Vigtigste > De Bedste Svar > Stigning i træning - hvordan man tackler

Stigning i træning - hvordan man tackler

Er det en god øvelse at løbe op ad en bakke?

Bortset fra muskelopbygning, styrke og hastighed,løber op ad bakkehjælper også med at regulere det kardiovaskulære system, arbejder muskler, der er vanskelige at træne, forlænger kalve, fremmerkørerkropsholdning - dybest set alle de vigtige ting, løbere har brug for for at komme videre, hvorfor vi besluttede at dybe dybt ned i det hele og give dig en

(Glad musik) - Elsk eller had Hills, de kan være et godt træningsredskab. Og når de er i et løb, behøver du ikke undvige dem. Så i dag vil vi dele, hvordan det er bedst at bestige bakker i varierende grad af hældning, og hvordan du kan indarbejde dem i din træning for at forbedre din samlede løbepræstation. (ildevarslende musik) (ophidset musik) Den største afkørsel med bakker er det faktum, at du vil gå langsommere med samme anstrengelse.

Du er selvfølgelig nødt til at bekæmpe tyngdekraftens virkninger, så det bliver meget sværere at bevæge din kropsvægt fremad, og derfor bevæger man sig langsommere. Så justering af dit tempo i overensstemmelse hermed er et vigtigt første skridt, med dette i tankerne skal du måle din løbeindsats versus tempo, det være sig ved følelse og opfattet anstrengelse eller puls eller endda kraft, når du bruger dette. Du får en meget mere realistisk idé om, hvordan du arbejder hårdt.

Og det er bedst at ignorere tempoet helt, medmindre det er en bakke, du er bekendt med, og du ved, hvor lang tid det typisk tager. Og husk, hvis du bruger puls, vil der være en lille forsinkelse, der indhenter den stigning i anstrengelse. (Glædemusik) Med det i tankerne, hvis du bare kommer tilbage til fitness eller hvis du er ny til at løbe, er det helt okay at gå op ad bakkerne, da du sandsynligvis ville lægge den samme indsats, som hvis du forsigtigt løb på almindelig i starten af ​​sæsonen, når du bare prøver at komme i form, da bakker naturligvis arbejder dit kardiovaskulære system meget hårdere uden at lægge så meget pres på dine led, som du ville, hvis du var på flyet eller på flyet Running Down Hills More følger hvordan man træner med bakker, men lad os først tage fat på hvorfor, hvad er fordelene? Nå, bakker tilføjer tyngdekraft og fungerer derfor som modstandstræning for dine benmuskler.

Jeg vil føle dine glutes og lægmuskler, og det vil ændre dine gangarter, du vil naturligt lande dig mere på din forfod, og du vil begynde at bruge den bageste kæde, disse muskler bag på dine ben gør små boksetrin. En Bergrep-session kan erstatte en bensession i gymnastiksalen. Men så vender du det, og hvis du vil blive bedre på bakkerne, men ikke har nogen rundt, skal du arbejde på boks-step-ups, split squats og deadlifts for at hjælpe.

Det er vigtigt at opretholde god form, når du løber op ad bakke, og det bliver hurtigt klart, at når du ikke har meget lettere at gå op ad en bakke, så forstærker det også den gode teknik, som forhåbentlig forbliver hos dig, når du kommer ind i at Og det samme gælder dine arme, så sørg for at bruge dem til at forbedre din balance, men også for at drive dig frem og op. (optimistisk musik) Okay, jeg tror, ​​jeg overbeviste dig og mig selv om, at bakkerne er fantastiske, så hvordan integreres vi nu? Inkluderer du dem i din træning? Nå, hæl gentagelser er det åbenlyse svar, så du er nødt til at finde en hæl, som du kan lide, eller vigtigere, en der passer dig. Så hvis du vil arbejde på styrken, skal du finde noget, der er kortere og stejlere.

En god idé til dette er at løbe op ad en bakke så hårdt som muligt i 20 sekunder, og hvis den er stejl nok, vil det helt sikkert føles som lang tid og derefter gå ned igen for at slappe af. Gentag seks gange, tag derefter en to-minutters joggehvile for at løsne dine ben, gå ned igen og gentag igen. Men du er velkommen til at lege med antallet af reps eller sæt og hvor meget hvile du har, afhængigt af din kondition, og så kan du forbedre dem, når du bliver bedre og stærkere. (Musikglæde) Opbygning af styrke og udholdenhed er stor om vinteren og vigtig for din træning inden sæsonen. en, som du kan løbe op til i et stabilt, men hurtigt tempo i to minutter og derefter løbe ned igen over tid, efterhånden som vores bedring skrider frem.

Nu vil du gentage dette fire til seks gange som en kontinuerlig indsats og forsøge at opretholde den samme hastighed og tempo hver gang du går op ad bakken. Bakker er også gode til variation, så sørg for at tilføje noget til din længere sigt, fordi de giver dig en dejlig mental pause og aktiverer forskellige muskler, og du får også styrkekomponenten. Og når det kommer til dit lange løb, betyder det ikke noget tempo alligevel.

Den endelige version af bakke gentagelser er canyon bakker. Nu har vi talt om dette udførligt i en tidligere artikel, så du kan tjekke det ud, det vil være i beskrivelsen nedenfor. Men du skal finde en bakke eller en rute, der ligger på siden af ​​en bakke, så du kan gå op ad bakken, ned ad bakken igen for at komme tilbage til toppen af ​​din bakke.

Og det er en god ide at arbejde hårdt op ad bakken, hårdt langs toppen, slappe af, og så kan du bygge, når du går tilbage ned i bunden. Og for at gøre dette, afhængigt af størrelsen på sløjfen, kan du køre kontinuerligt i cirka fem minutter og gentage dette tre til fire gange med resten hvert femte minut. Vi er nu nødt til at beskæftige os med, hvordan vi bedst kan bestige disse bakker, det være sig i træning eller i racing.

Og jeg nævnte allerede vigtigheden af ​​dine arme for at støtte bendrev, for når du går op ad bakke, skal du løfte dine knæ og fødder højere for hvert trin for at forhandle den skrånende jord foran dig. Det er okay at forkorte skridtet, når det er din tur op ad bakken, og det er en fejl at faktisk prøve at holde den samme længde og rytme, som du har, når du er på sletten. Så fokus på at holde denne kadence virkelig høj og flytte dine ben op ad bakken, du går på, da dette naturligvis også hjælper din kropsholdning.

cykelpedalklips

Det bedste ved at gå op ad bakke er at gå ned ad bakke. Så have det sjovt, og hvis du bruger bakker i træning, kan du bruge din nedstigning som en del af dit opsving til at løbe, så brug det igen til at hvile og få dine ben i bevægelse, så de kan gå til den næste udfordring klar til at gå op ad bakke. Og hvis du vil have flere tip til downhill-løb, har vi faktisk en artikel om det, som du deler med dig i beskrivelsen nedenfor.

Bakker kan også være en god undskyldning for at gå off-road og udforske nye områder, da du langsomt kører op ad en bakke, så det er let at kontrollere din stand og også bare nyde disse omgivelser. Og hvis du er hvor som helst, hvor der er meget mudder, så vil det også få dig til at arbejde endnu hårdere, ja, jeg elsker personligt at bruge bakker til træning, da jeg bare aflaster presset, det er 'udfordring nok bare for at komme toppen af ​​bakken til opnå, du behøver ikke bekymre dig om tempoet, du kan i øjeblikket løbe, og det giver dig mulighed for at løbe efter ren glæde ved at løbe. Så kom ud der og kram disse bakker, de kan være vores venner, jeg lover dig.

Forhåbentlig nød du det, giv os tommelfingre, ligesom og klik på kloden for at sikre, at du får alle vores GTM-artikler, og for en canyon hill-artikel, vi talte om tidligere, kan du finde den her nede. Og hvis du i øjeblikket arbejder 6 miles, men ønsker at træne til en halv maraton, har vi en god artikel til dig lige her.

Hvilke muskler fungerer løb op ad bakke?

Op ad bakke kørerer en koncentrisk bevægelse, der betydermuskleri brug forkorter, når de trækker sig sammen som at løfte en vægt. Det er en bevidst og kontrolleret handling, der bruger kalve, glutes, hamstrings og quads.05.06.2011

Hvad er Hills Workout?

HillsStart

Fra bunden af ​​en svag hældning løber du op i fem sekunder og går derefter tilbage til startpunktet. Kør op igen i syv sekunder, og gå derefter ned. Kør i 10 sekunder, gå ned.
05.07.2017

Hvordan træner jeg for at løbe op ad bakke?

BakkeTræningstræning
  1. Gå hurtigt til toppen, og gå derefter ned igen x3.
  2. Spring til toppen, og gå derefter ned igen x3.
  3. Jog til toppen, og gå derefter ned igen x3. Hold dine skridt korte og sving dine arme for at hjælpe dig med at bevæge dig flydende op ad bakken.
  4. Høje knæ springer til toppen, og gå derefter ned igen x3.

Forbrænder kørsel op ad bakke mavefedt?

En god bakketræning, fortalte han POPSUGAR, er i det væsentlige en form for højintensiv interval træning (HIIT), som har vist sig at være yderst gavnlig forbrændende fedtogmave fedti særdeleshed.

Skal du køre bakker hver dag?

Hvisdukan finde en sti med rullendebakker, start med at tilføje det til din ugentlige rotation afkører. Hvisdukan gøre det op til 3 gange om ugen,duJeg vil hurtigt høste fordelene ved hastighed og styrke, men gør det ikke med undtagelse af at tage nokkørerlet og fuldt ud at komme sig mellem træning.

Gør løb op ad bakke dine lår større?

Stigningsprint bygger muskulær udholdenhed og muskelstyrke, fordidetstore muskler idetkroppen skal arbejde hårdere for at drive fremditkrop optilbakke.Dethældning påtilbakke måldetglutes, hamstrings, quadriceps, kalve, kerne og overkrop og, ligesom vægttræning, giver dig mulighed for at opbygge flere muskler.

Kan du løbe bakker hver dag?

Hvis du kanfinde en sti med rullendebakker, start med at tilføje det til din ugentlige rotation afkører.Hvis du kandet op til 3 gange om ugen,duJeg høster hurtigt fordelene ved hastighed og styrke, men gør det ikkegørdet med undtagelse af at tage nokkørerlet og fuldt ud at komme sig mellem træning.

Hvorfor kæmper jeg med at løbe op ad bakke?

På en meget stejlop ad bakke, det er meget almindeligt at overforbrugte lægmuskler efterkørerpå tæerne. Dette kan være det perfekte tidspunkt at gå og bevare energi. Har ikke lyst til en fiasko, der går sikkertbakker. Selv de bedste ultra-løbere er ydmyge nok til at indse, at gåkanvære bedre endkørerpå bestemt terræn.08.29.2016

Hvorfor løber op ad bakke så hårdt?

Op ad bakke kørerer et hårdere opkald, da den reducerede / eliminerede slagkraft afbalanceres af stigningen i den mængde kraft, dine muskler skal producere.09.05.2012

Hvad er den bedste måde at træne en bakketræning på?

Hill reps kan køres i en grad på 3-7% afhængigt af træningstypen (se ovenfor!) Tag 2-4 minutters restitution på en flad hældning med en let indsats imellem reps Med en kombination af høj kilometertal, styrketræning og løbebåndssessioner, kan du få alle fordelene ved bakker.

Hvilken er den bedste opadgående træning for løbere?

En undersøgelse fra 2015, der blev offentliggjort i International Journal of Sports Physiology and Performance, fik en gruppe løbere til at udføre seks uger med højintensive opadgående løbintervaller; ikke kun forbedrede deres løbende økonomi, men de var i gennemsnit to procent hurtigere i 5K tidsforsøg.

Hvad er den bedste måde at løbe op ad bakkerne?

Kør med 80 procents indsats i otte minutter, og fuldfør så mange sløjfer som muligt på den tid. Kør stærkt op ad bakkerne og hold dit indsatsniveau på fladt og ned ad bakke. Tag en tre-minutters ganggendannelse, og gentag derefter for det andet interval på otte minutter. Afkøles med endnu 10 minutters let jog på lejligheden. 3. Pyramidesession

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Bandede øvelser - besvare spørgsmålene

Fungerer modstandsbåndstræning virkelig? Modstandsbånd er et godt træningsredskab, ikke kun fordi de er super overkommelige, transportable og alsidige, men fordi de kan hjælpe med at målrette mod større muskler såvel som mindre stabiliserende muskler. г.

Hjernefordele ved træning - praktiske beslutninger

Hvad er de 3 grunde til, at motion er gavnlig for din hjerne? Fordelene ved motion kommer direkte fra dets evne til at reducere insulinresistens, reducere inflammation og stimulere frigivelsen af ​​vækstfaktorkemikalier i hjernen, der påvirker hjernecellernes sundhed, væksten af ​​nye blodkar i hjernen og endda overflod og overlevelse af nye hjerneceller. 09.04.2014

Fuld kropskreds - handlingsorienterede løsninger

Hvad er et fuldkropskredsløb? Denne kredsløbstræning vil være en blanding af ensidige bevægelser (enkeltben eller enkeltarm, som en biceps-krølle) og sammensatte øvelser, der engagerer muskler i hele din krop.26 окт. 2020 г.

Vægtet ab-træning - brugbare løsninger

Kan vægte give dig mavemuskler? Ingen overraskelser her: vægte er et godt valg, hvis du ønsker at opbygge abs. 'Brug af ekstern modstand, herunder vægte, kan være en effektiv måde at udfordre mavemusklerne på og give variation,' sagde Tom Holland, MS, CSCS, en træningsfysiolog, der fungerer som fitnessrådgiver for Bowflex. г.

Crank Brothers-kompatible sko - Sådan repareres

Fungerer SPD-sko med Crank Brothers? Begge sko leveres med et mellemlag specielt til brug med Crank Brothers klamper. Mens disse sko er optimeret til Crank Brothers-pedaler, er de kompatible med Shimano SPD-systemet og andre mærker af clip-in-pedaler også. 15 дек. 2020 г.

Vandoptagelse i kroppen - hvordan løser vi det?

Hvor meget vand kan min krop absorbere ad gangen? Bundlinie: Nyrerne kan fjerne 20-28 liter vand om dagen, men de kan ikke udskille mere end 0,8 til 1,0 liter i timen.