Vigtigste > De Bedste Svar > Trek emonda anmeldelse - almindelige spørgsmål

Trek emonda anmeldelse - almindelige spørgsmål

Er Trek Emonda en god cykel?

Den nyeTrek Emondaer ikke lettere eller stivere end den gamle, men det er angiveligt en hel del mere aerodynamisk - et pænt trick i betragtning af at det stadig ser meget normalt ud. Ligesom du forventer, ercykeler en fremragende klatringskammerat. Den lave vægt er bestemt mærkbar, ligesom den imponerende chassisstivhed.18. juni. Feb 2020



Mange cykelmærker tilbyder en specielt aerodynamisk ramme og en særlig let ramme til klatring, menes det. For eksempel Treks Madone versus Treks Emonda. Men spørgsmålet om, hvilken cykel der er hurtigere på hvilken rute, er lidt mere kompleks end bare bjerge versus flade, og faktisk kræver det en ganske kompleks analyse.

Så vi regnede med, hvem der bedre kan spørge, hvilken cykel der skal bruges på hvilket spor end dem, der virkelig er i spidsen for ydeevnen? Så på Giro d'Italia spurgte vi mekanikere, hvilke cykler deres ryttere bruger afhængigt af ruten, vælg bestemte cykler til bestemte etaper og forskellige cykler til andre etaper. Jeg kan se, at du har forskellige cykler her. Du har Emonda til nogle ryttere og aerocyklen til andre.

Kan du stemme dagligt? - Du har tre cykler her i Giro, så hvis du foretrækker en Emonda, har du to Emondas og en Madone, og så kan du vælge det trin, du vil have. Som i dag har vi fire emondas, fire madones. Det går helt op og ned.



Og så kan du også vælge højden på hjulene. Den største forskel er, at Emonda er en klatringcykel, så vægten er lidt lavere end Madone, og den er bygget til bjergene, så de kan vælge, hvad de vil, ja. - Men har dine Emondas vægte, der bringer dem til 6,8 kg? ? - Med skivebremsehjulene tror jeg, at vi kun skal lægge vægt på de virkelig små størrelser.

Det afhænger af, hvilke hjul du kører. Og selvfølgelig har vi også Velon-enheden med os i Giro, som er inkluderet i 6.8 - Og Madone, hvor meget koster det med de dybe hjul, hvor meget vægtstraf betaler du for at bruge Aero-cyklerne? - Hvis du kører seks centimeter høje cykler, er cyklen cirka 7,3, 7,4. Du sammenligner den med en 6,8 cm cykel, i bjergene, kan gøre en lille forskel, ja, helt sikkert. - Hvor sent kan chaufføren fortælle dig at sige? ou, hvis de beslutter at skifte cykel fem minutter før start, er du lidt (bip) antager jeg - de kan gøre det, men vi foretrækker det ikke, og desuden har de kun en effektmåler, så de svinger , Ja.

Og så kører de gennem scenen uden en effektmåler. Men selvfølgelig er de kongen, så lad os gøre, hvad de vil. Men bedre dagen før - Ja, bedre ved dagen før. (Vibrerende bastung musik) Jeg ville spørge dig, om dine chauffører generelt foretrækker S5 eller R5, eller om de kan vælge hvert sæsonløb. - Ja, det er en fantastisk blanding.

hvordan man kommer i form uden et motionscenter



Et par fyre kan virkelig godt lide S5, andre gør R5. Nogle gange blander de sig, nogle bliver på en cykel året rundt. Det er bare hvad de - de kan vælge - enhver rytter, du tror, ​​vil ændre cykler, ser det oftest på scenen, og de, åh i dag, jeg er i vinden, jeg vil have aerocyklen eller bjergene i dag, klatrecyklen? - Ja, eller dårlige veje eller hvad, ja - hvilken cykel gør det? Du vælger dårlige veje? - Faktisk S5, fordi du synes, at R5 er lidt stivere og hårdere end S. - Så hvilken cykel valgte du til dagens etape? - Igen en blanding, vi har tre eller fire R'er, og vi har resten er alle S5'er.

Så det er en blanding af ting. Vi har to fyre, de gør alt R5 hele Giro. - Og hvad er vægtstraf for S5, hvor meget mere gør det? vejer end R5? - Det er faktisk ikke meget anderledes.

Hvis vi virkelig er på kanten, så har vi et andet sæt hjul, et endnu lavere sæt. Derefter kan de vælge endnu lettere cykler, og nogle gange kan vi komme i problemer med dem. Men det er til S5 og R5 - så det handler mere om køreoplevelsen end vægten? Så snarere at de føler sig mere komfortable - Vi har cykler, der faktisk er lidt tungere end monteringerne, men de føler sig bedre.



Så dette er det. Til sidst kommer det ned på følelsen, ikke vægten. - Ja, i slutningen af ​​dagen skal du føle dig godt til at ride godt. - Ja, absolut. (Glad musik) - Jeg ville spørge dig, hvorfor alle dine chauffører er Giant TCR og ikke Propel? - Her har vi holdet grundlæggende klatring i god form, så fyre vi skal hjælpe med på klatringerne på forhånd.

Ingen her er en rigtig sprinter, det er hovedårsagen. Vi har et par fyre, der ikke kunne sprint, eller måske har den anden eller tredje cykel en Propel, men ikke her. - Så du kan vælge hvilken cykel du vil bringe til Giro, og du har besluttet dig for TCR. - Ja, og dybest set har vi lidt af, hvad der er baseret på, hvad rytterne er her, store klatrere eller tilhængere af det.

Så med den lettere cykel er den behagelig. Så ja, det er hovedårsagen. - Og hvor meget tungere er Propel end TCR? - Det er egentlig ikke så meget tungere.

hvordan man male en cykel igen

En lille smule. Men det er mere aerodynamisk, og lad os sige, for stigninger foretrækker de TCR. Og det føles anderledes? Tror du, det er kørefølelsen såvel som vægten, at de vælger TCR? - Nej, det handler ikke kun om vægt, men lidt om stivhed og andre ting.

Alle driverne her har kun DCX, hvis jeg ikke tager fejl. (bas tung musik) (skål) - Så alt i alt var der faktisk mere variation, end jeg troede. De fleste hold tillader deres ryttere at vælge cyklen ud fra etappen.

Og en overraskende mængde af dette valg ser ud til at være baseret på køreoplevelsen. Hvad overraskede mig. Man skulle tro, at chaufførerne ville være ligeglade.

Det handler mere om, hvor hurtigt de går, end hvordan turen føles. Men lad os gå. Den anden konklusion, jeg får af dette, er, at på grund af UCI's mindste vægtregel er professionelle hold måske ikke de bedste mennesker til at stille dette spørgsmål.

Mange rigtig lette cykler har vægte i nedrøret bare for at sikre, at det rammer minimum 6,8 tommer. Og teknologien i disse dage er de fleste aero-cykler ikke så meget tungere.

Så faktisk minimeres fordelene ved en let cykel med hensyn til vægtbesparelser i Pro-Tour-hold. Jeg håber, du fandt det interessant. Hvis du vil høre lidt mere om aerodynamik, hvorfor ikke tjekke Cy, og jeg laver en artikel i vindtunnelen i Milano?

Hvad er forskellen mellem Trek Domane og Emonda?

Madone lægger vægt på aerodynamisk effektivitet,Emondahandler om letvægt,Domanehar fokus på komfort og kørekvalitet, og Checkpoint (skuffende ikke Daemon at følge med anagram-temaet) er til grusveje og ridning med blandet overflade.24. feb 2021

Hvilken er bedre Trek Madone eller Emonda?

NyEmondafik mere aero og det nyeMadonnalettere. Kløften mellem de to er smallere end nogensinde!Emondaer stadig den letteste,Domaneer den tungeste ogMadonnaer i midten (men tættere påDomane). Alle har nogle aero-funktioner, medMadonnaforudsigeligt at tage det længst (hjul og rammeformning).15. juli. Feb 2020

orbea rallon anmeldelse

dette er min Trek Madonn-plade, jeg elsker det absolut, og jeg mener, jeg er virkelig en meget glad dreng, men inden vi går videre, og jeg fortæller dig alle detaljerne om cyklen, synes jeg, vi skulle tage et øjeblik. Jeg mener, kig først på dem og start med farven, fordi mit spor har et meget specielt malingsjob, det har et tofarvet design her med matte og blanke sorte overflader, og jeg kan virkelig godt lide den måde, det blanke sorte Trek-logo fra den matte ramme sætter sig pænt og diskret i gang, det ser rigtig sejt ud, men mit yndlingsstykke er den iriserende lak på toppen, den er virkelig flot og den skifter farve afhængigt af lys og synsvinkel, den ligner den farve, du måske er så Cerberuscars på den gamle TVR. Madone er et meget aerodynamisk design og erstatter den tidligere model, den den sidst havde med et brugerdefineret malearbejde, det er et meget flot brugerdefineret malearbejde tilbage ja jeg kan ikke huske hvem der designede det, på en eller anden måde er der masser af seje funktioner så den første store forskel mellem den udadvendte Madone som den sidste, han havde, er at denne kommer i brudte skiver og brudte fælgeversioner, den forrige var bare brudt, og som du kan se, er min brudte skive, og den har ikke længere vektorvinger på forsiden, det var de små klapper, der sprang ud, når styrerøret blev drejet.

Der er også en justerbar Isospeed-afkobler i toprøret. Dette formodes at øge sædepælens modstandsdygtighed i den bageste trekant og gøre det mere behageligt, og Trek registrerer, at det i sin maksimale indstilling nu er 17% mere behageligt end den sidste YZ-version. En ekstra fordel er, at det er nu i det øverste rør og ikke i sæderøret, afhænger den overensstemmelse, du får, ikke af, hvor meget sadelpind du kører.

Så hvis du kører på din cykel uden en Shichi, har du mindre overholdelse nu, jeg kan justere den ved at løsne en lille unbrakoskrue eller unbrakoskrue her og derefter glide langs skyderen for at justere overensstemmelse - det er maksimal overensstemmelse, men tæt og jeg elsker det, hvordan cyklen føles i disse omgivelser efter at have spillet lidt med den nu. Dette er en smal cykel, så jeg ønskede at sætte nogle dybe sektionshjul ind, fordi jeg bare har lyst til, at aerocykler bare ikke ser det flade udseende hjul, der bare ikke går sammen, ligesom appelsinjuice og tandpasta, så det gjorde jeg et sæt af disse seriøst blingzip otte fem otte NSW er helt skøre. Jeg mener at se på disse skurke fyre, de otte fem otte er et af Zips nyeste hjul og har de små hyperfoil ornodules på kanten af ​​sneen. Dette var lidt inspireret af tuberklerne på finner af pukkelhvaler, pukkelhvalerne er bemærkelsesværdige for deres massive størrelse Agile og hydrodynamisk stabile skabninger formodes at blive en anaerodynamisk, men uanset at de ser fantastiske ud, og de lyder helt nye, som om der er en lyd, når du kører i frihjulet, kontrollerer det godt, på de fælge jeg har et par Continental GP 4000 s2 dæk i 25 mm bredde monteret foran og bagpå, og jeg har endnu ikke monteret GP fem tusind, fordi jeg ikke kunne få et par af dem i mine usle små filmhænder på det tidspunkt, men jeg kan Jeg venter ikke på at se dem i. Med hensyn til cykelstørrelsen er jeg 6 fod 1 eller 185 tommer høj og kører en 56 tommer ramme, og min sadelhøjde fra midten af ​​BB til toppen af ​​sadlen er 77 cm lang, min stilk er 120 cm lang og min håndtag r er kun 38 cm bred.

Jeg har ikke den bredeste ramme, så det er ikke noget problem for mig at køre smallere bjælker. Jeg har det også godt på rigtig lange ture i lange perioder, men hovedårsagen er, at de giver mig mulighed for at blive meget mindre foran, meget snævrere og mere aerodynamisk, og de føler sig meget hurtigere, og cyklen oprindeligt kom med 44-tommer styr, og for mig er kontrasten mellem de to enorme, og det er det også værd. Det faktum, at cockpittet er et slags integreret todelt system med separate styr, er en anden stor forskel i forhold til de sidste Yzma-nedture, og fordelen ved dette er, at du kan bruge din Match stængelængde og bredde nøjagtigt og også være i stand til at justere din styrvinkel med større fleksibilitet. På cockpittet er en Out Frontmontering til min Wahoo Bolt-computer. Nu på tidspunktet for oprettelsen af ​​denne artikel er du ikke i øjeblikket i gang med en Wahoo Outfront Mount, så dette er en skræddersyet 3D-trykt, som efter min mening er en bestemt Hackmy sadel, er en kropsbygning arioni Nul nul nu subti le valg er meget personlig, men jeg kommer rigtig godt overens med denne form og nul nulstilling betyder, at dette er fysik toppen af ​​rækkevandsmodellen, den er den letteste, den ser ud virkelig velsmagende nu for at se mere professionel ud. Jeg har også et brugerdefineret navnemærkat på det øverste rør, der nu hovedsageligt tjener min egen forfængelighed, men fungerer også som afskrækkende virkning for blivende tyve i gcn-præsentationscyklen, gruppesættet o n min mor er færdig Jorah HDI 2 med hydrauliske skivebremser, og jeg kører en 5339 standard krank og en 11: 28 bagkassette, men jeg skifter kassetten afhængigt af terræn eller kørestil, så jeg gik til 11:30 og nogle gange har jeg endda sat på en 1132.

Jeg kan godt lide at have et 53:39 kædesæt, fordi når du først tænder det og drejer, føles det virkelig effektivt, og jeg har også lyst til, at jeg nogle gange har noget at skubbe mod dåsen, og Kenai-anmeldelsen bemærkede måske lidt kampskader på min bageste mech som en lille ridser, sandsynligvis et mysterium forårsaget, da jeg gled på en olie patchat-tur i London, men fortæl ikke nogen, okay, jeg vil ikke have en traktor ingen kuffertflaskeholder vores Bond Trader xxx De er meget lette, de er lavet af kulstof, kun 19 gram i vægt Jeg elsker deres udseende, men hvad med den samlede vægt af cyklen. Så lad os fremhæve GCN Sandhedsskalaer og se, hvor meget den vejer, så du har det. Sandhedsskalaerne siger 8,0 9 kilo ms, hvilket overraskede mig lidt for at være ærlig, men det svarer til mange Top-end-cykler med hydrauliske skivebremser, men det er betydeligt tungere end mange top-end-klatringcykler derude, men i mange tilfælde er Trumps vægt nu, fordi jeg ikke har så meget aerobt talent, som jeg vil, jeg leder efter andre måder at udfylde tomrummet og en af de måder, jeg vil prøve på er at køre på en Anarrow-cykel og bruge videnskaben og få en dejlig aerodynamisk position med et smalt styr. Jeg håber, at du nød dette udseende Helt som min Trek Madone-skive, og hvis du har, bedes du give artiklen tommelfingre op og hvis du ikke allerede har abonneret, og hvis du vil se en anden artikel, så tjek denne fra min kløft nedenfor på CF SLX, som jeg brugte i myEverest Ink Challenge, og lad os vide i kommentarerne, hvilken du foretrækker at gøre kløften eller turen

Er Trek-cykler pengene værd?

ErTrek pengene værd? Ja,Trek cyklererpengene værd.Trekpakker avancerede teknologier i derescykler, bygge derescykleromkring aluminiums- og kulstoframmer af høj kvalitet og bruger kun pålidelige Shimano- og SRAM-komponenter.23. apr 2021

Hvilket er bedre Trek eller Cannondale?

Hvis du har en lang torso,Cannondale'stoprør har tendens til at løbe lidt længere og kan passe lidtbedre, Råder Jowett. Omvendt kan en kort torso matche hinandenbedretil enTrek. Finish og overordnet kvalitet er sammenlignelige. ''Trekfaktisk tilbyder enbedreværdi i den nederste ende.

Er Trek IsoSpeed ​​en gimmick?

Det var virkelig svært at lægge fingeren på det, ingen af ​​dem følte sig meget sjove at ride. Når det er sagtisospeeder mere end engimmick. Tag denspørger detude på en meget ujævn vej, så sammenlign den med en anden cykel, der er en ret bemærkelsesværdig forskel.20. apr 2015

hvordan man bruger cykelshorts

Er Trek Madone behagelig?

Når det kommer tilkomfort, detMadonnasætter let konkurrencen i kølvandet takket være IsoSpeed-chokerne. De kan justeres individuelt og tilbyder en høj grad afkomfortbagpå, hvilket næsten er på niveau med akomfortabelikke-aero-cykel.16. nov. Okt 2018

Er Trek Madone god til lange ture?

Det finder en behagelig balance mellem bumpisolering, vejfølelse og effektivitet uden nogen mærkbar sadelbevægelse under normal pedalering. En plys udholdenhedsmaskineMadonnaer bestemt ikke, men det er stadig en slående forbedring over langt størstedelen af ​​aerocyklerpå vejen.14. feb 2018

Hvorfor er Trek-cyklen så dyr?

De fleste af deres sortiment er lavet til dem af de samme producenter, der fremstillercyklerfor mange andre mærker. Indtil priserne kommer over flere tusinde dollars, derescyklerermegetligesom lignende prisercyklerfra alle deres konkurrenter. Efterhånden som priserne stiger, er der flere forskelle mellem mærkerne.

Er Trek eller Specialized bedre?

Der er ikke en klar vinder. Begge tilbyder lignende cykler og komponenter i samme prisklasse.Trekhar et bredere udvalg af cykler at vælge imellem i forhold tilSpecialiseret. På entry-level får du lidtbedredele, når du går medSpecialiseret.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Blodtrykscykling - Komplet vejledning

Er cykling god mod forhøjet blodtryk? Aerob træning, såsom cykling og løb, kan reducere dit blodtryk op til 10 mmHg, siger Creswell. Det er omtrent lige så meget som nogle medikamenter. Styrketræning kan også hjælpe med at reducere det med ca. 3 til 6 mmHg, siger han. Og det er aldrig for sent at gøre en målbar forskel.

Cykel-OL - mulige løsninger

Er der cykling i OL? Cykling har været en del af de olympiske lege siden de første moderne sommer-OL i 1896.

Rabat på cykeltøj - praktiske beslutninger

Hvorfor er cykeltøj så dyrt? Nå, det er også dyrt. De har brug for så mange øjenkugler på deres produkt som muligt, og de skal på en eller anden måde vinde folks tillid. En forhandler kan stå inde for et produkt og har trafikken til deres websted eller fodfald til deres butik for i det mindste at give det en chance. 2014.

Cykel gluten - den ultimative guide

Hvordan arbejder du dine glutes, når du cykler? Hav en behagelig sadel: Når dit sæde er ubehageligt, er det mere sandsynligt, at du drejer dine hofter bagud og slukker for en del af gluten. Opvarmning: Efter at have kørt let i et par minutter, hop af cyklen og lav et par squats eller strækninger. Dette hjælper med at få gluterne i gang og minder dem om at skyde, når du træder.

Pactimo cykeltrøje - handlingsorienterede løsninger

Er Pactimo et godt brand? Det er anstændige ting. Jeg har to. Bare sørg for, at det ikke er en klubtilpasning, da slangen er enormt løs. Det er gode ting, har flere trøjer og bibshorts, det holdes rigtig godt efter et par tusind miles.27. 2018.