Vigtigste > De Bedste Svar > Hvad er mct olie god til - praktiske beslutninger

Hvad er mct olie god til - praktiske beslutninger

Hvad er fordelene ved at tage MCT-olie?

Potentielsundhedsmæssige fordeleafMCT olie
  • Bedre hjerne- og hukommelsesfunktion.
  • Energiboost og øget udholdenhed.
  • Vægttab og forbedret vægtstyring.
  • Sænket kolesterol.
  • Sænket blodsukker.
6. dec 2017

cykling vs løb



Hej fyre dr Josh Axe her med Jordan Rubin. Hej, i dag vil vi tale om et af vores foretrukne kosttilskud, der virkelig har mange fordele, især ved at hjælpe naturlige energiniveauer. Og det er MCT-olie.

Og vi vil træne lidt her, vi skal tale om kokosnød-MCT'er her, et par andre ting her. Men det vigtige at huske er, at der er mange mærker af MCT-olie derude, men hvis du får MCT-olie eller bruger kokosnød af enhver art, vil du virkelig se organisk ud, det betyder virkelig noget, og vi går over nogle af dem her også Taler om fordelene, men først Jordan, lad os starte med, hvorfor skal vi få og bruge MCT-olie? om det faktum, at fedt skal være vores primære energikilde. Og jeg har sagt det før, og folk gyser, men tænk over det, grunden til, at fedt er blevet nedsat så meget, er fordi det kaldes fedt.

Så du har tre makronæringsstoffer, du har kulhydrater, protein og fedt. Og fedt er det eneste, der gør mig så dårlig. Hvis vores tre makronæringsstoffer var dumme, grimme og fede, ville det være lidt anderledes, ikke? Så det er en sjov, men ærligt talt er fedt et vigtigt makronæringsstof, hvor kulhydrater virkelig ikke er.



Og så i dag ser vi en genopblussen af ​​interessen for fedtstoffer. Der er hovedsagelig tre typer, kortkædede fedtstoffer, som du kan finde i smør og ghee, smørsyre er en af ​​de stærkeste efter min mening, godt for tarmen, der er langkædede fedtstoffer. De længste er fiskeolier som DHA og EPA.

Disse er virkelig lange fedtstoffer, hørfrø og hamp er kortere end lange, men de er ikke helt så lange som fisk. Og så er der mellemkædede fedtstoffer, som du vil kalde caprylsyre, laurinsyre og lige så mange mindre fedtsyrer som caprinsyre. Caprylsyre, caprinsyre, laurinsyre og disse er fantastiske.

Hvis man ser på litteraturen, er laurinsyre det primære fedt i modermælk. Caprylsyre blev brugt til at mindske svampepopulationen i Candida, og caprinsyre gør også lignende ting. Og MCT'er, der primært findes i tropiske olier som kokosnød og palme, kan ikke kun balancere mikroberne, men de kan også bruges til at generere energi og skabe ketoner.



Så MCT'er var populære. Hvis du husker, for 15, 20 år siden, da vi startede i denne branche, var MCT'er et populært fitnesstilskud til forbrænding af fedt og motion, og så gik det væk. Nå, MCT'er er alle raseri, og de er gode, fordi de ikke kun er gode for dig, men alt hvad du lægger dem for at gøre det bedre.

For eksempel er MCT fantastisk med urter og krydderier som leveringskøretøj. Og de bliver bare meget populære i dag, især C8 eller caprylsyre. - Ja, du nævnte et ord der, ketoner.

Og det vil sige, jeg ved noget, at når som helst jeg følger den ketogene diæt, følger min kone Chelsea keto-dietten. Og jeg kender dig og din familie, jeg mener, vi har alle sammen været på keto-diæt nogle steder, og resultaterne er virkelig fantastiske. Jeg husker, at jeg arbejdede med patienter for mange år siden, de var på en keto-diæt og bare det fantastiske resultat, du så, da de fik keto-dietten rigtig.



Men en af ​​de ting, der er rigtig gode ved at følge keto, endda paleo i klasse, men mest keto for at få din krop i ketose, disse MCT'er er så gode til faktisk bare at støtte din krop og bruge fedt til brændstofforbrænding. MCT-olie er lettere eller hurtigere, hurtigere at fordøje end nogle andre fedtstoffer, hvilket faktisk giver din krop mulighed for faktisk at forbrænde dette lettere for energi. Så det er et af de nemmeste fedtstoffer, som din krop kan brænde for energi, så det er virkelig fantastisk.

Så Jordan, der er mange fordele, som vi kunne tale om, hvorfor taler du ikke om, hvad der er de største fordele ved at bruge MCT-olie dagligt? - Hvis du ser online nu, vil du se alle fordelene under solen tilskrives MCT, men jeg vil primært fokusere på tre. MCT'er i deres form, især at C8 caprylsyre er fantastisk til stofskifte, hjernens sundhed og energi. Og du nævnte ketoner eller den ketogene diæt Fantastisk ved MCT'er, hvis du spiser dem, vil din krop generere ginketoner.

Din krop starter i denne fedtforbrændingszone, du behøver ikke være på en ketogen diæt for at nyde fordelene ved MCT'er. Dette er en slags keto i en flaske, og der foregår mere og mere forskning i dag. Så forbrug af middelkædede triglycerider eller mellemkædede fedtsyrer er fantastisk for din hjerne.

Jeg elsker at lægge det i mine børns smoothies, for når vedvarende hjerneenergi er virkelig afgørende, fokus, koncentration osv., Men også denne fysiske energi. Det er næsten som at have lidt ekstra i tanken hver dag, fordi fedt er kroppens foretrukne energikilde. Vi holder kun nok glykogen i cirka 60 minutter, eller lagrede kulhydrater er en time eller en og en halv time? Hvad hvis det er to timer? Jeg synes, at MCT'er er afgørende for at frigøre eller bedre frigøre kroppens lagrede energiniveauer i krop og sind - Ja, det elsker jeg også.

En af de ting, Chelsea elsker, lægger lidt af det i morgenkaffe eller espresso, og jeg elsker at tilføje det til smoothies. Og den anden gang bruger jeg det meget, når jeg tager kosttilskud. Der er forskning, der viser, om du bruger kokosolie eller nogle af disse forbindelser som MCT-olie, at det naturligt kan hjælpe absorptionen af ​​visse næringsstoffer, så igen ved vi, at der er mere fedt i vores kost, især MCT'er, der kan også være mange fordele der eller den vigtigste måde at tage denne olie på, tilføje den til en smoothie, tilføje den til en kaffe eller bare tage en spiseskefuld med dine kosttilskud.

Dette er alle gode måder at tilføje MCT-olie til vores kost Kender du MCT-olie? - Jeg elsker at kombinere MCT'er med proteiner. Lad os for eksempel sige, at du spiser kollagen, fordi kollagen er en stor proteinkilde til dit skelet og kroppens bindevæv. Jeg tror, ​​at kollagen fungerer bedre, når der er fedt i det.

Så kombinationen af ​​MCT'er med kollagen er den ultimative, to punchto accen acc regulerer fordelene ved hvad kollagen gør, det driver dem virkelig ind i kroppen. MCT'er absorberes hovedsageligt gennem lymfesystemet. Du undgår leveren og galdeblæren.

En person, der har problemer med at fordøje fedt, tåler ofte MCT'er. Nu vil jeg advare dig, hvis du lægger MCT'er i din kaffe eller smoothie, har du muligvis en tarmlidelse, fordi husk, hvad jeg sagde, caprylsyre og capric syrer er to middelkædede triglycerider. De kan ændre balancen i din tarm.

Normalt er det til det bedre, men du vil ikke gøre det hele på én gang, så jeg anbefaler at starte med en teskefuld MCT, organisk eller måske et par gram, hvis det er pulveriseret, og du I sidste ende kan du gøre flere spiseskefulde, men du vil arbejde dig langsomt op. Så MCT'er er gode med protein. De er fantastiske med planter.

dele til cykelskifter

Folk elsker gurkemeje, og vi ved, at gurkemeje traditionelt er blevet brugt som gylden mælk eller gylden te i at have? Fedt. Hvilken type? Primært medium og s hort-kæde. Jeg finder kombinationen af ​​MCT'er og gurkemeje uden for hitlisterne spændende, og de fleste mennesker taler ikke om det.

Så hvis du f.eks. Spiser MCT'er og gurkemeje, får du efter min mening bedre fordele end nogen af ​​dem alene. Og jeg synes, at sort frø er et andet. Sort spidskommen eller sort spidskommen holdes nu op med gurkemeje, muligvis krydderiets konge.

Ikke mange mennesker i det gennemsnitlige samfund har hørt om det, men mand, sort spidskommen eller sort spidskommen og gurkemeje er begge fantastiske. Og når du kombinerer dem med MCT'er, har du eksplosive fordele igen. Og du kan se på hellig basilikum eller stort set enhver anden botanisk kombination med MCT'er, der ser på det i kaffe, du kan gøre det i tedrikke, du kan forbruge det i smoothies, hvis du har bærbaserede antioxidanter.

MCT-olie kan gavne både store og små, den professionelle atlet, den travle manager. Mand, hvis universitetsstuderende, kunne du forestille dig det? I stedet for at holde dig oppe hele natten og spise donuts fyldt med hvad som helst, forestil dig i stedet at få det naturlige boost til dit sind og din krop - ja, så MCT-olie er en fantastisk must-have organisk være. Jeg mener, det er vigtigt at virkelig se organisk ud.

Der sprøjtes så mange ting derude. Og vigtigst af alt er det vigtigt, når du spiser fedt. Når du spiser noget, der er fed, vil du gøre dit bedste for at finde det organisk.

Så igen, vi begge elsker MCT-olie, der bruges på den rigtige måde. Håber du nød denne artikel om MCT Oil Usage og store fordele.

Hvad er bivirkningerne af MCT-olie?

Bivirkninger

Når det tages gennem munden:MCT'erer LIKE SIKKER for de fleste mennesker, når de tages gennem munden. De kan forårsage diarré, opkastning, irritabilitet, kvalme, ubehag i maven, tarmgas, essentiel fedtsyremangel og andetbivirkninger.

Er MCT-olie dårlig for dig?

MCT olieer en ren form for fedt, der ligner olivenolieeller rapsolieog bruges generelt af teskefuld eller spiseskefuld. At tage for meget på én gang kan forårsage ubehag i maven, herunder oppustethed, kramper, kvalme, gas eller diarré.MCT oliebør ikke bruges, hvisduhar leverskade eller leversygdom.1. aug 2019

Hvornår er det bedste tidspunkt at tage MCT-olie?

Når det er sagt, selvom de fleste individer finder det at brugeMCT olieom morgenen er den mest nyttige,bedste tidat brugeMCT oliei din faste er, når du har lyst til, at du har brug for et ekstra boost for at komme igennem de sidste faste timer.5. apr 2020

Hej jeg er Alex medstifter af Kiss myKido, og jeg vil tale lidt om vores MC, indtil jeg får hvad jeg skal passe på, når jeg køber en MC Åh hvad en MC er, og hvilke triglycerider i mellemkæden er fordelene og hvordan man bruger MCT-olier, grunden til at det vidunderlige fedt, som MC Teal er så begejstret, er, at det er en af ​​de rigeste og reneste kilder til øjeblikkelig energi til kroppen og hjernen er kerneolie, og de transporteres øjeblikkeligt til leveren og omdannet til ketoner for at øge energiniveauerne hurtigt, og det er mit produkt. Det er sandsynligvis min favorit type fedt på denne planet. Et af de mest almindelige spørgsmål, jeg bliver spurgt om, er forskellen mellem MCT-olie og kokosolie, nu er MCTo i det væsentlige den mest let absorberede kulstofkæder lavet af kokosolie kan vindes. De bedste to carbonkæder er C8-caprylsyre, som vores krop let kan absorbere rb i brændstof og C10-caprinsyrekæden. Nu absorberes disse to kæder let af kroppen og bruges hurtigt, især af hjernen, og det er vigtigt, at C12-kæden kaldes laurinsyre, og da kokosnøddeolie i sig selv er en meget svagere og længerekædet syre, består den nu af ca. 50% laurinsyre i en undersøgelse foretaget af National Center for Biotechnology.

Resultaterne viste, at MCT-diæt kan reducere kropsvægt og hos enkeltpersoner mere end LCT-diæt, så at vælge en MCT-olie med den rene c8 eller en blanding af c8- og c10-syrer hjælper dig med at få de bedste resultater i begge vægttab og energikonvertering. Så lad os tale om fordelene ved MCT, eller er det faktisk godt at få dit stofskifte i gang, da ketoner produceret af MCTS hurtigt omdannes til energi til din krop - MCTS transporteres direkte til dine celler for brændstof. De bruges faktisk endnu oftere til energi.

De deponeres ikke som fedt på din talje, og i så fald forbrænder du faktisk fedt til brændstof. MCTS er også kendt for at forbedre fokus og mental klarhed. Normalt bruger hjernen glukose eller sukker som den primære energikilde ved at bruge MCT'er som brændstof, de metaboliseres hurtigt af leveren, og du får øjeblikkelig energi og brændstof til din hjerne. Din hjerne bruger dette brændstof, også kendt som ketonlegemer, som en alternativ, kraftigere brændstofkilde i stedet for at stole på glukose.

Lad os nu tale om, hvordan man bruger MCT-olien, vi anbefaler at starte med en halv spiseskefuld eller mindre, især hvis det er din første gang at holde MCT efter tre dage, hvis du stadig ikke har haft nogen fordøjelsesproblemer, så kør. Du fortsætter og øger dosis til en spiseskefuld i yderligere tre dage. Den store ting ved MCT-olie er, at den er ekstremt alsidig. Personligt tager jeg min MCT blandet i en varm kop kaffe omkring frokosttid, men så fungerer den også i enhver varm en eller kold væske som te og ryster også, og det er også godt som salatdressing, som det er.

anmeldelser af cykellamper 2015

Det er lugtfri og smager godt. Hvis du beslutter dig for at købe din MC-pik fra os, kysse min Kido stille og roligt alle dine indkøb hos Kiss my Kido understøttes stille af vores pengene-tilbage-garanti, og vi inviterer dig til at prøve vores NCT af din eller en af vores produkter, hvis du ikke kan lide det, og du ikke får de resultater, du ønsker, e, så send os en e-mail, så refunderer vi gerne dit køb. Tak for dit besøg og ser frem til dine succeshistorier

Er MCT-olie dårlig for din lever?

'Patienter med ukontrolleret diabetes bør undgå at tageMCT oliefordiaføget dannelseafketoner, som kan forværre komplikationerne, 'sagde Onwuka. 'Patienter medleversygdom som skrumpelever bør også undgå at tage det sidenMCT'ermetaboliseres primært ileveren. '5. feb 2019

Hjælper MCT-olie dig med at sove?

MCT hjælperat opretholde disse insulinspidser og blodsukkerniveau, hvilket er meget gavnligt, når man prøver at slå sig ned førFalde i søvn, giverduen bedre kvalitet afsøvn. Sammenlignet med andre fedtstoffer,MCT'erhar vist sig at øge fedtoxidationen mensdu sover(Goedecke, 1999).5. apr 2019

Virker MCT Oil virkelig?

MCT oliehar vist sig at understøtte vægttab og fedtreduktion. Dette kan igen hjælpe med at reducere din risiko for hjertesygdomme (1). En undersøgelse af 24 mænd, der var overvægtige, fandt det at tageMCT oliekombineret med phytosteroler og hørfrøoliei 29 dage reduceret total cholesterol med 12,5%.

Skal du tage MCT-olie hver dag?

MCT, eller Medium Chain Triglycerider, er de primære fedtstoffer, der findes i kokosnødolieog er nogle af de sundeste og mest gavnlige fedtstoffer, der findes i naturen. Fordelene vedtager MCT olie hver dager så rigelige, der er ingen grund til ikke at gøre dettagedet! Det smager ikke engang dårligt!30. nov. Feb 2020

Kan MCT-olie påvirke søvn?

MCThjælper med at opretholde disse insulinspidser og blodsukkerniveau, hvilket er meget gavnligt, når man prøver at slå sig ned, inden man går tilsøvn, hvilket giver dig en bedre kvalitet afsøvn. Sammenlignet med andre fedtstoffer,MCT'erhar vist sig at øge fedtoxidationen, mens dusøvn(Goedecke, 1999).5. apr 2019

Påvirker MCT-olie søvn?

MCThjælper med at opretholde disse insulinspidser og blodsukkerniveau, hvilket er meget gavnligt, når man prøver at slå sig ned, inden man går tilsøvn, hvilket giver dig en bedre kvalitet afsøvn. Sammenlignet med andre fedtstoffer,MCT'erhar vist sig at øge fedtoxidationen, mens dusøvn(Goedecke, 1999).5. apr 2019

Er der sundhedsmæssige fordele ved at spise MCT-olie?

MCT'er menes i høj grad at mangle i diætet hos mennesker, der spiser 'standard vestlige' diæter, sandsynligvis fordi offentligheden er blevet ført til at tro, at alle former for mættede fedtstoffer er potentielt skadelige. Imidlertid har nyere forskning vist en masse beviser om den virkelige sandhed vedrørende mættede fedtstoffer.

Hvilket er det bedste eksempel på høj MCT-olie?

Strækmærkerne kokosolie middel er et eksempel på sidstnævnte - en stor fidus. Selvom det ikke er en ren kilde, er kokosolie også et af de bedste eksempler på en høj MCT-mad. Men i modsætning til svindel med strækmærker antyder videnskaben, at der kan være øgede energifordele for disse typer fedtstoffer.

Hvad står MCT-olie for medicinsk?

For dem af jer, der endnu ikke er fortrolige, står MCT-olie for 'triglycerider af mellemkæde'. Det er en form for fedt, som din krop kan bruge med det samme. Fordi vi mener, at bivirkningerne måske er en smule underrapporteret, starter vi der.

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Low carb diæt og afib - svar på problemerne

Kan en diæt med lavt kulhydratindhold forårsage AFib? Diæter med lavt kulhydratindhold er forbundet med øget risiko for atrieflimren, hvilket indikerer, at denne populære vægtkontrolmetode, ved at begrænse indtagelsen af ​​kulhydrater, bør anbefales med forsigtighed, og der bør udføres flere undersøgelser for at evaluere effekten.25.04.2019

Let mad til mavebesvær - hvordan man beslutter

Hvilke fødevarer er lette på maven? 11 fødevarer, der er lette at fordøje Toast. Del på Pinterest Ristning af brød nedbryder nogle af dets kulhydrater. Hvide ris. Ris er en god kilde til energi og protein, men ikke alle korn er lette at fordøje. Bananer. Æblesau. Æg. Søde kartofler. Kylling. laks.

Atkins diæt vs keto - hvordan man retter det

Hvad er bedre Atkins eller keto? Atkins og keto er begge diæter med lavt kulhydratindhold, der kan være til gavn for vægttab, diabetesstyring og hjertesundhed. Deres største forskel er, at du gradvist øger dit kulhydratindtag på Atkins, mens det fortsat er meget lavt på keto-dietten, så din krop kan forblive i ketose og forbrænde ketoner til energi. 13. juni 2019

Protein shake til muskelgendannelse - holdbare løsninger

Hvilket protein er godt for muskelgendannelse? En undersøgelse viste et positivt anabolsk respons, efter at deltagerne indtog 20 gram valleprotein inden træning (9). Andre fordele ved at spise protein inden træning inkluderer: En bedre anabolsk respons eller muskelvækst (11, 12) Forbedret muskelgendannelse (12)

Termisk mad diæt - innovative løsninger

Hvilke fødevarer har den bedste termiske effekt? Kulinarisk ernæringsekspert Trudy Stone er enig: ”Æg er en af ​​de bedste kilder til fedtforbrændende proteiner, der får dit stofskifte fyret. Diæt med højt proteinindhold har vist sig at øge dit stofskifte på grund af den termiske effekt af mad - mængden af ​​kalorier, som din krop forbrænder for at metabolisere fødevarer. ”27 februar. 2019 г.

Sunde probiotika - typiske svar og spørgsmål

Hvad er det sundeste probiotiske at tage? En generel anbefaling er at vælge probiotiske produkter med mindst 1 milliard kolonidannende enheder og indeholdende slægten Lactobacillus, Bifidobacterium eller Saccharomyces boulardii, nogle af de mest efterforskede probiotika.9 нояб. 2018 г.