godt, ikke det bedste derude, men i betragtning af at de kun er $ 60 MSRP, tilbyder de masser af greb til evigt øre brugt. Med hensyn til holdbarhed har de overlevet ethvert Maxxis-dæk, jeg nogensinde har ejet.

Mit Cycling Team - varige løsninger

Har MIT et cykelteam? MIT-cykelklubben er en organisation dedikeret til at tilskynde til nydelse af alle typer cykling i MIT-samfundet. Ud over klubbegivenhederne er MIT-cykling hjemsted for de fire racerhold, der dækker de fire collegiale cykelracediscipliner, Track, Road, Cyclocross og Mountain.

Santa cruz-cykler til salg - enkle svar på spørgsmål

Er Santa Cruz-cykler pengene værd? Ja, Santa Cruz kameleon er pengene værd, selvom det har en ret stejl pris. Det er en ekstremt alsidig og tilpasningsdygtig cykel, der kan tage 29 ″ eller 27,5 a hjul samt køre et gear eller enhastighedskørsel. Derfor kan du bruge den til forskellige typer forlystelser og forskellige formål. 5 dage siden

Hvordan man cykler på tværs af crunches - bæredygtige løsninger

Hvordan krydser man cykelknaser? At lave en cykelknas: Lig dig ned på ryggen. Bøj dine knæ og plant dine fødder på gulvet med en hoftebredde fra hinanden. Stiv dine mavemuskler. Løft dine knæ til 90 grader, og hæv din overkrop. Udånder og drej din kuffert, bevæg din højre albue og venstre knæ mod hinanden. Inhaler og vende tilbage til startposition.Undånd.26 sept. 2019 г.