Vigtigste > De Bedste Svar > Tour de france amerikanske ryttere - hvordan løser vi det?

Tour de france amerikanske ryttere - hvordan løser vi det?

Er der nogen amerikanske kørere i Tour de France?

Sean Bennett

Ved siden af ​​McNulty er Bennett en af ​​toAmerikaneregørderes Tour de Francedebut i 2021. Den 25-årige er i sin første sæson med Team Qhubeka NextHash efter at have tilbragt to tidligere år i WorldTour med EF. Af de fireAmerikanerei 2021Tur, Bringer Bennett de mest ukendte til bordet.
25. juni. 2021



Hvis du ser nøje på denne rytterpakke i Tour de France, vil du se nogle af de bedste cyklister i verden. Du er tilbage her. De holder op, men hviler også, mens deres holdkammerater foran gør det meste af arbejdet.

Denne teknik kaldes drafting, og det hjælper dem med at overleve det tre ugers løb gennem Frankrig. Men kun på disse sektioner af ruten gør dyb tegning virkelig en forskel: de lange, flade og kuperede etaper. I sidste ende når disse chauffører faser, hvor de ikke kan stole på andre.

Du skal stole på din egen styrke og udholdenhed for at vinde løbet. Det sker her på klemmerne. De er de mest brutale og spændende dele af løbet og gør Tour de France til den mest berømte cykeltur i verden



Tour de France begyndte som et desperat forsøg på at få flere eksemplarer af sportsavisen L. til salg. Avisen var i problemer, så i 1903 organiserede dens redaktør, Henri Desgranges, et 19-dages, 2.400 kilometer cykelløb over hele landet.

Det blev en sådan succes, at L'Auto gjorde det til en årlig begivenhed. År efter år tilføjede de nye ruter for at gøre turen mere udfordrende og interessant for folk. I 1908 var L'Autos salg mere end fordoblet.

I 1910 foreslog Alphonse Steines, en af ​​Desgranges 'forfattere, at tilføje et nyt twist til ruten: tourmalet. Det var en brutal 19 kilometer stigning med 1400 meters højde til toppen. For at se om dette overhovedet var muligt, hoppede Steines ind i sin bil for at klatre.



Han kørte op, men hans bil sad fast i sneen, led af hypotermi og døde næsten. Ikke desto mindre sendte han et telegram, der sagde: Tourmalet er krydset. Meget god vej. helt acceptabel.

Tourmalet fik sin debut på Touren i 1910. Den franske cyklist Octave Lapize var den første, der med succes klatrede op. Men han måtte gå nogle dele op og var kendt for at kalde embedsmændene snigmordere, da han nåede topmødet.

Men han vandt hele turen, og hans statue blev placeret oven på tourmalet. Siden da har stigninger været en integreret del af Tour deFrance. I år består ruten af ​​21 etaper over 23 dage.



Det har 30 store stigninger; syv af dem tilhører den sværeste kategori på turen. Herunder Tourmalet, der er der for 86. gang. Mere end nogen anden stigning i turens historie.

På disse stigninger vil turen i sidste ende blive vundet eller tabt. Dette er de lange, flade og kuperede etaper, der normalt er omkring 200 kilometer. Her kører cyklister sammen i en formation kaldet et peloton.

Det giver cyklister mulighed for at spare energi ved at sidde bag en anden rytter eller køre slipstream. Ved høje hastigheder bruger chauffører det meste af deres energi til at sparke mod vindmodstand. Men når en chauffør forbliver tæt bag en anden, er du beskyttet mod meget af det.

Dette gør det lettere at træde i pedalerne, og du kan holde trit med kørerne foran. For at måle dette skal du se på, hvor meget kraft en cyklist genererer. Her på toppen af ​​pelotonet producerer en Tour de France-rytter mindst 300 watt.

Jeg sprang på en cykel for at se, hvordan det føltes, og kun to kilometer ved 300 watt var virkelig rigtig hård. Til sammenligning: hvis en chauffør er bag fronten i pelotonet, behøver han kun at påføre omkring 240 watt for at bevæge sig i samme hastighed. At holde 240 watt i to kilometer føltes bemærkelsesværdigt lettere.

Selvom disse to måske afslutter en 200 kilometer flad etape på samme tid, vil den ene være betydeligt mindre træt end den anden. Derfor kan du se nogle af de bedste chauffører på turen herhen. De samler deres holdkammerater, hvis job det nu er at udføre det hårde arbejde, så den bedste cyklist på holdet får hvile for den hårdeste del, bjergene.

cykelhåndsignaler

Hvor de skal være alene. Efterhånden som pelotonet begynder at træde op ad bakke, sænkes det. I denne fase handler løbet mindre om kampen mod vindmodstand end tyngdekraften, hvilket påvirker alle førere i pelotonet ens.

Så nu er hver chauffør nødt til at udøve en ekstraordinær mængde magt foran og bag for at holde trit med tempoet. I 2010 kom den danske cyklist Chris Anker Sorensen til tops i Tourmalet-stigningen. “Se på Chris Anker Sorenesens ansigt.

Udbedring af smerten i forenden. Som leder dikterede han tempoet i hele gruppen. Denne graf viser hans præstation ved den sidste stigning.

Han havde et gennemsnit på 415 watt i over 11 minutter. '... ansigtet til Chris Anker Sorensen nu, der virkelig uddeler smerten.

Og her nåede det utrolige 590 watt. 'fantastisk ridning fra Chris Anker Sorenson, men hvor længe kan han holde ud? ”Se nu på den amerikanske cyklist Chris Horner. Til trods for at være flere positioner bag Sorenson, var hans præstation næsten den samme.

Jo hurtigere Sorenson klatrede, jo sværere var det for resten af ​​pelotonet at følge med. Og så begyndte formationen at bryde op, da svagere ryttere kom bagud. Dette er øjeblikket i løbet, hvor Tourens bedste kørere skifter fra træk til deres egen styrke for at komme videre.

Andy Schleck angreb endelig, og Alberto Contador rejste med ham. Løbet kollapser bag dem som to af de bedste kørere her: Andy Schleck fra Luxembourg og Alberto Contador fra Spanien, der rullede ud bag på pelotonet under de lange flade etaper. Men her er de halvvejs op ad Tourmalet og begiver sig ud til sejr. i de sidste otte kilometer skal alle generere langt over 400 watt.

Contador i den gule trøje var den samlede leder af Tour de France, men kun otte sekunder foran. På andenpladsen er Schleck, der vil forsøge at miste ham på denne stigning. 'Andy Schleck kører som en mand besat' Det gik hoved mod hoved helt op til toppen

Det er Schleck til højre. Kontador! Schleck vinder! Contador kommer på andenpladsen! Schleck kastede næsten Contador ud på toppen af ​​Tourmalet for at vinde etappen. Men da han ikke mistede det, beholdt Contador sin samlede føring og vandt Tour de France.

Denne type drama er kun mulig i bjergene, og dette års rute gør stigninger særligt vigtige. Årets turné kaldes historiens højeste på grund af de mange stigninger på tre uger. Der er syv stigninger på bare en dag.

Selv efter mere end to uger i løbet klatrer rytterne til 2.770 meter over havets overflade, hvor den tynde luft gør klatringen endnu vanskeligere. Det gør Tour de France til det mest anstrengende og prestigefyldte løb i denne sport. Vinderen er ikke kun den stærkeste rytter, men den, der kan udholde mest smerte, og som i sidste ende har det, der kræves for at erobre bjergene.

Bærer Tour de France-ryttere bleer?

Konkurrencedygtigcyklister, de sagde,gørikkehave påunderbukser, fordi de bliver ubehagelige og kan chafe under et trin. På trods af lange dage i sadlen, rejser gennem nogle afFrankrigssmukkeste landskab, indrømmede Wynants, at han har lidt tid til at nyde landskabet.17. juli. 2014

Hvis du er nybegynder med at cykle, og du ikke vidste, at du var nødt til at blive kommandør, eller hvis du bare er på udkig efter nyttige tip, er denne artikel det vigtigste redskab til dig til næsten alle lejligheder på din cykel. Hvis det er vådt og koldt udenfor, så er det så ideelt til at blive varm og regulere temperaturen. Men når det er varmt udenfor, er en letvægt som denne tanga ideel til at holde dig køligere og mere behagelig i længere tid.

Men de tjener også et andet formål, og det er et andet lag af stødbeskyttelse, endda et så tyndt som dette måske bare redder din hud. Tro mig, vi ved, at vi faldt en hel del. I det mindste har jeg det. - Vi ser ikke alle professionelle bruger dem, men handsker er et rigtig godt stykke udstyr.

De beskytter dine hænder i tilfælde af et fald, de holder dine hænder mere behagelige på de længere ture, og når det bliver for varmt på de varme ture, hjælper de endda dig med at transportere sved væk fra din pande. Men når de virkelig kommer til deres ret om vinteren. Du ser så mange ryttere, der rammer vejen med bare et par tynde strikkede handsker, men når du kommer ind i et par vejrbestandige, vindtætte, vandtætte handsker, vil det virkelig forvandle din vintercykeloplevelse.

Glat. Uden det er jeg vild, noget ikke alle cyklister betragter som et letvægts vindtæt tøj. Disse er uvurderlige, hvis du kører om foråret eller efteråret, når temperaturen svinger.

lyserød slip menstruation

Du kan åbne dem og bare køre dem åbne, men de er små og lette nok til at opbevares pænt og let i en baglomme. De fleste af de bedste er åndbare, men i en nødsituation står der intet i vejen for en plastikpose under din trøje. - Drik og vær glad er det gamle ordsprog.

Og det gælder også for cyklen. Bliv dehydreret, og din præstation vil lide, din motivation falder, og dit immunsystem falder ved vejkanten. Regelmæssige intervaller er nøglen, især fem minutter i starten af ​​din tur, da din krop vænner sig til temperaturændringen.

Vand er ikke ligefrem den bedste væske til rehydrering. En elektrolytfane er specielt designet til at levere elektrolytter, som din krop har brug for, og den absorberes virkelig let. Nå, tanke op, og det er lidt som hydrering, men kroppen kan gå meget længere uden mad end uden væske.

Nå, hvis du tager en tur længere end 90 minutter, skal du tage en bar, det er virkelig det værd, især omkring 45-minutters markeringen, det er arbejde at tage en god bid eller endda hele baren, som giver dig hjælper med at komme igennem slutningen af sessionen. Så forbi det 45-minuts mærke, tag en bid mad hvert 20. minut. Dette vil øge ydeevnen og din evne til at opretholde den anstrengelse og hjælpe dig med at opbygge dit stofskifte, og det er også en stor belønning på turen. - Når du planlægger din rute, skal du sørge for at holde en afstand, så du kommer med noget som en løkke rundt om det sted, du bor, eller endda en figur otte for at give dig en vej ud, hvis du bliver træt og ikke længere når det.

Der er ikke noget værre end at være miles hjemmefra uden at komme tilbage, men når du bliver mere selvsikker med dine færdigheder, kan du blive meget mere eventyrlystne med ruteplanlægning - En af de store ting ved cykling er nedstigningen og vejen for at blive god Det er at slappe af. Mange ryttere kramper, når karakteren ændres, men du vil gøre det nøjagtige modsatte. Slap af og nyd det.

Når alt kommer til alt, har du brugt så længe på topmødet, så kan du lige så godt nyde vejen ned, skubbe grænserne og skrige ind i svingene, men at gå ned og nyde at slappe af er den bedste måde at komme rundt for at tage en afgang. Dine gear er der for at hjælpe dig, men hvis du ikke kan lide gearene på din cykel, er de nemme at skifte, og de er også rimelige. Din gearkasse er der for at gøre din kæde lettere eller endnu hårdere, men det er bedst at hjælpe dig med at få de forskellige typer terræn, du kører på.

Fra bjergene til de flade sletter. - Der er kun én ting værre end slet ikke at vaske dit udstyr. Ja, jeg ved, at hvis du ikke vasker dit kit, vil det skabe bakterier, og dit kit vil stinke, hvilket betyder, at ingen vil køre rundt omkring dig, men hvis du ikke skyller alt vaskemiddel ud efter at have vasket dit kit's hænder, du vil ligne et skummonster.

Når jeg tænker tilbage på mine amatørdage og tænker på nogle af etapeløbene, gjorde vi, hvor faciliteterne var temmelig forfærdelige, og vi var nødt til at vaske alt vores udstyr i vasken, de våde dage var altid en eller to førere ude med knæ, der strejfede rundt og sko og underbukser, fordi de ikke skyllede alt vaskemiddel ud af deres vasketøj efter at have vasket hænderne i vasken den aften. Og endelig den store. Brug aldrig undertøj.

I det mindste ikke under cykelsættet, altså. Moderne cykeludstyr er designet til at kramme din hud problemfrit uden behov for dig at lægge noget imellem, vil bare forårsage gnidning, og det vil være utroligt ubehageligt, og hvis du begynder at svede, så er dit undertøj ikke designet til at være antibakterielt som cykelsæt er, så det vil skabe et antal problemer i sig selv. Og trods alt ser det bare forkert ud.

Cykelsættet er designet til at have en ren, glat finish uden vridning. Bestemt ikke på bevægelige dele. Så lad den lingeri være i skabet, har det, vores liste over cykel sandheder. - Hvis du kunne lide denne artikel, skal du give den store tommelfingre, især hvis du også fandt det nyttigt. - Ja, og klik for at få flere vejledningsartikler, du er nede der.

Drikker Tour de France-ryttere alkohol?

I lang tid, indtil 1960'erne, var det almindeligt fortour de France-ryttereat slugge endrikkeafalkoholunder løbet. Ikke kungjordededrik alkoholfor at sløve smerten, men de betragtede det som en ægte præstationsforstærker. Som du ved, er stimulanter forbudt, og det var det ogsåalkoholtil sidst fordi det blev betragtet som et stimulerende middel.

Sportsernæring Det handlede ikke altid om energigelstænger og elektrolytter åh nej, det er kommet rigtig langt, og du vil ikke tro, at nogle af de vanvittige ting, atleter brugte i løb som Tour de France for hundrede år siden, handlede om selv lager, i denne artikel er det tid til retro versus moderne diæt I morgen starter vi med starten af ​​dagen og morgenmaden nu er en af ​​de mest populære morgenmad for cyklister i verden en enorm skål grød mange af verdens bedste cyklister ønsker at spise en skål grød, før de sætter sig på tur, køre på et løb eller noget i retning af müsli, eller hvis du er i Amerika havregryn eller anden kornquinoa, hvis du føler dig særlig middelklasse eller måske er ris og omelet også populære valg. , bilister bruger noget højt i kulhydrater med nogle sunde fedtstoffer, og noget protein er personlige yndlingsfødevarer inden æg en tur, og du kan holde det interessant ved at blande det sammen, gør det med nogle glorede påfyldninger og få nogle mikronæringsstoffer, Dejligt og selvfølgelig vasker jeg det af med en dejlig kop kaffe, som er meget populært i disse dage, men lad os dem Vende uret tilbage og se hvad cyklisterne spiste i retro-dage myretro-Kit fuldstændigt pakket ind i karret med min um , nu er det første, jeg kan gøre, at slippe af med kop kaffe, fordi kaffe først blev drukket omkring 1985 før løbet, da de første undersøgelser blev offentliggjort, der viste, at det er et ergogenisk hjælpemiddel, og det og slippe af med af bananen, fordi kød var nøglen, skulle kødet give dig energi, og du kan på en eller anden måde se, hvorfor de troede, at mine løver og geparder næsten udelukkende var kød, og mange synes, at de er ret hurtige, så i 1960'erne havde chauffører som eddie merks regelmæssigt en let morgenmad med ost og hamand og derefter med en noget mere omfattende morgenmad med bøffer og ikke kun en bøf, selv seks lejesoldater var ikke alene? Indtil 1960'erne var det almindeligt for cyklister at have noget som dette til morgenmad og sandsynligvis også ledsage det med et dejligt glas rødt til de tidlige dage af Tour de France i det tidlige 20. århundrede; ryttere drak latterligt før og efter et trin en masse alkohol og um, forresten, hvis du synes, at denne tallerken ser ret nøgne ud bortset fra bøffen på den, ja det er efter design, fordi man troede, at ledsagende krydderier eller saucer, der kunne være tilføjet til din indsats ville irritere vitale organer, og så de blev undgået, ved du, hjælpe med at varme lungerne op, øh, jeg vil ikke forkæle mig med en cigaret i løbet af løbet, fordi jeg kun ryger, når jeg er på vores tur i disse dage, hvad tager vi professionelle cyklister i verden moderne tid? vil normalt have dons eller vandflasker fyldt med vand for at holde dig hydreret, men kan også have noget elektrolyt i dem for at genopfylde de genopfyldningsrals, du mister fra sved og kulhydratbaserede energipulvere, samt for at holde glykogenniveauerne op, mens du brænder ude, vi har også en kombination af sandsynlige energibarer, bananer forbliver stadig almindelige, og flapjacks og riskager er nu igen meget populære i pro-pelotonet for at holde disse glykogenniveauer op, mens du brænder det af og derefter gå videre til et løb . Chauffører vil forbruge geler, da de er en meget hurtig og hurtig frigivende kilde til kulhydrat- og koffeingeler for at give dig det ekstra ergogene boost dybere i et løb, men jeg giver dig en tur på en musette fuld af retrogods at demonstrere hvor anderledes det plejede at være at fylde brændstof.

Jeg er ude nu og har min næsetaske fuld af mine retro-godbidder, men jeg kan ikke starte, jeg bliver nødt til at vente mindst 100 kilometer i Myride, fordi de gjorde det dengang Årsagen til det var bare slags det de rigueur, der var nøjagtigt den måde og måde de besluttede at de gjorde. Der var virkelig ingen videnskabelig begrundelse bag dette. Moderne videnskab har lært os, at vi kan tanke meget mere effektivt på cyklen end de ryttere, der laver Tour de France i moderne tid. Normalt spiser vi lidt 20 gram kulhydrater hvert 20. minut og hold det der ofte glykogenlagrene.

Årsagen til, at de ved dette er, at mange topatleter foretager fysiologiske undersøgelser af gasudveksling i laboratorier, der faktisk kan måle mængden af ​​CO2, de udånder, og den mængde ilt, de indtager, og beregne derfor ud fra intensiteten af ​​træningen, den nøjagtige mængde kulhydrater, de brænder, moderne chauffører får normalt deres kulhydrater fra en kombination af kilder, så energipulver opløst i drikke iskager er meget populære, små panini-sandwicher og også geler og barer, men jeg holder fast ved dem ved siden af nu kan jeg vise dig, hvad jeg har i min retro taske, så først i min uhbag fuld af godbidder i dette i denne folieemballage her har jeg noget, der var meget populært i de tidlige udgaver af Tour de France thelamb Chop i Vi har fire fire De slemme fyre indpakket i aluminiumsfolie ville sandsynligvis have muslin eller noget lignende, at lav plejede at pakke deres ting ind, men um, jeg mener, de er ikke rå, de koges uinteressant for at se, hvordan dvs. på dem om et sekund på cyklen, men det har jeg ikke? lige fået mine lammekoteletter, har en bøf igen. Meget populær mad indtil 1960'erne elskede ryttere at spise bøf, fik også en banan i Hereriders blev fotograferet med at spise bananer i 1926, og de er stadig en favorit mad for ryttere, så du ved, at de heller ikke skifter? Den lille skinke og ostepanini der er her kan findes her, så dette er en lille brioche-rulle, som jeg lige har pakket ind og fyldt med skinke og ost o spiser i dag, men vi er stadig populære for 6070 år siden, men du er sandsynligvis spekulerer på hvad man skal drikke? Jeg spiser en bøf, jeg kører langs, og det er virkelig ikke det, du vil slå, jeg mener, det sidder, min mave føles ret tung, bare underligt at have en kold bøf, noget andet er ikke at undervurdere, er bekvemmeligheden ved moderne emballage, du ved, at ting ligesom gelsandstænger er så meget mere bekvemme at have i lommen end en bøf og også den moderne vandflaske ergonomien i den moderne vandflaske med den åbning, der kan åbnes, og de kan let overføres fra en teambil til en chauffør eller fra den ene driver til den anden, og de passer problemfrit ind i et moderne bur igen som et funktionelt værktøj til at levere kulhydrater og brændstof til bilisterne, de er så meget bedre end det, de plejede at have, og det skal normalt skrues på, hvilket gør det sværere For chauffører at drikke får jeg den indsats tilbage i lommen, sparer resten til senere, men når vi kommer tilbage fra H Taler om ydratation, blev effekterne ikke forstået ordentligt før, og det fører mig til den næste ting, jeg Jeg skal sho w you hvad er hvad chauffører plejede at drikke meget, der har brug for sportsdrikke fra 1900 til 1960, det var virkelig almindeligt for Tour de France-chauffører at drikke alkohol under løbet. Forbrugende alt fra brandy, champagne og øl var almindeligt, rytterne drak hydratiserende alkohol og lad os indse det, nu sandsynligvis have det sjovt i Tour de France 1935, stort set hele peloton stoppede på fase 17 for at de kunne dele en kind med en lokal landsby og kunne blive fulde, men en af ​​de eneste ryttere, der ikke gjorde det for ikke at deltage i øldrinkningen, um vandt faktisk denne fase Julian More Nej, jeg spekulerer på, om det var en tilfældighed, en anden grund hvorfor? Alkohol var populær, fordi vandhygiejne ikke var, hvad den er i dag i begyndelsen af ​​1900'erne, og mange ønskede, at det var. Der er blodbårne sygdomme, og det er ofte blevet betragtet som mere sikkert at drikke alkohol end at placere vand fra tilfældige brønde og vandløb og ruten.

Jeg fortæller dig, hvad jeg tror, ​​disse fyre er interesseret i efter min mening. Fordelene ved at indtage kulhydrater som brændstof til udholdenhedsbegivenheder blev ikke særlig forstået og blev ikke undersøgt før i 1939, men måske indtog mange af de mere succesrige ryttere faktisk en stor mængde kulhydrater ved fejl eller måske bevidst for eksempel Henry Cornet, vinderen af Tour de France I 1904 bestod hans daglige diæt af 1,5 kilo risengrød og 11 liter varm chokolade, hvilket er en masse kulhydrater, ikke en masse variation, men en masse kulhydrater i de tidlige udgaver af racing chauffører havde ikke hold, så det var faktisk almindeligt for dem på ruten efter at have søgt efter mad, men senere i 1960'erne blev det stadig anset for at være hårdere for chauffører at søge mad ved at plyndre caféer og butikker på ruten - dette er noget, er portrætteret i de berømte filmstjerner, og at deres vandbærere på tværs af ruten Giro d'Italia steg af deres cykler, løb ind på en cafe og greb dem Ch hvad de kunne og kørte derefter tilbage til t eam-ledere som Eddie Mercs og derefter gav dem en flaske vand eller en baguette eller hvad de end fandt en rytter som henry corney, men ville ikke have haft sådan en musettepose til sin risengrød og at holde varm chokolade i den, fordi musetter ikke var ' t lavet indtil 1920'erne, omkring tidspunktet for den første verdenskrig, og de ligner meget madkeglerne og musetteposerne, der blev givet til tropper under den første verdenskrig, men noget ret cool er, at den ydmyge museet -Bag som en hjælp til at levere mad til rytterne på Goremains den dag i dag er en tradition i sporten, som vi ser i dagens Tour de France.

Det er simpelt, men meget effektivt, det betyder, at ryttere kan få fat i en pose fyldt med mad på farten uden at stoppe og bare trække rundt i kroppen og få fra detpost ride eller race cyklister, hvad de desværre ikke har brug for at genopfylde deres glykogen butikker og også forbruger noget protein for at reparere og genopbygge deres krop, og dette gættes normalt med en kombination af sportsernæringsspecifikke produkter som denne, men også med ægte mad i lejesoldatene og også i dagene før det efter racing eller kørsel, mere bøf og øh åh og lidt rødvin også, åh fantastisk, og denne gang ville det også være ledsaget af en enorm portion pasta. Jeg mener, disse fyre lever absolut drømmen, de er fantastiske og øh, men ikke alle chauffører gjorde det uh, du kender som vi nævnte før Henrycorney og noget lignende? Kost, men en bemærkelsesværdig undtagelse i dette tilfælde ville være den store Fausto-kopi kendt som verdensmesteren. Fafsa-Copy vandt stort set alt i 1950'erne, og dens kost siges at være meget forskellig fra sine kolleger.

Han angiveligt kastede rødt kød og øh og alkohol og eksperimenterede endda med vegetariske kostvaner som den første store talsmand i pelotonet for en diæt med højt kulhydratindhold, mens hans rivaler havde travlt med at tygge bøffer til morgenmad og øh, du ved, en cigaret før på drevet for at varme deres lunger op og chug bindazabioni, som er 20 piskede æggeblommer blandet med noget sukker, dybest set rå ægpudding. Han spiste fuldkorn og masser af kulhydrater, endda kulhydrater løbet, der stort set på det tidspunkt var radikalt, så du har lidt bidder af frugt her og der og også små sandwich, små briocher og ting til at opretholde sine kulhydrater rivaler kødædende, og på det tidspunkt var hans diæt revolutionerende og radikal moderne sportsnæring, som vi kender den i dag, begyndte i 1980'erne takket være virksomheden Wien med sin så tager revolutionerende proteinstænger i gang og hjælper ryttere som større franskmænd med at opnå bedrifter som din rekord nu har ryttere som Moser brugt en kombination af videnskab, teknologi og ernæring for at slå resultaterne af Eddiemerks og den forrige generation og deres mangeårige optegnelser, vil nogen sandsynligvis se denne artikel om hundrede år fra nu, og jeg tror gud, jeg kan ikke tro, at de spiste grød til morgenmad eller idioter uanset hvad og da se den næste farvel

Hvem er tidenes bedste cyklist?

Kort sagt, Eddy Merckx ertidenes største cyklist. Manden med tilnavnet 'Kannibalen' dominerede professionelcyklingsom ingen andre og vandt hvert vigtigt løb, der er at vinde.22. sep 2017

sange om cykler

I denne artikel skal vi gennemgå nogle af de bedste klatrere nogensinde. Ryttere med et enormt forhold mellem vægt og vægt, der specialiserer sig i bjergbestigning i betagende hastighed. (Booming) Vi gik ud af vores måde at lave en liste over de syv største klatrere nogensinde, men som du kan forestille dig, er det ret svært at skære det ned til dette antal.

Før vi starter, har jeg en ansvarsfraskrivelse om, at jeg er ved at læse højt om fantastisk racing, enestående udholdenhed og atletisk styrke. Hvis vi holder os til syv chauffører, vil nogle store chauffører uundgåeligt blive udeladt. Derudover er generationssammenligning et minefelt.

Det er umuligt at vide, hvordan Chris Froome ville klare sig mod Eddy Merckxor, hvis Pantani Coppi faldt ud; gear har ændret sig, racing har ændret sig, veje har ændret sig og overfladerne er ofte meget bedre end grusveje i dag 1920'erne. Også for en stor del af sportshistorien har narkotikastik ikke eksisteret. Når ansvarsfraskrivelsen er færdig, lad os komme i gang. (optimistisk musik) Nummer et på vores liste er Marco Pantani.

En af de mest ekstraordinære klatrere i hans generation. Nu har italienerne et ord for klatrer, og det er Scallatore, et andet navn for klatrere som Pantani, det er Scatista. Dette er et udtryk, der gives til klatrere, der gentagne gange kan accelerere selv på de stejleste skråninger og grundlæggende decimere deres rivaler.

Nu kunne man altid straks genkende Pantani ved det skaldede hoved eller tørklædet, øreringen i øret og denne pippeskæg og hans udseende gav ham et kaldenavn, el pirata eller piraten. Han var også kendt for sin klatrestil næsten altid fra sadlen og i dråberne. Men det var ikke hans udseende eller hans klatrestil.

Det, der gjorde ham så stor, var det faktum, at han kunne bestige bjerge som en skovl. Og det var denne evne, der gjorde det muligt for ham at vinde den sjældne præstation, Tour de France og Giro d'Italia på samme tid tilbage i 1998. Året efter, i 99, dominerede han igen Giro d'Italia, vandt fire ophold og var i spidsen for løbet, men da en bloddoping-retssag vendte tilbage, var hans hæmatokrit for høj, og han blev smidt ud af løbet. Pantani var aldrig helt den samme rytter igen og meget desværre døde han i 2004 akut kokainforgiftning. (optimistisk musik) I moderne tid har Chris Froom domineret Grand Tours.

Indtil videre har han vundet Tour de France fire gange, vundet Giro d'Italia i 2018 og vundet Vuelta a Espana, nu to gange. Så snart tingene går op, ser Chris Froome ud til at have en fordel. Det var i Kenya, at Froome først lærte af sit klatretalent, der siger, at han tilbragte meget tid i Nairobi-bjergene.

Lejlighedsvis slog han også lejr der. Men hans engagement og stædighed kunne ikke kun ses på cyklen, men også uden for den. Tilsyneladende på et tidspunkt brugte han Kenyan Cycling Association's Hotmail-konto til at e-maile sportsforeningen UCI og informere dem om, at Kenya ville sende et U23-hold til verdensmesterskabet.

Nu kan jeg med sikkerhed sige, at Froomes klatringstilstand med hovedet bøjet og albuerne strakt ikke er særlig elegant. Dette blev først kendt i Vuelta a España i 2011, hvor han oprindeligt blev nummer to, men for nylig blev forfremmet til vinderen af ​​løbet. Det følgende år hjalp han Bradley Wiggin med at vinde 2012 Tour de France-titlen og blev nummer to i processen, men det var i 2013, at han virkelig gjorde sig bemærket.

Han kunne bare ikke stoppe med at vinde turen til Oman fra tidligere på året. Han var på Critérium International, Tour de Rome og gjorde Critérium du Dauphiné og selvfølgelig Tour de France. Faktisk, hvis du tager Lance Armstrong ud af ligningen, blev han det følgende år den første rytter, der med succes forsvarede sin titel siden Miguel Indurain i 1995.

Han har siden vundet to nye ture fra Frace, og sidste år blev han den første rytter, der havde alle de tre Grand Tour-titler på samme tid siden Bernardino 1983. (optimistisk musik) Kunne muligvis ikke have en liste over verdens bedste klatrere. uden denne mand Federico Bahamontes. Han blev den første rytter i historien, der opnåede karrieretripletten, vandt King of the Mountains-konkurrencen og alle tre Grand Tours.

Han vandt Tour de France i 1959, selvfølgelig vandt han kongen af ​​bjergene, og faktisk vandt han den samlede konge af bjergprisen ikke mindre end seks gange kun i Tour de France. Han havde et kaldenavn, og det var Toledo Eagle. Toledo er den lille provins i det centrale Spanien, hvor en ørn kommer fra, for hver gang vejen gik op ad bakke, ville han flyve som en ørn.

Der er også et monument over Bahamontes i Toledo, doneret af Fundacion Sulest for at skildre og ære alt, hvad han opnåede på en cykel. Det går stadig op ad bakke den dag i dag. Hvilken absolut klatrelegende. (optimistisk musik) Kun to ryttere i cykelhistorien har vundet King of the Mountains-klassifikationen på alle tre Grand Tours, så det ville give meget mening at have dem begge her.

Gå fremad, Luis Lucho Herrera. Han overgik nogle af tidens store, herunder Sean Kelly, Bernardino og Laurent Fignon. Og i 1984 tog han det, der næsten uden tvivl var den vigtigste sejr for colombiansk cykling, det var hans første Tour de France, det var den 17. etape, og den sluttede i Alp d'Huez.

Der angreb han og faldt nogle af tidens storheder. Vignon, Ena og Robert Miller også, og dybest set så de ham aldrig igen. I 1987 cementerede han imidlertid sin status som en legendarisk bjergbestiger ved at blive den første sydamerikanske, der vandt en Grand Tour, som var Vuelta.

Selvom han var tre minutter mod Sean. Kelly tabte i den individuelle tidsforsøg. Men så snart vejen skrånede op, ville han aldrig se tilbage og angribe sine rivaler ved næsten enhver lejlighed, selv på den 11. etape, som Lagos de Covadonga sluttede.

Der angreb han sine rivaler igen, vandt etappen og tog også tid nok til at blive den første colombianske rytter til at tage føringen på en Grand Tour. Det er virkelig svært at overvurdere, hvor vigtig Herrera var for colombiansk cykling. I det væsentlige følger den nuværende gruppe colombianske klatretalenter den vej, han tog for dem i 1980'erne. (optimistisk musik) Denne mand kan være et godt argument for at være den bedste spanske cyklist gennem tidene, men det er ikke for hans 1973 Tour de France-sejre eller Vuelta 1970, at Ocana er på vores liste.

Mere på grund af hans bedrifter, da han angreb med Jose Manuel Fuente over Col du Galibier og Col du Télégraph og fik syv minutter på deres hårdeste rivaler. For mig var det dog i 1971, at han cementerede sin status som en klatringlegende, og til sidst måtte han bryde væk i den gule trøje.

Men hans bedrifter begyndte først før den ottende fase, der sluttede Puy de Dôme. Der fornemmede han noget, som de fleste andre chauffører sjældent så, at Eddy Merckx var sårbar. Han angreb og gik på Windsor-scenen, og selvom han kun sluttede 15 sekunder i Merckx, var det dybest set et tegn på fremtiden.

Det var dog på fase 11, hvor han virkelig viste sin klasse. En kort bjergetape på 134 kilometer. Dagens første opstigning af Joaquim Agostinho.

Utroligt nok var de i stand til at droppe Eddy Merckx næsten øjeblikkeligt. Men en Ocana var ikke tilfreds med det, angreb igen og kørte alene 60 kilometer fra mål. På toppen af ​​dagens næstsidste stigning var hans føring over den næste rytter på vejen fire minutter, og det var seks til mål.

Tre gange Tour de France-vinder Louison Bobet hævdede, at hans bedrifter på denne scene er lige så gode som nogen af ​​Fausto Coppis legendariske solo-raids. Dette er en anstændig klatrer nu. (optimistisk musik) Efter min mening fortjener enhver rytter, der fortjener kaldenavnet 'Angel of the Mountains' en plads på denne liste.

Charly Gaul var en cyklist fra Luxembourg, der red i bjergene for første gang i 1950 på Tour of Austria. Han var kun 17, men han vandt en etape på Grossglockner går virkelig efter planen, han svigtede de fleste af dem, men det var 1955, da han satte katten blandt duer. Han var ikke god i lejligheden, dels på grund af et ret svagt hold, men når han først gik til bjergene og Alperne, kom han virkelig til sin fordel.

Der var en etape, der gik over Galibier og Col Du Télégraphe, og der kørte han 14 minutter og 47 sekunder på alle sine rivaler. Det bragte ham fra 37. GC til tredjepladsen. Og da løbet ramte Pyrenæerne, begyndte at angribe igen og vandt den 17.

Vinderen Louis Bobet. Disse præstationer gav ham den samlede sejr i King of the Mountains-konkurrencen og tredje trin på podiet, og det var virkelig kun et eksempel på, hvordan Charly Gaul ville gøre et stort comeback, da han gik til bjergrekorden for bestigning af Mont Ventoux, en time to minutter og ni sekunder, og i betragtning af at overfladen ikke var stor på det tidspunkt, er det ret utroligt, at det tog Jonathan Vaughters 31 år at bryde den tid. Vi har en chauffør, der vandt bjergklassifikationen tre gange ved Gira Rosa og vandt også Grand Booke og er langt den hurtigste GCN-præsentator nogensinde. Selvfølgelig taler jeg om Emma Pooley.

Nu kom en af ​​hendes mest imponerende klatresucceser på Giro Rosa 2014 tilbage. Der var tre bjergrige etaper i år, inklusive fortløbende topankomster på etaper otte og ni, og Emma vandt dem alle. Hun har også vundet Taiwan KOM-udfordringen to gange, som ender ved 3.275 meter over A-niveau på Wuling Pass.

Og i 2017 satte hun 16 minutter ind i sin nærmeste rival og 20 minutter i Si 'Richardson, selvom det ikke nødvendigvis gør dig til en fantastisk klatrer. Selvom hun ikke er tilfreds med bare at være en god klatrer på en cykel, er hun også forbandet med sin cykel, hun konkurrerer regelmæssigt i bjergtriatlon og har gjort Alpe d'Huez tidligere - Vandt langdistanceløb og deltager også i bjergene kører begivenheder. Som vi sagde i ansvarsfraskrivelsen i begyndelsen af ​​denne artikel, er det meget svært at sammensætte en liste over de syv bedste klatrere nogensinde.

Jeg er sikker på, at vi har udeladt nogle af dine favoritter, og hvis vi får chancen, så lad os det vide i kommentarerne nedenfor. Men det er bare meget vanskeligt at sammenligne drivere fra forskellige epoker. Vi har dog nu GPS-data.

Om 50 år kan vi sandsynligvis sammenligne alle chauffører i de næste 50 år, hvilket ville være rart. Okay, hvis du kan lide stilen med denne spanskinspirerede sweatshirt, jeg har på mig lige nu, kan du forudbestille den nu via atshop.globalcyclingnetwork.com Der er et link til den i beskrivelsen lige under denne artikel, og hvis du gerne vil lære at gøre det Du kan lære at klatre meget bedre selv fra Emma Pooley! Din artikel er lige hernede.

Popper cyklister sig selv?

I dag vil elite atleter bareskub deres bukserog fortsæt videre. Husk, hvad der sker, hvornårcyklisterer tvunget tilskub deres bukser. Professionelle konkurrerer til det punkt, at deres krop er ud over stresset - det føles som om det er døende.21. juli 2015

Hvorfor er aerobjælker ikke tilladt?

Aerobarerkan betragtes som mindre sikker af nogle få grunde: hovedsagelig fordi dine hænder er detikkepå bremserne, mens du kører iaerobarer. Det kræver også mere øvelse og dygtighed at opretholde en lige linje iaerobarer(især i tværvind) på grund af hvor tæt dine arme er sammen.15. december 2017

Drikker cyklister alkohol?

Ellerskulle gernedig af hensyn til dincykling, hold opdrikker alkoholhelt? I starten af ​​året blev det afsløret, at ryttere og alt personale fra WorldTour-teamet Lotto-Soudal er blevet forbudt fradrikkerunder nøgleblokke i træning og løb (undtagen små beløb efter en sejr eller fødselsdag).18. jul Feb 2020

Hvad er det største cykelløb i verden?

Tour de France er den hårdesteraceicykling, men selv det ikoniske franske skuespil er nødt til at aflevere sin hætte til den transsibiriske ekstreme - den længstecykelløb i verden.13. aug 2018

Hvem er den største Tour de France-rytter?

En blærende etape 2 sejr iTour de Francehar bekræftet Mathieu van der Poels status som verdensstørste cyklisti verden, ifølge Sir Bradley Wiggins.28. juni. 2021

Pisser triatleterne på cyklen?

Vandladning. Starten på et løb er nervepirrende for de flestetriatletter. Med lidt hensyn til de racere, der følger dem, nogletriatlettervil aflaste sig, mens de kører påcykel, følg derefter gerningen med en vandflaske skyl af.

kort træning

Hvorfor er cyklister så vrede?

En cykel raseri kan begynde, fordi encyklist, chauffør eller fodgænger mener, at en anden vejbruger var uhøflig og overtrådte trafikregler, eller i mange tilfælde fordi nogen følte, at deres sikkerhed kompromitteres af handlinger fra en anden trafikant.

Er der nogen amerikanske kørere i Tour de France?

Tour de France og USA har været synonymt i årtier, men den amerikanske accent vil ikke være særlig høj i 2020. Med kun tre bekræftede startere til den 107. udgave afspejler den ringe amerikanske tilstedeværelse en marginaliseret rolle for amerikanske ryttere i en stadig mere internationalt peloton i Tour de France.

Hvor mange hold er der i Tour de France?

22 hold forventes at deltage i Tour de France 2021. Alle nitten UCI WorldTeams har ret og er forpligtet til at deltage i løbet, og de får følgeskab af fire UCI ProTeams i anden klasse.

Hvem var den første amerikaner, der vandt Tour de France?

En anden stor skelnen fra nutidens generation af amerikanske ryttere er, at der ikke er en klar amerikansk GC-kandidat. LeMond var den første amerikaner, der vandt Touren - og er nu den eneste officielle amerikanske vinder - og indvarslet i en ny generation af GC-ryttere.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Tour de France etape 19 resultater - Sådan løses

Who won the Tour de France Stage 19? Soren Kragh Andersen

Australsk vinder i Tour de France - besvare spørgsmålene

Har en australier nogensinde vundet Tour de France? Cadel Evans blev Australiens første og eneste vinder af Touren i 2011.

BBQ tour de france - besvare spørgsmålene

Er Cavendish i Tour de France 2021? Tour de France cykling 2021 - Trin 10 - Mark Cavendish sikrer 33. Tour etape sejr for at komme tættere på rekord

Tour de france sceneprofiler - Komplet manual

Hvor mange er der i Tour de France? Gennemsnitlige værdier Tid3: 51: 32 timer Effekt 246,0 wattHjertefrekvens153,0 / minHastighed43,03 km / tKadens79,0 / min

Elektrisk cykel Frankrig - hvordan man håndterer

Er elektriske cykler lovlige i Frankrig? Så snart den elektriske cykel overskrider den lovlige grænse på 25 km / t, betragtes den ikke længere lovligt som en elektrisk cykel, men som en hurtigcykel i Frankrig. Sidstnævnte, hvis hastighedsgrænse er begrænset til 45 km / t, er underlagt forskellige regler.

Tour de france tal - hvordan løser du det?

Hvordan tildeles numre i Tour de France? Den første del af et løbenummer tildeles af løbets arrangører, mens den anden del vælges af holdet. For at være 51 skal du være leder af holdet givet den sjette kaj i løbet. Ni ryttere pr. Hold betyder, at ingen bærer en hagesmæk, der slutter med nul.