Vigtigste > De Bedste Svar > Hvad er en mudderbeskyttelse - løsninger på problemerne

Hvad er en mudderbeskyttelse - løsninger på problemerne

Hvad er en mudderbeskyttelsesdefinition?

1a:fendersans d. b: stænkbeskyttelse. 2: en stribe af materiale påført en skooverdel lige over sålen til beskyttelse mod fugt eller som et ornament.





Kontrastyring er en fantastisk teknik, der bruges af mange cyklister, og er meget nyttig til hurtige sving og udførelse af sådanne cykelstunts. Ved første øjekast ser modstyring kontraintuitivt ud. Du drejer styret til venstre, men motorcyklen drejer hurtigt til højre.

Hvad er fysikken bag dette mærkelige fænomen? Lad os undersøge det. Før vi forstår fysikken bag modstyring, er vi nødt til at forstå fysikken bag normal motorcykelstyring og skridsikker tilstand. Lad os først undersøge, hvad der menes med denne skridsikre tilstand. Hjul forsøger altid at opnå en skridsikker tilstand, hvilket betyder, at hjulene ikke skal bevæge sig i forhold til vejen.

Da vejen er i ro, skal hjulkontaktpunkterne have nul hastighed. Men hvordan er nul hastighed mulig for et bevægeligt hjul? ”Det er muligt, fordi hjulet har to typer bevægelse, translationel bevægelse med køretøjet og roterende bevægelse omkring sin egen akse. Du kan se, at det er muligt at få resultatet af nulhastighed ved kontaktpunktet, fordi translationel og rotationshastighed er i modsat retning.



Med normal styring drejer vi simpelthen styret til højre for at dreje til højre og læner motorcyklen indad. Lad os analysere det normale trin for trin for at forstå fysikken bag dem. Antag, at køretøjet fortsætter med at bevæge sig i en lige linje, selv efter at du har drejet styret.

Hvis du kontrollerer forhjulet her, opfylder det ikke skridsikker tilstand, fordi hjulet og køretøjets hastighed ikke annullerer hinanden. Dette problem kan kun løses ved også at hælde oversættelseshastigheden. Dette er muligt, når hele motorcyklen skaber en kurve til et øjeblikscenter.

Øjeblikkelig center skal være i krydset mellem. ligge de normale linjer på hjulene. Det er klart, at når motorcyklen drejer på denne måde, opfylder begge hjul let den skridsikre tilstand.



Kort sagt tvinger skridsikkerheden motorcyklen til at dreje. Dog kræves en centripetal kraft for at en genstand kan dreje. Denne centripetale kraft tilvejebringes af friktionskraften mellem dækket og vejen.

Lad os slå motorcykelens momentbalance til. Du kan se, at køretøjet ikke er stabilt i denne position. Drejningsmomentet skabt af friktionskræfterne vender motorcyklen nedad. Den eneste måde at kompensere for dette drejningsmoment på er at læne din motorcykel i en indad skrå motorcykelposition.

Dette genererer et yderligere drejningsmoment, der kan modvirke det drejningsmoment, der genereres af centripetalkraften. Sådan drejer du normalt køretøjet. Du drejer styret for at kompensere for det drejningsmoment, der genereres af centripetalkraften, bare læn motorcyklen mod den.



Føreren skal justere sin kropsposition for at opnå motorcykelens magre vinkel. Bemærk, at drejning af styret og lænning mod dem er samtidigt og er i perfekt balance i modsætning til normal styring? Modstyring indebærer at dreje styret, men ikke at vippe motorcyklen. Dette er åbenbart en ustabil tilstand, skabt af centripetal kraft Torque vipper motorcyklen i den modsatte retning; kort sagt vippes motorcyklen et øjeblik i den modsatte retning.

Denne hældning er tilstrækkelig til at opnå perfekt sving i den modsatte retning. Det skal bemærkes her, at føreren dygtigt justerer styrets vinkel under skråstilling, så den er helt skridsikker. Kort sagt, ved normal styring opnås motorcykelens magre vinkel ved at skifte din kropsvægt.

Ved modstyring bliver den magre vinkel risikabel på grund af motorcykelens ustabilitet forårsaget af centripetalkraften. Hvis du ikke styr styret i den rigtige vinkel, mens du læner dig mod dem, vil du falde. Derfor kræves korrekt praksis for at mestre dette ustabilitetsstyringstrick.

Kontrastyring er meget nyttig for at undgå pludselige forhindringer på vejen. Lad os se, hvordan det fungerer i praksis. - Tricket med modstyring er at dreje håndtaget, men ikke læne det.

Øv det også godt. (glad musik) - Det fremgår tydeligt af denne demonstration, at ved at dreje styret til venstre var rytteren i stand til at flytte motorcyklen til højre. Selvfølgelig er modstyring en hurtigere måde at undgå pludselige forhindringer på.

Vi håber, du har haft videnskaben bag counterstyring og ønsker dig alt det bedste med at mestre denne kunst. Glem ikke at støtte os ved at klikke på hjælpeknappen.

Hvad er brugen af ​​mudderbeskyttelse?

TILmudderbeskyttelse, fender eller vinge er en del, der dækker hjulene på et køretøj for at forhindre det i at smide mudder, vand eller genstande fra vejen. Det beskytter mennesker og ejendom mod snavs, fugt og skader.

Skærme, ukølige og grimme? Eller et tilbehør, der giver dig mere syn, kontrol og hastighed? Mange tohjulede discipliner har brugt stænkskærme eller fendere i årtier, men roadies og mountainbikere? Nej, alt for ukølet. (Elektronikbip) Der er stænkskærme i en lang række former, størrelser og materialer. Mudhugger, Zefal, RRP, Crud, Defender, har alle korrekt formede fendere, der starter ved omkring 15 pund, mens du kan få enkle flade delfendere med lynlås til omkring fem.

Frontskærme kan være af alle typer. De kan være plastik, kulstof, korte, mellemstore og lange, enkle eller komplekse, boltet på eller simpelthen med lynlås, fra nogle få pund til over hundrede pund. Nu har de fleste gafler samme størrelse og form, og stort set en størrelse passer til alle, i det mindste til de versioner med lynlås.

laveste sukker frugt og grøntsager

Selvom du kan få bolt-ons som Defender, jeg nævnte tidligere, det samme som frontskærmene. Det bliver dog lidt mere komplekst på grund af de forskellige ophængsdesign og kræver brugerdefinerede beskyttelsesanordninger til hver cykel, så et meget simpelt spørgsmål: 'Hvor meget mudder' beskytter de dig mod? 'Dagens tre kørsler: en med front-to-back mudguard, en med mudguard foran og en sidste tur uden nogen beskyttelse. det første løb, vi skal gøre i dag, er med en mudderbeskyttelse foran og en bagpå. godt, dette er første gang jeg nogensinde har kørt på en mountainbike med en mudderbeskyttelse bagpå, og jeg har fuld beskyttelse, tilfældigt Jay og Bruce fra Mudhugger, der gør de bageste fendere til det led, jeg kører, passet ud af tape? - Med de bageste fendere leverer vi helibånd, helikopterbånd, det er som et meget tykt rammebånd.

Ser du, Jay vil vikle det rundt om stiverne, hvor fenderen faktisk sidder og beskytte din maling og rammeoverflade. --- Kan jeg stoppe dig der? Det ser ud til, at denne ramme kunne have brugt en vis beskyttelse tidligere (griner) - Ja, den er lidt lang, din ramme, men du ved, at de fleste rammer vil være fejlfri - Så hvad sker der folk? - Okay, så for at finde ud af, hvor du skal fastgøre fenderen, skal du bare sætte dig ned på dækket, give det ca. Når du kommer tættere på, bliver det lidt støjende, især hvis det er tilstoppet.

Marker derefter på din ramme, hvor båndet skal være. Det er længere end sidefoden der, så du har jeg overlapper hinanden. Og så zip vi det bare deroppe. - Må jeg spørge dig, hvorfor du har brug for dette bånd her? Understøtter det virkelig rammen der? - Ja. - Helt seriøst ?! - Ja, vi brugte folk som invisiframe-tape eller elektrisk tape, og de mailede, det gik gennem båndet og ødelagde farven - Det går lige ind i metallegeringen, det går lige ind i legeringen - Nå, selvfølgelig er der mange mennesker, der siger det bagskærme er meget ukølede.

Hvorfor skal de være så lange? - Dybest set kommer sprayen fra den imaginære dæklinie bag på dit dæk i enhver tænkelig vinkel - - OK, jeg forstår - spidsen er forbi, hvis der er noget her, går den lige ind i din rygsæk - Det giver mening at have en ikke? - Absolut. - Nå, beviset for budding ligger i maden, selvom vi forhåbentlig ikke spiser snavs i dag. Ren krop, lad os se, hvordan det ser ud, når vi er nede for en halvvejs kontrol.

Hvordan ser jeg ud? (glad rockmusik) Så tag dine beskyttelsesbriller af. Jeg kører anden halvdel af løbeturen uden beskyttelsesbriller. (glad rockmusik) (mudderplatter) (griner) (griner) (glad rockmusik) (glad rockmusik) Så ikke helt immun over for lidt flyvende snavs, men så medmindre du har lidt tegnebog foran din cykel, der er ingen måde at stoppe alle beviser fra at køre en.

Som du kan se, er forsiden af ​​huset relativt ren. Jeg synes, at det mest bemærkelsesværdige for mig var, at der ikke fløj noget mudder i mit ansigt. Og i ryggen, ja, bortset fra den lille mig, havde jeg lidt af en træfning der kom ned på dæmningen.

Ignorer pletten der, den er ret tør. Og det kan du helt sikkert mærke, når du kommer ned ad bakken. Din bum er bestemt varmere, end du ville køre uden en mudderbeskyttelse på ryggen, jeg nævnte tidligere, at vi ville lave tre kørsler.

Det første løb med front- og bagskærme, derefter det andet med kun frontskærmen. Men hvad vi besluttede på grund af det falmende lys, lad os nu gå for at få skærme i det falmende lys og se, hvordan det fungerer. Kør to, lad os gå! (Happy rockmusik) (happy rockmusik) (splash) (happy rockmusik) (Bremser klager) Nu ved jeg ikke, hvad jeg ikke skal gøre.

Jeg ser sådan ud fra top til tå, men hvad jeg ved er, at efter bare et minut af denne afstand kan jeg næppe se ud af disse briller. Så jeg tror, ​​at mudderbeskyttelsen bestemt er en fordel for mig. En af de andre ting, jeg kan mærke i forhold til den første med mudderbeskyttelsen, er at jeg har meget semulje i munden, og det kan ikke være så godt, for når man tænker på al olien og alt sandet og alt det bakterier, der er på disse pedaler, kan det ikke være godt for dig.

Så Brandon hvordan ser jeg ud fra top til tå? Ser det ikke alt for anderledes ud end den første, lige foran? - Ja, det er mudret. - Okay, hvad med ryggen? (glad rockmusik) (glad rockmusik) (glad rockmusik) (glad rockmusik) Wow, jeg har lige valgt denne dragt, og vægtforskellen fra dette til det første løb er helt enorm. Det minder mig faktisk om, da jeg kørte på Sam Blenkinsops Yeti alpincykel i Schladming for omkring 10 år siden.

Vi vejede faktisk mudderet på cyklen mellem den cykel, der var ren og den var snavset efter en tur, jeg tror, ​​det var som to eller tre kilo mudder på cyklen, husk at en mudderbeskytter faktisk holder Holder mudder væk fra din cykel og beskytte dig mod elementerne, tror jeg bestemt, at der kun er en vinder her, ikke? (griner) ved du hvad? Jeg har lyst til at arbejde for en vaskemiddelannonce. Vi vil, fender versus ingen fender. Det er sandsynligvis en af ​​de artikler, hvor resultaterne sandsynligvis taler for sig selv, men for mig tror jeg bestemt, når det kommer til synlighed og kontrol, at frontfenderen har en enorm indflydelse på din hastighed, når du går ned ad bakke kun har en rute om dagen.

Resultaterne på en anden dag kunne være helt forskellige. Jeg tror virkelig på det, fordi det er så vådt i dag, at resultaterne faktisk er mere sandsynlige, end de kunne have været. Jeg tror bestemt, at når sporene tørrer ud, og du bliver rigtig sjusket, når du skal se, at forskellen mellem fender og ingen fender virkelig bliver værre.

Så det er det tror jeg. Som sagt taler resultaterne for sig selv. Fortæl os din mening om fendere og uden en fender, der rent faktisk bruger en fender? Bruger du faktisk en bagskærm? Det var den store øjenåbner for mig på denne tur, du føler dig bestemt varmere at gå gennem disse vandpytter.

Og som sagt, mange mennesker kører faktisk i mørke, så det betyder ikke noget, hvordan cyklen ser ud. Det handler om praktisk, ikke mode. Giv tommelfingrene op, hvis du kan lide artiklen.

Glem ikke at ramme verden for at abonnere på EMB for at se flere eMTB-artikler.

Er skærme vigtige?

Skærmemåske ikke det mest sexede tilbehør, men sandheden er, at de medfører enorme fordele for meget lidt vægt eller omkostninger. De kan faktisk øge din præstation, simpelthen ved at holde dig tørrere, varmere og mere behagelig, kan du ride og træne længere og hårdere, når du ikke er gennemblødt, frossen og elendig.

Hvorfor bruges skærme i køretøjer?

DetSkærme bruges i køretøjerfor at fjerne mudderet, der sidder fast på hjulene påkøretøjer. På grund af retningsinerti klæber mudderet fast på hjulene på enkøretøjflyver tangentielt, når hjulene roterer.

Hvad er en mudderbeskyttelse på en cykel?

En mudderklap bagpåmudderbeskyttelsevil igen beskytte nogen, der kører bag dig. Fuld længdemudderbeskytteretilbyder også den bedste beskyttelse til dincykel, hjælper med at holde vand, salt og snavs ud af komponenterne.

Hvad er kofanger?

Definition afkofanger(Indgang 3 af 3) 1: en anordning til at absorbere stød eller forhindre skader (som ved kollision) specifikt: en stang i hver ende af en bil. 2: en der støder.

Hvad sker der, hvis vi fjerner mudderbeskyttelse for tohjulede forudsiger?

Mudder bevæger sig tangentielt i alle retninger. Mudder falder ikke påto hjul.

Er det nødvendigt at bruge en skærm på cykler?

TILmudderbeskyttelseer et must for at stoppe dig med at få en stor mudderstribe ned over ryggen ved det mindste antydning af regn. Hvis du vil undgå at skulle skifte hele dit outfit efter hver rejse, skal dubrug fordet rigtigemudderbeskyttere.

Hvordan fungerer stænkskærme?

Fuld længdeSkærme

Dit forhjul sparker meget spray op, som kan suge dine fødder i blød, efterlade dem kolde og sappe dig af energi og motivation. Dette er grunden til, at nogle foran i fuld længdemudderbeskytterehar en mudderklap i enden, hvilket giver dig ekstra beskyttelse og hjælper med at holde dine fødder tørre.

Sænker skærme dig?

Dette er bestemt tilfældet, selvom lovene om bevarelse af både stof og energi dikterer, at alle de våde ting de beskytterdufra går enten ind på cyklen eller ind imudderbeskytterehvor de vilsænk digmarmelade opditdæk.

Hvilken er den bedste definition af mudderbeskyttelse?

Definition af mudderbeskyttelse 1 a: fender sense d b: stænkskærm 2: en stribe materiale påført en skooverdel lige over sålen til beskyttelse mod fugt eller som et ornament

Hvad betyder det at have en mudderbeskyttelse på din sko?

Et skjold over eller bag et køretøjs hjul for at forhindre mudder eller vand i at sprøjte på køretøjet eller et efterfølgende køretøj. En strimmel læder, gummi eller andet materiale tilsat til den øverste del af en sko lige over sålen som beskyttelse mod mudder og vand eller som dekoration.

styretape

Hvad betyder mudderbeskyttelse på en cykel?

mudder · beskyttelsesskærm (sans) stænkbeskyttelse. en enhed, der ligner en funktion, som på en cykel, der blokerer for stænkende mudder eller vand

Andre Spørgsmål I Denne Kategori

Ugentlig krisealder - hvordan løser vi det?

Har Weekly Chris en kæreste? Chris og Datrie har været tæt i et stykke tid nu, de har været på ferie, hængt meget sammen og arbejdet sammen om at skabe indhold. Der er rygter om, at parret dater, men de har ikke bekræftet et forhold.

Chris Horner Doping - Handlingsorienterede løsninger

Brugte Chris Horner peds? Horner har aldrig testet positivt, og han har benægtet nogensinde at have brugt præstationsfremmende stoffer, senest efter hans sejr i de tre uger, Vuelta rejste mistanke. Før denne Vuelta havde han aldrig været en favorit til at vinde en Grand Tour.

Hvor gammel er chris froome - hvordan man håndterer

Hvor meget er Chris Froome værd? Chris Froome nettoværdi: Chris Froome er en britisk cykelrytter, der har en nettoværdi på 12 millioner dollars.

Hvor er Chris froome fra - almindelige spørgsmål

Hvor voksede Chris Froome op? Froome blev født i Nairobi af britiske forældre, der senere blev skilt, da hans far indgav konkurs. Han og hans mor, der opmuntrede hans ridning, flyttede til Sydafrika, hvor han blev uddannet og begyndte at træne i en alder af 12 år med den kenyanske cyklist David Kinjah. 16.05.2021

Hvor høj er chris froome - enkle svar på spørgsmål

Hvor høj er den gennemsnitlige cyklist? En undersøgelse fra 2017 af Pro Cycling Stats viste, at den gennemsnitlige højde af en WorldTour-cyklist var 5'9. Undersøgelsen viste også, at klatrere i gennemsnit var mere end en halv tomme kortere end sprintere, og at den gennemsnitlige højde af tidsspecialister var en halv tomme mere end andre WorldTour-cyklister.

Chris froome cykelspecifikationer - en løsning på

Hvilken type cykel bruger Chris Froome? Froome kører på Factor's nye OSTRO VAM-ramme i en størrelse 56cm. OSTRO VAM er en af ​​mange gør-det-alle lette, men alligevel aero-cykler, designet til at herske på tværs af alle racerscenarier. 20.01.2021