Vigtigste > De Bedste Svar > Tour de France favoritter - Komplet vejledning

Tour de France favoritter - Komplet vejledning

Hvem er favoritterne til at vinde Tour de France?

Oddsmakere fra William Hill Sportsbook viser den forsvarende mester Tadej Pogacar som 3-2-væddemålfavorit at vindeden gule trøje senest i 2021Tour de France odds. Sidste års andenplads, Primoz Roglic, er 2-1 sekundfavorit, mens 2018-mester Geraint Thomas er 11-2.26. juni. 2021 g.





Velkommen til GCN Racing News Show. Denne uge, efter at alle forberedende løb er afsluttet og støvet af, vil vi diskutere, hvem der er favoritterne til at vinde Tour de France. Vi ser også tilbage på Tour de Suisse, Route d'Occitanie, de sidste etaper af Baby Giro, Tours of Slovenia og Philippines, samt en tidligere klassisk stjerne og Tour de France-etapevinder fuldender den berømte Race Across America .

Det var Team Ineos, der igen skabte overskrifter på Tour de Suisse på godt og ondt. Kun få dage efter Chris Froome's tidlige udgang fra Dauphine tilføjede Geraint Thomas sig til sin lideliste, fik et alvorligt nedbrud på 4. etape og trak sig derefter tilbage fra løbet. Heldigvis for Thomas og holdet var hans skader ikke så slemme som frygtet - han var blevet ramt i hovedet og blev overvåget for virkningerne af hjernerystelse.

På ægte Thomas-måde sagde han simpelthen, at han var nødt til at tage nogle større træningsture i denne uge, men nu bekymrer waliseren, der sandsynligvis kun vil have 23 dages løb, når han turnerer sin tur på mindre end to uger - Frankrigs titel ønsker at forsvare. Det er betydeligt færre end de sidste vindere af løbet, inklusive ham sidste år. Hans bedste resultater siden sidste års Tour var tredjepladsen i Tour de Romandie og tredjepladsen i en fugleskræmsel-konkurrence: hans anden bekymring kunne være hans egen holdkammerat, den 22-årige Egan Bernal.



Det er ingen hemmelighed, at colombianeren er en klatring, og han beviste det endnu en gang i sidste uge med det, der sandsynligvis var hans største sejr hidtil, den samlede stilling i Tour de Suisse, og dermed sin sejr i Paris Nice i marts. Selvom feltet i Schweiz ikke havde styrken fra Dauphiné, så det stadig ud som en Tour-mester i sin dannelse. Han viste sig at være den bedste klatrer i løbet på 6. etape og understøttede dette med en etapesejr den næste dag.

Han forsvarede sig beundringsværdigt på løbet næstsidste dag og havde tilsyneladende ikke noget problem efter Rohan Dennis 'angreb på den sidste dag i løbet. Så hvem leder Ineos på turen? Nå, jeg vil diskutere det og de andre Tour-favoritter lidt senere. En af Tour de Suisse-optrædenerne var Elia Viviani, der kom sig efter en skuffende Giro på trin 4 og 5, efter at hans hold demonstrerede over for DeceuninckQuickstep hvordan man gør det ultimative udgangseffekt.

For at være retfærdig havde Trek Segafredo gjort deres føring lige så godt på tredje etape, men desværre kom det Peter Sagan til gode, der på en eller anden måde formåede at slå JohnDegenkolb fra rattet på sine holdkammerater, hvilket tyskeren ikke var så glad for som man kan forestille. Det var kun hans tredje sejr i år for Sagan, men det ser ud til, at timingen er helt rigtig. Så er der Rohan Dennis, der har genoplivet sit håb om at blive en trussel mod at vinde Grand Tour GC siden jeg blev verdensmesterskab på dag et, men hvis det var noget, var det hans stigning, der var mest imponerende - han ville ikke være i stand til at ryste Bernal af, men han kunne bestemt hævde at være den bedste af de andre og ville afslutte løbet på andenpladsen - det vil være meget interessant at se, om han kan bekræfte denne præstation i Tour de France kan.



Jumbo Visma havde grund til at fejre på etape 6 med AntwanTolhoeks første WorldTour-sejr, ligesom EF Education First gjorde på den sidste dag, så Hugh Carthy var ivrig efter at starte sin sommerferie, at han forlod tidligt solo på den sidste etape og aldrig blev set igen. Det var den slags angreb, vi sjældent ser i moderne tid, endnu mindre vellykket. Og hvilken velfortjent sejr for en mand, der er en meget populær karakter i gruppen og faktisk i medierne - han har en reel, faktisk tilgang til cykling og liv.

Faktisk er Carthy ugens GCN-rytter. I mellemtiden finpudser nogle af de andre sprintere deres form på ZLM Tour i Holland, et løb, der vendte tilbage efter et års lang fravær. Dylan Groenewegen vandt sin 8. og 9. sejr i sæsonen på de to første etaper, men i den anden sprintkamp på den sidste dag slog Caleb Ewan ham.

Faktisk var det den eneste fejl i løbet af Jumbo Visma. De fejede podiet rent i åbningsprologen med Jos Van Emden æren. Så på scenen den 3. scorede Amund Jansen en solo-sejr foran holdkammerat Mike Teunissen, der igen tog føringen, et forspring som han skulle holde indtil slutningen.



Tour de Slovenie viste ikke noget håb fra Tour de France GC, men det var løbet, der så Mark Cavendish finpudse sin form. Desværre kunne vi ikke se ham i sprints på etaper 1, 2 eller 5, som blev vundet af Ackermann, Mezgec og Cavs holdkammerat Nizzolo. Cavendish var lige færdig med en hård træningsblok, men da han fortsætter sin tilbagevenden fra Epstein-Barr-virussen, vil hans mangel på resultater helt sikkert skulle bekymre ham og hans team DimensionData, som hidtil har haft meget at fejre denne sæson.

GC blev besluttet på trin 3, Diego Ulissi kommer alene hjem og trækker sig ind i toptrøjen. et forspring ville han holde til slutningen. En mand, der havde noget at sige fra Tour de Slovenie, var Matteo Trentin fra Mitchelton Scott - europamesteren var synligt frustreret over racemotorcyklernes nærhed og fortsætter med at komme op som et samtaleemne, men der ser lidt ud til at ske for at adressere problemet at løse.

Vi testede selv for et par år siden for at se forskellen, som en enkelt cykel kan gøre for at opretholde en given præstationshastighed, og resultaterne var endnu mere overraskende, end jeg havde forventet, jeg vil sende denne artikel i slutningen af ​​denne artikel Og den sidste det forberedende løb til turen var Route d'Occitanie, tidligere Route du Sud. 2 af de 4 dage der vandt Arnaud Demare, der tydeligt kom ud af Giro i god form. GC-billedet var dog allerede dannet på åbningsdagen.

Alejandro Valverde knuste spekulationer om, at han er på vej tilbage ved at slå det bedre af en anden Giro-deltager, Team Ineos 'Eddie Dunbar, før han blev nummer to foran Dunbar's holdkammerat Ivan Sosa, der tog sin første sejr i sæsonen på 3. etape. Dette er Valverdes hidtil første samlede sejr for året. Efter alle forberedelserne kan vi virkelig spekulere i, hvem der er favorit til Tour de France.

flydning

Uden Froome og det faktum, at Tom Dumoulin har bekræftet, at han IKKE vil deltage, kan dette være den mest åbne og spændende juli, vi har set i årevis. For Team Ineos er den første beslutning, hvem man skal beskytte. Som forsvarende mester ville Geraint Thomas være den naturlige frontløber, men hans sæson har bestemt ikke været let.

De har også denne frontløber i form af B, og mens det indtil videre kun bliver den anden store turné i hans karriere, er det svært at forestille sig, at han ikke er beskyttet helt til de første bjerge, måske med en lige så forgæves fri rolle som Thomas i sidste år. For franskmændene er der en Kæmpe mulighed. Der er gået 34 år siden den sidste franske vinder af løbet, men i Thibaut Pinot og Romain Bardet har de to rigtige rivaler.

Begge har stået på podiet før, og begge byggede deres sæson på det. Der er stadig meget at gøre for Bardet - han var langt fra sin bedste tid på Dauphiné, og tidsforsøget vil altid være hans akilleshæl. Pinot har haft en meget konsistent sæson nu, og hvis han formår at holde hovedet på, er han en stor trussel.

Ironisk nok vil du sige, at dette er den bedste mulighed nogensinde for Richie Porte - ironisk nok var han ikke i den form, vi er vant til at føre op til turen - måske vil dette gavne ham. Movistar har endnu et tredobbelt angreb - Nairo Quintana i håb om at færdiggøre sin samling af Grand Tours, Mikel Landa håber at blive frigivet til at starte sin, mens Alejandro Valverde så lige ud som jeg nogensinde gjorde på Route d'Occitanie har set, og klart i god form Bare for at være i form skulle man klassificere Jakob Fuglsang som en, hvis ikke som DEN favorit. Han gik virkelig en bedre i år - min bekymring ville være det faktum, at han aldrig kommer på podiet fra en. var Grand Tour, så det ville være usædvanligt at vinde Touren i en alder af 34.

Steven Kruijswijk er en, du aldrig kan tælle, men både han og Adam Yates måtte trække sig tilbage fra Dauphiné den sidste dag på grund af sygdom. Yates er også en interessant - han var meget tæt på podiet i 2016, han har også sin sæson med en Peak bygget omkring juli, og hans hold vil utvivlsomt få ham til en god start i holdets tidsforsøg. EF Education First har et meget stærkt hold - Rigoberto Uran vil være tilbage med Mike Woods og Tejay van Garderen.

De har alle været i god form på det seneste, og sammen kan de udgøre en reel trussel. Og muligvis også Rohan Dennis. Australieren har forsøgt at forvandle sig til en Grand Tour-deltager i et par år nu, og den måde, han kørte på i Tour de Suisse antyder, at han er tæt på, hvordan i alverden vælger du en favorit? Ærligt talt er jeg ikke sikker på, om du kan - for mig er der virkelig ikke en klar favorit, men hvis jeg skulle sømme mine farver ned, skulle jeg gå til Egan Bernal.

Ja, han er ung, ja han er relativt uerfaren, men han er bare såååå talentfuld. Det er interessant at se Ineos spille det, og Bernal har selv sagt, at han vil gå i løbet for at støtte Thomas, men jeg tror bare, han bliver som et bur råd og tyg den lille smule, der slippes i snor. Vi vil meget gerne høre dine tanker - hvem er din favorit til at vinde turen i år? Du kan fortælle os i kommentarerne nedenfor.

Vi registrerer vores Tour de France Preview Show i slutningen af ​​denne uge, derfor ville det være interessant at få din konsensus om race favoritter. Hvis du var hos os i sidste uge, husker du måske, at det var de unge på det britiske landshold, der kan lide åbningsdagen for Giro Ciclista d'Italia eller Baby Giro, som han kaldes kærligt. Nå, briterne måtte vige for en anden generation af colombianske klatrere.

Italienerne havde også deres dag med Fabio Mazzucco på 4. løb i bjergene, Colombia-holdet gik i offensiv, hvilket sandsynligvis fik holdcheferne til verdensrundturen til at kæmpe for deres checkbøger. Den tyve år gamle Andres Camilo Ardiles opnåede successive bjergsejre på toppen af ​​Monte Amitata og Passo Maniva, præstationer, der gjorde ham til lederens trøje. Juan Diego Alba gav colombianerne endnu mere jubel på den sjette etape, som han vandt fra sin holdkammerat i Aprica.

Fred Wright scorede endnu en sejr for briterne med en solo-sejr med en fænomenal solo-sejr på Levico Terme. Sidste etappevinder, Augusto Rubio, gjorde også nok til at komme op på andenpladsen, mens holdkammerat Ardila føjede sit navn til en meget elite-liste over tidligere vindere af dette løb. Og faktisk, med Alba på 3. plads, var det et rent spring fra podiet for colombianske ryttere - et skræmmende udsigter for alle nuværende og fremtidige professionelle.

Nu er det tid til Asia Tour til den 10. udgave af Le Tour de Filipinas, som var det første UCI-sanktionerede landevejscykelløb i Filippinerne. 14 hold, 5 lokale og 9 internationale, deltog i 5-dages løbet, som blev afholdt af byen Tagaytay mod sydvest til byen Legazpi og dækkede en samlet afstand på 822,2 km.

Jeroen Meijers fra Taiyuan Miogee-cyklen ville opbygge en dominerende føring i løbet af første etape af løbet ved ikke kun at slutte først, 1:39 minutter bag andenpladsen, men også trøjerne til den bedste sprinter og den bedste klatrer fyret. Chancerne for en filippinsk rytter, der tog den samlede krone, led et alvorligt slag, da de lokale favoritter fra det filippinske landshold El Joshua Carino og Ronald Oranza eliminerede løbet i slutningen af ​​hjemlandsens første etape håb. I etape 3 så Samuel Hill fra holdet Nero Bianchi, der trak sig væk fra flokken de sidste 10 km og tog sin første UCI-sejr.

Holdet fordoblede sig på etape fire med Jesse Coyle, der udnyttede en sen hastighedsforøgelse for at overhale holdets Muhammad Shaiful Adlan Mohd Shukri fra Sapura Cycling ved målstregen. Imidlertid ville Meijers 'føring vise sig at være uoverstigelig, da han sluttede Le Tour de Filipinas på førstepladsen efter at have vundet etappen på første dag. De filippinske kørere Marcelo Felipe og Mark Galedo sluttede henholdsvis 11. og 15. i den individuelle samlede placering.

Det er dejligt at se sporten fortsætte med at ramme nye hjørner af verden - jeg ved, at der er mange lidenskabelige cyklister i Filippinerne, så jeg er sikker på, at det ikke tager lang tid, før noget stort talent tager fart på den internationale scene. I andre nyheder ser det ud til, at Jumbo Visma Kittel kunne give en potentiel livline til cykling. Den tyske sprinter tager i øjeblikket en pause fra sporten af ​​personlige årsager, men kan blive medlem af det hollandske hold med sin gamle træner.

Det ville være interessant at se, om det ville fungere sammen med Dylan Groenewegen, der har vist sig at være en af, hvis ikke de hurtigste sprintere i verden overalt.Tale om Jumbo Visma - tillykke til Primoz Roglic og hans partner Lora med fødslen af ​​deres første babyer. Jeg spekulerer på, om nogen vil strikke dem en skihopper ved GiroRosa, der starter en uge fra fredag. Van Vleuten, Spratt UND BRAND har på forhånd annonceret nogle af de vigtigste bjergetaper - Jeg elsker det faktum, at to potentielle rivaler i Brand og Van Vleuten elsker at træne sammen og træne så tæt på et stort mål som Giro! Også - fantastisk, Marianne Vos tilbage i aktion efter sit forfærdelige fald på OVO Energy Women'sTour i sidste uge og sluttede som nummer to efter holdkammerat Lorena Wiebes i European Games road race. men det er sikkert at sige, at ikke alle er glade for det.

cyklistens ben

Det var UCI selv, der flyttede banecykelprogrammet til vinter for et par år siden, men nu har du besluttet at flytte det til sommer, men ændringerne stopper ikke der. Det nuværende verdensmesterskab halveres fra seks til tre begivenheder i 2020/21 sæsonen, hvis det omdøbes til Nations Cup og finder sted fra juli til september. Også udelukkende til landshold.

De hidtil foretagne ændringer omfattede, at UCI-handelshold kunne konkurrere på banen, og rytterne kunne samle point der for deres respektive nationer. Et nyt vinterformat vil også blive afsløret snart, og verdensmesterskaberne flytter fra marts til oktober. I de senere år har hold som BEAT Cycling fra Holland og HUUBWattbike kørt og bragt et frisk pust til sporten med stor succes dominerer holdjagten og startede karrieren hos mennesker som Charlie Tanfield, som ellers måske ikke havde fanget opmærksomheden fra landshold vælgere....

Fyrene fra Folkerepublikken Derbados havde denne reaktion på Twitter... klart og forståeligt frustreret over nyhederne, mens Theo Bos ikke kunne forstå fordelen ved at forbyde kommercielle hold fra verdensmesterskaber i jernbane.

Og det virker som en skam for disse fyre - husk en anden modig briter, der byggede sin cykel ud af vaskemaskindele, konfronterede verden bare for at pisse de mægtige af? Graeme Obree er en af ​​de største historier, der nogensinde er kommet fra racing, og fyrene på HUUBWattbike skabte overskrifterne for at pisse Applecart på en lignende måde, og det er godt! Det ville være en skam, hvis chauffører, der af en eller anden grund ikke blev valgt til deres landshold, blev nægtet disse muligheder. Vi slutter i denne uge med Race Across America. Der sluttede den tidligere Paris-Roubaix-vinder Magnus Backstedt og hans team af amatørkørere det første hold i den åbne kategori med 8 personer.

Den store svensker kørte for at skaffe penge til militære velgørenhedsorganisationer og havde også brugt tid på at træne og coache resten af ​​sit hold. De krydsede målstregen lørdag efter 3069,80 miles og 5 dage med 15 timer og 49 minutters ridning.

Sololedervinderen var Christoph Strasser på 8 dage 6 timer og 16 minutter, mens Daniela Genovesi og Isa Pulver også deltog som solo-vindere i alderskategorierne solo kvinder 50-59 og under 50. Ret, det er det for denne uge Næste uge er den nationale mesterskabsuge, og vi ser, hvilke ryttere der tager deres nationale farver til årets største løb i både tidsforsøg og landevejsløb. I mellemtiden, hvis du vil se, hvor meget forskellen Motos gør, når du cykler, skal du klikke her:

Hvem vinder Tour de France 2021?

Ben O'Connor

Hvad er den mest populære cykel i Tour de France?

Tour de France 2021- Trin 9, som det skete - Ben O'Connor tagervindeda Tadej Pogacar styrker grebet på den gule trøje.2 dage siden

Det er gratis og hjælper med at støtte kanalen. Lad os komme i gang. (Dramatisk musik) Vi kunne ikke oprette en hotteste cykelliste på dette års tur uden dette, den helt nye Cannondale SuperSix EVO, den nye forbedrede aero-version af den tidligere EVO.

Og dette ejes af Rigoberto Uran fra EF Education First-holdet. Og det er første gang, jeg har set denne cykel i disse specielle farver. Så det har EF-farverne på sig og dermed en slags lilla fade finish med lidt lyserød i, hvilket er lidt dejligt.

Og det går rigtig godt med de brune sidevægge. Nu er det interessant, denne cykel er tilgængelig Kan hjælpe EF-teamet i både fælgen og disken. Og måske mere interessant var der lidt kløft mellem chaufførerne.

De blev tilbudt begge, nogle af chaufførerne, halvdelen af ​​holdet, jeg tror, ​​at fire af dem var åbne for at åbne skivebremseversionen, og den anden halvdel af holdet sagde: 'Nej, jeg vil have fælgbremseversionen.' Uanset hvad, ret interessant, da mekanikerne tror, ​​at de kan få begge cykler op til UCI-vægtgrænsen på 6,8 kg, det kommer bare over 6,9 kg, som jeg formoder, er med vilje, bare for den ene sag, at UCI-saldoen er slået fra.

Men faktisk en meget varm cykel. Luft og lys? Du kan ikke køre de sejeste cykler i Tour de France og være opmærksom på, at der er en af ​​Peter Sagan på den. Dette er den specialiserede S-Works Venge, som han vil bruge på de fladere etaper i Tour de France, selvom han selvfølgelig har adgang til den lettere vægt samt asfalt.

Nu starter Sagan de første vejfaser i Tour de France i normale Boro-Hansgrohe-tøj, men her med regnbuebåndene omkring ærmerne. Og det er fordi han ikke længere er verdensmester og heller ikke længere nationalmester. Men det betyder ikke, at han selvfølgelig ikke har en vane med at cykle.

Borte er den grønne glitter fra sidste år, Jon Cannings viste dig i en pro-cykelartikel, i er en lidt mere subtil glitter over toppen af ​​gråt, der falmer ind i den matgrå, du ser ovenfor og kommer igennem her. Her er hans navn på toppen rør, der er hans initialer på forsiden af ​​det øverste rør. Og her tilbage på indersiden af ​​kædelængden har han sin liste over verdensmesterskabssejre - naturligvis tre i det øjeblik, at han har vundet i på hinanden følgende år. Den første var i Richmond i 2015, derefter i Doha i 2016 og endelig i Bergen i 2017.

Spekulerer på, hvornår den næste bliver. Sandsynligvis ikke for langt væk. (optimistisk musik) - En af de hotteste cykler til mig på dette års Touris helt sikkert Aleja ndro Valverde's CustomCanyon Ultimate CF SLX.

Og det er skik, fordi det er malet for at fejre hans sejr ved UCI World Road Race Championships i Innsbruck. Han er den nuværende verdensmester, og vi har regnbue bånd på rammen og dette smukke guld på det øverste rør her, der er masser af andre seje regnbue funktioner, så på hjulene har du regnbue detaljer, selv på hans Fizik Antares sadel har vi lidt regnbue bånd Men min personlige favorit er regnbue-topbåndet på Lizard Skins-styretapen. Det er virkelig sejt, det ser godt ud.

Valverde bruger også det samme Canyon cockpit med 120 stængler og 41 centimeter styr som mig. Jeg mener, jeg er dybest set Valverde, ikke? (upbe musik) - Jeg er næsten sikker på, at dette vil være den letteste af alle de cykler, som vi har i denne artikel, da den i øjeblikket vejer 6,66 kg, hvilket er langt under UCI's mindste vægtgrænse.

Det er den helt nye Pinarello Dogma F12 X-Light, der tilhører Colombi en klatring sensationEgan Bernal fra INEOS teamet. Pinarello formåede at reducere vægten af ​​dette rammesæt med 60 gram fra standard F12, og det er fordi de brugte T1100G 1K carbonstof til luftfart med denne som en pro-cykel i en fremtidig artikel. Interessant nok har Team INEOS-chefmekaniker Gary Blem sagt, at de ikke kunstigt vil indlæse denne cykel for at få den ned til det mindst 6,8 kg, bare skift et par af komponenterne ud, indtil tiden kommer, måske er det en flaskebur lidt tungere eller endda skruerne på sædeklemmen her.

Det var også interessant, at de vejede 6,85 kg. Der er en god grund til det, du er bekymret for en uoverensstemmelse mellem dine egne skalaer og dem, UCI vil bruge til at måle cyklen inden starten på et løb. (optimistisk musik) - Dette er Dan Martins Colnago V2-r fra UAE Team Emir ates.

Nå dette er en vildledende varm cykel. Jeg siger vildledende varmt, fordi denne V2-r ikke ligner nogen anden. Det er som en anden.

Det er 200 gram lettere end standard V2-fælgen, kun Fabio Aru og Dan Martin har denne superlette version. Og som et resultat vejede holdmekanikeren 6,8 kg.

Det er dog i øjeblikket ikke i 6,8 kg-tilstand, da det har clincher-dæk med slangeløse dæk på, og Dan vil køre disse på de fladere etaper, fordi de er mere aerodynamiske, og dækkene har lavere rullemodstand. Men når han kører ind i bjergene, går de rørformede dæk, og det går direkte til 6,8 UCI-grænsen.

Meget fint. (anspændt musik) Super hot bike, dette er den helt nye Scott Addict RCof-teamleder for Mitchelton-Scott, Adam Yates, og jeg siger helt ny, for det er bogstaveligt talt helt nyt, han har det i sin hånd lige nu, og det er det ikke virkelig endnu kørt eller kørt. Og den splinternye Scott Addict er også en makeover.

Som mange af de klatringcykler, vi ser, er det blevet aerodynamisk. Så vi har de sænkede sædeophold, den D-formede sadelpind, aero-rørprofilerne. Og dette virkelig smarte aero-cockpit.

hej cykling

Og alle kabler er fuldt integreret her, du kan bare sige 'Kablerne er slet ikke synlige. Så du forestiller dig, at vinden gør det meget glat. Og det er først nu, at skivebremsen er væk.

Den forrige var fælge og skive, men nu kun skivebremser. Alligevel synes jeg det er helt fantastisk. Det er i øjeblikket i en slags fladskærms-tilstand, vi har de dybere 60-hjul og en 11-25 kassette med smalt gear.

Men du kan forvente, at Adam bytter det til fladere hjul og en større kassette, når han først er kommet i bjergene, jeg nød dette look og nød nogle af de hotteste pro-cykler her på turen. Og hvis du vil se nærmere på nogen af ​​cyklerne i denne artikel, har vi fulde pro-cykelartikler, der enten er tilgængelige nu, eller de vil være i den nærmeste fremtid, og hvis du får en af ​​de fantastiske GCN Alpe d'Huez t -skjorter til Vil du røre, komplet med Dutch Corner der, tjek det ud, så har du held. De fås i GCN-butikken.

Du kan klikke her nedenfor. Gå nu. Farvel!

Hvad er Tour de France tidsforsøg?

IndividettidskørselafTour de Francehar længe været en del af løbet og en varig arv fra begivenhedens sande hensigt: at teste en atlet mod en anden over en bestemt afstand under urets opmærksomme øje. Antallet aftidforsøgskilometer er aftaget gennem det 21. århundrede.For 5 dage siden

(høj percussion) - Jeg er her på Tour de France for at se en af ​​de største virksomheder inden for cykling, Shimano, støtte deres sponsorerede tidsforsøgshold. Nu sponsorerer Shimano i øjeblikket syv hold fra verdensrundturen her på Tour de France: Bora, Mitchelton Scott, FDJ, Quick-Step, Jumbo Visma, Sunweb og INEOS. (Chillhop-musik) - Nu spekulerer nogle af jer måske: 'Hvad med de andre hold, der bruger Shimano?' Ligesom Bahrain Merida eller EF - Education First eller Astana.

Disse hold bruger Shimano, men de er ikke teknisk sponsoreret af dem. De, der er, er dem, som jeg har nævnt. Før jeg viser dig den tidsforsøgsteknik, som Shimano hjælper sine teams med, skal du sørge for at abonnere på GCN, hvis du ikke allerede har gjort det, og husk også at klikke på det lille klokkeikon, da det hjælper kanalen, og du får besked, når vi uploader nyt indhold. (Chillhop-musik) Eksempel på en Shimano-sponsoreret tidsforsøgscykel til Tour de France.

Dette er Pina rello bolide fra Geraint Thomas, den regerende Tour de France-mester. Det bliver ikke køligere end dette. Den åbenlyse ting, der skiller sig ud på denne cykel bortset fra tidsrammen, er hjulene, der kommer fra Shimano-datterselskabet PRO.

receptpligtige cykelsolbriller

Vi har et skivehjul bagpå og et meget markant tre-eger hjul foran. Årsagen til, at skivehjulet er brugt, er fordi det giver mindre træk end et almindeligt talte hjul. Det har ikke alle eger, der kan fange vinden og snyde sig rundt effektivt.

Men grunden til, at de ikke også bruger disken foran, er fordi den er for aerodynamisk ustabil. Den store skive gør dig hurtigere, men det fungerer som et stort sejl, som det gør på forhjulet, hvor styretøjets drejning er, det ville effektivt - hvis der er et vindstød - kunne det afbøje styringen og potentielt styrte rytteren eller ham Mindst det tre-egerede hjul fra PRO, som er en meget aerodynamisk cykel, sætter dig ud af kurs, men der er 'Der er også andre hjul fra Shimano. Så vi har Shimano C60 og den fladere Shimano C40.

Og det hjul, som rytteren bruger foran, afhænger meget af personlige præferencer og også af forholdene. Så på meget blæsende dage kan du stole på de ryttere, der bruger et fladere skovlhjul som C40, eller måske, nogle gange lettere kørere, også foretrækker et fladere skovlhjul. Et andet rigtig cool sæt, som Shimano leverer til PRO-teamet, er specialiserede kædesæt.

Jeg elsker dem. Jeg synes, de er virkelig, seje seje. Så se på størrelsen på kædesættet, der er på Geraint Thomas 'time-cykel.

Det er en absolut whopper. Jeg mener, du kan spise din middag om dette, det er sådan en stor tallerken. Det er en 58-46.

Nå, de fleste af os dødelige, når vi kører på cykler, har vi omkring et 50-34 kompakt kædesæt eller et 52-36 kædesæt, men kædekæden er enorm. Så Geraint Thomas er tydeligvis meget, meget stærk, ligesom mange fordele, og så skubber de større kæderinge, men de bruger generelt ikke 58 med det lille bageste tandhjul på 11 tænder. De kører normalt midt i blokken, og fordelen ved en større kædehjul er, at det giver en bedre kædelinje, og større kæderinge forårsager også mindre friktion i drivsystemet.

Og årsagen til dette er, at kæden går gennem mindre stramme vinkler. Og brug af mindre kæderinge vil være mindre effektiv. Dette er mekanisk mindre effektivt, da der er mere friktion i alle de små samlinger i kæden, da den bøjes mere gennem alle de strammere vinkler.

Og ved at gemme den lille mængde sparefriktion i drivsystemet kan du spare et par watt, når føreren træder på pedalerne. Og det er bare en lille smule præstation. Noget inden for området tre til fem watt, men når tidsforsøgets margener er så små, kan det have betydning.

Dette kan betyde forskellen mellem at vinde og tabe. Den anden seje ting ved disse kædesæt er, at den indvendige kædering og den ydre kædering passer sammen i et sæt. Vi fik 58-46.

Og årsagen til dette er, at hvis du har for stort hul mellem kædeledene, vil du ikke være i stand til at blande og matche dem. For eksempel kan du ikke have en 58 og parre dem med en 34, da afstanden vil være for stor, og du kan potentielt tabe kæden, når du skifter mellem de to. Så du har virkelig, virkelig komplicerede og meget omhyggelige ramper.

Formningen af ​​disse tænder er bevidst og matcher formningen på indersiden af ​​kædehjulet, så den forskydes perfekt, når du skifter. Og mens vi taler om drivlinjen, er vi nødt til at tale om kassetten, da der også er forskellige muligheder. Og nu har Geraint Thomas valgt muligheden for en 11-30 kassette.

Dette giver nu den største tilgængelige båndbredde. Shimano tilbyder også 11-28 og 11-25 kassetter. Valget af den rigtige kassette afhænger nu af chaufførens præferencer, men også af den specifikke etappe eller ruteprofil for den tidsforsøg, du skal køre.

Nu kan ryttere vælge fladere strækninger r ved 11-25, og det er fordi det er et tættere forhold til kassetten, hvilket betyder, at springene mellem gearene er mindre. Det betyder, at du har en form for finjustering og bare blødere gear, og at du virkelig kan finjustere din kadence og gang. Men ulempen ved en 11-25 er, at hvis der er en bakke på banen, får du ikke større 28- eller 30-tandhjul skal op ad bakken. (Chillhop-musik) Deltag i Groupama-FDJ-gruppen for at se på deres tidsforsøgsudstyr.

Nå, de er et rigtig godt eksempel, fordi Groupama-FDJ var et hold, der skælvede og havde mareridt ved udsigten til en holdprøve. De mistede ofte meget tid med deres rival, men de vendte det rundt, og de gjorde det ved at se på deres træning, men også deres udstyr. Så lad os tage et kig. (Chillhop-musik) - Fra dit perspektiv som en mekaniker, der arbejder på cykler som denne, er en utrolig mængde integration, hvordan er livet anderledes ved hjælp af et elektronisk gruppesæt som DI-2 sammenlignet med de traditionelle kabelgruppesæt af - mennesket kender mekaniske gruppesæt fra gamle tider - Jeg synes, vi er lidt forkælet, fordi vi har alt det gode udstyr og især DI-2, fordi vi, som du kan se, vil have det hele.

Med det mekaniske gruppesæt er det sandsynligvis lidt let at have en sådan ren opsætning. For os, for aerodynamik, er DI-2 det, du har brug for. - Og så jeg ved, længere fremme er det ret interessant, ja, ret usædvanligt.

Hvad sker der med gearhåndtagene på tri-bar-forlængelserne på Stephans cykel? - Nå, det startede i begyndelsen af ​​sæsonen, du ved, hvor vi foretog justeringen med Stephan, og han ville virkelig have noget, du ved, som en virkelig specifik opsætning af cyklen, og vi besluttede, at vi ville bruge sprintskifteren, som lyder måske lidt mærkeligt, men du kan bruge sprintskifteren bare ved at tilslutte den til den almindelige bremseskifter - og jeg synes det også er nyttigt, at du kan flytte både i basisbalancen på tri-barerne såvel som på mekanisk gruppesæt --- Præcis, nøjagtigt. Det er hvad - du skal være i pilpositionen for at skifte gear. Dette er meget vigtigt, men når du kommer ind i en kurve eller kan lide en kort bakke eller noget, skal du reagere med det samme.

Du kan gøre det med DI-2. (Chillhop-musik) - Forskellige gearhåndtag bruges til at skifte og bremse på en testcykel. Årsagen til dette er, at skifthåndtagene til tidsforsøg er mindre og mere aerodynamiske, og de er ergonomisk forskellige, fordi de er i en anden position.

Helt anden orientering end en normal racercykel og gør Shimano så speciel. Så du kan her se, at Dura-Ace tidsforsøgslister, der går ind i basisbjælken, med deres mindre håndtag og også disse knapper på udvidelserne. Det betyder, at du kan skifte både i basestangen og på forlængerne.

med ball core træning

Og det seje ved Groupama FDJ Team Crook er, at vi har eksempler på tre forskellige typer. Rudy Molards cykel har forlængelsesskiftehåndtag fra den forrige generation. Så på Stefan Kungs cykel har han faktisk en hat.

Det er virkelig sejt. Han har et par sprintskiftere på enden af ​​styrets ender. Og sådan fungerer de, og det er en af ​​Dura-Aces skønheder, er ledningerne? bare dirigeret ind i samledåsen og fint, det fungerer.

Og så her på en af ​​de andre cykelcykler har vi den nyeste model af forlængelsesskifthåndtag i slutningen her med disse enkle knapper. Meget fint. En af de seje ting ved at Shimano DI-2 er elektronisk, er at du faktisk kan programmere den.

Og det er faktisk lettere, end du måske tror. Der er en E-Tube-app, som du kan downloade på din telefon eller tablet. Og med det kan du oprette tilknytning til gruppen, og du kan gøre en række ting, såsom: B.

Du kan programmere funktionerne for bestemte taster. Typisk vil du flytte standardindstillingen for denne knap ned og denne knap op. Men du kan skifte dem, hvis du ville, eller du kunne endda få disse knapper til at styre front de rai, hvis du virkelig ville.

Men det er sejt at have den tilpasning til driverne. Du kan også koordinere gangene med systemet. For eksempel er visse gearkombinationer ikke så effektive som andre.

Du kan indstille systemet til automatisk at undgå dette for dig. Så for eksempel den store kædehjul foran, og når den er parret med det store bageste kædehjul, er det en tværkæde, og det er et suboptimalt gear, og det skaber en masse ekstra kørselsfriktion, og det er ikke særlig effektivt, så du kan indstille systemet på den måde, at du kan aldrig gå i gear, hvilket er lidt nyttigt. Og endelig er en virkelig vigtig del af teknologien, som Shimano tilbyder, den effektmåler, det sponsorerede hold vil bruge, men i tidsforsøget er effektmålere enormt vigtige.

Mange chauffører kører nu til ydeevne, fordi det giver dem mulighed for at måle deres anstrengelse og accelerere meget effektivt og ikke gå for hårdt. Og at gå ud for hårdt kan betyde, at du blæser tiden og bløder før du ev Jeg håber du nød det bag kulisserne. Tjek hvordan Shimano tilbyder specialudstyr til at støtte deres hold i tidsforsøget.

Hvis det er tilfældet, skal du give det tommelfingre og dele det med dine venner. Klik her for at se, hvordan Shimano støtter hold på Cobbled Classics med specialiserede dele. Jeg elsker virkelig tidsforsøgsteknikken.

Jeg er lidt af en tidsforsøgsnørd. Og hvis du vil købe en af ​​disse strålende GCN T-shirts med et Frankrig-tema, som du har til salg i GCN-butikken.

Hvad er den grønne trøje i Tour de France?

Detgrøn trøje(eller maillot vert) er næststørste af verdens mest berømte gule springer som den mest eftertragtede pris i hele cyklen. Det betyder lederen af ​​pointklassificeringen påTour de France. Point tildeles ved etapeafslutning og mellemsprints.For 1 dag siden

Hvad er afstanden til Tour de France?

Hvor lang er dette årTour de France? Det samlede antalafstandaf løbet er 3.414,4 kilometer - eller 2.121,6 miles i gamle penge.2 dage siden

Er Egan Bernal i Tour de France 2021?

Egan Bernalhar bekræftet, at han ikke vil deltage i dette årTour de Franceefter Girod'Italia på grund af de fortsatte rygsmerter, der tvang ham udafdetTursidste år.26. maj 2021

Hvad er et godt tidspunkt for en 10 mils prøveperiode?

Hvad er et godt tidspunkt for en 10 mil TT?En ti mils prøveperiodekan tage alt mellem 17.20 (over 34 mph) og 40 minutter. ENgodtmålet for en fit klubcyklist er at bryde 24 minutter på en standard stille bane. Dette kræver engennemsnithastighed på 25 mph.25. maj 2016

Hvor hurtigt kører Tour de France-ryttere?

Gennemsnitlig hastighed på flad grund: 25-28 mph

Den gennemsnitlige amatørcyklist rejser omkring 17-18 km / t mens han er på flad jord. For mange professionelle atleter, der kører iTour de France, at kunne opretholde enhurtighastighed på fladt terræn giver dem mulighed for simpelthen at forblive konkurrencedygtige med de andre atleter.

Hvad betyder jerseyfarverne i Tour de France?

Den guletrøje, eller maillot jaune, bæres af den rytter, der fører den generelle klassifikation (GC). Det vil sige den konkurrent, der har den laveste samlede tid inden starten på denne etape. Manden iført det guletrøjeved afslutningen af ​​den sidste fase betragtes som vinderen afTour de France.27. juni. 2021 g.

Hvem bærer den hvide trøje i Tour de France?

Dethvid trøje, eller maillot blanc, går til lederen af ​​den generelle klassifikation, der er 25 år eller yngre (den 1. januar i det givne løbsår). Enkelt sagt går det til den bedste unge rytter med den laveste samlede tid. For unge, ambitiøse allroundere i løbet, der vinderhvid trøjeer som at vinde gul.21. juni. 2021 g.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Sulten smerter ghrelin vægttab og vedligeholdelse - hvordan man adresserer

Gørelin dig sulten eller efterlader du dig tilfreds? Ghrelin er et hormon, der produceres og frigives hovedsageligt i maven med små mængder, der også frigives af tyndtarmen, bugspytkirtlen og hjernen. Ghrelin har mange funktioner. Det kaldes 'sulthormonet', fordi det stimulerer appetitten, øger madindtagelsen og fremmer fedtopbevaring.

Vægt i vinter - innovative løsninger

Er det normalt at tage på i vægt om vinteren? 'Selvom sæsonmæssig vægtøgning varierer fra person til person, har der været undersøgelser, der viser et gennemsnit på en vægt på fem til syv pund i vægt om vinteren,' siger Lawrence J.

Jesse vægttab - løsninger på problemerne

Har Jessie Wallace tabt sig for nylig? Vægttab: EastEnders Jessie Wallace mistede tre sten og faldt fra størrelse 14 til 6,29. 2020.

Samlet kropsvægtstræning - almindelige spørgsmål

Hvad er den bedste samlede træning? Den bedste træning i fuld krop Øvelse 1: Barbell Bench Press. Øvelse 2: Barbell Back Squat. Øvelse 3: Pull-Ups. Øvelse 4: Liggende håndvægt Hamstring krøller. Øvelse 5: Stående overheadpresse. Øvelse 6: Ansigtstræk. Øvelse 7: Træk Krøller. (Del 1/2) 27. 2019.

Trek 7.1 fx vægt - løsninger på problemerne

Hvor meget koster en Trek-cykel? Specifikationer Vægt L - 11,95 kg / 26,34 lbs Vægtgrænse Denne cykel har en maksimal totalvægtsgrænse (kombineret vægt på cykel, rytter og last) på 300 kg (136 kg).

Cyklist diæt for at tabe sig - søg efter løsninger

Hvordan taber pro-cyklist? Hvordan mister pro-cyklister vægt? Mange professionelle tæller nøje kalorier og vejer mad for at sikre, at de kun indtager det brændstof, de har brug for for at klare sig godt i træning og racing. Et typisk dagligt mønster er at spise en afbalanceret morgenmad, ride gennem frokosten ved hjælp af energiprodukter og derefter have et tidligt hovedmåltid. 05.09.2016