Vigtigste > De Bedste Svar > Hvad gør isbade - hvordan man løser det

Hvad gør isbade - hvordan man løser det

Hjælper isbade faktisk?

Imidlertid,isbadekan mindske gevinster i styrke og muskelvækst. En 2015-undersøgelse i Journal of Physiology viste nedsat langsigtede gevinster i muskelmasse og styrke, hvilket er i tråd med en 2014-undersøgelse i Journal of Strength & Conditioning Research, der viste fald i styrke ved hjælp afkoldnedsænkning.3. mar 2020



Tak til Skillshare for at støtte denne episode og hele denne uge af SciShow. Hvis du følger produktivitetsguruer, har du sandsynligvis hørt om kolde brusere om morgenen. Når alt kommer til alt kan de ikke kun vække dig ordentligt, men de er lovet utallige sundhedsmæssige fordele, og alle elsker et godt sundt livshack.

Men om disse påstande faktisk er sande, er stadig et slags gråt område. Jeg må også sige, at som en, der voksede op i Florida og nu bor i Montana, varierer et koldt brusebad afhængigt af hvor du bor. Så før du springer ind i det uhyggeligt kolde brusebad, lad os se på nogle undersøgelser.

Et af de største problemer med at studere kolde brusere er, at t.



I stedet kommer de fleste sundhedsanprisninger fra undersøgelser af kryoterapi, der bruger koldt vand eller luft til behandling af konditionering, eller fra ting som mennesker, der gentagne gange svømmer i koldt vand. Men kryoterapi er virkelig omhyggeligt kontrolleret, og disse svømmere bliver ofte i vandet i en time længere, så det er svært at anvende dette til hurtig kunstvanding inden arbejde. Det betyder dog ikke, at der ikke er noget bevis for kolde brusere, fordi det gør det.

Det er bare ikke meget stærkt. Tag for eksempel påstanden om, at disse brusere øger dit immunsystem. I 2016 ønskede en undersøgelse, der blev offentliggjort i PLOS One, at finde ud af, om et hurtigt koldt brusebad om morgenen ville reducere antallet af sygedage, som nogen tog fra arbejde.

I 30 på hinanden følgende dage badede mere end 2.300 forsøgspersoner enten varmt eller varmt, hvilket endte med at være koldt i 30, 60 eller 90 sekunder. I gennemsnit kaldte forsøgspersonerne i alle tre grupper med koldt brusebad 29% mindre til at arbejde end i gruppen med varmt brusebad, hvilket er cirka en sygedag mindre om måneden. Jeg ved ikke hvorfor, da forskergruppen ikke målte nogen biologiske markører.



Mange af deltagerne sagde, at de følte en stigning i energi og fortsatte med at tage kolde brusere efter eksperimentet, men det er ikke nok til at lukke sagen. Det er muligt, at deres hvide blodlegemer tæller inkl. Lettet som i koldtvands svømmere.

Men også her adskiller en 90 sekunders skylning sig væsentligt fra en time i vandet. Mange sværger også, at kolde brusere kan løfte dit humør. Men resultaterne der kan være endnu svagere.

En undersøgelse fra 2008 i medicinsk hypotese citeres som bevis for kolde brusere som et antidepressivt middel, men det er ikke rigtig overbevisende. De antog, at koldt vand ville aktivere dit sympatiske nervesystem, systemet, der gør ting som at øge din puls og stimulere frigivelsen af ​​endorfiner, der løfter dit humør. Men der var kun tre datapunkter, hvoraf den ene var forfatteren af ​​papiret, og ingen af ​​dem havde symptomer, der kunne diagnosticere depression.



Også de biologiske markører, som de forventede at ændre, blev faktisk aldrig målt. Så vi har virkelig ingen resultater at antage. For at være retfærdig nævnte forfatteren alt dette i avisen.

Men desværre holder blogosfæren stadig fast på denne antidepressive påstand, selv når den ikke gør det, selvom artiklen ikke var så stærk. Sagen her er, at du ikke kan placere et koldt brusebad: du ved, om du får en. Så det ser ud til, at kolde brusere får meget mere kredit, end de fortjener baseret på de beviser, der findes.

app til cykeldirigering

En hurtig en vil sandsynligvis ikke skade dig, men hej, lad os undersøge mere, inden vi begynder at gøre krav på virkeligheden og vores kroppe. Seriøst, hvis du leder efter et forskningsprojekt, lyder det som en god at prøve. Kunne ikke være så dyrt, det er koldt vand.

Mens kolde brusere måske ikke er nøglen til at være mere produktive, er CEO og medstifter af Skillshare, Michael Karnjanaprakorn, virkelig produktiv og deler sine systemer til produktivitet med sin klasse Ægte produktivitet: skab din ideelle uge. Det giver en enkel ramme til at sætte prioriteter og opnå det, der er vigtigt for dig med det samme og på lang sigt. Vi sørger for, at du linker til det i beskrivelsen.

Hele ugen har vi delt Skillshare-kurser, vi tror, ​​at SciShow-seere vil sætte pris på det, men selvom ugen slutter, er dette Skillshare-tilbud stadig tilgængeligt, og Skillshare giver SciShow-seere ubegrænset adgang i 2 måneder til deres platform med over 20.000 klasser , klik på linket i beskrivelsen for at tilmelde dig. og lad os vide i kommentarerne, hvilke kurser du tager! Vi elsker altid at lære nye ting.

Hvor længe sidder atleter i isbade?

Atletersom regelsiddei enisbadi så få som fem minutter til over en time. Forsøg ikke at bryde nogen rekorder med din første gang i enisbad- akklimatiser dig selv ved at starte med mindre tidsintervaller, f.eks. fem eller ti minutter.12. feb 2021

Hvor længe skal du blive i isbad?

Forsøge atBliviisbadfor somlangsomdukan, mengørikke overstige 15 minutter. Det anbefales at arbejde op til de anbefalede 15 minutter uden at skubbe din krop ud over dets grænser.4. feb 2019

velkommen Steve Mayeda her og i dag skal vi dække det grundlæggende i nedsænkning af koldt vand Koldtvandsbehandling Wim HOF-metoden, og jeg er ligeglad med, om du ikke kan lide kulden, når du ikke kan holde det derhjemme, frygt for du spiser det bare på alle måder, hvis du får det indeni. Hvis du følger tre ugers efterfølgende, kan du sidde i 40-graders vand, 34-graders vand, måske fem minutter, måske 20 minutter, måske endda 30 minutter , hvilket jeg gjorde flere gange i mit første år, så dette er mit tredje år i koldt vandterapi, og det er bogstaveligt talt den største meditation, jeg nogensinde har gjort i mit liv. Der er alle mulige sundhedsmæssige fordele, alle mulige fordele fra perspektivet, og hvis du praktiserer noget som brasiliansk jujitsu som mig eller noget som CrossFit eller en ekstrem sport, der er fantastisk til helbredelse, vil hjælpe dig på så mange måder, giv det et forsøg og selvfølgelig, Gutter, ikke en læge, der ikke vil prøve, og hvis noget af dette generer dig, skal du stoppe lige nu, bare stoppe med at nogen ser dig. Du er i vandet og tager alle de forskellige forholdsregler, men det er noget, hvorfra jeg kan sige, at det absolut har hjulpet mit liv, og jeg vil vise dig nøjagtigt, hvordan jeg gjorde det, så som sagt, dette er mit tredje år, og hvordan ofte gør jeg dette om efteråret vinter og forår. Jeg gør Wim HOF-metoden og udsættelse for koldt vand hele året nu. Jeg trækker hele Wim HOFs vejrtrækning, hvilket vi sandsynligvis vil komme ind på i en anden artikel, men jeg gør kun den kolde krop om efteråret vinter og nu om foråret, fordi jeg fulgte dette mønster, dette er mit tredje år, jeg vil vise dig, hvordan du starter nu, hvordan jeg startede, da jeg startede første gang, jeg gjorde ved 55-Gradueret vand startede, og det er her du vil forstå det, dette vand lige her er omkring 57 grader.

Du vil have, at den skal være mellem 55 og 60 grader Fahrenheit, hvilket svarer til en værdi mellem 13 og 14 Celsius. Så du vil starte med dette vand, og grunden er, at det er koldt nok til at aktivere visse fænomener i din krop, hvilket jeg ikke kunne forklare, men jeg kan fortælle dig, om du bruger 65 graders vand, ikke det samme når du bruger 70 graders vand, der stadig er koldt, ikke det samme, som du vil have, at det går lavt nok til, at din krop frigiver de rigtige hormoner, så det starter med det brune fedt, og hvordan jeg sagde før, hvis du gør dette tre til fire gange om ugen begynder du at opbygge nok brunt fedt og nok råb og tolerance, det er ikke rigtig en tang, fordi du ikke kan tåle noget, der er nogle fantastiske fordele ved at gå dig igennem, når du gør det, du flytter ind denne fantastiske euforiske tilstand som et menneske og kan nu blive længere i kulten med forskellige ting som at trække vejret, de forskellige typer vejrtrækning kommer ind i spillet el og de er meget nyttige, så vi dækker det i nogle andre artikler, og vi vil røre ved det op lidt i denne artikel, som vi ll. Så hvad jeg vil gøre for jer, er at tage mit første kolde bad i dette vand, det er faktisk 56-57 grader lige nu. Nu har jeg efterladt det udenfor natten over, det er koldt i Austin Texas er faktisk Halloween, så jeg prøver at ophold i 15 minutter, men det vigtigste er, at du bliver der længe nok til at føle en euforisk effekt, der slapper af i dit nervesystem, fordi det i starten vil være meget chokerende, og når du gør det, begynder din krop at komme ind i flyt justeringstilstanden for at kunne udholde længere og koldere temperaturer, så vi gør det, vi er her i 15 minutter, ja, jeg gør det tre eller fire gange om ugen og inden for den tid vil jeg være her i omkring to uger fik et par meget, meget kolde temperaturer, så ah, dag et er virkelig svært at tale om.

Jeg kom lige ud, det var faktisk næsten 20 minutter derinde, og jeg var slet ikke klar over tiden, jeg troede, det var mindre end 10 minutter over 5 minutter derinde, så det er en af ​​de ting, der sker, der fortæller mig, at Jeg er virkelig sådan i denne tilstand skøre mand, det er en masse ting, som jeg ved føles i min krop, som jeg aldrig ville have følt før i de næste fire år. Det er bestemt meget svært at forklare folk, hvis jeg gør dette ved omtrent den temperatur som 55 til 60 grader Fahrenheit, eller at 13 grader 14 grader Celsius, hvis jeg gør det i cirka 2-3 uger, vil jeg være i stand til at være i stand til at få disse temperaturer på omkring 40 grader 33 grader og være rigtig meget kolde i lange perioder, og hvad gør det muligt for mig at gå dybere ind i den meditative tilstand - Skjortetøfler høj vind påvirker mig ikke, det er virkelig sejt og jeg sover som en baby, så jeg vil helt sikkert komme ind på en af ​​de ting, jeg ved, hvis du bliver for kold, som lige nu går jeg ikke forkølet, men nogle gange får du det, der kaldes et efterfald, og så bliver din krop bare for koldt, der er en hel del forklaringer, de har på, hvad jeg gør, er at jeg bare lægger et varmt bad i det og sidder i det, indtil jeg varmer op, og det gør normalt tricket, men du vil ikke skubbe din krop så langt som jeg sagde, vil du bare få denne effekt og have disse helbredende egenskaber i dem, mand, bare de forskellige områder af m y krop, som jeg er i, jeg er bare åben på en helt ny måde, det er super sejt, det er bestemt min yndlings ting ved vinteren. Hav det sjovt

Hvor ofte skal du tage isbade?

Konti varierer, hvor længe man skal nedsænkes, og hvordantitat gøre dem. En rådgiver foreslog, at en atlet skulle tage ti to minutterisbadbehandlinger over en periode på to uger. En konto foreslåede nedsænkningstider bør være mellem ti og tyve minutter.

Er det varmt at tage et varmt brusebad efter et isbad?

Modstå trangen til at gå direkte frakoldt badtil envarmt brusebadellerkar. Start med køligt vand eller stuetemperatur og gradvistvarmting derfra. Du vil undgå temperaturforskelle, der er store nok til at forårsage snurren eller smerter i din hud.26. nov. 2014

kalorier i bourbon

Skal du isbad hver dag?

Isbadeer ikke nødvendige, men de kan hjælpedukomme sig lidt hurtigere. Hvisduhar adgang til et koldt karbad (ogdufaktisk nyde oplevelsen), gå videre og suge et par gange om ugen.11. mar 2019

Er daglige isbade dårlige?

Fordelene vedisbadeer måske ikke universelt støttet af det videnskabelige samfund, men der er heller ikke noget bevis for, at de erskadelig. Hvis den iskolde, bedøvende smerte føles godt, så er du velkommen til at dykke ned.19. feb 2019

Skal jeg tage et isbad hver dag?

Isbadeer ikke nødvendige, men de kan måske hjælpe dig med at komme dig lidt hurtigere. Hvis du har adgang til forkølelsekar(og du nyder faktisk oplevelsen), gå igennem og blød et par gange om ugen.11. mar 2019

Kan isbade forbrænde fedt?

Isbadeogkoldbruserekanaktiver den brune fedtfedog muskler. Når de er aktiveret, frigiver de to hormoner: irisin og FGF21. Disse hormoner derefterbrændehvidfedvæv og hjælpe digtabevægt.6. dec 2019

Er det godt at tage isbade hver dag?

Det sagt,isbadehar en positiv effekt på centralnervesystemet, som hjælper dig med at sove og følebedre. Dette kan igen forbedre din reaktionstid og eksplosivitet i fremtidige træningsprogrammer. En advarsel:Isbadekan forbedre ydeevnen, hvis dutageen inden du træner på en varm og fugtig dag.11. mar 2019

Hvad gør et isbad med kroppen?

Isbadet antages at indsnævre blodkar, skylle affaldsprodukter og reducere hævelse og vævsnedbrydning. Efterhånden som helbredelsesprocessen startes, når vævet opvarmes, og den øgede blodgennemstrømning fremskynder cirkulationen.

Hvad skal jeg gøre, hvis du har et isbad?

Sørg for at tage en sweatshirt eller jakke på for at holde din torso og arme varme. Sørg for, at det er en jakke eller sweatshirt, du ikke har noget imod at blive våd, da bunden af ​​det kan blive fugtigt fra badet. Kom kun ind i karret med koldt vand. Igen skal du sørge for, at det dækker dine lår og fødder. Jeg finder det lettere at komme i koldt vand end iskoldt vand.

Hvorfor har du brug for et isbad efter et løb?

Mange mener, at de er den bedste måde at fremskynde bedring på og hjælpe med at forhindre betændelse og ømhed. Ifølge Runner's World kan isbade (eller nedsænkning i koldt vand) hjælpe med at modvirke risikoen for skader og stress på kroppen, der er forårsaget af længere træningsløb.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Let mad til mavebesvær - hvordan man beslutter

Hvilke fødevarer er lette på maven? 11 fødevarer, der er lette at fordøje Toast. Del på Pinterest Ristning af brød nedbryder nogle af dets kulhydrater. Hvide ris. Ris er en god kilde til energi og protein, men ikke alle korn er lette at fordøje. Bananer. Æblesau. Æg. Søde kartofler. Kylling. laks.

Atkins diæt vs keto - hvordan man retter det

Hvad er bedre Atkins eller keto? Atkins og keto er begge diæter med lavt kulhydratindhold, der kan være til gavn for vægttab, diabetesstyring og hjertesundhed. Deres største forskel er, at du gradvist øger dit kulhydratindtag på Atkins, mens det fortsat er meget lavt på keto-dietten, så din krop kan forblive i ketose og forbrænde ketoner til energi. 13. juni 2019

Protein shake til muskelgendannelse - holdbare løsninger

Hvilket protein er godt for muskelgendannelse? En undersøgelse viste et positivt anabolsk respons, efter at deltagerne indtog 20 gram valleprotein inden træning (9). Andre fordele ved at spise protein inden træning inkluderer: En bedre anabolsk respons eller muskelvækst (11, 12) Forbedret muskelgendannelse (12)

Termisk mad diæt - innovative løsninger

Hvilke fødevarer har den bedste termiske effekt? Kulinarisk ernæringsekspert Trudy Stone er enig: ”Æg er en af ​​de bedste kilder til fedtforbrændende proteiner, der får dit stofskifte fyret. Diæt med højt proteinindhold har vist sig at øge dit stofskifte på grund af den termiske effekt af mad - mængden af ​​kalorier, som din krop forbrænder for at metabolisere fødevarer. ”27 februar. 2019 г.

Sunde probiotika - typiske svar og spørgsmål

Hvad er det sundeste probiotiske at tage? En generel anbefaling er at vælge probiotiske produkter med mindst 1 milliard kolonidannende enheder og indeholdende slægten Lactobacillus, Bifidobacterium eller Saccharomyces boulardii, nogle af de mest efterforskede probiotika.9 нояб. 2018 г.