Vigtigste > De Bedste Svar > Tynde hjulcykler - levedygtige løsninger

Tynde hjulcykler - levedygtige løsninger

Hvad hedder cykler med tynde dæk?

Vejcyklerer designet til at blive kørt hurtigt på glat fortov. De har glat,tynde dækog 'drop' styr og kan bruges til racerløb på landevej. De er normalt lettere end andre typercykler. De kan køres på asfalterede stier, men de fleste mennesker finder dem ubehagelige og ustabile på asfalterede stier.





Hvis du i første omgang har været meget opmærksom på Biketech, vil du være opmærksom på det enorme pres på bredere bånd og bredere fælge. Nu forstår du måske ikke, hvorfor der er dette enorme løft, men det er fint, fordi vi skal grave ind og finde ud af det. Grunden til, at vi for nylig tænkte på det, var ankomsten af ​​n B's nye og virkelig smukke SES 4.5 aar-skivehjul den anden dag ved første øjekast, de er typisk mb, de har forskellige fælgprofiler foran og bag og er bundet til Chris King nav, men de er jaloux, fordi de bryder ny grund på en spændende måde, de skal starte med en skivespecifik fælgprofil, og så sagde de også ærligt, hvorfor jeg nogensinde har set disse fælge på en cykel, der blev målt i en 31 og en halv mil bred bredde afgørende 25 mil indre fælg bredde Designet var først efter en nylig udvikling inden for design af landevejscykler mulig.

Det faktum, at de er uspecifikke, betyder at de kan være brede, fordi der ikke er nogen begrænsning af fælgbredden af ​​kalibre, og så igen ikke-specifikke, kan du have meget mere dækafstand, fordi du igen ikke er begrænset af disse kalibre, det er derfor vi har tænkt over det, hvad med vores oprindelige spørgsmål, hvorfor bliver disse dæk så bredere og bredere? ripsnow er en af ​​de mest fascinerende, men også de mest betydningsfulde fordele ved, at bredere dæk genererer mindre rullemodstand. Det er svært at vide, hvad vi lige stødte på denne taske, da oprettelsesdatoer for rullin faktisk har været derude i et stykke tid, men stadig er det der, og et 28C-dæk ruller i gennemsnit 2 til 3 watt hurtigere end dets ækvivalente 25C-dæk og det pr. Hjul og ved 40 Know og forskellen er endnu større ved 23 og årsagen eller i det mindste teorien er, at dette skyldes formen på dækkontaktplasteret, og at jo bredere dækket er, jo kortere kontaktplasteret og dermed rullemodstand er forbedret, hvilket er virkelig vigtigt nu, men ved ikke, at du har brug for både en bred fælg og et bredt dæk for at maksimere disse fordele, fordi dækkets tværsnitsprofil er virkelig vigtig, når du tænker på denne kontaktfladeform Tænk over det , men tværsnitsprofilen er også vigtig for sag i dækket, hvilket er lidt som den vridningsfølelse, du får. Det kommer, når trykket er virkelig lavt, fordi nedbøjning i dette tilfælde betyder friktion og friktion i dette tilfælde betyder i krøllet rullemodstand, så du ser med denne 28 C sluge på denne brede indgangsfælge, som nu faktisk måler tiden op til 31, se at tværsnitsprofilen virkelig er firkantet, virkelig godt understøttet og faktisk godt understøttet, at betyder også, at det er mere aerodynamisk at kvantificere disse resultater nu i laboratorieindstillinger med finjusteret udstyr, men hvad der bliver mere og mere interessant er at teste på The Open Roads, der føres kvartalsvis på cykel, tyder på, at laboratorietests er afgørende aspekt ved kørsel, og det er vibrationen, og det er vejstøj, der virkelig bremser os, og det er sjovt, ikke sandt, for når vi går over brostensbelagte gader eller kører fortovet, ser det ud til, at chokket og vibrationen er os bremser, vi kan virkelig mærke det, men hvorfor så når vi ser på det almindelige? Vi trak ikke de samme konklusioner med hensyn til asfalt, desværre fandt vi med cykelkvartalet, at et bredere dæk med mindre tryk ruller betydeligt hurtigere end et hårdere, hvis vi siger mindre tryk. Vi mener det virkelig, jeg har kun 50 psi i de 28 og grunden? skyldes, at i en laboratorieindstilling ruller et hårdere dæk hurtigere, fordi der er mindre hysteriske tab, hvilket skaber dækbøjning og friktion, vi lige har talt om, men du skal huske at stoppe med at tage presset fra dit og lade ud dæk, når de begynder at svirre dette punkt vil du sænke farten igen nu. Jeg sætter pris på, at reduktion af rullemodstand ikke vil være alt for alt for os alle, men det synes ret klart, at en ret stor fordel ved at reducere vibrationer vil være komfort.

For os Lacey kan du køre den mest behagelige ramme i verden, men hvis du har smalle hårde dæk på, bliver den aldrig så behagelig som en stiv, klassisk ramme med plys 28c - Dæk ikke klar bredere dæk giver dig mere greb i kurver nu kommer det tilbage til hele kontaktoverfladen, men også lidt Herer-dæk er sikrere på vejen nu indrømmer jeg, nogle gange har jeg lyst til at blive lidt gammel, jeg vil virkelig ikke teste den helt ud, men selv ved mine nuværende hastigheder føler jeg mig mere sikker, når jeg læner mig ind i den. Der er et andet aspekt ved bredere bindinger d luftvolumen, hvilket skulle betyde, at du er meget mindre tilbøjelige til at blive fladtrykt selv ved lavere tryk, og når du tilføjer disse pumpehjul af design, kører vi rørfri, vi er bare ret gode til lejligheder, forsikrer hvad du lærer af en kommentar, vi ser ret regelmæssigt, hvorfor, hvornår, hvorfor? Bindingerne er så gode, at profferne stadig kører 25, og det er et godt punkt, at professionelle har tendens til at læne sig mod det, der er hurtigst, så det skal først og fremmest være ulemper, som jeg sagde tidligere, skal du virkelig til et skivebremsehjul for at være døbt guld, og fagfolk kan jeg naturligvis ikke bruge dem, men så er der selvfølgelig det faktum, at bredere dæk er lidt tungere, disse er ca. 20 gram pr. hjul tungere end deres 25 brødre, og så er der der er også det faktum at der er en lille aerodynamisk ulempe med bredere dæk, som ganske vist er meget lille, fordi de er designet til at ledsage bredere dæk, men hvis du prøver at få et bredere dæk på et fælgdesign til a23 eller 25 At samle sanktionerne er meget højere og så er der selvfølgelig tradition for, at Pro Peloton undertiden kunne beskrives som et olietankskib der, det tager meget lang tid at skifte retning, vi ser bare mængden af ​​professionelle, der stadig ikke bruger aerobikes på trods af den åbenlyse fordel for dem hvilke dæk der sandsynligvis er lidt sådan. Det vil være interessant at se, hvor det hele ender. Jeg tænker, hvor fedt vi bliver, og hvem der er om bord, har bestemt ikke set de data, det er svært at argumentere med, så jeg tror, ​​at fremtiden sandsynligvis ser lidt bedre ud nu, hvis du vil se lidt mere information om disse cykler, jeg kører, og vi har en unboxing-artikel med nøjagtigt disse indstillinger, men mitad li, du kan ikke vinde mere, så undskyld for det eller se den igennem og igennem guruen bag MVhjul i i vindtunnelen skal du bare klikke dernede ellers sørg for at du abonnerer på GCN, for at gøre det skal du blot klikke på kloden

Hvorfor har cykler tynde hjul?



Vejcykler harsådantynddæk af to hovedårsager. Den første er, at med mindre kontakt mellem dæk og vej er der mindre friktion og enhjulruller hurtigere end et fedtdæk på det samme energiforbrugsniveau. For det andet er vægt. Dettynderejo dækket jo lettere bliver det.

Hvorfor er forhjulene smallere end baghjulene? Når vi ser på min Ducati Multistrada, ser vi, at den har et smalt dæk foran, men et bredere dæk bagpå. Dette er også tilfældet med de fleste motorcykler. Hvorfor det? Lad os først tænke på, hvad de forreste og bageste dæk gør.

Forhjulet giver os mulighed for at styre motorcyklen ved at dreje den rundt om styrehovedet. Det faktum, at det drejer rundt om styrehovedet, er også en del af stabiliseringen af ​​motorcyklen. Hvorfor er dette så vigtigt at forstå? Nå, et bredere dæk har meget mere gearing på styringen, når det rammer sten eller andre forhindringer i forhold til smalere dæk.



Så et smallere dæk er mindre følsomt over for uønskede retningsændringer forårsaget af forhindringer på vejen. Så dette er en del af puslespillet om, hvorfor forhjul er smallere end baghjul, og dette er en del af grunden til, at der er så mange Find terrængående cykler med tynde forhjul, men vi er ikke færdige endnu. Hvilke andre job? gør for- og baghjulet? Hvad sker der, når du bremser og accelererer? Load overførsel.

Bremsning forskyder lasten fremad, hvilket oplader forhjulet og aflaster belastningen på baghjulet. Accelerering oplader bagdækket og afleder forhjulet. Forhjul.

Når vi oplader dækkene, stiger temperaturen. Når temperaturen stiger, bliver dækkene mere modstandsdygtige og giver derfor mere greb end et dæk, der er for koldt. Nu har de fleste dæk en såkaldt optimal driftstemperatur.



Når dækkene er i dette temperaturområde, giver de mest greb. Som et resultat kan dækkene være så kolde, at de ikke giver meget greb, men de kan også overophedes, hvilket forårsager overdreven slitage, og i ekstreme tilfælde kan slidbanen adskilles fra slagtekroppen. Et bredere dæk kan tage mere belastning, før det bliver overophedet sammenlignet med et smallere dæk, forudsat at alt andet om dækkene er det samme; baghjulet ser store belastninger fra kraftoverførslen til jorden og også den belastningsoverførsel, der opstår, når der accelereres.

Dette er en af ​​grundene til, at bagdækkene er bredere end forhjulene. Så de ikke overophedes af det stress, de ser. Det er naturligvis også vigtigt at holde forhjulet inden for dets driftstemperatur.

Som vi allerede ved, at når du accelererer, overføres belastningen bagud, hvilket også betyder, at fronten er aflastet. Nå hvad hvis det bliver afladet? Temperaturen synker. Vi ønsker ikke, at dækket bliver for koldt, hvilket vil betyde, at det er mindre elastisk og giver mindre greb.

En anden grund til at have et smalt forhjul er at holde det inden for dets driftstemperatur. Når du bremser og begynder at dreje, vil du helt sikkert have dette dæk til at være inden for dets driftstemperatur. Et andet aspekt, der påvirker belastningen, som dækkene udsættes for, er motorcyklens vægtfordeling.

Kort sagt, hvordan vægten fordeles foran / bagpå. De fleste sportsmotorcykler er indstillet med en statisk 50/50 vægtfordeling. Men vi er nødt til at forstå, at den dynamiske vægtforstyrrelse vil være forskellig fra den statiske vægtforspænding.

Dynamisk vægtforvrængning påvirkes af, hvor suspensionen er i slagtilfælde. I den virkelige verden har de fleste motorcykler vægtforvrængning bagud, når de kører i en lige linje. Hvorfor er vægtforvrængningen og i sidste ende? Load transfer, så vigtigt? Så vigtigst af alt, jo mere lodret kraft du lægger på dækket, jo mere greb får du.

Du kan teste dette ved at tage et løst hjul og skubbe det over jorden. Du vil se, at det vil glide uden megen anstrengelse. Men hvis du lægger pres på det og prøver at glide det, vil du sandsynligvis slet ikke kunne glide det.

Dette vil dog ske med faldende hastighed, da friktionskoefficienten falder med stigende belastning på dækket. Dette fænomen er kendt som dækbelastningsfølsomhed. Det er en af ​​flere grunde til, at bredere dæk generelt har mere greb end smallere dæk. (For de interesserede er de andre grunde mekanisk kile, greb og slid.

Jeg vil ikke gå ind på det i denne artikel - det ville være for langt.) Så hvordan har dette at gøre med for- og bagdækbredden? Nå, vi vil afbalancere grebet mellem de forreste og bageste dæk, så cyklen opfører sig forudsigeligt. Da baghjulet ser mere belastning end fronten, er en af ​​måderne til at afbalancere grebet at gøre baghjulet bredere end forhjulet.

Fornuftigt, ikke? Andre aspekter, der skal tages i betragtning ved afbalancering af de forreste og bageste dæk, er: - Bredere dæk vejer mere end smalle, dvs. hårde til affjedring på grund af den ekstra usårede masse - Ekstra vægt øger presessionskræfterne - Dækprofiler - Lateral flex Du kan have den sætning 'Det er ikke raketvidenskab' hørt.

Det var ikke raketvidenskab, det var motorcykeldynamik. Husk at abonnere på min kanal, hvis du gerne vil se mere sådant indhold.

Er tyndere hjul bedre til cykler?

Mest vejcyklerog touringcyklerhartyndere dæk, mens bjergetcyklerhar stort fedtdæk. Et firmatynddækket på asfaltoverfladen flader ikke meget ud. Jo mindre dækket flader ud i bunden, jo mindre er overfladearealet i kontakt med vejen. Mindre kontakt i dette tilfælde betyder mindre friktion, ogmerefart.

Hvad er tynde cykeldæk gode til?

TILsmaldækkets mindre frontareal reducerer rullemodstand, hvilket betyder lavere træk. Til gengæld giver dette dig forbedret aerodynamik, så du træner mindre. Ideelt set får du den bedste aerodynamiske ydeevne, når dækkets diameter er 2-4 mm mindre end bremsebåndets bredde.

Dækkene, som du monterer på din cykel, kan tjene forskellige formål, og det kan være utroligt svært at vælge det rigtige dæk til dig, for når alt dette dæk har scannet drastisk har påvirket vores cykling, kan det betyde forskellen mellem sejr eller nederlag eller fald eller ingen camber, så i dag skal jeg gennemgå nogle af de største overvejelser, der skal overvejes, når jeg vælger dit næste sæt cykeldæk. Dækkene, du monterer på din cykel, kan være en af ​​de mest omkostningseffektive opgraderinger, du kan foretage på din cykel og andre Komponenter fastgjort til din cykel, ja de kan have en drastisk indflydelse på vores kørekomfort, greb og håndtering i fart og også den tid, vi kan bruge på siden af ​​vejen til at reparere sammenbrud, så alle disse faktorer skal komme i spil når vi har vores nyhed, men desværre er der ikke et enkelt dæk, der passer til alle eller et magisk dæk, der rammer alt. Da du prioriterer inden for et område, skal du normalt gå på kompromis i et andet. For eksempel kan et blødere, mere grippy dæk faktisk være mere udsat for punkteringer, men så er de mere punkteringssikre dæk hårdere og vil sandsynligvis koste dig mere i watt og et langsommere dæk for at fortælle dig, hvilket dæk du skal købe i dag, men jeg Jeg vil fortælle dig Giv så mange oplysninger som muligt, så du kan træffe din egen beslutning om, hvad du skal prioritere, for i dækket er det hastighed, komfort, greb, slagfasthed osv. osv.

Dette kan også ændre sig i løbet af året, for eksempel her i Storbritannien i det øjeblik, vi er om vinteren, og mine prioriteter er bestemt ændret. Jeg leder efter et slips, der er mere slagfast og har mere greb, hvor vi har vådere veje, glatte veje, når vi går ind i sommermånederne Gå vand, så ser jeg efter atracing og jeg vil opleve noget med mindre rullemodstand før vi overhovedet beskæftiger os med forskellige Lad os gå igennem de forskellige dækmuligheder for dig, så der er tre hovedmuligheder her, vi har clincher tubular og tubeless, nu er det mest almindelige valg i dag sandsynligvis clincher og det enkle på grund af dets brugervenlighed og alsidighed har dem typisk nu en ledning eller en perlekant, der kan fastgøres fast og sikkert i hjulets indre kant, og så har du med det indre dæk et rør, som du let kan piske i tilfælde af et fladt dæk. læg den ud i et rør og læg en ny, eller sæt den op i en slange, og læg den ind igen, den er virkelig meget praktisk, meget nem at bruge, og deler faktisk også en række ydelsesfordele, som du kan finde i nogle af andre muligheder tha t tage os til muligheden for tubeler, jo mere almindelig brug til racing og tidligere var det mere som for et årti siden, og det er fordi de er lettere og nu har mindre rullemodstand. De er i det væsentlige et enkelt rør, og deres rør er nu syet ind, hvilket betyder, at du skal lime eller lim dem på fælgen for at sætte dem på dit hjul, det på fælgen, hvilket gør det lidt vanskeligt, og du skal få en igen Hvis du bliver punkteret, det kan være lidt mere problematisk at ordne det, og så har vi det slangeløse dæk, der har mange af de samme egenskaber som clincher-dækket, de ser meget ens ud, bortset fra at de er meget tættere på at matche hjulets indvendige profil og det betyder, at de, som navnet antyder, er slangeløse, der er ingen slange, der er nødvendige for at gå ind i disse, selvom de fleste af dem også kan gå den vej, når du først har monteret dette slangeløse dæk på rattet, så sprøjt noget rørformet fugemasse ind i dækkene, og dette fungerer for at sætte eventuelle små huller eller tårer i dækket undervejs, så forhåbentlig behøver du ikke stoppe med bare at stampe det op, når du går, du mister meget minimalt tryk, da det gør det eneste man måske skulle være forsigtig med er, at det er så meget strammere på t hjulets indvendige fælg, at det kan være ret vanskeligt at samle. Gå nu til valg af dækstørrelse, og selvfølgelig har vi så mange muligheder her, at de tre vigtigste skal være 23c 25c og 28c, c refererer i det væsentlige til millimeter, så bredden på dækket måles på det bredeste sted, da det blev installeret. betragtes som det hurtigere dæk, det ville skære af vinden, men for nylig har 25c fået overhånden og er bestemt det mere populære og det kan lyde underligt, det har et kortere, men bredere kontaktareal på jorden, hvilket faktisk resulterer i en lavere rullemodstand, så et hurtigere dæk kræver mindre indsats.

Faktisk øges grebet, hvilket fører til et højere aerodynamisk trækstativ, men med sin stigende popularitet udvikles faktisk flere hjulsp specielt til brug med 25c-dæk, vi ser faktisk en bedre aerodynamisk rute med disse dæk, vi har også de bredere 28c dæk vi bliver større igen det har et bredere kontaktområde igen, hvilket faktisk kan resultere i mindre rullemodstand og mere greb på nogle dæk, vi ser mere anaerodynamisk straf med denne type dæk, så vi ser normalt ikke disse på racercykler , eller især på forhjulet, men vi ser dem mere og mere på baghjulene, som om jeg har det her på min cykel, fordi det er mindre straf her, men hvad med mig? Jeg har sagt, at det øger grebet, og det er så langt ud af luftstrømmen, at det er værd at tjekke hjulproducentens forslag, inden du køber et nyt dæk, så de hjul, du har på din cykel, kan passe til en bestemt dækstørrelse i denne fælgstørrelse, hvis du er ved hjælp af et bredere dæk på en smal fælge, kan det forvride det er værd at kontrollere, at du får det helt rigtigt, når jeg vil have greb, og hvad der bestemmer, hvor meget greb et dæk har på vejen, i modsætning til almindelig tro, slidbanen af et dæk har faktisk meget lidt indflydelse på vores vejgreb. Det er på grund af vejen er hårdere og hårdere end dækkene, dækket kan ikke rigtig gøre indtryk på vejen hovedsageligt på dækket på gummiblandingen af ​​dette dæk og jo blødere dette stof, jo mere greb har det, men du har sandsynligvis gættet jo blødere forbindelsen, jo mindre punkteringssikker er den derfor, jo sværere forbindelsen, jo mere slagfast, men jo mindre greb bliver den ganske vanskelig. Jeg ved det, men hvis du er villig til at bruge lidt flere penge, er der nogle forbindelser, der faktisk prøver at gøre begge dele, og en af ​​dem og en meget populær er Continental Grand Prix fire sæsoner, det er en tid for mig, jeg har brugt mange belastninger gennem årene, det er forstærket af gummiet med højteknologiske fibre forstærket såvel som forstærkede sidevægge, hvilket gør dem meget punkteringssikre og har et godt greb, en anden måde at finde greb på er særlig god til vintersæsonen At køre dækkene ved et lavere tryk øger naturligvis rullemodstanden, da kontaktområdet med jorden øges meget mere, og jeg er ærlig, jeg har været der i virkelig dårligt vejr eller på vejen og har set, at vejene virkelig er fedtede Jeg lægger faktisk lidt mere pres på mine dæk, det eneste problem er, at du slipper så meget ud, at du til sidst løber risikoen, m bliver flad med slangen i det dæk, men det er faktisk en af ​​de store fordele ved slangeløse typer fordi selvfølgelig der ' s intet rør, så du rent faktisk kan køre dem ved et lavere tryk uden at bekymre dig om en knivspids flad for at skulle gøre, når vi bevæger os ind om sommeren, og måske starter racing igen, så bliver muligvis forkert modstand højere i vores prioriteter, nu er den rå eksistens bestemmes primært af dækkets bredde, dækkets slidbane og også dækkets sammensætning, nu har vi allerede diskuteret, at de bredere dæk generelt har en lavere rullemodstand end de smallere dæk også med slidbanen på dækket typisk glattere dækket, jo lavere rullemodstand end det tyngre slidbane dæk, men så er det interessant, når vi kommer til sammensætningen, fordi dæk med en blødere sammensætning faktisk har de mere fleksible, faktisk lavere rullemodstand end dem med en mindre fleksibel og hårdere sammensatte.

Nu er der så meget at tale om her, men i det væsentlige hopper de hårdere forbindelser næsten som enhver nitte på vejen eller vejen støder på vejen, når de bevæger sig blødere, mere fleksible forbindelser med disse nitter og bump i vejen kan deformeres, hvilket faktisk reducerer energitab, mens du øger grebet, fordi det forbliver på vejen, som forhåbentlig stadig er med mether, så i det væsentlige hvad du leder efter Et dæk til hatten er glat, måske lidt bredere omkring 25 ° C, men også et blødere blanding, der kommer noget som Victoria Corsa Speed ​​i sin perfekte type. Det er en dejlig glat finish til en blød blanding, og mens du vil få det i noget som 25 mils, hvilket er perfekt, er der selvfølgelig dæk derude, der hævder det hele så godt som muligt, og Continental Grand Prix 5000 er et godt eksempel heraf har den lav rullemodstand, den har lav aerodynamisk modstand, men også meget punkteringssikker Endelig, et par punkter før jeg afrunder denne artikel, diskuterede jeg naturligvis det faktum, at slidbanemønstrene har meget ringe effekt på det greb, vi har på vejen, men faktisk kan denne øgede slidbane gøre et dæk mere holdbart og slagfast, da der er mere materiale på dækket. Hvis du befinder dig i forskellige terræn, kan det være en god mulighed for dig at kigge.

Men hvis du bruger en turbotræner på cyklen, så sæt baghjulet lige på turbos hjul, så vær forsigtig, for hvor du er i den faste position, og det er varmt, kan du faktisk bære dækket - lapp hele dækket rundt omkring og især med disse blødere sammensatte dæk slides du rigtig hurtigt ud, så du kan ende med den flade patch, som tydeligvis reducerer trækkraften på vejen, det føles virkelig underligt og gør det også mindre punkteringssikkert, du kan faktisk få en turbo-special at du kan bytte ind og ud, hvilket naturligvis er lidt af et hack, når du faktisk er, kan få et reservehjul, der kan byttes ind og ud, hvor der allerede er installeret et turboklar dæk, så der går vi, der er meget at sige, selvfølgelig skal du blande dig i kommentarfeltet nedenfor, hvis du har spørgsmål, gør vores bedste for at svare dig. Jeg må sige, at Grand Prix 5000-dækket var en gave for mig! find en god allround, selvom jeg som nævnt kan lide, at fire årstider brister om vinteren og måske lidt bredere, og jeg håber, du har haft nutidens artikel, hvis det er tilfældet, så glem det og glem os ikke at sende sociale medier og abonner på os lige nedenunder

Hvad er det tykkeste cykeldæk?

Dog VeeDækCo. besluttede for nylig at skubbe konvolutten ved at skabe verdenbredestefedcykeldæk, Snow Shoe 2XL, som er hele 5,05 inches bred.

Er tynde cykeldæk bedre?

Såvel somforbedretrullemodstand, en bredderesved lavt tryk er lig med mere kørekomfort. klhøjerehastigheder, der overvinder luft, bliver modstand stadig vigtigere og snævreredereshar mindre roterende vægt. For racercyklister er det en balance mellem rullemodstand, vægt og aerodynamik.12. 2018.

Er mindre cykelhjul stærkere?

Mindre hjuler mere lydhøre over for styringen, som gørcykelmere manøvredygtig. Dette hjælper på stramme sving og våde overflader. Dog størrehjulhar bedre trækkraft på grund af mere gummiforbindelse med gulvet.10 2020.

Betyder cykelhjulets vægt noget?

Alvorlige cyklister (og nogle der ikke er så seriøse) besætter over hver ounce på derescykel. Ja, en lightercykelkan spare dig for lidt energi. Og en tommelfingerregel siger, at massen påhjuler som dobbelt så meget på rammen.06.27.2016

Hvor meget hurtigere er lettere cykelhjul?

Selv i den stejleste klasse han testede (7 procent), en forskel på et pund mellemcyklersparer kun cirka 2,5 sekunderog den lettestecykelnår kun de øverste 7,5 sekunderhurtigereend den tungeste.03/13/2015

Hvilken cykeldækbredde skal jeg få?

Mest vejcykelrammer kan rumme endækså bred som ca. 28 mm. Cyclocross og touringcyklerer generelt designet til at rumme brederedæk. Vi anbefaler 23 mm og 25 mm breddedæktil rekreative vejcyklister. 25mmbreddeer dejligt til langdistanceridning, da det giver en mere behagelig tur.

Hvorfor bruges tynde dæk på landevejscykler?

Racercykeldæk. Højtydende landevejscykler bruges hovedsageligt under løb og forklarer, hvorfor de er udstyret med tyndere dæk. Tynde dæk udøver mindre pres på vejoverfladerne, hvilket gør det muligt for dem at rulle hurtigere end andre tykkere dæk.

Hvilket er det mindste hjul på en cykel?

Mens de mest findes på børns cykler, er 16 ″ hjul generelt de mindste cykelhjul, du kan se på voksne cykler. De bruges på nogle foldbare cykler for voksne for at tilbyde en kompakt foldet størrelse, men de ofrer kørekvaliteten som et resultat.

Hvad er forskellen mellem brede og smalle racercykelhjul?

Når der måles eksternt, betragtes alt under 19 mm som smalt, mens alt over 22 mm kan betragtes som bredt. Mens den er tæt forbundet, vil den udvendige fælgbredde for det meste påvirke hjulens aerodynamik, mens den indre fælgbredde vil påvirke komfort, rullende effektivitet eller dækform.

kg tt vægt

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Kædefri cykel - holdbare løsninger

Er der cykler uden kæder? Det danske firma CeramicSpeed ​​har udviklet, hvad der kunne være verdens mest effektive cykeldrev, og har bygget en prototype for at bevise det. Den drevne drivlinje har ingen kæde eller bagskiftere, hvilket gør den mere end 99 procent effektiv. Dette betyder, at næsten ingen af ​​den strøm, der genereres af en rytteres ben, går tabt. 2018.

Bedste banekæde - almindelige spørgsmål

Hvem fremstiller den bedste cykelkæde? Bedste cykelkæderKMC X8. 99 Cykelkæde. KMC X8.99 Cykelkæde. KMC Z50 Cykelkæde. Ingen produkter fundet. SHIMANO ULTEGRA CN-6701 KÆDE. SHIMANO ULTEGRA CN-6701 KÆDE. Shimano XT 10-speed kæde CN-HG95. Salg. Zonkie 6/7/8 Speed ​​Bike Chain. Denne cykelkæde er meget let at installere. 16.03.2018

Hvor tæt skal en cykelkæde være - hvordan man løser det

Hvor meget spænding skal en cykelkæde have? Kædespænding Der skal være cirka en halv tomme bevægelse i kæden op og ned et punkt halvvejs mellem de forreste og bageste kædehjul. For at ændre spændingen løsner du en af ​​akselmøtrikkerne og bevæger hjulet let fremad eller bagud og sætter det op igen.

Kædesmøremiddel - holdbare løsninger

Hvad er det bedste smøremiddel til cykelkæder? Bedste cykelkæde smøremidler - vores valgRock N Roll Gold. Silca Super Secret Chain Lube. Grøn olie våd smøremiddel. Slutlinie våd. CeramicSpeed ​​UFO Keramisk glidecreme. Tru Tension All Weather. Smeltet Speedwax. Vokæder tager lidt ekstra arbejde, men det er værd at gøre det. Sprøjt kædesmør. Højtydende voksbaseret smøremiddel.

Kæden gnides på bagskifteren - hvordan man løser det

Hvorfor gnider min kæde frontskifter? Hvis skifteren gnider ind i den største forreste kædehjul, skal du kontrollere H-grænseskruen og den indre trådspænding, som kan være for løs. Hvis kæden er langsom til at skifte til den mindste kædehjul, skal du kontrollere L-limit skruen og den indre trådspænding, som kan være for tæt.

Dyreste kæde - besvare spørgsmålene

Hvem har den dyreste kæde? Rick Ross's Rick Ross-kæde, der kører i alt over en og en halv million dollars, er Ross 'kæde ikke kun den dyreste på denne liste, men det er også den mest latterlige.6 2019.