Vigtigste > De Bedste Svar > Slangeløs dækreparation - anførte spørgsmål og svar

Slangeløs dækreparation - anførte spørgsmål og svar

Hvorfor bliver mine slangeløse dæk flade?

Derertre hovedårsager til indledenderørløs'Fiasko': båndkantenerforkert monteret ellerharblevet beskadiget. dækket sidder ikke ordentligt.6. jul. Feb 2020





Hvis du ser mange GMBN-artikler, hvor mange gange har vi sandsynligvis fortalt dig, at tubeless er bedre? Det er lettere, og du får ikke så mange flade dæk, ja i denne artikel skal vi derude, og vi skal bevise det. Vi ser, om det er lettere, og du får færre punkteringer med nogle test. Så lad os komme i gang med det samme.

Så hvis du ikke ved, hvad slangeløs er, er det dybest set, at du giver op på slangen. Du har brug for noget tape, du har brug for din ventil, noget tætningsmiddel, bundt det sammen med dit hjul og dæk og hej presto! Du er slangeløs og klar til at gå. Hvis du vil vide, hvordan du gør det, har vi en komplet og dybtgående artikel, der viser dig, hvordan du gør det.

Men lad os komme til det første eksempel. Først er slangeløs lettere. Lad os bare bevise det til de skalaer, jeg har oprettet her på min super-lette carbon FSA-fælg.



Så sætter vi dækket på. Okay, så den vejer 1.615. Og endelig kommer vi til det indre kar på.

Så til denne opsætning kommer den ind på 1.855. Lad os nu tage dette rør af igen. Vi vil sætte ventilen i selve fælgen.

Hvis jeg kan finde ventilhullet, lægger jeg det bare i dækket. Så lad os nu tilføje 100 mils rørløs fugemasse. Det bringer mig til denne linje her.



Okay så det var det sidste stykke af min fugemasse. Jeg har 100 mils i det, det er den rigtige mængde pr. Flaske, og den vejer 1,74 kg.

cykling sprint træning

Det er hele 100 gram lettere. Mythbust One færdig, fordi tubeless er lettere. Okay, så vi har bevist, at den slangeløse opsætning sparer 100 gram pr. Sparhjul.

Men hvad betyder det egentlig på cyklen? Fordi du vil spare noget rotationsmasse. Rotationsmasse er den masse, der faktisk altid bevæger sig, så tingene er, hvordan dine hjul har den største effekt der. Nå, det vil sige som selve rammen eller endda chokket på cyklen.



Men hvordan påvirker det dig, når du kører? Lad det siges, at en rotationsmasse kan gøre op til tre gange så meget som denne stationære masse. Så vi har lige sparet 100 gram, så tre gange så meget. Vi har sparet 300 gram, og så har vi to hjul.

cbd olie på tom mave

Vi gemte 600 gram til en ret simpel og nem opgradering, der ikke koster dig for meget. Nu gøres alt dette med formlen for inertimomentet. Hvis vi har nogen forskere derude, ville vi elske dig at bevise, at vi har ret, eller endda hvis vi tager fejl.

Du kan give os besked i kommentarfeltet nedenfor, så markerer jeg dit arbejde. Så vi lærte, at tubeless er lettere, du har mindre rotation og vægt, men hvad gør vi? Jeg vil virkelig vide, om du får færre punkteringer? Så lad os teste det. Fordi jeg har hjulet i jiggen.

Jeg tager mit værktøj her, det er en torn. Vi skal stikke dækket og sætte et hul i det og se om det forsegler. Så er du klar til dette? Tre, to, en og jeg får mine værktøjer til at trætte. (Hvæsende lyd) Okay, du kan høre luft komme ud.

Lad os vride det og forhåbentlig forsegle det. Okay, vi har fugemassen kommet ud. Ingen luft undslipper.

Så det beviser fugemassen, rørløs opsætning gjorde sit job. Hvis du nu havde et rør i dette hjul, ville det være et spil, hvis du gennemboret init, da du ikke ville være i stand til at forsegle røret. Luften ville slippe ud, og din tur ville være forbi. det er endnu et kryds for rørløse.

Okay, så fortsæt, vi får en vare i dækket. Lad os tale mere om en indvirkning og noget som en slangebid. Pas på, hvad der sker, når du får en slangebid, er at du har din indflydelse, jeg tager min hånd som et eksempel, og det går lige ind.

Brooklyn cykelfirma

Det går gennem dækket og rammer røret på fælgen. Nu er denne indvirkning, fordi den kombineres mod to ting, og røret er midt i det, er røret faktisk klemt, og det forårsager slangebid. Disse to små små huller, næsten som slangetænder, ha jeg gik selv ind i det rør, og det forårsager et fladt dæk.

Nu med slangeløs, fordi du ikke har et rør i, får du ikke disse slangebid. Det er en anden grund til, at du vil køre slangeløs, og selvfølgelig betyder færre uheld mere ridetid. Da du har bedre punkteringsbeskyttelse med det rørløse system, betyder det igen, at du faktisk får mere greb.

Og med det mener jeg, at du faktisk kan blive trykløs, fordi hvis du tænker over det, har du mere pres, når du betjener et rørsystem. Fordi du ikke vil komme virkelig hårdt igennem og få en slangebid, eller hvis du ikke vil have noget at komme ind i dækket, skal jeg lægge lidt mere pres på, men fordi du slipper af med de to problemer med slangeløs system, kan du frigive et lille pres. Nu taler jeg ikke om et stort beløb her.

Jeg taler om to, tre, fire PSI. Det hele kommer ned til et lille eksperiment, fordi du ikke vil have, at dækket skal rulle eller bøje under dig. Så tag dette dæk med en knivspids salt.

Eksperimentér lidt. Tag noget PSI ud. Du får mere greb, hvilket betyder, at du vil være i stand til at køre svingene hårdere, og du vil være i stand til at tage et par pauser senere.

Hvilket igen betyder, at du bliver hurtigere og har det mere sjovt. Okay, så til vores femte og sidste test har jeg to? Hjul her. Fælge er identiske, dækkene er identiske og trykket indeni er identisk.

Den eneste forskel er, at denne har et rør, og det er godt, det er slangeløst. Jeg laver en lille trykprøve for at vise dig, når de faktisk deformeres under tryk. Så når jeg klemmer denne med røret, kan du faktisk føle, at det er ret svært at deformere dækket. Når jeg tager mit slangeløse dæk, er det faktisk lidt lettere at deformere det dæk.

Bare fordi du ikke har slanger, betyder det, at der er behov for mindre modstand for faktisk at deformere dækket. Det betyder, at du kompenserer for bumpene lidt mere. Det vil absorbere nogle af disse mindre påvirkninger.

Måske hvis du kører over rødder og klodser i et langsommere tempo, giver det dig bare en jævnere tur. Dette er ikke så mærkbart for langt størstedelen af ​​chauffører. Men når du kører på højeste niveau, hjælper hver lille fordel virkelig.

Fortsætter et par fakta om, hvorfor du vil blive slangeløs. Forhåbentlig ødelagde jeg en hel masse ting og fortalte dig, hvorfor du vil gøre slangeløs. Det er så simpelt, og det er sådan en god opgradering, at du sandsynligvis aldrig nogensinde vil køre det rør igen.

Hvis du gerne vil se flere artikler fra GMBN, skal du abonnere på dem, så du ikke går glip af mere. Klik derefter der for at gå Tubeless og klik dernede for at indstille dit dæktryk. Hvis du har fundet denne artikel nyttig, kan du dele den med en ven og give os en tommelfinger b-up som.

Skål!

kæmpe oprør gennemgang

Bliver slangeløse dæk flade?

Det er ret sjældent at få enfladt dæknår du har enrørløsOpsætning. Fugemassen inde i dindækforsegler hurtigt små huller og snit for at holde dig rullende på vejen eller stien. Imidlertid,lejlighederer altid mulige - selv medrørløs.

Hvor lang tid holder rørløs fugemasse?

Detfugemasseskulle gernesidsti gennemsnit 2-6 måneder afhængigt af faktorer som: temperaturer og fugtighed i dit område, hvor ofte du kører, hvor du opbevarer din cykel (køligere er bedre), tykkelse af dæksel, antal punkteringer,fugemassehar allerede forseglet, at du aldrig vidste, du havde osv.

Hej Henry, jeg har brugt denne FSA gradientcykel fra en omhyggelig ejer, og den bruges let, den er i perfekt top stand og fuld til randen med fugemasse Heyguy bare for dig elskværdig tak mand mand anice fyr lidt underlig hvordan de faktisk er en anden cykelmodel, men jeg synes er det så nemt? biografens magi, hvor længe holder dækforseglingsmidlet, og hvordan man fjerner det, når det er tørret og fastgjort til fælgen, hvordan man frigør rørløse ventiler godt, når det kommer til slangesystemer, de spørgsmål, der ligner, hvordan fugemassen kommer tyk og hurtig, vi har mange artikler om det, hvordan du opsætter jubileus, men dette er en artikel om, hvordan du børster dine sæt op fra velsigne til velsignesystem uden røropsætningen. Blake, mekanikerens hovedpine, Samson har lært en lektion, aldrig igen, han er bare ved med cykler som få andre, han løst kører, ikke så meget, at han stjal mere af en kuffert, som han overhovedet ikke var interesseret i , dybest set, hvad der skete var, at hans Blake var perforeret, og båndet blev revet temmelig dårligt, så han fik bums atube derinde, men hvad der i det væsentlige er alt det resterende fugemasse er nu Jess og at komme ind i kanten, der ikke er så stort et problem, men Oldgubbins her arvede det natten før et skud, og jeg satte et nyt dæk på for at sætte det op så snart jeg kunne, men i det næste eller hvor længe det var, dryppede fugemassen kun en halv MVorifice ud, og det er venligt af trist min garage Jeg kom ikke rundt med at rengøre det, men i dag er dagen, hvor jeg skal rydde dette op, så det er helt fabriksfri, så lad os først trække det dæk af, ikke dejligt, du kan høre det er helt fast ethvert pres ind eller ud i dette tilfælde okay så hvad du kan gøre og t hat er ret sejt, hvad jeg ville have om kameraet, denne bruges her, hætten fungerer også som et værktøj til at fjerne ventilen, og hvad du end kan komme ud, så lægger jeg til side og behandler det senere på forseglingsfjerner vi læser instruktionerne omhyggeligt hmm og vi sprøjter den op, okay så jeg vil virkelig have dig til virkelig at gå herned i byen okay, men ikke bogstaveligt talt låser vi din pølse op, når du først har gjort det, vil du forsigtigt lade det gå for at gøre det i ca. fem ti minutter, hvis du tilfældigvis laver en youtube-artikel af det, kan du bringe den visuelle metafor af en kop te tilbage for at vise, at dette er virkeligheden, og tiden er virkelig gået fra at rense den ordentligt og nu også Brug limfjerner på indersiden af ​​dit dæk, hvor længe skal fugemassen vare, indtil den tørrer godt, der virkelig afhænger af, hvor ofte du bruger hjulet, hvis du bruger det et par gange om ugen, som efter min erfaring holder fugemassen, så længe dækket, men hvis du efterlader det i dækket og opbevarer det, tørrer det sandsynligvis t over cirka fire måneder. Sørg nu for, at hjulet er tørt og pibende rent, og vi tilføjer båndet, nu ved du scoren her, vi skal bruge den rigtige bredde, pæn og tæt, og vi overlapper ved ventilen hul Okay, nu er det tid til at sætte dine ventiler i for at opfriske rørløse ventiler godt, du kan sætte dem i varmt sæbevand, og hvis de virkelig er så beskidte ventiler, er det virkelig en lille hjælp, men for at være ærlig kan du få det bedste resulterer i min erfaring, som du kan få på ebay for omkring syv milliarder, hvoraf for 365, og jeg vil anbefale det, hvis du selv skal polere ventilen.

Solgt disse sæler separat, hvilket er rart? ofcool, så det betyder, at de to metalstykker skal vare på hjulets levetid, nu er dækket og fælgen renere end en brugt verden fra tyverne, vi skal montere dem igen og pumpe dækket op på sædet igen, men vi vil ikke Tilføj tætningsmiddel, men nu, hvor dit dæk er rundt omkring på begge sider, vil vi fortryde alt dit hårde arbejde ved at sætte al luft op igen og fjerne ventilcylinderen. Nu er det tid til at sætte tætningsmidlet i, hvis du sprøjter det ind gennem ventilen som jeg vil, vil vi have tætningsmasseindpakningen klokken 12, og læg derefter tætningsmidlet i fælgen kl. det, så lad os fjerne det klokken 3 for din digitale ur elsker Så smart nu ingen praktisk metafor for dig, og så ryster vi hjulet igen for at få hele fugemassen, hvor det skal være, og så driller vi naboerne nedenunder ved at hoppe på hjulet rundt og der har vi det folk der er et hjul vellykket Nogle tip, som jeg uden tvivl har overset, hvordan holder du dit rørformede fugemasse i dine dæk, og ingen andre steder som du rengør det? Ribe og vi ses næste gang tak fyre

krankbror pedaler

Hvor længe skal slangeløse dæk sidde?

ORANGE SEAL: Afhængigt af temperatur og fugtighed, køretid og geografi, digskulle gernefå en til tre måneder tilrørløsopsætninger og op til seks måneder i et rør.19. feb 2014

Hvornår skal et slangeløst dæk udskiftes?

Alt i alt,slangeløse dæker ikke så anderledes end almindeligdæk. Duskulle gernebehøver kun aterstatteditslangeløst dæknår det er nedslidt eller ikke længere holder luft.

Er slangeløse dæk det værd?

Der vil altid være mennesker, der ihærdigt forsvarer rør og siger detrørløser en gimmick eller ejdet værd. Men i de fleste tilfælde af bjerg- og stieridning,rørløser - langt den letteste, mest pålidelige og omkostningseffektive opsætning, du kan køre. Som ethvert system,rørløshar brug for vedligeholdelse.14. juli. 2015 g.

Tørrer rørløs fugemasse op?

Tætningsmiddel tørrer udså det er vigtigt at kontrollere dine niveauer hvert par uger og topopefter behov. hvis dugørlad din cykel være kørt i en længere periode, det er en god ide at fjerne den ene side af dækket og kontrollere, om der er solide pletter påfugemasse.12. apr 2021

Hvor meget koster slangeløst dæktætningsmiddel?

Til en standard mountainbikedæk, vi anbefaler 2-3 ouncefugemasse. Det kan være en god idé at bruge 3-4 ounce i større mountainbikedækeller til den første opsætning idæksom du har svært vedforsegle. Vi bruger ca. 4-5 ounce i FATdæk. Til vej- og cyklocrossdækVi anbefaler også 2 ounce.

Hvor lang tid holder slangeløst dæktætningsmiddel?

Detfugemasse skal vareet gennemsnit på 2-6 måneder afhængigt af faktorer som: temperaturer og fugtighed i dit område, hvor ofte du kører, hvor du opbevarer din cykel (køligere er bedre),dækbeklædningstykkelse, antal punkteringerfugemassehar allerede forseglet, at du aldrig vidste, du havde osv.

Hvor længe holder slangeløse dæk?

STAN'S: To til syv måneder afhængigt af varme og fugtighed. Jo varmere og tørre forhold, desto hurtigere fordamper det. ORANGE SEAL: Afhængigt af temperatur og fugtighed, køretid og geografi, digskulle gernefå en til tre måneder tilrørløsopsætninger og op til seks måneder i et rør.19. feb 2014

Kan et slangeløst dæk repareres på vejen?

Tubeless plug kit er en meget hurtig og nem måde at fastgøre et punkteret slangeløst dæk på vejsiden, og du kan fortsætte med at bruge dækket i mange miles efter reparationen. Den mest almindelige metode til fastgørelse af en rørfri punktering er simpelthen at montere et indre rør. Denne reparation er en hurtig og nem måde at komme hjem.

Hvad skal jeg gøre, hvis du punkterer et slangeløst dæk?

Gummiet er vulkaniseret og i stand til at skabe en solid blokade for farer i forbindelse med vej. Dette beskytter det også mod visse typer skarpe genstande, herunder klipper og negle. Hvis du tilfældigvis punkterer dit dæk, kan du bruge en plug-patch-gruppering eller nemt reparere dækket med værktøj i et reparationssæt.

Hvordan fungerer et slangeløst dækproppesæt?

I det væsentlige er det rørløse stiksæt et stykke gummieret ledning, som du presser ind i dæksnittet. Stikket fylder hullet ind og tillader latexforseglingsmidlet at forsegle punkteringen.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Er cykling en vægtbærende øvelse - praktisk løsning

Er cykling god for knogletæthed? Cykling har en række sundhedsmæssige fordele, men forskning har vist, at det ikke hjælper med at skabe stærke knogler. Faktisk, afhængigt af hvor meget cykling du laver, kan det endda mindske din knogletæthed. Så hvis din eneste form for træning er cykling, kan du ende med svagere knogler end dem, der er inaktive.

Alternativer til smørecykler med kæde - omfattende håndbog

Hvad kan jeg smøre min cykelkæde med? Sørg for at bruge cykelsmøremiddel, ikke WD40 eller et andet opløsningsmiddel. Hvis du lægger andet end cykelsmør på dine komponenter, kan det korrodere hurtigere. Jeg har fået kunder til at fortælle mig, at de har brugt motorolie, babyolie, kokosolie, vegetabilsk olie osv. г.

Cykling bib strømpebukser - hvordan løser du det?

Hvad er de bedste cykeltæbebukser? De bedste gennemgåede bibtights - Men's Endura Pro SL II Bibtights. Assos HabutightsMille S7 strømpebukser. Castelli Nanoflex Pro 2 strømpebukser. Castelli Sorpasso RoS tights til kvinder. Rapha Women's Pro Team Winter bib-strømpebukser. Assos Habu LaaLaLai_S7 kvinders bib-strømpebukser. Sportful Pro strømpebukser. Endura Xtract bib-strømpebukser. Årsager til at købe.

Cykling i New York - praktisk løsning

Er New York City cykelvenlig? Hvis vejen er for smal til, at en cykel og en bil kan køre sikkert side om side, har du ret til at køre midt i kørebanen. Cykling er tilladt på alle hovedgader og lokale gader i hele byen, selv når der ikke findes en bestemt rute.

Regel 5 cykling - omfattende reference

Hvad er cyklereglerne? Du skal: holde begge hænder på styret, undtagen når du signalerer eller skifter gear. Hold begge fødder på pedalerne. Kør aldrig mere end to ajour, og kør i en enkelt fil på smalle eller travle veje eller når du kører rundt om sving. Ikke køre tæt bagud et andet køretøj.